Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Het programma 'Gepest'

+25
Bazinga
Caroow
girli
Sneeuwvlok
Evan
Inge
Joli86
Minx
Susan
Jeanette
Bliss
Caramba
Sneeuwwitje
Winegum
Antibes
Sanne_86
Serena
Pien
Shisha
dolfijntje24
Parisienne
Phileine
SuperGrover
Silver
VeryCherry
29 plaatsers

Pagina 3 van 6 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Ga naar beneden

Het programma 'Gepest' - Pagina 3 Empty Re: Het programma 'Gepest'

Bericht  Gast ma 9 mei 2011 - 8:12

Antibes schreef:
Noa schreef:
Vilein schreef:
Noa schreef:Ik zeg niet dat het simpel is. Het leven is niet simpel. Ik zeg alleen dat je het onder ogen moet zien dat de wereld niet altijd leuk is en de mensen niet altijd aardig. En dat je vervolgens je eigen rol daarin moet onderzoeken, zonder de schuld direct buiten je te leggen. Anders kom je nooit een stap verder.

Maar denk je dan dat de schuld bij degene ligt die gepest is? Ik denk wel dat je door een bepaald karakter/manier van reageren een gemakkelijk slachtoffer kan zijn, maar ook dat is iets wat moeilijk te veranderen is. Je kan veel leren en de bereidheid hebben om het te leren, maar het blijft wel een hele moeilijke strijd die ontzettend lang kan duren en misschien wel nooit helemaal optimaal wordt. Je komt er niet met zelfmedelijden, dat ben ik met je eens, maar met twintig jaar nog last hebben van pesterijen in het verleden, dat vind ik niet zo gek. Bovendien, als je tijdens schooltijd voordurend gepest wordt, wat een veilige omgeving zou moeten zijn, wat blijft er dan nog over om je kracht uit te putten? Sommige ervaringen zijn zo heftig, daar kan je niet enkel positief door gehard worden.
Wat er over blijft om kracht uit te putten? Echte kracht krijg je niet door erkenning en bevestiging van anderen maar is intrinsiek, komt van binnen uit. Ik snap best dat je een moeilijke tijd kan hebben op school en dat je een kwetsbare periode doormaakt rond die leeftijd, dat hebben de meeste mensen wel. De puberteit is nu eenmaal een onzekere tijd. Verschil kan je wel maken door hoe je op die tijd terugkijkt. Zie je jezelf alleen als slachtoffer en blijf je boos op de pesters, of relativeer je de situatie, accepteer je de fouten die jij en de ander heeft gemaakt en probeer je het een volgende keer anders op te lossen. Er zijn zoveel mogelijkheden om zelf het heft in handen te nemen.

Daarnaast vind ik het een luxe als dit het grootste probleem is dat je tegenkomt in het leven. Klinkt misschien hard, maar voor de meeste mensen bestaat het leven uit andere dingen dan een zonnige doorkijkwoning.

Ik las in een ander topic dat jij depressieve periodes doormaakt, juist als je die gevoelens kent, zou je je in moeten kunnen leven in ernstig gepest worden. Die gevoelens (sterker nog, oorzaak en gevolg verband ligt ook aardig voor de hand) zou jij toch moeten kunnen herkennen dan.
*


Laatst aangepast door Noa op di 10 mei 2011 - 10:12; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Het programma 'Gepest' - Pagina 3 Empty Re: Het programma 'Gepest'

Bericht  Phileine ma 9 mei 2011 - 8:30

Noa schreef:
Vilein schreef:
Noa schreef:Ik zeg niet dat het simpel is. Het leven is niet simpel. Ik zeg alleen dat je het onder ogen moet zien dat de wereld niet altijd leuk is en de mensen niet altijd aardig. En dat je vervolgens je eigen rol daarin moet onderzoeken, zonder de schuld direct buiten je te leggen. Anders kom je nooit een stap verder.

Maar denk je dan dat de schuld bij degene ligt die gepest is? Ik denk wel dat je door een bepaald karakter/manier van reageren een gemakkelijk slachtoffer kan zijn, maar ook dat is iets wat moeilijk te veranderen is. Je kan veel leren en de bereidheid hebben om het te leren, maar het blijft wel een hele moeilijke strijd die ontzettend lang kan duren en misschien wel nooit helemaal optimaal wordt. Je komt er niet met zelfmedelijden, dat ben ik met je eens, maar met twintig jaar nog last hebben van pesterijen in het verleden, dat vind ik niet zo gek. Bovendien, als je tijdens schooltijd voordurend gepest wordt, wat een veilige omgeving zou moeten zijn, wat blijft er dan nog over om je kracht uit te putten? Sommige ervaringen zijn zo heftig, daar kan je niet enkel positief door gehard worden.
Wat er over blijft om kracht uit te putten? Echte kracht krijg je niet door erkenning en bevestiging van anderen maar is intrinsiek, komt van binnen uit. Ik snap best dat je een moeilijke tijd kan hebben op school en dat je een kwetsbare periode doormaakt rond die leeftijd, dat hebben de meeste mensen wel. De puberteit is nu eenmaal een onzekere tijd. Verschil kan je wel maken door hoe je op die tijd terugkijkt. Zie je jezelf alleen als slachtoffer en blijf je boos op de pesters, of relativeer je de situatie, accepteer je de fouten die jij en de ander heeft gemaakt en probeer je het een volgende keer anders op te lossen. Er zijn zoveel mogelijkheden om zelf het heft in handen te nemen.

Daarnaast vind ik het een luxe als dit het grootste probleem is dat je tegenkomt in het leven. Klinkt misschien hard, maar voor de meeste mensen bestaat het leven uit andere dingen dan een zonnige doorkijkwoning.

Ik vind dat wel een hele heftige uitspraak, aangezien het in mijn geval wel een erg groot probleem was en is. Maar goed, elk geval staat op zichzelf en bij mij heeft het pesten zo'n zestien jaar geduurd. Als het om enkele pesterijen ging en je ook nog een leuke periode op school hebt gehad waarin je wel vrienden hebt kunnen maken en zelfvertrouwen hebt kunnen opbouwen, dan ligt het wellicht anders en heeft het minder invloed. Maar dat het een bepaalde invloed heeft op mensen, daar kun je niet omheen. Ik vind dat je dit soort zaken altijd serieus moet nemen, al zou deze vrouw wellicht ook veel baat hebben aan gesprekken met een professional/een assertiviteitstraining oid.
Phileine
Phileine
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1894
Punten : 2065
Registratiedatum : 17-11-10
Woonplaats : In mijn dromen ben ik overal

Terug naar boven Ga naar beneden

Het programma 'Gepest' - Pagina 3 Empty Re: Het programma 'Gepest'

Bericht  Gast ma 9 mei 2011 - 8:41

Maar wat versta je dan onder pesten? Je zit toch nooit 16 jaar met dezelfde club mensen in één groep? Je hebt toch steeds de kans jezelf anders te profileren? Volgens mij komt pesten vaak voort uit de houding van de gepeste. Als je zelf verlegen en onzeker bent en je alles aantrekt zullen anderen daar snel op inspelen. En als ze dat doen en ze zien een makkelijk slachtoffer die zich terugtrekt en zich niet durft te verweren, ja dan gaat het pesten door. Met een andere houding zou je de cirkel wel kunnen verbreken. Het is natuurlijk niet voor niks dat dezelfde mensen altijd 'slachtoffer'' worden van dit soort praktijken. Je kunt (steeds meer op latere leeftijd) ook je eigen gang kan gaan en je eigen vrienden zoeken in andere uithoeken van je (vaak kleine) wereld.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Het programma 'Gepest' - Pagina 3 Empty Re: Het programma 'Gepest'

Bericht  Phileine ma 9 mei 2011 - 8:54

Noa schreef:Maar wat versta je dan onder pesten? Je zit toch nooit 16 jaar met dezelfde club mensen in één groep? Je hebt toch steeds de kans jezelf anders te profileren? Volgens mij komt pesten vaak voort uit de houding van de gepeste. Als je zelf verlegen en onzeker bent en je alles aantrekt zullen anderen daar snel op inspelen. En als ze dat doen en ze zien een makkelijk slachtoffer die zich terugtrekt en zich niet durft te verweren, ja dan gaat het pesten door. Met een andere houding zou je de cirkel wel kunnen verbreken. Het is natuurlijk niet voor niks dat dezelfde mensen altijd 'slachtoffer'' worden van dit soort praktijken. Je kunt (steeds meer op latere leeftijd) ook je eigen gang kan gaan en je eigen vrienden zoeken in andere uithoeken van je (vaak kleine) wereld.

Het heeft inderdaad te maken met een bepaalde houding, maar het is erg moeilijk om jezelf te veranderen als je daar als kind geen hulp bij krijgt/als niemand het opmerkt. Je stelt het heel simpel, neem een andere houding aan en ga door. Maar mijn ervaring leert helaas dat het zo simpel niet ligt. Dat neemt niet weg dat de verantwoordelijkheid natuurlijk ook bij de gepeste ligt, maar de pester is naar mijn idee degene die een fout maakt. Ik zou overigens nooit aan dit programma mee willen doen en wil het liever op mijn eigen manier een plek geven en niet terwijl mensen thuis mee kunnen kijken.

Wat is versta onder pesten: iemand moedwillig buitensluiten, uitschelden, denigrerende opmerkingen maken, bedreigingen, roddelen etc.
Phileine
Phileine
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1894
Punten : 2065
Registratiedatum : 17-11-10
Woonplaats : In mijn dromen ben ik overal

Terug naar boven Ga naar beneden

Het programma 'Gepest' - Pagina 3 Empty Re: Het programma 'Gepest'

Bericht  Gast ma 9 mei 2011 - 19:18

Vilein schreef:
Noa schreef:Ik zeg niet dat het simpel is. Het leven is niet simpel. Ik zeg alleen dat je het onder ogen moet zien dat de wereld niet altijd leuk is en de mensen niet altijd aardig. En dat je vervolgens je eigen rol daarin moet onderzoeken, zonder de schuld direct buiten je te leggen. Anders kom je nooit een stap verder.

Maar denk je dan dat de schuld bij degene ligt die gepest is? Ik denk wel dat je door een bepaald karakter/manier van reageren een gemakkelijk slachtoffer kan zijn, maar ook dat is iets wat moeilijk te veranderen is. Je kan veel leren en de bereidheid hebben om het te leren, maar het blijft wel een hele moeilijke strijd die ontzettend lang kan duren en misschien wel nooit helemaal optimaal wordt. Je komt er niet met zelfmedelijden, dat ben ik met je eens, maar met twintig jaar nog last hebben van pesterijen in het verleden, dat vind ik niet zo gek. Bovendien, als je tijdens schooltijd voordurend gepest wordt, wat een veilige omgeving zou moeten zijn, wat blijft er dan nog over om je kracht uit te putten? Sommige ervaringen zijn zo heftig, daar kan je niet enkel positief door gehard worden.

Eens met Vilein. Noa, ik vind dat je het erg zwart-wit stelt. Nee de wereld is niet altijd leuk en de mensen niet altijd aardig, maar dat is iets anders dan stelselmatig gepest worden. Dat gaat niet om een opmerking hier en daar.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Het programma 'Gepest' - Pagina 3 Empty Re: Het programma 'Gepest'

Bericht  Gast ma 9 mei 2011 - 22:04

FoolishSam schreef:Het idee van het programm is prima, maar ik heb me ook zitten ergeren.

Heel zielig voor die vrouw, dat wel.

Dat filmpje werd aangezet voor die gasten en ze zaten ronduit te lachen, hoe volwassen kan je het hebben?!
En inderdaad het moment dat ze elkaar zagen, handjes schudden en alles is weer helemaal prima...juist.

Ik ga het volgende keer wel weer kijken omdat er toch niks zinnigs op tv is Wink

Wat een eikels zeg hoe ze reageerden. Heb het niet gezien, maar word nu wel nieuwsgierig dus ga het ook kijken.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Het programma 'Gepest' - Pagina 3 Empty Re: Het programma 'Gepest'

Bericht  Gast ma 9 mei 2011 - 22:06

Caribbeanlover schreef:
FoolishSam schreef:Het idee van het programm is prima, maar ik heb me ook zitten ergeren.

Heel zielig voor die vrouw, dat wel.

Dat filmpje werd aangezet voor die gasten en ze zaten ronduit te lachen, hoe volwassen kan je het hebben?!
En inderdaad het moment dat ze elkaar zagen, handjes schudden en alles is weer helemaal prima...juist.

Ik ga het volgende keer wel weer kijken omdat er toch niks zinnigs op tv is Wink

Wat een eikels zeg hoe ze reageerden. Heb het niet gezien, maar word nu wel nieuwsgierig dus ga het ook kijken.

Hahah ja dit is inderdaad helemaal geen sensatiebeluste reactie :P

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Het programma 'Gepest' - Pagina 3 Empty Re: Het programma 'Gepest'

Bericht  Gast ma 9 mei 2011 - 22:08

Interesse heeft dat. Er word niet gescholden neem ik aan zoals bij sensatie tv als Dames in de dop ed.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Het programma 'Gepest' - Pagina 3 Empty Re: Het programma 'Gepest'

Bericht  Gast ma 9 mei 2011 - 22:12

Hoe vaak moeten we je nog uitleggen dat sensatie niets te maken heeft met schelden? En het lijkt me trouwens niet HEEL erg verrassend als er in een programma over pesten wordt gescholden :P

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Het programma 'Gepest' - Pagina 3 Empty Re: Het programma 'Gepest'

Bericht  Winegum ma 9 mei 2011 - 22:15

Caribbeanlover schreef:Interesse heeft dat. Er word niet gescholden neem ik aan zoals bij sensatie tv als Dames in de dop ed.
sen·sa·tie de; v -s 1 (zintuiglijke) gewaarwording 2 sterke beroering door een verrassend voorval of bericht

Je hebt uiteraard verschillende typen sensatie, maar dit valt ook zeker onder sensatie, Caribbeanlover.. Schelden doet er totaal niet toe.

Winegum
Prater
Prater

Aantal berichten : 1283
Punten : 1456
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Het programma 'Gepest' - Pagina 3 Empty Re: Het programma 'Gepest'

Bericht  Gast ma 9 mei 2011 - 22:20

Fauve schreef:Hoe vaak moeten we je nog uitleggen dat sensatie niets te maken heeft met schelden? En het lijkt me trouwens niet HEEL erg verrassend als er in een programma over pesten wordt gescholden :P

Ze zijn nu volwassen dus schelden zo kinderachtig zijn en iets wat ze toen deden.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Het programma 'Gepest' - Pagina 3 Empty Re: Het programma 'Gepest'

Bericht  Gast ma 9 mei 2011 - 22:22

Fauve schreef:Hoe vaak moeten we je nog uitleggen dat sensatie niets te maken heeft met schelden? En het lijkt me trouwens niet HEEL erg verrassend als er in een programma over pesten wordt gescholden :P
Oh, nou snap ik het. Al dat gescheld van CL af en toe, ze wil gewoon sensationeel zijn.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Het programma 'Gepest' - Pagina 3 Empty Re: Het programma 'Gepest'

Bericht  Gast ma 9 mei 2011 - 22:22

Tot jou is niet door te dringen geloof ik.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Het programma 'Gepest' - Pagina 3 Empty Re: Het programma 'Gepest'

Bericht  Gast ma 9 mei 2011 - 22:49

Mirelle was vroeger ondanks die bril een mooi meisje vind ik, nu zie ik dat niet meer zo terug.

Ze doet me denken aan een meisje bij mij op school die ook werd gepest, jampotglazenbril en laatst zag ik haar op hyves ofzo en ze is bloedmooi geworden

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Het programma 'Gepest' - Pagina 3 Empty Re: Het programma 'Gepest'

Bericht  Gast ma 9 mei 2011 - 23:04

Op de klassenfoto is niet iedereen zichtbaar,maar de pestkoppen wel. De foto is vooraf dat ze hun gingen opzoeken getoond dus ik vraag me af of ze toestemming hebben gevraagd.
Maar wat mij betreft hadden ze iedereen kunnen laten zien.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Het programma 'Gepest' - Pagina 3 Empty Re: Het programma 'Gepest'

Bericht  Gast ma 9 mei 2011 - 23:07

Caribbeanlover schreef:De foto is vooraf dat ze hun gingen opzoeken getoond dus ik vraag me af of ze toestemming hebben gevraagd.
Meen je dit nou???

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Het programma 'Gepest' - Pagina 3 Empty Re: Het programma 'Gepest'

Bericht  Gast ma 9 mei 2011 - 23:21

Vind het raar dat 1 iemand niet mee wilde doen en wat de reden is. Hij weet dondersgoed wat hij gedaan heeft en wil er niet mee geconfronteerd worden denk ik flauw hoor.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Het programma 'Gepest' - Pagina 3 Empty Re: Het programma 'Gepest'

Bericht  Gast ma 9 mei 2011 - 23:24

Maple schreef:
Caribbeanlover schreef:De foto is vooraf dat ze hun gingen opzoeken getoond dus ik vraag me af of ze toestemming hebben gevraagd.
Meen je dit nou???

Het is denk ik een beetje dubbel. Er is nog altijd zoiets als privacy toch!? De anderen laten ze ook niet zien, maar later zag ik dat die wel soms heel erg kort zichtbaar waren.

Raar hoor hoe die mentor reageerd ''ik kon er niks mee'' tsssssss

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Het programma 'Gepest' - Pagina 3 Empty Re: Het programma 'Gepest'

Bericht  Gast di 10 mei 2011 - 0:16

CBL: Ik denk dat Maple bedoelt of je die vraag echt meent...

Het programma is niet live hè. Je kunt zomaar stukjes achter elkaar plakken. Dus ze kunnen die klassenfoto eerder in het programma laten zien en daar toestemming voor hebben gevraagd, terwijl ze in het programma pas daarna de pesters opzoeken.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Het programma 'Gepest' - Pagina 3 Empty Re: Het programma 'Gepest'

Bericht  Gast di 10 mei 2011 - 0:32

Caribbeanlover schreef:Vind het raar dat 1 iemand niet mee wilde doen en wat de reden is. Hij weet dondersgoed wat hij gedaan heeft en wil er niet mee geconfronteerd worden denk ik flauw hoor.
Omdat die persoon in het ziekenhuis lag en net een levertransplantatie had gehad.

En ik vroeg me inderdaad af of je die vraag meende. Er bestaat ook nog zoiets als montage.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Het programma 'Gepest' - Pagina 3 Empty Re: Het programma 'Gepest'

Bericht  Phileine di 10 mei 2011 - 1:30

Maple schreef:
Caribbeanlover schreef:Vind het raar dat 1 iemand niet mee wilde doen en wat de reden is. Hij weet dondersgoed wat hij gedaan heeft en wil er niet mee geconfronteerd worden denk ik flauw hoor.
Omdat die persoon in het ziekenhuis lag en net een levertransplantatie had gehad.

En ik vroeg me inderdaad af of je die vraag meende. Er bestaat ook nog zoiets als montage.

Maar er was nog een jongen, volgens mij heet hij Vincent. Ze wees hem in het begin ook aan op klassenfoto, maar hij heeft niet meegedaan.
Phileine
Phileine
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1894
Punten : 2065
Registratiedatum : 17-11-10
Woonplaats : In mijn dromen ben ik overal

Terug naar boven Ga naar beneden

Het programma 'Gepest' - Pagina 3 Empty Re: Het programma 'Gepest'

Bericht  Sneeuwwitje do 12 mei 2011 - 0:33



Laatst aangepast door Sneeuwwitje op di 31 mei 2011 - 5:25; in totaal 2 keer bewerkt

Sneeuwwitje
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 82
Punten : 95
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Het programma 'Gepest' - Pagina 3 Empty Re: Het programma 'Gepest'

Bericht  Caramba do 12 mei 2011 - 0:43

Vilein schreef:
Maple schreef:
Caribbeanlover schreef:Vind het raar dat 1 iemand niet mee wilde doen en wat de reden is. Hij weet dondersgoed wat hij gedaan heeft en wil er niet mee geconfronteerd worden denk ik flauw hoor.
Omdat die persoon in het ziekenhuis lag en net een levertransplantatie had gehad.

En ik vroeg me inderdaad af of je die vraag meende. Er bestaat ook nog zoiets als montage.

Maar er was nog een jongen, volgens mij heet hij Vincent. Ze wees hem in het begin ook aan op klassenfoto, maar hij heeft niet meegedaan.

Ze hebben die Vincent? wel gevonden en telefonisch contact gehad, daaruit is gebleken dat hij niet aan het programma mee wilde doen, omdat hij zich niet in het verleden wil storten. Misschien hebben ze toen wel gevraagd, mogen we dan een klassenfotolaten zien met jou gezicht erop? Denk dat hij daar wel mee in is gestemd?

En wat die ander betreft, die met die (lever)transplantatie, als die niet geopereerd hoefde te worden, had hij toch wel aan het programma mee gedaan?
Caramba
Caramba
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3918
Punten : 4017
Registratiedatum : 08-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Het programma 'Gepest' - Pagina 3 Empty Re: Het programma 'Gepest'

Bericht  Gast do 12 mei 2011 - 3:29

Ik kan me goed voorstellen dat je niet mee wilt werken aan zo'n programma. Ik zou zelf tenminste zoiets hebben van: Het is 2011 en ik ben allang geen 12 meer. Get over it...

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Het programma 'Gepest' - Pagina 3 Empty Re: Het programma 'Gepest'

Bericht  Caramba do 12 mei 2011 - 3:33

Ik zou er ook niet aan mee willen werken, zou trouwens al helemaal niet met mijn kop op tv willen.
Misschien dat ik daarvoor wel een te stugge fries ben?
Caramba
Caramba
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3918
Punten : 4017
Registratiedatum : 08-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Het programma 'Gepest' - Pagina 3 Empty Re: Het programma 'Gepest'

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 3 van 6 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum