Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

NAV sporten na de zwangerschap

+7
Annemie
Teddyaapje
Chelle
Linda
Happydobby
Mida4you
PapillonRose
11 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

NAV sporten na de zwangerschap Empty NAV sporten na de zwangerschap

Bericht  PapillonRose zo 24 apr 2011 - 9:02

Na het lezen van wat iedereen heeft overgehouden aan de zwangerschap ben ik toch weer eens gaan denken aan sporten. Mijn buikje zou denk ik nog wel een beetje beter kunnen worden met sporten.

Helaas blijft het nu al 6 maanden bij nadenken :P Tot echte activiteit is het nog niet gekomen Laughing

Degenen die zijn gaan sporten na de bevalling, wat voor sport doen / deden jullie?

Ik wil graag iets doen waarmee ik mijn buik kan aanpakken, weet alleen niet zo goed wat. Ik weet alleen dat ik geen type ben voor de sportschool en verder sta ik voor heel veel open! Ben alleen bang dat wat ik echt erg leuk vind niet echt heel veel voor je buik zal doen (paardrijden, zwemmen), dus suggesties zijn welkom Very Happy
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

NAV sporten na de zwangerschap Empty Re: NAV sporten na de zwangerschap

Bericht  Mida4you zo 24 apr 2011 - 9:09

Bij mij heeft het ook alleen in mijn hoofd gezeten om te gaan sporten maar ik heb me voor 2 maanden geleden ingeschreven op de sportschool omdat het gewoon moest. Ik ben eigenlijk helemaal niet iemand die naar de sportschool gaat maar ik doe o.a. Zumba. Dat is erg leuk. Ook doe ik aan bbb ( buik, billen, benen ) Ook doe ik regelmatig buikspier oefeningen.

Ik moet er wel heel erg aan wennen want mij conditie is sinds de zwangerschap echt omlaag gegaan en moet ik nu weer rustig opbouwen.

Misschien kun je je toch nog eens rustig gaan oriënteren op internet wat je leuk vindt en ook nog eens goed is voor je buik want paardrijden en zwemmen wordt je buik niet strakker van smile Jammer he!! Kon je maar alles kiezen..... Wat dat betreft ben je best wel beperkt als je echt gericht op je buikspieren wil oefenen ( heb ik gemerkt )
Mida4you
Mida4you
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4902
Punten : 5740
Registratiedatum : 27-12-10
Woonplaats : Ergens in Drenthe

Terug naar boven Ga naar beneden

NAV sporten na de zwangerschap Empty Re: NAV sporten na de zwangerschap

Bericht  Gast zo 24 apr 2011 - 9:14

Ik ben 4 maanden na mijn bevalling gaan sporten maar heb toen vrij snel weer moeten stoppen door bekkenklachten. Na nog eens ruim een half jaar ben ik drie keer per week een half uur op de crosstrainer gaan staan en dat doe ik nog steeds consequent, of ik moet het superdruk hebben, maar 2x per week red ik eigenlijk altijd wel. En dat heeft echt gewerkt, ik ben er 8 kilo mee afgevallen. Mijn buik is nog niet echt strak maar wel redelijk plat.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

NAV sporten na de zwangerschap Empty Re: NAV sporten na de zwangerschap

Bericht  Mida4you zo 24 apr 2011 - 9:17

Arden schreef:Ik ben 4 maanden na mijn bevalling gaan sporten maar heb toen vrij snel weer moeten stoppen door bekkenklachten. Na nog eens ruim een half jaar ben ik drie keer per week een half uur op de crosstrainer gaan staan en dat doe ik nog steeds consequent, of ik moet het superdruk hebben, maar 2x per week red ik eigenlijk altijd wel. En dat heeft echt gewerkt, ik ben er 8 kilo mee afgevallen. Mijn buik is nog niet echt strak maar wel redelijk plat.

Netjes hoor, 8 kilo! Pff ik ga nu 2 maanden naar de sportschool ( 2x in de week ) maar tot nu toe nog geen verandering Sad
Mida4you
Mida4you
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4902
Punten : 5740
Registratiedatum : 27-12-10
Woonplaats : Ergens in Drenthe

Terug naar boven Ga naar beneden

NAV sporten na de zwangerschap Empty Re: NAV sporten na de zwangerschap

Bericht  Gast zo 24 apr 2011 - 9:18

Ik heb wel tegelijk mijn eetpatroon een beetje veranderd, niet te drastisch, en het viel ook samen met het stoppen met BV. Ik eet nu weer meer en die 8 kilo blijft eraf gelukkig.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

NAV sporten na de zwangerschap Empty Re: NAV sporten na de zwangerschap

Bericht  Gast zo 24 apr 2011 - 9:19

Ik rijd dus wel paard 1 keer per week en dat heeft echt goed gedaan voor mijn buik, ik heb nu na 2 kinderen weer helemaal een platte en strakke buik gekregen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

NAV sporten na de zwangerschap Empty Re: NAV sporten na de zwangerschap

Bericht  Happydobby zo 24 apr 2011 - 9:22

Mama_van2 schreef:Ik rijd dus wel paard 1 keer per week en dat heeft echt goed gedaan voor mijn buik, ik heb nu na 2 kinderen weer helemaal een platte en strakke buik gekregen.

Ja bij paardrijden gebruik je alle spieren.
En joggen/hardlopen? je hebt er weinig voor nodig.

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

NAV sporten na de zwangerschap Empty Re: NAV sporten na de zwangerschap

Bericht  Linda zo 24 apr 2011 - 9:24

Ik heb een buikspierapparaat en een crosstrainer gekocht. De bedoeling was om zo'n 3 keer per week eerst buikspieroefeningen te doen en daarna op de crosstrainer. Mijn conditie was na de bevalling echt belabberd! Helaas kan ik nog niet echt de motivatie vinden om het consequent vol te houden. Dochter wil 's avonds nog redelijk vaak clusteren, dus ik heb dan geen tijd om te sporten. En áls ze dan wel een keer 's avonds slaapt vind ik het ook wel fijn om even met manlief op de bank te zitten.
Maar ik hoop dat ik het wel weer vaker ga doen. Die crosstrainer was belachelijk duur, maar ik ben niet iemand die naar de sportschool gaat, die sponsor ik dan alleen maar, haha.
Voor de zwangerschap zat ik op zumba en yoga en zwom ik.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

NAV sporten na de zwangerschap Empty Re: NAV sporten na de zwangerschap

Bericht  Gast zo 24 apr 2011 - 9:26

Linda, ik hou het vol door mijn favoriete series te kijken via de laptop als ik op de crosstrainer sta. Scheelt echt een stuk, ik heb geen tijd om 'zomaar' die series tussendoor te kijken en zo heb ik 2 vliegen in 1 klap!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

NAV sporten na de zwangerschap Empty Re: NAV sporten na de zwangerschap

Bericht  Linda zo 24 apr 2011 - 9:28

Arden schreef:Linda, ik hou het vol door mijn favoriete series te kijken via de laptop als ik op de crosstrainer sta. Scheelt echt een stuk, ik heb geen tijd om 'zomaar' die series tussendoor te kijken en zo heb ik 2 vliegen in 1 klap!

Ja, dat is ook een goed idee!! Dan gaat de tijd ook wat sneller dan, denk ik. Ik blijf anders maar naar die teller zitten staren, haha, en dat schiet niet echt op.
Ga ik de volgende keer doen!

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

NAV sporten na de zwangerschap Empty Re: NAV sporten na de zwangerschap

Bericht  Gast zo 24 apr 2011 - 9:30

Linda schreef:
Arden schreef:Linda, ik hou het vol door mijn favoriete series te kijken via de laptop als ik op de crosstrainer sta. Scheelt echt een stuk, ik heb geen tijd om 'zomaar' die series tussendoor te kijken en zo heb ik 2 vliegen in 1 klap!

Ja, dat is ook een goed idee!! Dan gaat de tijd ook wat sneller dan, denk ik. Ik blijf anders maar naar die teller zitten staren, haha, en dat schiet niet echt op.
Ga ik de volgende keer doen!

Ja dat deed ik ook haha. Heb ook een tijd met muziek gesport en doe het nu nog wel eens voor de afwisseling maar dat ging wel snel vervelen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

NAV sporten na de zwangerschap Empty Re: NAV sporten na de zwangerschap

Bericht  Chelle zo 24 apr 2011 - 9:51

ik ben ook helemaal niet van het sporten maar toen ik nog kon sporten had ik een abbo bij de sportschool. Ik deed fitnes. Had een speciaal op maat samengesteld programma. Maar daarnaast deed ik mee aan de lessen van les-mills: bodyshake en bodypump. Vooral bodypump is onwijs leuk! Keek er echt naar uit en had super effect. Alle spieren worden getraind en is echt verslavend. En dat zegt iemand die niet van sporten houdt. Haha!


Chelle
Chelle
Prater
Prater

Aantal berichten : 783
Punten : 868
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

NAV sporten na de zwangerschap Empty Re: NAV sporten na de zwangerschap

Bericht  PapillonRose zo 24 apr 2011 - 19:46

Hmm.. misschien kan ik toch het paardrijden wel weer oppakken na een aantal jaren dan Very Happy Daar heb ik wel zin in, maar omdat ik waarschijnlijk voorlopig maar tijd heb voor 1 sport moet het wel iets voor mijn buik doen als het even kan. Maar blijkbaar kan dat met paardrijden dus ook best Very Happy Nooit geweten!

En ik ga mijn broertje toch maar eens vragen hoe zijn sportschool bevalt. Ben daar niet echt een type voor, kan mezelf zo moeilijk motiveren om daar in m'n uppie naartoe te gaan. Maar ze hebben daar behalve alle apparaten volgens mij ook Zumba en andere lessen en dat lijkt me dan weer wel leuk.

Arden: dat doe je netjes dan zeg! 8 kilo eraf en een plattere buik. Dat wil ik ook! Ga mijn eetpatroon ook aanpakken trouwens, dat kan ook nog wel ietsje beter. Hopelijk krijg ik ook zo'n mooi resultaat.

PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

NAV sporten na de zwangerschap Empty Re: NAV sporten na de zwangerschap

Bericht  Gast zo 24 apr 2011 - 21:11

Paardrijden is inderdaad echt goed voor al je spieren dus ook je buikspieren (al heb ik die niet meer Cool ) toch is mijn buik weer helemaal plat geworden.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

NAV sporten na de zwangerschap Empty Re: NAV sporten na de zwangerschap

Bericht  Gast zo 24 apr 2011 - 21:14

Ik kon me er ook nooit toe zetten!
Voor na deze zwangerschap heb ik me nu al opgegeven voor begleidend sporten bij de fysio!
In feb/mrt ga ik beginnen. Dat is echt mijn stok achter de deur.

Het is niet mijn favo sport maar doordat er iemand op me wacht voel ik me verplicht om te gaan!
Hopelijk kan ik dan in juni in bikini naar Griekenland Cool

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

NAV sporten na de zwangerschap Empty Re: NAV sporten na de zwangerschap

Bericht  Teddyaapje ma 25 apr 2011 - 6:21

Ik ben 8w na de bevalling weer gaan volleyen. De eerste training had ik na de warming up al het gevoel alsof ik 10 zandzakken aan mn benen had hangen...mn conditie was ver te zoeken en ik had ook nog wat extra kilo's eraan zitten die ik mee moest zeulen. Ik moet wel zeggen dat ik ook meteen mee heb gedaan met de rest en het niet rustig aan ben gaan opbouwen...ik speel bij dames 1 en het is dus redelijk pittig. Na een aantal weken ging het steeds beter, mijn conditie ging best snel vooruit en de kilo's vliegen er ook vanaf (waarschijnlijk door de borstvoeding) dus dat scheelt ook veel. Mijn buik is nog steeds slappe pudding en hier moet ik echt buikspieroefeningen voor gaan doen! Moet er echt eens aan beginnen en ook consequent blijven doen!
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

NAV sporten na de zwangerschap Empty Re: NAV sporten na de zwangerschap

Bericht  Annemie ma 25 apr 2011 - 8:01

Ik heb al een hele poos een crosstrainer, al een aantal jaren, maar gebruikte hem niet, maar 2 weken terug heb ik de knoop door gehakt en ga nu zo'n 3 keer per week een half uurtje op de crosstrainer en ik drink veel water en snoep niet en ben nu al 2 kilo kwijt, ik moet nog sowieso 8 kilo kwijt. Naar de sportschool is niks voor mij,wil gewoon zelf mijn tijd kunnen indelen.
Annemie
Annemie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

NAV sporten na de zwangerschap Empty Re: NAV sporten na de zwangerschap

Bericht  Gast ma 25 apr 2011 - 9:09

Hier doe ik dus iets wat jij niet zo leuk vind namelijk naar de sportschool. Hier sinds een paar maanden flink aan de slag niet zozeer voor de kilo's maar vooral voor mijn conditie en daarbij zou het lekker zijn iets strakker in mijn vel te komen.

Doe het nu een paar maanden 2 a 3 keer in de week en mijn conditie is heel goed gestegen en ook merk ik het aan mijn lijf. Kilo's gingen er in het begin ook af wat niet handig was maar kom nu weer wat aan. Vetmassa word minder maar nu groeit mijn spiermassa weer volgens de mensen op de sportschool nerd Vind het heerlijk om weer aan de slag te gaan en te merken dat ik lekkerder in mijn vel kom dus dat is voor mij al een goede motivatie!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

NAV sporten na de zwangerschap Empty Re: NAV sporten na de zwangerschap

Bericht  PapillonRose ma 25 apr 2011 - 9:28

Goed dat jij wel gemotiveerd bent Petra!

Ik weet het nog niet helemaal.. Heb namelijk eens bij een sportschool gezeten een paar jaar geleden en vond het echt niets om zo in mijn eentje op die saaie apparaten te gaan. Plus dat ik geen idee had wat ik nou het beste kon doen, welke apparaten en welke programma's.. Maar volgens mijn broertje was het uiteindelijk niet zo'n beste sportschool en hij is overgestapt naar een andere waar hij dik tevreden over is. Dus misschien dat ik het nog wel leuk zou vinden als ik betere begeleiding zou krijgen, iemand die wat kan vertellen over wat voor programma je het beste kunt doorlopen enzo..

Alleen jammer dat mijn broertje bij Fit for Free zit, daar kan je geen proefles doen.. Dus meteen lid worden voor een jaar :shock: Het is gelukkig niet zo duur, maar zou wel erg zonde zijn als ik vervolgens niet zou gaan. Dilemma!

Het is wel zo dat als je daar een onbeperkt abonnement neemt voor 20 euro per maand je dan ook groepslessen kunt doen, waaronder Zumba! Dat lijkt me dan wel heel leuk. En dan toch ook af en toe op de apparaten gaan, wie weet word ik wel enthousiast.

Ik ga misschien toch maar eens met broertjelief mee van de week en een rondleiding en uitleg vragen (dat doen ze dan weer wel), en daarna beslissen. En mams lief aankijken of ze wil oppassen als ik ga sporten Laughing
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

NAV sporten na de zwangerschap Empty Re: NAV sporten na de zwangerschap

Bericht  Diese ma 25 apr 2011 - 10:07

PapillonRose schreef:Goed dat jij wel gemotiveerd bent Petra!

Ik weet het nog niet helemaal.. Heb namelijk eens bij een sportschool gezeten een paar jaar geleden en vond het echt niets om zo in mijn eentje op die saaie apparaten te gaan. Plus dat ik geen idee had wat ik nou het beste kon doen, welke apparaten en welke programma's.. Maar volgens mijn broertje was het uiteindelijk niet zo'n beste sportschool en hij is overgestapt naar een andere waar hij dik tevreden over is. Dus misschien dat ik het nog wel leuk zou vinden als ik betere begeleiding zou krijgen, iemand die wat kan vertellen over wat voor programma je het beste kunt doorlopen enzo..

Alleen jammer dat mijn broertje bij Fit for Free zit, daar kan je geen proefles doen.. Dus meteen lid worden voor een jaar :shock: Het is gelukkig niet zo duur, maar zou wel erg zonde zijn als ik vervolgens niet zou gaan. Dilemma!

Het is wel zo dat als je daar een onbeperkt abonnement neemt voor 20 euro per maand je dan ook groepslessen kunt doen, waaronder Zumba! Dat lijkt me dan wel heel leuk. En dan toch ook af en toe op de apparaten gaan, wie weet word ik wel enthousiast.

Ik ga misschien toch maar eens met broertjelief mee van de week en een rondleiding en uitleg vragen (dat doen ze dan weer wel), en daarna beslissen. En mams lief aankijken of ze wil oppassen als ik ga sporten Laughing

Papillon: ik vind Fit For Free echt een fijne sportschool. Super leuke groepslessen. Ik was voor de zw echt super onsportief, maar nu moet ik nog een flink aantal kilo's kwijt en dus super gemotiveerd en ik vind het zowaar nog leuk ook. Ik ga nu zelfs 2x pw, soms 3x. Dat is echt het voordeel van deze sportschool, goedkoop en onbeperkt

[b]Sh'bam
is echt een aanrader, zumba, body balance en body pump ook leuk!!
Diese
Diese
Prater
Prater

Aantal berichten : 615
Punten : 679
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

NAV sporten na de zwangerschap Empty Re: NAV sporten na de zwangerschap

Bericht  pitbullgup ma 25 apr 2011 - 22:27

Ik rijd zelf ook paard maar dat is juist goed voor je buik en bekkenspieren (lekker doorzitten enzo Wink) stalgenootje rijd alleen paard maar heeft bijna een blokjesbuik van al het rijden.... Ik ben er helaas niet mee gezegend maar wel sterke buikspieren :face:
pitbullgup
pitbullgup
Prater
Prater

Aantal berichten : 1132
Punten : 1159
Registratiedatum : 24-11-10
Woonplaats : Noord Brabant

Terug naar boven Ga naar beneden

NAV sporten na de zwangerschap Empty Re: NAV sporten na de zwangerschap

Bericht  PapillonRose di 26 apr 2011 - 7:43

Diese: Fijn om te horen dat het zo goed bevalt bij Fit for Free! Ik denk dat ik me ook ga inschrijven en om te beginnen wil ik Zumba gaan doen. En misschien nog andere groepslessen proberen, dat lijkt me ook wel leuk. En wie weet ga ik ook nog wel gewoon fitness proberen, als ik de smaak eenmaal te pakken heb! (als dat gebeurt, ik hoop het wel :P )

Pitbullgup: Ik heb vroeger jaren paard gereden, maar nooit geweten dat het ook goed was voor je buik. Weer wat geleerd Very Happy En een reden om het weer op te pakken, ik mis het echt! Waarschijnlijk kan het nog even niet, maar zodra het kan wil ik weer rijden!
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

NAV sporten na de zwangerschap Empty Re: NAV sporten na de zwangerschap

Bericht  Gast di 26 apr 2011 - 8:05

Het moeilijkste is om de stap te zetten om weer te gaan maar eenmaal gesport en weer thuis op de bank weet ik zeker dat je je heerlijk gaat voelen Very Happy

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

NAV sporten na de zwangerschap Empty Re: NAV sporten na de zwangerschap

Bericht  Diese di 26 apr 2011 - 8:21

Het beste zou zijn als je met meerdere mensen gaat. Dan kun je elkaar mee sleuren Very Happy en het is natuurlijk ook nog gezelliger.
Sh'bam lijkt trouwens op Zumba. Is ook een groepsles met dansen, maar dan op top40 muziek ipv salsa. Wat ik prettig vind is dat het een vaste dansroutine is, en dus niet afhankelijk is van (de improvisatie van) de leraar.
Diese
Diese
Prater
Prater

Aantal berichten : 615
Punten : 679
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

NAV sporten na de zwangerschap Empty Re: NAV sporten na de zwangerschap

Bericht  PapillonRose di 26 apr 2011 - 8:27

Ik ga eens informeren of ik nog vriendinnen kan overhalen om met mee mee te gaan Very Happy Dat lijkt me inderdaad gezelliger! En zo niet, dan ga ik het toch alleen maar proberen want ik wil nu toch weleens actie ondernemen in plaats van er alleen over na te denken Laughing
Sh'bam klinkt ook heel leuk zeg, dat wil ik ook gaan proberen denk ik! Eind deze week hoop ik me al in te schrijven, dan heb ik tijd om erheen te gaan.
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

NAV sporten na de zwangerschap Empty Re: NAV sporten na de zwangerschap

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum