Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Sporten na zwangerschap

+5
bolus26
tweeling
Ella
superwoman
Eva1985
9 plaatsers

Ga naar beneden

Sporten na zwangerschap Empty Sporten na zwangerschap

Bericht  Eva1985 do 14 feb 2013 - 7:54

Mijn dochtertje is morgen 6 weken.. nu vroeg ik me af wanneer ik weer kan gaan sporten.
Ik volleybal normaal gesproken 1 x in de week 2 uurtjes.. niet op heel hoog niveau, maar het is wel vrij intensief natuurlijk. Wanneer is het dan verstandig om weer te beginnen?
Wanneer zijn jullie weer begonnen met sporten en wat voor sport doe/deed je?
Eva1985
Eva1985
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 113
Punten : 144
Registratiedatum : 20-02-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Sporten na zwangerschap Empty Re: Sporten na zwangerschap

Bericht  Gast do 14 feb 2013 - 7:57

volgens mij 'mag' je na 6 weken in principe weer alles doen, dan zijn je buikspieren weer op z'n plaats geschoven. Of je er zin in hebt is een tweede natuurlijk... Ik heb 2.5 jaar na de geboorte van de oudste nog steeds geen zin Very Happy

Gast
Gast

Bericht  superwoman do 14 feb 2013 - 8:00

Ik heb veel gesport voor en tijdens de zwangerschap. Hardlopen, bodypump, spinning crossfit ed.. Ik heb wel de 6 weken aangehouden om weer te beginnen met krachttraining.
Ook al voelde ik mezelf alweer heel snel goed en fit en had ik bij wijze van 2 weken na de bevalling kunnen sporten.
Je lichaam moet gewoon herstellen spieren en gewrichten zijn nog slap en weker.
Dus 6 weken is sowieso goed.

Ik zou gewoon rustig aan weer mee doen en luister naar je lichaam!
Ik was heel eigenwijs begonnen na 5 weken met hardlopen, dat vonden mijn knieen niet zo leuk... laughcry

Nu doe ik weer mee met van alles. Mijn dochter is bijna 3 maanden

superwoman
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 69
Punten : 120
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Ella do 14 feb 2013 - 8:02

Ze zeggen inderdaad na 6 weken. Ik ga vanaf vlgde week weer wat doen. Heerlijk heb er nu al zin in
Ella
Ella
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6568
Punten : 6768

Bericht  Eva1985 do 14 feb 2013 - 8:02

Ja, ik heb opzich wel weer zin om wat te doen. Ook om er gewoon even een avondje uit te zijn..
Ach 2,5 jaar das best de moeite haha.. maar als je het niet nodig hebt of er geen behoefte aan hebt is het prima toch? Very Happy
Ik moet echt weer gaan bewegen, anders groei ik dicht.. Sporten na zwangerschap 3079029344
Eva1985
Eva1985
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Eva1985 do 14 feb 2013 - 8:03

@ superwoman: ik zal zeker op mn lichaam letten inderdaad.. denk ook niet dat ik al heel veel kan doen.. mijn conditie is ook naar het laagste niveau gezakt ben ik bang. Dus dat wordt gewoon rustig opbouwen.

@Ella: ja ik heb er ook weer zin in hoor! Het wordt bij mij dan niet volgende week, want dan is mijn vriend jarig, dus dan nog een weekje extra wachten.
Eva1985
Eva1985
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Gast do 14 feb 2013 - 8:04

voor het gewicht kan ik inderdaad beter op de bank blijven zitten en een zak chips leeg eten, maar bewegen is natuurlijk wel ietsje gezonder

Gast
Gast

Bericht  Eva1985 do 14 feb 2013 - 8:06

heb je geen sport dan die je leuk vindt of iets wat je deed voordat je kinderen kreeg?
Ik vind het alleen al lekker om gewoon even een avondje weg te zijn en even onder de mensen wat anders te doen. Dat het dan toevallig sporten is, is alleen maar mooi meegenomen;)
Eva1985
Eva1985
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Gast do 14 feb 2013 - 8:08

Ik heb heel lang volleybal gedaan, maar dan kan ik niet meer, vanwege een aandoening aan mijn borstbeen. Zwemmen vind ik wel leuk, maar dan heb je allemaal trage oudjes en moet je met z'n allen achter elkaar in een rijtje gaan zwemmen. En ik heb gewoon geen zin om 's avonds nog wat te doen, eigenlijk ben ik gewoon te lui om te sporten.

Gast
Gast

Bericht  Eva1985 do 14 feb 2013 - 8:12

Wat jammer dat je niet meer kan volleyballen!
Zwemmen vind ik inderdaad ook wel leuk, maar ik heb er zo'n hekel aan dat je dan weer moet afdrogen en aankleden etc. Bij de volleybal moet ik dat ook hoor, maar ik heb het idee dat het met zwemmen extra lang duurt ofzo haha.

Kan me wel voorstellen hoor dat je 's avonds geen zin meer hebt om weg te gaan. Ik moet me er ook altijd wel toe zetten om te gaan. Ik speel al ruim 10 jaar volleybal met een hechte groep mensen. Het is altijd erg gezellig, dus dat trekt me dan wel om heen te gaan. Als ik ga fitnessen ofzo, dan blijf ik vaker op de bank zitten omdat ik dan alleen heen moet en ik daar ook alleen aan de gang moet.
Eva1985
Eva1985
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Gast do 14 feb 2013 - 8:20

dat is inderdaad waar, als je in een team sport, dan is het wat minder vrijblijvend natuurlijk.

Gast
Gast

Bericht  tweeling do 14 feb 2013 - 9:04

Ik wilde na 6 weken weer gaan maar dat ging nog niet (ik had een totaal ruptuur), uiteindelijk ben ik na 12 weken weer begonnen en nu train ik weer 3keer per week. Ik fitness op de sportschool.
tweeling
tweeling
Prater
Prater

Aantal berichten : 1253
Punten : 1426
Registratiedatum : 07-01-11

Bericht  Gast do 14 feb 2013 - 9:13

Ik ben nu na 10 maanden na de bevalling net weer begonnen met sporten (hardlopen en zumba) eerder had ik het echt nog niet gekund.. Geef ook nog steeds borstvoeding en de nachten zijn ook nog niet om over naar huis te schrijven dus ik bouw het lekker rustig op.

Gast
Gast

Bericht  bolus26 do 14 feb 2013 - 9:53

Ik wilde met hardlopen beginnen maar de bekkenrherapeut adviseerde eerst rustig op te bouwen.ik train nu in een groepje om mn buik rug en bekkenbodem weer op sterkte te krijgen. Ze gaf aan dat deze spieren als t ware "je binnenband" zijn die eerst weer goed op spanning moet zijn voor je je "buitenband" traint. Wel wandel ik veel
bolus26
bolus26
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3031
Punten : 3217
Registratiedatum : 29-11-10

Bericht  Minx do 14 feb 2013 - 9:59

Buigspieren is beter om 12 weken aan te houden, dat wil namelijk nog wel eens langzaam gaan. 6 weken is zo'n beetje de minimale periode. Je lichaam is de hormonen namelijk nog niet direct kwijt. Ik zou rustig beginnen moet opbouwen. Misschien een beetje rustig over spelen. Maar wedstrijdje zou ik nog afraden.
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434

Bericht  Gast do 14 feb 2013 - 20:03

Ik ben na 6 weken weer gaat sporten. Niet meteen voluit natuurlijk, maar langzaamaan weer regelmatig bewegen doet me wel goed merk ik!

Gast
Gast

Bericht  MiniMuis do 14 feb 2013 - 23:43

ik ben na 6/7 weken ook weer rustig aan begonnen met sporten, vond dat het niks doen wel lang genoeg geduurd had :-)
Ben begonnen met wat lopen/ rennen op loopband, en een les bodypump.
Gauw daarna ook weer begonnen met body-attack.
Als jij denkt dat je er klaar voor bent om weer te beginnen dan zou ik zeggen, lekker doen!!!
MiniMuis
MiniMuis
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 12
Punten : 14
Registratiedatum : 06-11-12

Bericht  Snoes do 14 feb 2013 - 23:44

Ik wil binnenkort ook gaan hardlopen, maar moet het toch wat minder koud zijn. Kan zo geen motivatie vinden met dit weer haha.

Snoes
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11739
Punten : 12120

Bericht  Pink! vr 15 feb 2013 - 0:51

Spring en andere sporten waarbij je je bekken belast is beter om nog even te wachten, min 3 maanden maar het liefst 9 maanden, zodat ze echt de tijd hebben om weer te herstellen.

Ik ben na 5 maanden weer begonnen met hardlopen maar rustig op gebouwd.
Volleyballen is best wel veel springen e.d. dus ik zou nog wel even wachten daarmee of bijv alleen de training mee doen.
Pink!
Pink!
Prater
Prater

Aantal berichten : 891
Punten : 880
Registratiedatum : 08-02-13

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud