sporten tijdens zwangerschap!
5 plaatsers
Pagina 1 van 1
sporten tijdens zwangerschap!
Een beetje een voorbarige vraag, want ik ben (nog) niet eens zwanger!
Maar we willen er eind dit jaar wel weer voor gaan en ik heb me afgelopen week weer eens aangemeld bij de sportschool!!
Gister geweest en heb nu enorm spierpijn aan mn buikspieren! Dus dat zat me aan het denken..
Hoe zit dit tijdens de zwangerschap?
Mag je nu wel of niet buikspieroefeningen doen tijdens je zwangerschap? En zo wel, tot hoeveel weken?!
En de rest van de sporten (ik doe voornamelijk aan spinning), mag dat net zo lang als dat je het zelf volhoud?
Maar we willen er eind dit jaar wel weer voor gaan en ik heb me afgelopen week weer eens aangemeld bij de sportschool!!
Gister geweest en heb nu enorm spierpijn aan mn buikspieren! Dus dat zat me aan het denken..
Hoe zit dit tijdens de zwangerschap?
Mag je nu wel of niet buikspieroefeningen doen tijdens je zwangerschap? En zo wel, tot hoeveel weken?!
En de rest van de sporten (ik doe voornamelijk aan spinning), mag dat net zo lang als dat je het zelf volhoud?
Bloem86- Prater
- Aantal berichten : 735
Punten : 907
Registratiedatum : 18-11-10
Re: sporten tijdens zwangerschap!
Ik heb geen antwoord op je vraag, maar wat leuk Bloem!
Coccinelle- Prater
- Aantal berichten : 1391
Punten : 1576
Registratiedatum : 17-11-10
Coccinelle schreef:Ik heb geen antwoord op je vraag, maar wat leuk Bloem!
Hihi, ja vind ik ook!
Bloem86- Prater
- Aantal berichten : 735
Punten : 907
Mij hebben ze toen bij de sportschool uitgelegd dat alles in principe mocht zolang het maar aangepast was: minder gewichten en minder vaak herhalen. Daarnaast gelijk stoppen als iets niet prettig voelt.
Gast- Gast
Twellie schreef:Mij hebben ze toen bij de sportschool uitgelegd dat alles in principe mocht zolang het maar aangepast was: minder gewichten en minder vaak herhalen. Daarnaast gelijk stoppen als iets niet prettig voelt.
Die theorie hang ik ook aan als ik niet zwanger ben.
Ik heb dan ook geen sport-abonnement.
Gast- Gast
Minneke schreef:Twellie schreef:Mij hebben ze toen bij de sportschool uitgelegd dat alles in principe mocht zolang het maar aangepast was: minder gewichten en minder vaak herhalen. Daarnaast gelijk stoppen als iets niet prettig voelt.
Whaha, ik had in bovenstaand stukje maar weggelaten dat ze me dit verteld hebben tijdens mijn introductieles en dat dat gelijk ook mijn laatste les was .
Gast- Gast
Twellie schreef:Minneke schreef:Twellie schreef:Mij hebben ze toen bij de sportschool uitgelegd dat alles in principe mocht zolang het maar aangepast was: minder gewichten en minder vaak herhalen. Daarnaast gelijk stoppen als iets niet prettig voelt.
Whaha, ik had in bovenstaand stukje maar weggelaten dat ze me dit verteld hebben tijdens mijn introductieles en dat dat gelijk ook mijn laatste les was .
En het klonk nog wel zo geroutineerd Twellie!
Gast- Gast
Minneke schreef:Twellie schreef:Minneke schreef:Twellie schreef:Mij hebben ze toen bij de sportschool uitgelegd dat alles in principe mocht zolang het maar aangepast was: minder gewichten en minder vaak herhalen. Daarnaast gelijk stoppen als iets niet prettig voelt.
En het klonk nog wel zo geroutineerd Twellie!
Ik val door de mand.
Gast- Gast
rechte buikspieren mag niet tijdens de zwangerschap is mij verteld,
schuine buikspieren mogen wel.
schuine buikspieren mogen wel.
koNijntje- Prater
- Aantal berichten : 1371
Punten : 1497
Registratiedatum : 13-03-11
Ik zou buikspieren helemaal over slaan. Maar daar na de bevalling zodra het mag weer mee begInnen. Er gebeurt zoverl in je buik. Dat komt daarna wel weer. Spinning weet ik zo niet maar kan me voorstellen dat dat ook een grote belasting geeft aangezien je wel voorover staat en daar al extra gewicht komt.O
Minx- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Buikspiertraining werd mij ook afgeraden. Je buikspieren verschuiven en ik begreep dat de kans groot is dat ze niet op hun plek terugkomen en je buikwand blijvend verzakt kan raken na je zwangerschap. Dit geldt overigens voor je rechte buikspieren.
Gast- Gast
Ik sport nog steeds, doe geen groepslessen meer (bodyjam enzo, dat hou ik niet vol )
Ik doe nu gewoon wat cardio en probeer voor de rest alle spieren te trainen...alleen niet meer m'n rechte buikspieren! M'n schuine buikspieren doe ik wel (als ik zin heb;)) en m'n rugspieren wat extra.
Ik doe nu gewoon wat cardio en probeer voor de rest alle spieren te trainen...alleen niet meer m'n rechte buikspieren! M'n schuine buikspieren doe ik wel (als ik zin heb;)) en m'n rugspieren wat extra.
LindaK- Prater
- Aantal berichten : 853
Punten : 937
Soortgelijke onderwerpen
» sporten tijdens zwangerschap
» NAV sporten na de zwangerschap
» Sporten na zwangerschap
» nav sex tijdens zwangerschap...
» NAV sporten na de zwangerschap