Hoe reageerde jouw baas?
+28
NoName88
kwak
Muppetje
Amber-
Snoes
Lejow
Paper Crown
Steep
LMCurious
Flower_L
Thunder
Petteflet
Caresses
Monnie
maiadebij
snoezel
Happydobby
VeryCherry
Parisienne
Vancity_girl
Zora
Tazz
Flip Fluitketel
SarahKey
Annie24
_Jet
Mamsie
Bruintje Beer
32 plaatsers
Pagina 2 van 3
Pagina 2 van 3 • 1, 2, 3
Re: Hoe reageerde jouw baas?
Mijn baas was zowat al maanden vooraf alles zo aan het plannen met als reden: Ja, Hazeltje zal straks wel zwanger raken dus....
Beetje erg enthousiast maar ok.
Toen ik het uiteindelijk vertelde bleken een paar al een vermoeden te hebben. Iedereen vond het leuk voor ons.
Jammer genoeg hebben ze dat na de bevalling (en een paar maanden vooraf) niet meer laten merken want ik heb in die periode van niemand (ook niet van mijn baas, op een smsje na) iets gehoord.
Beetje erg enthousiast maar ok.
Toen ik het uiteindelijk vertelde bleken een paar al een vermoeden te hebben. Iedereen vond het leuk voor ons.
Jammer genoeg hebben ze dat na de bevalling (en een paar maanden vooraf) niet meer laten merken want ik heb in die periode van niemand (ook niet van mijn baas, op een smsje na) iets gehoord.
Gast- Gast
Hi Meiden, bedankt!
Ja ben zwanger.. maar het gaat niet zo heel erg goed met mij. Heb superveel last van buikpijn. Echt de hele dag door ongelofelijke steken en na zo'n steek verlies ik bloed. Niet veel maar ook niet weinig om je geen zorgen om te maken.
Ik loop er dus daarom niet bepaald te koop mee dmv een ticker of iets
Ik moet de 14de naar de gyn(ziekenhuis) en dan weet ik meer, maar mijn gevoel zegt gewoon dat het niet echt goed zit door dus die pijn etc. Was maandag naar de huisarts en zij vertelde eerlijk: buikpijn alleen of bloed alleen is niet erg, maar de combinatie van die 2 bij elkaar, kan gevaarlijk zijn. Ik test wel elke dag (ga hier bijna falliet ook nog!) en het streepje komt tevoorschijn, soms wat langer dan de andere keer voordat er iets verschijnt maar het wordt niet knalpositief ofzo.......
Dus maak me al langer dan een week grote zorgen. Wat ook zo zijn uitwerking heeft naar mijn man, die raakt ook gefrustreerd.
Ben wel erg misselijk en ik ben doodmoe.. Dus ja, wie zal het zeggen.
1 ding is zeker, mijn geduld wordt erg op de proef gesteld. Ik betrapte me gisteravond op een enge gedachte: laat ik het maar 'verliezen' want een hele 9 maanden met deze pijn is niet te omschrijven. Gek genoeg, heb ik er geen last van als ik slaap.
Nahja, dit is dus de vraag.
Ja ben zwanger.. maar het gaat niet zo heel erg goed met mij. Heb superveel last van buikpijn. Echt de hele dag door ongelofelijke steken en na zo'n steek verlies ik bloed. Niet veel maar ook niet weinig om je geen zorgen om te maken.
Ik loop er dus daarom niet bepaald te koop mee dmv een ticker of iets
Ik moet de 14de naar de gyn(ziekenhuis) en dan weet ik meer, maar mijn gevoel zegt gewoon dat het niet echt goed zit door dus die pijn etc. Was maandag naar de huisarts en zij vertelde eerlijk: buikpijn alleen of bloed alleen is niet erg, maar de combinatie van die 2 bij elkaar, kan gevaarlijk zijn. Ik test wel elke dag (ga hier bijna falliet ook nog!) en het streepje komt tevoorschijn, soms wat langer dan de andere keer voordat er iets verschijnt maar het wordt niet knalpositief ofzo.......
Dus maak me al langer dan een week grote zorgen. Wat ook zo zijn uitwerking heeft naar mijn man, die raakt ook gefrustreerd.
Ben wel erg misselijk en ik ben doodmoe.. Dus ja, wie zal het zeggen.
1 ding is zeker, mijn geduld wordt erg op de proef gesteld. Ik betrapte me gisteravond op een enge gedachte: laat ik het maar 'verliezen' want een hele 9 maanden met deze pijn is niet te omschrijven. Gek genoeg, heb ik er geen last van als ik slaap.
Nahja, dit is dus de vraag.
Gast- Gast
Ow CKC, wat k*t zeg, om in die onzekerheid te zitten. *knuff*
VeryCherry- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17413
Punten : 17754
Registratiedatum : 17-11-10
Ik werkte en bijna 1 jaar en hij reageerde precies hoe ik het me had voorgesteld !
Eerst zag je 'm denken van "wat moeten we nu als ze straks met verlof gaat" en toen was hij erg blij voor me !
Eerst zag je 'm denken van "wat moeten we nu als ze straks met verlof gaat" en toen was hij erg blij voor me !
Gast- Gast
Haha hier was ik dus ook over aan het nadenken, ik werk in de zorg en 90 % is vrouw. Als er iemand zwanger is dan hoort dat er gewoon bij. Op mijn afdeling is er een collega half mei uitgerekend en ik eind juli, en dat valt precies in de vakantieperiode, en ik hoorde vorige week nog geklaag dat de vakantieplanning moeizaam rondkomt. dus ik gniffel nog even in mezelf.
Maargoed, ik weet dat ik het straks gewoon kan vertellen.
Happydobby- Ratel
- Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Ik werkte er 3,5 jaar toen ik zwanger raakte. Ik werk in de gehandicaptenzorg en heb het mijn naaste collega op de groep meteen de dag erna verteld. Een week later heb ik het mijn baas verteld. Puur omdat ik me toen al dermate beroerd voelde en ik niet vond dat mijn collega alles op hoefde te vangen.
Ze reageerde heel positief. Maar ook in mijn werk is 90% vrouw (en jong) dus ja.. ze zijn het wel gewend ook denk ik. Whahaha, toen ik zei dat ik even met haar wilde praten zei ze wel eerst benauwd- je neemt toch geen ontslag? Whahaha, dus toen ik "alleen maar" kwam vertellen dat ik zwanger was, was ze erg blij
Ze reageerde heel positief. Maar ook in mijn werk is 90% vrouw (en jong) dus ja.. ze zijn het wel gewend ook denk ik. Whahaha, toen ik zei dat ik even met haar wilde praten zei ze wel eerst benauwd- je neemt toch geen ontslag? Whahaha, dus toen ik "alleen maar" kwam vertellen dat ik zwanger was, was ze erg blij
snoezel- Prater
- Aantal berichten : 831
Punten : 885
Registratiedatum : 01-12-10
Happydobby schreef:Haha hier was ik dus ook over aan het nadenken, ik werk in de zorg en 90 % is vrouw. Als er iemand zwanger is dan hoort dat er gewoon bij. Op mijn afdeling is er een collega half mei uitgerekend en ik eind juli, en dat valt precies in de vakantieperiode, en ik hoorde vorige week nog geklaag dat de vakantieplanning moeizaam rondkomt. dus ik gniffel nog even in mezelf.
Haha ik ben nu voor de 2x zwanger in de zomervakantie(2009 en 2011) Maar ik vind het echt heerlijk in de zomer verlof
Ik werk ook in de zorg
Bruintje Beer- Kletskop
- Aantal berichten : 2864
Punten : 2925
Registratiedatum : 18-11-10
Toen ik zwanger was van N werkte ik met nog 3 meiden, 2 daarvan waren een jaar ervoor tegelijk zwanger en een maand na elkaar uitgerekend. We hadden toen al eens lopen grappen dat die andere collega en ik nu aan de beurt waren, en ja hoor wij waren ook tegelijk zwanger en scheelden 2 weken. Mijn baas zegt altijd "ik neem jonge meiden aan, dus dan weet ik dat ik ermee te maken krijg" hij is dan ook oprecht blij voor ons.
Later is er nog een collega bij gekomen, bij haar heeft het 4 jaar geduurd om zwanger te raken. Toen ik vertelde zwanger te zijn tegen mijn baas zei hij ook "ik hoop dat het voor P ook snel zo mag zijn"
Ook met vrij krijgen als je kind ziek is, is hij makkelijk. Hij zegt dat als hij hierin flexibel is je meer kans hebt dat het andersom ook zo is. Bij een krappe bezetting werk ik dan ook graag extra, het gaat over en weer.
Later is er nog een collega bij gekomen, bij haar heeft het 4 jaar geduurd om zwanger te raken. Toen ik vertelde zwanger te zijn tegen mijn baas zei hij ook "ik hoop dat het voor P ook snel zo mag zijn"
Ook met vrij krijgen als je kind ziek is, is hij makkelijk. Hij zegt dat als hij hierin flexibel is je meer kans hebt dat het andersom ook zo is. Bij een krappe bezetting werk ik dan ook graag extra, het gaat over en weer.
maiadebij- Kletskop
- Aantal berichten : 2543
Punten : 3138
Registratiedatum : 19-11-10
Mijn baas was vooral heel erg verbaasd, maar toen blij voor mij.
Gast- Gast
Mijn werkgever reageerde heel positief. Ik werk in de zorg, dus veel vrouwen en vaak zwangerschappen. Ze vond het hartstikke leuk voor me en feliciteerde me meteen. Ook tijdens de zwangerschap lette ze goed op of ik niet te lang het zware werk door bleef doen. Vroeg regelmatig hoe het ging. Erg fijn dus. Ik werkte er 6 jaar toen ik vertelde dat ik zwanger was.
Monnie- Prater
- Aantal berichten : 1350
Punten : 1416
Ik zie er wel een beetje tegenop om het te vertellen. Mijn baas is af en toe niet zo tactvol, zeker niet als het druk is. Maar ze kan ook heel erg lief zijn.
En ik zou dus ook in de zomervakantietijd met verlof gaan, eind juli. Dus ik heb echt geen idee hoe ze zal reageren. Denk eigenlijk dat ik verder ben dan mijn ticker, aangezien ik 2,5 week geleden al positief testte (daarna 1,5 week niet maar sinds donderdag weet ik het heel zeker en blijven de testen positief).
Mijn meeste collega's zijn ouder, die hebben kinderen van mijn leeftijd of ouder, en een aantal zijn pas oma geworden. Dus het is niet zo dat bij ons de een na de ander zwanger wordt.
Voel me nu af en toe echt wel beroerd, en kan ook echt niet meer tegen ruikende wonden, stoma's en dat soort dingen, dan ga ik misselijk de deur uit, dus weet niet hoe lang ik het nog voor me kan houden...
En ik zou dus ook in de zomervakantietijd met verlof gaan, eind juli. Dus ik heb echt geen idee hoe ze zal reageren. Denk eigenlijk dat ik verder ben dan mijn ticker, aangezien ik 2,5 week geleden al positief testte (daarna 1,5 week niet maar sinds donderdag weet ik het heel zeker en blijven de testen positief).
Mijn meeste collega's zijn ouder, die hebben kinderen van mijn leeftijd of ouder, en een aantal zijn pas oma geworden. Dus het is niet zo dat bij ons de een na de ander zwanger wordt.
Voel me nu af en toe echt wel beroerd, en kan ook echt niet meer tegen ruikende wonden, stoma's en dat soort dingen, dan ga ik misselijk de deur uit, dus weet niet hoe lang ik het nog voor me kan houden...
Gast- Gast
Mocht het zo zijn dat ik in 2011 zwanger zou raken, wat ik absoluut niet verwacht, dan kan ik mijn baan wel vaarwel zeggen. Het zal dan voor mij ook niet moeilijk zijn om te zeggen dat ik zwanger ben. Op het moment dat ik denk dat ik mijn leven verrijk met een kleine, zal ik een andere grote liefde mislopen.
Gast- Gast
Bruintje Beer schreef:Happydobby schreef:Haha hier was ik dus ook over aan het nadenken, ik werk in de zorg en 90 % is vrouw. Als er iemand zwanger is dan hoort dat er gewoon bij. Op mijn afdeling is er een collega half mei uitgerekend en ik eind juli, en dat valt precies in de vakantieperiode, en ik hoorde vorige week nog geklaag dat de vakantieplanning moeizaam rondkomt. dus ik gniffel nog even in mezelf.
Haha ik ben nu voor de 2x zwanger in de zomervakantie(2009 en 2011) Maar ik vind het echt heerlijk in de zomer verlof
Ik werk ook in de zorg
Ja daar heb ik ook zin in, half juni met verlof en dan lekker genieten van de zon Hoe heter hoe beter, ik zie er dus ook niet tegenop om met 30 graden te moeten bevallen, haha.
Happydobby- Ratel
- Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Isa schreef:Mocht het zo zijn dat ik in 2011 zwanger zou raken, wat ik absoluut niet verwacht, dan kan ik mijn baan wel vaarwel zeggen. Het zal dan voor mij ook niet moeilijk zijn om te zeggen dat ik zwanger ben. Op het moment dat ik denk dat ik mijn leven verrijk met een kleine, zal ik een andere grote liefde mislopen.
Dat lijkt me een beetje overdreven?
Gast- Gast
Jeetje CKC, wat zenuwslopend! Vervelend ook dat je nog tot dinsdag moet wachten tot je zekerheid hebt. Sterkte!
Mijn baas reageerde supergoed. Ik had net mijn contract ondertekend toen ik er achter kwam dat ik zwanger was. Het zat niet echt in de planning en ik had ook tegen mijn baas gezegd dat we voorlopig geen tweede wilden. Ik heb haar toen een paar dagen nadat ik het wist opgebeld en gewoon gezegd dat ik zwanger was. Ik wilde zekerheid voor mezelf over m'n baan en ik wilde ook niet wachten tot na mijn proeftijd met vertellen.
Ze reageerde gelukkig heel blij voor ons en is nu nog steeds heel betrokken. En... mijn contract wordt gewoon verlengd!
Mijn baas reageerde supergoed. Ik had net mijn contract ondertekend toen ik er achter kwam dat ik zwanger was. Het zat niet echt in de planning en ik had ook tegen mijn baas gezegd dat we voorlopig geen tweede wilden. Ik heb haar toen een paar dagen nadat ik het wist opgebeld en gewoon gezegd dat ik zwanger was. Ik wilde zekerheid voor mezelf over m'n baan en ik wilde ook niet wachten tot na mijn proeftijd met vertellen.
Ze reageerde gelukkig heel blij voor ons en is nu nog steeds heel betrokken. En... mijn contract wordt gewoon verlengd!
Gast- Gast
CKC wat vervelend dat het niet allemaal soepel verloopt en je elke dag weer in onzekerheid zit maar toch wil ik je even feliciteren.
Goed om te lezen dat de meeste bazen het positief opnemen. Heel rot als ze dat niet doen, en al helemaal als je daardoor je baan vaarwel moet zeggen.
Zelf ben ik nog niet zwanger dus heb hier verder geen verhaal over.
Goed om te lezen dat de meeste bazen het positief opnemen. Heel rot als ze dat niet doen, en al helemaal als je daardoor je baan vaarwel moet zeggen.
Zelf ben ik nog niet zwanger dus heb hier verder geen verhaal over.
Caresses- Kletskop
- Aantal berichten : 2591
Punten : 2770
Registratiedatum : 22-11-10
Voordat ik een vast contract kreeg bij mijn vorige werkgever had ik al gemeld dat we bezig waren voor een kindje. Dit vonden ze erg leuk en weerhield ze er niet van om mij een contract voor onbepaalde tijd te geven.
Nadat ik positief testte heb ik buiten zinnen mijn toenmalige werkgever gebeld en ze waren erg blij!
Hoe ze hier gaan reageren mocht ik zwanger zijn dat weet ik niet. Al weten ze wel dat we graag nog een 2e kindje willen. Ze houden er dus wel rekening mee, dus verwacht dat de reactie positief zal zijn.
Nadat ik positief testte heb ik buiten zinnen mijn toenmalige werkgever gebeld en ze waren erg blij!
Hoe ze hier gaan reageren mocht ik zwanger zijn dat weet ik niet. Al weten ze wel dat we graag nog een 2e kindje willen. Ze houden er dus wel rekening mee, dus verwacht dat de reactie positief zal zijn.
Petteflet- Prater
- Aantal berichten : 594
Punten : 638
Voordat ik er achter kwam zwanger te zijn, had ik net een zwaar auto-ongeluk gehad. Ik zou een paar weken later bij mijn nieuwe werkgever beginnen. Hij was coulant en ik mocht een paar maanden later beginnen. Toen bleek ik zwanger te zijn en hoefde ik helemaal niet meer te komen.
Bij de tweede was ik een keer ziek. Dit viel niet in goede aarde bij mijn toenmalige baas. Na een paar dagen kreeg ik een aangetekende brief waarin stond dat ik op basis van ziekte tijdens de zwangerschap maar thuis moest blijven en dat ze per direct niet meer van mijn diensten gebruik wilden maken. Ik had notabene alleen maar een zware verkoudheid!
Bij de tweede was ik een keer ziek. Dit viel niet in goede aarde bij mijn toenmalige baas. Na een paar dagen kreeg ik een aangetekende brief waarin stond dat ik op basis van ziekte tijdens de zwangerschap maar thuis moest blijven en dat ze per direct niet meer van mijn diensten gebruik wilden maken. Ik had notabene alleen maar een zware verkoudheid!
Thunder- Kletskop
- Aantal berichten : 2924
Punten : 3096
Heftig! Had je geen vast contract?Rataplan schreef:Voordat ik er achter kwam zwanger te zijn, had ik net een zwaar auto-ongeluk gehad. Ik zou een paar weken later bij mijn nieuwe werkgever beginnen. Hij was coulant en ik mocht een paar maanden later beginnen. Toen bleek ik zwanger te zijn en hoefde ik helemaal niet meer te komen.
Gast- Gast
@ Beauty Addict: Nee, dat had ik niet. Vandaar dat het zo kon blijkbaar. Of nou, heel officieël gezien mag het natuurlijk niet. Echt ziek van de zwangerschap ben ik namelijk niet geweest, al had ik ook niet tot aan mijn verlof kunnen werken ivm mijn slechte been. Maar de verhoudingen waren al zo ontzettend scheef door die brief, dat ik maar in de ziekewet ben gebleven.
Thunder- Kletskop
- Aantal berichten : 2924
Punten : 3096
Up....
Ben eigenlijk wel benieuwd nm.
Ben eigenlijk wel benieuwd nm.
Flower_L- Ratel
- Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11
Even of topic, maar zie ik nu goed dat ckc weg is? Heb ik iets gemist?
On topic, kan ik je niet helpen, werkte niet voor een baas.
LMCurious- Prater
- Aantal berichten : 1052
Punten : 1167
Registratiedatum : 19-11-10
LMCurious schreef:Even of topic, maar zie ik nu goed dat ckc weg is? Heb ik iets gemist?
Idd CKC weg? Huh?
Toen ik zwanger was, zat ik in mijn eindstage. Ik heb het eerst mijn begeleidr verteld en toen mijn baas. Die waren allebei heel blij voor me. Met 14 weken heb ik het de rest van de collega's verteld.
Steep- Kletskop
- Aantal berichten : 2857
Punten : 3013
Registratiedatum : 15-12-10
Steep schreef:LMCurious schreef:Even of topic, maar zie ik nu goed dat ckc weg is? Heb ik iets gemist?
Idd CKC weg? Huh?
Toen ik zwanger was, zat ik in mijn eindstage. Ik heb het eerst mijn begeleidr verteld en toen mijn baas. Die waren allebei heel blij voor me. Met 14 weken heb ik het de rest van de collega's verteld.
He? Nee mensen ik ben er nog hoor.
Paper Crown- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11
Steep schreef:LMCurious schreef:Even of topic, maar zie ik nu goed dat ckc weg is? Heb ik iets gemist?
Idd CKC weg? Huh?
Nee hoor?
2CKC2, ze is er nog gewoon!
Lejow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Pagina 2 van 3 • 1, 2, 3
Soortgelijke onderwerpen
» hoe reageerde jij tijdens de bevalling...
» Hoe reageerde jullie kindje
» Hoe reageerde werkgever op bv/kolfrecht
» hoe reageerde grote broer/zus op de nieuwe baby?
» Hoe reageerde jullie kindje op het eerste hapje?
» Hoe reageerde jullie kindje
» Hoe reageerde werkgever op bv/kolfrecht
» hoe reageerde grote broer/zus op de nieuwe baby?
» Hoe reageerde jullie kindje op het eerste hapje?
Pagina 2 van 3
Permissies van dit forum: