Hoe reageerde werkgever op bv/kolfrecht
+17
snoezel
Smaragdje
teletascha
Twellie
Teddyaapje
meisje
Aimee
Dora
Floor
SarahKey
mickey
Flip Fluitketel
PiP
Fearie
Slakje
Liadan
Joss1
21 plaatsers
Pagina 1 van 2
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Hoe reageerde werkgever op bv/kolfrecht
Ben benieuwd hoe jullie werkgever reageerde op het feit dat je na je zwangerschapsverlof kolfde onder werktijd. Was hij/zij positief/negatief, zocht mee voor een goede kolfruimte of was er al een kolfruimte. En hoe heb je het ter sprake gebracht?
Joss1- Fluisteraar
- Aantal berichten : 165
Punten : 187
Registratiedatum : 07-03-12
Re: Hoe reageerde werkgever op bv/kolfrecht
Ze reageerden beide keren positief. De eerste keer hadden ze volgens mij niet verwacht dat ik ook daadwerkelijk zou gaan kolven (ik heb aangegeven dat ik wilde gaan kolven voordat ik met verlof ging). Ik heb toen een paar weken voordat ik begon nog een aantal keer moeten bellen omdat mijn kolfruimte toen nog niet in orde bleek te zijn.
Ik heb trouwens gewoon gezegd: 'ik wil gaan kolven als ik weer begin met werken' en toen werd er meteen gezegd dat ze zouden zorgen voor een geschikte kolfplek.
Ik heb trouwens gewoon gezegd: 'ik wil gaan kolven als ik weer begin met werken' en toen werd er meteen gezegd dat ze zouden zorgen voor een geschikte kolfplek.
Liadan- Ratel
- Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10
Ik denk dat mijn baas mij zou neerschieten.
Slakje- Ratel
- Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12
Goh, gezellige baas heb je dan, wat voor werk doe je? In Belgie heb je toch ook gewoon kolfrecht, hoelang is het bij jullie, 6 maanden?Slakje schreef:Ik denk dat mijn baas mij zou neerschieten.
Liadan- Ratel
Slakje schreef:Ik denk dat mijn baas mij zou neerschieten.
Dan ben ik wel erg benieuwd waarom in vredesnaam?
Mijn werkgever was erg enthousiast, ze had haar eigen kinderen ook met bv groot gebracht. Ik kolf nu al vanaf dat ik weer aan het werk ben, heb alleen geen kolfruimte vanwege gebrek aan ruimte. Als er mannelijk bezoek ik kolf ik op het toilet en anders op mijn werkplek. Werk met 3 dames en ze hebben er geen problemen mee.
Fearie- Ratel
- Aantal berichten : 3708
Punten : 4239
Bij F heb ik het er helemaal niet over gehad.
ben er uiteindelijk ook met 2 maanden mee gestopt, niet omdat ik weer moest werken, maar omdat het gewoon niet meer wou.
Toen ze later iemand aannamen met een kindje van 3 maand, vroeg ik aan mijn bazin of ze ook wist of ze nog borstvoeding gaf.
Haar reactie: dat doet ze dan maar lekker in de pause, dus ik zei dat je 25% van je werktijd aan bv/kolven mag besteden.
Dat wist ze niet.
Ik ga het nu ook weer proberen, ze weten ervan, heb het er verder niet echt over gehad.
Dat doe ik als het daadwerkelijk lukt wel een maand/paar weken van te voren.
Als alles meewerkt lijkt het me helemaal fijn als ik op het kdv bv kan geven, ben benieuwd!
ben er uiteindelijk ook met 2 maanden mee gestopt, niet omdat ik weer moest werken, maar omdat het gewoon niet meer wou.
Toen ze later iemand aannamen met een kindje van 3 maand, vroeg ik aan mijn bazin of ze ook wist of ze nog borstvoeding gaf.
Haar reactie: dat doet ze dan maar lekker in de pause, dus ik zei dat je 25% van je werktijd aan bv/kolven mag besteden.
Dat wist ze niet.
Ik ga het nu ook weer proberen, ze weten ervan, heb het er verder niet echt over gehad.
Dat doe ik als het daadwerkelijk lukt wel een maand/paar weken van te voren.
Als alles meewerkt lijkt het me helemaal fijn als ik op het kdv bv kan geven, ben benieuwd!
PiP- Ratel
- Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10
Bij mij op mijn werk reageerden ze heel positief toen ik aangaf te willen kolven. Al hoewel ik soms wel merkte aan collega's dat ze het niet altijd even fijn vonden dat ik ging kolven omdat ze dan alleen op de afdeling stonden. Maar vanuit de leiding kreeg ik meer dan lof dat ik het zo deed. Was namelijk de eerste op de afdeling die het zo deed.
Flip Fluitketel- Kletskop
- Aantal berichten : 2969
Punten : 3067
Eh... shit! Wist dat ik mijn leidinggevende nog ff moest spreken! En nu begin ik dinsdag al... Heb het er wel met een collega over gehad, zij gaf aan dat ik er gewoon recht op heb. Ik ben ook echt zoooooo vergeetachtig... Weet niet hoe mijn leidinggevende erover denkt, ben vorige week aangenomen daar. Ah kut! Hier baal ik echt ff van! Ik neem mijn kolf dinsdag gewoon mee en dan zien we wel. Desnoods in mijn pauze op de wc ofzo...
mickey- Kletskop
- Aantal berichten : 2213
Punten : 2488
Registratiedatum : 17-11-10
[quote="Liadan"]
Ik ben verkoopster, maar ik sta helemaal alleen in de winkel. Dan zou ik moeten sluiten om te kunnen gaan kolven. Ik krijg al geen middagpauze (dus ik lees gewoon mijn boekske en eet alles op terwijl de winkel open blijft), laat staan kolfpauze.
Goh, gezellige baas heb je dan, wat voor werk doe je? In Belgie heb je toch ook gewoon kolfrecht, hoelang is het bij jullie, 6 maanden?[/quoteSlakje schreef:Ik denk dat mijn baas mij zou neerschieten.
Ik ben verkoopster, maar ik sta helemaal alleen in de winkel. Dan zou ik moeten sluiten om te kunnen gaan kolven. Ik krijg al geen middagpauze (dus ik lees gewoon mijn boekske en eet alles op terwijl de winkel open blijft), laat staan kolfpauze.
Slakje- Ratel
Positief, al viel er met de tijden niet veel te regelen omdat ik voor de klas sta, en kolf ik in mijn pauzes.
Gast- Gast
Dit had ik al nagevraagd voor dat ik met verlof ging. Kon gewoon alleen, werkelijk waar, in de hele brede school is geen 1 ruimte geschikt om te kolven. En dan praat je over een gloednieuw gebouw met twee basisscholen, grote gymzaal en een bso.
Zou het alleen bezwaarlijk vinden voor mijn collega's. Als je een hele dag werkt ok, dan kun je je nog aardig nuttig maken. Maar ik werk maar 4 uur op een dag en als ik daarvan 1 uur zou mogen kolven, blijft er voor mijn gevoel weinig tijd over. Ook omdat we best een strakke indeling hebben qua wat we moeten doen op het werk.
Zou het alleen bezwaarlijk vinden voor mijn collega's. Als je een hele dag werkt ok, dan kun je je nog aardig nuttig maken. Maar ik werk maar 4 uur op een dag en als ik daarvan 1 uur zou mogen kolven, blijft er voor mijn gevoel weinig tijd over. Ook omdat we best een strakke indeling hebben qua wat we moeten doen op het werk.
En is je baas zelf niet in de buurt om dan de winkel even over te nemen?Slakje schreef:Ik ben verkoopster, maar ik sta helemaal alleen in de winkel. Dan zou ik moeten sluiten om te kunnen gaan kolven. Ik krijg al geen middagpauze (dus ik lees gewoon mijn boekske en eet alles op terwijl de winkel open blijft), laat staan kolfpauze.Liadan schreef:Goh, gezellige baas heb je dan, wat voor werk doe je? In Belgie heb je toch ook gewoon kolfrecht, hoelang is het bij jullie, 6 maanden?Slakje schreef:Ik denk dat mijn baas mij zou neerschieten.
Liadan- Ratel
Slakje- Ratel
Dan is het lastig (al zou het mij er niet van weerhouden om toch gebruik te maken van mijn kolfrecht).
Liadan- Ratel
Ik wist echt serieus niet dat het bestond (kolfrecht) tot ik het een paar weken terug hier las.
Niet dat het voor mij wat uit maakt want ik geef al lang geen borstvoeding meer.
Niet dat het voor mij wat uit maakt want ik geef al lang geen borstvoeding meer.
Floor- Ratel
- Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10
Tja, hij had weinig keus en echt blij was ie er niet mee....
Maar hij kon niet anders omdat ik daar recht op had. Het is alleen voor hem erg vervelend, want ik moet hem iedere keer uit zijn kantoor schoppen.
Inmiddels kolf ik een stuk minder op mijn werk (mede omdat mijnkolfrecht voedingsreacht is verlopen) en ik dit allemaal moet inhalen. Dus ik schuif nu wat met mijn tijden.
En ja, mijn collega's zijn er ook niet altijd even blij mee, want ze staan toch ruim een half uur alleen in de winkel om de kassa en de delifrance te runnen. En ook hebben ze als ik avonddienst had een uur langer moeten blijven, vonden ze ook niet zo leuk.
Maar hij kon niet anders omdat ik daar recht op had. Het is alleen voor hem erg vervelend, want ik moet hem iedere keer uit zijn kantoor schoppen.
Inmiddels kolf ik een stuk minder op mijn werk (mede omdat mijn
En ja, mijn collega's zijn er ook niet altijd even blij mee, want ze staan toch ruim een half uur alleen in de winkel om de kassa en de delifrance te runnen. En ook hebben ze als ik avonddienst had een uur langer moeten blijven, vonden ze ook niet zo leuk.
Laatst aangepast door Teigertje op vr 27 apr 2012 - 8:31; in totaal 1 keer bewerkt
Dora- Kletskop
- Aantal berichten : 1997
Punten : 2121
SarahKey schreef:Dit had ik al nagevraagd voor dat ik met verlof ging. Kon gewoon alleen, werkelijk waar, in de hele brede school is geen 1 ruimte geschikt om te kolven. En dan praat je over een gloednieuw gebouw met twee basisscholen, grote gymzaal en een bso.
Je hebt recht op één uur, dat wil natuurlijk niet zeggen dat je daar gebruik van moet maken Ik heb soms ook 4 uurs diensten en moet dan één keer kolven, maar ben maximaal een kwartiertje bezig. Ik voel me soms ook wel bezwaard tegenover mijn collega's, maar dan denk ik altijd maar aan mijn rokende collegas, die bij elkaar ook wel een kwartiertje buiten staan, dus heb ik ook gewoon recht op mijn kwartier.
Mijn baas reageerde niet positief of negatief. Zij gaf gewoon aan dat ik daar recht op heb en dat ze het ozu gaan doorgeven aan mijn collega's.
Aimee- Ratel
- Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10
Het is officieel trouwens voedingsrecht en geen kolfrecht.
Liadan- Ratel
Aimee schreef:SarahKey schreef:Dit had ik al nagevraagd voor dat ik met verlof ging. Kon gewoon alleen, werkelijk waar, in de hele brede school is geen 1 ruimte geschikt om te kolven. En dan praat je over een gloednieuw gebouw met twee basisscholen, grote gymzaal en een bso.
Je hebt recht op één uur, dat wil natuurlijk niet zeggen dat je daar gebruik van moet maken Ik heb soms ook 4 uurs diensten en moet dan één keer kolven, maar ben maximaal een kwartiertje bezig. Ik voel me soms ook wel bezwaard tegenover mijn collega's, maar dan denk ik altijd maar aan mijn rokende collegas, die bij elkaar ook wel een kwartiertje buiten staan, dus heb ik ook gewoon recht op mijn kwartier.
Mijn baas reageerde niet positief of negatief. Zij gaf gewoon aan dat ik daar recht op heb en dat ze het ozu gaan doorgeven aan mijn collega's.
Misschien ben je er korter mee bezig maar nam even de 25% als voorbeeld. Maar op mijn werk roken de collega's niet tijdens het werk. Ja als we de hele dag moeten werken wel, maar een bso middag niet. Dus dat kan ik ook niet in mijn hoofd houden Maar goed, hier is het niet nodig geweest hoor maar had het wel van te voren besproken. Vond ik wel zo netjes tegenover mijn collega's.
Bij de oudste vond ik dat hij heel positief reageerde. Ik sta voor de klas, dus het was wel lastig om vervanging te regelen. Het kdv zat toen nog tegenover de school dus 2 dagen liep ik naar haar toe om haar te voeden. De ene keer was mijn stagiaire in de klas (fijn als ze weer ziek was) en de andere dag hadden we een ict-er die de klas kon overnemen. De derde dag dat ik werk heb ik zelf wat geschoven en kolfde ik in de grote pauze en ging ik wat eerder naar huis. Zo kwamen we elkaar tegemoet.
Ik heb ook gewoon meer dan een jaar mogen voeden.
In de tijd dat ik thuis was van de tweede is onze school verhuisd en zit in een brede school. Dat bracht natuurlijk al veel stress mee en toen moest er voor mij ook nog iets geregeld worden.. Ik moest er veel achteraan gaan (in mijn verlof en dat vond ik vervelend)
Nu is het uiteindelijk wel opgelost, maar een eigen ruimte om te kolven heb ik niet echt (nouja, ons magazijntje in de klas ) En het kdv zit nu in het gebouw, dus ik ben wel zo bij haar. Alleen is het soms nog lastig wie nou mijn klas overneemt..
Ik heb ook gewoon meer dan een jaar mogen voeden.
In de tijd dat ik thuis was van de tweede is onze school verhuisd en zit in een brede school. Dat bracht natuurlijk al veel stress mee en toen moest er voor mij ook nog iets geregeld worden.. Ik moest er veel achteraan gaan (in mijn verlof en dat vond ik vervelend)
Nu is het uiteindelijk wel opgelost, maar een eigen ruimte om te kolven heb ik niet echt (nouja, ons magazijntje in de klas ) En het kdv zit nu in het gebouw, dus ik ben wel zo bij haar. Alleen is het soms nog lastig wie nou mijn klas overneemt..
meisje- Prater
- Aantal berichten : 802
Punten : 872
Registratiedatum : 24-12-10
Ik ben eigen baas en ben het er helemaal mee eens
Ik hoor wel van veel vriendinnen dat er weinig begrip is, vooral van collega's. Maar ik denk ook dat het eraan ligt hoe je hier zelf mee omgaat. Je hebt het recht, daar is niks op in te brengen, maar ik vind wel dat je samen een oplossing moet vinden en dat beide partijen een beetje flexibel moeten zijn hierin.
Ik hoor wel van veel vriendinnen dat er weinig begrip is, vooral van collega's. Maar ik denk ook dat het eraan ligt hoe je hier zelf mee omgaat. Je hebt het recht, daar is niks op in te brengen, maar ik vind wel dat je samen een oplossing moet vinden en dat beide partijen een beetje flexibel moeten zijn hierin.
Teddyaapje- Ratel
- Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10
@ Fearie: voel je je daar zelf helemaal gemakkelijk bij? Ik ben zelf erg op mijn privacy gesteld en kan me gewoon niet voorstellen dat ik ooit zoiets zou doen. Niet dat ik het veroordeel hoor! Maar vraag me gewoon af of je dat niets uitmaakt.
Twellie- Ratel
- Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12
Hier nooit een probleem geweest. Alleen de ruimte was nogal lastig De ruimte die echt bedoeld was om te kolven wed genuirkt door 5 andere moeders, dus daar was de hele dag een wachtij (handig als je om de 3 uur moet kolven...), dus ik kwan niet mee aan werken toe. Stond de hele dag in de rij
Uiteindelijk in overleg emt mijn baas wat plakplastic op de ramen van ons labje geplakt (wordt niet heel intensief gebruikt), en ben daar gaan kolven. En dat werkte perfect!
Uiteindelijk in overleg emt mijn baas wat plakplastic op de ramen van ons labje geplakt (wordt niet heel intensief gebruikt), en ben daar gaan kolven. En dat werkte perfect!
teletascha- Prater
- Aantal berichten : 713
Punten : 739
Registratiedatum : 18-12-10
Positief, die vond ook dat dat het beste voor een kindje was. Ik ging trouwens naar mijn zoontje toe om hem te voeden. Er hoefde dus geen kolfruimte te komen of te zijn. Ze hadden denk ik alleen niet verwacht dat ik het echt tot dat mijn zoontje 9 maanden was dat zou doen. Daar werd verder niet moeilijk over gedaan (behalve af en toe door mijn leidinggevende).
Smaragdje- Ratel
- Aantal berichten : 3094
Punten : 3173
Registratiedatum : 19-11-10
Ik heb het aangekaart toen ik verlof had en trots L kwam showen op mijn werk. Ik wist toen dat de bv goed liep en dat ik inderdaad ook wilde gaan kolven op mijn werk. Mijn leidinggevende reageerde heel relaxt, maar schoof het wel op mij af: het was prima, maar ik moest maar regelen hoe en wat. Ik werk op een kinderdagcentrum voor kinderen met een verstandelijke/meervoudige beperking en draaide mijn groepje van 9 kinderen met een collega en stagiaire. Gelukkig had ik een hele fijne lieve meedenkende collega, want ik liet hem toch achter om de boel draaiende te houden op dat soort momenten. OOk een ruimte zelf geregeld. Gelukkig was dat op dat moment niet zo'n probleem, ik had een extra klasje om op drukke momenten te groep te kunnen splitsen en daar dus gebruik van gemaakt, bordje op de deur..
Bij een eventuele tweede zou het denk ik een stuk lastiger zijn. Ik werk nu bij een andere organisatie en sowieso wordt het een toilet om te kolven vrees ik. Het gebouw zit prop en prop vol. Maar goed, ik zou dat niet eens heel erg vinden. Eigen het me wel toe Ook qua belasting van mijn collega denk ik dat het als lastiger ervaren zal worden. Qua tijden was het wel handig, ik kolfde altijd om kwart voor 9, net voor de kinderen kwamen. Tussen half 12/12, als de kinderen voor het eten nog even naar buiten gingen, en om 3 uur, als ze weer naar huis waren... En het dagprogramma kan ik ook wel een beetje zo aanpassen dat mijn eigen kolftijden er in passen.
Bij een eventuele tweede zou het denk ik een stuk lastiger zijn. Ik werk nu bij een andere organisatie en sowieso wordt het een toilet om te kolven vrees ik. Het gebouw zit prop en prop vol. Maar goed, ik zou dat niet eens heel erg vinden. Eigen het me wel toe Ook qua belasting van mijn collega denk ik dat het als lastiger ervaren zal worden. Qua tijden was het wel handig, ik kolfde altijd om kwart voor 9, net voor de kinderen kwamen. Tussen half 12/12, als de kinderen voor het eten nog even naar buiten gingen, en om 3 uur, als ze weer naar huis waren... En het dagprogramma kan ik ook wel een beetje zo aanpassen dat mijn eigen kolftijden er in passen.
snoezel- Prater
- Aantal berichten : 831
Punten : 885
Registratiedatum : 01-12-10
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» hoe reageerde jij tijdens de bevalling...
» Hoe reageerde jullie kindje
» Hoe reageerde jouw baas?
» hoe reageerde grote broer/zus op de nieuwe baby?
» Hoe reageerde jullie kindje op het eerste hapje?
» Hoe reageerde jullie kindje
» Hoe reageerde jouw baas?
» hoe reageerde grote broer/zus op de nieuwe baby?
» Hoe reageerde jullie kindje op het eerste hapje?
Pagina 1 van 2
Permissies van dit forum: