Hoe reageerde jouw baas?
+28
NoName88
kwak
Muppetje
Amber-
Snoes
Lejow
Paper Crown
Steep
LMCurious
Flower_L
Thunder
Petteflet
Caresses
Monnie
maiadebij
snoezel
Happydobby
VeryCherry
Parisienne
Vancity_girl
Zora
Tazz
Flip Fluitketel
SarahKey
Annie24
_Jet
Mamsie
Bruintje Beer
32 plaatsers
Pagina 1 van 3
Pagina 1 van 3 • 1, 2, 3
Hoe reageerde jouw baas?
Ik ben niet zwanger hoor, maar mocht ik het over een tijdje wel zijn, lijkt het me nu al doodeng dit mijn baas te vertellen. Ik weet dat iedereen vervangbaar is en ik heus niet onmisbaar ben maar ik werk pas een jaar voor deze baas (op dit moment) en er werken allemaal mensen van een jaar of 30 ouder die niet meer zwanger zullen worden. Ik zou me kunnen voorstellen dat mijn baas enorm zou balen...al zou hij dat denk ik niet laten merken hoor, daar is hij te lief voor.
Hoe reageerde jouw baas en hoe lang werkte je er?
Hoe reageerde jouw baas en hoe lang werkte je er?
Gast- Gast
Re: Hoe reageerde jouw baas?
Ik werk dan niet volledig, maar toch. Ik had net een nieuw contract getekend in juli voor vaste uren per week (deed eerst oproep) en dit zou per 1 oktober ingaan. Op 22 september kon ik mijn teammanager bellen dat ik zwanger was van een tweeling.
Ze feliciteerde me meteen en vond het heel leuk. Ik was me wel haast aan het verontschuldigen, maar ze zei daarop dat het nou eenmaal gebeurt bij vrouwen, en dat het ook goed over een jaar had kunnen gebeuren. Daar deed ze helemaal niet moeilijk over.
Ik vond het zelf wel rot om te vertellen, officieel was mijn contract nog niet eens begonnen!
Ik werk in de zorg, dus het is hier een komen en gaan van zwangeren, misschien dat ze daarom niet zo 'moeilijk'doen.
Ze feliciteerde me meteen en vond het heel leuk. Ik was me wel haast aan het verontschuldigen, maar ze zei daarop dat het nou eenmaal gebeurt bij vrouwen, en dat het ook goed over een jaar had kunnen gebeuren. Daar deed ze helemaal niet moeilijk over.
Ik vond het zelf wel rot om te vertellen, officieel was mijn contract nog niet eens begonnen!
Ik werk in de zorg, dus het is hier een komen en gaan van zwangeren, misschien dat ze daarom niet zo 'moeilijk'doen.
Gast- Gast
Ik heb het nog niet verteld, maar ik zie er wel een beetje tegenop. Mijn baas is zo iemand van 'doe mij maar mannen want vrouwen worden zwanger en als de kinderen ziek zijn komen ze niet' en zo... dus lijkt me niet zo leuk het te vertellen. Hij weet wel dat het komen gaat, ik ben anderhalf jaar getrouwd en inmiddels 28, dus hij ziet t wel aankomen. Ik werk er al 8 jaar full-time, en er is niemand anders met mijn functie, dus hij zal een part-timer aan moeten nemen denk ik.
Gast- Gast
Ik vertelde het al heel vroeg omdat ik een spoedecho had ivm bloedingen. Dus ik liep zijn kamer binnen en zei: ik wil je iets vertellen. En hij reageerde met: je bent zwanger? Ik knikte en hij feliciteerde me meteen. Hij was heel blij voor me. Dus eigenlijk reageerde hij precies zoals een leidinggevende hoort te reageren.
Ik had sinds februari een vast contract (was in oktober ervoor voor hem gaan werken) en eind september vertelde ik het hem.
Ik had sinds februari een vast contract (was in oktober ervoor voor hem gaan werken) en eind september vertelde ik het hem.
Gast- Gast
Mijn 1e zwnagerschap was heel posietief ontvangen door mijn baas. Kwam ook mede doordat ik ervoor een MK gehad had. Had wel een net een vast contract maar die had ik gekregen na mijn MK dus ze wist dat we bezig waren.
De 2e zwangerschap was ik erg bang voor om te vertellen omdat er al 2 zwanger waren waarvan net bevallen. Maar ze reageerde van 'Zo jullie wisselen elkaar wel netjes af! Had voor deze zwangerschap ook weer een MK gehad dus ze was echt superblij voor mij. Bijna nog blijer als familie
Ik werk ook in de zorg en waar ik werk zitten heel veel jonge meiden van tussen de 20 en 30 jaar, Er komt er nu bijv 1 weer bijna terug van verlof en dan gaat de andere met verlof. Als ik eind april met verlof ga moet zij weer bijna beginnen.
De 2e zwangerschap was ik erg bang voor om te vertellen omdat er al 2 zwanger waren waarvan net bevallen. Maar ze reageerde van 'Zo jullie wisselen elkaar wel netjes af! Had voor deze zwangerschap ook weer een MK gehad dus ze was echt superblij voor mij. Bijna nog blijer als familie
Ik werk ook in de zorg en waar ik werk zitten heel veel jonge meiden van tussen de 20 en 30 jaar, Er komt er nu bijv 1 weer bijna terug van verlof en dan gaat de andere met verlof. Als ik eind april met verlof ga moet zij weer bijna beginnen.
Bruintje Beer- Kletskop
- Aantal berichten : 2864
Punten : 2925
Registratiedatum : 18-11-10
Ik ga het na de 14de vertellen. Eerst dus naar de gyn. Ik ga met een zwangerschap voor mijn werkgever niet 3 maanden wachten. Ik bedoel, ik voel me nu al wel eens niet goed.. als ik dan bel dat ik niet kom over een tijdje wil ik niet dat ze gaan speculeren. Dan weten ze gewoon, ze is zwanger en ze hebben allemaal ook vrouwen en kinderen, dus ze weten heus hoe kut je je kunt voelen.
Ik heb een fulltime dienstverband, vast dus wat dat betreft zit ik goed.
Ik heb een leuke baas, dus los van een paar opmerkingen dat ik dik word zal er hier leuk gereageerd worden. (scheelt ook dat ik en een andere vrouw hier de enige 2 zijn dus er gaat niemand met zwangerschapsverlof.. als het alleen vrouwen waren en elke 2 maanden iemand zwanger werd, zou dat anders zijn,denk ik!)
Ik heb een leuke baas, dus los van een paar opmerkingen dat ik dik word zal er hier leuk gereageerd worden. (scheelt ook dat ik en een andere vrouw hier de enige 2 zijn dus er gaat niemand met zwangerschapsverlof.. als het alleen vrouwen waren en elke 2 maanden iemand zwanger werd, zou dat anders zijn,denk ik!)
Gast- Gast
Ik werk niet dus ook geen baas, maar CKC vind het zo spannend voor jullie!
Mamsie- Ratel
- Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10
Ja, het is heel spannend. Zenuwslopend,ook!Mamsie schreef:Ik werk niet dus ook geen baas, maar CKC vind het zo spannend voor jullie!
Gast- Gast
Jaa geloof ik!CKC schreef:Ja, het is heel spannend. Zenuwslopend,ook!Mamsie schreef:Ik werk niet dus ook geen baas, maar CKC vind het zo spannend voor jullie!
Mamsie- Ratel
Mijn baas was echt enorm enthousiast, hij was erg blij voor ons. Ik werk er nu zo'n 6 jaar en sinds een jaar is hij mijn baas, hiervoor was hij 'gewoon' een collega. Ik werkte fulltime en ik ga minder werken, dus er moest een parttimer bijkomen.
_Jet- Prater
- Aantal berichten : 1106
Punten : 1115
Registratiedatum : 20-11-10
CKC schreef:Ik ga het na de 14de vertellen. Eerst dus naar de gyn. Ik ga met een zwangerschap voor mijn werkgever niet 3 maanden wachten. Ik bedoel, ik voel me nu al wel eens niet goed.. als ik dan bel dat ik niet kom over een tijdje wil ik niet dat ze gaan speculeren. Dan weten ze gewoon, ze is zwanger en ze hebben allemaal ook vrouwen en kinderen, dus ze weten heus hoe kut je je kunt voelen.
Ben je zwanger???
Gast- Gast
Liva schreef:CKC schreef:Ik ga het na de 14de vertellen. Eerst dus naar de gyn. Ik ga met een zwangerschap voor mijn werkgever niet 3 maanden wachten. Ik bedoel, ik voel me nu al wel eens niet goed.. als ik dan bel dat ik niet kom over een tijdje wil ik niet dat ze gaan speculeren. Dan weten ze gewoon, ze is zwanger en ze hebben allemaal ook vrouwen en kinderen, dus ze weten heus hoe kut je je kunt voelen.
Ben je zwanger???
Nee joh ze heeft een baby born ingeslikt!
Mamsie- Ratel
Ja weet ik veel, ik zag het nergens staan en een ticker heeft ze ook niet. Wat leuk voor je CKC, en wat snel! Gefeliciteerd!
Gast- Gast
Liva schreef:Ja weet ik veel, ik zag het nergens staan en een ticker heeft ze ook niet. Wat leuk voor je CKC, en wat snel! Gefeliciteerd!
Was ook maar een grapje. Ze is wel zwanger maar verliest elke dag bloed en heeft (erge) buikpijn. Het is dus afwachten.
Mamsie- Ratel
Nou ik heb ook even gemist dat ze zwanger is .. Ik duim dat het allemaal goed mag gaan!
Gast- Gast
Ik testte op donderdag positief en heb het de maandag erna meteen tegen mijn baas verteld. Hij wist dat we zwanger wilden worden omdat ik ook verteld had dat we in het ziekenhuis liepen ivm de bezoekjes onder werktijd en het dan afwezig zijn, dus het was geen verrassing voor hem. Het was meer de vraag van wanneer.
Toen ik het vertelde werkte ik er bijna 3 jaar, maar had wel sinds 1 maand promotie gemaakt en een nieuwe functie gekregen.
Mijn collega's heb ik het verteld met 10 weken en 3 dagen, nadat we de 2e goede echo gehad hadden. De 2 collega's waar ik het beste contact mee had heb ik het ook redelijk snel verteld. Omdat we een groot bedrijf zijn met véél werknemers en mijn buikje erg lang niet zichtbaar was waren er zelf collega's die er met 25 weken pas achterkwamen
Toen ik het vertelde werkte ik er bijna 3 jaar, maar had wel sinds 1 maand promotie gemaakt en een nieuwe functie gekregen.
Mijn collega's heb ik het verteld met 10 weken en 3 dagen, nadat we de 2e goede echo gehad hadden. De 2 collega's waar ik het beste contact mee had heb ik het ook redelijk snel verteld. Omdat we een groot bedrijf zijn met véél werknemers en mijn buikje erg lang niet zichtbaar was waren er zelf collega's die er met 25 weken pas achterkwamen
Annie24- Ratel
- Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Mijn leidinggevende weet dat we nu in het ziekenhuis lopen. Was anders niet altijd even fijn te plannen. Ze zal erg blij zijn voor ons als ze hoort dat het eindelijk gelukt is. Ik werk in de kinderopvang en heb veel zwangere collega's. Dat krijg je idd met vrouwen! In mijn team werk ik met 1 leeftijdsgenoot en de rest minstens 20-25 jaar ouder. Zij weten ook dat ik aan de hormonen zat, maar hebben (denk ik) nog geen vermoeden dat ik nu zwanger ben. Wil het ze volgende week dinsdag zeggen, als we de echo gehad hebben!
Mijn baas reageerde totaal NIET positief! . Hij wist ook niet dat we bezig waren ofzo, dit had ik ook bewust niet gezegd omdat ik wist dat ik een vast contract zou krijgen. Dus net voordat mn contract om gezet zou worden, testte ik positief. Dus ik wou tot de 3maanden grens mn mond houden, dit pakte helaas anders uit, omdat ik tot 2x toe een bloeding kreeg en de 3e x moest ik ook bloed plassen (toen constateerde ze een blaasontsteking), bij die andere 2x ging het erom, dat een cyste dus geknapt was.
Maar kreeg toen wel het advies om even rustig aan te doen. Ik werkte in de schoonmaak, dus moest ff een stapje terug nemen, dus ik belde met mijn baas en legde het verhaal uit.
later op de dag belde hij terug met het verhaal, helaas zetten we contract niet om in een vast contract, dus per 18 mei. jl dus, loopt je contract gewoon af.
Ik heb me mooi nog wel ziekgemeld & ben toen met het UWV gaan bellen en ben zo ziek uit dienst gegaan. Wel erg jammer allemaal, ze gooide het uiteindelijk op economische redenen dat ik er uit ging, maar het kwam puur omdat ik dus zwanger was en hun ogen gewoon niet meer flexibel was, maarja dat zeggen ze je dus niet.
Maar kreeg toen wel het advies om even rustig aan te doen. Ik werkte in de schoonmaak, dus moest ff een stapje terug nemen, dus ik belde met mijn baas en legde het verhaal uit.
later op de dag belde hij terug met het verhaal, helaas zetten we contract niet om in een vast contract, dus per 18 mei. jl dus, loopt je contract gewoon af.
Ik heb me mooi nog wel ziekgemeld & ben toen met het UWV gaan bellen en ben zo ziek uit dienst gegaan. Wel erg jammer allemaal, ze gooide het uiteindelijk op economische redenen dat ik er uit ging, maar het kwam puur omdat ik dus zwanger was en hun ogen gewoon niet meer flexibel was, maarja dat zeggen ze je dus niet.
Gast- Gast
Mijn leidinggevende reageerde erg positief! Ze vond het erg leuk dat ik zwanger was. Ik heb het mijn leidinggevende al redelijk snel vertelt ivm zwaar lichamelijk werk en ook dat collega's wisten als ik even weg was waardoor het kwam. Ik werkte er toen ik het vertelde ongeveer 7jaar.
Flip Fluitketel- Kletskop
- Aantal berichten : 2969
Punten : 3067
Ik werd een paar keer gefeliciteerd en er werd gezegd dat ik een zwangerschapsverklaring moest inleveren. Ze reageerde dus best positief.
Tazz- Prater
- Aantal berichten : 1261
Punten : 1383
Registratiedatum : 19-11-10
Ow dat wist ik ook niet CKC! Weet niet of ik gefeliciteerd kan zeggen, maar iig voorzichtig bij deze dan!
Zora- Ratel
- Aantal berichten : 4087
Punten : 4289
Ik heb het eerst tegen de vrouw van mijn baas verteld. Haar zag ik eerder en ik was zo blij dat ik het eindelijk kon delen. ( heb het pas bij 12 weken verteld) ze reageerde super enthousiast en ging me helemaal omhelzen en feliciteren. Zij heeft het ook tegen mijn baas verteld omdat ze naar eigen zeggen zulk goed nieuws niet twee dagen voor zich kon houden. Toen ik mijn baas twee dagen later zag zei hij: Ik hoor dat je goed nieuws hebt, gefelicteerd. Hij was ook de hele zwangerschap ( ben sinds een week met verlof) erg geïnteresseerd. Steeds vragen hoe het gaat, of ik de baby al voelde schoppen etc. Ik kom na de bevalling niet meer terug en dat vinden ze wel erg jammer hebben ze meerdere malen gezegd, maar ze begrijpen het wel en zijn super blij voor mij/ons.
Vancity_girl- Prater
- Aantal berichten : 1142
Punten : 1171
Ik testte begin januari positief, bleek toen al zo'n 7 weken zwanger te zijn. Ik zou per 8 februari beginnen aan mijn afstudeerstage. Ik heb het direct op mijn stage verteld, nog voordat ik zou beginnen. Ik heb direct aangegeven dat ik heel erg goed begrijp als ze liever toch van de samenwerking afzien, dit omdat ze natuurlijk een echt eindproduct van me verwachten en ik niet kan garanderen dat ik dat ga halen. Mijn stagebegeleider was heel erg positief en hij vond het geen enkel probleem, we gingen het gewoon proberen en ik ging ervan uit dat ik mijn scriptie gewoon kon afmaken. Ik heb door complicaties tijdens mijn zwangerschap een pauze in moeten lassen, het ging echt niet. Gelukkig waren ze erg blij met mij en mag ik volgend jaar januari/februari weer terugkomen, ik begin dan waarschijnlijk wel met een nieuw onderzoek.
Een stage is toch net iets anders dan werk, maar in mijn situatie had het heel goed anders kunnen lopen.
Een stage is toch net iets anders dan werk, maar in mijn situatie had het heel goed anders kunnen lopen.
Parisienne- Ratel
- Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10
Pagina 1 van 3 • 1, 2, 3
Soortgelijke onderwerpen
» hoe reageerde jij tijdens de bevalling...
» Hoe reageerde jullie kindje
» Hoe reageerde werkgever op bv/kolfrecht
» hoe reageerde grote broer/zus op de nieuwe baby?
» Hoe reageerde jullie kindje op het eerste hapje?
» Hoe reageerde jullie kindje
» Hoe reageerde werkgever op bv/kolfrecht
» hoe reageerde grote broer/zus op de nieuwe baby?
» Hoe reageerde jullie kindje op het eerste hapje?
Pagina 1 van 3
Permissies van dit forum: