Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Hoe reageerde jullie kindje

+11
meisjesmama
Darius
pindaatje
Susan
Limburg85
Wennes
Liadan
Bruintje Beer
LindaK
meisje
Tania
15 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Hoe reageerde jullie kindje Empty Hoe reageerde jullie kindje

Bericht  Tania vr 6 jan 2012 - 8:45

toen hij/zij een broertje of zusje kreeg?

Het zullen m'n hormonen wel zijn maar ik me daar dus best wel zorgen om. Straks vindt mijn zoontje het vreselijk en denkt hij van je bent toch Mijn mama. Ik heb zelf geen broers of zussen dus ik weet ook helemaal niet hoe dat voelt.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe reageerde jullie kindje Empty Re: Hoe reageerde jullie kindje

Bericht  Gast vr 6 jan 2012 - 8:47

Hier reageerde hij eigenlijk heel goed. Hij was 18 maanden toen hij een zusje kreeg. De jaloezie kwam wel, maar pas later toen zijn zusje mobieler werd en meer bij zijn speelgoed kon. Toen was hij rond de 2,5 jaar en dat is denk ik wel een moeilijkere leeftijd.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe reageerde jullie kindje Empty Re: Hoe reageerde jullie kindje

Bericht  meisje vr 6 jan 2012 - 8:51

Hier was ze heel enthousiast.
Vanaf het allereerste moment was ze heel lief voor haar en knuffelt ze geregeld met haar.

Ze heeft haar nog nooit pijn oid gedaan.
En is ook niet jaloers.

de oudste was toen trouwens 19 maanden
meisje
meisje
Prater
Prater

Aantal berichten : 802
Punten : 872
Registratiedatum : 24-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe reageerde jullie kindje Empty Re: Hoe reageerde jullie kindje

Bericht  Gast vr 6 jan 2012 - 8:52

I.ndy was enorm trots toen M.erle er was... Ze is nooit jaloers geweest.
We hebben haar ook overal bij betrokken, echo's - afspraken verlos etc. Bij de 3e zwangerschap had M.erle weinig idee wat er komen zou en I.ndy vond het wel prima. Zij vond vooral de verlos weer erg leuk.
Ze zijn nu beide heel trots op hun kleine broertje en ook heel lief. M.erle helpt graag mee met spulletjes opruimen (luier weg gooien, vitamines op het aanrecht zetten etc) en I.ndy doet vooral haar ding en helpt het liefste mee met omkleden, badjes, tutje halen etc)

I.ndy was 2 jaar en 4 maanden toen M.erle kwam
toen J.ace geboren werd was I.ndy 4 jaar 2 maanden en M.erle 22 maanden.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe reageerde jullie kindje Empty Re: Hoe reageerde jullie kindje

Bericht  LindaK vr 6 jan 2012 - 8:53

Ook ik vind dat een van de spannendste dingen die de komende weken staan te gebeuren...De reactie van D.aan op de baby...heel spannend!
We proberen 'm 'voor te bereiden', maar hoe bereid je een jochie van 2,5jaar voor?

Het zal vast goedkomen en vanzelf gaan...maar toch, ik vind het spannend, haha!
LindaK
LindaK
Prater
Prater

Aantal berichten : 853
Punten : 937
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe reageerde jullie kindje Empty Re: Hoe reageerde jullie kindje

Bericht  Bruintje Beer vr 6 jan 2012 - 8:54

Ze reageerde er heel erg super op!! Al vanaf het moment dat ze kwam kijken in het zkh was ze apetrots!
Zo had ik het echt niet verwacht maar hier was er totaal geen jaloezie en nog steeds niet.
Ze was trouwens 22 maanden.

Ze is altijd meegeweest de vk en helpt van het begin mee met luier pakken, weggooien, flesje brengen naar Da. (D.avid)zo noemt ze haar broertje.


Laatst aangepast door Bruintje Beer op vr 6 jan 2012 - 8:57; in totaal 1 keer bewerkt
Bruintje Beer
Bruintje Beer
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2864
Punten : 2925
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe reageerde jullie kindje Empty Re: Hoe reageerde jullie kindje

Bericht  Gast vr 6 jan 2012 - 8:55

Ik denk dat de eerste reactie bij veel kindjes wel goed is. Daar maak ik me nu dit keer ook niet druk om. Het is meer wat ze gaan doen als ze merken dat hun broertje blijft. Het scheelt hier denk ik wel dat ze al samen zijn, maar ik vind het wel lastig te voorspellen!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe reageerde jullie kindje Empty Re: Hoe reageerde jullie kindje

Bericht  Liadan vr 6 jan 2012 - 9:00

Ik herken je zorgen heel erg. Ik maakte me toen ik zwanger was het drukst om of Yara het wel leuk zou vinden, of ze niet jaloers zou worden, of ik haar nog genoeg aandacht zou kunnen geven enz.

Maar Yara vond haar broertje vanaf dag 1 heel leuk. Bij de eerste kennismaking tussen hun gaf ze kusjes en aaide ze hem voorzichtig (terwijl de tranen bij mij bleven stromen, haha).
De eerste maanden na de geboorte van haar broertje waren niet makkelijk omdat hij veel huilde. Er is veel aandacht naar hem gegaan en daardoor af en toe minder naar haar, daar heb ik me heel schuldig om gevoeld. Maar gelukkig is ze daar nooit jaloers op geweest.
Ze heeft wel een fase gehad dat zij veel om aandacht vroeg als ik net met Kian bezig was, maar dat heeft een paar weken geduurd geloof ik.
Nu zijn ze nog steeds gek op elkaar, als ze elkaar zien zijn ze blij, heerlijk om te zien I love you .

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe reageerde jullie kindje Empty Re: Hoe reageerde jullie kindje

Bericht  Wennes vr 6 jan 2012 - 9:03

Ik ben hier ook wel bang voor, vooral omdat B heel erg op mij gericht is. Gelukkig hebben we nog lang de tijd om hieraan te werken.
Wennes
Wennes
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2097
Punten : 2455
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe reageerde jullie kindje Empty Re: Hoe reageerde jullie kindje

Bericht  Gast vr 6 jan 2012 - 9:07

Eerst reageerde D. niet zo op haar jongere zusje. Na een paar dagen begon ze het interessant te vinden en wilde ze steeds gaan kijken bij de baby. Ze is heel erg lief voor haar zusje en wil haar steeds op schoot hebben en dan gaat ze heel voorzichtig aaien. Heel erg schattig smile.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe reageerde jullie kindje Empty Re: Hoe reageerde jullie kindje

Bericht  Limburg85 vr 6 jan 2012 - 9:09

Hij vond het geweldig, we hebben vooraf niet kunnen hopen dat hij zo goed zou reageren, zijn broertje is echt alles voor hem.
Limburg85
Limburg85
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3725
Punten : 3896
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Limburg

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe reageerde jullie kindje Empty Re: Hoe reageerde jullie kindje

Bericht  Susan vr 6 jan 2012 - 9:11

Ezra reageerde in eerste instantie heel lief op zijn zusje, de echte jaloezie is er eigenlijk nu pas.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe reageerde jullie kindje Empty Re: Hoe reageerde jullie kindje

Bericht  Tania vr 6 jan 2012 - 9:23

Nou dat klinkt allemaal in ieder geval wel redelijk positief. Hopelijk reageert mijn zoontje ook zo!

Nog een ander vraagje. Hoe deden jullie dat met voeden? Ik zie mijn zoontje er wel voor aan dat hij dan gaat klieren omdat hij doorheeft dat ik dan niet echt naar hem toe kan komen.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe reageerde jullie kindje Empty Re: Hoe reageerde jullie kindje

Bericht  Susan vr 6 jan 2012 - 9:26

Ik was op een gegeven moment wel zo handig met voeden dat ik voedend kon lopen en een van mijn handen vrij had.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe reageerde jullie kindje Empty Re: Hoe reageerde jullie kindje

Bericht  Tania vr 6 jan 2012 - 9:32

Jij gaf borstvoeding toch? Hopelijk gaat dat hier nu ook lukken, ik dacht dat dat alleen zittend/liggend kon maar dat scheelt dan weer. Met flesjes lopen gaat sowieso wel lukken.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe reageerde jullie kindje Empty Re: Hoe reageerde jullie kindje

Bericht  meisje vr 6 jan 2012 - 9:34

Susan schreef:Ik was op een gegeven moment wel zo handig met voeden dat ik voedend kon lopen en een van mijn handen vrij had.

Als het echt nodig is, doe ik dat hier ook.
meisje
meisje
Prater
Prater

Aantal berichten : 802
Punten : 872
Registratiedatum : 24-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe reageerde jullie kindje Empty Re: Hoe reageerde jullie kindje

Bericht  Liadan vr 6 jan 2012 - 9:39

Yara weet heel goed dat ik niet meteen op kan staan als ik aan het voeden ben en maakt daar nog steeds regelmatig gebruik van Rolling Eyes . Als ze een beetje baldadig is dan gaat ze op die momenten speelgoedbakken omgooien, mijn autosleutels verstoppen enz.
Maar ik ben er meestal snel bij en ze weet dat de speelgoedbakken ook weer opgeruimd moeten worden Wink .
Ik zorgde de eerste maanden wel dat ik een boekje bij de hand had wat ik voor kon lezen en de tv heeft ook regelmatig aangestaan tijdens voedingsmomenten.
Al voedend lopen gaat hier echt niet meer door het gewicht van Kian...

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe reageerde jullie kindje Empty Re: Hoe reageerde jullie kindje

Bericht  pindaatje vr 6 jan 2012 - 9:41

Ook hier vraag ik me heel erg af hoe dochter zal reageren! Dat vind ik echt zo spannend!

Ben blij om te lezen dat de meeste kindjes heel goed reageerden.
We hebben dochter ook overal bij betrokken, mee naar de vk, echo's, laten haar in de babykamer kijken als ze dat wil, hebben de box neergezet, vind ze ook erg interessant, en ze heeft het er elke dag over dat er een baby in mama's buik zit, dus wat dat betreft is het wel goed geloof ik...
Nu de werkelijkheid nog, als ze ontdekt dat de baby hier blijft, en dat ik niet meer alle aandacht alleen voor haar heb.

pindaatje
Prater
Prater

Aantal berichten : 888
Punten : 974
Registratiedatum : 23-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe reageerde jullie kindje Empty Re: Hoe reageerde jullie kindje

Bericht  Darius vr 6 jan 2012 - 10:01

Lauren.s reageerde in het begin heel positief, hij vond het wel interessant geloof ik. Hij was niet heel erg behulpzaam, in de zin van luiers aangeven, maar hij hield het allemaal wel goed in de gaten en wilde overal bij zijn.
Op dag 6 was ik een paar uurtjes alleen met P en L, kraamzorg was weg en mijn man nog aan het werk. Tijdens het voeden heeft hij toen even goed misbruik gemaakt van het feit dat ik niet mobiel was. Hij is behoorlijk gaan etteren en heeft P ook een 'klap' gegeven, niet zo hard. Het was meer duwen en hij zei: 'Pepij.n weg'. Ik ben er wel van geschrokken en er ook wel verdrietig over geweest. Maar het is daarna eigenlijk niet meer voorgekomen.
Toen de kraamweek voorbij was, is hij eigenlijk heel lief en zorgzaam geworden naar P.epijn toe. Met als hoogtepunt dat hij 'Stommerd!' zei tegen de arts van het CB, die P.epijn zijn eerste prikje gaf!

Overigens heb ik wel echt een hele slechte 'tip' gekregen van de kraamverzorgster. Zij zei dat als ik P.epijn ging voeden, ik dan L.aurens moest negeren. Ook geen boekje voorlezen tijdens het voeden, of met een autootje op mijn been rijden. Als ik aan het voeden was, was de aandacht voor P.epijn en niet voor L.aurens.
Ik heb het wel gedaan (tja, ze heeft zelf meerdere kinderen opgevoed) maar ik voelde me er zo slecht en rot bij. En daarbij werkte het ook nog eens voor geen meter. L.aurens ging er alleen maar harder door klieren. Nu zit hij gewoon gezellig bij me met een boekje, of een auto, of we kijken tv. Prima toch!
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe reageerde jullie kindje Empty Re: Hoe reageerde jullie kindje

Bericht  Susan vr 6 jan 2012 - 10:04

Darius schreef:

Overigens heb ik wel echt een hele slechte 'tip' gekregen van de kraamverzorgster. Zij zei dat als ik P.epijn ging voeden, ik dan L.aurens moest negeren. Ook geen boekje voorlezen tijdens het voeden, of met een autootje op mijn been rijden. Als ik aan het voeden was, was de aandacht voor P.epijn en niet voor L.aurens.
Ik heb het wel gedaan (tja, ze heeft zelf meerdere kinderen opgevoed) maar ik voelde me er zo slecht en rot bij. En daarbij werkte het ook nog eens voor geen meter. L.aurens ging er alleen maar harder door klieren. Nu zit hij gewoon gezellig bij me met een boekje, of een auto, of we kijken tv. Prima toch!

Ik heb een keer van een wat oudere verpleegkundige de tip gekregen dat ik Ezra in zijn kamer op moest sluiten als ik Yrsa ging voeden. Die tip heb ik dus nooit opgevolgd, ik vond het zo'n idioot idee.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe reageerde jullie kindje Empty Re: Hoe reageerde jullie kindje

Bericht  Liadan vr 6 jan 2012 - 10:04

Susan schreef:
Darius schreef:

Overigens heb ik wel echt een hele slechte 'tip' gekregen van de kraamverzorgster. Zij zei dat als ik P.epijn ging voeden, ik dan L.aurens moest negeren. Ook geen boekje voorlezen tijdens het voeden, of met een autootje op mijn been rijden. Als ik aan het voeden was, was de aandacht voor P.epijn en niet voor L.aurens.
Ik heb het wel gedaan (tja, ze heeft zelf meerdere kinderen opgevoed) maar ik voelde me er zo slecht en rot bij. En daarbij werkte het ook nog eens voor geen meter. L.aurens ging er alleen maar harder door klieren. Nu zit hij gewoon gezellig bij me met een boekje, of een auto, of we kijken tv. Prima toch!

Ik heb een keer van een wat oudere verpleegkundige de tip gekregen dat ik Ezra in zijn kamer op moest sluiten als ik Yrsa ging voeden. Die tip heb ik dus nooit opgevolgd, ik vond het zo'n idioot idee.
:shock:

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe reageerde jullie kindje Empty Re: Hoe reageerde jullie kindje

Bericht  Darius vr 6 jan 2012 - 10:06

Susan schreef:
Darius schreef:

Overigens heb ik wel echt een hele slechte 'tip' gekregen van de kraamverzorgster. Zij zei dat als ik P.epijn ging voeden, ik dan L.aurens moest negeren. Ook geen boekje voorlezen tijdens het voeden, of met een autootje op mijn been rijden. Als ik aan het voeden was, was de aandacht voor P.epijn en niet voor L.aurens.
Ik heb het wel gedaan (tja, ze heeft zelf meerdere kinderen opgevoed) maar ik voelde me er zo slecht en rot bij. En daarbij werkte het ook nog eens voor geen meter. L.aurens ging er alleen maar harder door klieren. Nu zit hij gewoon gezellig bij me met een boekje, of een auto, of we kijken tv. Prima toch!

Ik heb een keer van een wat oudere verpleegkundige de tip gekregen dat ik Ezra in zijn kamer op moest sluiten als ik Yrsa ging voeden. Die tip heb ik dus nooit opgevolgd, ik vond het zo'n idioot idee.

Ja, dat vind ik ook echt idioot.

Ik moet zeggen dat ik wel altijd de voordeur op slot deed. Laurens wil namelijk wel eens de deur open doen, en toen was hij nog niet zo oud dat hij begreep dat dit niet mocht. Ik wilde niet het risico lopen dat hij de straat op ging. Ook al zat ik erbij op de bank, kinderen kunnen watervlug zijn.
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe reageerde jullie kindje Empty Re: Hoe reageerde jullie kindje

Bericht  meisjesmama vr 6 jan 2012 - 10:11

Ze reageerde heel goed op haar zusje..
Maar toen haar zusje (de 1ste 4 weken) veel huilde was ze het wel eens zat.
Met de borstvoeding betrok ik haar er juist bij, een boekje lezen of we keken tv.
Na 4 weken gingen we over op de fles en liet ik haar helpen.
meisjesmama
meisjesmama
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1729
Punten : 1861
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe reageerde jullie kindje Empty Re: Hoe reageerde jullie kindje

Bericht  Susan vr 6 jan 2012 - 10:13

Darius schreef:

Ja, dat vind ik ook echt idioot.

Ik moet zeggen dat ik wel altijd de voordeur op slot deed. Laurens wil namelijk wel eens de deur open doen, en toen was hij nog niet zo oud dat hij begreep dat dit niet mocht. Ik wilde niet het risico lopen dat hij de straat op ging. Ook al zat ik erbij op de bank, kinderen kunnen watervlug zijn.

De voordeur op slot vind ik wel heel wat anders, dat is geen opsluiten. Hij mag sowieso de straat niet op.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe reageerde jullie kindje Empty Re: Hoe reageerde jullie kindje

Bericht  Nana vr 6 jan 2012 - 10:17

Arden schreef:Hier reageerde hij eigenlijk heel goed. Hij was 18 maanden toen hij een zusje kreeg. De jaloezie kwam wel, maar pas later toen zijn zusje mobieler werd en meer bij zijn speelgoed kon. Toen was hij rond de 2,5 jaar en dat is denk ik wel een moeilijkere leeftijd.

+ 1 Hier precies hetzelfde!
Nana
Nana
Prater
Prater

Aantal berichten : 1219
Punten : 1452
Registratiedatum : 15-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe reageerde jullie kindje Empty Re: Hoe reageerde jullie kindje

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum