Ik vind....
+24
SleepingBeauty
Dawn
Sjaantje
TGR
Zwoesj
Lejow
Jordana
Snoes
Qiara
Ugly Betty
Moezie
Serena
VeryCherry
Sweety
Blond
Atelier Madame
Melis_je
Jeanette
Pien
Susan
Minx
Mida4you
Jerry
SuperGrover
28 plaatsers
Pagina 20 van 21
Pagina 20 van 21 • 1 ... 11 ... 19, 20, 21
Re: Ik vind....
Nee hoor, het is alleen opvallend als jouw en haar sarcasme zo kort op elkaar volgt. En als er buiten dat sarcasme weinig anders concreets gezegd wordt, dan roept het vragen op, ja. Want wat is dan het verschil?
Van mij mag je vinden wat je wil van G, hoor. Alleen, dit vond ik niet eerlijk.
PM: jij hebt hormonen die je de schuld kan geven
Van mij mag je vinden wat je wil van G, hoor. Alleen, dit vond ik niet eerlijk.
PM: jij hebt hormonen die je de schuld kan geven
RYW- Ratel
- Aantal berichten : 4484
Punten : 5076
Registratiedatum : 18-11-10
Serieus, 32 pagina's gezeur en gezeik op elkaar en dan gisteren nog vragen waarom ik vind dat er een slotje op moet? Ga naar buiten ofzo en laat elkaar nu maar eens een keer in z'n waarde. 't Is nou wel weer mooi geweest. Zels ík, de discussiegeit, vind dit gewoon saai en vervelend worden.
Gast- Gast
Weten jullie eigenlijk nog wel waar jullie het over hebben? Of is het ondertussen wel een beetje dom gezever geworden?
Gast- Gast
Ik ben spuit 11. Maar dat weerhoudt me er niet van om alsnog in dit doodgebloede kansloze topic te reageren
Ik denk dat ik wel kan uitleggen wat het is, Guattari, mocht je daar oprecht in geïnteresseerd zijn. Eerder had je vaak reacties die bijna als een lezing aandeden. Je hebt veel kennis, en je reacties waren vaak best feitelijk. Ik herinner me zelfs nog dat ik je een aantal weken geleden een keer gevraagd heb wat nou eigenlijk jouw mening over het onderwerp in het topic was, omdat je een (inhoudelijk sterke) reactie had waarin eigenlijk alleen maar feitenkennis in stond. Nu beroep jij je helemaal niet op feiten, maar uit je juist behoorlijk fel jouw mening, ongeacht of je daar anderen mee voor de borst stuit of niet. Soms is dat heel goed, discussies kunnen (felle) meningen goed gebruiken, maar soms is het volstrekt onnodig.
En je woordkeus, je maakt nergens een duidelijke belediging, maar sommige woordkeuzes lijken een lading bij zich te dragen dat ook zorgt voor een negatief gevoel bij jouw posts de laatste dagen. Een voorbeeld is dat "politiek correct". Je gebruikt nergens een andere term om jouw "oude" gedrag te typeren. Vroeger was je politiek correct, nu ben je een zelfrespecterende vrouw met een eigen mening. Politiek correct heeft hier een negatieve lading, je beoordeelt blijkbaar je oude gedrag als negatief, terwijl het overgrote deel van de forummers dit heel anders ervaart. Wat ervaar jij als politiek correct gedrag? Iemand die 500 kilo weegt, "een beetje gezet" noemen? Ja en amen zeggen om de lieve vrede maar te bewaren? Zo heb ik jou nooit ervaren.
Ik kan me ook de irritaties voorstellen van de forummers die je aanspraken over dat voetstuk. Hoe vaak plaats jij mensen die je alleen kent van een naam op een scherm, op een voetstuk? Niet vaak lijkt me. Maar het feit dat je minstens 3 keer dit voetstuk noemt, terwijl niemand ook maar impliceert jou op een voetstuk te hebben, komt over alsof jij jezelf wel hoger acht, of in ieder geval wel verwacht dat mensen jou op een voetstuk geplaatst hebben. Als mijn baas bijvoorbeeld zegt: "Het is helemaal niet erg hoor, om onze privégesprekken te onderbreken voor werkgerelateerde vragen", denk ik: oeps, ik had hem niet mogen onderbreken. Dingen (meermaals!) ontkennen die niemand dacht, impliceert vaak het tegenovergestelde.
Nog als laatste, zoals ik al zei beledig je niemand rechtstreeks. Maar de toon voelen mensen wel, en van bepaalde zinnen krijg je gewoon de kriebels, maar heb je niet echt de kans om je er goed op te verweren. Ik zal ook een voorbeeld noemen. In het kledingtopic lees je op een gegeven moment het woord kokerrokje als kloterokje oid. Dat is een foutje, dat snap ik heus ook, maar jouw reactie erop vind ik typerend voor wat ik bedoel. Je zegt daar (om en nabij, ik heb geen fotografisch geheugen): "Maar wat verdrietig dat jij het nodig hebt om zulke krachttermen te gebruiken". Zo'n constructie, daar kun je je praktisch niet tegen verweren.
Dat was even mijn kijk erop. En voor alle duidelijkheid: ik heb helemaal niets tegen jou, geen hekel aan jou, oid.
Ik denk dat ik wel kan uitleggen wat het is, Guattari, mocht je daar oprecht in geïnteresseerd zijn. Eerder had je vaak reacties die bijna als een lezing aandeden. Je hebt veel kennis, en je reacties waren vaak best feitelijk. Ik herinner me zelfs nog dat ik je een aantal weken geleden een keer gevraagd heb wat nou eigenlijk jouw mening over het onderwerp in het topic was, omdat je een (inhoudelijk sterke) reactie had waarin eigenlijk alleen maar feitenkennis in stond. Nu beroep jij je helemaal niet op feiten, maar uit je juist behoorlijk fel jouw mening, ongeacht of je daar anderen mee voor de borst stuit of niet. Soms is dat heel goed, discussies kunnen (felle) meningen goed gebruiken, maar soms is het volstrekt onnodig.
En je woordkeus, je maakt nergens een duidelijke belediging, maar sommige woordkeuzes lijken een lading bij zich te dragen dat ook zorgt voor een negatief gevoel bij jouw posts de laatste dagen. Een voorbeeld is dat "politiek correct". Je gebruikt nergens een andere term om jouw "oude" gedrag te typeren. Vroeger was je politiek correct, nu ben je een zelfrespecterende vrouw met een eigen mening. Politiek correct heeft hier een negatieve lading, je beoordeelt blijkbaar je oude gedrag als negatief, terwijl het overgrote deel van de forummers dit heel anders ervaart. Wat ervaar jij als politiek correct gedrag? Iemand die 500 kilo weegt, "een beetje gezet" noemen? Ja en amen zeggen om de lieve vrede maar te bewaren? Zo heb ik jou nooit ervaren.
Ik kan me ook de irritaties voorstellen van de forummers die je aanspraken over dat voetstuk. Hoe vaak plaats jij mensen die je alleen kent van een naam op een scherm, op een voetstuk? Niet vaak lijkt me. Maar het feit dat je minstens 3 keer dit voetstuk noemt, terwijl niemand ook maar impliceert jou op een voetstuk te hebben, komt over alsof jij jezelf wel hoger acht, of in ieder geval wel verwacht dat mensen jou op een voetstuk geplaatst hebben. Als mijn baas bijvoorbeeld zegt: "Het is helemaal niet erg hoor, om onze privégesprekken te onderbreken voor werkgerelateerde vragen", denk ik: oeps, ik had hem niet mogen onderbreken. Dingen (meermaals!) ontkennen die niemand dacht, impliceert vaak het tegenovergestelde.
Nog als laatste, zoals ik al zei beledig je niemand rechtstreeks. Maar de toon voelen mensen wel, en van bepaalde zinnen krijg je gewoon de kriebels, maar heb je niet echt de kans om je er goed op te verweren. Ik zal ook een voorbeeld noemen. In het kledingtopic lees je op een gegeven moment het woord kokerrokje als kloterokje oid. Dat is een foutje, dat snap ik heus ook, maar jouw reactie erop vind ik typerend voor wat ik bedoel. Je zegt daar (om en nabij, ik heb geen fotografisch geheugen): "Maar wat verdrietig dat jij het nodig hebt om zulke krachttermen te gebruiken". Zo'n constructie, daar kun je je praktisch niet tegen verweren.
Dat was even mijn kijk erop. En voor alle duidelijkheid: ik heb helemaal niets tegen jou, geen hekel aan jou, oid.
SuperGrover- Ratel
- Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10
Neeee, een rel en ik zat in de zon! Parafrase: de stijl van posten van Guattari is veranderd. So>? Dat merkte ik 3 weken geleden al eens op. Mij bevalt het wel, minder saai in elk geval, herken mijn eigen stijl er wel een beetje in
Gast- Gast
Ik had het fijn gevonden als ik me ook zo goed kon verwoorden als SuperGrover, ik ben het namelijk compleet met haar eens.
Maar ik heb daar soms moeite mee, om het concreet te maken zoals hier gevraagd wordt. Maar wat zij dus zegt, daar sluit ik me volledig bij aan.
Maar ik heb daar soms moeite mee, om het concreet te maken zoals hier gevraagd wordt. Maar wat zij dus zegt, daar sluit ik me volledig bij aan.
Gast- Gast
Noa schreef:Neeee, een rel en ik zat in de zon! Parafrase: de stijl van posten van Guattari is veranderd. So>? Dat merkte ik 3 weken geleden al eens op. Mij bevalt het wel, minder saai in elk geval, herken mijn eigen stijl er wel een beetje in
Ben je bruin geworden? Het is zo lekker buiten deze dagen. Foto, foto! ( Is serieus bedoeld )
Gast- Gast
Haha, ja wel een beetje bruin geworden al! Foto's doe ik niet aan, (ben bang dat iemand me herkent en dan ineens allemaal genante dingen over me weet...)Tea-Leaf schreef:Noa schreef:Neeee, een rel en ik zat in de zon! Parafrase: de stijl van posten van Guattari is veranderd. So>? Dat merkte ik 3 weken geleden al eens op. Mij bevalt het wel, minder saai in elk geval, herken mijn eigen stijl er wel een beetje in
Ben je bruin geworden? Het is zo lekker buiten deze dagen. Foto, foto! ( Is serieus bedoeld )
Gast- Gast
Noa schreef:Haha, ja wel een beetje bruin geworden al! Foto's doe ik niet aan, (ben bang dat iemand me herkent en dan ineens allemaal genante dingen over me weet...)Tea-Leaf schreef:Noa schreef:Neeee, een rel en ik zat in de zon! Parafrase: de stijl van posten van Guattari is veranderd. So>? Dat merkte ik 3 weken geleden al eens op. Mij bevalt het wel, minder saai in elk geval, herken mijn eigen stijl er wel een beetje in
Kan ik me voorstellen. Al heb ik hier geen genante dingen van je gelezen hoor..
Maar lekker dat er al een kleurtje op zit!
Gast- Gast
Tea-Leaf schreef:RYW schreef:Nou ja, ik vind dat je zelf ook doet waar je een ander van beschuldigt, en ik zou wel willen weten waarom dat anders is. Ik vraag me af waarom de een erop wordt aangesproken door de ander, die het nota bene zelf ook doet.
Daar gáán we weer. Ik ben zelden sarcastisch hier, ik had het over de algehele manier van reageren van Guat die ik anders vind geworden. En zoals je hebt kunnen lezen ben ik daar lang niet de enige in. Mag dat niet gezegd worden?
Het is niet persoonlijk, ik heb geen hekel aan haar. Integendeel.Maar daar lezen jullie voor het gemak dan maar overheen?
Tea Leaf, dit zijn precies de opmerkingen die me storen aan jou. Jij kent me niet buiten dit beeldscherm/forum om, dus jouw oordeel kan niet anders zijn dan wat je via dit forum van mij ziet en/of leest. Het valt mij op dat jij er een handje van hebt om iemand negatief te benaderen en het daarna met de spreekwoordelijke mantel der liefde bedekt, door er nog iets positiefs achteraan te plaatsen, zoals: maar verder ben je heel leuk hoor. Dat doe je in dit topic ook al een keer eerder.
Kijk, ter vergelijking: RYW, Zora, Melis_je en Peppermint2 mogen wat mij betreft dergelijke opmerkingen tegen me maken, omdat ze dan daadwerkelijk het onderscheid zien in Guattari op het forum en Guattari buiten het forum. Deze forummers zie en spreek ik buiten het forum om, dus zij weten waarover ze oordelen, ook al vermoed ik dat zij de context van mijn posts beter kunnen herkennen juist doordat ze me kennen.
Er wordt hier nu veel gemiept over mijn toontje, maar feit is dat het woorden zijn en ik geluidsboodschappen achterlaat.
Gast- Gast
Guattari schreef:
Deze forummers zie en spreek ik buiten het forum om, dus zij weten waarover ze oordelen, ook al vermoed ik dat zij de context van mijn posts beter kunnen herkennen juist doordat ze me kennen.
Ik hoor het je inderdaad zeggen en dan is het vooral heel grappig.
@ RYW: Jou heb ik ook gezien! Ik heb je zelfs een hand gegeven. Maar het kwartje dat jij het was, viel veeeeel te laat! Fail fail fail.
Melis_je- Kletskop
- Aantal berichten : 1942
Punten : 2162
Registratiedatum : 22-03-11
SuperGrover schreef:Ik ben spuit 11. Maar dat weerhoudt me er niet van om alsnog in dit doodgebloede kansloze topic te reageren
Maar dat maakt toch niet uit? Een ieders mening is toch in die zin onnodig, maar dan kom je dus automatisch wr bij feitenkennis uit. Zoals je zelf ook aangeeft in het stuk hieronder, beledig ik niemand; maar als er dan een bepaald (onderbuik)gevoel bij ontstaat dnek ik dat het nogal naïef is om veronderstellen dat dit louter te wijten is aan de zender en de ontvanger hierin lijdelijk is. Op het oude forum kreeg ik juist wr commentaar dat ik te objectief zou zijn, dus in die zin is er denk ik nooit een middenweg te vinden waarin ik iedereen tevreden kan houden en dat is mijn punt: die ambitie koester ik ook niet. Ik ga niet posten om anderen te pleasen, ik post waar ik me goed bij voel en zolang ik mensen niet bewust kwets, lijkt me hier weinig uitzonderlijks aan.
Dit is niet waar wat je zegt; ik heb namelijk vaak in van die vragenlijstjes terug mogen lezen dat Guattari wel aardig was als je echt advies wilt, maar vooral heel politiek correct. Dat is wat ik in dit topic herhaal, het stigma dus wat ik daar in de loop der jaren heb gekregen. Dit bedoel ik overigens ook met voetstuk: sommige forummers hebben deze verwachting nu (Guattari reageert wel even inhoudelijk serieus) en nu ik dat niet doe valt dit tegen. De misvatting is nu dat er wordt gedacht dat ik me beter voel dan andere forummers, terwijl feitelijk gezien deze forummers mij vroeger beter vonden dan nu. Oftewel: ten opzichte van mezelf sta ik dus op een voetstuk en niet ten opzichte van anderen.
Voor deze alinea verwijs ik je graag naar het stukje dat ik hierboven getypt heb.
Weet je SuperGrover, je reactie hier vind ik nogal selectief. Het is idd zo dat ik kloterokje/klotejurkje las, vanwege de zon die op mijn scherm scheen, maar waarom benoem je nu bijvoorbeeld niet even meteen dat ik daar ook netjes mijn excuses voor aan heb geboden toen Melis_je me erop wees dat er iets anders stond dan wat ik las.
Ok, waarom wordt dat toch zo benadrukt als iemand kritiek wil uiten, dat er ook een goede kant is aan de desbetreffende forummer? Ik weet van mezelf dat als de situatie erom vraagt, ik empathisch, lief en serieus reageer op forummers. Oftewel: ik ga niet mijn mening verkondigen, als dit ongepast zou zijn naar een forummer toe. Ik verbaas me er alleen over hoe mijn zogenaamde veranderde houdign zo uitgebreid ter sprake komt, aangezien jullie er toch echt meer last van lijken te hebben dan ik (behalve Noa dan en zij is tot dusver gelukkig ook niet zo vrij geweest om in te vullen of deze door sommigen benoemde recalcitrante manier van posten een fase is. Er kunnen hier hele analyses op me los worden gelaten en doe dat ook gerust als je je daar prettig bij voelt, maar de eventuele verwachtingen die hierachter schuil kunnen gaan (Guattari wordt wel weer zo als wij graag zien dat ze wordt, dus net zo als op het oude forum), ga ik niet nakomen. Dat kan ik nu al garanderen.
Gast- Gast
Om het heel zwart wit te zien Guattari, zeg jij eigenlijk dat je jou niet aardig KAN vinden als je kritiek levert? Why? Ik vind je posts ook niet altijd even fijn om te lezen, maar daarom mag ik je nog niet meteen niet? Als forumpersoon zijnde, want daar reageren wij namelijk op.
Gast- Gast
ZachtCookie schreef:Om het heel zwart wit te zien Guattari, zeg jij eigenlijk dat je jou niet aardig KAN vinden als je kritiek levert? Why? Ik vind je posts ook niet altijd even fijn om te lezen, maar daarom mag ik je nog niet meteen niet? Als forumpersoon zijnde, want daar reageren wij namelijk op.
Nee, dat zeg ik niet. Wat ik aangaf is dat ik word aangesproken op mijn manier van reageren, maar verder wel ok ben. Dat lijkt me raar als diegene mij verder niet kent buiten het forum om. De manier van reageren is dan dus het enige wat overblijft om over te oordelen en als je dat niet aanstaat, hoe kan je dan wel zeggen dat ik verder leuk ben?
Gast- Gast
Melis_je schreef:Guattari schreef:
Deze forummers zie en spreek ik buiten het forum om, dus zij weten waarover ze oordelen, ook al vermoed ik dat zij de context van mijn posts beter kunnen herkennen juist doordat ze me kennen.
Ik hoor het je inderdaad zeggen en dan is het vooral heel grappig.
@ RYW: Jou heb ik ook gezien! Ik heb je zelfs een hand gegeven. Maar het kwartje dat jij het was, viel veeeeel te laat! Fail fail fail.
Ja joh, ik heb zelfs naast jou gezeten
RYW- Ratel
- Aantal berichten : 4484
Punten : 5076
Registratiedatum : 18-11-10
RYW schreef:
We staan waarschijnlijk zelfs samen op de foto.
Melis_je- Kletskop
Melis_je schreef:RYW schreef:
We staan waarschijnlijk zelfs samen op de foto.
Vol emotie omdat jullie zo enorm trots op me waren!
Gast- Gast
Ook trots op andere prestaties! Daag ons niet uit.Guattari schreef:
Vol emotie omdat jullie zo enorm trots op me waren!
Melis_je- Kletskop
Maple schreef:Serieus, 32 pagina's gezeur en gezeik op elkaar en dan gisteren nog vragen waarom ik vind dat er een slotje op moet? Ga naar buiten ofzo en laat elkaar nu maar eens een keer in z'n waarde. 't Is nou wel weer mooi geweest. Zels ík, de discussiegeit, vind dit gewoon saai en vervelend worden.
Dan wordt er wel gezegd dat Guat veranderd is, maar in mijn ogen ben je wat verzuurd, jeetje. Ik wist dat je wat ouder was dan gemiddeld hier, maar ik vind dat je nu echt overkomt als een oud wijf..
Laatst aangepast door Trisha op za 23 apr 2011 - 11:54; in totaal 1 keer bewerkt
Gast- Gast
Volgens mij is Maple jonger dan ik ben. Dus oud wijf staat op en steekt haar hand op!
Gast- Gast
Storm schreef:Nou zeg, dat valt toch wel mee Trishaa?
Ik heet geen TrishaA meer En tja, 't kan aan mij liggen, maar ik vind d'r steeds.. Hmm ik zoek 't goede woord.... Zeurderiger overkomen of zo? Beetje forum-moeke. En die vind ik niet nodig Als een admin of moderator of whatever ze hier heten vindt dat de regels worden overtreden, wordt een topic vanzelf gesloten, niet?
Gast- Gast
Ja nouja, ben het wel met je eens betreft de mods, maar om Maple nou gelijk verzuurd en een oud wijf te noemen...dat is best kwetsend en dat vind ik niet nodig..Trisha schreef:Storm schreef:Nou zeg, dat valt toch wel mee Trishaa?
Ik heet geen TrishaA meer En tja, 't kan aan mij liggen, maar ik vind d'r steeds.. Hmm ik zoek 't goede woord.... Zeurderiger overkomen of zo? Beetje forum-moeke. En die vind ik niet nodig Als een admin of moderator of whatever ze hier heten vindt dat de regels worden overtreden, wordt een topic vanzelf gesloten, niet?
Gast- Gast
Pagina 20 van 21 • 1 ... 11 ... 19, 20, 21
Pagina 20 van 21
Permissies van dit forum: