Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Hoeveel tijd besteed jij aan het huishouden?

+11
Pien
minoessepoes
Mari
Pancake
Atelier Madame
blondje1313
Snoes
JD
Flippin' Bitch
Susan
Parisienne
15 plaatsers

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

Hoeveel tijd besteed jij aan het huishouden? - Pagina 2 Empty Re: Hoeveel tijd besteed jij aan het huishouden?

Bericht  Gast ma 18 apr 2011 - 22:05

Aan de dagelijkse dingen (afwassen/toilet schoonmaken/planten water geven/gasfornuis) besteed ik denk ik zo'n 45 minuten. In het weekend doe ik dan de grote dingen zoals stoffen en stofzuigen, daar doe ik zo'n 2 à 3 uur over.
Nu zijn wij wel allebei fulltime aan het werk, hebben geen kinderen en 1 konijn.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel tijd besteed jij aan het huishouden? - Pagina 2 Empty Re: Hoeveel tijd besteed jij aan het huishouden?

Bericht  Gast ma 18 apr 2011 - 22:14

Dromertje schreef:met de was erbij denk ik hooguit een half uur per dag en dan één keer in de week wat langer, een uurtje of 2, dus al met al, per week, een uurtje of 5/6

Hier ook zo. Ik hou van een schoon en opgeruimd huis. We hebben ook 2 katten en ik vind gewoon dat er iedere dag gestofzuigt moet worden ivm onze zoon.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel tijd besteed jij aan het huishouden? - Pagina 2 Empty Re: Hoeveel tijd besteed jij aan het huishouden?

Bericht  Pien ma 18 apr 2011 - 22:22

doordeweeks besteed ik per dag ongeveer 1 tot 1,5 uur aan het huishouden. ik zit nu in de ze ziektewet waardoor alles wat langer duurt... stofzuigen en dweilen doe ik nu niet maar voorheen kwam er dan per dag een half uur bij. wij hebben een groot huis en een rotbank die vol kattenharen ligt, daar ben je echt wel een half uur aan kwijt.

ik verdeel ons huis eigenlijk in 5 dagen:
* maandag: zolder + trap
* dinsdag: slaapkamers
* woensdag: badkamer
* donderdag: woonkamer + trap
* vrijdag: keuken incl gang en toilet

daarnaast swiffer ik iedere dag, neem iedere dag de tafels af, de wcpot + bril zowel beneden als in de badkamer. en natuurlijk ruim ik iedere dag even op, snel het huis even door zodat het altijd netjes en opgeruimd is, de was deed ik eerder altijd op zaterdag en zondag, dat doe ik nu ook gewoon tussendoor iedere dag een beetje.

mocht ik een keer geen tijd hebben om bijv de badkamer te doen, dan vinden wij het niet zo erg als die er een keer bij inschiet.
verder helpt mijn man dus door het stofzuigen en dweilen voor zijn rekening te nemen, helpt hij met de was naar zolder te sjouwen en doet hij regelmatig op zaterdag ramen lappen, deuren schoonmaken o.i.d.

edit: boodschappen doen wij 1 keer per week samen voor de hele week, mocht er tussendoor nog wat nodig zijn haal ik dat hier even bij de supermarkt. boodschappen is max 1 uur per week. verder koken we vrijwel iedere dag en dat kost toch wel zo'n half uur tot drie kwartier. manlief kookt en ik doe daarna voorspoelen, spullen in de vaatwasser, pannen afwassen, aanrecht afnemen en gasfornuis schoon maken. bij elkaar ben ik daar zo'n 15 minuten mee bezig. soms kook ik, dan doet hij het schoonmaken etc.


Laatst aangepast door Pien op ma 18 apr 2011 - 22:28; in totaal 1 keer bewerkt

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel tijd besteed jij aan het huishouden? - Pagina 2 Empty Re: Hoeveel tijd besteed jij aan het huishouden?

Bericht  Susan ma 18 apr 2011 - 22:24

Als de badkamer erbij inschiet dan kan je man dat toch ook doen?
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel tijd besteed jij aan het huishouden? - Pagina 2 Empty Re: Hoeveel tijd besteed jij aan het huishouden?

Bericht  Pien ma 18 apr 2011 - 22:29

Susan schreef:Als de badkamer erbij inschiet dan kan je man dat toch ook doen?
mijn man heeft al genoeg aan zn werk...

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel tijd besteed jij aan het huishouden? - Pagina 2 Empty Re: Hoeveel tijd besteed jij aan het huishouden?

Bericht  Susan ma 18 apr 2011 - 22:32

Pas wel op dat je zelf niet teveel gaat doen. Je zit natuurlijk niet voor niks in de ziektewet.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel tijd besteed jij aan het huishouden? - Pagina 2 Empty Re: Hoeveel tijd besteed jij aan het huishouden?

Bericht  Atelier Madame ma 18 apr 2011 - 22:33

Patriesje schreef:
Atelier Madame schreef:3 a 4 uur per dag Neutral waar haal je de tijd vandaan :shock:

Door zo goed als werkloos te zijn...
Vandaar dat we de boel nu ook aan het verven/opknappen zijn.
Zo hou ik mezelf aan het werk smile
Oke ik snap, wel goed hoor!

@de rest: pff bewondering voor mensen die zoveel tijd hiervoor vrij willen maken hoor, en ook zin hebben om het steevast elke dag bij te houden!
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel tijd besteed jij aan het huishouden? - Pagina 2 Empty Re: Hoeveel tijd besteed jij aan het huishouden?

Bericht  Gast ma 18 apr 2011 - 22:34

Ik doe eerlijk gezegd ook niet iedere week uitgebreid de badkamer. Wel even een doekje over de wastafel maar de rest sla ik weleens een keertje over.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel tijd besteed jij aan het huishouden? - Pagina 2 Empty Re: Hoeveel tijd besteed jij aan het huishouden?

Bericht  Pien ma 18 apr 2011 - 22:42

Susan schreef:Pas wel op dat je zelf niet teveel gaat doen. Je zit natuurlijk niet voor niks in de ziektewet.

Ja, dat weet ik... maar ik kan er dan ook echt de hele dag over doen hè? Meestal doe ik 's ochtends een beetje en 's middags een beetje. Ben ik maar 1 uur echt aan het poesten, maar verspreid het dan wel goed. Het lastige is dat mijn man ook in de ziektewet (gedeeltelijk) zit vanwege zijn spierziekte... zijn werk is gewoon echt genoeg voor hem.


Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel tijd besteed jij aan het huishouden? - Pagina 2 Empty Re: Hoeveel tijd besteed jij aan het huishouden?

Bericht  Pien ma 18 apr 2011 - 22:43

Eline schreef:Ik doe eerlijk gezegd ook niet iedere week uitgebreid de badkamer. Wel even een doekje over de wastafel maar de rest sla ik weleens een keertje over.
daarom vinden we het ook niet erg als het overslaat... de wc doe ik iedere dag even snel en de wastafel neem ik vaak daarbij mee. echt vies is de badkamer ook nooit.

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel tijd besteed jij aan het huishouden? - Pagina 2 Empty Re: Hoeveel tijd besteed jij aan het huishouden?

Bericht  Gast ma 18 apr 2011 - 22:49

Noa schreef:
Ok, sorry dat ik zo doorzaag, maar ik vind dit echt bizar.... Ik snap werkelijk niet hoe je 30 minuten kunt doen over deze dingen... Embarassed Een doekje over de salontafel is toch eigenlijk maar 1 minuut? en het aanrecht net zo, gasfornuis misschien 3 minuten... vaatwasser inruimen doe ik serieus hoogstens eens 5 minuten over... Doe ik het dan soms niet secuur genoeg ofzo? Voor mij duurt 1 minuut echt best wel lang hoor...

En een heeeeel uur stofzuigen... really?!

Ja, zo doe jij het. Ik doe het anders, omdat ik iemand anders ben. Wink

En nee, niet een heel uur stofzuigen. Opruimen, stoffen en stofzuigen. Wink

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel tijd besteed jij aan het huishouden? - Pagina 2 Empty Re: Hoeveel tijd besteed jij aan het huishouden?

Bericht  Gast ma 18 apr 2011 - 23:22

Ik stofzuig bijna elke dag (moet ook wel met 2 honden, 2 katten en een peuter), doe elke dag een was, ruim de vaatwasser in, een doekje over de tafels en dat is het dan. Eigenlijk is dat te weinig, omdat het hier na een dag alweer een troep is. Maar ik heb meer te doen en ik heb gewoon geen zin om elk vrij uurtje aan het huishouden te besteden. Dan maar wat rommeliger.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel tijd besteed jij aan het huishouden? - Pagina 2 Empty Re: Hoeveel tijd besteed jij aan het huishouden?

Bericht  Flinder ma 18 apr 2011 - 23:42

Elke dag maak ik na het eten het fornuis schoon, ruim de vaatwasser in en maak doe de eettafel en salontafel even af met een doekje. Dit doe ik samen met mijn vriend en dat is in tien minuten gedaan.
Wassen doen we vier keer per week en daar ben ik dan twintig minuten mee bezig (er in doen, uithangen en opruimen). Eenmaal per week maak ik het hele appartement schoon (stoffen, stofzuigen, dweilen, badkamer en keuken met nat) en daar doe ik anderhalf uur over. Het valt dus best mee als ik het zo zie.
Flinder
Flinder
Prater
Prater

Aantal berichten : 641
Punten : 676
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel tijd besteed jij aan het huishouden? - Pagina 2 Empty Re: Hoeveel tijd besteed jij aan het huishouden?

Bericht  Melis_je ma 18 apr 2011 - 23:43

Noa schreef:
Een doekje over de salontafel is toch eigenlijk maar 1 minuut? en het aanrecht net zo, gasfornuis misschien 3 minuten... vaatwasser inruimen doe ik serieus hoogstens eens 5 minuten over... Doe ik het dan soms niet secuur genoeg ofzo? Voor mij duurt 1 minuut echt best wel lang hoor...


Ik kan geen vaatwasser inruimen en zeker geen was ophangen in 5 minuten. Alles zou scheef en over elkaar hangen. Gebruik jij hetzelfde doekje om alles mee af te nemen? Ik heb nooit genoeg doekjes voor een hele trommel, dus ik leef me uit met voor iedere handeling een schoon doekje.
Melis_je
Melis_je
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1942
Punten : 2162
Registratiedatum : 22-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel tijd besteed jij aan het huishouden? - Pagina 2 Empty Re: Hoeveel tijd besteed jij aan het huishouden?

Bericht  Gast ma 18 apr 2011 - 23:48

Het ligt eraan hoeveel je schoon wil maken. Ik maak ook de koelkast van binnen schoon, haal een doekje over alle keukenkastjes, badkamer kast en stof alles af, ook op de boeken. De was doe ik toch wel langer over, om alles op te hangen en in de droger te stoppen, en daarna op te vouwen én weg te leggen, daar ben ik niet binnen 5 minuten mee klaar in ieder geval. Sowieso stofzuigen van 5 kamers + gang is toch nog wel wat werk, en we hebben ook een kat die stevig verhaard, dus dat moet eigenlijk dagelijks, en de keuken moet sowieso gedweild worden. Ik doe het op mijn vrije dag (vandaag) en verder elke dag wat, even een was in machine, vaatwasser snel inruimen, of even nieuw grint in de kattenbak gooien. En eens in de zoveel tijd maak ik uitgebreid schoon, haal ik dingen uit kasten, zoek ik dingen uit, gooi ik weg en verander ik.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel tijd besteed jij aan het huishouden? - Pagina 2 Empty Re: Hoeveel tijd besteed jij aan het huishouden?

Bericht  Sterre ma 18 apr 2011 - 23:51

Atelier Madame schreef:3 a 4 uur per dag Neutral waar haal je de tijd vandaan :shock:

Ik denk dat ik ongeveer 1 uur per week aan stofzuigen + badkamer besteed poetsen besteed en ik probeer elke dag wel een beetje op te ruimen.
elke dag na het eten doen we samen de afwas.
De was doen we gewoon zo door de tijd heen, gaat echt niet meer dan een uurtje per week inzitten.


+1. En dan doen we ook niet eens netjes elke dag de afwas, maar om de dag ongeveer. Ik zou hier niet van de vloer eten, maar ik vind het ook verre van vies!

Sterre
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3682
Punten : 3849
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel tijd besteed jij aan het huishouden? - Pagina 2 Empty Re: Hoeveel tijd besteed jij aan het huishouden?

Bericht  Atelier Madame di 19 apr 2011 - 0:03

Melis_je schreef:
Noa schreef:
Een doekje over de salontafel is toch eigenlijk maar 1 minuut? en het aanrecht net zo, gasfornuis misschien 3 minuten... vaatwasser inruimen doe ik serieus hoogstens eens 5 minuten over... Doe ik het dan soms niet secuur genoeg ofzo? Voor mij duurt 1 minuut echt best wel lang hoor...


Ik kan geen vaatwasser inruimen en zeker geen was ophangen in 5 minuten. Alles zou scheef en over elkaar hangen. Gebruik jij hetzelfde doekje om alles mee af te nemen? Ik heb nooit genoeg doekjes voor een hele trommel, dus ik leef me uit met voor iedere handeling een schoon doekje.
Ik gebruik keukenpapier voor het fornuis
Het aanrecht maak ik gewoon altijd schoon na de afwas met hetzelfde doekje van de tafel!
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel tijd besteed jij aan het huishouden? - Pagina 2 Empty Re: Hoeveel tijd besteed jij aan het huishouden?

Bericht  Gast di 19 apr 2011 - 0:10

Melis_je schreef:
Noa schreef:
Een doekje over de salontafel is toch eigenlijk maar 1 minuut? en het aanrecht net zo, gasfornuis misschien 3 minuten... vaatwasser inruimen doe ik serieus hoogstens eens 5 minuten over... Doe ik het dan soms niet secuur genoeg ofzo? Voor mij duurt 1 minuut echt best wel lang hoor...


Ik kan geen vaatwasser inruimen en zeker geen was ophangen in 5 minuten. Alles zou scheef en over elkaar hangen. Gebruik jij hetzelfde doekje om alles mee af te nemen? Ik heb nooit genoeg doekjes voor een hele trommel, dus ik leef me uit met voor iedere handeling een schoon doekje.
Doekjes voor een hele trommel? Snap de vraag niet. En ja, alles hangt lekker scheef, maar het wordt gewoon droog hoor...

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel tijd besteed jij aan het huishouden? - Pagina 2 Empty Re: Hoeveel tijd besteed jij aan het huishouden?

Bericht  Susan di 19 apr 2011 - 0:23

Voor de was ophangen geldt ook weer dat dat meer werk is als je kinderen hebt. Mijn eigen kleren heb ik zo opgehangen en die van Dion ook, maar al die kleine truitjes, broekjes, rokjes en jurkjes, daar doe ik veel langer over om die netjes op te hangen.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel tijd besteed jij aan het huishouden? - Pagina 2 Empty Re: Hoeveel tijd besteed jij aan het huishouden?

Bericht  Gast di 19 apr 2011 - 2:11

Susan schreef:Voor de was ophangen geldt ook weer dat dat meer werk is als je kinderen hebt. Mijn eigen kleren heb ik zo opgehangen en die van Dion ook, maar al die kleine truitjes, broekjes, rokjes en jurkjes, daar doe ik veel langer over om die netjes op te hangen.

Inderdaad. Ik ben met een was spijkerbroeken ook sneller klaar dan met een was waar sokken en ondergoed van ons van de hele week inzitten.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel tijd besteed jij aan het huishouden? - Pagina 2 Empty Re: Hoeveel tijd besteed jij aan het huishouden?

Bericht  Gast di 19 apr 2011 - 2:33

Pfoe, de ene dag ben ik met 1 uurtje klaar en de andere dag ben ik 2 of 3 uurtjes bezig.
Het ligt er maar net aan wat ik allemaal doe op die dag.

Ik doe sowieso elke dag de toiletten uit en ik stofzuig elke dag.
Maar het is ook nogal een verschil of je een appartement of een heel huis hebt natuurlijk.
Toen ik nog op de flat woondde en we nog geen kind en poezen hadden, hoefde ik maar 3 of 4 keer per week te stofzuigen en dan was ik per keer in 10 minuutjes klaar.
Maar nu ben ik echt wel een uur aan het stofzuigen als ik het goed wil doen hoor.

Ik heb minimaal 1 was per dag en inderdaad, om alles goed en netjes op te ahngen ben je wel meer dan 5 minuutjes kwijt.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel tijd besteed jij aan het huishouden? - Pagina 2 Empty Re: Hoeveel tijd besteed jij aan het huishouden?

Bericht  Atelier Madame di 19 apr 2011 - 2:37

Denk idd dat er wel een groot verschil is tussen mensen die geen of wel kinderen hebben. Met kinderen wordt alles denk ik toch sneller vies, heb je veeel meeer was en ik denk ook dat de meeste dames die hier op het forum komen en kinderen hebben partime werken (en er dus ook meer tijd voor over houden om aan huishouden te besteden).
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel tijd besteed jij aan het huishouden? - Pagina 2 Empty Re: Hoeveel tijd besteed jij aan het huishouden?

Bericht  Susan di 19 apr 2011 - 2:44

Als je kinderen hebt en je werkt fulltime dan heb je ook weer minder troep, want die maken ze dan door de weeks ergens anders.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel tijd besteed jij aan het huishouden? - Pagina 2 Empty Re: Hoeveel tijd besteed jij aan het huishouden?

Bericht  Gast di 19 apr 2011 - 2:47

Susan schreef:Als je kinderen hebt en je werkt fulltime dan heb je ook weer minder troep, want die maken ze dan door de weeks ergens anders.

Haha, inderdaad!
Ook weer een voordeel van buiten kunnen spelen.
Minder troep in huis en buiten hoef je niet te stofzuigen :P

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel tijd besteed jij aan het huishouden? - Pagina 2 Empty Re: Hoeveel tijd besteed jij aan het huishouden?

Bericht  Susan di 19 apr 2011 - 4:18

Hazeltje schreef:

Haha, inderdaad!
Ook weer een voordeel van buiten kunnen spelen.
Minder troep in huis en buiten hoef je niet te stofzuigen :P

Ezra neemt wel altijd een kilo zand mee naar binnen, maar goed, dat zuig je zo weg.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel tijd besteed jij aan het huishouden? - Pagina 2 Empty Re: Hoeveel tijd besteed jij aan het huishouden?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum