Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Hoeveel tijd besteed jij aan het huishouden?

+11
Pien
minoessepoes
Mari
Pancake
Atelier Madame
blondje1313
Snoes
JD
Flippin' Bitch
Susan
Parisienne
15 plaatsers

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

Hoeveel tijd besteed jij aan het huishouden? Empty Hoeveel tijd besteed jij aan het huishouden?

Bericht  Gast ma 18 apr 2011 - 7:50

Het valt me op dat sommige meiden hier ''het huishouden'' als een hele grote taak zien. Dat ze er soms zelfs een dagtaak aan lijken te hebben. Zelf ben ik er vrij weinig tijd aan kwijt. Ik ruim elke dag wel eventjes op natuurlijk, gooi een wasje in de wasmachine, ga andere dingen doen en haal het er een uur later weer uit en in 5 minuten heb ik 't opgehangen en daarna in 5 min opgevouwen. Dan stofzuig ik, maar in mijn kleine appartement heb ik dat na 10 minuten echt wel gehad, etc. etc. Eigenlijk ben ik op deze manier geen noemenswaardige tijd ''kwijt'' aan het huishouden.

Hoe zit dat bij jullie?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel tijd besteed jij aan het huishouden? Empty Re: Hoeveel tijd besteed jij aan het huishouden?

Bericht  Gast ma 18 apr 2011 - 7:59

Ik vind het huishouden geen grote taak als ik me fit voel. Als ik me niet fit voel dan zie ik er echt als een berg tegenop en vind ik het een enorme taak.

Ligt er aan wat ik die dag doe in huis. Zoals het echt schoon maken van de boven verdieping of onderverdieping vind ik best een taak. Daar zit ik ook wel even bij. Maar het bijhouden van het huishouden zodat het wel netjes blijft, ben ik ook niet zoveel tijd aan kwijt.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel tijd besteed jij aan het huishouden? Empty Re: Hoeveel tijd besteed jij aan het huishouden?

Bericht  Parisienne ma 18 apr 2011 - 8:21

Voor mijn gevoel duurt het bij mij zo 'lang' omdat ik niet echt vaak een tijdje achter elkaar door kan gaan. Vaak zijn het kleine dingetjes met weer een aardig pauze (voor mijn dochter) tussendoor. Het is bij elkaar maar misschien een uurtje/twee uur per dag, maar voor mijn gevoel is het langer omdat ik alles met tussenpozen doe.

Hierbij heb ik het overigens over het bijhouden van het huishouden, dus het opruimen, stofzuigen, een afwas doen, was in de wasmachine, was opvouwen, toilet schoonmaken, etc. Uiteraard ben ik meer tijd kwijt aan het schoonmaken van de badkamer, het schoonmaken van de keuken, was wegstrijken, etc. Dit doe ik overigens vaak als N. op bed ligt of als mijn vriend thuis is. Dan kan ik even doorwerken.
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel tijd besteed jij aan het huishouden? Empty Re: Hoeveel tijd besteed jij aan het huishouden?

Bericht  Gast ma 18 apr 2011 - 8:27

Parisienne schreef:Voor mijn gevoel duurt het bij mij zo 'lang' omdat ik niet echt vaak een tijdje achter elkaar door kan gaan. Vaak zijn het kleine dingetjes met weer een aardig pauze (voor mijn dochter) tussendoor. Het is bij elkaar maar misschien een uurtje/twee uur per dag, maar voor mijn gevoel is het langer omdat ik alles met tussenpozen doe.

Hierbij heb ik het overigens over het bijhouden van het huishouden, dus het opruimen, stofzuigen, een afwas doen, was in de wasmachine, was opvouwen, toilet schoonmaken, etc. Uiteraard ben ik meer tijd kwijt aan het schoonmaken van de badkamer, het schoonmaken van de keuken, was wegstrijken, etc. Dit doe ik overigens vaak als N. op bed ligt of als mijn vriend thuis is. Dan kan ik even doorwerken.
Maar werk je dan echt elke dag een uur of 2? Want de afwas doe ik echt in 5 minuten direct na het eten en 1 minuut na de lunch/ontbijt en iets als de wc schoonmaken daar ben ik in 10 min echt wel mee klaar... En veel van die dingen doen we hier eens per week en dan zijn we ook nog eens met zijn 3en en kunnen we taken verdelen...

Ik vind het gewoon altijd zo wonderlijk hoe een totale dagbesteding opgaat aan ''het huishouden''... maarja, misschien ben ik ook wel gewoon erg makkelijk met schoonmaken.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel tijd besteed jij aan het huishouden? Empty Re: Hoeveel tijd besteed jij aan het huishouden?

Bericht  Gast ma 18 apr 2011 - 8:30

Ik denk dat ik dagelijks hooguit twintig minuutjes, en halfuurtje aan het huishouden bezig ben. Op zaterdag en zondag vaak een uurtje en op maandag vaak twee uurtjes. Sinds we een vaatwasser hebben, valt het huishouden me eigenlijk reuze mee.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel tijd besteed jij aan het huishouden? Empty Re: Hoeveel tijd besteed jij aan het huishouden?

Bericht  Gast ma 18 apr 2011 - 8:40

met de was erbij denk ik hooguit een half uur per dag en dan één keer in de week wat langer, een uurtje of 2, dus al met al, per week, een uurtje of 5/6. Ik doe ook pas iets als het nodig is, anders haal ik er geen voldoening uit nerd

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel tijd besteed jij aan het huishouden? Empty Re: Hoeveel tijd besteed jij aan het huishouden?

Bericht  Gast ma 18 apr 2011 - 9:13

Elke dag standaard de vaatwasser inruimen, doekje over het aanrecht, eventueel gasfornuis schoonmaken (ligt eraan of ik hem heb gebruikt), salontafel afnemen ---> 30 minuten.

Elk weekend stoffen, stofzuigen ----> 1 uur.

Eens in de zoveel tijd een grote ronde, minstens een halve middag. Maar dan doe ik ook echt alles in één keer. Dat wat ik anders verdeeld over de week doe. Dus ook ramenlappen, vitrage uitwassen, bedden opmaken etc.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel tijd besteed jij aan het huishouden? Empty Re: Hoeveel tijd besteed jij aan het huishouden?

Bericht  Gast ma 18 apr 2011 - 9:39

ABE schreef:Elke dag standaard de vaatwasser inruimen, doekje over het aanrecht, eventueel gasfornuis schoonmaken (ligt eraan of ik hem heb gebruikt), salontafel afnemen ---> 30 minuten.

Elk weekend stoffen, stofzuigen ----> 1 uur.

Eens in de zoveel tijd een grote ronde, minstens een halve middag. Maar dan doe ik ook echt alles in één keer. Dat wat ik anders verdeeld over de week doe. Dus ook ramenlappen, vitrage uitwassen, bedden opmaken etc.
Ok, sorry dat ik zo doorzaag, maar ik vind dit echt bizar.... Ik snap werkelijk niet hoe je 30 minuten kunt doen over deze dingen... Embarassed Een doekje over de salontafel is toch eigenlijk maar 1 minuut? en het aanrecht net zo, gasfornuis misschien 3 minuten... vaatwasser inruimen doe ik serieus hoogstens eens 5 minuten over... Doe ik het dan soms niet secuur genoeg ofzo? Voor mij duurt 1 minuut echt best wel lang hoor...

En een heeeeel uur stofzuigen... really?!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel tijd besteed jij aan het huishouden? Empty Re: Hoeveel tijd besteed jij aan het huishouden?

Bericht  Susan ma 18 apr 2011 - 9:46

Ik ben er wel meer tijd aan kwijt, maar goed, ik heb dan ook twee kinderen die vrij veel troep produceren. Toen ik nog geen kinderen had, had ik aanzienlijk stukken minder troep. Toch kostte het me toen meer moeite aangezien ik pas de laatste tijd steeds meer routine in het huishouden krijg.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel tijd besteed jij aan het huishouden? Empty Re: Hoeveel tijd besteed jij aan het huishouden?

Bericht  Gast ma 18 apr 2011 - 9:47

Met het hele huis stofzuigen en dweilen ben ik bij elkaar wel drie kwartier bezig, maar dat doe ik dan ook op m'n gemak. Stofzuigen en dweilen vind ik nooit erg om te doen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel tijd besteed jij aan het huishouden? Empty Re: Hoeveel tijd besteed jij aan het huishouden?

Bericht  Flippin' Bitch ma 18 apr 2011 - 9:55

Het ligt eraan hoe druk ik het heb. Voorheen was ik iedere woensdag vrij en dan was dat echt mijn boodschappen-schoonmaken-voor meerdere keren koken-dag. Op het moment heb ik geen enkele vrije dag dat ik in mijn eigen huis ben, dus dan doe ik er wat minder aan.
Flippin' Bitch
Flippin' Bitch
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1754
Punten : 1836
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel tijd besteed jij aan het huishouden? Empty Re: Hoeveel tijd besteed jij aan het huishouden?

Bericht  JD ma 18 apr 2011 - 10:49

Ik heb helaas ernstige poetsdrang, en woon het liefst in een schoon en opgeruimd huis... heel erg irritant, ik heb het helaas van mijn moeder geerfd.... dus ja, ik ben veel met het huishouden bezig.

Ik ben zo iemand die niet tegen een aanrecht vol rommel en afwas kan, een vloer vol hondenharen, een was die eigenlijk echt even gedraaid moet worden...

Sinds we een hond hebben heb ik een swiffer gekocht (is wat minder werk dan stofzuigen) en ik haal elke dag de swiffer even snel door de woonkamer, en daarna zo'n makkelijke dweil (zo'n ding van de reclame met het reservoir in de dweil zelf...snappie)... gewoon omdat die hond zó verhaart enzo.

1x per huis stofzuig en dweil ik het hele huis uitgebreid
badkamer 1x per week, wc boven en beneden 3x per week.
elke dag plantjes in de voortuin water
3x per week wasjes draaien
om de dag afwassen (wij eten s avonds bijna nooit thuis)
2 a 3x per week meubels afnemen (witte meubels, dus zie je alles op)

dat is zo ongeveer mijn lijstje geloof ik....
JD
JD
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel tijd besteed jij aan het huishouden? Empty Re: Hoeveel tijd besteed jij aan het huishouden?

Bericht  Parisienne ma 18 apr 2011 - 10:54

@ Noa: ik heb eerlijk gezegd geen idee hoe lang ik werkelijk bezig ben met de dagelijkse huishoudklusjes, maar zeker wel een uur tot misschien wel 1,5 a 2 uur. Afwassen doen wij meestal 1 keer per dag, daarnaast heb ik ook altijd zo'n 4 flessen nog af te wassen. Met afdrogen erbij (wat voor die flesjes overigens een rotwerk is met de flessen die ik heb.. die haal je namelijk uit elkaar qua bodem, ventieldopjes, spenen, etc.) ben ik toch wel ruim een half uur bezig in totaal. Alleen die flesjes afwassen en afdrogen is zeker wel een kwartier. Daarnaast heb ik natuurlijk meer was (en heel veel spuugdoekjes/slabbetjes opvouwen) en draai minimaal 1 was per dag.

Tsja.. voor mijn gevoel is het gewoon wel ruim een uur voor de 'kleine' dingen.
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel tijd besteed jij aan het huishouden? Empty Re: Hoeveel tijd besteed jij aan het huishouden?

Bericht  Snoes ma 18 apr 2011 - 18:09

Ik heb eigenlijk geen idee.
We wassen altijd na het eten af, dan maak ik gelijk de keuken weer schoon (keukenblad, fornuis, ..). Daar zijn we toch wel een halfuur zoet mee. De kattenbak wordt ook om de 2 dagen leeggemaakt en onze poes wordt ook om de 2 dagen gekamt.

Stofzuigen doe ik 2 keer per week, en dan ben ik toch ook wel minstens een kwartier bezig.

Verder poetsen we 1x per week het huis grondig. Alles afstoffen, planten water geven, badkamer poetsen, wc poetsen, alles stofzuigen en dweilen. Samen zijn mijn vriend en ik dan toch wel 1,5 uur bezig. Maar dat doen we meestal op zaterdagvoormiddag.

Snoes
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11739
Punten : 12120
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel tijd besteed jij aan het huishouden? Empty Re: Hoeveel tijd besteed jij aan het huishouden?

Bericht  blondje1313 ma 18 apr 2011 - 18:15

Wij doen veel te weinig in het huishouden, maar hebben afgesproken vanaf vandaag dagelijks wat te doen, ipv alleen op zaterdag (want dan hebben we ook geen zin om langer dan 2 uur wat te doen, en dat is dan wel nodig!)

Was ophangen duurt toch al gauw een kwartier. Gewoon was opruimen 20 minuten, strijken veel en veel langer.
Afwas gaat in de vaatwasser, leegruimen eens in de twee dagen een minuut of 5, dat stelt dus niks voor.

Maar ons huis is behoorlijk groot, en we hebben 3 huisdieren die veel haren verliezen, stofzuigen beneden duurt om het goed te doen een uur. Boven een half uur. Dweilen twee keer zo lang.

Een groot gazon, grasmaaien kost ook één tot twee uur (als het gras nog niet droog is).

En dan gaat het nog niet eens over de echte schoonmaakklussen....

blondje1313
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2484
Punten : 2628
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel tijd besteed jij aan het huishouden? Empty Re: Hoeveel tijd besteed jij aan het huishouden?

Bericht  Gast ma 18 apr 2011 - 18:51

Ik doe het huishouden 1 ochtend in het weekend. En dan zit boodschappen doen daar ook bij. Doordeweeks doe ik eigenlijk niks.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel tijd besteed jij aan het huishouden? Empty Re: Hoeveel tijd besteed jij aan het huishouden?

Bericht  Gast ma 18 apr 2011 - 19:44

Nu hebben wij nog een klein appartement dus daar ben ik zo mee klaar. Als ik de keuken en douch doe ben ik wel even iets langer bezig. Maar ben nooit langer dan een uur bezig.

Straks hebben wij drie kamers meer, een zolder, een wc meer en nog heel veel ruimte meer. Dan zijn wij vast langer bezig met het huishouden. Maar dat vind ik ook niet erg. Vind het heerlijk om te poetsen en alles daarna weer fris ruikt.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel tijd besteed jij aan het huishouden? Empty Re: Hoeveel tijd besteed jij aan het huishouden?

Bericht  Gast ma 18 apr 2011 - 20:12

Ok daar kom ik! nerd Ik maak een lijstje wat er moet gebeuren, dus stofzuigen, ff wat dingen afstoffen etc. En ik zet een kookwekker op 1uur. En in dat uur moet dat dus ook af, meer besteed ik er niet, tegewoordig doe ik als mijn man op donderdag vrij is de grote ronde door het huis heen smile. Samen welliswaar smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel tijd besteed jij aan het huishouden? Empty Re: Hoeveel tijd besteed jij aan het huishouden?

Bericht  Gast ma 18 apr 2011 - 20:17

Ik besteed op het moment 3 a 4 uren per dag in het huishouden.
Maar daar zit ook bij dat ik nu alles grondig door ga en alles wat weg kan nu ook echt weg gooi.
En wij zijn de boel nu aan het verven/opknappen dus dat zit er ook bij in.
En de beestjes verzorgen/ schoonmaken hoort er ook bij.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel tijd besteed jij aan het huishouden? Empty Re: Hoeveel tijd besteed jij aan het huishouden?

Bericht  Atelier Madame ma 18 apr 2011 - 20:38

3 a 4 uur per dag Neutral waar haal je de tijd vandaan :shock:

Ik denk dat ik ongeveer 1 uur per week aan stofzuigen + badkamer besteed poetsen besteed en ik probeer elke dag wel een beetje op te ruimen.
elke dag na het eten doen we samen de afwas.
De was doen we gewoon zo door de tijd heen, gaat echt niet meer dan een uurtje per week inzitten.

nee ik besteed echt heel weinig tijd aan mn huishouden. Er gaat op dit moment meer tijd in de tuin zitten, maar we zijn dan ook druk bezig om de puinzooi te ruimen van de oude bewoner.
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel tijd besteed jij aan het huishouden? Empty Re: Hoeveel tijd besteed jij aan het huishouden?

Bericht  Pancake ma 18 apr 2011 - 20:40

Doordeweeks doe ik vrij weinig in het huishouden, alleen de afwas. Als het echt te rommelig is dan doe ik ook nog wel wat opruimen. Verder heb ik 1 dag voor de rest van het huishouden: wassen, strijken, stofzuigen, dweilen, afstoffen. Hier ben ik dan wel lang mee bezig, maar dat komt vooral doordat ik erg snel afgeleid ben. Ik ben hier dan maximaal 3 uur mee bezig denk ik zo (en dat is dan inclusief het even op de bank zitten, even mail checken etc) wanneer ik gewoon achterelkaar door zou gaan dan moet het haalbaar zijn in 1,5 - 2 uur denk ik.
Pancake
Pancake
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 362
Punten : 376
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel tijd besteed jij aan het huishouden? Empty Re: Hoeveel tijd besteed jij aan het huishouden?

Bericht  Gast ma 18 apr 2011 - 20:43

Als ik het hele huis doe, en ik doe alles goed, dan ben ik volgens mij wel 4 a 5 uren bezig.
Maar ik verdeel het poetsen over de week, de ene keer doe ik de bovenverdieping min de badkamer, de andere keer doe ik alleen de badkamer en de wc en dan doe ik weer alleen de benedenverdieping, dan vind ik het beter te behappen.

Ik heb er overigens een gruwelijke hekel aan, ik haat het echt.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel tijd besteed jij aan het huishouden? Empty Re: Hoeveel tijd besteed jij aan het huishouden?

Bericht  Gast ma 18 apr 2011 - 20:45

Atelier Madame schreef:3 a 4 uur per dag Neutral waar haal je de tijd vandaan :shock:

Door zo goed als werkloos te zijn...
Vandaar dat we de boel nu ook aan het verven/opknappen zijn.
Zo hou ik mezelf aan het werk smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel tijd besteed jij aan het huishouden? Empty Re: Hoeveel tijd besteed jij aan het huishouden?

Bericht  Mari ma 18 apr 2011 - 21:11

Ik denk 16 uur per week, maar daar zit alles in:

Koken
Keuken schoonmaken
Vaatwasser
Stofzuigen
Dwijlen
Badkamer+wc schoonmaken
Bedden verschonen
Afstoffen
Boodschappen
Wassen
strijken
opvouwen
Hamster verschonen
Tuin onderhouden (in de lent/zomer veel werk)
1 keer per week extra werkje (ramen zemen, kast opruimen, etc.

Gelukkig kookt mijn vriend, dus die uren hoef ik niet in te vullen.
Mari
Mari
Prater
Prater

Aantal berichten : 1082
Punten : 1215
Registratiedatum : 03-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel tijd besteed jij aan het huishouden? Empty Re: Hoeveel tijd besteed jij aan het huishouden?

Bericht  minoessepoes ma 18 apr 2011 - 21:21

Ik vind eten koken en boodschappen doen ook bij het huishouden horen.

Eten koken ben ik denk ik een half uurtje per dag mee bezig. Boodschappen doen wij 1 keer in de week samen en dan voor de hele week, dan gaan we naar de supermarkt en vaak ook naar de markt, maar daar zijn wij zeker dan wel een uur mee bezig. Na het eten afwassen en het fornuis en aanrecht schoonmaken zijn wij toch wel een kwartier mee bezig meestal.

Wij wassen heel weinig doordat wij door de week beide een pak dragen, wij ons beddengoed niet hoeven te wassen en wij extra grote wasmachines tot onze beschikking hebben, wij doen dus maar 1 was in de week en ongeveer 1 keer in de maand lopen we achter de feiten aan en moeten we 2 wassen doen. Maar daar ben ik wel langer dan 5 minuten mee bezig, alles uithangen en later weer opvouwen. Wij wassen altijd 's avonds omdat we dan niemand in de weg zitten, dus dat doen we door de week. Strijken doen we ieder zelf dat kost mij vrij weinig tijd omdat ik weinig kleding heb die gestreken moet worden, mijn vriend is daar wel langer mee bezig!

Meestal maken wij op zaterdagochtend het huis schoon, dan stofzuigen we alles, halen we de kussens uit de bank en stofzuigen dat ook allemaal, alles stoffen, de vensterbank bij het raam nat afdoen, badkamer schoonmaken, de keukenkastjes aan de buitenkant en elke week doe ik iets van de binnenkant, lapje door de koelkast, de planten water geven, het bed verschonen en de boodschappen doen. Daar zijn wij met zijn tweeen toch altijd wel een paar uur mee bezig, de ochtend zijn wij dan meestal wel kwijt,

Verder doen wij door de week niks, hooguit een keer de wc en natuurlijk de keuken netjes achterlaten na het eten. maar het word ook echt niet vies, wij zijn overdag nooit thuis, hebben geen kinderen of huis dieren dus ik vind het ook echt niet nodig.

Samenvatting elke dag standaard met koken zo'n 45 minuten, op de was dag zeker een kwartier extra en in het weekend nog een uur of 2 a 3 met zijn tweeen.
minoessepoes
minoessepoes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel tijd besteed jij aan het huishouden? Empty Re: Hoeveel tijd besteed jij aan het huishouden?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum