Ben jij wel eens opgelicht via marktplaats?
+19
Melis_je
Phileine
Sarah1985
Joli86
Mida4you
Penélope
Blond
Feline
sonly
ekiaam87
Snoes
Snoopy
Poisongirl
Inge
Mizz_S
VanillaRose
Rovine
Arwyn
Atelier Madame
23 plaatsers
Pagina 2 van 3
Pagina 2 van 3 • 1, 2, 3
Re: Ben jij wel eens opgelicht via marktplaats?
Lize schreef:Ja.. *slik* voor 300 euro... :cyclops:
Kan je wel zeggen dat ik er slechtgelovig door geworden ben!
M'n ex ook, voordat ik haar kende. Voor 300 euro telefoon gekocht.. Die nooit is verstuurd. Of iniedergeval niet was aangekomen. De helft van het geld heeft ze weer gekregen, want die jongen vond het sneu voor haar en bleef beweren het wel gewoon gepost te hebben.
Ik laat mensen als ik iets verkoop wat erg groot is (omdat ik zelf geen zin heb om er mee te slepen) of duur is (m'n nintendo ds) het zoiezo ook altijd bij me ophalen. Dan kunnen ze ook niet zeggen dat ze niks gehad hebben.
Koop verder alleen studieboeken op mp, want hou niet zo van 2e hands spullen van mensen die ik niet ken.
sonly- Prater
- Aantal berichten : 823
Punten : 887
Registratiedatum : 18-11-10
_Donnaa schreef:Snoes schreef:Welk boek?Anousch schreef:_Donnaa schreef:Waarmee Anousch?
Dat boek!
Ik heb het toen in het dagcafe gezet toen zeiden jullie nog van geef dr even tijd. maar we zijn nu inmiddels al een hele tijd verder.
Judith Visser - Stuk
Heb uiteindelijk het boek nu van een vriendin over kunnen kopen maarja.. het is wel weer geld wat er weg is :S
Gast- Gast
Anousch.. hoeveel heb je in vredesnaam voor dat boek betaald?
Feline- Kletskop
- Aantal berichten : 2234
Punten : 2527
Registratiedatum : 21-12-10
Nee, een vriendin van me wel. Die dacht voor 150 een nieuwe Iphone 4 te kunnen kopen. Ik had haar gelijk wel kunnen vertellen dat dat natuurlijk een beetje vreemd was.
Blond- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10
Ohhh, dat zou kunnen.. Waarschijnlijk heb ik dat niet meegekregen, of is het al lang geleden?
Gast- Gast
Nee gelukkig niet. Maar wel al paar keer via het forum verkeerde dingen gestuurd gekregen, meestal netjes opgelost door het alsnog te sturen. Deze week helaas weer maar die forumster had het al verkocht, me geld terug gekregen maar baalde er toch wel van.
En van een forumster een broek en truitje gekocht wat ik na 2 maanden nog niet had ontvangen. Vorige week kreeg ik eindelijk een pm dat ze het geld zou terug storten.
Vorige week ook nog kapotte oorbellen ontvangen, ook wel minder.
Voor mij is kopen van het forum de laatste tijd niet zo'n succes haha!
En van een forumster een broek en truitje gekocht wat ik na 2 maanden nog niet had ontvangen. Vorige week kreeg ik eindelijk een pm dat ze het geld zou terug storten.
Vorige week ook nog kapotte oorbellen ontvangen, ook wel minder.
Voor mij is kopen van het forum de laatste tijd niet zo'n succes haha!
Penélope- Prater
- Aantal berichten : 1022
Punten : 1877
Registratiedatum : 22-11-10
Ik ook gelukkig nog nooit. Ik zou ook nooit iets via Marktplaats kopen wat veel geld kost. En al helemaal niet overmaken. Dan hebben wij zoiets van: Dan rijden we wel heen. Meestal als we iets kopen maken we een afspraak en halen we het zelf op. Zo kunnen ze je nooit oplichten.
Ik heb hier eind maart iets op het forum gekocht. Heb het geld op 24 maart naar haar overgemaakt en op de dag van vandaag helemaal niets weer gehoord!!!! GRRRR Heb haar al vaak gemaild en de mensen die bij het YESforum werken zijn ook al op de hoogte We zijn er druk met bezig om er achter te halen wat er aan de hand is. Omdat diegene ook al sinds 29 maart niet meer online is geweest.... Dus ik koop ook nooit meer iets via het forum..... Alhoewel ik geloof dat er heel veel eerlijke mensen zijn hier, maar het vertrouwen is behoorlijk aangetast door dit!!
Ik heb hier eind maart iets op het forum gekocht. Heb het geld op 24 maart naar haar overgemaakt en op de dag van vandaag helemaal niets weer gehoord!!!! GRRRR Heb haar al vaak gemaild en de mensen die bij het YESforum werken zijn ook al op de hoogte We zijn er druk met bezig om er achter te halen wat er aan de hand is. Omdat diegene ook al sinds 29 maart niet meer online is geweest.... Dus ik koop ook nooit meer iets via het forum..... Alhoewel ik geloof dat er heel veel eerlijke mensen zijn hier, maar het vertrouwen is behoorlijk aangetast door dit!!
Mida4you- Ratel
- Aantal berichten : 4902
Punten : 5740
Registratiedatum : 27-12-10
sonly schreef:Lize schreef:Ja.. *slik* voor 300 euro... :cyclops:
Kan je wel zeggen dat ik er slechtgelovig door geworden ben!
M'n ex ook, voordat ik haar kende. Voor 300 euro telefoon gekocht.. Die nooit is verstuurd. Of iniedergeval niet was aangekomen. De helft van het geld heeft ze weer gekregen, want die jongen vond het sneu voor haar en bleef beweren het wel gewoon gepost te hebben.
Ik laat mensen als ik iets verkoop wat erg groot is (omdat ik zelf geen zin heb om er mee te slepen) of duur is (m'n nintendo ds) het zoiezo ook altijd bij me ophalen. Dan kunnen ze ook niet zeggen dat ze niks gehad hebben.
Koop verder alleen studieboeken op mp, want hou niet zo van 2e hands spullen van mensen die ik niet ken.
Dit kan natuurlijk waar zijn, maar klinkt ook als een goede oplichterstruc. Door haar de helft weer terug te geven lijkt de jongen te goede trouw en klinkt het alsof het echt in de post is kwijt geraakt en wordt er (waarschijnlijk) geen aangifte tegen hem gedaan. Tenslotte niet zijn schuld, netjes de helft teruggeven. Maar ja, voor het zelfde geld heeft hij het nooit opgestuurd en is wel 150 euro rijker:S
Snoopy- Prater
- Aantal berichten : 1207
Punten : 1320
Registratiedatum : 06-12-10
Gelukkig niet maar ga ik ook liever het gewoon ophalen, weet je zeker dat het goed zit!
Joli86- Prater
- Aantal berichten : 1384
Punten : 1463
Registratiedatum : 06-12-10
Ja 1 keer met een dvd die ik nooit gehad heb, En diegene beweerde ook nog dat hij een orginele had gestuurd terwijl die niet eens orgineel bestaan. Gelukkig ging het maar om 5 euro.
Mijn schoonmoeder wou laatst iets kopen via internet en toen ging ze zoeken op zijn naam en bleek dat een oplichter te zijn
Ik had trouwens laatst iets vreemds had een dvd gekocht via marktplaats en zou die ophalen kom ik daar hing er een brief op de deur voor mij dat ik geld in een envelop moest doen en die door de brievenbus moest doen. En ook de dvd hing in een tas aan de deur heel appart.
Ow en nog iemand die had ook een dvd die ik zocht en die woonde in de buurt dus ik zei kom hem wel halen scheelde weer 6,- voor verzenden maar hij wou niet dat ik het kwam halen. Dus denk dat hij een oplichter was
Mijn schoonmoeder wou laatst iets kopen via internet en toen ging ze zoeken op zijn naam en bleek dat een oplichter te zijn
Ik had trouwens laatst iets vreemds had een dvd gekocht via marktplaats en zou die ophalen kom ik daar hing er een brief op de deur voor mij dat ik geld in een envelop moest doen en die door de brievenbus moest doen. En ook de dvd hing in een tas aan de deur heel appart.
Ow en nog iemand die had ook een dvd die ik zocht en die woonde in de buurt dus ik zei kom hem wel halen scheelde weer 6,- voor verzenden maar hij wou niet dat ik het kwam halen. Dus denk dat hij een oplichter was
Sarah1985- Ratel
- Aantal berichten : 3933
Punten : 4449
Ik heb een keer schoenen in een verkeerde maat toegestuurd gekregen én ze had het verzonden op zo'n manier dat ik kosten aan de postbode moest betalen. Daar was ik niet van op de hoogte en had de verzendkosten al aan haar betaald. Dat bedrag zou ze terugboeken, maar dat heeft ze nooit gedaan.
Ik ben zelf ook weleens beschuldigd van spullen van slechte kwaliteit leveren. Dat vind ik altijd vervelend, maar reageer er meestal niet op. Ik vind het vervelend dat een ander ontevreden is, maar dat is dan niet anders. Daarentegen krijg ik ook weleens hele lieve, enthousiaste reacties. Dat doet mij dan weer goed
Ik ben zelf ook weleens beschuldigd van spullen van slechte kwaliteit leveren. Dat vind ik altijd vervelend, maar reageer er meestal niet op. Ik vind het vervelend dat een ander ontevreden is, maar dat is dan niet anders. Daarentegen krijg ik ook weleens hele lieve, enthousiaste reacties. Dat doet mij dan weer goed
Phileine- Kletskop
- Aantal berichten : 1894
Punten : 2065
Paris1985 schreef:Ja 1 keer met een dvd die ik nooit gehad heb, En diegene beweerde ook nog dat hij een orginele had gestuurd terwijl die niet eens orgineel bestaan. Gelukkig ging het maar om 5 euro.
Ik laat spullen tegenwoordig liever ook niet ophalen eerlijk gezegd. Bij mij komen mensen vaak niet opdagen en dan vind ik het alleen de moeite lonen voor iets hogere bedragen.
Phileine- Kletskop
Ik was benieuwd of je inmiddels al iets gehoord hebt?Mirjam4you schreef:Ik ook gelukkig nog nooit. Ik zou ook nooit iets via Marktplaats kopen wat veel geld kost. En al helemaal niet overmaken. Dan hebben wij zoiets van: Dan rijden we wel heen. Meestal als we iets kopen maken we een afspraak en halen we het zelf op. Zo kunnen ze je nooit oplichten.
Atelier Madame- Ratel
- Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10
Waarom reageer je daar niet op? Als het meerdere keren voorkomt, kan er dan geen kern van waarheid inzitten?Vilein schreef:
Ik ben zelf ook weleens beschuldigd van spullen van slechte kwaliteit leveren. Dat vind ik altijd vervelend, maar reageer er meestal niet op. Ik vind het vervelend dat een ander ontevreden is, maar dat is dan niet anders.
Melis_je- Kletskop
- Aantal berichten : 1942
Punten : 2162
Registratiedatum : 22-03-11
ja had kleertjes gekocht via marktplaats en kreeg wel kleertjes voor mijn zoontje maar hele andere dan ik dacht gekocht te hebben. nu koop ik nog wel kleertjes via marktplaats maar ik ga ze dan met de auto halen en niet meer via de post.
loesje- Kletskop
- Aantal berichten : 2485
Punten : 2932
Registratiedatum : 18-11-10
Ik heb trouwens ook nooit meer wat gehoord, maarja jammer dan.
Gast- Gast
Melis_je schreef:Waarom reageer je daar niet op? Als het meerdere keren voorkomt, kan er dan geen kern van waarheid inzitten?Vilein schreef:
Ik ben zelf ook weleens beschuldigd van spullen van slechte kwaliteit leveren. Dat vind ik altijd vervelend, maar reageer er meestal niet op. Ik vind het vervelend dat een ander ontevreden is, maar dat is dan niet anders.
Nee, het is nu twee keer gebeurd en dat waren gewoon een stelletje zeikerds. In het eerste geval ging het om een spotgoedkope trui (2,50 euro) en die vrouw was pissig omdat er een paar kattenharen op zaten en de maat was niet goed. In het tweede geval ging het om een weinig gedragen jurkje, maar de koper beweerde dat het jurkje afgedragen was Als het echt voor komt dat er een gat in kleding zit of iets dergelijks en het wordt netjes gebracht, dan reageer ik daar natuurlijk op. Maar sommige mensen verwachten dat ze voor een spotprijs iets gloednieuws krijgen en zo werkt het nou eenmaal niet.
Phileine- Kletskop
Ik vind het afhankelijk van wat je erbij zet. Als erbij staat: "Nauwelijks gedragen", vind ik dat dat zo hoort te zijn ongeacht de prijs. Dus op die vrouw met de verkeerde maat heb je ook niet gereageerd? Ik heb hier laatst ook iets gekocht en dat was ook niet de maat die in het topic was aangegeven. Het was spotgoedkoop, maar ik heb er niets aan.
Melis_je- Kletskop
Ik heb op het oude forum een keer boeken gekocht. Het zou gaan om hardcover boeken.
toen ik de boeken binnen kreeg bleken het allemaal ( 6 stuks) paperback's te zijn.
De reactie die ik toen kreeg was: Ja, wat had je anders verwacht voor dat geld?
Ik was eigenlijk best wel teleurgesteld.
toen ik de boeken binnen kreeg bleken het allemaal ( 6 stuks) paperback's te zijn.
De reactie die ik toen kreeg was: Ja, wat had je anders verwacht voor dat geld?
Ik was eigenlijk best wel teleurgesteld.
Gast- Gast
Melis_je schreef:Ik vind het afhankelijk van wat je erbij zet. Als erbij staat: "Nauwelijks gedragen", vind ik dat dat zo hoort te zijn ongeacht de prijs. Dus op die vrouw met de verkeerde maat heb je ook niet gereageerd? Ik heb hier laatst ook iets gekocht en dat was ook niet de maat die in het topic was aangegeven. Het was spotgoedkoop, maar ik heb er niets aan.
Daar heb ik wel op gereageerd, maar het was wel echt in de maat die ik verkocht had. Alleen zij vond het klein vallen (H&M) en daarom zei ze dat de maat niet klopte. Oké, misschien had ik erbij moeten zetten dat de trui klein viel, maar ik was ervan uitgegaan dat dit algemeen wel bekend was van H&M kleding. Het is gewoon vervelend om het gevoel te krijgen dat je iets verkeerd gedaan hebt, terwijl dat niet de intentie was. Zoals dat jurkje, ik had het maximaal vijf keer gedragen, nieuwprijs was 50 euro en ik heb er 15 euro voor gevraagd. Het was écht zo goed als nieuw, maar als een koper dat niet ziet...
Dat je de verkeerde maat krijgt, vind ik trouwens ook écht niet netjes. Dan heb je er inderdaad niks aan en dat is natuurlijk zonde en een fout van de verkoper. Ik heb het ook eens meegemaakt, had schoenen in maat 38 gekocht, maar toen ik ze kreeg was het een paar in maat 37
Phileine- Kletskop
Atelier Madame schreef:Ik was benieuwd of je inmiddels al iets gehoord hebt?Mirjam4you schreef:Ik ook gelukkig nog nooit. Ik zou ook nooit iets via Marktplaats kopen wat veel geld kost. En al helemaal niet overmaken. Dan hebben wij zoiets van: Dan rijden we wel heen. Meestal als we iets kopen maken we een afspraak en halen we het zelf op. Zo kunnen ze je nooit oplichten.
Nee nog steeds niets gehoord. Ik heb het maar opgegeven. Ik heb van alles geprobeerd. Heb haar ondertussen ook op facebook gevonden en daar ook berichten geplaatst maar niets......!
Mida4you- Ratel
- Aantal berichten : 4902
Punten : 5740
Registratiedatum : 27-12-10
Dat is inderdaad wel een andere situatie, als je er de maat bij had gezet die in het label staat. Ik probeer ook atlijd heel nauwkeurig te zijn in mijn omschrijving en foto's, ik zou het heel vervelend vinden als iemand spijt krijgt. Ik koop nu alleen nog van 'bekende forummers' waarvan ik denk dat het iig geen opzet is als er iets misgaat.
Melis_je- Kletskop
Op haar openbare prikbord? Echt raar dat ze niet reageert. Ik zou me doodschamen.Mirjam4you schreef:
Nee nog steeds niets gehoord. Ik heb het maar opgegeven. Ik heb van alles geprobeerd. Heb haar ondertussen ook op facebook gevonden en daar ook berichten geplaatst maar niets......!
Melis_je- Kletskop
Ja ben ook wel eens opgelicht..
Waar ik ook een hekel aan heb, ik vraag de koper bijv vriendelijk een mail te sturen als het pakketje is ontvangen, dan weet ik dat het goed is overgekomen, van de 10x komt er 8x geen reactie ook erg jammer!
heb ook al een paar x gehad dat mensen zeiden dat het pakketje niet was aangekomen en dus hun geld (ging vaak om kleding) terug wouden...en ik twijfelde om het te doen, 1e x wel gedaan, maar als ik nu weer zoiets zou krijgen en mijn gevoel zegt niet doen, doe ik het ook niet?
Je hebt ook mensen die zeggen dat het niet is binnen gekomen en onder tussen wel maar toch hun geld terug willen...zielig zijn die mensen!
Waar ik ook een hekel aan heb, ik vraag de koper bijv vriendelijk een mail te sturen als het pakketje is ontvangen, dan weet ik dat het goed is overgekomen, van de 10x komt er 8x geen reactie ook erg jammer!
heb ook al een paar x gehad dat mensen zeiden dat het pakketje niet was aangekomen en dus hun geld (ging vaak om kleding) terug wouden...en ik twijfelde om het te doen, 1e x wel gedaan, maar als ik nu weer zoiets zou krijgen en mijn gevoel zegt niet doen, doe ik het ook niet?
Je hebt ook mensen die zeggen dat het niet is binnen gekomen en onder tussen wel maar toch hun geld terug willen...zielig zijn die mensen!
Gast- Gast
Pagina 2 van 3 • 1, 2, 3
Soortgelijke onderwerpen
» Opgelicht via Marktplaats
» Opgelicht op marktplaats.
» Ook opgelicht bij marktplaats (denk ik)
» n.a.v. Zijn jullie wel eens opgelicht?
» Ben ik opgelicht (mp)?
» Opgelicht op marktplaats.
» Ook opgelicht bij marktplaats (denk ik)
» n.a.v. Zijn jullie wel eens opgelicht?
» Ben ik opgelicht (mp)?
Pagina 2 van 3
Permissies van dit forum: