n.a.v. Zijn jullie wel eens opgelicht?
+15
SarahKey
Mizzie
Slakje
Fearie
Jeanette
Lenster
Arwyn
Phileine
Toet
Sarah1985
Oasis
M@niek
Blond
Snoes
Carra
19 plaatsers
Pagina 1 van 2
Pagina 1 van 2 • 1, 2
n.a.v. Zijn jullie wel eens opgelicht?
ik zag dat het 'verkocht' topic weer omhoog was gehaald en vroeg me af;
Zijn jullie wel eens opgelicht? En zo ja, hoe? Via internet of op een andere manier? Wat was de schade? Wat heb je er mee gedaan en is er iets uitgekomen?
Ik ben 2 weken geleden voor het eerst opgelicht op marktplaats.
Ik had kaartjes gekocht voor een concert. Tegen een normale prijs, en ik zag er niks verdachts in. Geld overgemaakt en...geen kaartje ontvangen. Gebeld, en hij zou het gelijk mailen. Niet dus...Daarna heeft hij zijn telefoon niet meer opgenomen.
Ik heb het gemeld bij marktplaats en aangifte gedaan. Ik heb wel een mailtje gekregen dat ze meerdere meldingen hebben gehad en dat de account van deze persoon is verwijderd. Verder nog niks gehoord.
Schade: € 50
Zijn jullie wel eens opgelicht? En zo ja, hoe? Via internet of op een andere manier? Wat was de schade? Wat heb je er mee gedaan en is er iets uitgekomen?
Ik ben 2 weken geleden voor het eerst opgelicht op marktplaats.
Ik had kaartjes gekocht voor een concert. Tegen een normale prijs, en ik zag er niks verdachts in. Geld overgemaakt en...geen kaartje ontvangen. Gebeld, en hij zou het gelijk mailen. Niet dus...Daarna heeft hij zijn telefoon niet meer opgenomen.
Ik heb het gemeld bij marktplaats en aangifte gedaan. Ik heb wel een mailtje gekregen dat ze meerdere meldingen hebben gehad en dat de account van deze persoon is verwijderd. Verder nog niks gehoord.
Schade: € 50
Carra- Kletskop
- Aantal berichten : 1894
Punten : 2018
Registratiedatum : 03-12-10
Re: n.a.v. Zijn jullie wel eens opgelicht?
Dat is ook wel balen ja
Ik ben, voor zover ik mij kan herinneren, nog nooit opgelicht geweest. Ik koop sowieso ook niet snel iets via internet (tenzij via bekende bedrijven, maar particulier bijna niet).
Ik ben, voor zover ik mij kan herinneren, nog nooit opgelicht geweest. Ik koop sowieso ook niet snel iets via internet (tenzij via bekende bedrijven, maar particulier bijna niet).
Snoes- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 11739
Punten : 12120
Registratiedatum : 18-11-10
Ja, ook op Marktplaats. Wilde clip-in extensions kopen, geld overgemaakt, maar nooit de extensions ontvangen. De persoon nog een stuk of 5 keer gemaild, geen reactie op gehad. Op mijnpolitie een melding gemaakt, dit is ook naar MP gegaan.
Aangifte kon ik niet doen, alleen melding maken.
Schade: 30 euro
Aangifte kon ik niet doen, alleen melding maken.
Schade: 30 euro
Blond- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10
Ik ben niet opgelicht zoals jullie. Wel heb ik via mp kleertjes gekocht als zijnde nieuw maar er zaten vlekken in. Volgens haar onmogelijk
M@niek- Ratel
- Aantal berichten : 3385
Punten : 3607
Ik heb hetzelfde als Carra gehad, jaren geleden inmiddels. Concertkaarten voor normale prijs gekocht via MP en nooit ontvangen...
Oasis- Ratel
- Aantal berichten : 4392
Punten : 4662
ja eens een dvd van de pfaffs gekocht via marktplaats, die dvd zijn alleen maar als kopie te krijgen, Ik heb betaald meende 30 euro. Maar nooit ontvangen. Diegene beweerde dat het om originele dvd's ging en hij niet nog eens kon opsturen. Maar ze bestaan niet origineel. Heel gezeur nooit geld terug gehad helaas
Ik ben zelf laatst nog voor oplichter uitgemaakt had een schoonheidsbon en die had iemand gekocht en ik moest het verzenden alleen is het dus nooit aangekomen erg sneu voor die persoon maar kreeg echt dreigmails van die man uiteindelijk niks meer er over gehoord
Ik ben zelf laatst nog voor oplichter uitgemaakt had een schoonheidsbon en die had iemand gekocht en ik moest het verzenden alleen is het dus nooit aangekomen erg sneu voor die persoon maar kreeg echt dreigmails van die man uiteindelijk niks meer er over gehoord
Sarah1985- Ratel
- Aantal berichten : 3933
Punten : 4449
Zo heb ik een keer bij de festival ingang gestaan met nepkaartjes (of kaartjes waarmee al iemand anders naar binnen was) Ook via markplaats, 85 euro voor 2 kaartjes was dat.
Toet- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8740
Punten : 9873
Registratiedatum : 23-11-10
Ja, een paar jaar geleden. Hij had via marktplaats een homeplug gezien die hij wilde kopen. Aangezien de verkoper dichtbij woonde, had hij een afspraak gemaakt om er langs te gaan. Op de dag van de afspraak kreeg hij een mail dat hij was verhuisd naar de andere kant van het land, maar dat hij de homeplug nog wel had, en dat 'ie wel vezonden kon worden (achteraf het klassieke verhaal, maar goed).
Mijn vriend was goedgelovig en maakte het geld over, je raadt het al, die homeplug nooit ontvangen, schade € 20,00. Op zich viel het qua geld nog wel mee, maar je voelt je dan zo genaaid..
Mijn vriend was goedgelovig en maakte het geld over, je raadt het al, die homeplug nooit ontvangen, schade € 20,00. Op zich viel het qua geld nog wel mee, maar je voelt je dan zo genaaid..
Gast- Gast
Ja, recent en het gaat om bijna 50 euro Geld overgemaak voor de laarzen en vervolgens nooit meer een antwoord gekregen op mails. Ik ga aangifte doen en heb melding gemaakt bij marktplaats en opgelicht op internet forum. Ik baal er wel van, ook om het geld, maar ik vind het ook jammer dat mijn vertrouwen in marktplaatsaankopen nu minder is.
Phileine- Kletskop
Punten : 2065
Phileine schreef: Ik baal er wel van, ook om het geld, maar ik vind het ook jammer dat mijn vertrouwen in marktplaatsaankopen nu minder is.
Dat heb ik dus ook heel erg. Ik koop regelmatig via marktplaats, en het ging ook altijd goed. Maar nu ben ik er echt wel even klaar mee.
Carra- Kletskop
Punten : 2018
Registratiedatum : 03-12-10
Ik ben ook eens via MP opgelicht voor €30,-. Ging om Super Mario voor de Wii.
Nav opgelicht.nl heb ik aangifte gedaan en in november van dat jaar is het zelfs een rechtszaak geworden. Vrouw is veroordeeld tot terug betalen + taakstraf. Heb helaas nog steeds geen geld gezien, terwijl die uitspraak inmiddels al van 1,5 jaar geleden is..
Nav opgelicht.nl heb ik aangifte gedaan en in november van dat jaar is het zelfs een rechtszaak geworden. Vrouw is veroordeeld tot terug betalen + taakstraf. Heb helaas nog steeds geen geld gezien, terwijl die uitspraak inmiddels al van 1,5 jaar geleden is..
Arwyn- Ratel
- Aantal berichten : 7279
Punten : 7787
Ik concertkaartjes voor Michael Jackson in Londen.
250 euro.
Heel vaak gemaild en gebeld, maar ze reageerde niet meer.
Had gelukkig via google haar adres gegevens kunnen achterhalen en heb dat naar haar gestuurd.. en opeens stond er 250 euro extra op mn rekening.. pfff wat wat ik toen blij!
Gelukkig later wel nieuwe kaarten kunnen kopen.... en toen ging die dood
250 euro.
Heel vaak gemaild en gebeld, maar ze reageerde niet meer.
Had gelukkig via google haar adres gegevens kunnen achterhalen en heb dat naar haar gestuurd.. en opeens stond er 250 euro extra op mn rekening.. pfff wat wat ik toen blij!
Gelukkig later wel nieuwe kaarten kunnen kopen.... en toen ging die dood
Lenster- Fluisteraar
- Aantal berichten : 252
Punten : 452
Ooit iets via Marktplaats. Was maar 12 euro, maar toch balen!
Jeanette- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Vervelend zeg.
Ben zelf 1x opgelicht via het forum, had een blender gekocht voor een paar euro en vervolgens geen gehoor meer. Dame met de noorderzon vertrokken en ik 20 euro lichter, had uiteindelijk beter een blender in de winkel kunnen kopen
Ben zelf 1x opgelicht via het forum, had een blender gekocht voor een paar euro en vervolgens geen gehoor meer. Dame met de noorderzon vertrokken en ik 20 euro lichter, had uiteindelijk beter een blender in de winkel kunnen kopen
Fearie- Ratel
- Aantal berichten : 3708
Punten : 4239
Of ik opgelicht ben of dat het pakketje gewoon niet eens aangekomen geen idee.
Had een nieuw setje van Baby Gymp gekocht via MP maar ik heb nooit iets ontvangen.
*denkt er ineens aan dat ik blauwwitrood nog geld terug over moet maken omdat ze mijn rokje niet ontvangen heeft )
Had een nieuw setje van Baby Gymp gekocht via MP maar ik heb nooit iets ontvangen.
*denkt er ineens aan dat ik blauwwitrood nog geld terug over moet maken omdat ze mijn rokje niet ontvangen heeft )
Gast- Gast
Jawel, alleen niet via internet. Het koste geld en ik kreeg er niets voor terug.
Gast- Gast
Ik heb 1 keer wat via internet besteld, het was niet eens voor mezelf en wel via een bekende site.
Ik ben er echt als de dood voor om geld kwijt te zijn op die manier. Ik zal dan ook echt nooit of nooit wat bestellen via internet.
Ik ben er echt als de dood voor om geld kwijt te zijn op die manier. Ik zal dan ook echt nooit of nooit wat bestellen via internet.
Slakje- Ratel
- Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12
Ik haal het even weg, probeer het nog via Fb!
Laatst aangepast door Mizzie op wo 4 jul 2012 - 20:06; in totaal 1 keer bewerkt
Mizzie- Fluisteraar
- Aantal berichten : 416
Punten : 571
Mizzie, wat lullig zeg van diegene! Zou geen algemeen topic openen want het gaat alleen jullie aan
Misschien heb je meer gegevens van diegene, weet je waar ze woont of dr naam? Een hele bekende forummer zit vast wel bij iemand op facebook. Zou dan dr telefoonnummer proberen te achterhalen en dan opbellen. Hoeft nog niet eens boos te zijn maar je moet er als twee volwassenen best wel normaal eruit zien te kunnen komen.
Misschien heb je meer gegevens van diegene, weet je waar ze woont of dr naam? Een hele bekende forummer zit vast wel bij iemand op facebook. Zou dan dr telefoonnummer proberen te achterhalen en dan opbellen. Hoeft nog niet eens boos te zijn maar je moet er als twee volwassenen best wel normaal eruit zien te kunnen komen.
Misschien heeft ze wel iets anders aan haar hoofd. Aan het afgelopen topic te zien in ieder geval wel.
Rush- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11
SK: Heb wel haar naam, dus FB is ook een optie, verder nog niets. Denk inderdaad dat ik via via wel eraan kan komen.
Rush: Ik heb geen topic gezien, maar dan is het ook een kleine moeite om even een kort berichtje te pmén toch? Dan weet ik ook waar ik aan toe ben?
Rush: Ik heb geen topic gezien, maar dan is het ook een kleine moeite om even een kort berichtje te pmén toch? Dan weet ik ook waar ik aan toe ben?
Mizzie- Fluisteraar
Nee, geloof het niet. Ik heb alleen een keer dierenplaatjes niet ontvangen, maar dat wijd ik eerder aan de post dan aan de persoon zelf.
girli- Ratel
- Aantal berichten : 4192
Punten : 4619
Registratiedatum : 13-01-11
Dat is waar, maar ik zou het wel privé houden.
Dus of in een PM of in een bericht op FB.
Het gaat ons namelijk geen zak aan.
Dus of in een PM of in een bericht op FB.
Het gaat ons namelijk geen zak aan.
Rush- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11
Ik ben hier vorig jaar een x opgelicht. Had een partij nagellakjes overgekocht, geld overgemaakt en overigens noooooit meer iets van gehoord.
Mida4you- Ratel
- Aantal berichten : 4902
Punten : 5740
Registratiedatum : 27-12-10
Rush: Ben het helemaal met je eens, maar als ik alleen maar via de openbare weg contact met haar krijg dan probeer ik het zo. Voor nu haal ik het even weg, heb net een tip gekregen die ik ga gebruiken.
Mizzie- Fluisteraar
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» Dit zijn nog eens fijne temperaturen!
» Zijn jullie kids wel eens lastig?
» Ben jij wel eens opgelicht via marktplaats?
» Hebben jullie dat ook wel eens....
» Hoeveel sparen jullie? En wat zijn jullie vaste lasten?
» Zijn jullie kids wel eens lastig?
» Ben jij wel eens opgelicht via marktplaats?
» Hebben jullie dat ook wel eens....
» Hoeveel sparen jullie? En wat zijn jullie vaste lasten?
Pagina 1 van 2
Permissies van dit forum: