Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Ben ik opgelicht (mp)?

+16
Ibbeltje
M@niek
Annemie
Sylvana
loura
Tazz
girli
Blond
Winegum
Blair
ijsjemeisje
Rush
ellibre
Mierzoet
Lousanne
Teddyaapje
20 plaatsers

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

Ben ik opgelicht (mp)? Empty Ben ik opgelicht (mp)?

Bericht  Teddyaapje di 7 aug 2012 - 1:08

Ik heb een short gekocht op mp en heb 31-7 het geld overgemaakt. Ik heb na mijn bericht dat ik het geld het overgemaakt niks meer gehoord en heb nog niks ontvangen. Ik heb gistere een mailtje gestuurd of de broek al verzonden is en of ze het geld heeft ontvangen maar ook daar heb ik geen reactie meer op gekregen (heb t gisteravond gestuurd). De advertentie is inmiddels niet meer terug te vinden via de link in de mails.

Ik heb er maar 12,- voor betaald dus ik zal er niet aan dood gaan maar ik vond t zo'n leuke broek...ik wil hem gewoon graag hebben! En daarbij, al was het 1,-, het is wel mijn 1,- en daar wil ik voor hebben waar ik recht op heb.

Wat denken jullie, ben ik opgelicht? En wat zouden jullie doen?
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ben ik opgelicht (mp)? Empty Re: Ben ik opgelicht (mp)?

Bericht  Lousanne di 7 aug 2012 - 1:13

31-07, dat is nu 7 dagen geleden.. Ik zou denk ik nog eventjes wachten, misschien heeft ze m niet meteen naar het postkantoor gebracht en heeft de post vertraging, dus hij kan nog komen. Alhoewel het ook wel raar is dat ze niet meer reageert op haar mail, maar misschien is diegene met vakantie..

Als je na een paar dagen nog niks binnen hebt of hebt gehoord dan zou ik denk ik een melding doen bij markplaats..
Lousanne
Lousanne
Prater
Prater

Aantal berichten : 574
Punten : 661
Registratiedatum : 29-05-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Ben ik opgelicht (mp)? Empty Re: Ben ik opgelicht (mp)?

Bericht  Mierzoet di 7 aug 2012 - 1:14

Teddyaapje schreef:Ik heb een short gekocht op mp en heb 31-7 het geld overgemaakt. Ik heb na mijn bericht dat ik het geld het overgemaakt niks meer gehoord en heb nog niks ontvangen. Ik heb gistere een mailtje gestuurd of de broek al verzonden is en of ze het geld heeft ontvangen maar ook daar heb ik geen reactie meer op gekregen (heb t gisteravond gestuurd). De advertentie is inmiddels niet meer terug te vinden via de link in de mails.

Ik heb er maar 12,- voor betaald dus ik zal er niet aan dood gaan maar ik vond t zo'n leuke broek...ik wil hem gewoon graag hebben! En daarbij, al was het 1,-, het is wel mijn 1,- en daar wil ik voor hebben waar ik recht op heb.

Wat denken jullie, ben ik opgelicht? En wat zouden jullie doen?

Kijk bij de bank of je het geld terug kan laten storten. Vaak is dat nog mogelijk binnen een bepaalde tijd. Ik zou het doen als ik het niet zou vertrouwen en zoals jij jouw verhaal daar neer zet, vertrouw ik het helemaal niet!

Mierzoet
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 82
Punten : 197
Registratiedatum : 09-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Ben ik opgelicht (mp)? Empty Re: Ben ik opgelicht (mp)?

Bericht  ellibre di 7 aug 2012 - 1:18

Mierzoet schreef:
Teddyaapje schreef:Ik heb een short gekocht op mp en heb 31-7 het geld overgemaakt. Ik heb na mijn bericht dat ik het geld het overgemaakt niks meer gehoord en heb nog niks ontvangen. Ik heb gistere een mailtje gestuurd of de broek al verzonden is en of ze het geld heeft ontvangen maar ook daar heb ik geen reactie meer op gekregen (heb t gisteravond gestuurd). De advertentie is inmiddels niet meer terug te vinden via de link in de mails.

Ik heb er maar 12,- voor betaald dus ik zal er niet aan dood gaan maar ik vond t zo'n leuke broek...ik wil hem gewoon graag hebben! En daarbij, al was het 1,-, het is wel mijn 1,- en daar wil ik voor hebben waar ik recht op heb.

Wat denken jullie, ben ik opgelicht? En wat zouden jullie doen?

Kijk bij de bank of je het geld terug kan laten storten. Vaak is dat nog mogelijk binnen een bepaalde tijd. Ik zou het doen als ik het niet zou vertrouwen en zoals jij jouw verhaal daar neer zet, vertrouw ik het helemaal niet!
Geld dat je zelf hebt overgemaakt kan NOOIT teruggehaald worden door de bank. Wat jij bedoelt (storneren) geldt alleen voor incasso's.
ellibre
ellibre
Prater
Prater

Aantal berichten : 926
Punten : 957
Registratiedatum : 25-01-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Ben ik opgelicht (mp)? Empty Re: Ben ik opgelicht (mp)?

Bericht  Rush di 7 aug 2012 - 1:19

ellibre schreef:
Geld dat je zelf hebt overgemaakt kan NOOIT teruggehaald worden door de bank. Wat jij bedoelt (storneren) geldt alleen voor incasso's.
Idd, automatische incasso`s om precies te zijn. Eenmalige incasso`s ook niet.
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Ben ik opgelicht (mp)? Empty Re: Ben ik opgelicht (mp)?

Bericht  Mierzoet di 7 aug 2012 - 1:23

Rush schreef:
ellibre schreef:
Geld dat je zelf hebt overgemaakt kan NOOIT teruggehaald worden door de bank. Wat jij bedoelt (storneren) geldt alleen voor incasso's.
Idd, automatische incasso`s om precies te zijn. Eenmalige incasso`s ook niet.

Dat wist ik niet. Bel je de bank op dat het verkeerde banknummer is? Misschien dat het werkt of gewoon dat je opgelicht bent. Misschien kunnen hun het terugstorten?

Mierzoet
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 82
Punten : 197
Registratiedatum : 09-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Ben ik opgelicht (mp)? Empty Re: Ben ik opgelicht (mp)?

Bericht  Rush di 7 aug 2012 - 1:23

Mierzoet schreef:
Rush schreef:
ellibre schreef:
Geld dat je zelf hebt overgemaakt kan NOOIT teruggehaald worden door de bank. Wat jij bedoelt (storneren) geldt alleen voor incasso's.
Idd, automatische incasso`s om precies te zijn. Eenmalige incasso`s ook niet.

Dat wist ik niet. Bel je de bank op dat het verkeerde banknummer is? Misschien dat het werkt of gewoon dat je opgelicht bent. Misschien kunnen hun het terugstorten?
? lol! Wat begrijp je niet aan NOOIT?


Laatst aangepast door Rush op di 7 aug 2012 - 1:24; in totaal 1 keer bewerkt
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Ben ik opgelicht (mp)? Empty Re: Ben ik opgelicht (mp)?

Bericht  Teddyaapje di 7 aug 2012 - 1:23

Hmm...ik heb andere advertenties van degene terug gevonden en nog eens via mp gereageerd. Ze (of hij?) is al 1,5 jaar actief dus dat geeft me wel een klein beetje vertrouwen. Ik hoop dat het goed komt en anders ga ik idd een melding maken bij mp.
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ben ik opgelicht (mp)? Empty Re: Ben ik opgelicht (mp)?

Bericht  Rush di 7 aug 2012 - 1:24

Teddyaapje schreef:Hmm...ik heb andere advertenties van degene terug gevonden en nog eens via mp gereageerd. Ze (of hij?) is al 1,5 jaar actief dus dat geeft me wel een klein beetje vertrouwen. Ik hoop dat het goed komt en anders ga ik idd een melding maken bij mp.
Misschien zijn ze op vakantie gegaan?
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Ben ik opgelicht (mp)? Empty Re: Ben ik opgelicht (mp)?

Bericht  ijsjemeisje di 7 aug 2012 - 1:27

Heeft ze nog andere spullen erop staan?
Ik wil daar wel even op reageren dat ik interesse heb.
Als ik wel reactie krijg weet je genoeg.
ijsjemeisje
ijsjemeisje
Prater
Prater

Aantal berichten : 747
Punten : 849
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ben ik opgelicht (mp)? Empty Re: Ben ik opgelicht (mp)?

Bericht  Teddyaapje di 7 aug 2012 - 1:28

Dat zou kunnen. Ik ga zowiezo niet meteen een melding maken. Ik wacht het 2 dagen af, als ik dan nog niks gehoord heb stuur ik een mail dat als ik binnen een week geen reactie of broek heb dat ik dan een melding ga maken.

Of zouden jullie langer wachten?
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ben ik opgelicht (mp)? Empty Re: Ben ik opgelicht (mp)?

Bericht  Teddyaapje di 7 aug 2012 - 1:29

ijsjemeisje schreef:Heeft ze nog andere spullen erop staan?
Ik wil daar wel even op reageren dat ik interesse heb.
Als ik wel reactie krijg weet je genoeg.

Hmm...dat is een goeie!

Ik zal je ff de link pm'en!
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ben ik opgelicht (mp)? Empty Re: Ben ik opgelicht (mp)?

Bericht  Blair di 7 aug 2012 - 1:31

Het is inderdaad wel vakantieperiode, maar er zijn genoeg verkopers die melden vanaf wanneer ze niet meer verzenden ivm vakantie. Vervelend zeg, niet alleen om het geld, maar ook omdat je op iets leuks rekent.
Blair
Blair
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1796
Punten : 2154
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ben ik opgelicht (mp)? Empty Re: Ben ik opgelicht (mp)?

Bericht  Winegum di 7 aug 2012 - 1:34

Wat vervelend. Ik zou ook nog heel even wachten en haar daarna nog een mail sturen dat je dit erg vervelend vindt en dat je binnen xxx termijn wat van haar wilt vernemen. Anders zou ik marktplaats in gaan schakelen ja.

Winegum
Prater
Prater

Aantal berichten : 1283
Punten : 1456
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ben ik opgelicht (mp)? Empty Re: Ben ik opgelicht (mp)?

Bericht  Blond di 7 aug 2012 - 1:36

Het niet reageren op e-mails vind ik altijd wel duiden op oplichting. Ik ben zelf maar 1x opgelicht, en mijn zusje 3x, en allemaal de keren reageert de 'verkoper' gewoon niet meer op mails.

Ik zou nog twee dagen wachten en als ze dan nog niet reageert haar mailen dat als je binnen 24 uur geen antwoord hebt, je een melding doet bij www.mijnpolitie.nl
Blond
Blond
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ben ik opgelicht (mp)? Empty Re: Ben ik opgelicht (mp)?

Bericht  Lousanne di 7 aug 2012 - 1:39

Chance schreef:Het niet reageren op e-mails vind ik altijd wel duiden op oplichting. Ik ben zelf maar 1x opgelicht, en mijn zusje 3x, en allemaal de keren reageert de 'verkoper' gewoon niet meer op mails.

Ik zou nog twee dagen wachten en als ze dan nog niet reageert haar mailen dat als je binnen 24 uur geen antwoord hebt, je een melding doet bij [url=http://www.mijnpolitie.nl
www.mijnpolitie.nl[/quote[/url]]

Ja, maar er zijn wel veel mensen nu op vakantie he.. Ik kan me voorstellen dat je iets verzend en daarna op vakantie gaat en er vanuit gaat dat het goed komt. als ik op vakantie ga lees ik 2 a 3 weken geen e-mail.

Wat ik dus al zei, ik zou nog heel even wachten, als ze t pas na een paar dagen heeft verzonden (zeg 3/4 dagen), dan is het ook pas 3 a 4 dagen onderweg, en dat is de laatste tijd bij de post wel vaker zo.. En als ze op vakantie is dan reageert ze niet op haar mail dus dan kan je dat verklaren..
Of ben ik nou te goed van vertrouwen?
Lousanne
Lousanne
Prater
Prater

Aantal berichten : 574
Punten : 661
Registratiedatum : 29-05-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Ben ik opgelicht (mp)? Empty Re: Ben ik opgelicht (mp)?

Bericht  Teddyaapje di 7 aug 2012 - 1:49

Ik persoonlijk zou er wel bij vermelden dat ik op vakantie ga..ofja..dat is niet zo veilig meer tegenwoordig he...ik zou melden dat ik de komende 2 weken niet in de gelegenheid zou zijn om het te verzenden oid.

Ik heb meer spullen via mp gekocht en die heb ik allemaal al lang binnen, het ligt dus niet aan de post, tenzij het kwijtgeraakt is.
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ben ik opgelicht (mp)? Empty Re: Ben ik opgelicht (mp)?

Bericht  Lousanne di 7 aug 2012 - 1:52

Teddyaapje schreef:Ik persoonlijk zou er wel bij vermelden dat ik op vakantie ga..ofja..dat is niet zo veilig meer tegenwoordig he...ik zou melden dat ik de komende 2 weken niet in de gelegenheid zou zijn om het te verzenden oid.

Ik heb meer spullen via mp gekocht en die heb ik allemaal al lang binnen, het ligt dus niet aan de post, tenzij het kwijtgeraakt is.

Ja, als ik op vakantie zou gaan voordat ik het zou verzenden zou ik het ook melden ja.. Maar ik bedoelde meer, ze heeft het verzonden en is daarna op vakantie gegaan, dan gaat ze er natuurlijk vanuit dat het goed is omdat ze het verzonden heeft. Maar als de vertraging bij de post zit dan is het natuurlijk goed te verklaren dat ze met vakantie is en daarom haar e-mail niet beantwoord.
Lousanne
Lousanne
Prater
Prater

Aantal berichten : 574
Punten : 661
Registratiedatum : 29-05-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Ben ik opgelicht (mp)? Empty Re: Ben ik opgelicht (mp)?

Bericht  girli di 7 aug 2012 - 2:26

Dat je geen e-mail krijgt, betekent niet dat het niet gestuurd is. Ik moet namelijk denken aan dat topic van Studiebol die bezig was met een verkoop waarin beide partijen e-mails hadden gestuurd die niet waren aangekomen.

Ik vind 31-7 kort. Als de verkoper een andere bankrekening heeft, gaat daar ook meer tijd over heen. Post is tegenwoordig ook niet meer te vertrouwen met vandaag verzenden dat het morgen aankomt. Wie weet zat er wat tijd tussen dat zij het geld heeft ontvangen en daarna het pakje heeft verstuurd. Ik zou het nog even aankijken.
girli
girli
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4192
Punten : 4619
Registratiedatum : 13-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Ben ik opgelicht (mp)? Empty Re: Ben ik opgelicht (mp)?

Bericht  Blond di 7 aug 2012 - 2:34

[quote="Lousanne"]
Chance schreef:Het niet reageren op e-mails vind ik altijd wel duiden op oplichting. Ik ben zelf maar 1x opgelicht, en mijn zusje 3x, en allemaal de keren reageert de 'verkoper' gewoon niet meer op mails.

Ik zou nog twee dagen wachten en als ze dan nog niet reageert haar mailen dat als je binnen 24 uur geen antwoord hebt, je een melding doet bij www.mijnpolitie.nl[/quote]

Ja, maar er zijn wel veel mensen nu op vakantie he.. Ik kan me voorstellen dat je iets verzend en daarna op vakantie gaat en er vanuit gaat dat het goed komt. als ik op vakantie ga lees ik 2 a 3 weken geen e-mail.

Wat ik dus al zei, ik zou nog heel even wachten, als ze t pas na een paar dagen heeft verzonden (zeg 3/4 dagen), dan is het ook pas 3 a 4 dagen onderweg, en dat is de laatste tijd bij de post wel vaker zo.. En als ze op vakantie is dan reageert ze niet op haar mail dus dan kan je dat verklaren..
Of ben ik nou te goed van vertrouwen?

Je kan een melding bij www.mijnpolitie.nl ook altijd intrekken als blijkt dat je je vergist hebt.
Blond
Blond
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ben ik opgelicht (mp)? Empty Re: Ben ik opgelicht (mp)?

Bericht  Gast di 7 aug 2012 - 3:08

Ik zou nog een mail sturen naar de verkoper en daar een soort van ultimatum stellen (reageren binnen 2 dagen ofzo?). Is die periode weer voorbij, dan melden bij mp en aangifte doen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ben ik opgelicht (mp)? Empty Re: Ben ik opgelicht (mp)?

Bericht  Lousanne di 7 aug 2012 - 3:10

Peachy schreef:Ik zou nog een mail sturen naar de verkoper en daar een soort van ultimatum stellen (reageren binnen 2 dagen ofzo?). Is die periode weer voorbij, dan melden bij mp en aangifte doen.

Heb je de rest van het topic gelezen? Wat als de verkoper op vakantie is?
Lousanne
Lousanne
Prater
Prater

Aantal berichten : 574
Punten : 661
Registratiedatum : 29-05-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Ben ik opgelicht (mp)? Empty Re: Ben ik opgelicht (mp)?

Bericht  Tazz di 7 aug 2012 - 6:42

Ja of de post te laat is, wat ook veel gebeurd, of dat ze haar mail niet gezien heeft omdat het in ongewenst terecht komt en ze vergeten is te kijken (wat mij soms wel eens overkomt). Al moet ik wel zeggen dat ik het raar vind dat de advertentie al verwijderd is.
Tazz
Tazz
Prater
Prater

Aantal berichten : 1261
Punten : 1383
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ben ik opgelicht (mp)? Empty Re: Ben ik opgelicht (mp)?

Bericht  Gast di 7 aug 2012 - 7:21

Lousanne schreef:
Peachy schreef:Ik zou nog een mail sturen naar de verkoper en daar een soort van ultimatum stellen (reageren binnen 2 dagen ofzo?). Is die periode weer voorbij, dan melden bij mp en aangifte doen.

Heb je de rest van het topic gelezen? Wat als de verkoper op vakantie is?

Ja, ik heb zeker de rest van het topic gelezen. En het op vakantie zijn is alleen maar speculeren, daar heb je als koper nu helemaal niks aan. Feit is dat er al betaald is, maar het pakketje is er nog niet. Dan vind ik het meer dan normaal dat je daar een mail voor mag sturen om te vragen hoe de zaken ervoor staan. En als de verkoper op vakantie is, dan heeft ie zijn zaakjes niet goed afgewerkt en daar mogen best consequenties aan zitten.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ben ik opgelicht (mp)? Empty Re: Ben ik opgelicht (mp)?

Bericht  Gast di 7 aug 2012 - 7:53

Vorig jaar heb ik via MP een regenhoes voor mijn bugaboo gekocht. Alles ging heel soepel, tot ik het geld had over gemaakt. Ik kreeg geen bevestiging meer, hoorde niets op mijn mailtjes enz. De advertentie was na de koop verwijderd. Na twee weken melding gemaakt bij MP, maar die kunnen er echt niets tot weinig aan doen (dan alleen maar registreren) en het in de gaten houden of er meer meldingen worden gedaan over dezelfde verkoper.

Afijn weer een week later (ik had echt niet meer gedacht dat het ooit nog zou komen), werd er ineens aangebeld door de DHL. De beste meneer had het pakket met de DHL verzonden (terwijl ik tnt had aangegeven en daarvoor ook verzendkosten had betaald). DHL doet er vele malen langer over dan TNT (Heb ik ook gemerkt toen ik hier via het forum spullen verkocht, en ik op een gegeven moment een mailtje kreeg waar de spullen bleven, terwijl ik ze al lang en breed had toegestuurd via DHL). Misschien dat er nog zoiets aan de hand zou kunnen zijn?

Ik zou nog even afwachten. Die week, lijkt misschien lang, maar het kan nog alle kanten op en wie weet ligt het over enkele dagen gewoon in je brievenbus.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ben ik opgelicht (mp)? Empty Re: Ben ik opgelicht (mp)?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum