Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Opgelicht op marktplaats.

+3
SparklingEyes
Melis_je
Monte
7 plaatsers

Ga naar beneden

Opgelicht op marktplaats.  Empty Opgelicht op marktplaats.

Bericht  Monte di 8 mei 2012 - 4:33

Mijn camera vond ik zo fijn en die is bijna stuk dat ik een 2e heb gekocht op marktplaats. De verkoper had staan dat hij in prima staat was en toen ik belde zei hij ook nog dat hij nauwelijks gebruikt is en altijd heel zuinig mee is gedaan. Op de foto zag hij er goed uit(voor zover je dat kan zien omdat het zulke kleine fotootjes zijn). Maar nu kreeg ik vanmiddag het pakje en de camera is gewoon flink beschadigd. Het frame bevat kieren en zit niet met 100% perfect op elkaar. Ook zitten er een aantal deuken en flinke krassen op. Die mensen gelijk gebeld en die vrouw zei dat het door tnt kwam. Nou heb ik de foto teruggevonden via google(advertentie + foto was van MP) en die is groter en daar zie je duidelijk een van de beschadigingen op, die vrouw liegt dus. Vanavond kan ik die man bellen, maar ik ben bang dat hij het geld niet wil teruggeven. Hoe zouden jullie dit aanpakken?

Evil or Very Mad ik ben echt heel boos nu
Monte
Monte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4853
Punten : 5410
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Opgelicht op marktplaats.  Empty Re: Opgelicht op marktplaats.

Bericht  Melis_je di 8 mei 2012 - 4:34

Heel lullig, maar als het zichtbaar is op de foto, denk ik niet dat je veel kunt beginnen. Of zijn er nieuwe beschadigingen ten opzichte van de foto?
Melis_je
Melis_je
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1942
Punten : 2162
Registratiedatum : 22-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Opgelicht op marktplaats.  Empty Re: Opgelicht op marktplaats.

Bericht  Gast di 8 mei 2012 - 4:35

Hier heb je niets aan, maar daarom koop ik dus dure dingen niet via marktplaats voor ik het gezien heb.

Ik zou ze opbellen en zeggen dat dit niet is wat ze beloofd hebben dus dat je hem terug wilt sturen en je geld terug wilt. Gewoon zeggen waar het op staat, en je niet af laten schepen!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Opgelicht op marktplaats.  Empty Re: Opgelicht op marktplaats.

Bericht  Gast di 8 mei 2012 - 4:35

Ik heb er zelf geen ervaring mee maar op MP schijn je een link te vinden waarop staat wat je moet doen bij oplichterij.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Opgelicht op marktplaats.  Empty Re: Opgelicht op marktplaats.

Bericht  Monte di 8 mei 2012 - 4:38

Melis_je schreef:Heel lullig, maar als het zichtbaar is op de foto, denk ik niet dat je veel kunt beginnen. Of zijn er nieuwe beschadigingen ten opzichte van de foto?
Nou de foto op MP is vrij klein, daar zag je eigenlijk niets aan. Op de grote foto(via google) zag je een beschadigd plekje. Maar dit was niet eens de ergste beschadiging, er zitten op andere plekken grote kieren(alsof de camera flink is gevallen en het frame verschoven is). Dat was dus niet te zien op de foto en ook niet gezegd.

Powerbabe: ja dat ik doe ik nu ook voortaan. Maar ik had gewoon echt niet gedacht dat mensen zo oneerlijk konden zijn. Ik heb ze ook nog gemaild en aan de telefoon gehad. Een beetje naïef misschien, helaas weet ik het nu dan.
Monte
Monte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4853
Punten : 5410
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Opgelicht op marktplaats.  Empty Re: Opgelicht op marktplaats.

Bericht  SparklingEyes di 8 mei 2012 - 4:44

Als ik duurdere dingen koop op MP ga ik er altijd persoonlijk heen om het te bekijken, dan voorkom je dit soort dingen.. en kan ik het niet komen ophalen, dan laat ik het gaan.
SparklingEyes
SparklingEyes
Prater
Prater

Aantal berichten : 1222
Punten : 1506
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : Purmereutel

Terug naar boven Ga naar beneden

Opgelicht op marktplaats.  Empty Re: Opgelicht op marktplaats.

Bericht  Siem di 8 mei 2012 - 4:53

Cimic schreef:Ik heb er zelf geen ervaring mee maar op MP schijn je een link te vinden waarop staat wat je moet doen bij oplichterij.

Maar dit valt niet onder de oplichterij die daarmee wordt bedoelt. Dit valt strikt gezien niet onder oplichterij, het is niet netjes wat er is gebeurd. Maar ik geloof niet dat je hier iets tegen kunt beginnen onder het mom van oplichting.

Al zou ik zelf natuurlijk nog proberen mijn geld terug te krijgen en de camera te retourneren.

Siem
Prater
Prater

Aantal berichten : 1035
Punten : 1200
Registratiedatum : 11-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Opgelicht op marktplaats.  Empty Re: Opgelicht op marktplaats.

Bericht  Monte di 8 mei 2012 - 4:54

Cimic: ik ga daar wel eens naar kijken. Maar eigenlijk hoop ik gewoon dat hij het geld wil terugstorten en ik de camera weer terugstuur. Ik ga gewoon duidelijk aangeven vanavond dat ik het belachelijk vind en mijn geld terug Echt wat en oplichters.

Monte
Monte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4853
Punten : 5410
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Opgelicht op marktplaats.  Empty Re: Opgelicht op marktplaats.

Bericht  Monte di 8 mei 2012 - 4:56

Billy schreef:
Cimic schreef:Ik heb er zelf geen ervaring mee maar op MP schijn je een link te vinden waarop staat wat je moet doen bij oplichterij.

Maar dit valt niet onder de oplichterij die daarmee wordt bedoelt. Dit valt strikt gezien niet onder oplichterij, het is niet netjes wat er is gebeurd. Maar ik geloof niet dat je hier iets tegen kunt beginnen onder het mom van oplichting.

Al zou ik zelf natuurlijk nog proberen mijn geld terug te krijgen en de camera te retourneren.
Hoezo is dit geen oplichting dan? Iemand liegt over dingen, zegt dat het in perfecte staat is, zo goed als nieuw(zoals je dat bij marktplaats moet aangeven/kiezen) en dat is het niet. Dat is toch dan bedriegen/oplichten. Zoveel geld had ik niet gegeven voor een camera in deze staat.
Monte
Monte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4853
Punten : 5410
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Opgelicht op marktplaats.  Empty Re: Opgelicht op marktplaats.

Bericht  Susan di 8 mei 2012 - 4:58

Oh ja, dat heb ik ook wel eens gehad, toen had ik een Teletubbiehuis gekocht dat zogenaamd in nieuwstaat was, terwijl er van alles ontbrak, de verf van de gezichten van de Teletubbies was afgebladderd, het huis zat niet eens in de originele verpakking. Ik heb er toen niks van gezegd, maar ik baalde eigenlijk wel, het was een cadeau voor onder de kerstboom (het was niet meer nieuw te krijgen) en ik vond het niet leuk om het zo te geven.

Ik hoop voor jou dat je je geld terug krijgt, maar ik vrees ook het ergste.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Opgelicht op marktplaats.  Empty Re: Opgelicht op marktplaats.

Bericht  Siem di 8 mei 2012 - 5:18

Monte schreef:
Billy schreef:
Cimic schreef:Ik heb er zelf geen ervaring mee maar op MP schijn je een link te vinden waarop staat wat je moet doen bij oplichterij.

Maar dit valt niet onder de oplichterij die daarmee wordt bedoelt. Dit valt strikt gezien niet onder oplichterij, het is niet netjes wat er is gebeurd. Maar ik geloof niet dat je hier iets tegen kunt beginnen onder het mom van oplichting.

Al zou ik zelf natuurlijk nog proberen mijn geld terug te krijgen en de camera te retourneren.
Hoezo is dit geen oplichting dan? Iemand liegt over dingen, zegt dat het in perfecte staat is, zo goed als nieuw(zoals je dat bij marktplaats moet aangeven/kiezen) en dat is het niet. Dat is toch dan bedriegen/oplichten. Zoveel geld had ik niet gegeven voor een camera in deze staat.

Omdat de oplichting link waar cimic het over heeft betrekking heeft op producten die niet worden geleverd en er wel betaald is. Dit valt eerder onder misleiding of iets dergelijks. Wat het natuurlijk niet minder vervelend maakt, er is een overeenkomst tot stand gekomen. Jij hebt betaald hij heeft geleverd, zo goed als nieuw is een relatief begrip en het is discutabel wat iemand daar onder verstaat het is een subjectief begrip. En daarom kun je er niks mee via de link op MP tav oplichting, hierbij moet je nl aangifte doen bij de politie en daarna contact opnemen met MP en zij verwijderen zo'n persoon dan maar inhoudelijk kunnen/willen zij zich niet bemoeien met zo'n zaak. Daarnaast sta je al minder sterk doordat er beschadigingen waren te zien op de foto.

Maar zoals ik eerder al aangaf zou ik zeker aangeven dat dit niet hetgeen is wat jullie zijn overeengekomen en dat je je geld terug wilt. Ik wens je veel succes en hoop dat het je lukt.

Siem
Prater
Prater

Aantal berichten : 1035
Punten : 1200
Registratiedatum : 11-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Opgelicht op marktplaats.  Empty Re: Opgelicht op marktplaats.

Bericht  Ibbeltje di 8 mei 2012 - 5:26

SparklingEyes schreef:Als ik duurdere dingen koop op MP ga ik er altijd persoonlijk heen om het te bekijken, dan voorkom je dit soort dingen.. en kan ik het niet komen ophalen, dan laat ik het gaan.

+1 helemaal ook omdat ik t werkend wil zien ook.
Ibbeltje
Ibbeltje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11844
Punten : 12427
Registratiedatum : 20-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Opgelicht op marktplaats.  Empty Re: Opgelicht op marktplaats.

Bericht  Gast di 8 mei 2012 - 5:32

Wat balen zeg. Vooral ook omdat je ze nog gevraagd hebt naar de staat en zij beweerden dat alles in orde was.
Ik geloof niet dat dit echt prioriteit heeft bij de politie he? Jammer dat van goed vertrouwen geen sprake meer kan zijn.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Opgelicht op marktplaats.  Empty Re: Opgelicht op marktplaats.

Bericht  Gast di 8 mei 2012 - 5:34

Ik versta dit niet onder oplichting. Het is heel lullig en vervelend voor jou, maar het is jouw verantwoording om het, ongezien (in het echt), te kopen. En je kunt helaas mensen niet (altijd) vertrouwen op hun woord. En dat is niet eerlijk, maar iets anders dan oplichting, vind ik. Ik zou dat daarom ook never nooit doen, het opsturen aan de hand van een (te) kleine foto.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Opgelicht op marktplaats.  Empty Re: Opgelicht op marktplaats.

Bericht  Susan di 8 mei 2012 - 5:38

Pippa schreef:Ik versta dit niet onder oplichting. Het is heel lullig en vervelend voor jou, maar het is jouw verantwoording om het, ongezien (in het echt), te kopen. En je kunt helaas mensen niet (altijd) vertrouwen op hun woord. En dat is niet eerlijk, maar iets anders dan oplichting, vind ik. Ik zou dat daarom ook never nooit doen, het opsturen aan de hand van een (te) kleine foto.

Ik vind het niet alleen haar verantwoordelijkheid, ik vind het ook de verantwoordelijkheid van mensen die iets verkopen.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Opgelicht op marktplaats.  Empty Re: Opgelicht op marktplaats.

Bericht  Monte di 8 mei 2012 - 9:16

Nou ik heb die man gebeld en alles uitgelegd en duidelijk aangegeven dat ik mijn geld terug wil. Hij bleef volhouden dat het bij de post gebeurd was, maar daar heb ik niets mee te maken, zei ik ook. Uiteindelijk zegde hij toe het geld over te maken en dan stuur ik hem weer terug en jawel vanavond stond het geld al op de rekening. Ik ben dus echt super blij dat het zo opgelost is smile
Monte
Monte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4853
Punten : 5410
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Opgelicht op marktplaats.  Empty Re: Opgelicht op marktplaats.

Bericht  Printje di 8 mei 2012 - 9:19

Dat is wel erg netjes zeg. Denk niet dat heel veel mensen dat gedaan zouden hebben.
Stond het ook niet in de beschrijving dat de camera beschadigd was?
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Opgelicht op marktplaats.  Empty Re: Opgelicht op marktplaats.

Bericht  Monte di 8 mei 2012 - 9:36

Printje schreef:Dat is wel erg netjes zeg. Denk niet dat heel veel mensen dat gedaan zouden hebben.
Stond het ook niet in de beschrijving dat de camera beschadigd was?
Inderdaad netjes. Het stond niet in de beschrijving en ook nooit gemeld in mail en telefoongesprek. Maar goed ik ben erg blij dat het zo opgelost is en ik mijn geld weer terug heb.
Monte
Monte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4853
Punten : 5410
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Opgelicht op marktplaats.  Empty Re: Opgelicht op marktplaats.

Bericht  Gast di 8 mei 2012 - 9:39

Fijn dat het opgelost is smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Opgelicht op marktplaats.  Empty Re: Opgelicht op marktplaats.

Bericht  Gast di 8 mei 2012 - 9:46

Wauw netjes zeg! Dat valt me alles mee.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Opgelicht op marktplaats.  Empty Re: Opgelicht op marktplaats.

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum