Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Opgelicht via Marktplaats

+4
SarahKey
Ibbeltje
Monte
Angel
8 plaatsers

Ga naar beneden

Opgelicht via Marktplaats Empty Opgelicht via Marktplaats

Bericht  Angel zo 18 dec 2011 - 6:23

Ik had een iPhone te koop. Er reageerde iemand die wilde dat ik hem op zou sturen.
Heb gezegd dat ik dan eerst geld wil zien of een betaalbewijs. Nou daar heeft hij voor gezorgd.
Eerst een overzicht van de te verwerken opdrachten en later bij en afschrijvingen.

Dit alles was woensdag. Ik ging er vanuit dat het allemaal in orde was, omdat ik ook een bij en afschrijvingenpapier had gezien.

Maar vrijdag was het geld nog niet binnen, dus ik begon hem te knijpen. Contact opgenomen met de Rabobank en die zeiden dat het geld er indedaad al had moeten zijn. Zij vertelde mij dat er veel bankafschriften werden vervalst. Ik wist dit echt niet! Heeel naief ik weet het, maar ik was echt in shock. hahah

Maar nu heb ik dus wel het adres van die vent. En na wat zelf onderzoek heb ik ook zijn telefoonnummer. Het pakje is aangenomen en ik heb telefonisch contact gehad met de jongen met de naam aan wie ik het pakje had verkocht.

Maar hij zegt dat er is ingebroken in zijn kamer en dat hij een Bleckberry heeft en geen Iphone. Ik ben heel goed gelovig, maar twijfel toch. Ik zit nu met een dilemma. Ik heb hem uitstel gegeven tot vrijdag om zelf ook uit te vinden of zijn identiteit gestolen is en of mijn telefoon toch bezorgd is. Maar ik twijfel toch aan het verhaal.

Wat moet ik doen? Ik heb echt de neiging om er heen te gaan om verhaal te halen. Alleen ik woon boven in Nederland en hij onderin.

Wat zouden jullie doen?

Sorry voor het lange verhaal en alvast bedankt voor de tips.

Angel
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 36
Punten : 136
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Opgelicht via Marktplaats Empty Re: Opgelicht via Marktplaats

Bericht  Monte zo 18 dec 2011 - 6:32

Heel erg naar voor je, maar waarom stuur je iets op voordat het geld op je rekening staat? Je verzend toch pas iets als jij het geld hebt, niet eerder?
Monte
Monte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4853
Punten : 5410
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Opgelicht via Marktplaats Empty Re: Opgelicht via Marktplaats

Bericht  Angel zo 18 dec 2011 - 6:34

Omdat ik wat navraag had gedaan en mij werd verteld als de opdracht is aangemaakt en het bij je bij en afschrijvingen staat het niet meer terug te halen is. Maar ik wist serieus niet dat je bankafschriften zo goed kunt vervalsen! Anders had ik het natuurlijk nooit opgestuurd. Ben te goed van vertrouwen geweest.

Angel
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 36
Punten : 136
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Opgelicht via Marktplaats Empty Re: Opgelicht via Marktplaats

Bericht  Ibbeltje zo 18 dec 2011 - 6:35

Met zo'n duur iets had ik persoonlijk ook gewacht tot het geld er ook echt op stond.

Maar ja wat je nu moet doen, ik zou er persoonlijk niet heen durven. Ja weet niet zo goed.
Ibbeltje
Ibbeltje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11844
Punten : 12427
Registratiedatum : 20-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Opgelicht via Marktplaats Empty Re: Opgelicht via Marktplaats

Bericht  Gast zo 18 dec 2011 - 6:36

Ik zou tegen die jongen zeggen dat je je geld of je telefoon terug wilt en anders aangifte gaat doen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Opgelicht via Marktplaats Empty Re: Opgelicht via Marktplaats

Bericht  SarahKey zo 18 dec 2011 - 6:41

aangifte doen zal niet helpen, want je hebt het zelf opgestuurd.

Ik zou er wel heen gaan als hij uiteindelijk niet wil betalen.
En voortaan eerst wachten tot het geld er wel is.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Opgelicht via Marktplaats Empty Re: Opgelicht via Marktplaats

Bericht  Angel zo 18 dec 2011 - 6:41

Ja dat heb ik dus ook gedaan, alleen hij reageert niet meer op zijn mail. En de jongen die ik aan de telefoon heb gesproken heeft een andere emailadres. Zegt ie tenminste....

Angel
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 36
Punten : 136
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Opgelicht via Marktplaats Empty Re: Opgelicht via Marktplaats

Bericht  Angel zo 18 dec 2011 - 6:43

SarahKey schreef:aangifte doen zal niet helpen, want je hebt het zelf opgestuurd.

Ik zou er wel heen gaan als hij uiteindelijk niet wil betalen.
En voortaan eerst wachten tot het geld er wel is.

Waarom zou aangifte dan niet helpen. Ik heb toch aan de hand van zijn bankafschrift waarop duidelijk stond dat het geld was overgemaakt de telefoon opgestuurd. Ik heb hier ook wel eens dingen eerst betaald en dan opgestuurd gekregen. Gaat ook een beetje om vertrouwen toch.

Angel
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 36
Punten : 136
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Opgelicht via Marktplaats Empty Re: Opgelicht via Marktplaats

Bericht  Gast zo 18 dec 2011 - 6:48

Angel schreef:Ja dat heb ik dus ook gedaan, alleen hij reageert niet meer op zijn mail. En de jongen die ik aan de telefoon heb gesproken heeft een andere emailadres. Zegt ie tenminste....
Ja, hij kan zoveel zeggen natuurlijk.

De persoon die jou heeft opgelicht gaat echt niet zeggen: "ja, dat ben ik en dat is mijn email en mijn adres". Als deze persoon er niets mee te maken heeft, wil hij jou vast wel helpen bij het zoeken naar de juiste persoon, gezien hij zelf ook slachtoffer is in dat geval. Wil hij dat niet is het duidelijk dat hij er wel meer vanaf weet.

Er zijn trouwens ook mensen (jongeren) die hun adres hiervoor uitlenen en zo wat verdienen. Nieuwe vorm van katvangers zeg maar!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Opgelicht via Marktplaats Empty Re: Opgelicht via Marktplaats

Bericht  Angel zo 18 dec 2011 - 6:50

Smikkell schreef:
Angel schreef:Ja dat heb ik dus ook gedaan, alleen hij reageert niet meer op zijn mail. En de jongen die ik aan de telefoon heb gesproken heeft een andere emailadres. Zegt ie tenminste....
Ja, hij kan zoveel zeggen natuurlijk.

De persoon die jou heeft opgelicht gaat echt niet zeggen: "ja, dat ben ik en dat is mijn email en mijn adres". Als deze persoon er niets mee te maken heeft, wil hij jou vast wel helpen bij het zoeken naar de juiste persoon, gezien hij zelf ook slachtoffer is in dat geval. Wil hij dat niet is het duidelijk dat hij er wel meer vanaf weet.

Er zijn trouwens ook mensen (jongeren) die hun adres hiervoor uitlenen en zo wat verdienen. Nieuwe vorm van katvangers zeg maar!

Hij lijkt wel bereid om te helpen zoeken naar de juiste persoon. Maarja ik zit een paar honder kilometer verderop. Hij heeft overigens wel op dat adres gewoont waar ik het naartoe opgestuurd heb.

Angel
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 36
Punten : 136
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Opgelicht via Marktplaats Empty Re: Opgelicht via Marktplaats

Bericht  Gast zo 18 dec 2011 - 6:53

Wat doet het er toe of de politie er iets mee doet, ik zou er in ieder geval mee dreigen. Het is allemaal wel heel erg toevallig. Als jou dat zou overkomen zou je dan ook niets meer van je laten horen naar de verkoper toe? Het gaat niet om een tientje ofzo...

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Opgelicht via Marktplaats Empty Re: Opgelicht via Marktplaats

Bericht  Gast zo 18 dec 2011 - 6:59

Zelf zou ik dat soort dingen op laten halen en die mensen op jou pc via internetbankieren het geld over laten maken en dan kijken of het op je rekening staat. Contant betalen kan ook nepgeld zijn!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Opgelicht via Marktplaats Empty Re: Opgelicht via Marktplaats

Bericht  Gast zo 18 dec 2011 - 7:00

Smikkell schreef:Zelf zou ik dat soort dingen op laten halen en die mensen op jou pc via internetbankieren het geld over laten maken en dan kijken of het op je rekening staat. Contant betalen kan ook nepgeld zijn!

Ach ja, dan ga je ook wel heel ver. Iemand binnen laten om achter jou pc internetbankieren te doen kan ook voor problemen zorgen. Heb eens een meisje hier gehad die schaatsen van me kocht en ze vroeg of ze het geld op mijn pc mocht over maken (100 euro) haha, ik vond het zo apart maar vond het prima verder. Ze was ook heel blij met de schaatsen en ontzettend aardig dus maakte mij al helemaal niks uit eigenlijk.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Opgelicht via Marktplaats Empty Re: Opgelicht via Marktplaats

Bericht  girli zo 18 dec 2011 - 7:04

Smikkell schreef:Zelf zou ik dat soort dingen op laten halen en die mensen op jou pc via internetbankieren het geld over laten maken en dan kijken of het op je rekening staat. Contant betalen kan ook nepgeld zijn!
Internetbankieren kan ook een aantal dagen duren als het van de ene bank naar een andere bank moet. Wat wou je dan doen, vasthouden tot je het binnen hebt?

De enige garantie die je hebt is niet via paypal wachten tot het geld op je rekening staat.
girli
girli
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4192
Punten : 4619
Registratiedatum : 13-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Opgelicht via Marktplaats Empty Re: Opgelicht via Marktplaats

Bericht  Blond zo 18 dec 2011 - 7:11

Oeh wat zonde. Erheen gaan zou ik zeker alleen niet doen.
Blond
Blond
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Opgelicht via Marktplaats Empty Re: Opgelicht via Marktplaats

Bericht  Gast zo 18 dec 2011 - 7:52

girli schreef:
Smikkell schreef:Zelf zou ik dat soort dingen op laten halen en die mensen op jou pc via internetbankieren het geld over laten maken en dan kijken of het op je rekening staat. Contant betalen kan ook nepgeld zijn!
Internetbankieren kan ook een aantal dagen duren als het van de ene bank naar een andere bank moet. Wat wou je dan doen, vasthouden tot je het binnen hebt?

De enige garantie die je hebt is niet via paypal wachten tot het geld op je rekening staat.

Maar als ze het geld op jouw computer overmaken zou ik wel vragen of ze kunnen laten zien dat het geld van hun rekening afgeschreven is.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Opgelicht via Marktplaats Empty Re: Opgelicht via Marktplaats

Bericht  Gast zo 18 dec 2011 - 8:12

girli schreef:
Smikkell schreef:Zelf zou ik dat soort dingen op laten halen en die mensen op jou pc via internetbankieren het geld over laten maken en dan kijken of het op je rekening staat. Contant betalen kan ook nepgeld zijn!
Internetbankieren kan ook een aantal dagen duren als het van de ene bank naar een andere bank moet. Wat wou je dan doen, vasthouden tot je het binnen hebt?
De enige garantie die je hebt is niet via paypal wachten tot het geld op je rekening staat.

Ja dat had ik gedaan, het pas opsturen zodra het geld op mijn rekening staat.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Opgelicht via Marktplaats Empty Re: Opgelicht via Marktplaats

Bericht  Lien zo 18 dec 2011 - 8:15

Carrie schreef:
girli schreef:
Smikkell schreef:Zelf zou ik dat soort dingen op laten halen en die mensen op jou pc via internetbankieren het geld over laten maken en dan kijken of het op je rekening staat. Contant betalen kan ook nepgeld zijn!
Internetbankieren kan ook een aantal dagen duren als het van de ene bank naar een andere bank moet. Wat wou je dan doen, vasthouden tot je het binnen hebt?
De enige garantie die je hebt is niet via paypal wachten tot het geld op je rekening staat.

Ja dat had ik gedaan, het pas opsturen zodra het geld op mijn rekening staat.

Ik doe dat eigenlijk ook altijd, als het gaat om iets heel kleins wil ik de gok nog wel eens nemen maar in principe stuur ik het pas op als ik het geld heb. Ik had pas iemand die wilde een jas overnemen. Ze zou het geld overmaken. Kreeg ik een mail dat ze rood stond maar of ik de jas wel vast wilde opsturen....wat denken mensen nou?
Lien
Lien
Prater
Prater

Aantal berichten : 559
Punten : 1229
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Opgelicht via Marktplaats Empty Re: Opgelicht via Marktplaats

Bericht  Moonlight zo 18 dec 2011 - 9:39

Je had het ook onder rembours kunnen sturen, dan krijgt de ontvanger het pakketje pas als hij aan de postbode heeft betaalt. Kost wel iets meer, maar is de moeite waard.

Ik zou met een beer van een vent naar zijn huis gaan en verhaal halen. Hoop dat je het geld (of je telefoon) nog terug zult zien... Sad anders aangifte en kijken of de politie IP adressen kan achterhalen?
Moonlight
Moonlight
Prater
Prater

Aantal berichten : 723
Punten : 818
Registratiedatum : 03-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Opgelicht via Marktplaats Empty Re: Opgelicht via Marktplaats

Bericht  girli zo 18 dec 2011 - 9:54

Carrie schreef:
girli schreef:
Smikkell schreef:Zelf zou ik dat soort dingen op laten halen en die mensen op jou pc via internetbankieren het geld over laten maken en dan kijken of het op je rekening staat. Contant betalen kan ook nepgeld zijn!
Internetbankieren kan ook een aantal dagen duren als het van de ene bank naar een andere bank moet. Wat wou je dan doen, vasthouden tot je het binnen hebt?
De enige garantie die je hebt is niet via paypal wachten tot het geld op je rekening staat.
Ja dat had ik gedaan, het pas opsturen zodra het geld op mijn rekening staat.
Je begrijpt me verkeerd. Ik bedoelde het in reactie op de koper het geld op je eigen pc over laten maken. Als iemand geld overmaakt van ING naar Rabo (ik noem maar wat), kunnen er een paar dagen overheen gaan. Je kunt diegene moeilijk in je eigen huis vasthouden tot het erop staat.
girli
girli
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4192
Punten : 4619
Registratiedatum : 13-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Opgelicht via Marktplaats Empty Re: Opgelicht via Marktplaats

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum