Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

johannesbroodpitmeel vraagjes

+3
Annie24
Kat1980
duckie
7 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

johannesbroodpitmeel vraagjes Empty johannesbroodpitmeel vraagjes

Bericht  duckie vr 15 apr 2011 - 1:13

ik ben nu voor het eerst gestart met johannesbroodpitmeel door de BV geven....
nu heb ik een paar vraagjes....

hoeveel schepjes doen jullie erdoor?
welke speen gebruiken jullie?
het lijkt net of er een soort vlokjes in zitten,klopt dat?
waar bewaren jullie het in? gewoon in de doos of in een apart bakje?
duckie
duckie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3208
Punten : 4635
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

johannesbroodpitmeel vraagjes Empty Re: johannesbroodpitmeel vraagjes

Bericht  Kat1980 vr 15 apr 2011 - 1:24

Misschien dat de samenstelling iets anders is als je het met bv mengt, maar ik geef het dus door de kunstvoeding. Nu krijgt T een fles van 180+6 en daar doe ik 3 schepjes met een klein bergje er op in en dan gebruik ik de L speen van difrax. Toen hij nog jonger was gaf ik in de fles van 150+5 2 schepjes jbpm, dan gebruikte ik eerst de s speen van difrax en halverwege ging ik over op de m speen (de m speen ging in het begin te hard, heb ik nu met de l speen geen last van maar dat komt misschien omdat hij nu minder gretig is of zo).

Vlokjes er in is me nooit opgevallen. Wel dat je snel klontjes krijgt als je niet goed schudt. Ik bewaar het trouwens in een apart bakje.


Laatst aangepast door Kat1980 op vr 15 apr 2011 - 1:25; in totaal 1 keer bewerkt
Kat1980
Kat1980
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1662
Punten : 2005
Registratiedatum : 19-11-10
Woonplaats : Flevoland

Terug naar boven Ga naar beneden

johannesbroodpitmeel vraagjes Empty Re: johannesbroodpitmeel vraagjes

Bericht  duckie vr 15 apr 2011 - 1:25

zijn dat speciale pap spenen of iets? ik gebruik namelijk avent spenen dus ken die van difrax niet. had er net een 2 speen op (met 2 gaatjes) maar had et idee dat het er moeilijk uit kwam... normaal alleen melk loopt er zo uit maar nu dus niet (wat natuurlijk ook logisch is) had wel het idee dat ze wat hard moest zuigen zeg maar
duckie
duckie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3208
Punten : 4635
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

johannesbroodpitmeel vraagjes Empty Re: johannesbroodpitmeel vraagjes

Bericht  Kat1980 vr 15 apr 2011 - 1:30

De m en l speen van difrax hebben gewoon een iets groter gaatje dan de standaard speen die op de fles zit (de s speen). Op de verpakking van de m speen staat dat het voor dikkere vloeistoffen is en bij de l speen ook en dat het ook voor pap geschikt is.
Ik heb het trouwens ook wel eens met de avent fles geprobeerd. Ik had ook een speen met 2 gaatjes en dat ging voor geen meter. Toen de 3 standen speen van avent gekocht en dat ging weer te snel. Wilde toen de speen met 3 of 4 gaatjes van avent gaan kopen, maar bij de etos werd me aangeraden om toch voor die van difrax te gaan. De speen van avent heeft namelijk dan 3 of 4 kleine gaatjes en die van difrax 1 wat groter gaatje. Volgens haar zou het ondanks dat er dan misschien meer gaatjes in zitten toch te moeilijk gaan, omdat die gaatjes gewoon klein zijn.
Kat1980
Kat1980
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1662
Punten : 2005
Registratiedatum : 19-11-10
Woonplaats : Flevoland

Terug naar boven Ga naar beneden

johannesbroodpitmeel vraagjes Empty Re: johannesbroodpitmeel vraagjes

Bericht  duckie vr 15 apr 2011 - 1:32

oke... weet je dan ook of de difrax spenen op de avenflessen passen? heb namelijk hele verzameling aventflessen en vind het zonde om nu alles van dirfrax te gaan kopen eigenlijk Embarassed
duckie
duckie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3208
Punten : 4635
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

johannesbroodpitmeel vraagjes Empty Re: johannesbroodpitmeel vraagjes

Bericht  Kat1980 vr 15 apr 2011 - 1:37

Nee, avent spenen zijn breed en die van difrax smal. Kan me voorstellen dat je het zonde vind. Ik baal ook dat ik nu een hele collectie spenen en flessen heb liggen die ik niet gebruik. Maar goed, misschien als straks de jbpm niet meer nodig is of als ik echt een papfles ga geven dat ik de andere spenen en flessen weer kan gebruiken.

Waarom gebruik je het eigenlijk, tegen het spugen of gewoon om haar een voller gevoel te geven zodat ze langer met een voeding doet?
Kat1980
Kat1980
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1662
Punten : 2005
Registratiedatum : 19-11-10
Woonplaats : Flevoland

Terug naar boven Ga naar beneden

johannesbroodpitmeel vraagjes Empty Re: johannesbroodpitmeel vraagjes

Bericht  duckie vr 15 apr 2011 - 1:39

heb je van difrax geen brede spenen?

ik gebruik het omdat ze last heeft van verborgen reflux, ze spuugd dus niet maar het komt wel elke keer omhoog, dus door het nu wat in te dikken hopen we dat het wat beter in de maag blijft en niet zo gauw meer omhoog komt
vandaag als advies van de KA gekregen om dit eens te gaan proberen
duckie
duckie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3208
Punten : 4635
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

johannesbroodpitmeel vraagjes Empty Re: johannesbroodpitmeel vraagjes

Bericht  Kat1980 vr 15 apr 2011 - 1:44

Ik heb ze in de winkel nooit gezien, maar misschien kan je op de site kijken (www.difrax.nl).
Wat je misschien ook nog zou kunnen proberen is 4 schepjes jbpm door een fles van 200ml, misschien dat het dan wat dikker is en dat het wel gaat op standje 1 van de 3 standen speen van avent.

Vervelend zeg, die verborgen reflux! Ik hoop dat dit helpt.
Kat1980
Kat1980
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1662
Punten : 2005
Registratiedatum : 19-11-10
Woonplaats : Flevoland

Terug naar boven Ga naar beneden

johannesbroodpitmeel vraagjes Empty Re: johannesbroodpitmeel vraagjes

Bericht  duckie vr 15 apr 2011 - 1:49

op de site zag ik net staan bij sommige spenen "breed" maar ja dan is het nog de vraag.
moet zo toch nog naar het dorp toe en dan kijk ik wel even... tis nu gewoon ff kwestie van uitproberen met welke speen het werkt....

ja erg vervelend, maar nu door de medicatie gaat het gelukkig al wel een stuk beter als voor die tijd maar het blijft er nog wel. ben benieuwd hoe dit nu gaat.

waar bewaar jij trouwens het poeder in? gewoon in de doos of heb je er een apart bakje voor?
duckie
duckie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3208
Punten : 4635
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

johannesbroodpitmeel vraagjes Empty Re: johannesbroodpitmeel vraagjes

Bericht  Kat1980 vr 15 apr 2011 - 1:49

Ik heb even gekeken en ze hebben dus wel een brede speen van difrax op de site (zie onderstaande link, flessenspeen breed en dan heb je maat s, m of l). Maar geen idee of die dan past op een avent fles.

http://www.difrax.nl/nl/shop/eten-en-drinken/flessenspenen-tuitjes


Laatst aangepast door Kat1980 op vr 15 apr 2011 - 1:52; in totaal 1 keer bewerkt
Kat1980
Kat1980
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1662
Punten : 2005
Registratiedatum : 19-11-10
Woonplaats : Flevoland

Terug naar boven Ga naar beneden

johannesbroodpitmeel vraagjes Empty Re: johannesbroodpitmeel vraagjes

Bericht  Kat1980 vr 15 apr 2011 - 1:52

O, haha, je had het zelf ook al gezien! Misschien kan je ook bellen naar difrax. Alleen ben ik dan bang dat ze echt niet zullen zeggen dat hun brede speen op een avent fles past. Maar goed, het is inderdaad gewoon een kwestie van proberen.

Ik bewaar de jbpm gewoon in een apart bewaardoosje, zo'n tupperware bakje.

Fijn dat het met de medicatie al beter gaat! Hopelijk in combinatie met jbpm heeft ze er dan amper last van.
Kat1980
Kat1980
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1662
Punten : 2005
Registratiedatum : 19-11-10
Woonplaats : Flevoland

Terug naar boven Ga naar beneden

johannesbroodpitmeel vraagjes Empty Re: johannesbroodpitmeel vraagjes

Bericht  Annie24 vr 15 apr 2011 - 1:55

Als het goed is staat op de verpakking gewoon de hoeveelheid die je moet geven, althans wel op de pakken Nutriton die ik altijd koop Wink

Wat betreft de dikte: je gebruikt toch wel het schepje wat in de doos van de Nutriton zit en niet het schepje wat bv bij je standaard voeding zit hé? In de doos van de Nutriton zit zo'n mini schepje die je moet gebruiken. Vind het namelijk vreemd dat je het niet door je flessenspeen heen krijgt. Wij gebruiken hier een 'prematurenspeentje' van Dr. Brown en daar zit echt een inimini klein gaatje in en het komt er bij ons gewoon doorheen, nog nooit problemen mee gehad.

*mijn vriend had dus de 1e keer dat we de Nutriton bij de voeding deden het schepje gebruikt wat bij de normale voeding hoorde (gewoon zo'n groot schepje dus) en tja.....toen kwam de voeding inderdaad NIET door het flessenspeentje, ook niet zo gek natuurlijk, want de voeding was idd pap en superdik! :shock: *
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

johannesbroodpitmeel vraagjes Empty Re: johannesbroodpitmeel vraagjes

Bericht  duckie vr 15 apr 2011 - 1:58

denk inderdaad dat ze zullen zeggen dat het niet past zodat je de difrax fles moet kopen
ga het denk ik zelf maar eens uitproberen als ik ze tegen kom...
welke beviel bij jullie ook al weer het beste?

ja ik hoop het ook, tis even kijken hoe dit gaat nu, ben benieuwd

@annie24 -> ja het staat er wel op inderdaad 1 tot 2 schepjes op 100 cc dus ben nu even aan het kijken wat het beste is... gebriuk het schepje wat er bij zit, heb namelijk geen flesvoeding dus kan gelukkig niet met dat schepje in de war komen (manlief zie ik er anders nog wel voor aan Embarassed Very Happy ) whaha dan is het dus echt pap geworden, dat lijkt me dat het niet lukt nee...

moet maar even kijken hoe dat gaat met de spenen, kan misschien ook komen dat ze toch niet zoveel zin had in de fles ofzo dat ze er daarom wat langer mee deed (we hadden daarvoor net geprobeerd peer te geven smile )
duckie
duckie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3208
Punten : 4635
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

johannesbroodpitmeel vraagjes Empty Re: johannesbroodpitmeel vraagjes

Bericht  Kat1980 vr 15 apr 2011 - 2:00

Annie: Wij gebruiken toch echt het kleine schepje dat er bij zit Wink en toch lukt het amper om het door zo'n klein gaatje te krijgen. Misschien kan mijn zoontje gewoon niet hard genoeg zuigen :P

Er zijn trouwens oude en nieuwe verpakkingen nutritron in omloop. Voorheen mocht je 4 schepjes per 100 ml gebruiken en nu nog maar 2. Dus let daar ook op!
Kat1980
Kat1980
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1662
Punten : 2005
Registratiedatum : 19-11-10
Woonplaats : Flevoland

Terug naar boven Ga naar beneden

johannesbroodpitmeel vraagjes Empty Re: johannesbroodpitmeel vraagjes

Bericht  Kat1980 vr 15 apr 2011 - 2:03

duckie schreef:denk inderdaad dat ze zullen zeggen dat het niet past zodat je de difrax fles moet kopen
ga het denk ik zelf maar eens uitproberen als ik ze tegen kom...
welke beviel bij jullie ook al weer het beste?

ja ik hoop het ook, tis even kijken hoe dit gaat nu, ben benieuwd

@annie24 -> ja het staat er wel op inderdaad 1 tot 2 schepjes op 100 cc dus ben nu even aan het kijken wat het beste is... gebriuk het schepje wat er bij zit, heb namelijk geen flesvoeding dus kan gelukkig niet met dat schepje in de war komen (manlief zie ik er anders nog wel voor aan Embarassed Very Happy ) whaha dan is het dus echt pap geworden, dat lijkt me dat het niet lukt nee...

moet maar even kijken hoe dat gaat met de spenen, kan misschien ook komen dat ze toch niet zoveel zin had in de fles ofzo dat ze er daarom wat langer mee deed (we hadden daarvoor net geprobeerd peer te geven smile )

Misschien was dat het wel ja! Ik gebruik dus de L speen van difrax, maar goed kan dus best per kind verschillen.
De ontlasting kan er trouwens tijdelijk ook door veranderen (dikker of juist weer diarree), dus schrik daar niet van.
Kat1980
Kat1980
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1662
Punten : 2005
Registratiedatum : 19-11-10
Woonplaats : Flevoland

Terug naar boven Ga naar beneden

johannesbroodpitmeel vraagjes Empty Re: johannesbroodpitmeel vraagjes

Bericht  duckie vr 15 apr 2011 - 2:04

nou ja wat dikker is nie erg Embarassed hier altijd van die dunne bv luiers
duckie
duckie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3208
Punten : 4635
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

johannesbroodpitmeel vraagjes Empty Re: johannesbroodpitmeel vraagjes

Bericht  Kat1980 vr 15 apr 2011 - 2:05

O ja, dat weet ik nog goed toen ik nog bv gaf...
Kat1980
Kat1980
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1662
Punten : 2005
Registratiedatum : 19-11-10
Woonplaats : Flevoland

Terug naar boven Ga naar beneden

johannesbroodpitmeel vraagjes Empty Re: johannesbroodpitmeel vraagjes

Bericht  Annie24 vr 15 apr 2011 - 2:37

Kat1980 schreef:Annie: Wij gebruiken toch echt het kleine schepje dat er bij zit Wink en toch lukt het amper om het door zo'n klein gaatje te krijgen. Misschien kan mijn zoontje gewoon niet hard genoeg zuigen :P

Er zijn trouwens oude en nieuwe verpakkingen nutritron in omloop. Voorheen mocht je 4 schepjes per 100 ml gebruiken en nu nog maar 2. Dus let daar ook op!

Hmmmm... Y. zuigt idd wel hard ja, want als hij wel eens op mijn hand zit te sabbelen trekt het gewoon vacuum binnen 10sec. ofzo en staat er bijna een zuigzoen angel
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

johannesbroodpitmeel vraagjes Empty Re: johannesbroodpitmeel vraagjes

Bericht  Nijntje vr 15 apr 2011 - 4:55

Wij gebruiken hier ook JBPM door de fles. In een fles van 180, 2 schepjes met een avent 3 speen. Maar we hebben ook een 3speen gehad die we weg hebben gedaan omdat ze het daar echt niet door heen kreeg en halverwege het drinken al zo moe was dat ze der rest er ook niet meer uit kreeg.. Maar je zou het dus kunnen proberen met een 3 speen van avent.
Nijntje
Nijntje
Prater
Prater

Aantal berichten : 512
Punten : 519
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Flevoland

Terug naar boven Ga naar beneden

johannesbroodpitmeel vraagjes Empty Re: johannesbroodpitmeel vraagjes

Bericht  duckie vr 15 apr 2011 - 5:12

was net bij de DA even wezen vragen en de difrax past niet op de avent, ze adviseerde om evt met een hete naald het gaatje in de avent speen wat groter te maken. nu ging het net met deze 2 speen wel iets beter maar ga het even aan kijken
bedankt
duckie
duckie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3208
Punten : 4635
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

johannesbroodpitmeel vraagjes Empty Re: johannesbroodpitmeel vraagjes

Bericht  loesje vr 15 apr 2011 - 5:14


uhm...... de difrax speen past wel op de avent fles hoor die heb ik zelf namelijk ook naast de bibi speen die overens ook op de avent fles past.
loesje
loesje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2485
Punten : 2932
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : achterhoek

Terug naar boven Ga naar beneden

johannesbroodpitmeel vraagjes Empty Re: johannesbroodpitmeel vraagjes

Bericht  duckie vr 15 apr 2011 - 11:12

oh das mooi dan kan ik die altijd nog halen, volgens die vrouw bij de DA namelijk niet ... heb jij ook van die aventflessen met een losse ring erin?

duckie
duckie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3208
Punten : 4635
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

johannesbroodpitmeel vraagjes Empty Re: johannesbroodpitmeel vraagjes

Bericht  Gast vr 15 apr 2011 - 18:37

Waarom koop je niet een grotere speen van Avent, of misschien nog beter, een standenspeen van Avent?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

johannesbroodpitmeel vraagjes Empty Re: johannesbroodpitmeel vraagjes

Bericht  loesje vr 15 apr 2011 - 19:58

je moet dan wel de breede speen hebben en ja ik heb een losse ring erin. ik heb de gewone fles van avent dus niet die speciaal voor darmkrampjes is.
loesje
loesje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2485
Punten : 2932
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : achterhoek

Terug naar boven Ga naar beneden

johannesbroodpitmeel vraagjes Empty Re: johannesbroodpitmeel vraagjes

Bericht  PiP vr 15 apr 2011 - 21:28

Ik gebruikte de 3 standen speen van difrax, misschien is de 3 standen speen van avent een idee?
Ik deed trouwens niet zo veel jbpm door de melk als dat er op de verpakking stond. Volgens mij de helft ofzo.

PiP
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

johannesbroodpitmeel vraagjes Empty Re: johannesbroodpitmeel vraagjes

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum