Vraagjes over babyzwemmen
+4
Darius
xxjojootjexx
Koeboe82
PapillonRose
8 plaatsers
Pagina 1 van 1
Vraagjes over babyzwemmen
Ik heb een paar vragen over babyzwemmen. Benieuwd naar jullie ervaringen :-).
Hoe oud was jullie kindje toen je begon met babyzwemmen?
Hoe lang blijven jullie in het water?
En wat neem je dan 'allemaal' mee?
Gaat er iemand extra mee (je man/moeder/buurvrouw voor mijn part haha) om je te helpen of ga je alleen, en hoe doe je dat dan alleen?
Ik vroeg het me af.. ik wil binnenkort ook eens met mijn zoontje gaan babyzwemmen, maar heb eigenlijk geen idee hoe dit in zijn werk gaat. Ik weet wel dat er bij het zwembad hier in het dorp 1,5 uur tijd is voor babyzwemmen, maar neem aan dat je niet die volle tijd benut in het water. En afdrogen/aankleden in de kleedkamer of zijn er speciale ruimtes/tafels om je kindje op af te drogen en aan te kleden?
Alvast bedankt voor jullie reacties!
Gaat er iemand extra mee (je man/moeder/buurvrouw voor mijn part haha) om je te helpen of ga je alleen, en hoe doe je dat dan alleen?
Ik vroeg het me af.. ik wil binnenkort ook eens met mijn zoontje gaan babyzwemmen, maar heb eigenlijk geen idee hoe dit in zijn werk gaat. Ik weet wel dat er bij het zwembad hier in het dorp 1,5 uur tijd is voor babyzwemmen, maar neem aan dat je niet die volle tijd benut in het water. En afdrogen/aankleden in de kleedkamer of zijn er speciale ruimtes/tafels om je kindje op af te drogen en aan te kleden?
Gast- Gast
Re: Vraagjes over babyzwemmen
Ik ben ook benieuwd, want ik ga over 1,5 week voor het eerst! Dus ik kan je ook nog niet op alles antwoord geven. Maar ik lees wel even mee
Ik heb trouwens gehoord dat tussen de 6 tot 8 weken normaal is om voor het eerst te gaan zwemmen, niet eerder in elk geval.
Hier in het plaatselijke zwembad hebben ze verschillende dagen en tijden voor het babyzwemmen, maar het is niet zo lang als bij jou. Hier is het zwemmen een halfuurtje en dat lijkt me persoonlijk ook wel zat voor zo'n kleintje.
Zelf ben ik van plan om de eerste keer iemand extra mee te nemen voor het geval dat, en voor filmen / foto's natuurlijk! Het is misschien wel handig als iemand even op je kindje kan letten als hij is afgedroogd en aangekleed, zodat je jezelf ook rustig kunt aankleden.
Verder ben ik niet van plan om veel extra dingen mee te nemen. Het meeste heb ik toch al bij me in de luiertas als ik ergens naartoe ga. Uiteraard neem ik wel een zwemluiertje, haar zwembroekje en hydrofielluiers mee. En wasgel om na het zwemmen even het chloor eraf te douchen.
Ik heb trouwens gehoord dat tussen de 6 tot 8 weken normaal is om voor het eerst te gaan zwemmen, niet eerder in elk geval.
Hier in het plaatselijke zwembad hebben ze verschillende dagen en tijden voor het babyzwemmen, maar het is niet zo lang als bij jou. Hier is het zwemmen een halfuurtje en dat lijkt me persoonlijk ook wel zat voor zo'n kleintje.
Zelf ben ik van plan om de eerste keer iemand extra mee te nemen voor het geval dat, en voor filmen / foto's natuurlijk! Het is misschien wel handig als iemand even op je kindje kan letten als hij is afgedroogd en aangekleed, zodat je jezelf ook rustig kunt aankleden.
Verder ben ik niet van plan om veel extra dingen mee te nemen. Het meeste heb ik toch al bij me in de luiertas als ik ergens naartoe ga. Uiteraard neem ik wel een zwemluiertje, haar zwembroekje en hydrofielluiers mee. En wasgel om na het zwemmen even het chloor eraf te douchen.
PapillonRose- Ratel
- Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
_Nera_ schreef:Ik heb een paar vragen over babyzwemmen. Benieuwd naar jullie ervaringen :-).
Wij zijn met 7 weken gegaan voor het eerst, ik vind hem achter af te klein ervoor,
Bij ons staat een half uurtje dat is ook meer dan genoeg voor zo'n kleintje,
Ik ging altijd alleen, ik liet s ochtends pijamaatje aan kleed hem uit en lekker badderen en daarna afdouchen aankleden en met de andere ouders even wat drinken dan kleeg hij een flesje of fruithapje(met 4 mnd)
Onze zoon is al 2 en ga nog bijna elke week!
erg leuk!
Koeboe82- Fluisteraar
- Aantal berichten : 128
Punten : 183
Registratiedatum : 25-11-10
Kirsten was 7 maanden toen wij begonnen met ouder en kind zwemmen. Dat is hier echt 'les' en moet je je ook voor opgeven. Kunt niet zomaar binnen wandelen. Met Tristan beginnen we als hij 5 maanden is.
In het begin kon Kirsten net de les volhouden (30 minuten) Paar weken geleden toen wij weekendje weg waren is Tristan ook al in het zwembad geweest. Toen was hij na 5 minuutjes in het water erg moe. Dan ging ik er weer uit en met hem aan de kant zitten.
Bij de les hoeven we niks mee te nemen in het water, dan moet je als ouder je baby vast houden. Als we 'vrij' gaan zwemmen dan moet er zo'n baby-band mee, want de baby's mogen in het gewone zwembad niet zonder het water in.
Wij zijn wel eens alleen geweest toen Kirsten zo klein was, dan namen we altijd de buggy mee. Dan konden we eerst Kirsten aankleden en in de wagen leggen en daarna zelf omkleden.
Straks zullen we altijd samen gaan, omdat ze dan ook allebei gaan zwemmen.. Tristan om 10.15 en Kirsten om 11.15;)
Voor Kirsten nemen we altijd zo'n handdoek met een gat erin mee. Die kun je dan over het hoofd doen. Voor Tristan hebben we 2 badjasjes.. Dat vinden wij makkelijker dan een omslagdoek.
xxjojootjexx- Kletskop
- Aantal berichten : 2298
Punten : 2387
Registratiedatum : 18-11-10
_Nera_ schreef:Ik heb een paar vragen over babyzwemmen. Benieuwd naar jullie ervaringen :-).
Met 8 weken zijn we met zijn drietjes een keertje naar het zwembad gegaan. L vond het wel best geloof ik, maar het was geen toegevoegde waarde op die leeftijd. We zijn ongeveer 20 minuutjes ofzo in het water met hem gegaan. Sinds hij een jaar is geweest, houdt hij het wel een uur uit in het zwembad. Wij hadden ook zo'n badcapje met een capuchon, die is wel erg handig vind ik. Verder namen we ook een flesje warme melk mee. Heerlijk vindt hij dat. Eerst gaf ik nog borstvoeding, dat is ook handig om op temperatuur te komen.
Darius- Ratel
- Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
J. was 12 weken en vond het wel heel leuk maar hij kon nog niet echt meedoen met derest van de groep. Wij zijn 20 minuten in het water gebleven toen was het lang genoeg geweest. Ze doen het hier wel heel leuk. Aan het begin gaan ze spetteren en liedjes zingen en daarna gaat er een krat badeendjes het water in en ze gaan nog even de wildwaterbaan in.
ekjir@M- Prater
- Aantal berichten : 790
Punten : 872
Registratiedatum : 24-11-10
Wij zijn helemaal niet gaan babyzwemmen. Ciske heeft pas gewommen toen dit in een buitenbad kon.
Babyzwemmen schijnt namelijk erg slecht te zijn voor de longetjes
Gast- Gast
Wij zijn in kerstvakantie voor het eerst met T wezen zwemmen. We waren met zijn drietjes en zijn 15 min in het water geweest. T vond het lekker, maar was nog niet echt toegevoegde waarde, maar vind het belangrijk dat ze er al wat aan went. Dus zal af en toe wel blijven gaan. Wij zijn 's ochtends geweest, daarna T daar lekker mee onder de douche geweest en schone kleren aan. Ik had een grote omslagdoek mee en een hydrofiele luier. Ik had geen creme mee en dat was jammer, want T had een droge huid nadien. Verder heb ik een zwembroekje van de prenatal waar geen zwemluier onder hoeft en die zit ook perfect en kost maar 10 euro.
Veel plezier.
Veel plezier.
nillis- Kletskop
- Aantal berichten : 1816
Punten : 1992
Registratiedatum : 22-11-10
Ruben was 7 maand toen ik met hem op babyzwemmen ging
De "les" duurt 30 minuten, en dat is helemaal in het begin lang genoeg
Zwemkleding voor mezelf+handdoeken+badjas. Voor Ruben een grote omslagdoek, een zwemluier, zwembroek, 2 hydrofiel luiers voor afdrogen, beetje drinken.
Ik ben altijd alleen gegaan, vandaar ook mijn badjas. Als we klaar waren met zwemmen deed ik mijn badjas aan nadat ik Ruben en mijzelf had afgespoeld. Dan kon ik eerst Ruben helemaal klaar maken en dan werd hij ook niet nat na die tijd van mijn zwemkleding. Ik zette hem in de maxi-cosi en ging dan mezelf klaar maken
Catwoman79- Prater
- Aantal berichten : 1007
Punten : 1051
Registratiedatum : 18-11-10
Sunprincess schreef:Wij zijn helemaal niet gaan babyzwemmen. Ciske heeft pas gewommen toen dit in een buitenbad kon.
Wij gingen om die reden met N ook pas na 6 maanden. Toen hij 1,5 jaar was begon hij het echt leuk te vinden en nu is het 1 groot feest als hij gaat!
Met J zijn we nog niet geweest, naast dat het niet voor de longen schijnt te zijn, is een zwembad door de geur en geluiden ook erg intensief voor zo'n kleintje.
maiadebij- Kletskop
- Aantal berichten : 2543
Punten : 3138
Registratiedatum : 19-11-10
Structureel babyzwemmen is inderdaad niet goed voor de longetjes en oortjes, daarom gaan wij ook niet structureel babyzwemmen, maar zo af en toe een keer.
Ik zal wel even de vragen invullen voor zover dat van toepassing is op ons:
Wij zijn het eerst gaan zwemmen toen ze 4 maanden oud was.
Wij zijn toen per keer ongeveer 15 tot 20 minuutjes in het water geweest.
Voor Y:grote handdoek, omslagdoek, hydrofielluier, bikini, zwemluier.
Wij zijn wel met z'n drietjes geweest, maar bij het zwembad waar wij waren hadden ze alleen grote kleedhokjes waar vrouwen in mochten. Ik heb haar dus alleen omgekleed. Ik had toen eerst mijn eigen zwemkleding aan getrokken, daarna die van haar. Uit het zwembad heb ik haar eerst aangekleed en daarna mezelf. We hadden de maxi-cosi mee en daar lag ze in als ze op mij moest wachten.
Ik zal wel even de vragen invullen voor zover dat van toepassing is op ons:
Wij zijn het eerst gaan zwemmen toen ze 4 maanden oud was.
Wij zijn toen per keer ongeveer 15 tot 20 minuutjes in het water geweest.
Voor Y:grote handdoek, omslagdoek, hydrofielluier, bikini, zwemluier.
Wij zijn wel met z'n drietjes geweest, maar bij het zwembad waar wij waren hadden ze alleen grote kleedhokjes waar vrouwen in mochten. Ik heb haar dus alleen omgekleed. Ik had toen eerst mijn eigen zwemkleding aan getrokken, daarna die van haar. Uit het zwembad heb ik haar eerst aangekleed en daarna mezelf. We hadden de maxi-cosi mee en daar lag ze in als ze op mij moest wachten.
Gast- Gast
Soortgelijke onderwerpen
» vraagjes babyzwemmen
» Babyzwemmen
» voor het eerst babyzwemmen
» Zwembad en babyzwemmen Landal Vennenbos
» pap vraagjes.....
» Babyzwemmen
» voor het eerst babyzwemmen
» Zwembad en babyzwemmen Landal Vennenbos
» pap vraagjes.....
Pagina 1 van 1