Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Johannesbroodpitmeel

4 plaatsers

Ga naar beneden

Johannesbroodpitmeel Empty Johannesbroodpitmeel

Bericht  superwoman wo 2 jan 2013 - 8:52

Hallo dames,

Mijn dochter is nu 5 weekjes nadat ze 3 weken "te vroeg" is geboren.
Bevalling is supersnel en goed gegaan en dochter is een rustige,lieve, alerte baby.
Vergeleken mijn zoon op deze leeftijd vind ik haar echt super relaxed. Wellicht omdat ik zelf ook een stuk relaxter ben..

Juist omdat ze zo relaxed is zijn me een paar dingen opgevallen de laatste tijd.
Ik geef borstvoeding en dit gaat goed. Ik heb wel veel en dochter drinkt vaak té gulzig waardoor ze regelmatig verslikt en/of veel lucht binnen krijgt.
Ze groeit goed dus ben niet bang dat ze te weinig krijgt..

Nu kreunt ze wel heel erg na de voeding en vooral s avonds. Ook wilt ze dan niet op haar rug liggen en ze spuugt ook wel wat terug. Niet schrikbarend veel nog maar ze heeft er overduidelijk wel last van. Ze kronkelt zich in allerlei bochten en kan dan eigenlijk alleen maar in slaap vallen op de arm. De ene dag lijkt ze meer last te hebbem dan de andere dag vannacht was het echt drama.. Ze wilde absoluut niet slapen wn. Et leek wel alsof ze erin stikte zo zielig. Ze heeft dan ook rechtop tegen mij aan geslapen.

Ik ben al naar (vervangend) huisarts geweest maar daar werd ik toch afgescheept met krampjes en hoort erbij en ze is te rustig voor reflux...
Na vannacht waarin ze dus overduidelijk last had vd voeding en ook wat meer gespuugd had, heb ik cb gebeld en mocht ik langskomen. Hele lieve, wel ervaren verpleegkundige en ze heeft mijn verhaal iig aangehoord.
Zij gaf me wat tips en adviseerde dus johannesbroodpitmeel om haar voeding wat in te dikken zodat t wat minder snel omhoog komt. Ik zou graag wat ervaringen horen of iemand dit gebruikt heeft en of dat inderdaad hielp?
Ik lees nl veel ervaringen dat het vooral krampen en verstoppingen oplevert en daar zitten we natuurlijk helemaal niet op te wachten.

Ik durf het dus nog niet zo goed te gebruiken..

superwoman
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 69
Punten : 120
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Johannesbroodpitmeel Empty Re: Johannesbroodpitmeel

Bericht  Happy wo 2 jan 2013 - 8:56

Je hebt ook pure Jbpm van Natufood, Hier reageerde mijn zoontje minder heftig op dan de Nutriton, dat veroorzaakte echt gigantische buikkrampen.

Overigens is hij overgevoelig voor Jbpm dus wij gebruiken Enfamil, daar zit zetmeel in.

Happy
Prater
Prater

Aantal berichten : 1027
Punten : 1085
Registratiedatum : 05-12-10

Bericht  superwoman wo 2 jan 2013 - 8:58

Happy
Ja toevallig heb ik die gehaald want ik kon niks anders krijgen. Maar jouw zoontje spuugde ook veel dus?

superwoman
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Happy wo 2 jan 2013 - 9:02

Ja, hij heeft erge reflux.

Hij spuugde na de voeding meerdere golven en de hele dag door golfjes doorzichtig maagzuur. En hij huilde echt heel veel.

Met de Enfamil ging het een heel stuk beter, en nu hij zelf kan zitten en vaste voeding krijgt nog beter.

Happy
Prater
Prater

Bericht  Gast wo 2 jan 2013 - 9:02

superwoman schreef:

Ik heb wel veel en dochter drinkt vaak té gulzig waardoor ze regelmatig verslikt en/of veel lucht binnen krijgt.

is dit niet gewoon de reden van buikpijn? Veel lucht binnen krijgen?

Gast
Gast

Bericht  superwoman wo 2 jan 2013 - 9:09

Happy: Ja das echt zielig zeker als ze zoveel huilen. Mijn dochter huilt op zich dus niet zóveel.. Daarom dacht/denk ik ook niet gelijk aan reflux. Volgens moeten ze daar dan wel de hele tijd last van hebben.
Mijn dochter wisselt het af.. De ene nacht gaat t goed de andere nacht niet.
Maar ze kreunt hard en dat van vannacht ging ook door merg en been en vooral ze wilt dan absoluut niet liggen..ze spuugde ook wel meer.

Rejoy: Oh zeker is dat een reden. Van lucht krijgen ze krampjes. Ik zit dus niet te wachten op nóg meer krampen door jnpm.

superwoman
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Gast wo 2 jan 2013 - 9:10

Maar als lucht inslikken het grootste probleem is, waarom wil je de voeding dan in gaan dikken?

Gast
Gast

Bericht  Happy wo 2 jan 2013 - 9:13

Het indikken is om het spugen/terug stromen tegen te gaan, en als ze niet heel veel spuugt zou ik het niet doen.

Happy
Prater
Prater

Bericht  Gast wo 2 jan 2013 - 9:17

Als ze echt heel veel last heeft van het spugen, zou ik de voeding proberen in te dikken. Het cb adviseerde mij om alle voedingen te kolven en dat dan in te dikken, maar dat heb ik een paar dagen gedaan en vond ik niet fijn werken. Toen gaf de kinderarts de tip om de jbpm te maken met water, en dan voor en na de voeding een beetje via fingerfeeding met een spuitje te geven. We hebben dit toen best een tijd gedaan, maar mijn zoontje had echt ernstige reflux en deed aan projectielspugen, dus daar kon de jbpm niet tegenop. Succes ermee!

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 2 jan 2013 - 9:18

Een klein beetje spugen hoort toch ook gewoon bij baby's? Het maagklepje is nog niet voldoende ontwikkeld, waardoor er regelmatig wat voeding omhoog komt. Zolang ze niet echt (verborgen) reflux heeft zou ik niet aan indikken beginnen. Zeker niet als je bv geeft. Dan moet je alles afkolven.

Gast
Gast

Bericht  superwoman wo 2 jan 2013 - 9:20

Rejoy: Hm ik moet wat duidelijker zijn.. Ze krijgt soms idd wat lucht binnen dat veroorzaakt natuurlijk ook krampen enzo. Maar is niet altijd. Ik heb een lactatiedeskundige erbij gehaald omdat ik zeker wilde weten dat ze goed aanhapt/drinkt ed..dit doet ze verder prima.
Maar de laatste tijd zie en ruik je dat de voeding omhoog komt. Eerder spuugde ze dit dan nog niet uit maar slikte ze dit weer door, nu spuugt ze het wel uit.

Vandaar dat de cb mw over jhbpm begon.

superwoman
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Sun88 wo 2 jan 2013 - 9:23

Wij gebruiken het ook, nog steeds komt er soms voeding terug maar stuk minder. Zoon heeft geen klachten door jhbpm,, maar als je begint, koop nooit van kruidvat huismerk, die klontert enorm en het effect is minder als bij nutriton
Sun88
Sun88
Prater
Prater

Aantal berichten : 751
Punten : 837
Registratiedatum : 17-02-12

Bericht  superwoman wo 2 jan 2013 - 9:27

lelie schreef:Als ze echt heel veel last heeft van het spugen, zou ik de voeding proberen in te dikken. Het cb adviseerde mij om alle voedingen te kolven en dat dan in te dikken, maar dat heb ik een paar dagen gedaan en vond ik niet fijn werken. Toen gaf de kinderarts de tip om de jbpm te maken met water, en dan voor en na de voeding een beetje via fingerfeeding met een spuitje te geven. We hebben dit toen best een tijd gedaan, maar mijn zoontje had echt ernstige reflux en deed aan projectielspugen, dus daar kon de jbpm niet tegenop. Succes ermee!

Ja.. Nou ja last, ja sommige nachten vooral, heeft ze daar echt wel last van. Zoals vannacht.. Haar ogen wagenwijd open, hoofdje naar achter, niet willen liggen en krijsen als ik t wel deed. En kreunen. En "normaal" doet ze dat dus niet.. Daarom vind ik het lastig. Ik snap dat krampjes, beetjes spugen erbij horen.. Maar dit is ook
Best zielig

superwoman
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Gast wo 2 jan 2013 - 9:29

Heb je haar bedje al bij het hoofdeinde iets opgehoogd? Wij hadden onder de poten bij het hoofdeinde blokjes hout gelegd. Ook had ik onder het matras, dus op de lattenbodem, een dik badlaken gelegd, waardoor het matras ook iets opgehoogd was. Na de voeding in de draagdoek hielp hier ook goed, of, als dat niet ging, in de wipstoel, zodat hij toch iets overeind zat.

Gast
Gast

Bericht  Lejow wo 2 jan 2013 - 9:33

Sun88 schreef:Wij gebruiken het ook, nog steeds komt er soms voeding terug maar stuk minder. Zoon heeft geen klachten door jhbpm,, maar als je begint, koop nooit van kruidvat huismerk, die klontert enorm en het effect is minder als bij nutriton

Daar hebben wij nou absoluut geen last van...
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659

Bericht  superwoman wo 2 jan 2013 - 9:34

Lelie: Ja, inderdaad hoofdeinde omhoog heb ik ook. Helpt wel iets.. En ik heb haar standaard minstens een kwartier rechtop na een voeding. Snachts is dat wel eens lastig omdat ik dan (natuurlijk) moe en slaperig ben,maar eerder terugleggen is geheid last..

superwoman
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  superwoman wo 2 jan 2013 - 9:39

Lejow schreef:
Sun88 schreef:Wij gebruiken het ook, nog steeds komt er soms voeding terug maar stuk minder. Zoon heeft geen klachten door jhbpm,, maar als je begint, koop nooit van kruidvat huismerk, die klontert enorm en het effect is minder als bij nutriton

Lejow:Jullie gebruiken het dus ook? Had jouw meisje er erg last van? Van het teruggeven vd voeding bedoel ik dan.
Tuurlijk is de enigste manier om uit te vinden of het werkt, gewoon proberen, maar ik hoor toch graag wat ervaringen

superwoman
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Lejow wo 2 jan 2013 - 9:42

superwoman schreef:
Lejow schreef:

Lejow:Jullie gebruiken het dus ook? Had jouw meisje er erg last van? Van het teruggeven vd voeding bedoel ik dan.
Tuurlijk is de enigste manier om uit te vinden of het werkt, gewoon proberen, maar ik hoor toch graag wat ervaringen

Ja, B herkauwde heel erg veel. Boertjes laten, slikken, kauwen enz. In het ziekenhuis vermoedden ze al reflux, maar ze hebben er nooit echt iets tegen gedaan omdat het niet in hele ernstige mate was. Het enige wat ze aanraadden was dus JBPM, daarmee gaat het erg goed. We gebruikten altijd die van Nutrilon (nutriton), maar sinds die van kruidvat eigen merk er is, gebruiken we die! Is een stuk goedkoper en werkt voor ons net zo goed.
Als we het er niet in doen, merk je het gelijk, dan geeft ze makkelijk mondjes terug, nog uren na de fles, en boert en herkauwt ze nog meer...
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud