Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

johannesbroodpitmeel: hoeveel en welke speen?

5 plaatsers

Ga naar beneden

johannesbroodpitmeel: hoeveel en welke speen? Empty johannesbroodpitmeel: hoeveel en welke speen?

Bericht  Kat1980 wo 2 feb 2011 - 1:04

Wat een gekloot met dat johannesbroodpitmeel... Met de ene speen gaat het weer te snel en verslikt hij zich constant, met de andere kan hij zuigen tot hij een ons weegt maar er komt amper wat uit, met minder schepjes gaat hij weer spugen etc.
Dus graag de ideale tip. Hoeveel schepjes doe je er in en welke speen gebruik je daarbij?
Kat1980
Kat1980
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1662
Punten : 2005
Registratiedatum : 19-11-10
Woonplaats : Flevoland

Terug naar boven Ga naar beneden

johannesbroodpitmeel: hoeveel en welke speen? Empty Re: johannesbroodpitmeel: hoeveel en welke speen?

Bericht  ekjir@M wo 2 feb 2011 - 1:19

Kat1980 schreef:Wat een gekloot met dat johannesbroodpitmeel... Met de ene speen gaat het weer te snel, met de andere kan hij zuigen tot hij een ons weegt maar er komt amper wat uit, met minder schepje gaat hij weer spugen etc.
Dus graag de ideale tip. Hoeveel schepjes doe je er in en welke speen gebruik je daarbij?

Hier 2 schepjes per 100ml dus een fles van 180+6 met 3,75 schep nutriton. Wij hebben Dr. Brownflessen en hij heeft een fase 2 speen. Soms is het hier ook nog te dik voor dus vaak doe ik er 10cc extra water bij dan is het precies goed. En een beetje water kan nooit kwijt.

Het blijft altijd een beetje zoeken met die rommel...

ekjir@M
Prater
Prater

Aantal berichten : 790
Punten : 872
Registratiedatum : 24-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

johannesbroodpitmeel: hoeveel en welke speen? Empty Re: johannesbroodpitmeel: hoeveel en welke speen?

Bericht  Tania wo 2 feb 2011 - 1:25

Wij doen 1,5 schepje in een een fles van 180+6. Hij drinkt het uit een dr brown fles met fase 3 speen. Maar toen we net begonnen met nutriton dronk hij het uit een fase 2 speen.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

johannesbroodpitmeel: hoeveel en welke speen? Empty Re: johannesbroodpitmeel: hoeveel en welke speen?

Bericht  Gast wo 2 feb 2011 - 1:32

Mijn dochter kreeg 5 schepjes op 180cc en dan gebruikte we de M speen van de Difrax fles.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

johannesbroodpitmeel: hoeveel en welke speen? Empty Re: johannesbroodpitmeel: hoeveel en welke speen?

Bericht  ekjir@M wo 2 feb 2011 - 2:34

Hazeltje schreef:Mijn dochter kreeg 5 schepjes op 180cc en dan gebruikte we de M speen van de Difrax fles.

Het recept is nu veranderd dus heb je nog maar de helft aan schepjes nodig. Achteraf stond het op de verpakking maar dat had ik niet gelezen. Het leek wel beton wat er uitkwam...

ekjir@M
Prater
Prater

Aantal berichten : 790
Punten : 872
Registratiedatum : 24-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

johannesbroodpitmeel: hoeveel en welke speen? Empty Re: johannesbroodpitmeel: hoeveel en welke speen?

Bericht  Gast wo 2 feb 2011 - 2:45

Oh dat zou kunnen.
Dat wist ik niet. Mijn dochter gebruikt het al maanden niet meer.

Zodra ze kon zitten was het spugen over.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

johannesbroodpitmeel: hoeveel en welke speen? Empty Re: johannesbroodpitmeel: hoeveel en welke speen?

Bericht  Kat1980 wo 2 feb 2011 - 5:42

ekjir@M schreef:
Hazeltje schreef:Mijn dochter kreeg 5 schepjes op 180cc en dan gebruikte we de M speen van de Difrax fles.

Het recept is nu veranderd dus heb je nog maar de helft aan schepjes nodig. Achteraf stond het op de verpakking maar dat had ik niet gelezen. Het leek wel beton wat er uitkwam...

Het is toch 2 tot 4 schepje per 100 ml? Of hebben ze dat aangepast en heb ik nog een oude verpakking?
Kat1980
Kat1980
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1662
Punten : 2005
Registratiedatum : 19-11-10
Woonplaats : Flevoland

Terug naar boven Ga naar beneden

johannesbroodpitmeel: hoeveel en welke speen? Empty Re: johannesbroodpitmeel: hoeveel en welke speen?

Bericht  Kat1980 wo 2 feb 2011 - 5:46

Hazeltje: hoe oud was je meisje toen je de m speen van difrax gebruikte? Ik gebruik die nu, maar voor mijn zoontje gaat het dan nog iets te snel. Ik gebruik dan 2 schepje in de fles can 120+4.
Kat1980
Kat1980
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1662
Punten : 2005
Registratiedatum : 19-11-10
Woonplaats : Flevoland

Terug naar boven Ga naar beneden

johannesbroodpitmeel: hoeveel en welke speen? Empty Re: johannesbroodpitmeel: hoeveel en welke speen?

Bericht  ekjir@M wo 2 feb 2011 - 6:16

Kat1980 schreef:
ekjir@M schreef:
Hazeltje schreef:Mijn dochter kreeg 5 schepjes op 180cc en dan gebruikte we de M speen van de Difrax fles.

Het recept is nu veranderd dus heb je nog maar de helft aan schepjes nodig. Achteraf stond het op de verpakking maar dat had ik niet gelezen. Het leek wel beton wat er uitkwam...

Het is toch 2 tot 4 schepje per 100 ml? Of hebben ze dat aangepast en heb ik nog een oude verpakking?

Dit is een oude verpakking. De nieuwe verpakking is blauw en daarbij hebben ze het aangepast naar 1 tot 2 schepjes per 100ml. Bijkomend voordeel is dat er hetzelfde gewicht inzit en je dus wel langer doet met het pak...

Dit was de oude verpakking johannesbroodpitmeel: hoeveel en welke speen? 258118

en dit de nieuwe johannesbroodpitmeel: hoeveel en welke speen? 000033652_003_71101_200

ff ander vraagje... Wat betalen jullie voor een pak nutriton? De drogist hier vraag 6.30 voor een pak en het kruidvat 4.89...


Laatst aangepast door ekjir@M op wo 2 feb 2011 - 6:20; in totaal 1 keer bewerkt

ekjir@M
Prater
Prater

Aantal berichten : 790
Punten : 872
Registratiedatum : 24-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

johannesbroodpitmeel: hoeveel en welke speen? Empty Re: johannesbroodpitmeel: hoeveel en welke speen?

Bericht  ekjir@M wo 2 feb 2011 - 6:17

Kat1980 schreef:Hazeltje: hoe oud was je meisje toen je de m speen van difrax gebruikte? Ik gebruik die nu, maar voor mijn zoontje gaat het dan nog iets te snel. Ik gebruik dan 2 schepje in de fles can 120+4.

Het CB raadde mij toen aan om een schepje extra er in te doen en gewoon een grotere speen te gebruiken. Hij was toen 8 weken en verslikte zich steeds in z'n spuug als ik het niet deed

ekjir@M
Prater
Prater

Aantal berichten : 790
Punten : 872
Registratiedatum : 24-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

johannesbroodpitmeel: hoeveel en welke speen? Empty Re: johannesbroodpitmeel: hoeveel en welke speen?

Bericht  Tania wo 2 feb 2011 - 6:26

ekjir@M schreef:
Kat1980 schreef:
ekjir@M schreef:
Hazeltje schreef:Mijn dochter kreeg 5 schepjes op 180cc en dan gebruikte we de M speen van de Difrax fles.

Het recept is nu veranderd dus heb je nog maar de helft aan schepjes nodig. Achteraf stond het op de verpakking maar dat had ik niet gelezen. Het leek wel beton wat er uitkwam...

Het is toch 2 tot 4 schepje per 100 ml? Of hebben ze dat aangepast en heb ik nog een oude verpakking?

Dit is een oude verpakking. De nieuwe verpakking is blauw en daarbij hebben ze het aangepast naar 1 tot 2 schepjes per 100ml. Bijkomend voordeel is dat er hetzelfde gewicht inzit en je dus wel langer doet met het pak...

Dit was de oude verpakking johannesbroodpitmeel: hoeveel en welke speen? 258118

en dit de nieuwe johannesbroodpitmeel: hoeveel en welke speen? 000033652_003_71101_200

ff ander vraagje... Wat betalen jullie voor een pak nutriton? De drogist hier vraag 6.30 voor een pak en het kruidvat 4.89...

Er zijn ook oranje pakjes met het nieuwe recept. Daar staat een blauw balkje bovenop het doosje waarop staat: 'let op: nieuwe bereiding!'

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

johannesbroodpitmeel: hoeveel en welke speen? Empty Re: johannesbroodpitmeel: hoeveel en welke speen?

Bericht  Gast wo 2 feb 2011 - 7:39

Kat1980 schreef:Hazeltje: hoe oud was je meisje toen je de m speen van difrax gebruikte? Ik gebruik die nu, maar voor mijn zoontje gaat het dan nog iets te snel. Ik gebruik dan 2 schepje in de fles can 120+4.

H was toen een maand of 4 denk ik.
In het begin gebruikte we nog de S speen. En zodra ze een bodempje had gingen we over op de M speen.
Omdat ze erg gulzig was met drinken en de fles er dan met de M speen er met 5 minuten in zat.
Eerst de S speen en dan na 80cc ofzo gingen we over op de M speen.

Toen ze niet meer zo gulzig was kon ze de hele fles met de M speen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

johannesbroodpitmeel: hoeveel en welke speen? Empty Re: johannesbroodpitmeel: hoeveel en welke speen?

Bericht  Flemy wo 2 feb 2011 - 9:56

Tot voor kort gebruikten wij ook JBPM door de voeding.
Bij 150+5 deden wij 3 schepjes. Bij 120+4 dus 2 schepjes.
Wij gebruikten gewoon altijd de Difrax fles met S speen.

Ik vind er wel verschil in zitten in hoe je het klaarmaakt. Mijn man deed in het begin altijd eerst de melk opwarmen en dan de JBPM er door, dan werd er verschrikkelijk dik. Ik deed altijd eerst de melk èn de JBPM er door en dàn pas opwarmen, dan wordt het lang niet zo dik.
Flemy
Flemy
Prater
Prater

Aantal berichten : 516
Punten : 552
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

johannesbroodpitmeel: hoeveel en welke speen? Empty Re: johannesbroodpitmeel: hoeveel en welke speen?

Bericht  Kat1980 wo 2 feb 2011 - 12:01

Volgens mij kostte het pak hier 5.90 euro bij de apotheek.
Vraag me wel af waarom het recept is aangepast dan...

Misschien wel een idee om de s en de m speen van difrax te gebruiken. Meneer hier is ook erg gulzig en met de m speen verslikt hij zich en omdat het zo snel gaat is ook zijn zuigbehoefte niet voorzien.
Kat1980
Kat1980
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1662
Punten : 2005
Registratiedatum : 19-11-10
Woonplaats : Flevoland

Terug naar boven Ga naar beneden

johannesbroodpitmeel: hoeveel en welke speen? Empty Re: johannesbroodpitmeel: hoeveel en welke speen?

Bericht  Gast do 3 feb 2011 - 0:18

@ Kat: Dat was hier dus ook het probleem.
Zo was het snel opgelost.

@ Flemy: Wij deden het wel gewoon hoe je man het eerst deed.
Wij hadden er niet zoveel last van dat het zo dik werd eigenlijk.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

johannesbroodpitmeel: hoeveel en welke speen? Empty Re: johannesbroodpitmeel: hoeveel en welke speen?

Bericht  Parisienne do 3 feb 2011 - 0:42

Ik gebruik Nutriton om de melk iets te verdikken. Met een Difrax S-speen dronk N. heel slecht en moest teveel zuigkracht gebruiken (zonder Nutriton). We zijn toen dus overgestapt op een M-speen, maar dit ging net weer te snel. Ik doe één schepje Nutriton bij een fles van 180+6. Dan is het net 'dik' genoeg zodat ze zich niet verslikt en ze rustig kan drinken, waardoor ze minder tot bijna niet meer spuugt.
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

johannesbroodpitmeel: hoeveel en welke speen? Empty Re: johannesbroodpitmeel: hoeveel en welke speen?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum