Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Verjaardagen en niet krijgen wat je vraagt

+25
Pien
SuperGrover
Serena
Arwyn
Toet
Sneeuwwitje
Rovine
Merai
Inge
Mizz_S
Jeanette
Sjaantje
Susan
ekiaam87
Suus
studiebol
minoessepoes
mzcharlotte
nina
Melis_je
Elsje
Monte
Laquisia
Lejow
Jules
29 plaatsers

Pagina 3 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Ga naar beneden

Verjaardagen en niet krijgen wat je vraagt - Pagina 3 Empty Re: Verjaardagen en niet krijgen wat je vraagt

Bericht  Gast do 14 apr 2011 - 9:06

Ik heb voor de verjaardag van A. trouwens een lijstje gemaakt op ikwilhebben.nl en ik hoorde van iedereen dat ze dat superhandig vonden. Het gebeurt nogal eens dat mensen voor een kind hetzelfde cadeau kopen en zelfs mét dat lijstje was er een cadeau dubbel. De link van de site stond op de uitnodiging en het werkte erg goed, ze heeft alleen maar spullen gekregen die ik leuk vind voor haar (en die ze zelf ook leuk vindt gelukkig Very Happy ).

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Verjaardagen en niet krijgen wat je vraagt - Pagina 3 Empty Re: Verjaardagen en niet krijgen wat je vraagt

Bericht  Rovine do 14 apr 2011 - 9:34

Ik word altijd heel blij van verrassingen. Geld heb ik zelf al en daar koop ik al de dingen van die ik wil hebben, maar een verrassing die met moeite door een ander uitgezocht is koop je zelf niet. Één van mijn beste kadootjes ooit was een tas vol goedkope spulletjes. Leuk om het allemaal uit te pakken. En dan de volgende ochtend opstaan en alles nog eens bekijken omdat ik van de helft al vergeten was wat het was. Ik krijg trouwens veel flessen wijn voor mijn verjaardag, als mensen het niet weten.
Als iemand vraagt wat ik wil vraag ik meestal iets voor de kat, een speeltje ofzo. Dat is altijd wel goed.

Oh, ik herinner me trouwens nog een heel fijn kadootje. Ik vierde mijn verjaardag toen niet omdat ik de volgende ochtend moest werken. Tegen twaalven belden er een paar mensen om me te feliciteren en voelde ik me toch nogal sneu. Uurtje later stonden ze voor de deur met een ingepakt chocolaatje. Dat doosje heb ik nog steeds.
Rovine
Rovine
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3694
Punten : 3832
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Gast do 14 apr 2011 - 9:37

Voor een kinderverjaardag vind ik het ook anders. Voor mij als volwassene draait m'n verjaardag echt niet meer om cadeautjes...

Gast
Gast

Bericht  Sneeuwwitje vr 15 apr 2011 - 6:43

Laatst aangepast door Sneeuwwitje op di 31 mei 2011 - 5:37; in totaal 1 keer bewerkt

Sneeuwwitje
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 82
Punten : 95
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Gast vr 15 apr 2011 - 6:46

Meestal hou ik me er wel aan. Zondag moet ik bijv. op verjaardag bij de vader van een goede vriendin van me. Hij houdt van wijn en wijngums. Ik heb een groot wijnglas gekocht en die gooi ik vol met wijngums en die pak ik mooi in met een kaart en een cadeaubon van de Gall en Gall

Gast
Gast

Bericht  Toet vr 15 apr 2011 - 7:00

Dat jullie serieus lijstjes maken zeg, haha.

De mensen die dicht bij me staan weten wel wat ik leuk vind/waar ze me blij mee kunnen maken. En als ze dit niet weten vragen ze het wel. Als ik iets krijg wat ik echt niet mooi vind (in de zin van een siraad ofzo) zeg ik dit eerlijk, dan kunnen we samen kijken wat we er mee doen. Als ik iets krijg waar ik gewoon niet zo veel aan heb, jammer dan, het gaat ook wel om het gebaar vind ik.
Toet
Toet
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8740
Punten : 9873
Registratiedatum : 23-11-10

Bericht  Arwyn vr 15 apr 2011 - 7:35

Ik vind het alleen vervelend als mensen aankomen met dingen waar je echt niks mee kunt. Speelgoedpistooltjes bijvoorbeeld, of een DVD van dierendokter Tom. Als je kinderen hebt, kunnen die er nog wat mee, maar die hebben we niet, dus dan vind ik speelgoed niet echt een leuk cadeau!
Andere dingen waar ik niet zelf om gevraagd heb, vind ik helemaal niet zo erg. Vaak hebben die mensen er wel over nagedacht en is het iets waarvan zij denken dat ik het leuk vind. De moeite die ze ervoor doen, vind ik minstens zo leuk als het cadeau zelf!
Arwyn
Arwyn
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7279
Punten : 7787
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Serena vr 15 apr 2011 - 7:59

Fauve schreef:
Reva schreef:Ik zou een beetje kriebelig worden als ik van iemand lijstje.com zou doorkrijgen om eerlijk te zijn. Prima als iemand wensen heeft, maar dan hoor ik het graag vam ze zelf. Stuur je dat via de mail ofzo?

Zelf vind ik het juist leuk om niks te vragen, haha.

Eens.
+1
Serena
Serena
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1653
Punten : 1694
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  SuperGrover vr 15 apr 2011 - 8:39

Arwyn schreef:Ik vind het alleen vervelend als mensen aankomen met dingen waar je echt niks mee kunt. Speelgoedpistooltjes bijvoorbeeld, of een DVD van dierendokter Tom. Als je kinderen hebt, kunnen die er nog wat mee, maar die hebben we niet, dus dan vind ik speelgoed niet echt een leuk cadeau!
Andere dingen waar ik niet zelf om gevraagd heb, vind ik helemaal niet zo erg. Vaak hebben die mensen er wel over nagedacht en is het iets waarvan zij denken dat ik het leuk vind. De moeite die ze ervoor doen, vind ik minstens zo leuk als het cadeau zelf!
Nou ik heb voor mijn 18e verjaardag 7 jojo's, een pak stoepkrijt, een springtouw en een stuiterbal gehad! Dat was vet Very Happy

Ik vind cadeautjes zo onbelangrijk, wat er precies gegeven word. Ik ben eigenlijk overal blij mee. Het leukst vind ik zelfgemaakte dingen!
SuperGrover
SuperGrover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Gast vr 15 apr 2011 - 8:42

Inge schreef:
Tea-Leaf schreef:
Jeanette schreef:Ik weet nooit iets te vragen, dus vind alles (meestal) wel leuk wat ik krijg. Ik vind het zelf leuker om iets origineels voor iemand te kopen om te geven.

Dat heb ik ook. Ik heb vaak een laag budget maar krijg regelmatig complimentjes over wat ik geef. Ik weet wat ik te besteden heb en ga daar heel uitgebreid voor rondsnuffelen en over nadenken.

Ik slaag vaak bij de Action, daar hebben ze echt veel leuks. Als je goed rondkijkt haal je er veel mooie spulletjes uit voor weinig, ik maak meestal wel 3 rondjes door de winkel ( er zit natuurlijk ook genoeg troep bij waar je iemand nog niet mee dood zou willen slaan :P )
Ik sta bekend om cadeaupakketjes, mandjes gevuld met spulletjes.. Ik pak alles ook altijd zelf in met doorzichtig folie en lintjes, of speciaal papier en van die rozetjes.
Daar geniet ik echt van, nog leuker dan wat krijgen Embarassed

Leuk is dat he smile Ik maak ook altijd hele pakketjes met folie etc

Ik heb zelf wel een lijstje, die kunnen mensen krijgen als ze er om vragen... vind opzich een lijstje best handig, zeker als ik niet weet wat te kopen voor iemand...

Ja, ik vind pakketjes maken en geven echt superleuk! smile

Als iemand er naar vraagt wat ik wil, geef ik ook wel suggesties hoor, en dit jaar word ik 30 en heb al aangegeven dat ik een bijdrage voor een tattoo fijn zou vinden. Maar dat is geen must, ik vind alles leuk. Ook al kom je met niks, het is al gezellig als je op mijn verjaardag komt.
Ik ben dus zo'n iemand die wél blij is met een douchepakketje. Ik vind het echt heel erg verwend als je daar niet tevreden mee bent.
Net alsof een cadeau geven veplicht is, pfff.

Gast
Gast

Bericht  Pien vr 15 apr 2011 - 9:00

Tea-Leaf schreef:Ik ben dus zo'n iemand die wél blij is met een douchepakketje. Ik vind het echt heel erg verwend als je daar niet tevreden mee bent. Net alsof een cadeau geven veplicht is, pfff.
en ik ben dus iemand die niet blij is met een douchepakketje... gewoonweg omdat ik er niks mee kan omdat ik een allergie voor parfum heb en 9 van de 10 keer na mijn verjaardag met allemaal pakketjes zit waar ik niks mee kan... en dat wil echt niet zeggen dat ik verwend ben hoor, ik vind het gewoon zonde van hun geld!! dan heb ik l=nog veel liever niks..

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Bericht  Gast vr 15 apr 2011 - 9:11

Ostara schreef:
Mama_van2 schreef:Daar krijg ik nu echt de kriebels van brrrr wees blij dat je iets krijgt op je verjaardag. Naar mijn idee is ieder cadeau'tje was je krijgt prima, was het ook is en hoeveel moeite of geen moeite er ook in is gestoken, het gaat er toch om dat ze op je verjaardag komen, je komen feleciteren en een gebakje komen eten, dat ze aan je denken en niet wat het cadeau'tje is ? Daarnaast vind ik het om heel eerlijk te zijn kinderachtig en komt het bij mij verwend over, ik zie mezelf echt nooit maar dan ook nooit zo'n lijstje maken.

Ik ben het echt met elk woord eens wat hier staat.

+ een dikke vette 1.

Het zou me echt niet interesseren wat ik krijg. Of ik uberhaupt wat krijg. Ik vier mijn verjaardag omdat ik het gezellig vind om mensen uit te nodigen, niet zodat ik even lekker cadeautjes kan gaan innen.

Gast
Gast

Bericht  Susan vr 15 apr 2011 - 9:16

Ik vind het ergens wel een beetje moralistisch overkomen dat je niet een cadeau NIET leuk mag vinden. Kijk, natuurlijk gaat het niet om de cadeaus en als er een kennis langskomt en een aardigheidje meeneemt dan is dat natuurlijk prima, maar wij vieren verjaardagen altijd met familie en wij hebben wel de gewoonte dat we echt ons best doen voor elkaar, volwassenen geven elkaar meestal geld op een leuke creatieve manier ingepakt, vaak met nog een leuk cadeautje erbij, kinderen hebben meestal een verlanglijstje maar als ze graag geld of bonnen willen krijgen ze dat ook. Dat is bij ons gewoon de gewoonte, niet omdat we nou zo materialistisch en verwend zijn met z'n allen, maar omdat we dat gewoon zo doen. Als je dan opeens met iets aankomt waar de jarige niets mee heeft en niets mee kan dan zal niemand daar een drama van maken, maar dan val je wel gewoon uit de toon. Het is maar net wat je gewend bent.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567

Bericht  Gast vr 15 apr 2011 - 9:19

Het is inderdaad wat je gewend bent. Kijk, bij kinderverjaardagen snap ik het wel. Vrijwel iedereen geeft wel wat, dus dan is het misschien handig om onderling af te spreken wat je geeft. Maar een volwassen verjaardag.. ja, ik weet niet.. Als ik een mail zou krijgen met een lijstje wat ik zou kunnen kopen voor iemand sta ik toch wel behoorlijk raar te kijken hoor. Ik vind dat inderdaad verwend. Het is weer anders als het altijd zo gaat binnen je familie, als het een gewoonte is. Maar een lijstje krijgen voor een willekeurige verjaardag, nee, dat vind ik not done.

Gast
Gast

Bericht  Susan vr 15 apr 2011 - 9:22

Aan de ene kant wel, aan de andere kant zou ik het ook wel weer handig vinden.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast vr 15 apr 2011 - 9:25

Pien schreef:
Tea-Leaf schreef:Ik ben dus zo'n iemand die wél blij is met een douchepakketje. Ik vind het echt heel erg verwend als je daar niet tevreden mee bent. Net alsof een cadeau geven veplicht is, pfff.
en ik ben dus iemand die niet blij is met een douchepakketje... gewoonweg omdat ik er niks mee kan omdat ik een allergie voor parfum heb en 9 van de 10 keer na mijn verjaardag met allemaal pakketjes zit waar ik niks mee kan... en dat wil echt niet zeggen dat ik verwend ben hoor, ik vind het gewoon zonde van hun geld!! dan heb ik l=nog veel liever niks..

Als ze weten dat je allergisch bent en je krijgt het alsnog, vind ik het ook jammer. Dat is absoluut niet verwend natuurlijk.

Maar anders vind ik het wel verwend ja.

Gast
Gast

Bericht  Gizmo vr 15 apr 2011 - 9:30

Ik vind het echt niet verwend om het niet leuk te vinden om een badschuim(ofzoiets) setje te krijgen.
Samen met kaarsen vind ik dat toch wel de meest inspiratieloze ik-weet-niet-wat-te-geven-dus-dan-doen-we-dat-maar cadeaus. Al zal ik het nooit laten blijken.
Lijstje lijkt me juist wel handig, maar alleen als uitgenodigde daar om vraagt, anders staat het erg opdringerig.
Gizmo
Gizmo
Prater
Prater

Aantal berichten : 1151
Punten : 1285

Bericht  Dora vr 15 apr 2011 - 9:38

Ik vind die lijstjes dus wel heel handig.
Zowel om zelf te maken als te bekijken. Vaak is het om een idee op te doen. Maar ook om niet iedere keer alles te moeten herhalen.
Zo krijg ik werkelijk ieder jaar (al 8 jaar lang) een keukenhanddoek en theedoek voor zowel mijn verjaardag van mijn schoonmoeder, als met sinterklaas en/of kerst en dan soms ook nog tussendoor. Kan onderhand wel een winkel beginnen met voorraad die ik heb. Of ik krijg hele sterke geurtjes, daar heb ik ook al zo een hekel aan. Dus dat zet ik dan ook gewoon op een lijstje, dat ik liever geen geurtjes krijg, omdat ik daar heel erg kieskeurig in ben, dus dan liever een cadeaubon.
En ik heb ook een giga voorraad met bodylotion staan. Dit krijg ik ook regelmatig, maar dat gebruik ik eigenlijk niet en dat vind ik dan wel erg jammer. Gebruik alleen een bodycreme van Sabon.
Het gaat mij met verjaardagen/sinterklazen/kerstvieringen/etc etc. niet om de cadeau's, maar als je me iets wilt geven dan graag iets waar ik iets aan heb of graag wil!

Mmm, komt misschien een beetje rommelig over, maar kan het even niet duidelijker verwoorden.
Dora
Dora
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1997
Punten : 2121

Bericht  Pien vr 15 apr 2011 - 9:40

ik vind het voor sommige mensen ook heel lastig om zelf een cadeau uit te zoeken, voor andere dan weer heel makkelijk. bij mij in de familie is een enorm hebberig type die precies gaat sturen wat ze van wie wilt hebben, ze weet voor hoeveel ze van wie krijgt, maakt dan een lijstje en schrijft daar dan al namen achter, vreselijk!! wel zet ze er altijd bij, voel je niet verplict, het is gewoon een suggestie.
ik vertik het dan ook om dat te kopen en verzin dan iets waarvan ik weet dat ze er ook blij mee is en geef dat vaak een cadeaubon erbij van een winkel die op dat lijstje naar voren kwam.

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Bericht  Susan vr 15 apr 2011 - 9:40

Teigertje schreef:Ik vind die lijstjes dus wel heel handig.
Zowel om zelf te maken als te bekijken. Vaak is het om een idee op te doen. Maar ook om niet iedere keer alles te moeten herhalen.
Zo krijg ik werkelijk ieder jaar (al 8 jaar lang) een keukenhanddoek en theedoek voor zowel mijn verjaardag van mijn schoonmoeder, als met sinterklaas en/of kerst en dan soms ook nog tussendoor. Kan onderhand wel een winkel beginnen met voorraad die ik heb. Of ik krijg hele sterke geurtjes, daar heb ik ook al zo een hekel aan. Dus dat zet ik dan ook gewoon op een lijstje, dat ik liever geen geurtjes krijg, omdat ik daar heel erg kieskeurig in ben, dus dan liever een cadeaubon.
En ik heb ook een giga voorraad met bodylotion staan. Dit krijg ik ook regelmatig, maar dat gebruik ik eigenlijk niet en dat vind ik dan wel erg jammer. Gebruik alleen een bodycreme van Sabon.
Het gaat mij met verjaardagen/sinterklazen/kerstvieringen/etc etc. niet om de cadeau's, maar als je me iets wilt geven dan graag iets waar ik iets aan heb of graag wil!

Mmm, komt misschien een beetje rommelig over, maar kan het even niet duidelijker verwoorden.

Ach, als jullie kinderen straks naar school gaan hebben jullie een goedgevulde cadeautjeskast voor als de juf of meester jarig is.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Dora vr 15 apr 2011 - 9:52

Haha, ja zo kun je het ook zien!
Dora
Dora
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1997
Punten : 2121

Bericht  bolus26 vr 15 apr 2011 - 10:28

ik ben zelf en krijg ook altijd ladingen zeep! Very Happy
ik kan helaas niet overal tegen dus mijn familie is dan altijd blij met me!

Een lijstje is misschien wel handig maar ik informeer altijd wel even of er wensen zijn.
Zelf ben ik eigenlijk altijd wel blij met cadeautjes die ik krijg. alleen 1 keer kreeg ik een wijnpakket van een vriendin terwijl ik geen wijn lust! dit irriteerde me wel een beetje Embarassed
bolus26
bolus26
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3031
Punten : 3217
Registratiedatum : 29-11-10

Bericht  Gast vr 15 apr 2011 - 13:14

Ik vier al 2 jaar mn verjaardag niet meer in Nederland :P Heb ook 2 jaar dus bijna geen cadeautjes gehad van vrienden, zit er eigenlijk niet mee. Ik hecht niet zoveel waarde eraan. Ik heb dit jaar van al m'n collegas een mok gekregen met allemaal fotos erop van m'n collegas, echt superleuk, al die moeite die ze er in hebben gestoken smile
Alleen als het echt dure cadeautjes zijn dan ga ik wel liever zelf mee uitzoeken omdat ik het anders zo zonde vind van het geld en ik me bezwaar voel om te vragen om te ruilen. Ik wil graag van m'n ouders een backpack en nu stelde mn moeder voor om die zelf te kopen maar dat vind ik dan wel weer fijner om zelf mee te gaan uitzoeken met haar, omdat er nogal wat verschil in zit qua kwaliteit,grootte etc etc.
Voor een verjaardag vind ik het wel heel erg raar om lijstjes te doen, maar als het bijv een housewarming is of kraambezoek dan zou ik dat wel weer handig vinden een lijstje

Gast
Gast

Bericht  RYW vr 15 apr 2011 - 20:33

bolus26 schreef:ik ben zelf en krijg ook altijd ladingen zeep! Very Happy
ik kan helaas niet overal tegen dus mijn familie is dan altijd blij met me!

Een lijstje is misschien wel handig maar ik informeer altijd wel even of er wensen zijn.
Zelf ben ik eigenlijk altijd wel blij met cadeautjes die ik krijg. alleen 1 keer kreeg ik een wijnpakket van een vriendin terwijl ik geen wijn lust! dit irriteerde me wel een beetje Embarassed

Dat kan ik me wel voorstellen. Men zegt altijd 'het gaat om de gedachte', maar hoeveel heeft ze er nou over nagedacht als ze iets geeft dat jij niet lust, dat is iets dat je als vriendin wel kunt weten... dan gaat het nog niet eens om 'wat zonde het wordt niet gebruikt en ik heb iets gekregen dat niet leuk is' maar meer om het feit dat ze er dus kennelijk niet al te hard haar best voor doet of je totaal niet kent.
RYW
RYW
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4484
Punten : 5076

Bericht  Gast vr 15 apr 2011 - 20:49

Het gaat er mij niet zo zeer om dat je een cadeau krijgt, maar meer dat (als je iets mee brengt) het iets is wat iemand ook graag wil hebben. Ik wil gewoon graag dat iemand blij is met het cadeautje dat je geeft.
Ik update het lijstje het hele jaar door, er staan dingen op die ik het hele jaar tegen kom en anders vaak vergeet
(even geteld, er staan nu 106 dingen op). Er staan ook dingen op die ik zelf tussendoor koop, deze worden dan weggehaald.
Voor mezelf vind ik het ook handig :-)

Er zijn mensen die niks geven met verjaardagen, bij ons is dit niet het geval.
Ik vind het juist wel leuk om cadeautjes te krijgen, het is voor mij nog steeds een leuke dag en als je 1x per jaar cadeautjes kunt krijgen sla ik dat niet af Wink

En natuurlijk zijn envelopjes met geld of een douchepakketje ook altijd welkom, maar zelf vind ik dat een voorbeeld van niet echt nadenken over een cadeautje en de makkelijkste oplossing. Ik vind het zelf leuker om te laten zien dat je moeite voor iemand hebt gedaan en er tijd of aandacht aan hebt besteed.

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 3 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: