Verjaardagen en niet krijgen wat je vraagt
+25
Pien
SuperGrover
Serena
Arwyn
Toet
Sneeuwwitje
Rovine
Merai
Inge
Mizz_S
Jeanette
Sjaantje
Susan
ekiaam87
Suus
studiebol
minoessepoes
mzcharlotte
nina
Melis_je
Elsje
Monte
Laquisia
Lejow
Jules
29 plaatsers
Pagina 2 van 4
Pagina 2 van 4 • 1, 2, 3, 4
Re: Verjaardagen en niet krijgen wat je vraagt
nina schreef:Haha! Wat heb je een leuke avatar Melisje
+1
mzcharlotte- Ratel
- Aantal berichten : 4211
Punten : 4519
Registratiedatum : 18-11-10
Daar krijg ik nu echt de kriebels van brrrr wees blij dat je iets krijgt op je verjaardag. Naar mijn idee is ieder cadeau'tje was je krijgt prima, was het ook is en hoeveel moeite of geen moeite er ook in is gestoken, het gaat er toch om dat ze op je verjaardag komen, je komen feleciteren en een gebakje komen eten, dat ze aan je denken en niet wat het cadeau'tje is ? Daarnaast vind ik het om heel eerlijk te zijn kinderachtig en komt het bij mij verwend over, ik zie mezelf echt nooit maar dan ook nooit zo'n lijstje maken.
Gast- Gast
Mama_van2 schreef:Daar krijg ik nu echt de kriebels van brrrr wees blij dat je iets krijgt op je verjaardag. Naar mijn idee is ieder cadeau'tje was je krijgt prima, was het ook is en hoeveel moeite of geen moeite er ook in is gestoken, het gaat er toch om dat ze op je verjaardag komen, je komen feleciteren en een gebakje komen eten, dat ze aan je denken en niet wat het cadeau'tje is ? Daarnaast vind ik het om heel eerlijk te zijn kinderachtig en komt het bij mij verwend over, ik zie mezelf echt nooit maar dan ook nooit zo'n lijstje maken.
Ik ben het echt met elk woord eens wat hier staat.
Gast- Gast
Ik vind zo'n lijstje ook echt helemaal niks! Maar ik heb dan ook nog nooit gezien dat iemand dat mee stuurt met een uitnodiging.
Als mensen aan mij vragen wat ik wil hebben dan weet ik vaak wel een aantal dingen en dan vraag ik aan iedereen iets anders, of ik vraag aan meerdere mensen dingen zoals kaarsen, maar daar kan je nooit genoeg van hebben. Of ik zeg; ik laat me graag verrassen.
Vaak bedenk ik ook iets wat ik echt heel leuk vind, maar wat wat duurder is en als mensen het dan vragen dan zeg ik, zoals dit jaar dat ik graag geld wil hebben omdat ik een nieuwe zonnebril wil kopen. Nou kan ik dat ding nu ook wel gaan kopen, maar ik vind het heel leuk dat ik dan over een paar jaar nog weet dat ik die voor mijn verjaardag heb gehad.
Voor mijn beste vriendinnen koop ik altijd gewoon een cadeautje, ik vraag nooit wat ze willen hebben en ik probeer altijd iets te vinden wat origineel is en ze zeker weten leuk vinden. Voor mijn vriend ook, of we zoeken samen iets uit.
Ik vind ook echt dat het gaat om het gebaar, het feit dat deze mensen die dag met je willen vieren en de gezelligheid, een cadeautje is leuk maar bijzaak en juist de cadeautjes waar mensen over na gedacht hebben en de moeite om iets leuks voor me te kopen hebben gedaan vind ik extra leuk.
Als mensen aan mij vragen wat ik wil hebben dan weet ik vaak wel een aantal dingen en dan vraag ik aan iedereen iets anders, of ik vraag aan meerdere mensen dingen zoals kaarsen, maar daar kan je nooit genoeg van hebben. Of ik zeg; ik laat me graag verrassen.
Vaak bedenk ik ook iets wat ik echt heel leuk vind, maar wat wat duurder is en als mensen het dan vragen dan zeg ik, zoals dit jaar dat ik graag geld wil hebben omdat ik een nieuwe zonnebril wil kopen. Nou kan ik dat ding nu ook wel gaan kopen, maar ik vind het heel leuk dat ik dan over een paar jaar nog weet dat ik die voor mijn verjaardag heb gehad.
Voor mijn beste vriendinnen koop ik altijd gewoon een cadeautje, ik vraag nooit wat ze willen hebben en ik probeer altijd iets te vinden wat origineel is en ze zeker weten leuk vinden. Voor mijn vriend ook, of we zoeken samen iets uit.
Ik vind ook echt dat het gaat om het gebaar, het feit dat deze mensen die dag met je willen vieren en de gezelligheid, een cadeautje is leuk maar bijzaak en juist de cadeautjes waar mensen over na gedacht hebben en de moeite om iets leuks voor me te kopen hebben gedaan vind ik extra leuk.
Laatst aangepast door minoessepoes op do 14 apr 2011 - 5:13; in totaal 1 keer bewerkt
minoessepoes- Ratel
- Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Registratiedatum : 17-11-10
Als je subtiel aangeeft dat je nog voldoende douchegel van afgelopen jaren hebt staan en dus dat niet meer nodig hebt, dan zou ik het wel vervelend vinden dat ik dat dan alsnog krijg. Doe dan liever dat geld in een envelopje.
Ik zal dat zeker niet zeggen, maar als iemand mij het van te voren vraagt wat ik wil, dan zeg ik wat ik hiervoor heb getypt.
Ik zal dat zeker niet zeggen, maar als iemand mij het van te voren vraagt wat ik wil, dan zeg ik wat ik hiervoor heb getypt.
Gast- Gast
Ik heb dit jaar voor het eerst niets specifieks gevraagd en ik heb echt super leuke cadeaus gekregen.. Ik ga nooit weer iets vragen, haha!
Gast- Gast
Ik heb ook zo'n lijstje en vind het zelf ideaal! Maar als er bij ons in de groep iemand jarig is halen we meestal met 2 personen namens de heel groep kado's en we vragen de jarige dan altijd wat die wil hebben. Mijn vriendinnen weet dat ik het op een lijstje heb staan, maar als ik nog wat bedenk dan vertel ik dit nog even aan ze.
Vaak krijg ik ook een kado wat niet op het lijstje staat en dat vind ik altijd wel leuk, mijn vriendinnen doen dan wel hun best en dat waardeer ik.
Als ik een verjaardag heb vraag ik aan de jarige wat hij/zij wil hebben. Hebben ze geen wensen en ik kan niks bedenken dan wordt het geld of een bon.
Vaak krijg ik ook een kado wat niet op het lijstje staat en dat vind ik altijd wel leuk, mijn vriendinnen doen dan wel hun best en dat waardeer ik.
Als ik een verjaardag heb vraag ik aan de jarige wat hij/zij wil hebben. Hebben ze geen wensen en ik kan niks bedenken dan wordt het geld of een bon.
studiebol- Ratel
- Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Ik vind het ook een beetje raar... Maar dat komt denk ik meer omdat wij de verjaardagen (van de volwassene dan) niet zo groots vieren dat daar zoiets bij past.
Ik denk dat als je elk jaar je verjaardag groots viert met veel mensen dat het super practisch is.
Wat ik vaak vreemd vind is dat er soms mensen zijn die je al jaaaaaaaren kent met iets aankomen waarmee ze de plank volledig mis slaan. Zo krijg ik van mijn schoonmoeder elk jaar weer iets van bodylotion/douchegel terwijl ze echt heel goed weet dat ik daar gewoon niet tegen kan! Of een foeilelijk beeld van twee poezen... Want ja, je hebt Jut en Jul. Ja hallo.... Maar kijk naar onze inrichting! Dan zie je toch wat onze smaak wel of niet is??
Ik denk dat als je elk jaar je verjaardag groots viert met veel mensen dat het super practisch is.
Wat ik vaak vreemd vind is dat er soms mensen zijn die je al jaaaaaaaren kent met iets aankomen waarmee ze de plank volledig mis slaan. Zo krijg ik van mijn schoonmoeder elk jaar weer iets van bodylotion/douchegel terwijl ze echt heel goed weet dat ik daar gewoon niet tegen kan! Of een foeilelijk beeld van twee poezen... Want ja, je hebt Jut en Jul. Ja hallo.... Maar kijk naar onze inrichting! Dan zie je toch wat onze smaak wel of niet is??
Gast- Gast
Ik heb ook altijd een lijstje en naar mensen die erom vragen stuur ik die op. Ik ben niet anders gewend dan dat ik een lijstje maak eigenlijk Maar vind het ook leuk als mensen die mij goed kennen zelf iets bedacht hebben. En ik hoef ook echt niet alles te hebben van mijn lijstje, maar ik ben opgevoed met het idee dat je alles mag vragen wat je wilt, als je er maar niet vanuit gaat dat je ook alles krijgt Dus wij zetten er ook altijd belachelijk dure cadeaus bij, zoals een ticket naar Australie ofzo (Helaas krijg ik die nooit )
Suus- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8867
Punten : 9058
Ik maak ook altijd een lijstje, vaak met kinderboeken (sta voor de klas) omdat ik anders 100% zeker weet dat ik vrijwel alleen douchegel/bodylotion krijg (wat ik overigens heerlijk vind, maar als ik van 10 mensen dat krijg dan groeit mijn kast dicht
Zelf ben ik de met zo'n lijstje, maar krijg ik wel altijd dingen van mijn lijst. Vaak vraag ik ook of ze bij mijn moeder willen checken of het cadeautje al gekocht is, i.v.m. dubbele dingen. Sinds ik dat doe, heb ik altijd cadeautjes waar ik wat aan heb, in ieder geval van familie & vrienden. Van kennissen krijg ik dan vaak douchegel of zo iets, wat prima is natuurlijk
Ik ben dus erg blij met mijn lijstje!
Zelf ben ik de met zo'n lijstje, maar krijg ik wel altijd dingen van mijn lijst. Vaak vraag ik ook of ze bij mijn moeder willen checken of het cadeautje al gekocht is, i.v.m. dubbele dingen. Sinds ik dat doe, heb ik altijd cadeautjes waar ik wat aan heb, in ieder geval van familie & vrienden. Van kennissen krijg ik dan vaak douchegel of zo iets, wat prima is natuurlijk
Ik ben dus erg blij met mijn lijstje!
ekiaam87- Kletskop
- Aantal berichten : 1623
Punten : 2002
Ik heb zelf nooit een lijstje gemaakt, maar als iemand anders dat wel doet dan probeer ik gewoon iets te kiezen wat daar op staat. Ik ga dan niet iets anders kopen omdat ik zo graag origineel wil zijn, het moet een cadeau zijn voor diegene.
Bij ons in de familie is het overigens de gewoonte om geld te geven met een leuke kaart. Heb ook een keer voor mijn verjaardag allerlei speelgoed voor Ezra gekregen en daar zat ook een houten hobbelpaard bij waar hij helemaal niets van moest weten en Yrsa later ook niet, dat vond ik dan wel zonde, want volgens mij was het vrij duur.
Bij ons in de familie is het overigens de gewoonte om geld te geven met een leuke kaart. Heb ook een keer voor mijn verjaardag allerlei speelgoed voor Ezra gekregen en daar zat ook een houten hobbelpaard bij waar hij helemaal niets van moest weten en Yrsa later ook niet, dat vond ik dan wel zonde, want volgens mij was het vrij duur.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Oh, ik had trouwens wel een lijstje met kraamcadeaus toen ik zwanger was, maar dat heb ik nooit zelf aan mensen rondgestuurd of zo, dat was puur voor mijn moeder omdat iedereen aan haar vroeg wat we hebben wilden, zodat ze daar antwoord op kon geven.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Susan schreef:Ik heb zelf nooit een lijstje gemaakt, maar als iemand anders dat wel doet dan probeer ik gewoon iets te kiezen wat daar op staat. Ik ga dan niet iets anders kopen omdat ik zo graag origineel wil zijn, het moet een cadeau zijn voor diegene.
Hier sluit ik me bij aan. Sommige mensen zijn overigens veel beter in zelf cadeautjes verzinnen dan anderen. Ik kan het wel voor mensen die ik echt goed ken, maar ik blink er echt niet in uit of zoiets en vind dan het wel heel fijn om een lijstje te hebben van iemand. Ik vind het daarentegen niet fijn om ongevraagd een lijstje te krijgen van iemand.
Gast- Gast
Ik hou me vrijwel nooit aan een lijst. Ik ben wel goed in het kopen van cadeaus (zonder verdere arrogantie haha)
ik vind een lijstje meestal te makkelijk. Er staan van die cadeau's op die men ieder jaar vraagt, of gewoon omdat het praktisch is, of van die cadeaus die je als stelletje wil hebben terwijl er maar 1 jarig is...
Die cadeaus krijgen ze toch wel, maar niet van mij ik hou van gekke, opvallende cadeaus die ik echt per persoon uit zoek.
En of men het daadwerkelijk waardeert... ik hoor alleen maar blije geluiden, dus als ze het niks vinden moeten ze zelf ophouden met een schijnvertoning.
ik vind een lijstje meestal te makkelijk. Er staan van die cadeau's op die men ieder jaar vraagt, of gewoon omdat het praktisch is, of van die cadeaus die je als stelletje wil hebben terwijl er maar 1 jarig is...
Die cadeaus krijgen ze toch wel, maar niet van mij ik hou van gekke, opvallende cadeaus die ik echt per persoon uit zoek.
En of men het daadwerkelijk waardeert... ik hoor alleen maar blije geluiden, dus als ze het niks vinden moeten ze zelf ophouden met een schijnvertoning.
Gast- Gast
Ik heb niks tegen lijstjes, zie het ook meer als een leidraad dan een 'must'. Hoeveel kado's ik al wel niet heb gekregen waar ik écht écht écht niks mee kan... niet te tellen gewoon! Mensen die dicht bij me staan weten heus wel iets leuks persoonlijks te kopen en daar ben ik dan ook echt blij mee. Maar ook hier puilt de kast uit van de douchegels (gebruik ik niet want heb speciale douchegel vanwege acné) scrubs en bodylotions (gebruik ik niet want ik kan niet goed bij een groot deel van mijn lijf) dus die setjes geef ik vaak aan mijn tante die er gek op is! En niet voor haar verjaardag, maar gewoon zomaar tussendoor omdat ik weet dat ze er blij mee is en omdat ik blij ben dat ik altijd bij haar terecht kan en me daar thuisvoel.
Sjaantje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 9631
Punten : 10334
Ik vind het een beetje raar om te gaan mokken dat je niet krijgt wat je vraagt. Ikzelf maak nooit een lijstje, zorg wel dat ik een paar dingen weet voor als mensen vragen wat ik wil hebben. Een lijstje via internet doorsturen zou ik nooit doen, dan is het hele spontane er al meteen af.
Overigens vraag ik zelf meestal wel wat de jarige wil hebben en probeer ik daar wel rekening mee te houden. Maar ik kan ook gewoon zelf iets verzinnen als het moet.
Overigens vraag ik zelf meestal wel wat de jarige wil hebben en probeer ik daar wel rekening mee te houden. Maar ik kan ook gewoon zelf iets verzinnen als het moet.
Gast- Gast
Reva schreef:Ik zou een beetje kriebelig worden als ik van iemand lijstje.com zou doorkrijgen om eerlijk te zijn. Prima als iemand wensen heeft, maar dan hoor ik het graag vam ze zelf. Stuur je dat via de mail ofzo?
Zelf vind ik het juist leuk om niks te vragen, haha.
Eens.
Gast- Gast
Nee, ik vind het allang leuk als ik wat krijg. Ik ga daar niet over lopen miepen. En ik vind het ook heel raar als mensen verwachten te krijgen wat ze vragen. Als iemand jou vraagt "wat wil je hebben voor je verjaardag?" en je geeft een suggestie, dan is het leuk als je dat ook krijgt. Maar krijg je wat anders, vind ik dat je daar ook blij mee moet zijn. Al krijg je een doosje snoep van een paar euro, het gaat om het idee.
Ik ben niet zo van die verplichte zaken.
Ik ben niet zo van die verplichte zaken.
Gast- Gast
mozzarella schreef:Hoe kun je nou 'balen' van een douchepakketje? Ieder kadootje is toch een lief gebaar en mooi meegenomen??? Vind dit zo kinderachtig overkomen, alsof je verjaardag bedoeld is nog eens ff lekker spullen te verzamelen.
Doe mij een douchepakketje en ik ben dagen blij als een kind haha. +1 dus
Gast- Gast
Ik weet nooit iets te vragen, dus vind alles (meestal) wel leuk wat ik krijg. Ik vind het zelf leuker om iets origineels voor iemand te kopen om te geven.
Jeanette- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Jeanette schreef:Ik weet nooit iets te vragen, dus vind alles (meestal) wel leuk wat ik krijg. Ik vind het zelf leuker om iets origineels voor iemand te kopen om te geven.
Dat heb ik ook. Ik heb vaak een laag budget maar krijg regelmatig complimentjes over wat ik geef. Ik weet wat ik te besteden heb en ga daar heel uitgebreid voor rondsnuffelen en over nadenken.
Ik slaag vaak bij de Action, daar hebben ze echt veel leuks. Als je goed rondkijkt haal je er veel mooie spulletjes uit voor weinig, ik maak meestal wel 3 rondjes door de winkel ( er zit natuurlijk ook genoeg troep bij waar je iemand nog niet mee dood zou willen slaan )
Ik sta bekend om cadeaupakketjes, mandjes gevuld met spulletjes.. Ik pak alles ook altijd zelf in met doorzichtig folie en lintjes, of speciaal papier en van die rozetjes.
Daar geniet ik echt van, nog leuker dan wat krijgen
Gast- Gast
Ik maak wel altijd een lijstje met dingen die ik graag wil hebben, maar dat lijstje houd ik dan voor mezelf, en als mensen vragen nog iets weet dan geef ik iets door wat op het lijstje staat. Maar das dus vooral ook omdat het handig is voor mezelf, want anders ben ik zelf de helft van wat ik had bedacht al weer vergeten. Als mensen niet vragen wat ik wil hebben dan ga ik er van uit dat ze zelf wel wat leuks weten te bedenken. Als mensen dan toch iets anders kopen ben ik daar eigenlijk altijd wel blij mee, het zijn toch bijna altijd wel leuke dingen. Maar bij ons is het wel normaal eigenlijk om aan iemand te vragen wat de wensen zijn.
Alleen aan de ouders en broer van mn vriend geef ik altijd een vrij gedetailleerd lijstje, want die zijn zo slecht in kadootjes kopen. Ik begrijp ook negen van de tien keer niet waarom ze in vredesnaam denken dat ik die dingen die ze kopen mooi zou vinden, en na al die jaren hebben ze nog steeds niet door dat ik echt een totaal andere smaak heb. Ik weet het, dit komt wel een beetje ondankbaar over, maar ik heb van hun al zo veel zooi gehad die al binnen 1 dag op zolder terecht kwam, dat vind ik dan ook weer sneu want het is goed bedoeld, maar ik kan er echt niets mee.
Als iemand iets aan mij vraagt koop ik dat ook meestal wel, want dan weet je tenminste zeker dat het iets is waar diegene blij mee is. Tenzij het te duur is ofzo, maar dat komt nooit voor eigenlijk.
Alleen aan de ouders en broer van mn vriend geef ik altijd een vrij gedetailleerd lijstje, want die zijn zo slecht in kadootjes kopen. Ik begrijp ook negen van de tien keer niet waarom ze in vredesnaam denken dat ik die dingen die ze kopen mooi zou vinden, en na al die jaren hebben ze nog steeds niet door dat ik echt een totaal andere smaak heb. Ik weet het, dit komt wel een beetje ondankbaar over, maar ik heb van hun al zo veel zooi gehad die al binnen 1 dag op zolder terecht kwam, dat vind ik dan ook weer sneu want het is goed bedoeld, maar ik kan er echt niets mee.
Als iemand iets aan mij vraagt koop ik dat ook meestal wel, want dan weet je tenminste zeker dat het iets is waar diegene blij mee is. Tenzij het te duur is ofzo, maar dat komt nooit voor eigenlijk.
Mizz_S- Kletskop
- Aantal berichten : 2711
Punten : 2822
Registratiedatum : 21-11-10
Tea-Leaf schreef:Jeanette schreef:Ik weet nooit iets te vragen, dus vind alles (meestal) wel leuk wat ik krijg. Ik vind het zelf leuker om iets origineels voor iemand te kopen om te geven.
Dat heb ik ook. Ik heb vaak een laag budget maar krijg regelmatig complimentjes over wat ik geef. Ik weet wat ik te besteden heb en ga daar heel uitgebreid voor rondsnuffelen en over nadenken.
Ik slaag vaak bij de Action, daar hebben ze echt veel leuks. Als je goed rondkijkt haal je er veel mooie spulletjes uit voor weinig, ik maak meestal wel 3 rondjes door de winkel ( er zit natuurlijk ook genoeg troep bij waar je iemand nog niet mee dood zou willen slaan )
Ik sta bekend om cadeaupakketjes, mandjes gevuld met spulletjes.. Ik pak alles ook altijd zelf in met doorzichtig folie en lintjes, of speciaal papier en van die rozetjes.
Daar geniet ik echt van, nog leuker dan wat krijgen
Leuk is dat he Ik maak ook altijd hele pakketjes met folie etc
Ik heb zelf wel een lijstje, die kunnen mensen krijgen als ze er om vragen... vind opzich een lijstje best handig, zeker als ik niet weet wat te kopen voor iemand...
Inge- Ratel
- Aantal berichten : 5374
Punten : 6086
Ik vind het irritant als ik iets krijg wat ik niet gevraagd heb. Mijn halve familie komt helaas elk jaar weer met douchepakketjes aanzetten waar ik niets aan heb, omdat ik er niet tegen kan. Blijkbaar is die plaat voor hun hoofd nogal moeilijk te verwijderen. Ik vraag meestal geld omdat ik van dat geld iets wil kopen wat vrij duur is en zo draagt iedereen een beetje bij aan dat ene grote cadeau. Dat vind ik veel leuker dan douchepakketjes die op de grote hoop verdwijnen en uiteindelijk ongebruikt weggegooid worden.
Gast- Gast
Ik heb nog nooit meegemaakt dat iemand echt een link met een verlanglijstje toevoegde maar ik zou er geloof ik geen moeite mee hebben. Het is toch best handig als je wat tips krijgt? Wij hebben binnenkort weer een housewarming en zelf schrijf ik dan altijd gewoon wat dingen op die ik nog zou willen voor het geval dat iemand het vraagt.
Merai- Ratel
- Aantal berichten : 4765
Punten : 5075
Pagina 2 van 4 • 1, 2, 3, 4
Soortgelijke onderwerpen
» Wat aan de voeten wat ze niet uit krijgen?
» Klachten icm wel of niet een mk krijgen..
» Als fietser niet voorrang krijgen als je van rechts komt
» vlek in witte polo niet schoon te krijgen?
» 'Hersenen staan niet aan'. Tips om ze aan te krijgen?
» Klachten icm wel of niet een mk krijgen..
» Als fietser niet voorrang krijgen als je van rechts komt
» vlek in witte polo niet schoon te krijgen?
» 'Hersenen staan niet aan'. Tips om ze aan te krijgen?
Pagina 2 van 4
Permissies van dit forum: