Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Dagcafé

+27
Marie
Sweety
Atelier Madame
Silver
Oasis
lyke
Qiara
Merai
Try
Curious
Chocolate Cookie
Laquisia
Snoes
Lejow
Caroow
VeryCherry
Moezie
Poisongirl
Minx
May
ExpressoB
Jordana
Serena
TNMN
Suus
Burn
Sjaantje
31 plaatsers

Pagina 26 van 40 Vorige  1 ... 14 ... 25, 26, 27 ... 33 ... 40  Volgende

Ga naar beneden

Dagcafé - Pagina 26 Empty Re: Dagcafé

Bericht  Gast do 14 apr 2011 - 9:31

Grappig dat je het vraagt, mijn man en ik hadden het er nog over afgelopen weekend. Als God goed is, waarom gaat alles dan zo verrekte moeilijk bij ons? Echt altijd is er iets aan de hand, ik heb een hele zware zwangerschap gehad, een hel van een bevalling, onze dochter lag na 2 weken weer in het ziekenhuis ivm een infectie, ik raakte daarna in een postnatale depressie en nu heb ik een eetstoornis. Mijn man is van mening dat 'men' God alleen nodig heeft als iets niet goed gaat. Mensen gaan pas bidden als een geliefde op sterven ligt, nooit als het zonnetje schijnt en het geluk ervan af spat. Mijn man is niet gelovig trouwens en ik opperde zaterdag dat het misschien een straf is van God dat ik met een heidens iemand getrouwd ben. Dat ik daarom alle shit over me heen krijg tot ik me overgeef en ga scheiden en trouw met iemand die wel gelooft. Ergens zou dat een verklaring kunnen zijn, maar ik geloof niet dat God zo achterbaks is. En dus is mijn conclusie dat ik denk dat het niet iets religieus is :P

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  Chocolate Cookie do 14 apr 2011 - 9:31

_Donnaa schreef:
Sjaantje schreef:Donnaa, pic please! Zit er al de hele dag op te wachten :P
Hahahaha, het lijkt op alle foto`s veel donkerder en daglicht heb ik vandaag niet echt gezien, dus heb nog geen foto.. Misschien worden er morgen of zaterdag wel foto`s gemaakt.. Very Happy
Ik ben ook zo benieuwd!
Chocolate Cookie
Chocolate Cookie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4663
Punten : 4809
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Curious do 14 apr 2011 - 9:34

Alex schreef:Grappig dat je het vraagt, mijn man en ik hadden het er nog over afgelopen weekend. Als God goed is, waarom gaat alles dan zo verrekte moeilijk bij ons? Echt altijd is er iets aan de hand, ik heb een hele zware zwangerschap gehad, een hel van een bevalling, onze dochter lag na 2 weken weer in het ziekenhuis ivm een infectie, ik raakte daarna in een postnatale depressie en nu heb ik een eetstoornis. Mijn man is van mening dat 'men' God alleen nodig heeft als iets niet goed gaat. Mensen gaan pas bidden als een geliefde op sterven ligt, nooit als het zonnetje schijnt en het geluk ervan af spat. Mijn man is niet gelovig trouwens en ik opperde zaterdag dat het misschien een straf is van God dat ik met een heidens iemand getrouwd ben. Dat ik daarom alle shit over me heen krijg tot ik me overgeef en ga scheiden en trouw met iemand die wel gelooft. Ergens zou dat een verklaring kunnen zijn, maar ik geloof niet dat God zo achterbaks is. En dus is mijn conclusie dat ik denk dat het niet iets religieus is :P

Ik geloof niet dat God straft. Ik geloof dat Hij alles met een reden doet, om te zorgen dat we er uiteindelijk sterker en beter weer uit komen. Misschien zijn dit ervaringen die je nodig hebt in de rest van je leven om bijv. te kunnen genieten van de mooie dingen of beter voor je gezin te kunnen zorgen etc. Alles is mogelijk.
Als ik zo over dingen nadenk, heb ik daar echt steun aan. Omdat ik dan geloof dat het dus weer beter worden zal.
Curious
Curious
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1541
Punten : 1742
Registratiedatum : 24-02-11

Bericht  Caroow do 14 apr 2011 - 9:35

_Donnaa schreef:Zooo..

Leuke avond gehad.. Eerst even gewerkt, ging erg goed en was gezellig en daarna keek ik dames in de dop, zit er zo`n chick in waar ik vroeger wel mee op stap ging..

Meron?
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Gast do 14 apr 2011 - 9:35

Curious schreef: Omdat ik dan geloof dat het dus weer beter worden zal.

Ik denk dat ik me hier maar aan vast houd.

Gast
Gast

Bericht  Sjaantje do 14 apr 2011 - 9:36

Curious schreef:Ik denk dat je wel goed ' speculeert' hoor, moet zeggen dat ik dat ook wel meteen dacht toen ik het las. Maar toch, het roept bij mij een soort ehm... ' niet serieus genomen worden' gevoel op. En dat herken ik ook zo..
Of in zoverre, ik wordt wel serieus genomen, maar ik word er niet in gehoord: (bijna) niemand vraagt aan me hoe het nu is.

Ken je dat verhaal van die spijker die op zijn kop geslagen werd?

En om even in te gaan op de 'religieuze' vraag: (ik ben trouwens katholiek maar niet praktiserend)
Ooit, lang geleden, las ik een interview met een wat oudere mevrouw die net als ik reuma had/heeft. Zij vond veel steun in haar geloof en zei: "Ik ben dankbaar dat ik reuma heb gekregen want dat betekent dat God vertrouwen in mij heeft dat ik met deze ziekte en moeilijkheden om kan gaan."
Ik las dat en dacht: :shock: want ik kan me daar dus écht niet in vinden. Mijn redenatie zou zijn: 'Als God zoveel van mij zou houden, waarom zou hij mij dan deze ziekte geven?' Met andere woorden: ik ben er dus van overtuigd dat ik deze ziekte niet om religieuze redenen heb gekregen, maar gewoon door pech. Maar goed, ik ben dus ook niet bezig met mijn katholieke geloof en put dus ook geen steun uit mijn geloof om de simpele reden dat ik er echt niks mee doe.
Wat is jullie visie hierop?
Sjaantje
Sjaantje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9631
Punten : 10334

Bericht  Sjaantje do 14 apr 2011 - 9:37

_Donnaa schreef:
Sjaantje schreef:Donnaa, pic please! Zit er al de hele dag op te wachten :P
Hahahaha, het lijkt op alle foto`s veel donkerder en daglicht heb ik vandaag niet echt gezien, dus heb nog geen foto.. Misschien worden er morgen of zaterdag wel foto`s gemaakt.. Very Happy

He jammer... dan zet ik mijn geduld-modus maar weer aan! Very Happy
Sjaantje
Sjaantje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Curious do 14 apr 2011 - 9:38

Alex schreef:
Curious schreef: Omdat ik dan geloof dat het dus weer beter worden zal.

Ik denk dat ik me hier maar aan vast houd.
Hoop dat je er iets aan hebt hug
Curious
Curious
Kletskop
Kletskop

Bericht  Gast do 14 apr 2011 - 9:38

Hallo Very Happy

Gast
Gast

Bericht  Gast do 14 apr 2011 - 9:39

pff ik ben echt slecht de laatste dagen int dagcafé :shock: reageer bijna nergens meer op Mad

Ik ga nu naar bed.. wens jullie een hele fijne nachtrust toe! oja en nog veel dag/nactcafé plezier!

Gast
Gast

Bericht  Sjaantje do 14 apr 2011 - 9:40

Hoi Reva!

Dag Jade!
Sjaantje
Sjaantje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast do 14 apr 2011 - 9:40

Caroow schreef:
_Donnaa schreef:Zooo..

Leuke avond gehad.. Eerst even gewerkt, ging erg goed en was gezellig en daarna keek ik dames in de dop, zit er zo`n chick in waar ik vroeger wel mee op stap ging..

Meron?
Ja, echt grappig..

Gast
Gast

Bericht  Curious do 14 apr 2011 - 9:41

Sjaantje schreef:
Curious schreef:Ik denk dat je wel goed ' speculeert' hoor, moet zeggen dat ik dat ook wel meteen dacht toen ik het las. Maar toch, het roept bij mij een soort ehm... ' niet serieus genomen worden' gevoel op. En dat herken ik ook zo..
Of in zoverre, ik wordt wel serieus genomen, maar ik word er niet in gehoord: (bijna) niemand vraagt aan me hoe het nu is.

Ken je dat verhaal van die spijker die op zijn kop geslagen werd?

En om even in te gaan op de 'religieuze' vraag: (ik ben trouwens katholiek maar niet praktiserend)
Ooit, lang geleden, las ik een interview met een wat oudere mevrouw die net als ik reuma had/heeft. Zij vond veel steun in haar geloof en zei: "Ik ben dankbaar dat ik reuma heb gekregen want dat betekent dat God vertrouwen in mij heeft dat ik met deze ziekte en moeilijkheden om kan gaan."
Ik las dat en dacht: :shock: want ik kan me daar dus écht niet in vinden. Mijn redenatie zou zijn: 'Als God zoveel van mij zou houden, waarom zou hij mij dan deze ziekte geven?' Met andere woorden: ik ben er dus van overtuigd dat ik deze ziekte niet om religieuze redenen heb gekregen, maar gewoon door pech. Maar goed, ik ben dus ook niet bezig met mijn katholieke geloof en put dus ook geen steun uit mijn geloof om de simpele reden dat ik er echt niks mee doe.
Wat is jullie visie hierop?

Ik geloof dus niet in wat jij denkt: als God van me hield dan deed hij me dit niet aan...
Dat is ook waarom heel veel mensen nu niet meer geloven, omdat ze denken dat als er een God bestond hij de wereld niet zou maken zoals hij nu is.
Ik denk dat het wel een reden heeft dat je reuma hebt. Maar niet zoals die vrouw zegt omdat God je vertrouwd, en dat je dus maar dankbaar moet zijn. Maar ik denk wel dat het een reden heeft welke uiteindelijk positieve invloed heeft op jou leven. Misschien wel als reden dat je daardoor het leven meer waarderen kan, ondanks wat je bijv. allemaal mee hebt gemaakt met je moeder. Ik kan de reden helaas niet geven, maar ik geloof wel dat er iets goeds achter zit.
Curious
Curious
Kletskop
Kletskop

Bericht  Gast do 14 apr 2011 - 9:42

Revaaaaa!!! I love you

Gast
Gast

Bericht  Sjaantje do 14 apr 2011 - 9:42

OMG dit is echt ernstig.... :shock:

Dit is voor vandaag mijn 300e post!

Dagcafé - Pagina 26 300
Sjaantje
Sjaantje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Curious do 14 apr 2011 - 9:43

wowwwwwwww, en dat noem jij een sjaandag?!?!
Curious
Curious
Kletskop
Kletskop

Bericht  Gast do 14 apr 2011 - 9:44

Meron vind ik wel leuk, trouwens.

Gast
Gast

Bericht  Sjaantje do 14 apr 2011 - 9:45

Curious schreef:Ik geloof dus niet in wat jij denkt: als God van me hield dan deed hij me dit niet aan...
Dat is ook waarom heel veel mensen nu niet meer geloven, omdat ze denken dat als er een God bestond hij de wereld niet zou maken zoals hij nu is.
Ik denk dat het wel een reden heeft dat je reuma hebt. Maar niet zoals die vrouw zegt omdat God je vertrouwd, en dat je dus maar dankbaar moet zijn. Maar ik denk wel dat het een reden heeft welke uiteindelijk positieve invloed heeft op jou leven. Misschien wel als reden dat je daardoor het leven meer waarderen kan, ondanks wat je bijv. allemaal mee hebt gemaakt met je moeder. Ik kan de reden helaas niet geven, maar ik geloof wel dat er iets goeds achter zit.

Hier heb ik dus ook wel eens over na zitten denken, er zit ook wel een kern van waarheid in. Maar ik denk dan verder en vraag me af: 'waarom zijn er dan nog mensen die het schijnbaar allemaal zo makkelijk vergaat en die hun leven niet lijken te waarderen?' Maar goed, je weet natuurlijk niet hoe het wérkelijk met andere mensen gaat, je ziet alleen de buitenkant en op basis van dat alleen kun je natuurlijk geen goede conclusies trekken.
Het blijft ingewikkeld. En dat ik niet praktiserend ben in mijn geloof, wil niet zeggen dat ik níet geloof. Er is iets, ergens... daar ben ik van overtuigd!
Sjaantje
Sjaantje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Sjaantje do 14 apr 2011 - 9:46

Curious schreef:wowwwwwwww, en dat noem jij een sjaandag?!?!

Ja waarom niet? lol!
Sjaantje
Sjaantje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast do 14 apr 2011 - 9:46

Woooow, Sjalalaan. Hoe was je Sjaandag?

Gast
Gast

Bericht  Sjaantje do 14 apr 2011 - 9:48

Reva schreef:Woooow, Sjalalaan. Hoe was je Sjaandag?

Ja heerlijk! Heb dus de hele dag zitten forummen Very Happy Hoewel ik denk dat een (klein) deel van die 300 posts ook nog is van afgelopen nacht ná 00.00 uur. Maar toch... In 6 jaar op het oude forum had ik iets van 355 posts ofzo... en vandaag al 300! Dubbel zoveel als de nummer 2 van vandaag (VC)

Jij ook een leuke dag gehad?
Sjaantje
Sjaantje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Curious do 14 apr 2011 - 9:50

Vroeg of laat, zichtbaar of onzichtbaar, zal het ook de mensen waarvan jij denkt dat ze allemaal gemakkelijk vergaat een keer niet goed vergaan.
Maar heb daar ook wel weer een verklaring voor, ik denk dat sommige mensen 'moeilijkere' dingen nodig hebben om hun 'reden' tegemoet te komen, en andere mensen komen daar makkelijker toe. Ik denk dat God je test zeg maar... maar wel met positief doel.
Tja, tis ingewikkeld misschien en menigeen heeft me al voor gek verklaar hoor Very Happy dus als je wil mag jij dat ook doen, hihi!

Lekker daggie hoor, heel de dag forummen:)
Curious
Curious
Kletskop
Kletskop

Bericht  Gast do 14 apr 2011 - 9:50

Wow, Sjaan! Niet normaal :shock:

Gast
Gast

Bericht  Gast do 14 apr 2011 - 9:51

Echt bizar veel haha, maar als het gezellig is gaat het hard Very Happy Heerlijk toch, in pyjama.

Ik heb tot 15u gewerkt, toen mocht ik naar huis, jeej! Dus heerlijk bij mn ouders in bad gelgen en tot de conclusie gekomen dat ik 6 kilo afgevallen ben cheers :affraid: Om in de sfeer van het topicgesprek te blijven: halleluja (dat is toch niet kwetsend? Embarassed)

Gast
Gast

Bericht  Gast do 14 apr 2011 - 9:51

Is er iemand handig met een liedje van youtube naar je pc zetten?
En wilt dat even voor mij doen? Embarassed

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 26 van 40 Vorige  1 ... 14 ... 25, 26, 27 ... 33 ... 40  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: