Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Dagcafé

+27
Marie
Sweety
Atelier Madame
Silver
Oasis
lyke
Qiara
Merai
Try
Curious
Chocolate Cookie
Laquisia
Snoes
Lejow
Caroow
VeryCherry
Moezie
Poisongirl
Minx
May
ExpressoB
Jordana
Serena
TNMN
Suus
Burn
Sjaantje
31 plaatsers

Pagina 25 van 40 Vorige  1 ... 14 ... 24, 25, 26 ... 32 ... 40  Volgende

Ga naar beneden

Dagcafé - Pagina 25 Empty Re: Dagcafé

Bericht  Snoes do 14 apr 2011 - 9:19

Jade, online besteld?

Snoes
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11739
Punten : 12120
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  Sjaantje do 14 apr 2011 - 9:19

Mensen reageren vaak vanuit een positie van onwetendheid, negen van de tien keer zijn ze er echt van overtuigd het juiste te zeggen om je te steunen maar omdat ze de ervaring van jouw situatie niet hebben, slaan ze de plank dan volledig mis. En aan jou de taak om daar doorheen te prikken en manmoedig te zeggen: 'dankjewel voor je reactie'. Want het heeft domweg geen zin om iedereen alles maar precies uit te leggen. Dat kán gewoonweg niet. Ik kan me nevernooit voorstellen hoe het voor Alex moet zijn om zich zich zo te voelen en zo kan zij zich nevernooit voorstellen hoe het voor mij voelt om reuma te hebben. We kunnen ons hooguit wat inleven in elkaar situaties, de overeenkomsten zoeken 'het loopt even niet zoals ik zou willen' en respect hebben voor hoe het met de ander gaat.
En dát is the keyword: respect. Heel vaak ontbreekt dat maar lang niet altijd bewust.

Dat je moeder (toch?) vond dat je je aanstelde en theatraal gedrag vertoonde, dat herken ik. Mijn moeder reageerde precies hetzelfde toen ik lang geleden in een depressie zat. Dát is ook de reden dat ik acuut gestopt was met AD (zie topic van Curious), ik kon al die ruzies met haar niet meer aan ('ja, neem lekker nog zo'n pilletje dan kun je weer lalala door het leven')

Lexie, wat ik eigenlijk wil zeggen: trek je niet teveel aan van al die 'goedbedoelde adviezen' van iedereen. Kies zorgvuldig de mensen om je heen die je in vertrouwen kunt en wilt nemen en hecht waarde aan hun steun en troost. En laat de rest maar lekker kletsen!
Sjaantje
Sjaantje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9631
Punten : 10334

Bericht  Gast do 14 apr 2011 - 9:19

Curious schreef:Jou man, spreek je met hem ook niet over je vreetbuien en het overgeven?

Nee, daar hebben we van de week ook best wel een pittig gesprek over gehad. Hij werd min of meer verrast door de diagnose, omdat hij het niet herkent. Niet de vreetbuien en niet het overgeven. Maar dat is niet gek, want ik doe het nooit waar hij bij is. En dat is dan weer omdat ik me schaam voor die vreetbuien en voor het overgeven. Dat heb ik hem ook uitgelegd, ik ben zelfs heel hard gaan huilen omdat hij gewoon geen begrip heeft voor me. Aan de ene kant snap ik het ook wel, het is niet niks. Maar aan de andere kant sta ik al helemaal alleen, een klein beetje steun kan ik wel gebruiken.

Gast
Gast

Bericht  Snoes do 14 apr 2011 - 9:20

Merai, heb je mijn post 2 blz terug gelezen? (p 39)
Ik zou het fijn vinden als je mijn post uit je quote haalt smile.

Snoes
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Curious do 14 apr 2011 - 9:20

Alex schreef:Dat is jammer, geen pastoor. Wij hebben zo'n 2 jaar zonder dominee gezeten en hadden elke week een ander. Nu hebben we sinds 2 jaar een dominee en zou ik liever hebben dat we nog steeds elke week een ander hadden :P Wat een flapdrol. Maar goed, dat even terzijde. Wat voor geloof heb je?

Ik ben rooms katholiek, maar moet zeggen dat ik wel mijn eigen manier van geloven heb. Voor mijn gevoel ben ik net zoveel moslim, jood of...
Ik geloof dat er 1 god is, en naar mijn mening verteld elk geloof ook (ongeveer) hetzelfde verhaal.
Curious
Curious
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1541
Punten : 1742
Registratiedatum : 24-02-11

Bericht  Jordana do 14 apr 2011 - 9:20

Liefste Ladies!

Ik ga slapen!!
Jordana
Jordana
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5250
Punten : 5346

Bericht  Sjaantje do 14 apr 2011 - 9:20

Jade, volgens mij heeft mijn zus dezelfde en ze is er heel blij mee, vooral met die voet!
Stofzuigze! Wink
Sjaantje
Sjaantje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Sjaantje do 14 apr 2011 - 9:20

Truste Jordana Brewster! lol!
Sjaantje
Sjaantje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Oasis do 14 apr 2011 - 9:21

Oeh ik wil ook een foto zien, Donnaa!

Ben nu bezig met de laatste voorbereidingen voor mijn vriend z'n verjaardag morgen :P
Oasis
Oasis
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4392
Punten : 4662

Bericht  Snoes do 14 apr 2011 - 9:21

Slaap lekker Jordana!

Snoes
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Snoes do 14 apr 2011 - 9:22

Oasis schreef:Oeh ik wil ook een foto zien, Donnaa!

Ben nu bezig met de laatste voorbereidingen voor mijn vriend z'n verjaardag morgen :P
Vertel vertel!

Snoes
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast do 14 apr 2011 - 9:22

Snoes schreef:Jade, online besteld?

nee bij mediamarkt gekocht! en in de winkel uitvoerig getest! Dagcafé - Pagina 25 394967

Gast
Gast

Bericht  Curious do 14 apr 2011 - 9:22

Sjaantje schreef:
Dat je moeder (toch?) vond dat je je aanstelde en theatraal gedrag vertoonde, dat herken ik. Mijn moeder reageerde precies hetzelfde toen ik lang geleden in een depressie zat. Dát is ook de reden dat ik acuut gestopt was met AD (zie topic van Curious), ik kon al die ruzies met haar niet meer aan ('ja, neem lekker nog zo'n pilletje dan kun je weer lalala door het leven')

Pfff.. die opmerking van je moeder doet mij gewoon zelf pijn!
Curious
Curious
Kletskop
Kletskop

Bericht  Gast do 14 apr 2011 - 9:22

Curious schreef:
Alex schreef:Dat is jammer, geen pastoor. Wij hebben zo'n 2 jaar zonder dominee gezeten en hadden elke week een ander. Nu hebben we sinds 2 jaar een dominee en zou ik liever hebben dat we nog steeds elke week een ander hadden :P Wat een flapdrol. Maar goed, dat even terzijde. Wat voor geloof heb je?

Ik ben rooms katholiek, maar moet zeggen dat ik wel mijn eigen manier van geloven heb. Voor mijn gevoel ben ik net zoveel moslim, jood of...
Ik geloof dat er 1 god is, en naar mijn mening verteld elk geloof ook (ongeveer) hetzelfde verhaal.

Dat dacht ik al, je hebt het over een pastoor smile Ik geloof ook dat er 1 God is (maar dan wel met een hoofdletter Wink ). Ik heb ook respect voor alle andere religiën, wie ben ik om daarover te oordelen?

Gast
Gast

Bericht  Caroow do 14 apr 2011 - 9:23

Sjaantje schreef:Jade, volgens mij heeft mijn zus dezelfde en ze is er heel blij mee, vooral met die voet!
Stofzuigze! Wink

Ik las dit, maar ik had niet door dat het over een stofzuiger ging. Ik maar denken waar jullie het nu toch over kunnen hebben Rolling Eyes
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Oasis do 14 apr 2011 - 9:23

Snoes schreef:
Oasis schreef:

Vertel vertel!

Nou, even zijn verjaardagsgedicht (ahum) uitprinten, en nog wat foto's en afhaalbewijzen voor morgen.. o.a. zelfgemaakte taart bij de Hema smile
Oasis
Oasis
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4392
Punten : 4662

Bericht  Gast do 14 apr 2011 - 9:24

Jeetje Sjaan, wat erg dat je moeder dat soort dingen tegen je zei. Mijn moeder heeft ooit tegen me gezegd dat ik maar hulp moest zoeken, want ik was echt niet goed bij m'n hoofd (haar letterlijke woorden toen ze erachter kwam dat ik automutileerde).

Je hebt het trouwens wel mooi omschreven, daar kunnen anderen een voorbeeld aan nemen Embarassed

Gast
Gast

Bericht  Gast do 14 apr 2011 - 9:25

Zooo..

Leuke avond gehad.. Eerst even gewerkt, ging erg goed en was gezellig en daarna keek ik dames in de dop, zit er zo`n chick in waar ik vroeger wel mee op stap ging..

Gast
Gast

Bericht  Sjaantje do 14 apr 2011 - 9:25

Curious schreef:
Sjaantje schreef:

Ja mij ook. Moet wel zeggen dat ik het inmiddels meer kan relativeren omdat (achteraf) is gebleken dat mijn moeder veel meer problemen en issues gehad moet hebben dan ze aan ons heeft willen laten zien. Nu denk ik meer dat het een soort 'jaloezie' (niet het goede woord maar weet het even niet beter) was, omdat ik in een depressie zat en hulp zocht en kreeg. Zij wilde haar problemen niet naar anderen laten zien en bleef dus in dat vicieuze cirkeltje hangen. Heel jammer... Maar dit is eigenlijk ook allemaal pas ná haar overlijden duidelijk geworden dus het blijft bij speculaties. Maar ik neem het haar nu niet meer kwalijk en ik hoop ook dat jij dit ook naast je neer kunt leggen want het laatste dat ik wil is jou ermee kwetsen!
hug
Sjaantje
Sjaantje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Curious do 14 apr 2011 - 9:26

Alex schreef:
Curious schreef:Jou man, spreek je met hem ook niet over je vreetbuien en het overgeven?

Nee, daar hebben we van de week ook best wel een pittig gesprek over gehad. Hij werd min of meer verrast door de diagnose, omdat hij het niet herkent. Niet de vreetbuien en niet het overgeven. Maar dat is niet gek, want ik doe het nooit waar hij bij is. En dat is dan weer omdat ik me schaam voor die vreetbuien en voor het overgeven. Dat heb ik hem ook uitgelegd, ik ben zelfs heel hard gaan huilen omdat hij gewoon geen begrip heeft voor me. Aan de ene kant snap ik het ook wel, het is niet niks. Maar aan de andere kant sta ik al helemaal alleen, een klein beetje steun kan ik wel gebruiken.

Een eetstoornis heb je ook wel vooral 'alleen'. Dus begrijp je vriend aan de ene kant wel, hij denkt natuurlijk dat het wel meevalt aangezien hij het niet ziet of merkt. Maar zo is het natuurlijk niet! Hoe is het inmiddels? steunt hij je een beetje?

Wat ik me afvraag, nu we het ook even hebben over religie. Geloof jij dat je eetstoornis een 'religieuze reden' heeft? Kan t ff niet anders verwoorden..
Curious
Curious
Kletskop
Kletskop

Bericht  Sjaantje do 14 apr 2011 - 9:28

Alex schreef:Je hebt het trouwens wel mooi omschreven, daar kunnen anderen een voorbeeld aan nemen Embarassed

Dankje. Ik was voor mijn gevoel ook érg op dreef. Zat me toch een partij op het toetsenbord te rammen! Embarassed

Mam was echt een schat, maar we stonden ook vaak lijnrecht als twee kemphanen tegenover elkaar. Pas toen ik uit huis ging, werd onze band beter. Helaas werd ze na een jaar ziek (nou ja, de rest van het verhaal ken je inmiddels Wink) en heeft onze band zich dus niet zover kunnen herstellen als ik eigenlijk had gewild Sad
Sjaantje
Sjaantje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast do 14 apr 2011 - 9:29

Caroow schreef:
Sjaantje schreef:Jade, volgens mij heeft mijn zus dezelfde en ze is er heel blij mee, vooral met die voet!
Stofzuigze! Wink

Ik las dit, maar ik had niet door dat het over een stofzuiger ging. Ik maar denken waar jullie het nu toch over kunnen hebben Rolling Eyes

oke.. ja die voet lijkt mij ook fijn! (zitten allemaal borstels op, voor diegene die zich afvraagt waarom)

Ik ben benieuwd!

Gast
Gast

Bericht  Sjaantje do 14 apr 2011 - 9:29

Donnaa, pic please! Zit er al de hele dag op te wachten :P
Sjaantje
Sjaantje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Curious do 14 apr 2011 - 9:29

Sjaantje schreef:
Curious schreef:
Sjaantje schreef:

Ja mij ook. Moet wel zeggen dat ik het inmiddels meer kan relativeren omdat (achteraf) is gebleken dat mijn moeder veel meer problemen en issues gehad moet hebben dan ze aan ons heeft willen laten zien. Nu denk ik meer dat het een soort 'jaloezie' (niet het goede woord maar weet het even niet beter) was, omdat ik in een depressie zat en hulp zocht en kreeg. Zij wilde haar problemen niet naar anderen laten zien en bleef dus in dat vicieuze cirkeltje hangen. Heel jammer... Maar dit is eigenlijk ook allemaal pas ná haar overlijden duidelijk geworden dus het blijft bij speculaties. Maar ik neem het haar nu niet meer kwalijk en ik hoop ook dat jij dit ook naast je neer kunt leggen want het laatste dat ik wil is jou ermee kwetsen!
hug

Ik denk dat je wel goed ' speculeert' hoor, moet zeggen dat ik dat ook wel meteen dacht toen ik het las. Maar toch, het roept bij mij een soort ehm... ' niet serieus genomen worden' gevoel op. En dat herken ik ook zo..
Of in zoverre, ik wordt wel serieus genomen, maar ik word er niet in gehoord: (bijna) niemand vraagt aan me hoe het nu is.
Curious
Curious
Kletskop
Kletskop

Bericht  Gast do 14 apr 2011 - 9:30

Sjaantje schreef:Donnaa, pic please! Zit er al de hele dag op te wachten :P
Hahahaha, het lijkt op alle foto`s veel donkerder en daglicht heb ik vandaag niet echt gezien, dus heb nog geen foto.. Misschien worden er morgen of zaterdag wel foto`s gemaakt.. Very Happy

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 25 van 40 Vorige  1 ... 14 ... 24, 25, 26 ... 32 ... 40  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: