Dit is toch kinderachtig?
+11
Mari
loura
xxjojootjexx
Sweety
Kaboutertje
Sjaantje
smooch
VeryCherry
Susan
Melis_je
Filoria
15 plaatsers
Pagina 2 van 2
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Re: Dit is toch kinderachtig?
Molukse kennissen of vrienden van mn vader of moeder noem ik oom en tante. Maar dat betekent in onze taal meneer/mevrouw. Dat is niet hetgene wat ik.zou zeggen tegen nederlandse kennissen. Mn broertje.noemt zijn beste vrienden ook broer/broertje. Maar dat doet ie.puur uit vriendschap. Maar om eerlijk te zijn vind ik het wel raar en ook wel apart. Officieel gezien ben je geen familie van elkaar, dus lijkt het mij ook niet meer dan logisch dat je elkaar gewoon bij naam noemt of.meneer/mevrouw of u zegt.
Gast- Gast
Tja, mijn beste vriendin en ik noemen elkaar ook zussie. Heel veel mensen vragen ook aan ons of we zussen zijn.
En zij voelt zich wel een beetje tante over mijn kids en ik over die van haar.
En ik geloof dat we ook vast wel eens zo'n kreet over hyves gegooit hebben.
Mijn man noemt haar trouwens ook zijn zusje, zij was eerst namelijk zijn beste vriendin, nu nog, maar ook die van mij inmiddels.
Tja of het kinderachtig is, misschien wel. Maar het voelt ook zo hecht tussen ons. Hechter dan met onze eigen broer(s) en zus(sen)
En zij voelt zich wel een beetje tante over mijn kids en ik over die van haar.
En ik geloof dat we ook vast wel eens zo'n kreet over hyves gegooit hebben.
Mijn man noemt haar trouwens ook zijn zusje, zij was eerst namelijk zijn beste vriendin, nu nog, maar ook die van mij inmiddels.
Tja of het kinderachtig is, misschien wel. Maar het voelt ook zo hecht tussen ons. Hechter dan met onze eigen broer(s) en zus(sen)
xxjojootjexx- Kletskop
- Aantal berichten : 2298
Punten : 2387
Registratiedatum : 18-11-10
Ik vind het raar
loura- Ratel
- Aantal berichten : 3534
Punten : 3738
Registratiedatum : 19-11-10
Nah! Ik heb precies hetzelfde meegemaakt. Een vriendin van mij heeft twee beste vriendinnen, mij en nog een ander meisje. Ik mag haar wel hoor, no problem, maar zij claimt mijn vriendin soms echt heel erg. Ze zag haar ook als een verloren zusje en toen die vriendin van mij beviel van haar kindje, zei die vriendin ook steeds dat haar nichtje was geboren en dat ze haar wilde zien opgroeien want ze was haar tante etc. Ik was ook heel blij voor mijn vriendin en ik ben dol op haar dochtertje, maar ik vond het zwaar overdreven. Helemaal nu blijkt dat mevrouw amper langskomt omdat ze geen tijd heeft. Waar is dan die zusterliefde gebleven? Stiekem moet ik daar dan wel een beetje om gniffelen Maar ik snap dus precies hoe je je voelt!
Edit: oh ik vind het verder ook niet erg, ik noem mezelf ook weleens tante Fauve tegenover dat kindje, maar wel raar als je het op facebook/hyves/twitter/whatever gaat zeggen (en vooral zuur als later dan blijkt dat iemand's uitspraken geheel loos waren :S)
Edit: oh ik vind het verder ook niet erg, ik noem mezelf ook weleens tante Fauve tegenover dat kindje, maar wel raar als je het op facebook/hyves/twitter/whatever gaat zeggen (en vooral zuur als later dan blijkt dat iemand's uitspraken geheel loos waren :S)
Gast- Gast
Ik vind het wel meevallen. Iemand kan als een zus voor je zijn, zonder dat je dezelfde ouders hebt. Soms kan het zo voelen, dat kan ik me wel voorstellen, zeker als je beiden geen zussen hebt en je bv altijd een zus gemist heb. Snap de ophef er niet zo over eigenlijk.
Gast- Gast
ik vind dat een beetje triest, gevalletje aandachtsgebrek? Helaas familie krijg je en kan je niet kiezen.
Mari- Prater
- Aantal berichten : 1082
Punten : 1215
Registratiedatum : 03-12-10
In onze vriendengroep noemen de kinderen van vrienden mij 'tante Twellie'. Maar ik verwijs niet naar hun ouders als broer of zus. Zou ik ooit nooit doen, als ik heel goed met iemand op kan schieten, is het gewoon een heel goede vriendin, maar nog steeds geen zus.
Gast- Gast
Ik zie het hele probleem niet, ik vind het niet kinderachtig. Als zij zich daar beide nou prettig bij voelen.. Vrienden kunnen soms nog meer als familie voelen, dan echte familie door bloedband.
Gast- Gast
+1 met mijn beste vriendinnetje heb ik meer contact en een betere band dan met mijn broer en zus. Ik noem haar geen zus, maar dat is gewoon gevoelsmatig. Mijn schoonzusje noem ik dan weer wel mijn zusje, terwijl we een goede band hebben, maar minder dan met mijn beste vriendin. Dus tja... Soms voelt iemand als een zus, dat kan gewoon hoor mag je toch benoemen zoals jullie het beiden voelen?Tea-Leaf schreef:Ik zie het hele probleem niet, ik vind het niet kinderachtig. Als zij zich daar beide nou prettig bij voelen.. Vrienden kunnen soms nog meer als familie voelen, dan echte familie door bloedband.
Gast- Gast
Ik noemde vrienden van mijn ouders ook oom of tante 'voornaam'. Dit omdat het bij ons niet gebruikelijk is om een ouder iemand bij de voornaam aan te spreken, in ieder geval niet op jongere leeftijd. Ik heb daar nooit wat raars aan gevonden.
Een vriendin zus gaan noemen vind ik dan weer wel een beetje erg klef ofzo.
Een vriendin zus gaan noemen vind ik dan weer wel een beetje erg klef ofzo.
Gizmo- Prater
- Aantal berichten : 1151
Punten : 1285
Ik heb ook iemand die ik een beetje als zusje zie, maar ik ga niet op facebook zetten: mijn zus is zwanger, ik krijg een nichtje! Dat vind ik gewoon raar, dat is voor mij het verschil. Ik heb namelijk geen zus.
Gast- Gast
Fauve schreef:Ik heb ook iemand die ik een beetje als zusje zie, maar ik ga niet op facebook zetten: mijn zus is zwanger, ik krijg een nichtje! Dat vind ik gewoon raar, dat is voor mij het verschil. Ik heb namelijk geen zus.
Nee, zo zou ik het ook niet plaatsen. Maar ik snap wel dat het gevoelsmatig zo kan zijn.
De vriendin van mijn broertje spreekt mij in mails/sms en voorheen ook op msn wel eens aan met "hey zussie!" Daar krijg ik echt de kriebels van. Maar dat is omdat ik niks met haar heb
Gast- Gast
Beetje raar is het wel, maja als zij het leuk vinden lekker laten gaan.
Heb zelf 2 vriendinnen die mekaar zo vaak zien en zo close met elkaar omgaan dat ik soms ik zoiets heb van, hmmm.. doe eens normaal . T is zelfs zo erg dat de dochter van vriendin A vriendin B al mama noemt.
Vriendin B ziet zichzelf dan ook als tante, familie zijn ze alleen in de verste verte niet van elkaar.
Heb zelf 2 vriendinnen die mekaar zo vaak zien en zo close met elkaar omgaan dat ik soms ik zoiets heb van, hmmm.. doe eens normaal . T is zelfs zo erg dat de dochter van vriendin A vriendin B al mama noemt.
Vriendin B ziet zichzelf dan ook als tante, familie zijn ze alleen in de verste verte niet van elkaar.
Fearie- Ratel
- Aantal berichten : 3708
Punten : 4239
Ik snap dat je je er niet druk om maakt, maar ik vind het 'liegen' noemen en je vast houden aan feiten wel een beetje triest eigenlijk. Wat maakt het uit hoe en waarom ze het uitdragen als 'echte' zussen zijnde? Als ze daar verder niemand kwaad mee doen, waarom niet?
mzcharlotte- Ratel
- Aantal berichten : 4211
Punten : 4519
zegmaar_ schreef:Ik snap dat je je er niet druk om maakt, maar ik vind het 'liegen' noemen en je vast houden aan feiten wel een beetje triest eigenlijk. Wat maakt het uit hoe en waarom ze het uitdragen als 'echte' zussen zijnde? Als ze daar verder niemand kwaad mee doen, waarom niet?
+1, dát vind ik juist kinderachtig. Leven en laten leven denk ik dan.
Merai- Ratel
- Aantal berichten : 4765
Punten : 5075
+1 Als ik dit topic lees denk ik echt: waar maak je je druk om? Het lijkt bijna wel een vorm van jaloezie ofzo...Merai schreef:zegmaar_ schreef:Ik snap dat je je er niet druk om maakt, maar ik vind het 'liegen' noemen en je vast houden aan feiten wel een beetje triest eigenlijk. Wat maakt het uit hoe en waarom ze het uitdragen als 'echte' zussen zijnde? Als ze daar verder niemand kwaad mee doen, waarom niet?
+1, dát vind ik juist kinderachtig. Leven en laten leven denk ik dan.
Gast- Gast
Ik maak me helemaal niet druk hoor. Was gewoon benieuwd naar jullie mening.
Mijn laatste berichtje was een reactie op Francaise (als ik het goed heb onthouden), die zei dat ze het geen liegen vindt. En ik vind het dus wel liegen. Dat is gewoon zo. Maar dat betekent niet dat ik er wakker van lig hoor.
Heb wel meer om me druk om te maken, nu ik 1 mei de sleutel van mijn nieuwe huis krijg ( )
Mijn laatste berichtje was een reactie op Francaise (als ik het goed heb onthouden), die zei dat ze het geen liegen vindt. En ik vind het dus wel liegen. Dat is gewoon zo. Maar dat betekent niet dat ik er wakker van lig hoor.
Heb wel meer om me druk om te maken, nu ik 1 mei de sleutel van mijn nieuwe huis krijg ( )
Filoria- Ratel
- Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11
Dat vind ik altijd zo'n non-opmerking "waar maak je je druk om". Dan kan 99 procent van de topics van dit forum wel dicht.
Gast- Gast
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» Dit is toch niet kinderachtig?
» Beetje kinderachtig
» Toch iets met haar gehoor: [Update] toch buisjes.
» Dit kan toch niet... of toch wel?
» Nee toch hé?
» Beetje kinderachtig
» Toch iets met haar gehoor: [Update] toch buisjes.
» Dit kan toch niet... of toch wel?
» Nee toch hé?
Pagina 2 van 2
Permissies van dit forum: