Dit is toch kinderachtig?
+11
Mari
loura
xxjojootjexx
Sweety
Kaboutertje
Sjaantje
smooch
VeryCherry
Susan
Melis_je
Filoria
15 plaatsers
Pagina 1 van 2
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Dit is toch kinderachtig?
Twee kennissen van mij doen al jaren alsof ze zussen zijn, terwijl ze echt geen familie zijn. Ze zijn gewoon erg goede vriendinnen. Maar als ze over elkaar praten hebben ze het dus over 'mijn zus dit, mijn zus dat'.
Kennis A is net bevallen van een dochtertje, en kennis B heeft nu op hyves gezet dat ze zo blij is dat haar zus bevallen is van een gezond kindje, en dat ze heel trots is op haar pasgeboren nichtje.
Ligt het nou aan mij, of is dit verschrikkelijk kinderachtig en vreemd gedrag? Ik vind het zelf meer iets voor de middelbare school.
Aan de andere kant hoor je wel vaker dat kinderen een 'tante' hebben die niet echt hun tante is. Maar dan hoor je de moeders toch nooit zeggen dat ze zussen zijn, of wel? Wat vinden jullie ervan?
(Ik maak me er trouwens niet ontzettend druk om ofzo hoor :p ben gewoon benieuwd naar jullie mening)
Kennis A is net bevallen van een dochtertje, en kennis B heeft nu op hyves gezet dat ze zo blij is dat haar zus bevallen is van een gezond kindje, en dat ze heel trots is op haar pasgeboren nichtje.
Ligt het nou aan mij, of is dit verschrikkelijk kinderachtig en vreemd gedrag? Ik vind het zelf meer iets voor de middelbare school.
Aan de andere kant hoor je wel vaker dat kinderen een 'tante' hebben die niet echt hun tante is. Maar dan hoor je de moeders toch nooit zeggen dat ze zussen zijn, of wel? Wat vinden jullie ervan?
(Ik maak me er trouwens niet ontzettend druk om ofzo hoor :p ben gewoon benieuwd naar jullie mening)
Filoria- Ratel
- Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11
Re: Dit is toch kinderachtig?
Kan cultuur zijn. Maar wat maakt het uit? Als zij zich voorstellen als familie, zou ik dat respecteren.
Melis_je- Kletskop
- Aantal berichten : 1942
Punten : 2162
Registratiedatum : 22-03-11
Dat is inderdaad wel een beetje raar. Misschien willen ze allebei heel erg graag een zus?
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10
Melis_je schreef:Kan cultuur zijn. Maar wat maakt het uit? Als zij zich voorstellen als familie, zou ik dat respecteren.
Ja, wat moet je anders? Ik zou er wel het mijne van denken, dat wel.
Susan- Lady Post-a-lot
Ik heb een vriendin en soms noemen we elkaar voor de grap sis, vroeger leken we heel erg op elkaar en dacht iedereen dat we echt zussen waren. Mijn zoontje noemt hij wel tante en zij noemt mijn zoontje haar neefje, maar als iemand er naar vraagt zeg ik wel gewoon hoe het echt zit, voorkomt een hoop gezeur.
Maar om nou op de leeftijd van je vriendinnen zo te gaan doen is ietwat infantiel.
Maar om nou op de leeftijd van je vriendinnen zo te gaan doen is ietwat infantiel.
VeryCherry- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17413
Punten : 17754
Registratiedatum : 17-11-10
Susan schreef: Ik zou er wel het mijne van denken, dat wel.
Ik niet, ook dit zou me echt niet interesseren.
Melis_je- Kletskop
Het is ook niet zo dat ik er dagen denkwerk aan zou hebben.
Susan- Lady Post-a-lot
Ik ken ook 2 jonge vrouwen die zo goed bevriend zijn, dat ze elkaar zusjes noemen. Zo voelen zij dat en dat respecteer ik. Ik vind het bij hen eigenlijk wel iets liefs hebben.
Gast- Gast
Ik vind dat niet kinderachtig, misschien is hun band zo hecht dat ze zich net als zussen voelen.
smooch- Kletskop
- Aantal berichten : 2385
Punten : 2453
Susan: dagen denkwerk zou wel een beetje verspilde moeite zijn ja
Grappig dat iedereen er weer anders over denkt. Ik weet het zelf niet zo goed. Het heeft ergens wel iets schattigs ja, maar het is zo jammer dat ze het zo stug volhouden. Het duurde echt maaanden voor ik er achter kwam dat ze niet echt zussen zijn. Terwijl ik ze allebei best vaak spreek. Aan de manier waarop ze over elkaar praten kun je gewoon niet merken dat ze 'doen alsof'.
Ze zijn overigens allebei 27.
Grappig dat iedereen er weer anders over denkt. Ik weet het zelf niet zo goed. Het heeft ergens wel iets schattigs ja, maar het is zo jammer dat ze het zo stug volhouden. Het duurde echt maaanden voor ik er achter kwam dat ze niet echt zussen zijn. Terwijl ik ze allebei best vaak spreek. Aan de manier waarop ze over elkaar praten kun je gewoon niet merken dat ze 'doen alsof'.
Ze zijn overigens allebei 27.
Filoria- Ratel
En oja: ik vind het dus vooral apart dat ze dit volhouden nu kennis A net bevallen is. Tante worden en een nichtje krijgen is best een grote gebeurtenis. Ik vind het nogal wat om daar over te liegen. (Liegen klinkt meteen zo ernstig, maar dat is feitelijk wel wat ze doen.)
Filoria- Ratel
En nog even heel iets anders: Melis_je, wat heb jij een briljante avatar
Filoria- Ratel
Als zij dat zo voelen. Mijn beste vriendin ken ik 100 jaar, dat is mijn meisje, mijn zusje. En in de vriendenkring van mijn ouders noem ik iedereen oom en tante omdat mijn ouders mij dat zo hebben geleerd. Als ik maar weet hoe het zit. Beter een gekozen zus denk ik dan maar ;-)Filoria schreef:En oja: ik vind het dus vooral apart dat ze dit volhouden nu kennis A net bevallen is. Tante worden en een nichtje krijgen is best een grote gebeurtenis. Ik vind het nogal wat om daar over te liegen. (Liegen klinkt meteen zo ernstig, maar dat is feitelijk wel wat ze doen.)
Dat is geen liegen, soms voelt dat zo. Misschien heb jij genoeg aan je eigen bloedbandfamilie maar veel mensen niet.
Gast- Gast
+1, ik moest er ook even goed naar kijkenFiloria schreef:En nog even heel iets anders: Melis_je, wat heb jij een briljante avatar
Filoria, ik vind het ook wel erg ver gaan. Ik heb ook 2 vriendinnen en we noemen ons drieën ook wel eens voor de grap 'aangenomen zusjes' maar dat gaat niet zo ver door als de situatie die jij noemde. Ik heb maar één zus en maar één nichtje en die status kan niemand anders innemen!
Sjaantje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 9631
Punten : 10334
Ik vind het ook wel erg overdreven gedrag voor vrouwen van die leeftijd. Dat je goed met elkaar op kunt schieten is hartstikke leuk en dat je de deur bij elkaar platloopt moet je zelf weten, maar zussen en tante enzo vind ik dan weer het andere uiterste. Maar goed, ieder z'n ding.
Gast- Gast
Het doet mij een beetje denken aan de basisschool.
"Kijk ons, wij zijn zusjes"!
Als het in mijn vriendenkring zou zijn, zou ik het wel een beetje apart vinden denk ik.
"Kijk ons, wij zijn zusjes"!
Als het in mijn vriendenkring zou zijn, zou ik het wel een beetje apart vinden denk ik.
Kaboutertje- Kletskop
- Aantal berichten : 1594
Punten : 1991
Registratiedatum : 30-12-10
Francaise, nu ik dat bericht van jou lees bedenk ik me dat wij vrienden van m`n ouders ook oom en tante noemen haha.. En 1 van hun dochters is ook echt m`n nichtje, terwijl het m`n nichtje niet echt is..
Gast- Gast
_Donnaa schreef:Francaise, nu ik dat bericht van jou lees bedenk ik me dat wij vrienden van m`n ouders ook oom en tante noemen haha.. En 1 van hun dochters is ook echt m`n nichtje, terwijl het m`n nichtje niet echt is..
Kinderachtig, zeg!
Gast- Gast
Mijn beste vriendin ken ik al bijna 10 jaar. Wij zijn gewoon hele goede vriendinnen van elkaar maar noemen elkaar geen zus. Ze heeft 3 kids en soms zegt ze weleens ga maar naar tante sweety. Kids zeggen ook geen tante tegen mij gewoon mijn eigen naam.
Sweety- Ratel
- Aantal berichten : 4013
Punten : 4489
Registratiedatum : 19-11-10
Ze is 12 en ik ook, maar dan omgekeerd, dus dan mag het nog..Alex schreef:_Donnaa schreef:Francaise, nu ik dat bericht van jou lees bedenk ik me dat wij vrienden van m`n ouders ook oom en tante noemen haha.. En 1 van hun dochters is ook echt m`n nichtje, terwijl het m`n nichtje niet echt is..
Kinderachtig, zeg!
Gast- Gast
Het blijft liegen hoor. Hoeveel herinneringen je ook deelt, en hoeveel je ook van elkaar houdt, het blijft een feit dat je:Francaise_ schreef:Dat is geen liegen, soms voelt dat zo. Misschien heb jij genoeg aan je eigen bloedbandfamilie maar veel mensen niet.
- niet dezelfde ouders hebt
- niet - gedeeltelijk - dezelfde genen hebt
Als je graag wilt aangeven dat je echt heel veel om iemand geeft, waarom noem je diegene dan niet je 'allerbeste vriendin' of je 'hartsvriendin'? Oké dat klinkt misschien kinderachtig, maar ik vind persoonlijk een nepzus nog kinderachtiger.
Zelf heb ik trouwens inderdaad een goede band met mijn broertje en zusje, en ik voel geen behoefte om mijn beste vriendin ook tot zus te promoveren. Maar het gaat mij er niet om of de ene band hechter dan de andere is, maar dat mijn zusje mijn zusje is, en mijn beste vriendin mijn beste vriendin. Dat is gewoon feitelijk de relatie die ik met ze heb. Waarom zou ik het anders noemen? Mijn beste vriendin weet heus wel dat ik gek op haar ben, daarvoor hoef ik haar geen 'zus' te noemen. En andere mensen zien ook wel dat wij bijzonder zijn voor elkaar, zonder dat we er een naam aan geven.
Filoria- Ratel
Sjaantje schreef:+1, ik moest er ook even goed naar kijkenFiloria schreef:En nog even heel iets anders: Melis_je, wat heb jij een briljante avatar
Dank jullie wel
Melis_je- Kletskop
Het is dus puur het stukje gevoelens waar het nu omgaat en gevoelens zijn nou eenmaal geen feiten. Als je het dan puur feitelijk zou benaderen valt het onder liegen en zou het al heel anders voor je zijn als ze zouden zeggen: "Onze band voelt alsof we zussen zijn etc etc."
Vroeger noemde ik 3 vriendinnen van mijn moeder (en hun partners trouwens ook) tante en oom. Mijn zus is hier mee gestopt en ik doe het onbewust nog steeds, uit een soort van respect, terwijl het echt helemaal niet hoeft. Zij vinden het heel 'lief' dat ik dat op m'n 29e nog doe, maar het gaat gewoon onbewust. Noem het gewenning. Nooit erover nagedacht dat anderen dat kinderachtig kunnen vinden.
Vroeger noemde ik 3 vriendinnen van mijn moeder (en hun partners trouwens ook) tante en oom. Mijn zus is hier mee gestopt en ik doe het onbewust nog steeds, uit een soort van respect, terwijl het echt helemaal niet hoeft. Zij vinden het heel 'lief' dat ik dat op m'n 29e nog doe, maar het gaat gewoon onbewust. Noem het gewenning. Nooit erover nagedacht dat anderen dat kinderachtig kunnen vinden.
Gast- Gast
Ik noem de vrienden van m'n ouders ook oom&tante en daardoor zijn hun kinderen dus gewoon m'n neefjes en nichtjes. (Ze zijn bijna allemaal ouder dus sinds ik een smurf-formaat heb, is mijn gedachtengang al zo)
Verder vind ik 't niks mis mee, om mensen je zusje te noemen als je 't zo voelt, maar ik vind 't wel een verschil, of je 't nou tussen neus en lippen door op een verjaardag vermeldt, of op Hyves for everyone to see.. Oh en verder ben ik nu 10 jaar bevriend met m'n beste vriendin en ik zal d'r niet m'n zusje noemen, maar 't is wel mijn meisje, m'n chick en we weten nu al, dat als zij kiddies krijgt, ik spontaan Tante Trisha word en zo zal ik mezelf dan ook noemen gewoon..
Verder vind ik 't niks mis mee, om mensen je zusje te noemen als je 't zo voelt, maar ik vind 't wel een verschil, of je 't nou tussen neus en lippen door op een verjaardag vermeldt, of op Hyves for everyone to see.. Oh en verder ben ik nu 10 jaar bevriend met m'n beste vriendin en ik zal d'r niet m'n zusje noemen, maar 't is wel mijn meisje, m'n chick en we weten nu al, dat als zij kiddies krijgt, ik spontaan Tante Trisha word en zo zal ik mezelf dan ook noemen gewoon..
Gast- Gast
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» Dit is toch niet kinderachtig?
» Beetje kinderachtig
» Toch iets met haar gehoor: [Update] toch buisjes.
» Dit kan toch niet... of toch wel?
» Dit is toch gek?
» Beetje kinderachtig
» Toch iets met haar gehoor: [Update] toch buisjes.
» Dit kan toch niet... of toch wel?
» Dit is toch gek?
Pagina 1 van 2
Permissies van dit forum: