Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Beetje kinderachtig

+3
RYW
Monte
Moon
7 plaatsers

Ga naar beneden

Beetje kinderachtig Empty Beetje kinderachtig

Bericht  Gast zo 20 maa 2011 - 21:23

Weet niet zo goed in welk topic ik dit moet zetten,

Ik heb al niet zo'n goede band met mijn schoonmoeder, maar goed laatst waren wij daar geweest en zag ze dat ik ipv een luiertas voor mijn kinderen beide een rugzakje had gekocht om daar de luiers / speelgoedje en reserve kleding enz in te doen.

Nu kwam ze van de week aan met een rugzakje wat ze ergens gevonden had in een of andere doos wat van mijn schoonzusje is geweest vroeger Neutral ja zegt ze , hier nu heeft L ( mijn dochtertje ) tenminste een eigen rugzakje, ik had toen als zoiets van : je weet dat we haar laatst een woezel en pip rugzakje hebben gekocht dus waarom kom je nou met dat oude versleten ding aan,maar mijn man keek mij al aan met een blik van zeg maar niets...

Maar nu had hij het er gister over dat als we naar haar toe gaan ik alle spullen van ons dochtertje in dat versleten oude ding moet doen omdat zij anders beledigd is.... tja ik vind het kinderachtig en heb ook geen zin om met zoiets te gaan beginnen, ik heb haar toch niet voor niets dat rugzakje gekocht en oke het is misschien maar een kleine moeite om dat even om te wisselen, maar dat ding ziet er gewoon niet meer uit en ik snap ook niet waarom ze daar mee aan komt....

En vooral omdat ze iedere keer beledigd is als we een keer daar komen en ze hebben bijv een broek van haar gekregen en als wij daar komen en zij hebben die broek niet aan is ze boos , tja ik ga niet iedere keer alles omgooien voor haar, ze hebben de kleding vaak zat aan, maar ga het niet als ze al iets aan hebben nog een keer omkleden omdat zij anders beledigd is , dit gaat met heel veel dingen, daarom stoort het me ook, ik heb het gevoel dat ik naar pijpen moet dansen

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Beetje kinderachtig Empty Re: Beetje kinderachtig

Bericht  Gast zo 20 maa 2011 - 21:28

Opzich denk ik wel dat je man gelijk heeft, je schoonmoeder bedoelt het misschien gewoon met de allerbeste bedoelingen en misschien vindt ze het ook wel leuk te zien dat het tasje van haar dochter weer zo nu en dan eens gebruikt wordt? Of ze het nou weg gooit of dat ze het aan jou geeft en ze dat tasje misschien zo nu en dan nog eens voorbij ziet komen. Ik zou gewoon dat tasje lekker meenemen, wat je idd al zegt, kleine moeite... Ik vind het eerlijk gezegd eerder ene beetje koppig om te doen of je dat tasje nooit gekregen hebt. Jij hebt zelf waarschijnlijk ook verschillende tassen en je wisselt ook wel eens van tas. maak het 'probleem' niet groter dan hij is (als er al een probleem is) Wink

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 20 maa 2011 - 21:34

wat mij stoort is dat ze alles wat ik doe of wil doen voor de kinderen op de een of andere manier nooit goed vind,

Hoort ze dat ik een spaarrekening wil openen voor mijn kinderen ( net na de geboorte ) vliegt zij naar de bank om een rekening te openen zonder ook maar iets te zeggen,

Zegt mijn man bijv M ( ik dus ) gaat van de week voor onze zoon kijken voor nieuwe kleding, komt zij de dag erna aan met kleding ( wat dan niet eens onze smaak is en ze dat goed weet )

Ze is kapster en mijn man had onze zoon meegenomen voor te knippen, komt onze zoon thuis met een matje in de nek Cry want ja dat vond zij mooi.... terwijl ze heel goed weet dat ik dat vreselijk vind...

En zo voelt het voor mij telkens weer alsof ze mij gewoon wil 'pesten ' dat alles wat ik doe voor mijn kinderen niet goed of goed genoeg is,

En dat rugzakje, dat is gewoon zooo ontzettend versleten, het was ooit geel, nu is het vies geel / beige achtig,

Gast
Gast

Bericht  Moon zo 20 maa 2011 - 21:54

Ik zou zelf gewoon het nieuwe rugzakje voor je dochter gebruiken. Anders heb jij hem voor niets gekocht! Voor je dochter vind ik het anders ook niet duidelijk. Als ze naar oma gaan is het ene rugzakje van haar en naar alle andere visite de nieuwe. Dat lijkt me wat onhandig.

Natuurlijk mag je best rekening houden met de gevoelens van je schoonmoeder (of iemand anders) maar ik vind niet dat je dan altijd maar verplicht bent om met haar idee/aankoop mee te gaan.
Moon
Moon
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 383
Punten : 445
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Monte zo 20 maa 2011 - 22:29

Moon schreef:Ik zou zelf gewoon het nieuwe rugzakje voor je dochter gebruiken. Anders heb jij hem voor niets gekocht! Voor je dochter vind ik het anders ook niet duidelijk. Als ze naar oma gaan is het ene rugzakje van haar en naar alle andere visite de nieuwe. Dat lijkt me wat onhandig.

Natuurlijk mag je best rekening houden met de gevoelens van je schoonmoeder (of iemand anders) maar ik vind niet dat je dan altijd maar verplicht bent om met haar idee/aankoop mee te gaan.
+1, het is toch jouw kind en jouw leven, niet die van je schoonmoeder.
Monte
Monte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4853
Punten : 5410
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast zo 20 maa 2011 - 23:39

Ik ben het niet eens met Maple, ik zou dat tasje niet elke keer omwisselen omdat zij zich gedraagd als een beledigd kind. Kom nou.

Gast
Gast

Bericht  RYW ma 21 maa 2011 - 0:22

Ik zou het uit beleefdheid één keer doen, in dat rugtasje van je schoonmoeder, en daarna gewoon doen wat jij zelf wil. Als ze elke keer uit haar panty knalt als je kinderen niet de kleding dragen die zij gegeven heeft, dan moet ze zich eens even gaan realiseren dat jouw kinderen jouw kinderen zijn, en niet een soort van showcase of paspop waar die kleding op geshowt moet worden.

Ik zou het dus voor één keer wel doen, en daarna gewoon je eigen rugzakje gebruiken.
RYW
RYW
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4484
Punten : 5076

Bericht  Filoria ma 21 maa 2011 - 2:50

Heeft ze een matje geknipt bij je zoon? :o Daar zou ik ook niet blij mee zijn!

Aan de andere kant: je hebt het niet over écht grote dingen. Ik kan me goed voorstellen dat je haar impulsieve gedrag zat bent, en dat je liever zou zien dat ze vaker zou vragen wat jij wilt. Maar uiteindelijk is dit hoe zij is, en ik denk niet dat je kunt verwachten dat ze zichzelf grondig verandert. Natuurlijk kun je haar aanspreken op dingen die je dwarszitten, vragen of ze in het vervolg jouw mening vraagt voor ze iets koopt/doet, maar als ik jou was zou ik ook proberen te relativeren voor jezelf.

Wat merken jouw kinderen nou uiteindelijk van de dingen die zij doet? Voor jou lijkt een lelijk kapsel of een versleten rugzakje misschien vreselijk, maar ik denk dat je kinderen er totaal niet mee zullen zitten.

Als je met haar in gesprek gaat, bedank haar dan in elk geval ook voor de dingen die je wel waardeert. Dat ze de moeite neemt om spullen voor je te regelen, of je zoontje te knippen. Ze bedoelt het uiteindelijk goed toch?
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11

Bericht  Fearie ma 21 maa 2011 - 6:01

Moon schreef:Ik zou zelf gewoon het nieuwe rugzakje voor je dochter gebruiken. Anders heb jij hem voor niets gekocht! Voor je dochter vind ik het anders ook niet duidelijk. Als ze naar oma gaan is het ene rugzakje van haar en naar alle andere visite de nieuwe. Dat lijkt me wat onhandig.

Ook mee eens, je kunt niet continue rekening houden met als je naar je schoonmoeder gaat dat de kinderen haar gegeven kleding en spullen mee moeten nemen of aan moeten hebben. Dat is toch niet te doen.
Als ze dan beledigt is, kan dat gebeuren. Misschien moet je schoonmoeder het tasje dan houden, zodat je dochter het kan gebruiken als ze een dagje bij je schoonmoeder is?

Fearie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3708
Punten : 4239

Bericht  Susan ma 21 maa 2011 - 6:07

Als het alleen om dat rugzakje ging dan zou ik speciaal voor bezoekjes aan haar wel een paar luiers en een pakje doekjes in dat rugzakje stoppen en dat meegeven als ze bij haar op bezoek gaan. Als ze telkens verwacht dat ze de kleren aan hebben die zij koopt dan zou ik daar snel mee klaar zijn en dat zou dan ook gelden voor het rugzakje.

Overigens zou ik pis- en pisnijdig worden als het haar van mijn kinderen zonder mijn goedkeuring zou worden geknipt.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567

Bericht  Lynn_ ma 21 maa 2011 - 6:09

Jen_ schreef:Ik ben het niet eens met Maple, ik zou dat tasje niet elke keer omwisselen omdat zij zich gedraagd als een beledigd kind. Kom nou.
+1
Lynn_
Lynn_
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1985
Punten : 2068
Registratiedatum : 30-12-10

Bericht  Gast ma 21 maa 2011 - 6:16

Zoals vele dames nu wel weten ( :P ) , eerste reactie van mij is alleen op de openingspost.

Ik denk dat je schoonmoeder het goed bedoeld, en misschien wat jaloers/onzeker/bozig is als jullie haar spulletjes niet gebruiken.
Je moet echter vrij zijn om te doen wat je zelf wil, het zijn tenslotte jullie kinderen. Je kan ook aangeven dat ze t rugzakje wel eens gebruikt maar dat je niet voor niks zelf een nieuwe hebt gekocht, op een nette manier.

Ja kom zeg, t moet niet gekker worden. Leuk dat je wat cadeau krijgt, maar wat je er mee doet mag je toch zeker zelf weten?

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 21 maa 2011 - 6:19

Lynn_ schreef:
Jen_ schreef:Ik ben het niet eens met Maple, ik zou dat tasje niet elke keer omwisselen omdat zij zich gedraagd als een beledigd kind. Kom nou.
+1

Ja. Dat dus. Je hoeft je toch niet in allerlei bochten te wringen om je schoonmoeder te pleasen? Dan maar niet dat oude rugzakje omdoen. We hebben het over iets simpels ( ook al is t goed bedoeld ), niet over opvoedzaken als wel of geen snoep geven.

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 21 maa 2011 - 6:41

Had ik het dan over 'elke keer'? Ik bedoelde eigenlijk gewoon een keertje. Schoonmama blij, daarna de Woezel & Pip-tas er weer in, jij blij.

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 21 maa 2011 - 7:00

Ik zou dat dus ook niet doen.
En ik begrijp ook best goed wat je bedoeld.

ALs het nu alleeeeeeeen dat rugzakje zou zijn... Maar dat zijn alle dingen die je hier nu opnoemt (en wellicht nog tig dingen meer) bij elkaar.

Je kunt best dat rugzakje eens meegeven maar ik zou mijn dochter ook niet de straat opsturen met een vies oud afdankertje (ookal is het nog zo goed bedoeld).

Ook zou ik mijn kind dus echt niet meer bij haar laten knippen.
Dan maar (meer) betalen en naar een kapper op de hoek maar dit zou echt niet meer gebeuren.
Wat een mens zeg! En wat zegt je man daar van?

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 21 maa 2011 - 7:03

Maple schreef:Had ik het dan over 'elke keer'? Ik bedoelde eigenlijk gewoon een keertje. Schoonmama blij, daarna de Woezel & Pip-tas er weer in, jij blij.
+1

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 21 maa 2011 - 19:05

het zijn inderdaad nog veel meer dingen, dingen die zowel mijn man als mij irriteren, maar dat rugzakje was gewoon de druppel,en dan meer de manier waarop ze dat zei,.

Ze heeft naar mij toe al zoveel kwetsende opmerkingen gemaakt dat ik er gewoon zo klaar mee ben en gewoon niet meer mee wil werken oa heeft ze gezegd toen onze zoon geboren was : jammer dat hij jou neus en mond heeft.... vond ik nou niet bepaald een leuke opmerking en zo kan ik een hele waslijst opnoemen van kwetsende dingen waarvan ze 'even' moet laten merken dat ik in haar ogen niet goed genoeg ben, niet goed genoeg voor haar zoon, voor mijn kinderen....

Mijn man heeft het er moeilijk mee, hij is het allemaal met mij eens, wijst haar regelmatig op haar opmerkingen en zegt dat hij eens normaal moet doen en heeft ook tegen mij gezegd als ze zo doorgaat wil ik straks geen contact meer met haar, maar telkens zeg ik dan weer tja het is toch je moeder.... ik wil gewoon niet de oorzaak zijn dat hij z'n moeder niet meer ziet, dan krijg ik dat straks ook nog eens over mij heen van haar.

Maar ik ben er klaar mee om naar haar pijpen te moeten dansen en iedere keer gekwetst te worden, met haar praten helpt totaal niet, hebben we al zovaak geprobeerd namelijk.

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 21 maa 2011 - 19:37

Wat vervelend allemaal zeg! Ik kan me voorstellen dat je je daar aan ergert. Kunnen jullie wel goed met je schoonvader opschieten? Misschien dat je eens met hem kan praten?

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 21 maa 2011 - 19:41

Eline schreef:Wat vervelend allemaal zeg! Ik kan me voorstellen dat je je daar aan ergert. Kunnen jullie wel goed met je schoonvader opschieten? Misschien dat je eens met hem kan praten?

JA met hem kan ik wel goed overweg, maar die zijn 4 jaar geleden gescheiden

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 21 maa 2011 - 20:20

1982Angel1982 schreef:
Eline schreef:Wat vervelend allemaal zeg! Ik kan me voorstellen dat je je daar aan ergert. Kunnen jullie wel goed met je schoonvader opschieten? Misschien dat je eens met hem kan praten?

JA met hem kan ik wel goed overweg, maar die zijn 4 jaar geleden gescheiden

Das wel jammer, dan kan hij haar ook niet wijzen op haar gedrag. Wel fijn dat je met hem wel goed overweg kan.

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 21 maa 2011 - 21:13

Waarom zou de TO die tas soms moeten afwisselen met die ze van haar schoonmoeder heeft gehad. Zie niet in waarom. TO had al tasjes die gebruikt worden en omdat haar sm ineens met anderen komt hoeft zij die echt niet te gebruiken.
Ik zou die van haar iig nooit gebruiken, koop zelf wel wat ik wil en wat ik gebruik.

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: