Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Toch iets met haar gehoor: [Update] toch buisjes.

+12
June
Flip Fluitketel
nillis
Roodkapje
Wennes
Teddyaapje
Parisienne
mauwmauw
Susan
Floor
Bruintje Beer
Jasmine
16 plaatsers

Ga naar beneden

Toch iets met haar gehoor: [Update] toch buisjes. Empty Toch iets met haar gehoor: [Update] toch buisjes.

Bericht  Jasmine wo 6 feb 2013 - 0:08

Zoals de meesten waarschijnlijk wel weten, praat J. heel slecht. Verder dan een aantal (halve) losse woorden komt ze nog steeds niet.

Gistermiddag hadden wij met J. haar eerste onderzoeken in het audiologisch centrum. Ze heeft toen ook een gehoortest gehad. Dit snapte ze heel goed. : ze moest n.a.v. piepjes een kraal op een stokje zetten. Ze kreeg het heel spelenderwijs uitgelegd, ze had meteen door wat de bedoeling was. We hadden haar van tevoren uitgelegd wat we gingen doen en dat ze lief moest doen wat wij en de mevrouw van haar zouden vragen. Tot zover ging alles perfect.

Helaas is er toch naar voren gekomen dat er waarschijnlijk met haar gehoor iets niet helemaal in orde is. Ze mist de wat zachtere tonen en bepaalde frequenties (dus letters) hoort ze minder goed. Doordat ze verder een pientere dame is, was ons dit nooit opgevallen. Ze compenseert dit nl. zelf heel goed door haar begrip. Uit een onderzoek van haar trommelvliezen bleek dat hier niet voldoende trilling in zit. De vermoedelijke oorzaak dus.

Wij hadden dit van tevoren niet verwacht. Juist omdat ze zoveel begrijpt en doorheeft, hadden wij dit echt niet aan zien komen. Goed, ze reageert niet altijd meteen, maar dat is altijd als ze ergens door afgeleid word. Ik ben echt blij dat we toch erop aangedrongen hebben verder te kijken, dat ons vermoeden: 'dat praten komt niet vanzelf' vermoedelijk toch juist blijkt.

Nu hebben we vrijdag al een afspraak bij de K.N.O arts. Degene die het onderzoek afnam, vond ook dat J. wat haar leeftijd betreft in een fase zit, dat er snel verder gekeken moet worden, vooral omdat ze regelmatig gefrustreerd en verdrietig is, omdat wij haar niet begrijpen, waardoor wij uiteindelijk ook gefrustreerd raken.

Verder hebben we over een tijdje aanvullende taal- en spraakonderzoeken, dan gaan ze daar ook verder naar kijken. Genoeg op de planning dus, maar ik ben blij dat er eindelijk wat gebeurt!


Laatst aangepast door Jasmine op do 7 feb 2013 - 23:10; in totaal 1 keer bewerkt
Jasmine
Jasmine
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3497
Punten : 3635
Registratiedatum : 30-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Toch iets met haar gehoor: [Update] toch buisjes. Empty Re: Toch iets met haar gehoor: [Update] toch buisjes.

Bericht  Bruintje Beer wo 6 feb 2013 - 0:11

Flipfluitketel heeft ook zoiets met J. maar weet het fijne er niet zo vanaf. Is wat met haar trommelvliezen en haar amandelen!!

Misschien reageerd ze zelf nog wel met van hoe en wat en anders even PMen
Bruintje Beer
Bruintje Beer
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2864
Punten : 2925
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Toch iets met haar gehoor: [Update] toch buisjes. Empty Re: Toch iets met haar gehoor: [Update] toch buisjes.

Bericht  Floor wo 6 feb 2013 - 0:17

Fijn dat er verder wordt gekeken en dat je nu meer duidelijkheid krijgt waarom ze niet zoveel praat en vaak gefrustreerd raakt omdat ze het niet kan zeggen of jullie haar niet begrijpen.
succes met de onderzoeken.
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Toch iets met haar gehoor: [Update] toch buisjes. Empty Re: Toch iets met haar gehoor: [Update] toch buisjes.

Bericht  Susan wo 6 feb 2013 - 1:13

Te weinig trilling in de trommelvliezen wijst vaak op teveel vocht achter de trommelvliezen, vaak zijn buisjes dan al een uitkomst. Dat is gelukkig een erg eenvoudige ingreep die meestal wel op korte termijn kan.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Toch iets met haar gehoor: [Update] toch buisjes. Empty Re: Toch iets met haar gehoor: [Update] toch buisjes.

Bericht  mauwmauw wo 6 feb 2013 - 1:17

ach nee,een uitslag waar je niet echt op hoopte.Ik hoop dat zoals susan zegt,het alleen "maar"vocht achter het trommelvlies is,en dat is heel goed te verhelpen met buisje.Ik zelf heb een aangeboren gehoor afwijking,en heb tot en met 22e ongeveer buisjes gehad,daarna helaas toch gehoorapparaten.Gelukkig dat jullie erop aan gedrongen hebben,en het nu goed onderzocht word.
mauwmauw
mauwmauw
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2142
Punten : 2722
Registratiedatum : 24-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Toch iets met haar gehoor: [Update] toch buisjes. Empty Re: Toch iets met haar gehoor: [Update] toch buisjes.

Bericht  Jasmine wo 6 feb 2013 - 1:27

Het kan idd. met vocht achter het trommelvlies te maken hebben, maar ook iets met trilhaartjes ofzo. Ze zei gisteren al wel dat het mogelijk met buisjes al goed te verhelpen is. Zou wel fijn zijn als dat idd. zo is.
Jasmine
Jasmine
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3497
Punten : 3635
Registratiedatum : 30-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Toch iets met haar gehoor: [Update] toch buisjes. Empty Re: Toch iets met haar gehoor: [Update] toch buisjes.

Bericht  Parisienne wo 6 feb 2013 - 1:31

Fijn dat er in ieder geval verder gekeken wordt en jullie niet nog maanden zelf verder moeten 'hobbelen'. Ik hoop dat het simpel te verbeteren of zelfs te verhelpen is, zodat de frustraties van zowel J. als jullie een stuk minder kunnen worden. Sneu voor haar, het zal zo moeilijk en inderdaad frustrerend zijn als je in je het in je hoofdje allemaal exact weet maar het gewoon niet kan uiten.
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Toch iets met haar gehoor: [Update] toch buisjes. Empty Re: Toch iets met haar gehoor: [Update] toch buisjes.

Bericht  Flip Fluitketel wo 6 feb 2013 - 5:19

Hier zagen ze oo het cb en de huisarts dat ze vocht achter haar trommelvlies had. Hierop hebbwn wij een bezoek gebracht aan de kno arts en hieruit bleek dat het inderdaad wat onrustig was rond het trommelvlies ook zijn haar keel en neusamandelen erg vergroot. Dit zou een medeiorzaak jynnen zijn waardoir ze niet de snelste is met haar spraak. Wij hebben volgende week een gehoor en spraak screening. Ben benieuwd! Zelf heb ik vroeger jaren getobt met problemen aan de oren. Hoop dat mijn dochter dit bespaard blijft.
Flip Fluitketel
Flip Fluitketel
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2969
Punten : 3067
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Toch iets met haar gehoor: [Update] toch buisjes. Empty Re: Toch iets met haar gehoor: [Update] toch buisjes.

Bericht  Jasmine wo 6 feb 2013 - 8:49

Voor jullie ook spannend dus Flip! Hoop dat de screening bij J. wil lukken. Onze J. werkte gelukkig goed mee gisteren tijdens de gehoortest. Ergens in april krijgt ze aanvullende onderzoeken voor d'r spraak. Het zou idd. fijn zijn als jullie J. (verwarrend anders, al die J's) al dat getob bespaart blijft. Hebben ze bij haar verder nog wat gedaan aan haar oortjes of niet?

Ben benieuwd wat wij vrijdag te horen krijgen.
Jasmine
Jasmine
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3497
Punten : 3635
Registratiedatum : 30-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Toch iets met haar gehoor: [Update] toch buisjes. Empty Re: Toch iets met haar gehoor: [Update] toch buisjes.

Bericht  Teddyaapje wo 6 feb 2013 - 9:58

Vind je t fijn dat ze een oorzaak hebben gevonden Jasmine? Lijkt me heel dubbel, van de ene kant fijn dat je weet wat er is en er hoogstwaarschijnlijk wat aan gedaan kan worden, van de andere kant had je misschien nog de hoop dat t vanzelf wel zou komen, dat praten.
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Toch iets met haar gehoor: [Update] toch buisjes. Empty Re: Toch iets met haar gehoor: [Update] toch buisjes.

Bericht  Wennes wo 6 feb 2013 - 15:59

Goed dat er verder gekeken is. Hopelijk is het op te lossen met buisjes.
Sterkte
Wennes
Wennes
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2097
Punten : 2455
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Toch iets met haar gehoor: [Update] toch buisjes. Empty Re: Toch iets met haar gehoor: [Update] toch buisjes.

Bericht  Roodkapje wo 6 feb 2013 - 16:35

Ik moet volgende week met O. naar het cb en ga het ook aankaarten. Hij zegt echt maar heel weinig, mama en bal zijn de woorden die goed verstaanbaar eruit komen maar verder is hiet niet veel. Hij begrijpt ook wel alles alleen reageert hij dus slecht als je zijn naam noemt. Ik heb ook al aan zijn gehoor gedacht maar vorige keer vond het cb extra controle niet nodig omdat hij gewoon een beetje lui met praten zou zijn.... Hij is even oud als jouw dochter geloof ik ( hij is van 11/10/10) en volgens mij moet de woordenschat nu toch echt al iets uitgebreider zijn.
Roodkapje
Roodkapje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1424
Punten : 1702
Registratiedatum : 17-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Toch iets met haar gehoor: [Update] toch buisjes. Empty Re: Toch iets met haar gehoor: [Update] toch buisjes.

Bericht  nillis wo 6 feb 2013 - 21:12

Spannend jullie bezoekje vrijdag en goed dat jullie verder hebben gekeken. Veel succes en hopelijk is het iets wat goed te verhelpen is en waardoor J jullie straks de oren van het hoofd kletst.
nillis
nillis
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1816
Punten : 1992
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Toch iets met haar gehoor: [Update] toch buisjes. Empty Re: Toch iets met haar gehoor: [Update] toch buisjes.

Bericht  Jasmine do 7 feb 2013 - 23:08

Zijn vanochtend bij de K.N.O arts geweest. J. heeft inderdaad vocht achter haar trommelvliezen. Binnenkort krijgt ze een oproep voor de OK om buisjes te laten plaatsen. Gelukkig is het iets kleins en iets simpels en goed op te lossen. Maar ik vind het maar niks dat ons kleine grote meisje dan onder narcose moet. Bij mezelf heb ik daar totaal geen problemen mee, maar bij ons guppy vind ik het helemaal niet leuk Sad
Jasmine
Jasmine
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3497
Punten : 3635
Registratiedatum : 30-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Toch iets met haar gehoor: [Update] toch buisjes. Empty Re: Toch iets met haar gehoor: [Update] toch buisjes.

Bericht  nillis do 7 feb 2013 - 23:11

Nee, is zker niet leuk en zal die dag ook moeilijk zijn, maar wat zal het fijn zijn als het goed blijkt te helpen. Toch iets met haar gehoor: [Update] toch buisjes. 699888
nillis
nillis
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1816
Punten : 1992
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Toch iets met haar gehoor: [Update] toch buisjes. Empty Re: Toch iets met haar gehoor: [Update] toch buisjes.

Bericht  mauwmauw do 7 feb 2013 - 23:18

Nee het is zeker niet leuk dat ze onder narcose moet,maar hopelijk word haar gehoor,en dus ook praten er wel beter door.En het is een hele kleine ingreep.Gelukkig dat er zo snel wat mee gedaan werd.
mauwmauw
mauwmauw
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2142
Punten : 2722
Registratiedatum : 24-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Toch iets met haar gehoor: [Update] toch buisjes. Empty Re: Toch iets met haar gehoor: [Update] toch buisjes.

Bericht  Flip Fluitketel vr 8 feb 2013 - 0:16

Fijn dat ze nu in ieder geval weten waardoor het waarschijnlijk komt. De ingreep op zich is zo gedaan heb ik mij laten vertellen en weet ik nog wel uit eigen ervaring. Maar ik kan me je gevoel zo voorstellen. Ik heb nu al allemaal beelden voor me hoe het evt zou zijn als onze J. ook voor een OK zou moeten gaan ervoor. Hoop dat ze gauw aan de beurt is.....


Laatst aangepast door Flip Fluitketel op vr 8 feb 2013 - 0:35; in totaal 1 keer bewerkt
Flip Fluitketel
Flip Fluitketel
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2969
Punten : 3067
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Toch iets met haar gehoor: [Update] toch buisjes. Empty Re: Toch iets met haar gehoor: [Update] toch buisjes.

Bericht  June vr 8 feb 2013 - 0:26

Ik heb zelf regelmatig buisjes gehad en ook nog een keer op mijn veertiende tussen de kleine kindjes gelegen die ook moesten. Er wordt vaak heel duidelijk en op een leuke manier duidelijk gemaakt wat er gaat gebeuren. Bij het ziekenhuis waar ik ze kreeg was er vooraf ook een bijeenkomst met een film van een kind dat ook geopereerd moest worden met uitleg over de narcose en dergelijke. Kindjes mochten dan bijvoorbeeld ruiken aan het kapje voor de narcose, want daar zat een aardbeiengeur aan. Alles om het minder eng te maken. Zelf ben ik altijd met een infuus onder narcose gegaan, maar het is gewoon een heel kleine ingreep. Het duurt geloof ik maar tien minuutjes dat je onder narcose bent.

Succes en ik snap dat het spannend is, maar hopelijk werkt het wel voor haar!
June
June
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1976
Punten : 2040
Registratiedatum : 04-06-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Toch iets met haar gehoor: [Update] toch buisjes. Empty Re: Toch iets met haar gehoor: [Update] toch buisjes.

Bericht  Pompoen vr 8 feb 2013 - 0:56

Ik was ook zo doof als de pest door vocht achter mijn trommelvliezen, het ging echt stukken beter toen ik buisjes kreeg en toen ging ik ook fatsoenlijk praten. Leuk is het zeker niet, maar het is wel fijn dat het een verhelpbaar probleem is!
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Toch iets met haar gehoor: [Update] toch buisjes. Empty Re: Toch iets met haar gehoor: [Update] toch buisjes.

Bericht  Novalee vr 8 feb 2013 - 1:33

Ik kan me voorstellen dat het geen leuk idee is dat je meisje onder het mes moet, maar gelukkig is het een eenvoudige ingreep en is haar gehoorprobleem daarmee makkelijk verholpen. hug
Novalee
Novalee
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2405
Punten : 2611
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Toch iets met haar gehoor: [Update] toch buisjes. Empty Re: Toch iets met haar gehoor: [Update] toch buisjes.

Bericht  Gast vr 8 feb 2013 - 1:37

Ik weet hoe je je voelt..mijn zoontje moet volgende week vrijdag voor buisjes en neusamandelen verwijderen.. Ik zie er ook tegenop maar hoop wel op verbetering.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Toch iets met haar gehoor: [Update] toch buisjes. Empty Re: Toch iets met haar gehoor: [Update] toch buisjes.

Bericht  Gast vr 8 feb 2013 - 1:45

Mijn zoontje heeft ook last van zijn oortjes en vocht achter zijn oren, hij hoort ook niet goed. Helaas is hij nog te jong voor buisjes. Ik hoop dat je verbetering merkt na de ingreep!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Toch iets met haar gehoor: [Update] toch buisjes. Empty Re: Toch iets met haar gehoor: [Update] toch buisjes.

Bericht  Petteflet vr 8 feb 2013 - 3:11

Mijn oudste heeft inmiddels al 9 keer buisjes gekregen (en hij is pas 5). Tuurlijk is het k. dat je kind onder narcose moet e.d., maar over het algemeen genomen houden ze er niets aan over en is het alleen maar beter voor ze. Bij ons gaf het steeds verbetering. Ook hier een kind wat slecht hoorde en gewoon altijd oorpijn had. Als de buisjes weer goed zaten ging het weer even een paar weekjes goed om vervolgens weer van voor af aan te beginnen.
Inmiddels is gebleken dat buisjes niet meer helpen tegen zijn slechthorendheid en dat hij naar alle waarschijnlijkheid otosclerose heeft. Over een half jaar moet hij dus weer onder het mes (12e keer inmiddels) en worden zijn gehoorbeentjes geamputeerd en krijgt hij protheses. Hopelijk zijn we dan van al het gezeik af.
Petteflet
Petteflet
Prater
Prater

Aantal berichten : 594
Punten : 638
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Toch iets met haar gehoor: [Update] toch buisjes. Empty Re: Toch iets met haar gehoor: [Update] toch buisjes.

Bericht  Snoes vr 8 feb 2013 - 4:42

Ik kan me heel goed voorstellen dat je dat moeilijk vindt hoor. Probeer je vast te houden aan de gedachte dat het alleen maar beter is voor haar. hug

Snoes
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11739
Punten : 12120
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Toch iets met haar gehoor: [Update] toch buisjes. Empty Re: Toch iets met haar gehoor: [Update] toch buisjes.

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum