Nee toch hé?
+3
Tania
Susan
Pussycat
7 plaatsers
Pagina 1 van 1
Nee toch hé?
Onze veelvraat veranderd een beetje....
normaal at ze:
8:00 boterham
10:00 koekje/fruit/goodies
12:00 2 boterhammen
15:00 fruit
17:00 nog iets van een koekje ofzo
18:30 avondeten ging er altijd prima in zonder mopperen
Maar nu eet ze al een aantal dagen minder goed.
Dus ik ben een beetje bang dat wij toch in zo'n fase zijn beland van niet eten?
Niet dat mij het wat uitmaakt ze ziet er prima uit en doet het goed.
Dus dat kost mij weer minder geld hahaha
Maar ik had niet verwacht dat zij in zo'n fase zou komen vooral omdat ze altijd uit d'r zelf al naar de kast liep en ''die'' of ''eten'' zegt.
Vandaag heeft ze op : halve banaan en thats's it.
Ze schuift netjes d'r bord opzij en zegt; ''nee''.
normaal at ze:
8:00 boterham
10:00 koekje/fruit/goodies
12:00 2 boterhammen
15:00 fruit
17:00 nog iets van een koekje ofzo
18:30 avondeten ging er altijd prima in zonder mopperen
Maar nu eet ze al een aantal dagen minder goed.
Dus ik ben een beetje bang dat wij toch in zo'n fase zijn beland van niet eten?
Niet dat mij het wat uitmaakt ze ziet er prima uit en doet het goed.
Dus dat kost mij weer minder geld hahaha
Maar ik had niet verwacht dat zij in zo'n fase zou komen vooral omdat ze altijd uit d'r zelf al naar de kast liep en ''die'' of ''eten'' zegt.
Vandaag heeft ze op : halve banaan en thats's it.
Ze schuift netjes d'r bord opzij en zegt; ''nee''.
Pussycat- Ratel
- Aantal berichten : 3713
Punten : 4220
Registratiedatum : 28-11-10
Re: Nee toch hé?
Tot zo'n 15 maanden at Yrsa alles wat los en vast zat, zeker met het avondeten. Ik kon haar echt álles voorzetten, witlof, vegetarische curry, moussaka, spruitjes, alles wat je maar kan bedenken, ze at het met smaak op. Op het consultatiebureau waarschuwden ze toen al dat het wel kon veranderen en dat is inderdaad gebeurd. Nu eet ze wel redelijk haar boterhammen, redelijk haar fruit en met het avondeten eet ze hooguit een paar hapjes, maar bij heel veel is het 'niet eten' of 'hoef ik niet meer'. Ik probeer me er maar niet al te druk om te maken, peuters staan erom bekend dat ze niks willen eten, het zal wel weer overgaan.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10
Daarom zo denk ik er ook over hoor.
Maar vind het wel heel apart dat het écht zo ineens kan omslaan dat had ik echt niet verwacht.
sowieso vind ik haar ineens snel veranderen zeg. Dat is me nog nooit eerder zo sterk opgevallen haha.
Ze kan ineens zoveel meer veel behendiger met d'r lichaam (opstaan zonder handen bijvoorbeeld) puzzels maken, en volgens mij begrijpt ze ook veel meer dan we af en toe denken, en woordjes zeggen gaat steeds beter.
Maar vind het wel heel apart dat het écht zo ineens kan omslaan dat had ik echt niet verwacht.
sowieso vind ik haar ineens snel veranderen zeg. Dat is me nog nooit eerder zo sterk opgevallen haha.
Ze kan ineens zoveel meer veel behendiger met d'r lichaam (opstaan zonder handen bijvoorbeeld) puzzels maken, en volgens mij begrijpt ze ook veel meer dan we af en toe denken, en woordjes zeggen gaat steeds beter.
Pussycat- Ratel
Ik kan het me ook niet voorstellen bij m'n zoontje. Ben ook heel beneiuwd of we die fase hier nog gaan krijgen.
Tania- Ratel
- Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10
Susan schreef:Tot zo'n 15 maanden at Yrsa alles wat los en vast zat, zeker met het avondeten. Ik kon haar echt álles voorzetten, witlof, vegetarische curry, moussaka, spruitjes, alles wat je maar kan bedenken, ze at het met smaak op. Op het consultatiebureau waarschuwden ze toen al dat het wel kon veranderen en dat is inderdaad gebeurd..
Hier precies zo! Ik dacht eerst ook yes die fase slaan we over, nou niet dus!
Gast- Gast
Hier nog een meisje wat heel goed nee kan zeggen en soms moeten we haar huilend in de kinderstoel zetten. Nu was T altijd een moeilijke eter, maar dat werd met 1 jaar anders, toen luste ze ineens van alles en nu dus weer drama. Schenk er weinig aanacht aan. gaat venzelf weer over.
nillis- Kletskop
- Aantal berichten : 1816
Punten : 1992
Registratiedatum : 22-11-10
Hier hebben we dit vanaf een jaar ook met de oudste 2 gehad, die zijn nu bijna 5, en 3 jaar, en pas nu gaan ze wat meer eten.
Ik hield mijn hart vast voor de jongste 2, die aten echt super goed, en werkelijk alles, maar helaas sinds een week beginnen die ook te weigeren, uitspugen enz. Niet leuk, want dan eten ze hier ook echt praktisch niks meer. Alleen het fruit nog, en een toetje.
En dat terwijl de jongste 2 aan de fantomalt moesten omdat ze niet genoeg groeien. Ze aten tenminste goed, dus daar lag het niet aan, maar als ze ook al niet eten....Over 3 weken moeten we weer wegen, maar ik zie het somber in.
Ik hield mijn hart vast voor de jongste 2, die aten echt super goed, en werkelijk alles, maar helaas sinds een week beginnen die ook te weigeren, uitspugen enz. Niet leuk, want dan eten ze hier ook echt praktisch niks meer. Alleen het fruit nog, en een toetje.
En dat terwijl de jongste 2 aan de fantomalt moesten omdat ze niet genoeg groeien. Ze aten tenminste goed, dus daar lag het niet aan, maar als ze ook al niet eten....Over 3 weken moeten we weer wegen, maar ik zie het somber in.
Gast- Gast
Dat is dan ook alweer vlot mamarosa Denk je dat ze veel afgevallen zijn dat je het somber in ziet?
Mijn dochter heeft genoeg vetjes, dus ik gok zomaar dat onze cb het geen probleem gaat vinden als ze afvalt haha.
Mijn dochter heeft genoeg vetjes, dus ik gok zomaar dat onze cb het geen probleem gaat vinden als ze afvalt haha.
Pussycat- Ratel
Yrsa is ook wel een stuk slanker geworden. Niet mager, maar als baby/dreumes was ze molliger. Ze is ook wel erg sterk en gespierd voor zo'n klein meisje.
Susan- Lady Post-a-lot
Haha hier nog zo'n eentje inderdaad.
Ach ik vond het nooit erg dat ze spekkig/gespierd is. Onder het mom van ze wordt vast wel een keertje ziek of geen zin in eten. Dus ach als ze wat af gaat vallen dan blijft er nog genoeg over.
Ach ik vond het nooit erg dat ze spekkig/gespierd is. Onder het mom van ze wordt vast wel een keertje ziek of geen zin in eten. Dus ach als ze wat af gaat vallen dan blijft er nog genoeg over.
Pussycat- Ratel
Yrsa heeft niet meer zoveel babyvet inderdaad. Zelfs haar buik is hard en gespierd.
Susan- Lady Post-a-lot
Pussycat schreef:Dat is dan ook alweer vlot mamarosa Denk je dat ze veel afgevallen zijn dat je het somber in ziet?
De een na laatste keer was de oudste idd afgevallen, maar ze was toen net ziek geweest. Was verder ook geen probleem, ze volgden keurig hun lijntje.
Alleen nu waren ze beide nauwelijks gegroeid in 3 maanden tijd. En hun lijn is echt aan het kelderen nu. Ze zitten beide op de -2,5 lijn.
Op zich is het niet erg dat ze klein zijn, ik ken dat wel van de oudste 2, maar het lijntje moet wel stijgen, en niet afzakken, en dat doet het nu wel. (ik ben vorige week geweest, en toen moest ik fantomalt geven.)
Het is nu dus afwachten of de fantomalt wat doet. Maar ik maakte me niet zo druk, ze aten super. Helaas nu dus niet meer= geen goede combinatie.
Gast- Gast
Nee natuurlijk is dat geen goede combinatie.
Kan me voorstellen dat je, je dan wel zorgen begint te maken ja.
Dan lijkt het me ook wel wat frustrerend als ze dan ook nog niet willen eten.
Maar komt vast vanzelf ook wel weer goed
Ik heb trouwens geen flauw idee wat fantomalt precies doet, maar zou je gelijk verschil moeten merken? Bij de volgende bezoek dus?
Kan me voorstellen dat je, je dan wel zorgen begint te maken ja.
Dan lijkt het me ook wel wat frustrerend als ze dan ook nog niet willen eten.
Maar komt vast vanzelf ook wel weer goed
Ik heb trouwens geen flauw idee wat fantomalt precies doet, maar zou je gelijk verschil moeten merken? Bij de volgende bezoek dus?
Pussycat- Ratel
Het is zeker een vervelende fase, het niet-willen-eten. Maar mijn neefje en een vriendinnetje van Laurens hebben die fase niet gehad en aten werkelijk waar gewoon alles. Met als gevolg dat ze nu allebei te dik zijn en mijn neefje van 6 jaar is ook daadwerkelijk op dieet. Best zielig, want hij vind alles gewoon erg lekker, maar het moest gewoon.
Ik denk toch dat ik liever heb dat mijn kind uit zichzelf niets meer eet, dan dat ik mijn kind moet gaan afremmen. Maar jouw situatie, MamaRosa, is dan ook wel weer erg vervelend, met dat niet willen groeien.
Ik denk toch dat ik liever heb dat mijn kind uit zichzelf niets meer eet, dan dat ik mijn kind moet gaan afremmen. Maar jouw situatie, MamaRosa, is dan ook wel weer erg vervelend, met dat niet willen groeien.
Darius- Ratel
- Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Zo 6 jaar en op dieet. Tja... te dik is ook niet goed natuurlijk...
Aangezien onze dochter onze bouw heeft = dus stevig en snel aankomen, dring ik haar ook niks aan hoor.
Dan eet ze een dagje minder. Als ze trek krijgt komt ze wel bij me.
Aangezien onze dochter onze bouw heeft = dus stevig en snel aankomen, dring ik haar ook niks aan hoor.
Dan eet ze een dagje minder. Als ze trek krijgt komt ze wel bij me.
Pussycat- Ratel
Die van mij zou juist een beetje mogen aankomen. Ze weegt nog maar 10,5 kilo en ze wordt bijna 2 jaar. Ik ken die fase dus niet echt aangezien altijd weinig eet.
Als het een fase is nou ja dan gaat ie vanzelf wel over. Gewoon eten blijven aanbieden.
Als het een fase is nou ja dan gaat ie vanzelf wel over. Gewoon eten blijven aanbieden.
M@niek- Ratel
- Aantal berichten : 3385
Punten : 3607
Hoelang is jullie dochter dan met haar 10,5?
Pussycat- Ratel
Onze dochter zal nu ongeveer met de lengte rond de 76 zitten en met gewicht ook rond 10,5 haha
Pussycat- Ratel
maar dan is jouw dochter toch niet zo zwaar. Ik zie soms kindjes voorbijij komen van 10 maanden die al 10 kilo wegen. Laatst was er een kindje op bezoek die was 1 jaar en 2 maanden en die woog al 12 kilo.
M@niek- Ratel
- Aantal berichten : 3385
Punten : 3607
Zo, dan valt onze dochter nog wel mee ja.
Nou ja... het CB zei bij ons dat we maar melk gemengd met water moesten geven toen ze net geen jaar was.
Die was bang dat ze te zwaar zou worden. En regelmatig hoor ik mensen tegen haar zeggen...; Wat een lekkere dikkerd of wat een spekkie of ga maar door.... Gelukkig snapt ze het nog niet.
Zelfs een keer een man in een supermarkt: Zo wat een beer.
Dan denk je zelf ook wel dat ze enorm is. Maar als ik het vaak vergelijk dan valt ze op zich nog wel mee. Niet schrikbarend of overdreven in ieder geval.
Nou ja... het CB zei bij ons dat we maar melk gemengd met water moesten geven toen ze net geen jaar was.
Die was bang dat ze te zwaar zou worden. En regelmatig hoor ik mensen tegen haar zeggen...; Wat een lekkere dikkerd of wat een spekkie of ga maar door.... Gelukkig snapt ze het nog niet.
Zelfs een keer een man in een supermarkt: Zo wat een beer.
Dan denk je zelf ook wel dat ze enorm is. Maar als ik het vaak vergelijk dan valt ze op zich nog wel mee. Niet schrikbarend of overdreven in ieder geval.
Pussycat- Ratel
Darius schreef:Het is zeker een vervelende fase, het niet-willen-eten. Maar mijn neefje en een vriendinnetje van Laurens hebben die fase niet gehad en aten werkelijk waar gewoon alles. Met als gevolg dat ze nu allebei te dik zijn en mijn neefje van 6 jaar is ook daadwerkelijk op dieet. Best zielig, want hij vind alles gewoon erg lekker, maar het moest gewoon.
Maar heeft hij dan niet teveel ongezond gegeten?
Ik kan me niet voorstellen dat een kind van 6 wat veel maar wel gezond eten krijgt, daar dik van wordt.
Kinderen zijn juist heel goed in het inschatten en reguleren van voedsel wat ze echt nodig hebben, vraag en aanbod zeg maar.
Linda- Ratel
- Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Pussycat, hier gaat het ook met vlagen. De ene keer eet ze alles wat los en vast zit en de andere keer eet ze amper iets. Ik laat het maar zo, ik ga mijn kind absoluut niet dwingen om te eten.
Ze is wel wat te licht, 84 cm en 10,5 kg, maar dat komt mede door haar KMA, het is moeilijk om gezonde vetten toe te voegen.
Ze is wel wat te licht, 84 cm en 10,5 kg, maar dat komt mede door haar KMA, het is moeilijk om gezonde vetten toe te voegen.
Linda- Ratel
- Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Linda schreef:Darius schreef:Het is zeker een vervelende fase, het niet-willen-eten. Maar mijn neefje en een vriendinnetje van Laurens hebben die fase niet gehad en aten werkelijk waar gewoon alles. Met als gevolg dat ze nu allebei te dik zijn en mijn neefje van 6 jaar is ook daadwerkelijk op dieet. Best zielig, want hij vind alles gewoon erg lekker, maar het moest gewoon.
Maar heeft hij dan niet teveel ongezond gegeten?
Ik kan me niet voorstellen dat een kind van 6 wat veel maar wel gezond eten krijgt, daar dik van wordt.
Kinderen zijn juist heel goed in het inschatten en reguleren van voedsel wat ze echt nodig hebben, vraag en aanbod zeg maar.
Vriendinnetje weet ik niet. Mijn neefje heeft wel een gezond en regelmatig eetpatroon. Weinig tot geen snacks, geen yokidrink bijvoorbeeld. Hij kan gewoon heel veel eten, hij eet zo smiddags vier boterhammen als je hem geen halt toeroept. Verder kan hij een portie voor volwassenen bij het avondeten wegkrijgen. Hij vindt het allemaal gewoon heel erg lekker, en hij heeft daarbij gewoon aanleg om dik te worden. Hij is van geringe lengte, dus dan lijk je ook al snel dik. Verder zit hij gewoon op een sport en zwemmen, gaat op de fiets naar school. Gewoon gezond dus, maar wel wat dik.
Darius- Ratel
- Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Soortgelijke onderwerpen
» Toch iets met haar gehoor: [Update] toch buisjes.
» Dit kan toch niet... of toch wel?
» Zou het dan toch?
» Dit is toch gek?
» Wel of toch niet? Wel dus!!!!
» Dit kan toch niet... of toch wel?
» Zou het dan toch?
» Dit is toch gek?
» Wel of toch niet? Wel dus!!!!
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: