Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Zwangerschapstopic vanaf 12 weken

+15
NowImNothing
Bruintje Beer
Rumble
Dora
Chelle
Happydobby
Pien
Novalee
chipa
schuddebuikje
Theeleut
Smaragdje
Limburg85
_Mashimaro_
Mel
19 plaatsers

Pagina 4 van 40 Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 22 ... 40  Volgende

Ga naar beneden

Zwangerschapstopic vanaf 12 weken - Pagina 4 Empty Re: Zwangerschapstopic vanaf 12 weken

Bericht  Gast zo 19 dec 2010 - 7:33

Smaragdje, zo drukke tijd heb je gehad. En lekker joh je zit al bijna in het laatste trimester.

limburg, ja hier heeft hij haar 1x goed vd buitenkant gevoeld.
We hebben een heel fijn streepjes behang gevonden, creme/roze. Babykamer gaat weer over, hebben alleen een nieuw plankje voor boven de comode.
Het geboortekaartje heb ik gevonden via geboortekaartje.nl, is een kaartje van bambino.
Via welke site moeten jullie het kaartje zoeken?

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwangerschapstopic vanaf 12 weken - Pagina 4 Empty Re: Zwangerschapstopic vanaf 12 weken

Bericht  Smaragdje zo 19 dec 2010 - 9:18

Limburg, ik ben afgelopen vrijdag getrouwd smile Maar bij mij reageerden ze twee weken geleden ook van...goh het wordt eindelijk echt duidelijk...hahaha...nu paste mijn jurk nog net, anders hadden ze hem moeten uitleggen. Dus het gaat allemaal vanzelf groeien smile
Maar waarom zie je er sinds afgelopen vrijdag er tegen op?

Woezel, was wel druk, maar ook wel een leuke periode. Maar ben ook wel blij dat het nu wat rustiger wordt. En inderdaad al bijna in het laatste trimester, nu komt alles steeds dichter bij Very Happy

Smaragdje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3094
Punten : 3173
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Mel ma 20 dec 2010 - 0:37

@ smaragdje, als eerste: gefeliciteerd met jullie huwelijk!! Dat heb ik helemaal gemist!!

Er was een vraag over echo's, ik krijg er ook geen meer. Misschien een liggingsecho, maar alleen als dat noodzakelijk is..
Ik ben echt zo een twijfelkont, ik denk af en toe de kleine te voelen, maar dan ook weer heel lang niet. En dan denk ik, ik ben al 21 weken nu moet ik het echt voelen.. Ga ik me weer lekker druk zitten maken Sad..

Wij hebben het kamertje bijna klaar. Volgende week komen ze de meubels leveren, van babydump, serie turijn van twf. Dan alleen nog wat aankleding, daar ga ik ook pas daarna voor shoppen!!

Doen jullie allemaal voorzichtig met dit weer?!
Mel
Mel
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 146
Punten : 158
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Smaragdje ma 20 dec 2010 - 1:58

@ Mel, dank je wel!

Ik snap wel dat je twijfelt hoor, maar die bewegingen zullen de komende weken steeds sterker worden en dan is er geen twijfel meer mogelijk Wink Die kleine moet gewoon nog wat groter worden en de ene voelt het sneller dan de ander. Probeer je niet al te druk te maken! Wanneer moet je weer naar de verloskundige?
Fijn dat het kamertje bijna komt!

Smaragdje
Ratel
Ratel

Bericht  Limburg85 ma 20 dec 2010 - 3:53

@ Woezel, wij bestellen bij FamilyCards en die hebben alleen de collectie Bambino, hetzelfde als de jouwe, ga eens kijken of ze bij geboortekaartjes.nl dezelfde hebben.

@ Smaragdje, nog van harte gefeliciteerd! Ik zie niet tegen de bruiloft op maar wel tegen mijn gezondheid dan, vrijdag ging het namelijk niet super maar dan is het onze bruiloft en is het denk toch anders. Gelukkig dat je jurk nog net paste. Voor de mijne ben ik afgelopen zaterdag de maten op laten meten en nu gaan ze hem helemaal maken (dus niet vermaken) en dan bijna wekelijks terug. Hebben jullie een mooie bruiloft gehad?

@ Mel, doordat je er juist constant op aan het letten ben, ga je denk twijfelen. Wat voel je precies? Wat lekker dat jullie het kamertje al bijna af hebben, wij nog lang niet. Misschien je de placenta wel aan de voorkant liggen of heeft de verloskundige daar niks over gezegd?

Ik heb echt bijna constant last van mijn buik, echt in mijn hele buik en dan een drukkend en stekend gevoel. Als dat even weg is, komt er een drukkend gevoel bij de baarmoeder. Hebben jullie na het eten ook zo’n last? Ik heb dan echt het gevoel dat m’n buik gelijk bij mijn keel begint en voel me dan dan helemaal niet lekker en last van m’n buik, kan dan ook niet meer zitten. Dacht gisteren te gaan liggen maar dat vond de baby ook niet fijn volgens mij.
Wat een weer vandaag zeg! De snelwegen waren vanochtend goed te doen maar toen wou ik de parkeerplaats bij het werk op rijden en heb ik 2 keer helemaal vast gezeten. Gelukkig wel met veel moeite me auto zelf los gekregen en verder heel veel geglipt op het industrie.
Limburg85
Limburg85
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3725
Punten : 3896

Bericht  Mel ma 20 dec 2010 - 6:49

@ allemaal! Ik ben vanmiddag bij de verloskundige geweest. Alles was goed, bloeddruk was prima, hartje klopte goed! Had ook gevraagd van de beweging voelen en ze zei dat het bij de eerste nu een beetje zou komen dat het steeds meer gaat worden. Was in elk geval helemaal niet raar. Mijn placenta ligt iig aan de achterkant. Ik moet me ook gewoon niet zo druk maken..

Mel
Mel
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Gast ma 20 dec 2010 - 7:40

mel, fijn dat alles goed was bij de verlos. En ik denk ook dat je de kleine nu wel gauw goed gaat voelen.

Limburg, heb even op de site van jou gekeken en ons kaartje staat er ook op.

Hier net gebeld voor een telefonische afspraak voor kraamzorg.

Gast
Gast

Bericht  Smaragdje ma 20 dec 2010 - 11:01

Woezel, dat is vroeg dat je daarvoor gebeld wordt! Bij mij zouden ze volgensmij pas in de 7e maand voor een afspraak bellen.

Mel, fijn dat alles goed was!

Limburg, we hebben een hele mooie dag gehad hoor smile Op die dag heb je veel minder last van vanalles....hahaha...ook al moest ik om een uur of 10 toch echt wat meer gaan zitten omdat ik last van mijn rug kreeg. Maar inderdaad hopen dat je je dan goed voelt!

Smaragdje
Ratel
Ratel

Bericht  schuddebuikje ma 27 dec 2010 - 20:18

Goedenmorgen dames,

ik wil me ook graag hier melden. ook al zie ik dat hier al ruim een week niet is gereageerd.
ik heb eerst meegeschreven met het 1ste trimester maar ik ben nu 15 weken 1 dag.
ik ben 24 jaar en mijn vriend 31 jaar. in februari hebben wij de 20 weken echo. en je begint het nu al aan mijn buik te zien. vorm verandert heel erg. en dingen die ik voor de zwangerschap wel luste. lust ik nu niet meer.
schuddebuikje
schuddebuikje
Prater
Prater

Aantal berichten : 780
Punten : 880

Bericht  chipa ma 27 dec 2010 - 21:31

Hallo allemaal,

Ook ik kom uit het eerste trimester topic en wil me graag hier aanmelden. Ik ben bijna 16 weken zwanger van ons eerste kindje. Mijn buikje begint al aardig te groeien, maar niet echt zo'n duidelijke bobbel onder de navel, maar meer de gehele buik. Mijn borsten zijn wel al gigantisch geworden. Helaas doen de heupen en billen ook mee in de groeispurt. Maar ach, het hoort erbij en is voor het goed doel. Vanmiddag naar de verloskundige. Hopelijk is alles weer in orde. Vanaf maandag ga ik beginnen aan een tijdelijke baan voor 3 maanden (september dit jaar afgestudeerd dus nog geen baan) dus dat zal wel even wennen zijn.
chipa
chipa
Prater
Prater

Aantal berichten : 1332
Punten : 1665

Bericht  schuddebuikje ma 27 dec 2010 - 22:34

bij mij is ook mijn gehele buik groter geworden. verloskunde zij dat er veel ruimte gemaakt moet worden en dat daardoor alles verplaats. ik had voor de zwangerschap ook een buikje. maar dat was een beetje onder/rond mijn navel.... nu hele buik dus. succes bij de verloskunde
schuddebuikje
schuddebuikje
Prater
Prater

Aantal berichten : 780
Punten : 880

Bericht  Smaragdje di 28 dec 2010 - 0:55

Schuddebuikje en Chipa, welkom! Er wordt inderdaad niet veel meer gereageerd in dit topic. Misschien komt het ook deels wel door de feestdagen.
Bij mij zit het tweede trimester er alweer bijna erop smile

@Chipa, wat leuk dat je toch nog een tijdelijke baan krijgt voor 3 maanden. Weten ze daar dat je zwanger bent? Wat voor werk ga je doen?
Weet jij al wanneer je je 20-weken echo krijgt?

@ Schuddebuikje, leuk dat je je buik al ziet veranderen! Wil je bij je 20-weken echo weten wat het wordt?

Smaragdje
Ratel
Ratel

Bericht  Gast di 28 dec 2010 - 1:00

Chipa en schuddebuikje welkom

Hier word vandaag de babykamer behangen Very Happy Vanmorgen is 1 muur gedaan en nu zijn mijn ouders bezig met de andere muren. Begint zo eindelijk wat te worden.

Gast
Gast

Bericht  Smaragdje di 28 dec 2010 - 1:05

Woezel, dan kun je daarna beginnen met inrichten smile wordt het een echte meisjeskamer?

Smaragdje
Ratel
Ratel

Bericht  Gast di 28 dec 2010 - 1:24

Smaragdje, ja hij word lekker roze smile
Zal blij wezen als de meubels er in kunnen. ondertussen staat onze slaapkamer vol en nog een kast bij de jongste. Dus word tijd dat alles een plekje krijgt.

Hoe ver zijn jullie met de kamer?

Gast
Gast

Bericht  Smaragdje di 28 dec 2010 - 1:37

Woezel, leuk hoor zo'n roze kamer Wink Wij moeten nog de gordijnen ophangen en nog wat kleine dingetjes voor de aankleding, maar voor de rest is die klaar. Gewoon nog de puntjes op de "i" zetten smile
Weet jij trouwens hoeveel newborn luiers je ongeveer nodig hebt?

Smaragdje
Ratel
Ratel

Bericht  Mel di 28 dec 2010 - 4:04

Als eerste, schuddebuikje en chipa, welkom!!!

Ik ben weinig online geweest met de kerst.

Gisteren zijn ze van de baby dump het kamertje komen brengen. Eind van de week gaan we de meubeltjes in elkaar zetten.. Ben benieuwd naar het eindresultaat. Zal proberen tegen die tijd ook foto's hier te plaatsen smile

Mel
Mel
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  chipa di 28 dec 2010 - 4:29

@ Smaragdje: heb gelijk aangegeven dat ik zwanger ben en kennelijk vonden ze het geen probleem. Is natuurlijk maar tijdelijk en ben voordat mijn verlof ingaat daar alweer weg. Ga werken bij de ING in Amsterdam.

@all: Net terug van de verloskundige. Alles was in orde en heb het hartje weer mogen horen. Gelukkig gaat alles dus nog steeds goed. Kon nog geen afspraak maken voor de 20 weken echo want dat kon ze niet vanaf deze locatie. Maar de echo zou over 5 weken plaats moeten vinden en dat gebeurd gewoon bij de hoofdlocatie van de verloskundige praktijk.

Hoe doen jullie dat trouwens met je werk? Ik probeer nu de komende maanden de afspraken bij de verloskundige aan het einde van de dag te plannen, maar ivm reistijd zal ik toch eerder van mijn werk weg moeten. (gaat misschien om 2 keer). Hoop dat ze er niet al te moeilijk over gaan doen.

Volgend weekend wil ik gaan kijken voor een kamertje. We hebben leuke aanbiedingen gezien (showroom modellen) dus wie weet vinden we wat.
chipa
chipa
Prater
Prater

Bericht  Gast di 28 dec 2010 - 5:01

Ja, al het behang zit op de muur. Nu vd week even kijken voor gordijnstof, heb al een stof in gedachten, dus kijken of het erbij past en dan bestellen.

Smaragdje, bij jullie schiet het ook op dus. Lekker he.
Ze zeggen meestal dat je niet teveel maatje 1 moet hebben. Bij de jongste hebben we wel geregeld pakken bijgehaald. Die was 8 pond bij de geboorte en denk dat we daar ong 7 pakken nr 1 voor hebben gebruikt.

Chipa, fijn dat alles goed was bij de verloskundige. Qua werk en vk ontkom je er toch niet aan als je 5 dagen werkt.

Mel, succes met de meubels. Ben benieuwd naar het eindresultaat.

Gast
Gast

Bericht  Smaragdje di 28 dec 2010 - 5:18

@Woezel, het is inderdaad fijn als het bijna klaar is, al is het alleen het gevoel al smile maar zo klein is een 8 ponder toch niet, dus zal toch maar een paar pakken halen....erbij halen kan daarna toch nog.

@ Chipa, ik werk niet fulltime dus plan het op de dagen dat ik vrij ben. Mara gaat het om de een of andere reden toch niet anders dan op een dag dat ik werk, dan maak ik een afspraak 's ochtends zo vroeg mogelijk of ze ver mogelijk aan het einde van de dag. Maar daar horen ze dan ook rekening mee te kunnen houden hoor.

@ Mel, ben benieuwd naar hoe je kamertje wordt.

Smaragdje
Ratel
Ratel

Bericht  Novalee wo 29 dec 2010 - 0:53

Het begint een beetje op een invasie te lijken zo, maar ik wil hier ook graag mee gaan schrijven smile Vandaag ben ik precies 13 weken en dus in het tweede trimester beland. Ik ben 25, mijn vriend is 30 en dit is ons eerste kindje. Het zwanger worden ging hier helaas niet helemaal van een leien dakje dus ik ben in behandeling geweest bij een gynaecoloog. Daar heb ik met precies 8 weken de eerste echo gehad en die was helemaal goed. We hebben een mooi kloppend hartje gezien en zelfs ook al gehoord.

Daarna mocht ik gewoon naar de verloskundige. Vorige week maandag hadden we het intakegesprek en ik dacht dat we toen ook de echo zouden krijgen maar dat had ik blijkbaar verkeerd begrepen. Ze heeft toen wel geprobeerd naar het hartje te luisteren maar dit lukte helaas niet. Aanstaande dinsdag krijgen we alsnog een echo, officieel dus de 12 weken echo maar dan ben ik al 13+6.

Smaragdje, leuk dat het kamertje al bijna af is. Ik kan ook niet wachten tot wij er hier mee gaan beginnen smile

Mel, oeh spannend! Welk kamertje hebben jullie gekozen? Ben benieuwd naar de foto's!

Chipa, fijn dat alles goed was bij de verloskundige. Apart gevoel is dat hé, als je het hartje hoort? Ik ben ook wel heel benieuwd hoe het is om een echo te krijgen. We hebben er natuurlijk al één gehad maar daar was niks op te zien, ja een kidneyboon met een knipperlichtje Very Happy Nu is het gewoon al echt een ienieminie mensje. Qua werk, ik zit nu werkloos thuis en ga voorlopig ook niet meer echt op zoek. Ik twijfel namelijk of ik straks als de kleine er is wel wil werken, ik heb het geluk dat het niet per se hoeft. Als ze je voor fulltime aannemen terwijl ze weten dat je zwanger bent dan zullen ze er vast wel rekening mee houden dat je af en toe naar de verloskundige moet. En zeker als het maar bij een paar keer blijfst zullen ze er vast niet moeilijk over doen.

Woezel, jullie kamertje schiet dus ook al op, leuk! Hopelijk past de gordijnstof bij het behang.

All, gisteren ben ik bij wat babyzaken geweest met m'n schoonmoeder, -zus en zwager. M'n schoonzus is precies 2 weken korter zwanger dan ik van de 2e. Ik heb een positiejurkje gekocht maar verder nog niks. Qua kamertje denken we nu aan de Altea van de Babydump maar ik wil nog even bij een zaak hier in de buurt kijken. En voor de kinderwagen doen we denk ik een Maxi Cosi Mura 4 of een Mutsy 4Rider of Slider. Als we de voor de Mura gaan dan kunnen we hem overkopen van m'n schoonzus want zij gaan nu voor een duowagen. Welke kinderwagen hebben jullie gekozen?
Novalee
Novalee
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2405
Punten : 2611
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  chipa wo 29 dec 2010 - 1:37

Hoi Novalee gezellig dat je je hier ook komt melden! Vind het wel fijn om even 3 maanden te werken zodat ik ook mijn eigen geld heb om leuke spulletjes van te kopen. Als de kleine er eenmaal is wil ik rustig op zoek gaan naar een vaste baan voor max 4 dagen in de week. Het liefst zou ik het eerste halfjaar thuis blijven.

Wij hebben de maxi cosi mura 3 gekocht. Konden wij goedkoop tweedehands overkopen. En gisteren kregen wij het aanbod de babykamer van onze buren voor een zacht prijsje over te kopen. Dus daar gaan we binnenkort even naar kijken of we het iets vinden. Het is een grenen kamertje en ik ging aanvankelijk voor een witte. Maar ja, scheelt weer een hoop geld. Verder mogen we veel spulletjes van hun lenen. Box hebben wij ook al, tweedehands van bopita.

Vandaag wel in de uitverkoop bij de hunkemoller even een normale bh gekocht want die meegroeibh die ik had vind ik eigenlijk niets. Ziet er niet mooi uit en iedereen kan het zien als je het koud hebt :shock: De maat was even schrikken: van 75B naar 80D Embarassed
chipa
chipa
Prater
Prater

Bericht  Smaragdje wo 29 dec 2010 - 4:11

Chipa, ik heb ook een gewone nieuwe bh gekocht hoor. Vind die meegroei-bh's echt helemaal niets. Dus voorlopig doe ik deze aan totdat ik overstap op de voedingsbh's. Maar die maat valt nog wel mee hoor Wink hahaha..

Novalee, welkom! Wat fijn dat je nu zwanger bent en gewoon weer naar de verloskundige kon overstappen. Mag ik vragen waarom je precies bij de gynacoloog liep? Jammer dat je geen echo gehad hebt, maar goed, nog even wachten en dan krijg je die ook weer. Met 12 weken lukt het hartje luisteren helaas niet altijd nee, bij mij konden ze het toen ook nog niet horen. Is toch altijd jammer. Ik vind het altijd zo fijn om dat geluid te horen!

Over een paar weekjes heb ik een 3D-echo smile

Smaragdje
Ratel
Ratel

Bericht  Novalee wo 29 dec 2010 - 5:11

Chipa, dat is wel mooi als je veel dingen over kan kopen. Scheelt inderdaad een hoop! Hmm, misschien is de kinderwagen die wij over kunnen nemen ook wel een 3, ik weet het eigenlijk niet precies. Moet zeggen dat ik niet veel verstand van heb Wink Haha, da's inderdaad even een verschil qua bhmaat!

Smaragdje, tuurlijk mag je dat vragen smile Ik had uit mezelf geen eisprong en daardoor dus een hele lange en onregelmatige cyclus. Na een half jaar ben ik naar de huisarts gegaan en hij verwees me meteen door. Ik kreeg medicijnen om een eisprong op te wekken die in de hoogste dosis wel aansloegen, maar na 6x een cyclus met eisprong was ik nog niet zwanger. Toen heb ik een baarmoederonderzoek (HSG) gehad en daarna hielden we even pauze van het hele medische gebeuren. Ik ben in de tweede pauzemaand spontaan zwanger geraakt. M'n gyn denkt dat het door het onderzoek komt, ondanks dat alles er daarbij goed uitzag. (Bij dat onderzoek spuiten ze een vloeistof in je baarmoeder en eileiders waardoor deze goed 'open' komen te staan). Al met al heeft het anderalf jaar geduurd voor ik zwanger was.

Leuk, een 3Decho! Je krijgt dan echt supergoede beelden, als je kindje tenminste mee wilt werken Wink Wij gaan misschien met 16 weken nog een geslachtsbepalingsecho laten doen, maar dat ligt nog een beetje aan de prijs aangezien we met 14 weken en natuurlijk ook met 20 weken ook een echo krijgen.
Novalee
Novalee
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2405
Punten : 2611
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  chipa do 30 dec 2010 - 3:29

@ Novalee: wat was jouw naam ook alweer op het oude forum? Heb met jou in het moeilijk zwanger worden topic gezeten en herken je verhaal ook, maar kan gewoon niet meer op je naam komen Embarassed
Wat wij hebben gedaan is kijken bij een grote babyzaak en daar lekker alle kinderwagens testen en vervolgens veel goedkoper kopen via marktplaats:) Mij leek zo'n 3 wieler namelijk echt niet stabiel, maar toen ik ermee had gereden bleek dat heel erg mee te vallen! Natuurlijk ook veel recensies gelezen hier op het forum.
chipa
chipa
Prater
Prater

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 4 van 40 Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 22 ... 40  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: