Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Zwangerschapstopic vanaf 12 weken

+15
NowImNothing
Bruintje Beer
Rumble
Dora
Chelle
Happydobby
Pien
Novalee
chipa
schuddebuikje
Theeleut
Smaragdje
Limburg85
_Mashimaro_
Mel
19 plaatsers

Pagina 2 van 40 Vorige  1, 2, 3 ... 21 ... 40  Volgende

Ga naar beneden

Zwangerschapstopic vanaf 12 weken - Pagina 2 Empty Re: Zwangerschapstopic vanaf 12 weken

Bericht  _Mashimaro_ di 23 nov 2010 - 3:29

Mijn buik is inderdaad al vrij groot, sommige mensen geloven dan ook niet dat ik nog niet zolang zwanger ben. Maar ik moet toegeven, mijn buikspieren zijn totaal ongetraind en daar komt het ook door. En ik weet niet of het erfelijk is, maar m'n moeder en zus hadden beide ook al vroeg een duidelijke buik.
Wat betreft mijn ticker, daar valt niets uit af te leiden. Dacht juist dat ik nog een vrij neutrale had uitgekozen.

De babykamer zijn we al helemaal uit. De meubels waren al besteld bij 6 week zwangerschap Embarassed en de verf hebben we al voor de zwangerschap gekocht. Zit alleen nog steeds niet op de muren. No
_Mashimaro_
_Mashimaro_
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 491
Punten : 636
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwangerschapstopic vanaf 12 weken - Pagina 2 Empty Re: Zwangerschapstopic vanaf 12 weken

Bericht  Limburg85 wo 24 nov 2010 - 1:11

_Mashimaro_ schreef:Wat betreft mijn ticker, daar valt niets uit af te leiden. Dacht juist dat ik nog een vrij neutrale had uitgekozen.

Sorry ik bedoelde Smaragdje en niet jou met de kleur van de ticker, bij jou is er niks af te leiden. Maar is het bij jou al bekend dan?
Limburg85
Limburg85
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3725
Punten : 3896
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Limburg85 wo 24 nov 2010 - 1:17

@ Smaragdje, wat leuk dat jullie begonnen zijn aan de babykamer! Voor welke kleuren en meubels hebben jullie gekozen? Bij ons komt hopelijk de schilder op 11 of 18 december en 11 december gaan we de meubels kopen.

@ Mel, ben nieuwsgierig naar jullie kamertje en ook naar je buikje ;-). Wij wachten tot we het geslacht weten.

@ Mashimaro, ligt de groei van je buik van aan je buikspieren? Mijn spieren zijn volgens de fysiotherapeut erg slap, ook mijn buikspieren zijn erg slap geworden sinds ik gestopt ben met het paardrijden en ik ben 2 jaar geleden 30 kg afgevallen dus ruimte zat haha. Volgens mij ligt het er meer aan dat het erfelijk is. Mijn moeder had ook geen flinke buik. Ben je trouwens al wat aangekomen? Jullie waren er vroeg bij met de meubels en kleuren! Wij hebben eerst een andere kamer moeten verfen want mijn vriends zoontje sliep op de babykamer, zijn oude meubels hebben we ook verkocht dus de kamer is nu zo goed als leeg.
Limburg85
Limburg85
Ratel
Ratel

Bericht  _Mashimaro_ wo 24 nov 2010 - 2:10

@ Limburg Nee, er is nog niks bekend. Misschien dat ik het volgende week per ongeluk op een echo zie en anders zal het niet eerder zijn als met de 20-week echo.
En ik ben nog niks aangekomen, ik val juist af. Maar is nog niet erg en komt waarschijnlijk door de medicijnen die ik krijg voor mijn schildklier. De kleine groeit in ieder geval wel goed!
_Mashimaro_
_Mashimaro_
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 491
Punten : 636
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gast wo 24 nov 2010 - 2:22

mishimaro, lees dat je medicijnen hebt voor je schildklier. Werkt die van jou te langzaam of te snel?
Hier steeds een te snelle na de zwangerschap. Hoef nu gelukkig geen medicijnen te slikken omdat de waardes nu goed zijn.

Smaragdje, haha. Inderdaad je ticker zegt genoeg. Laten we het er maar op houden dat ik zwanger ben.

limburg, wij betalen die extra echo zelf, 35 euro. Heb ik er wel voor over. En waarschijnlijk nemen we de jongens nu ook even mee. Kan de oudste ook even kijken naar de baby in mama's buik. Daar vind ik de 20 weken echo dan weer geen geschikt moment voor.

Hier vanavond naar de verloskundige. Maar ik voel de kleine nu geregeld, dus daar hoef ik me geen zorgen om te maken.
Wil zit me bekken vandaag dwars. Dus de rest vd middag maar even rustig aan doen, want wil vanavond ook nog even met de jongens naar een winkel waar allemaal pieten komen.

Gast
Gast

Bericht  Smaragdje wo 24 nov 2010 - 2:34

_Mishimaro_, volgens mij ligt de groei niet aan je buikspieren, want dan had het bij mij al veel en veel eerder zichtbaar moeten zijn...hahahaha...zo erg getraind waren ze namelijk niet :P

Limburg, de muren zijn 2 verschillende patronen behang maar wel in de zelfde kleur en als afscheiding tussen die twee behangen hebben we voor in het midden ene leuke stook gevonden smile De meubels zijn van donkerhout.

Woezel, 35 euro valt best wel mee! En je jongens zullen het vast leuk vinden om hun kleine broertje of zusje zo te zien! Is de oudste al eens eerder meegeweest?

Mel, goed geraden Wink

Smaragdje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3094
Punten : 3173
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Limburg85 wo 24 nov 2010 - 2:44

@ Mashimaro, hier ook nog niks aangekomen. Ben in het begin ook afgevallen en dat komt er nu langzaam weer bij.

@ Woezel, vind 35 euro ook niet duur. Had hier ook een 2 goedkope gevonden maar mijn vriend wou geen pretecho. Leuk vanavond naar de verloskundige! Jij voelt de baby dus ook al, ik voelde hem echt met 16 weken al is het deze week een stuk minder. Zijn de jongens nog niet meegeweest naar de verloskundige? S. gaat altijd mee, hij vind het heel erg leuk. Als we de kamer binnen komen zit hij al gelijk op de stoel naast de bank naar het scherm te kijken, moet ik van hem gaan liggen en moet het licht uit haha. Tijdens de gesprekjes gaat hij altijd spelen.

@ Smaragdje, ben benieuwd naar het behang! Ik wou het liefst ook behang maar mijn vriend vind behang echt niet leuk en wij hebben stucwerk op de muur.

Zijn jullie al bezig met de naam?
In het begin had ik slechte hoop dat mijn vriend en ik op 1 lijn zouden zitten met namen, hij houdt niet van echt Hollandse namen terwijl ik dat juist heel leuk vind en hij vind daarnaast heel veel namen ook niet mooi. Eerst wou hij niet nadenken over de naam, pas als hij het geslacht zou weten maar nu had ik toch een lijstje gemaakt (5 meisjes namen en 4 jongensnamen) met 1 favoriete naam voor een meisje en 1 favoriete naam voor een jongen en me vriend heeft voor ieder geslacht 2 namen overgehouden en daar staan mijn favoriete ook nog tussen Very Happy .
Limburg85
Limburg85
Ratel
Ratel

Bericht  Smaragdje wo 24 nov 2010 - 3:32

Limburg, wij wisten al een naam voor een jongen en voor een meisje voordat ik zwanger was.

Smaragdje
Ratel
Ratel

Bericht  Gast wo 24 nov 2010 - 21:16

Ik ben gisteravond ook weer goedgekeurd. Het is nu al een heerlijk kind
Voordat ik wegging voelde ik hem al heel vaak in mijn buik en toen kon mijn man hem ook voor het eerst voelen.
Nou bij de verloskundige was hij nog hartstikke druk. Elke keer als ze dacht het hartje te hebben gaf hij een trap en ging ervandoor. Dus volgens mij worden dat straks zware nachten als hij harder begint te trappen..

Wel vandaag voor de 3e dag hoofdpijn. Ook nog gevraagd gister. Moet er dus even om denken dat ik wat extra drink.
Dus vandaag maar zo veel mogelijk rustig aan doen want had gistermiddag ook aardig last van mijn bekken. En morgen wil ik even de stad in met de jongens en mijn moeder.

limburg. Nee de jongens zijn nog niet meegeweest. In het begin had M het ook nog niet door. Eigenlijk pas sinds 2 weken. Dus nu vind ik het wel leuk om hem even mee te nemen naar de echo. Verder heb ik ook vaak savonds controle, dus liggen ze in bed

Gast
Gast

Bericht  Limburg85 do 25 nov 2010 - 3:02

woezel schreef:Ik ben gisteravond ook weer goedgekeurd. Het is nu al een heerlijk kind
Voordat ik wegging voelde ik hem al heel vaak in mijn buik en toen kon mijn man hem ook voor het eerst voelen.
Nou bij de verloskundige was hij nog hartstikke druk. Elke keer als ze dacht het hartje te hebben gaf hij een trap en ging ervandoor. Dus volgens mij worden dat straks zware nachten als hij harder begint te trappen..

Wel vandaag voor de 3e dag hoofdpijn. Ook nog gevraagd gister. Moet er dus even om denken dat ik wat extra drink.
Dus vandaag maar zo veel mogelijk rustig aan doen want had gistermiddag ook aardig last van mijn bekken. En morgen wil ik even de stad in met de jongens en mijn moeder.

limburg. Nee de jongens zijn nog niet meegeweest. In het begin had M het ook nog niet door. Eigenlijk pas sinds 2 weken. Dus nu vind ik het wel leuk om hem even mee te nemen naar de echo. Verder heb ik ook vaak savonds controle, dus liggen ze in bed

Fijn dat je weer bent goedgekeurd! Ik had de vorige keer precies hetzelfe toen ze naar het hartje gingen luisteren.

Heb je vandaag genoeg gedronken? Ik moet daar ook opletten van de verloskundige maar het helpt niet echt tegen de hoofdpijn.

Wij hebben ook altijd de afspraak 's avonds maar meestal rond 18.30 waardoor S. mee kan. Alleen de 20 weken echo hebben we 's ochtends, deze doen ze niet 's avonds.

Ik voel sinds 16 weken de baby, meestal alleen 's ochtends als ik in bed lig maar sinds dinsdag of maandag voel ik de baby niet meer :-(
Limburg85
Limburg85
Ratel
Ratel

Bericht  Mel za 27 nov 2010 - 7:00

Ojee, we staan op pagina 2!

Ik voel de baby nog niet. Kan niet wachten!!!
No2 weken tot de 20 weken echo. We zijn er nu over aan het denken om tegen iedereen te zeggen dat we het niet willen weten en het dan toch zelf stiekem wel weten smile !

xxx
Mel
Mel
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 146
Punten : 158

Bericht  Smaragdje za 27 nov 2010 - 7:24

Mel schreef:Ojee, we staan op pagina 2!

Ik voel de baby nog niet. Kan niet wachten!!!
No2 weken tot de 20 weken echo. We zijn er nu over aan het denken om tegen iedereen te zeggen dat we het niet willen weten en het dan toch zelf stiekem wel weten smile !

xxx

Hahaha, dat wilde ik eerst ook...maar kon het niet voor mij houden :P en valt toch ook wel op door de manier waarop je praat meestal smile

Smaragdje
Ratel
Ratel

Bericht  Limburg85 di 30 nov 2010 - 22:12

Oeps, dit topic stond alweer op pagina 2.

Wij hebben afgelopen weekend een druk weekend gehad, hadden een sinterklaas weekend met familie in Winterbergen. Helaas ging het met mijn gezondheid weer minder, als ik 15 minuten stil stond werd ik weer helemaal duizelig en moest ik echt dringend naar binnen en de drukte ging ook nog niet goed. Ook vrijdag en zaterdag weer ontzettend hoofdpijn gehad en misselijk en maandag weer gezellig boven de wc gehangen. Gelukkig gaat het sinds gisteren en vandaag weer beter maar heb het nu toch echt wel gehad met de klachten.

A.s. maandag om 8.30 hebben we de 20 weken echo, ben zo benieuwd of de baby goed gegroeid is en of alles goed is en uiteraard ook erg nieuwsgierig naar het geslacht.
Volgende week zaterdag gaan we naar mijn ouders en daar gaan we ook naar het kamertje + wagen etc. kijken en bestellen en hopelijk komt volgende week zaterdag of die zaterdag erna ook de schilder voor de babykamer zodat het echt op gaat schieten.
Mijn buik heeft trouwens bij de 19 weken een groeispurt gehad, het is nu ook een klein beetje zichtbaar voor de buitenwereld.

Hier in het zuiden van het land ligt er veel sneeuw, bij jullie ook?

Wou vandaag boodschappen gaan doen maar kan niet eens de oprit op omdat ze bij de buurvrouw aan het klussen zijn, gezellig.

@ Mel, heb je de baby inmiddels al gevoeld?
Wij gaan het wel tegen iedereen vertellen omdat we anders onze mond toch niet kunnen houden of er constant op moeten letten.

Hoe gaat het met de andere meiden?
Limburg85
Limburg85
Ratel
Ratel

Bericht  Mel wo 1 dec 2010 - 1:19

@Limburg85, hier ligt ook veel sneeuw, woon ook in het zuiden des lands! Zuid Limburg.

Hier gaat alles prima. Buik groeit goed verder. Krijg ook steeds meer reactie erop, leuk!
Ik moet nog 1,5 week wachten tot de 20 wk echo, kan me nu niet snel genoeg gaan.

Afgelopen zaterdag belde ze dat de kinderwagen binnen was. We zijn gaan kijken en hebben hem maar meteen meegenomen! Lekker vroeg, maar het staat wel heel erg leuk nu hier in de kamer. De babykamer is klaar, tenminste de geverfde muren zijn klaar en de gordijnen hangen. Nu is het wachten op de meubeltjes, die komen half januari.

Groetjes!!!
Mel
Mel
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Gast wo 1 dec 2010 - 2:32

Hier ligt geen sneeuw, maar het is wel onwijs koud buiten zeg.

Hier alles goed. Wel af en toe flinke baalmomenten omdat het deze keer tegen valt. Bekken die dwars zit, geregeld hoofdpijn en zere buiken savonds.
Hier hebben we maandag de geslachtsecho, zal wel tijd worden hoor. Wil straks wel lekker snuffelen voor de kleine uk.
Voor mijn gevoel zijn we straks veel te laat met alles. Valt ook wel weer mee, maar ondertussen hebben we wel weer het wiegje in huis. Eerst alle feestdagen en verjaardagen vd jongens maar achter de rug en dan storten we ons op de kleine uk.

Limburg, voel jij je kleine ondertussen alweer? Hier ook vorige week een paar dagen bijna niets gevoeld. Zo raar de ene keer stuitert het door je buik en ineens is het stil. Nu voel ik hem gelukkig wel weer geregeld.
Jij heb ook een zware zwangerschap he, balen he, wat dat betreft moeten we ook nog zo lang.

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 1 dec 2010 - 2:33

Mel, leuk toch de kinderwagen al in huis. Kun je alvast lekker bij zwijmelen.

Gast
Gast

Bericht  Limburg85 wo 1 dec 2010 - 3:00

@ Mel, wij wonen in midden-limburg en ik werk in zuid-limburg. Wat leuk dat je reacties krijg op je buik, kun je trots op zijn! Had jij al eens een foto van je buik geplaats? Ben nieuwsgierig naar hoe je buik nu is. Ik ga als het goed is a.s. vrijdag weer een foto maken, dan ben ik 20 weken. Jullie zijn er vlot bij met het kamertje, leuk! Welke kinderwagen hebben jullie?

@ Woezel, geen sneeuw? Ik wil naar jouw woonplaats verhuizen! Hiervoor is het volgens mij echt een ijsbaan en veel sneeuw. Ik kan je gevoel helaas al te goed voorstellen, ik kan echt niet wachten tot ik bevallen ben, ben de zwangerschap al enige tijd zat. Dit is niet hoe ik het me voor had gesteld en beperkt me heel veel. Gelukkig is het voor een goed doel. Klopt dat ik vorige week de baby een paar dagen niet heb gevoel, sinds afgelopen zaterdag voel ik de baby gelukkig weer. Eerst voelde ik de baby heel goed, toen niet meer, toen een klein beetje en nu is die ook weer goed aanwezig, meer dan voorheen maar grotendeels wel alleen ’s ochtends of ’s avonds. Wat voor buikpijn heb jij precies? Heb ik namelijk ook. Je bent nog lang niet te laat met de babykamer, wij moeten ook nog alles doen en kopen. De eerste weken kon ik echt niet wachten, toen moest ik er niet aan denken om iets te kopen en nu komt het langzaam weer. Kan ook niet wachten tot maandag!
Limburg85
Limburg85
Ratel
Ratel

Bericht  Smaragdje wo 1 dec 2010 - 4:26

Kan goed zijn dat je de baby niet elke dag voelen hoor smile Ben van de week een keer extra naar de verloskundige geweest, omdat ik van de trap afgevallen was en die vertelde dat je pas vanaf week 26 die kleine uk elke dag moet voelen smile
Gelukkig voel ik hem nu elke dag al heel duidelijk en toen ik het een keer niet voelde kon ik de hele avond op en af naar de wc...volgens mij zat hij tegen mijn blaas aan te trappelen...hahaha

Maar hier ligt ook nog een beetje sneeuw. De stoepen lijken wel ijsbanen, dus heb nu al zin om mijn hond straks uit te gaan laten.

De meubeltjes van de babykamer stana hier en ben alvast kleertjes aan het wassen en in de kast aan het leggen. Volgensmij begint de nesteldrang langzaamaan te komen angel

@ Woezel, wat vervelend van je bekken, hoofdpijn en zere buiken! Hoop voor je dat dat snel over gaat!

Smaragdje
Ratel
Ratel

Bericht  Limburg85 do 2 dec 2010 - 4:49

@ Smaragdje, klopt dat je de baby pas vanaf week 26 elke dag moet voelen en zoniet de verloskundige moet bellen, daarom heb ik vorige week ook niet gebeld. Maar toch is het een vervelend gevoel als je de baby al een aantal weken iedere dag voelt en daarna niet meer.

Van de trap gevallen? Auw! Was alles goed met de baby en heb jij er iets aan overgehouden?
Ik moet sinds vorige week ook echt om het half uur naar de wc, word er echt gek van. Nu is het geloof ik weer iets minder aan het worden.

Jij bent er vroeg bij met je nesteldrang. Ik kan die nog niet eens hebben want we moeten nog alles kopen haha.
Limburg85
Limburg85
Ratel
Ratel

Bericht  Gast do 2 dec 2010 - 5:25

Nou hier nu toch ook sneeuw hoor. En natuurlijk moest vandaad de oudste oefenen op school en daarna psz. Dus 4x heen en weergeglibberd. Valt dan toch tegen hoor. Verder dan ook weinig gedaan.

Voelen, weet ook dat het nog niet dagelijks hoeft. Maar is toch altijd wel fijn zo'n bevestiging dat alles goed.

Weet ook dat we nog genoeg tijd hebben om alles in orde te maken. Maar vergeleken met de andere keren zijn we nu laat. En aangezien mijn neefje met 29 weken is geboren, kriebelt het toch om alles gauw klaar te hebben. Want je weet het maar nooit. Maar het is bijna maandag, dus dan kan ik alvast gaan neuzen op internet en als die week erop alles goed is en het geslacht het zelfde kan ik los gaan haha.

Ik mag dit keer wat anders boven de commode. We hadden 3 houten bakjes, maar die zijn nu geverfd en gaan bij de jongste boven de commode. Heeft er iemand nog een leuk idee? Onze babykamer verkopen ze nog steeds bij de babydump dus kan nu altijd voor het orginele plankje gaan. Maar wil eigenlijk wel iets anders.

Gast
Gast

Bericht  Smaragdje do 2 dec 2010 - 6:05

[quote="Limburg85"][color=violet][b]@ Smaragdje, klopt dat je de baby pas vanaf week 26 elke dag moet voelen en zoniet de verloskundige moet bellen, daarom heb ik vorige week ook niet gebeld. Maar toch is het een vervelend gevoel als je de baby al een aantal weken iedere dag voelt en daarna niet meer.

Limburg, snap ook wel dat dat vervelend is hoor Wink Maar met de baby was alles goed en ik heb alleen wat schaafplekken, blauweplekken en spierpijn gehad smile En vroeg met mijn nesteldrang...vind het wel meevallen hoor...hahaha. Ben nu 23 weken geweest dus ik vind het niet erg dat dat nu begint smile

Woezel, fijn dat je nu ook bijna kunt gaan neuzen. Het idee dat het niet te laat af is allemaal, is zo wie zo een goed gevoel smile

Smaragdje
Ratel
Ratel

Bericht  Gast ma 6 dec 2010 - 8:00

Limburg, hoe was je 20 weken echo?

Hier vandaag een geslachtsecho, ging heel vaag, maar goed voor het zicht zag het er goed uit en we weten het geslacht Very Happy

Gast
Gast

Bericht  Smaragdje di 7 dec 2010 - 6:46

Woezel, vind het echt leuk voor je dat je nu een meisje krijgt smile

Limburg, hoe was het bij jou?

Smaragdje
Ratel
Ratel

Bericht  Mel di 7 dec 2010 - 21:17

@ woezel, leuk dat jullie het geslacht weten. Wil je het delen met ons? Of lees ik ergens overheen??

@ Limburg, hoe was jouw 20wk echo??

@ Smaragdje, hoe voel jij je nu? Geen blauwe plekken meer?

Hier gaat het goed. Ben alleen erg verkouden, lijkt wel alsof ik alle bacterien die in de lucht hangen ook te pakken krijg.. Bleh!! Heb de laatste paar dagen met hoesten en met draaien in bed soms een steek onder in mijn buik. Vind het wel een beetje eng, maar ik blijf maar tegen mezelf zeggen dat het niks ernstigs is.. Kunnen jullie me gerust stellen? Hebben jullie er ook last van?
Maandag de 20 wk echo, uiteindelijk besloten dat we het geslacht wel willen weten, maar tegen de omgeving niks zeggen. Ik vraag me af of we het volhouden, maar goed, ik weet het zelf in elk geval maandag!!! Very Happy
Mel
Mel
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Gast di 7 dec 2010 - 21:22

Mel, na 2 jongens krijgen we nu een meisje.
Hier zijn we ook allemaal verkouden en snotterig, blegh.
Die steken heb ik hier ook wel eens bij een onverwachte beweging.
Wat grappig ik heb ook maandag de 20 weken echo. Als het dan nog steeds een meisje is, gaat het hier hopelijk landen. Vind het nog steeds een raar idee.

Hier vandaag feest. De oudste is vandaag alweer 4 jaar geworden. Zo is het een klein hummeltje en zo gaat hij naar de basisschool. Vraag me soms wel eens af waar de tijd blijft.

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 2 van 40 Vorige  1, 2, 3 ... 21 ... 40  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: