Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Zwangerschapstopic vanaf 12 weken

+15
NowImNothing
Bruintje Beer
Rumble
Dora
Chelle
Happydobby
Pien
Novalee
chipa
schuddebuikje
Theeleut
Smaragdje
Limburg85
_Mashimaro_
Mel
19 plaatsers

Pagina 22 van 40 Vorige  1 ... 12 ... 21, 22, 23 ... 31 ... 40  Volgende

Ga naar beneden

Zwangerschapstopic vanaf 12 weken - Pagina 22 Empty Re: Zwangerschapstopic vanaf 12 weken

Bericht  Gast ma 21 feb 2011 - 23:30

Schuddebuikje, wat ontzettend vervelend hoe dat allemaal is gelopen op je werk. Ik hoop voor je dat het netjes opgelost wordt zonder dat er een rechtzaak hoeft te komen. Sterkte!

Dames, waarom mag er geen plastic onderkant aan het verband zitten? (Sorry voor de domme vraag, maar wat zo'n dingen betreft ben ik echt een leek).

Zo'n matrasbeschermer moet ik inderdaad ook aanschaffen. En ik moet nog matrasovertrekken kopen, ik heb er namelijk maar 1, ik was die altijd en dan gaat die er dezelfde dag weer op. Maar voor de kraamtijd zal ik er toch een paar bij moeten halen. Dekbedovertrekken kan ik van mn moeder lenen, heb ik ook maar 1 voor dit dekbed. En pyama's en ondergoed. Laatst lag ik in het ziekenhuis... heb ik geen eens een pyama, heb ik maar een t-shirt van mn man aangedaan. Toch voor de bevalling maar even shoppen.

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwangerschapstopic vanaf 12 weken - Pagina 22 Empty Re: Zwangerschapstopic vanaf 12 weken

Bericht  Limburg85 di 22 feb 2011 - 0:12

@ Schuddebuikje, ontzettend vervelend dat je toch ontslagen ben bij je werk maar vind het heel goed dat je er werk van maakt! Ben benieuwd naar de reactie van je werkgever. Lijkt me geen fijn gevoel zo tijdens je zwangerschap, een ontslag is altijd heel vervelend en zeker als het eigenlijk niet terecht is en dan nu ook nog eens tijdens je zwangerschap, geen zorgenloze gedachten. Succes met solliciteren!

@ Kruumel, ik moet ook nog nieuw beddengoed en hoeslakens kopen, wij hebben namelijk ook maar 1 set en dat is niet handig rond de kraamperiode. En een nieuwe pyjama is voor mij denk ook geen overbodige luxe net zoals een nieuw huispak.
Limburg85
Limburg85
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3725
Punten : 3896
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Smaragdje di 22 feb 2011 - 0:20

@ Kruumel, volgensmij mag dat er niet onderzitten, omdat het nogal zweterig is en niet echt ademend. (Dacht ik hoor..)
Ik heb zo'n kraakding op mijn matras gelegd gister. Was toch mijn bed aan het verschonen en ik slaap er om eerlijk te zijn niet minder er door...hahaha...Matrasovertrek heb ik er twee, is wel genoeg. Even wassen en in de droger gooien lijkt mij.
Maar Kruumel, ik heb ook geen pyama hoor. Ik doe gewoon een T-shirt met een trainingsbroek aan. Vind ik het lekkers zitten. Alleen moet nog wel op zoek naar een groot wijd shirt wat vies mag worden geloof ik. Denk niet dat ik dat nog in de kast heb liggen...

@ Schuddebuikje, wat vervelend van je werk! Ben benieuwd hoe het afloopt...wel een rare gang van zake...

Smaragdje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3094
Punten : 3173
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Gast di 22 feb 2011 - 0:58

woezel schreef:Het staat inderdaad op het lijstje om voor te kijken bij de hema vd week. Heb nu nog stickers.

Hoe is het nu met jou mamarosa en de kleintjes?

Oja, dat is waar, die stickers heb ik ook nog liggen. Moet er nog een pyjama bij hebben, dus zal eens kijken deze week.

Het gaat verder goed hier. Vorige week even een slechte week, zat er ineens doorheen, viel me zo zwaar ineens. Maar het gaat nu wel weer. Had wel elke keer hoofdpijn aan 1 kant van mn hoofd, ruim een week, en dat kon niet door de bloeddruk komen dacht de gyn omdat ik medcijnen heb, en de bloeddruk gezakt is. Vond het wel eng, gezien de ziekte van mijn moeder destijds, vannacht had ik er weer zo'n last van en dan ben ik helemaal paniekerig. Nu gaat het gelukkig weer. Die angsten zal ik wel altijd blijven houden, maar vervelend is het wel! Hoop nu ook dat ik er af ben en eens kan genieten. Iedere keer maak ik me wel weer over wat anders druk, ben ik bang dat er iets verkeerd zit in mn lichaam.

Ga nu maar echt proberen te genieten, het zit er al weer bijna op!
Kindjes liggen nu weer beide in stuit, dus ik mag in principe gewoon bevallen, moeten ze wel zo blijven liggen! Ze zijn groot, gemiddeld nog wat groter dan een eenling, maar draaien kan de ene blijkbaar nog prima! Ben ook erg benieuwd of ze zo hard blijven doorgroeien. Normaal zwakt het wel af rond deze tijd, maar blijkbaar hebben ze het erg goed, haha!

Gast
Gast

Bericht  Gast di 22 feb 2011 - 3:11

Zo... 3 dagen uitgesteld, maar ik heb dan eindelijk de badkamer uitgebreid gepoetst. Ik vind dat altijd zo'n rotklus, ik kijk er altijd heel erg tegenop, maar als het dan weer schoon en fris is is dat toch weer heel fijn.

Zometeen naar de tandarts... bah! Heb ik zo'n hekel aan. Er is een tijd terug een stukje van m'n tand afgebroken, maar ik heb er geen last van, dus hoopte misschien dat er niks aan de hand was. Nu zitten er toch 2 gaatjes, dus zometeen maar weer even flink zijn.

Hebben jullie nog leuke plannen voor vandaag?

Gast
Gast

Bericht  schuddebuikje di 22 feb 2011 - 4:12

kruumel, goed van je dat je de badkamer een grote beurt hebt gegeven. soms moetje ff doorzetten. meestal als ik ff bezig ben vind ik het wel weer lekker en kan ik bijna niet stoppen.

ik zit hier bij me schoonzus. zij is een mal aan het maken voor de kinderkamer. de kamer word gedaan met knuf en ko. ik ben niet zo creatief. zo naar huis witlof maken. en verder met de keuken. die was ik een grote beurt aan het geven maar nog niet afgemaakt. verder weet ik het niet vanavond.
schuddebuikje
schuddebuikje
Prater
Prater

Aantal berichten : 780
Punten : 880

Bericht  Gast di 22 feb 2011 - 5:02

Ja dat heb ik ook vaak. Dat ik met moeite ga beginnen, en dan niet meer kan stoppen en meteen alles doe. Vandaag ging dat niet want ik moest naar de tandarts, anders was ik waarschijnlijk ook nog wel effe doorgegaan.

Ik zit hier nu met een half verdoofd gezicht op de bank... dat hebben we weer gehad!

Gast
Gast

Bericht  Limburg85 di 22 feb 2011 - 5:30

Zo het eten staat in de oven, heb echt zelden zin in avondeten en nu ook niet maar het moet maar.

Ben nu aan het rond kijken waar je kant en klare letters kan kopen, wil niet zelf gaan schilderen.

Vandaag een mail gehad van de winkel waar ik de dekentjes en klamboe heb besteld, het schiet niet op met die bestelling, waarschijnlijk heb ik de spullen pas eind volgende week binnen. Moet ik zorgen dat ik alles heb gewassen ;-).

@ Kruumel, je bent druk bezig geweest met de badkamer! Ik heb vandaag een dag niks gedaan, behalve S. vanochtend naar het kdv gebracht. Moet eigenlijk nog iets voor m’n werk doen maar dan moet ik me echt goed voelen, dus maar even uitstellen en kijken hoe het morgen gaat. En vanavond wil/moet ik vroeg naar bed want houd het denk niet meer uit. Ga jij nog wat doen vanavond?

Ik heb echt een hekel aan de tandarts en wil er ook niet heen :-(.

@ Schuddebuikje, wat voor mal is je schoonzus precies aan het maken? Heb je een plaatje van Knuf & Co want zo snel zegt dat thema me niks.
Limburg85
Limburg85
Ratel
Ratel

Bericht  Pien di 22 feb 2011 - 7:03

even een snelle reactie, wij hebben vanmiddag het behang voor onze babykamer uitgezocht!! het is echt geweldig.... het behang is heel druk maar doordat we met behang gaan spelen word het "hopelijk" wat rustiger...

het zijn 4 soorten behang, dit zijn de drukste: foto plaatsen lukt niet, dus maar even een link:

http://www.kidsbehangstore.nl/?menu=article&categoryID=711921&articleID=15672339

http://www.kidsbehangstore.nl/?menu=article&categoryID=711921&articleID=15672419

en dan hebben we in het roze en in het groen er een effen kleur bij.

zal zo een eigen foto even uploaden.

@Limburg, de foto van de tas word nu doordat het donker is niet mooi! Die hou je even tegoed...

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Bericht  Pien di 22 feb 2011 - 7:06

Zwangerschapstopic vanaf 12 weken - Pagina 22 GroteFoto-3JUZRKZC

dit is onze eigen foto, vind dat de kleuren hier ook veel duidelijker zijn en dichter in de buurt komen van de werkelijkheid!

Pien
Ratel
Ratel

Bericht  schuddebuikje di 22 feb 2011 - 7:23

jeetje wat een leuk behang zeg...... veel mooier als op de site...

dit is knuf en ko. ze is een mal aan het maken die ik op de muur ga schilderen in het zilver....
het is trouwens een bruine muuur

Zwangerschapstopic vanaf 12 weken - Pagina 22 Knuf_ko_lakentje
schuddebuikje
schuddebuikje
Prater
Prater

Bericht  Gast di 22 feb 2011 - 7:31

Pien, leuk behang... ik ben benieuwd als het kamertje klaar is!

Schuddebuikje, hebben jullie meer van knuf en ko? Ik ken dat helemaal niet.

Gast
Gast

Bericht  Gast di 22 feb 2011 - 7:33

Pien, wat een onwijs leuk behang. Ben benieuwd naar het eindresultaat.

Mamarosa, kan me voorstellen dat je angstig bent als je hoofdpijn hebt. Je hebt ook al zoveel meegemaakt.
Fijn dat ze beide weer in stuit liggen en dat ze nog goed groeien.

Hier een vermoeiend dagje. Vanaf zondag de oudste ziek, die is nu aardig op geknapt. Maar nu heeft de jongste hoge koorts. Dus een groot gedeelte vd dag met 2 kinderen op/ naast schoot gezeten. Ben nu gewoon bekaf vh hangen, zere buiken enzo.
En echt zo onwijs stom, had de foto's besteld, ik wachten wachten wachten. Dacht ik vanmiddag heb toch wel ons nieuwe adres doorgegeven. Nee dus, die zijn dus denk op ons oude adres bezorgd. Schiet niet op zo dus.

Gast
Gast

Bericht  schuddebuikje di 22 feb 2011 - 7:38

we hebben nog niet zo veel van knuf en ko. maar gaan het binnenkort wel kopen.

je hebt lakkentjes, badcape, spuugdoekjes waskussenhoes, van alles...

schuddebuikje
schuddebuikje
Prater
Prater

Bericht  Happydobby di 22 feb 2011 - 9:46

Zo er is veel geschreven.
@Chelle, mooie echo hoor, ik denk er ook nog steeds aan om een 3d echo te doen.
@Smaragdje,Teigetje tja dat kraamverband, waar ik woon is de albert heijn en de etos 7 dagen per week open dus ik zit nooit verlegen om spullen. Ik heb verder ook nooit maandverband gebruikt en na de bevalling mag je geen tampons gebruiken, balen haha, maar van dat dikken verband ga ik maar 1 pak halen, als ik niet veel vloei na de bevalling dan is libresse 3mm ook goed.
Cry
@Limburg, ik heb van mijn schoonmoeder zo'n pakket omaonderbroeken gekregen, ik heb ook alleen strings en boxershorts voor op mijn werk. Mijn vriend grapte wel dat die onderbroeken daarna niet meer aanmogen.
@Schuddebuikje, balen van je baan, trouwens in de 16 weken bevallingsverlof hoef je niet te solliciteren hoor. Weet je zelf welk geslacht je kindje is of wacht je tot de bevalling.
@Limburg. Veel regelen moet je he, als ik er al aan denk dan word ik al moe haha.

Ik hou dit topic niet goed bij haha, ik werk natuurlijk gewoon nog 32 uur. Deze week 7 dagen achter elkaar, waarvan 5 nachtdiensten. ik ga nu naar bed, gisteren weinig geslapen , had een nachtmerrie, toen moest ik weer naar het toilet, en daarna voelde ik de kleine de hele tijd bewegen.

Ik was ook naar de 9 maandenbeurs geweest, weinig gekocht, alleen positietruitjes, ga over 4 weken met vakantie en dan moet ik wel wat aankunnen haha.
Ik heb wel mijn buik laten bellypainten ! zie de foto

Zwangerschapstopic vanaf 12 weken - Pagina 22 1238471663_16_dr0m

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Limburg85 di 22 feb 2011 - 20:33

Goedemorgen meiden,

Vandaag weer naar de verloskundige en voor de rest niet zoveel bijzonders vandaag, even een paar dingen uitzoeken en bestellen dus rustig dagje.

Vannacht wel weer verschillende dromen gehad en bij 1 vraag ik me af of dat een droom is of dat mijn man dat tegen mij heeft gezegd?

@ Schuddebuikje, toevallig al reactie gekregen van je ex-werkgever? Per wanneer ben je ontslagen?

Wat leuk dat Knuf & Co om de muur gaat schilderen! Ik kende het ook niet maar vind het er schattig uit zien.

@ Pien, dat behang zit er echt heel erg gaaf uit! Volgens mij word haar kamertje echt super leuk. Wanneer gaan jullie behangen?

Ik kijk uit naar de foto :-).

@ Woezel, zieke kinderen vergen veel tijd en aandacht dus kan me voorstellen dat het erg vermoeiend was. Hoe gaat het nu met ze?

Handig van je adres haha, ik heb ook soms nog wel dat ik mijn oude adres op wil schrijven of zoals maandag bij de intake vragen ze wie mijn huisarts is en dan wil ik nog mijn oude zeggen, ook handig ;-).

@ Happydobby, jij draagt dus ook niet van die gewone onderbroeken, hier is het ook echt alleen voor in de kraamtijd en daarna niet meer, ben dat echt niet gewend.

Hier zijn de winkels ook 7 dagen per week open en dat is toch wel gemakkelijk als je het gewend ben.

Hoe was het op de 9 maanden beurs? Leuke foto van je buik, mooie beschildering!
Limburg85
Limburg85
Ratel
Ratel

Bericht  chipa di 22 feb 2011 - 22:01

@ Schuddebuikje: wat een ontzettende rotstreek van je werk zeg! Pfft hier zit je nu helemaal niet op te wachten. Hoop dat het snel en netjes wordt afgehandeld.

@Pien: Wat een gaaf behang zeg!

@all: Vanaf deze week ga ik 4 dagen per week werken ipv 5. Er is te weinig werk om nog full time te kunnen blijven (het gaat om een project tot 1 april). Moet zeggen dat het eigenlijk wel fijn is.

Gisteren toen ik thuiskwam bleek dat mijn man de hele babykamer in elkaar heeft gezet. Wat een verrassing zeg! Ziet er zo leuk uit. Gelijk de dierenkoppen aan de muur gehangen:) Komende weken lekker shoppen voor beddengoed en kleertjes e.d

Vanavond weer naar de verloskundige en zo direct maar even aan de schoonmaak.
chipa
chipa
Prater
Prater

Aantal berichten : 1332
Punten : 1665

Bericht  Gast di 22 feb 2011 - 23:51

Als ik jullie zo over de babykamertje hoor heb ik ook echt zin om een kamertje te shoppen!

Chipa, leuke verrassing van je man.

Happydobby, wat een leuke bellypaint! Was je op tijd bij de inschrijving? Ik heb van veel meiden gehoord dat ze redelijk vroeg op de dag bij de inschrijving waren, maar dat het al vol zat.

Hier een lekker rustig dagje... net even de was weggevouwen, straks even schoonmoeder naar het werk brengen, ga dan denk ik effe bij mijn moeder aan. Vanavond met een vriendin naar thermaalbad, lekker relaxen!

Heb nog last van mijn tanden die gisteren gevuld zijn, rotgevoel!

Gast
Gast

Bericht  Limburg85 wo 23 feb 2011 - 0:53

Ben weer goedgekeurd door de verloskundige! Volgende afspraak over 2 weken en over 4 weken een liggingsecho.

@ Chipa, kan me voorstellen dat het wel lekker is om nu 4 dagen te gaan werken i.p.v. 5, 5 is best veel met een zwangerschap.

Wat lief van je man, ben benieuwd naar het kamertje!

Succes vanavond bij de verloskundige.

@ Kruumel, balen dat je nog last heb van je tand, kun je wel gewoon eten/drinken?

Lekker naar de thermaalbaden, zou ook wel weer willen, veel plezier!
Limburg85
Limburg85
Ratel
Ratel

Bericht  Novalee wo 23 feb 2011 - 2:04

All, ik had weer heel wat bij te lezen (laatste reactie van mij was op pagina 32...) Vanaf nu moet ik echt sneller bijlezen en reageren, anders is het niet te doen. Jullie babbelen zoveel Very Happy

De negen maanden beurs was erg leuk. Heb een schattig rompertje gekocht en verder een hoop kortingsbonnen voor geboortekaartjes verzameld (altijd handig!). Gelukkig had ik helemaal geen last van de bandenpijn! Zaterdag wel een stukje gaan wandelen, na 20 minuten kreeg ik flinke pijn bij m'n rechter heup. Dus maar even op een bankje gezeten om bij te komen en daarna maar weer naar huis. Vervolgens de hele dag last van m'n stuitje. Blijkbaar kan m'n lichaam dus wel lange afstanden aan, maar korte niet Rolling Eyes

Afgelopen zaterdag is ook het kamertje al geleverd, precies twee weken nadat we het besteld hadden! En ik wilde het kamertje eigenlijk al rond de 12 weken bestellen omdat ik bang was dat het misschien niet op tijd zou zijn... Very Happy Voorlopig blijft het trouwens nog even in de dozen zitten, eerst maar eens behangen enzo.

Maandagavond moest ik weer naar de verloskundige. Mijn bloeddruk en de hartslag van de kleine waren allebei helemaal goed. Ik was alleen sinds vorige keer (precies 4 weken geleden) 4kg aangekomen. Oeps.... Maar het is m'n eigen stomme schuld, heb gewoon teveel gesnoept. Dus nu maar weer braaf doen en zorgen dat het de volgende keer iets beschaafder is.

Zo even naar de Hema, stickers uitgeven en naar een andere winkel met allemaal babykleertjes in de opruiming.

Fijne dag allemaal!
Novalee
Novalee
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2405
Punten : 2611
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Pien wo 23 feb 2011 - 3:26

hoi meiden,

daar ben ik ook weer een keer! ik ga even uitgebreid op iedereen reageren,
althans... als de laptop dat toelaat want hij doet de laatste tijd een beetje moeilijk!
van de week was ik een mail naar mn nicht aan het typen, ben je bijna klaar, valt hij ineens uit!

nu dus in kladblok aan het typen en na iedere alinea sla ik het maar op!

ik reageer even vanaf pagina 32! op de dag die daarbij hoort hebben wij de 20weken echo gehad...

nou, komt ie:

@novalee, leuk, maar vooral, heel erg fijn dat jullie echo ook goed was! ik denk dat we dezelfde vrouw
hebben gehad, één met donker haar en de ander met blond haar... ze waren heel vrolijk en verstaan hun vak
echt goed! vooral die blonde vrouw (zij was echoscopiste, de ander verloskundige die echo's voor haar
opleiding moet leren maken) was erg lief! ze was heel mee levend met alles omdat bij ons ook nog eens
meespeelde dat mijn vriend een erfelijke ziekte heeft.

Ennuh... als je pijn heb, lekker klagen hoor!! We zijn hier niet om elkaars pijntjes met elkaar te vergelijken,
we zijn hier om te delen dat we allemaal hetzelfde meemaken!! (het zwanger zijn dan)

Leuk dat je naar de 9maandenbeurs bent geweest, had er ook graag heen gewild maar ben blij dat ik het niet
gedaan heb! Heb je toevallig ook een kortingsbon van www.hipdesign.nl? is dat een persoonlijke code of een code die iedereen
kan gebruiken? jeetje wat is jullie kamer er vroeg!! Wij moeten nog tot half april/ eind april wachten! En hebben het 6 weken geleden al besteld!

Leuk dat je naar de hema bent, ik heb daar ook veel spullen gekocht en ga morgen weer eventjes!
Ik woon in Drielanden, de Hema zit hier 5 minuten lopen vandaan, wel gevaarlijk zo dicht bij al die leuke dingetjes!

@Teigertje, ik vind het net als de andere meiden erg leuk en ook wel een beetje leerzaam dat jullie er zo open
over zijn. Tijdens de zwangerschap van je vrouw heb ik jullie ook al gevolgd, las altijd mee in het zwangerschapstopic
omdat ik zelf ook zo graag wilde en vind het erg bijzonder! Daarnaast ben ik ook wel geintresseerd in alles
doordat ik denk ik lesbische buurvrouwen heb, die net als jullie, een grote kinderwens hebben!

@Limburg, hoe is het inmiddels met je voeten? las dat je daar zo last van had eind vorige week? is het vanwege vocht
wat je vast houdt? wat jij beschrijft over het missselijk zijn, het boven de pot hangen, dat is bij mij sinds
1 maand ongeveer ook ineeens weer terug! heb inmiddels ook echt al een stuk of 15 keer gespuugd!
Lees nu dat je ook migraine hebt, heb je dat vaak gehad tijdens je zwangerschap? Ik heb ook altijd migraine gehad maar bij
mij was het 1 week na de eerste dag van mijn laatste menstruatie.Ook ik wil geen beschuit met muisjes, ik wilde geboorte bonbons halen,
die heb ik hier bij een bakkerij gezien en die vond ik geweldig!
Vandaag dus weer gekeurd door de Vk, fijn dat alles goed was! Ik mag 1 maart weer, ben benieuwd!

@Woezel, oew last van maagzuur, daar heb ik ook last van als ik patat heb gegeten! heb nu de afgelopen week
ovenpatat gegeten en dan ipv mayonaise alleen tomatenketchup erbij, dat beviel een stuk beter gelukkig!
Ik ben trouwens benieuwd of jou bevalling van een meisje anders zal gaan als de bevalling van de jongens!
een ziekenboeg bij jullie, lekker dat ze elkaar afwisselen! kinderen steken elkaar ook altijd zo snel aan, hopelijk
mag jij het overslaan!

@Kruumel, ik kan me goed voorstellen dat je nu ook graag wilt weten wat jullie krijgen! Ik ben daarom ook heel
erg blij dat mijn man en ik dezelfde keuze daarin maakte! wij zijn nog aan het twijfelen over een pretecho, onze kleine ligt bijna
altijd verkeerd om goede foto's te maken en ben zo bang dat we dan veel geld betalen en er weinig voor terug krijgen! mijn zus heeft
bij mijn neefje wel een pretecho gedaan, ze kreeg toen 20 kleine foto's mee en een dvd met film van de baby, 1 uur lang!
lekker dat je de badkamer gedaan heb, deze klus staat ook op mij te wachten! ben alleen bang dat ik het niet ga redden,
heb heel erg veel pijn dus moet maar kijken of het wat word! anders mag mn man het zaterdag doen.
Wanneer gaan jullie voor de babykamer shoppen? Wij zijn de eerste keer met 7 weken al wezen kijken,
toen we 12 weken weer en met 15 weken uiteindelijk besteld! dat was maar goed ook want er was een levertijd op het kamertje wat wij wilden van
15weken!!

@Chipa, leuk dat jullie een jongetje krijgen! Hij heeft op het forum straks 7 kleine dametjes waar die uit mag kiezen!!
Want van de 8 meiden op een rij, verwachten er 7 een meisje! Wat een lieverd die man van jou, dat hij snel alle meubels in elkaar heeft
gezet! Wanneer krijgen we een foto te zien? Wink

@Mel, vervelend dat je ook rugklachten begint te krijgen, handig dat je zelf fysio bent! dan weet je idd precies
wat je kunt doen! Lekker dat je de was al klaar hebt, is dat niet te vroeg? Ik dacht dat dat pas vanaf week 34 mag.

@CHelle, leuk dat jullie de meubels hebben staan! FOto??

@Schuddebuikje, leuk dat jullie ook een meisje krijgen!
wat vervelend dat je uiteindelijk toch je baan bent kwijt geraakt, ik zou er eigenlijk ook wel heel erg klaar mee zijn
nu. zou zoiets hebben van: ze bekijken het maar!
Knuf en co, nog nooit van gehoord! Ik hou eerlijk gezegd ook niet van zulke dingen/ thema's. Maar goed,
ieder zn smaak!

@Happydobby, mooi geworden je bellypaint, maar zie ik nu goed dat je pas 19 weken bent, ik vind je buik zo groot namelijk!

Nou, een heel verhaal. Maar ik vind het wel leuker om ook op jullie te reageren! Als ik dat niet doe voel ik me op de één of andere manier
een buitenstaander!

over de kraamzorg, ik weet nog niet hoeveel uren wij krijgen, volgens mij is de basis 49. Misschien krijgen wij extra uren omdat mijn man
een spierziekte heeft. 17 maart hebben we de intake! dan zullen we alles horen.

over het beddengoed, ook wij moeten bijkopen! heb nu bij de Hema moooie gezien van 30 euro voor 15 euro en dan kan er
nog een 15% kortingssticker op! denk dat ik die morgen even ga halen!

over pyama's, wat zijn dat? hahaha... ik heb ze niet eens! slaap altijd naakt, nog nooit nodig gehad eigenlijk! ik ga gewoon wat van
die lange tshirts kopen voor weinig, bij de Wibra ofzo.

over ons behang, wij zijn er ook erg blij mee! Hebben een heel patroon met hoe we het gaan doen en
dat heb ik gister helemaal uitgetekend! mijn man gaat volgende week zaterdag samen met mijn moeder behangen!
die hebben al vaker samen gewerkt met behangen en dat ging super! ze verwachten er wel 2 hele dagen voor nodig te hebben, maar uiteindelijk
zal het 19 maart klaar zijn het behangen! dan kunnen we daarna de plinten plaatsen, gordijnen bestellen en dan is de
kamer klaar voor de meubels! deze verwachten we ongeveer half april/ eind april.

Over mijn werk, liever niet quoten dan kan ik het straks weer verwijderen!
ik werk nu dus sinds 2 weken nog maar 9 uur per week! Zaterdagochtend moet ik nog 3 uurtjes werken en dat was dan deze week.
VOlgende week sta ik nog in mijn eigen filiaal en daarna word ik overgeplaatst, ik moet dan helaas wel 1 uur reizen, het dubbele van nu,
maar ik ga het een kans geven en proberen! mocht ik het niet "trekken" dan bespreek ik het volgende week vrijdag gelijk met mijn arbo arts.
Daar moet ik dan namelijk weer heen!

Over mijn lieve katje, inmiddels is het 1 week geleden dat we Benji begraven hebben, ik mis hem echt heel erg maar kan niet meer echt huilen.
Het voelt zo tegenstrijdig, gaan huilen terwijl alles met de baby goed gaat en we een super mooi meisje zullen krijgen,
maar tegelijkertijd weer blij zijn terwijl we ons katje hebben begraven en hem toch wel erg missen! Ik weet niet of jullie die whiskas reclame kennen,
\van die Britse korthaar kitten die niet miauwt maar piept, zo piepte ons Benji ook! Dus iedere keer als die reclame er is denken wij (en onze andere kat)
dat Benji eraan komt! Onze andere kat mist hem ook echt... je ziet dat hij zoekt en hij is heel erg veranderd! Gelukkig wel in positieve zin.
Hij kroelt veel meer, komt op schoot liggen en mijn man kan ook alles met hem, in tegenstelling tot een paar weken terug!

Nou... ik heb inmiddels zere vingers van het typen! Ben volgens mij ruim een half uur bezig geweest... Heb nog wat foto's die ik erbij plaats,
had Limburg beloofd foto's te plaatsen van onze luiertas en heb meteen meer foto's gemaakt van onze gekochte en gekregen spulletjes tot nu toe!

Nou meiden, denk dat ik hier morgen veel te vinden ben!! Tot dan...

even de foto's opnieuw, zag net dat ze mega groot waren!

Zwangerschapstopic vanaf 12 weken - Pagina 22 Foto-L36VZOUM

Zwangerschapstopic vanaf 12 weken - Pagina 22 Foto-IMFA3KGH

Zwangerschapstopic vanaf 12 weken - Pagina 22 Foto-HEFBJMWE

Zwangerschapstopic vanaf 12 weken - Pagina 22 Foto-SFMLPIHL

Laatst aangepast door Pien op wo 23 feb 2011 - 4:35; in totaal 1 keer bewerkt

Pien
Ratel
Ratel

Bericht  Limburg85 wo 23 feb 2011 - 4:30

Vanmiddag toch maar even op bed gaan liggen, kan beneden echt me rust niet vinden, ook al is dat heel belangrijk voor me.

Morgenavond heb ik een informatieavond over borstvoeding in de verloskundigenpraktijk. Dit geven ze iedere laatste donderdag van de maand, deze avond werd me door zowel de verloskundige als de kraamzorg aangeraden omdat ik borstvoeding wil gaan geven. Had niet veel keus meer om te kiezen of ik deze of volgende maand wou want volgende maand zal ik 37 weken zijn.

@ Novalee, idd vaker mee kletsen, is gezellig ;-).

Heb je al een idee welk geboortekaartje jullie willen?

Wat fijn dat het kamertje zo snel is geleverd, echt geen levertijd zeg 2 weken! Wij hadden wel een andere levertijd :-(. Nu maar snel beginnen met behangen etc. dan kunnen jullie de meubels in elkaar gaan zetten. Ben wel nieuwsgierig naar andere kamertjes (al is de onze ook nog niet af).

Fijn dat alles goed was bij de verloskundige. Hoeveel ben je nu totaal aangekomen?

Heb je lekker geshopt? En wat heb je allemaal geshopt? ;-)

@ Pien, kan jullie kindje ook de erfelijke ziekte van je vriend krijgen?

Willen jullie het kaartje bestellen op hipdesign? Daar hebben ze echt hele leuke kaartjes! Ik ben (helaas) afhankelijk van 1 site maar dat komt omdat wij ze gratis krijgen.

Heb jij nog niet alle spullen voor de uitzet? ;-). Ik ga morgen ook even naar de Hema, ben echt met de laatste dingen bezig om te kopen, het meeste voor de baby heb ik al alleen nog een paar spullen voor mij.

Met mijn voeten gaat het inmiddels een stuk beter, kan eindelijk weer een stukje lopen zonder dat het heel veel pijn doet, het
doet nog wel een beetje pijn maar niet zoals afgelopen dagen. Wat het is geweest, geen idee. Het is iig geen vocht want dat houd ik niet vast. De pijn was echt bij de gewrichten/bot.

Ik heb helaas al heel lang heel veel hoofdpijn en migraine, heb daarvoor al veel verschillende soorten medicijnen gehad en heel

vaak bij de dokter en neuroloog geweest. Alleen een paar maanden voordat ik zwanger was had ik geen migraine aanval meer gehad en ook bijna geen hoofdpijn maar sinds ik zwanger ben heb ik het helaas weer heel veel gehad en mag dan eigenlijk geen medicijnen slikken.

Balen dat je weer aan het spugen ben, is het inmiddels wel weer gestopt?

Geboorte bonbons zijn ook echt leuk, had ze ook gezien op internet. Ik moet nog kiezen welke chocolaatjes het worden, mijn vriend vind de voetjes het leukste maar die kan je niet in een grote hoeveelheid kopen.
1 maart schiet ook alweer op, dan mag ik helaas naar de bedrijfsarts. 9 maart heb ik weer controle bij de verloskundige.

Nee Chipa haar mannetje moet de concurrentie aangaan met 2 andere mannetjes, helaas niet alle meisjes voor hem ;-).

Ik geloof dat 49 uur bij borstvoeding standaard is, als je flesvoeding wil geven is het 45 uur. Weet jij al wat je wilt gaan geven? Ik denk wel dat je extra uren krijg door de ziekte van je man.

Goede instelling heb je over je werk, proberen dan kan je je zelf en de werkgever niks verwijten dat je het niet heb geprobeerd en als het niet gaat, dan gaat het niet en dan heb je echt wel de bedrijfsarts achter je staan!

Wat leuke foto’s van je spulletjes! Hier liggen alle spulletjes al in de commode maar als ik het kamertje helemaal af heb, dan zal ik ook foto’s maken :-).
Limburg85
Limburg85
Ratel
Ratel

Bericht  Pien wo 23 feb 2011 - 4:46

even goed uitleggen over het overdragen van de ziekte. het is een spierziekte die alleen een man kan hebben, maar alleen een vrouw kan overdragen. onze dochter kan dus draagster zijn en de ziekte aan haar zoon overgeven, als wij een zoontje zouden krijgen zou er niks aan de hand geweest zijn. de kans dat de dochter draagster is is 50%. vervolgens is er weer 50% kans dat zij een zoon krijgt en dan ook weer 50% procent kans dat hij daadwerkelijk de ziekte krijgt.

mijn schoonmoeder is daarentegen geen draagster, bij mijn man is de ziekte gewoon ontstaan.

wat betreft de geboortekaartjes, die hebben wij eigenlijk al klaar! omdat ik me gigantisch verveel en graag internet ben ik al een tijdje geleden begonnen met kaartjes te zoeken en zelf te maken. o.a. bij hipdesign, en daaar is onze kueze nu ook opgevallen!!

wat fijn dat jullie ze krijgen, van familie? hoeveel kaarten bestellen jullie uiteindelijk?

qua uitzetspullen hebben we nog niet alles nee, ik moet nog een hele hoop bij mijn zus ophalen, denk aan babyfoon, badstandaard, tummytub, kruiken, kruikzakken, wiegenlakentjes, gehaakte witte kleedjes om als dekentje te gebruiken, rompertjes, hydrofieldoeken en zo kan ik nog wel doorgaan... dat kunnen we dus allemaal lenen!
wat wij nog moeten kopen zijn verzorgingsspullen voor de baby, zoogcompressen, maand/kraamverband/ 3 setjes kleding in maat 62, bh's voor mij, plastic onderlegger voor ons matras en volgens mij was dat het.. oh ja, een kinderstoel nog! maar die krijgen we van mn schoonouders!

leuk en leerzaam zo'n avond over borstvoeding geven! ik ga daar over een paar maanden ook heen, lijkt me zo mooi en intiem om je baby borstvoeding te geven! ben benieuwd hoe jullie kamer uiteindelijk is!!

Pien
Ratel
Ratel

Bericht  Limburg85 wo 23 feb 2011 - 5:06

Pien schreef:even goed uitleggen over het overdragen van de ziekte. het is een spierziekte die alleen een man kan hebben, maar alleen een vrouw kan overdragen. onze dochter kan dus draagster zijn en de ziekte aan haar zoon overgeven, als wij een zoontje zouden krijgen zou er niks aan de hand geweest zijn. de kans dat de dochter draagster is is 50%. vervolgens is er weer 50% kans dat zij een zoon krijgt en dan ook weer 50% procent kans dat hij daadwerkelijk de ziekte krijgt.

Dat is wel fijn dat jullie meisje de spierziekte niet heeft en 50% kans heeft dat ze wel draagster is, dat is dus ook nog niet zeker. Heeft je man veel last van de ziekte? En wat is de verwachting voor de toekomst?

wat betreft de geboortekaartjes, die hebben wij eigenlijk al klaar! omdat ik me gigantisch verveel en graag internet ben ik al een tijdje geleden begonnen met kaartjes te zoeken en zelf te maken. o.a. bij hipdesign, en daaar is onze kueze nu ook opgevallen!!

wat fijn dat jullie ze krijgen, van familie? hoeveel kaarten bestellen jullie uiteindelijk?
Heb je een eigen ontwerp gemaakt of standaard ontwerp en de tekst zelf geschreven? Wij hebben een bestaand kaartje en de tekst heb ik zelf geschreven, nou ja met behulp van internet ;-).

Nee we krijgen de kaarten gratis van de drukker. Bij deze hebben we ook onze trouwkaarten (welke we wel van mijn vader hebben gekregen, hij is klant bij hun) besteld maar daar is heel veel mis gegaan waardoor we ze nu gratis krijgen, super fijn natuurlijk scheelt toch weer een paar honderd euro maar wel jammer dat we niet volop keus hebben. Nu hopen dat het bij de geboortekaartje wel goed gaat, tot nu toe wel.

Wij zullen denk rond de 110 kaartjes moeten bestellen. De lijst van mijn man is nog niet compleet waardoor ik het nog niet exact weet, hopelijk gaat hij er vanavond mee aan de slag want dan kan ik de enveloppen bestellen en volgend weekend bij mijn ouders de etiketten drukken en daarna vast klaar maken. Op hoeveel zitten jullie nu?

qua uitzetspullen hebben we nog niet alles nee, ik moet nog een hele hoop bij mijn zus ophalen, denk aan babyfoon, badstandaard, tummytub, kruiken, kruikzakken, wiegenlakentjes, gehaakte witte kleedjes om als dekentje te gebruiken, rompertjes, hydrofieldoeken en zo kan ik nog wel doorgaan... dat kunnen we dus allemaal lenen!
wat wij nog moeten kopen zijn verzorgingsspullen voor de baby, zoogcompressen, maand/kraamverband/ 3 setjes kleding in maat 62, bh's voor mij, plastic onderlegger voor ons matras en volgens mij was dat het.. oh ja, een kinderstoel nog! maar die krijgen we van mn schoonouders!

Wat fijn dat jullie zoveel spullen kunnen lenen van je zus! Wij nou ja mijn man, had nog een aantal spullen van S., hadden veel meer spullen kunnen zijn maar ik heb veel spullen weggedaan omdat ik die niet wil gebruiken vanwege zijn ex.

Ik moet nog halen: dekbedovertrek, 2 hoeslakens, zeil, 2 pakken maandverband, 2 voedingsbh's, onderbroeken, (eventueel 2 rompertjes/gekleurd omslag doek/hydrofiele luiers/monddoekjes maar heb er eigenlijk wel voldoende van), boxkleed, vaseline, verzorgingstas, iets om in te bevallen, geboortezegels en misschien een draagdoek, mandje en houten letters van zijn naam.

Kleertjes in maat 62 koop ik nog niet, hoop dat ik in die maat kleertjes krijg en dan is het waarschijnlijk ook zomer en die collectie komt nu langzaam binnen.

leuk en leerzaam zo'n avond over borstvoeding geven! ik ga daar over een paar maanden ook heen, lijkt me zo mooi en intiem om je baby borstvoeding te geven! ben benieuwd hoe jullie kamer uiteindelijk is!!

Ja het lijkt mij ook verstandig om er vooraf toch iets meer over te weten, op dat moment komt er al zoveel op je af. Ik ga proberen borstvoeding te geven maar niet om wille van alles, als ik me zelf er echt niet prettig bij voelt of ik merk aan de baby dat hij hierdoor heel onrustig word, dan is het heel jammer maar zal ik uiteindelijk overgaan op flesvoeding.

Volgende week of over 2 weken zal ik wel een foto maken van de babykamer :-)
Limburg85
Limburg85
Ratel
Ratel

Bericht  Pien wo 23 feb 2011 - 5:24

De ziekte is een progressieve spierziekte dus naarmate hij ouder word word de ziekte ook erger.. hij werk nu inmiddels nog 5 halve dagen, in vergelijking met 4 jaar terug fulltime... dus daar kun je wel een beetje aanzien hoe het zich bij hem geuit heeft. zijn ziekte is ook de reden dat ik na mijn zwangerschapsverlof weer fulltime ga werken, financieel moet dat gewoon echt. Hij kan in principe wel gewoon alles hoor, hij is alleen erg moe en sneller vermoeid na inspanning, zoals een stuk lopen/ fietsen.

de geboortekaartjes zijn zelf ontworpen, ook zelf teksten gemaakt maar wel google gebruikt voor teksten!
misschien dat ik nog iets ga bijsleutelen en we twijfelen of we niet toch een foto van de kleine eraan toe willen voegen.... jeetje, balen dat er zoveel mis is gegaan met jullie trouwkaarten zeg, ik vind het wel een goede tegemoedkoming dan dat je nu de geboortekaartjes gratis krijgt!!

ik kan me trouwens wel voorstellen dat je de spullen van S., die je man samen met zijn ex gekocht heeft, niet wilt gebruiken! dat zou ik ook niet willen!! is toch ook veel leuker om het samen nieuw te kopen? toen ik wat met mijn man kreeg, kwam hij uit een relatie van een aantal jaar en had heel veel kleding en spullen op zn kamer met haar gekocht, alles daarvan heb ik in een jaar tijd weg weten te werken!

ow ja, ik moet ook nog 2 dekbedovertreks en bijpassende hoeslakens kopen, ik twijfel idd ook nog of ik kleding in maatje 62 wel zal kopen, aangezien je altijd veel krijgt maar ik ben daar zo'n muts in, straks heeft ze maatje 62 als het heel warm is en zijn er geen zomerhempjes/ jurkjes te koop... denk dat ik gewoon bij de wibra/ hans textiel/ zeemand 2 goedkope setjes haal!

wat betreft borstvoeding, je moet er wel sterk genoeg voor zijn want het is een uitputtingsslag op je lichaam!! het kost je zoveel energie dat je het wel aan moet kunnen.... dat is ook mijn argument om het eventueel af te kappen, als ik het zelf niet trek dan houd het gewoon op!

@alle mama's, wie heeft er ook hyves? ik vind het wel leuk om jullie ook via hyves te kunnen volgen!

mijn hyves is lieneke009@hyves.nl (niet quoten, dan kan ik het straks weer weghalen)
en gelieve ook niet het forum te benoemen op mn hyves!

Laatst aangepast door Pien op wo 23 feb 2011 - 10:15; in totaal 1 keer bewerkt

Pien
Ratel
Ratel

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 22 van 40 Vorige  1 ... 12 ... 21, 22, 23 ... 31 ... 40  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: