Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Zwangerschapstopic vanaf 12 weken

+15
NowImNothing
Bruintje Beer
Rumble
Dora
Chelle
Happydobby
Pien
Novalee
chipa
schuddebuikje
Theeleut
Smaragdje
Limburg85
_Mashimaro_
Mel
19 plaatsers

Pagina 40 van 40 Vorige  1 ... 21 ... 38, 39, 40

Ga naar beneden

Zwangerschapstopic vanaf 12 weken - Pagina 40 Empty Re: Zwangerschapstopic vanaf 12 weken

Bericht  Gast zo 27 maa 2011 - 6:53

Hier even een ego berichtje. Begin echt steeds meer pijn in mijn bekken te krijgen en vandaag zit ook mijn rug nog dwars. Dus wat dat betreft even een baal dag.
Vanmorgen op kraamvisite geweest, toch weer raar dat we binnenkort ook zo'n klein meisje in ons armen hebben. Vanmiddag nog even een babyzaak ingeweest, wilde graag nog even neuzen voor de kleine meid. Nu nog een pakje gekocht in maatje 56 en een leuk zomerhoedje. Daarna nog even lekker een ijsje gegeten.

Zijn er hier trouwens nog meiden die een kraamfeest gaan/willen geven? We neigen er nu toch sterk na om het dit keer wel te doen.

laced, beterschap, hopelijk voel je je gauw weer beter.

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwangerschapstopic vanaf 12 weken - Pagina 40 Empty Re: Zwangerschapstopic vanaf 12 weken

Bericht  Chelle zo 27 maa 2011 - 6:57

@ Chipa, wat raar dat je steeds een vervelende smaak in je mond hebt zeg! Ach, heb je weer extra reden om wat lekkers te eten. Helpt een lollie misschien niet beter? Dan hoef je ook niet zoveel te eten...
Oh, je vroeg aan limburg over wat je in de box legt... Ik zat hier zelf ook over te twijfelen. Ik heb uiteindelijk gekozen voor een plastic "bosmatrasje" en daaroverheen hebben we een leuk boxkleed. Het matrasje heb ik bij de babydump gekocht (van teigetje). Lekker zacht voor uk en het matrasje is makkelijk schoon te maken. En het boxkleed kun je gewoon wassen.

@ Limburg, plaatjes/foto's neerzetten van mijn gekochte spullen lukt niet. Ik wilde de plaatjes van babydump site afhalen maar dat lukt niet.

Een bouncer is zo'n zit/lig stoel die kan wiebelen en vaak zo'n ding erboven heeft hangen met speeltjes. Dan kan ukkie ook een keer zitten in plaats van altijd liggen in de box of in het bedje. Lijkt mij ook wel leuk voor een kindje. Hier anders een link van zo'n ding (als het werkt);
http://www.baby-dump.nl/index.php?page=product&id=14189&groep_id=16&merk=4609
Eigenlijk hebben wij tot nu toe alles bij de babydump gekocht. De site is erg duidelijk vind ik en de winkel vind ik heerlijk om rond te snuffelen. Op de site heb je ook leuke speelkleden maar heb me nog in kunnen houden. Mogen oma en opa kopen! haha!!

Volgens mij moet het geboortekaartje trouwens wel aangepast kunnen worden. We willen namelijk de naam voorop en op de voorbeeld van het kaartje staat dit ook zo. Maar als je dat op de site wil aanpassen kan dat niet. Dus lijkt me niet dat ze iets laten zien wat helemaal niet kan toch?...
Heeft het buiten zitten je trouwens goed gedaan? Was wel geweldig lekker weer he!? Bij jullie in limburg zeker helemaal!??

@ Laced, wat vervelend dat je je zo rot voelt zeg!! Beterschap.
Maar inderdaad een lichtpuntje dat er een kijker komt voor de auto. Succes met de verkoop!!

@ Smaragdje, dat is wel vervelend wakker worden als er een "verassing" van je hond op je ligt te wachten!! Ik heb dat ook regelmatig met onze kat. Die kotst alleen steeds. Heeft ze wel vaker omdat ze gewoon te gulzig eet maar ja, het is wel even een rot begin van je dag! haha!! (met een vies luchtje)

@ All, jeetje wat was dat een heerlijk dagje zeg! Heb de hele middag met de buren buiten gezeten. Heb gewoon een rood hoofd van de zon!! Wist niet dat ie al zo sterkt was! haha!!
Morgenochtend komt de kraamhulp langs voor kennismaking en zo. En smiddags gaan we voor het eerst naar puf-cursus. (privé, dus niet in een groep). Ben benieuwd!
Ook gaan we morgen de gordijnen voor de babykamer ophalen bij de hema. Ik zit hier al 8 weken op te wachten en belde vrijdag. Blijkt dat ze vergeten waren ons te bellen dat ze binnen zijn.... Gaaaapp!!!
Lekker druk dagje dus morgen!
Iedereen fijne avond!!!

xxx
Chelle
Chelle
Prater
Prater

Aantal berichten : 783
Punten : 868
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Dora zo 27 maa 2011 - 10:44

Even ego:

Wij zijn de komende week een midweek weg, dus ik ben er vanaf vrijdag weer.
De pretecho mogen we morgen overdoen, want de kleine had er niet veel zin in.

Groetjes
Dora
Dora
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1997
Punten : 2121

Bericht  Limburg85 zo 27 maa 2011 - 19:27

Goedemorgen meiden,

Allemaal een lekker weekend gehad? En nog plannen voor vandaag/deze week?

Hier was het een vroege ochtend want S. is en is vandaag naar oma toe. Heb maar gelijk een wasmachine aangezet, kan ik die vanmiddag opvouwen en ook de afwas is alweer weg. Wil straks nog even boodschappen doen, naar de Action, naar de sportwinkel en eigenlijk nog naar de Intratuin en Praxis om viooltjes te halen.

Gistermiddag heerlijk in het zonnetje voetbal gekeken, nou ja de 2e helft heb ik alleen maar staan praten met 1 van mijn schoonmoeders, was gezellig en volgens mij ben ik zelfs een beetje verkleurd. Steeds als ik daar ben vragen ze hoelang ik nog moet, en iedereen is verbaasd als ik zeg nog maar 4 weken. Ook 2 keer moeten uitleggen dat S. niet van mij is, ach ja dat blijf je houden.

Gisteren bekende mijn man dat hij het nu toch wel weer spannend vond worden, vooral of de kleine wel gezond te wereld komt, hij is natuurlijk klein, moest weer een paar keer naar het ziekenhuis etc., S. heeft een moeilijke start gehad bij de geboorte en een kindje van een klant/vriend van hem, ligt in coma in het ziekenhuis en gaat het helemaal niet goed mee dus hij is er nu weer meer mee bezig. Ook heeft hij een vermoeden wanneer de kleine gaat komen, ben benieuwd.

Fijne dag!

@ Smaragdje, 8 jaar voor een hond is niet echt heel oud, ik denk dat het niet daar aan ligt, het kan natuurlijk wel. Maar denk dat de hond goed aanvoelt dat er eerdaags iets gaat veranderen.

Ja MamaRosa is nog eerst, ben ik gedeelde nummer 3 want Nucia is op de zelfde datum uitgerekend.

@ Laced, beterschap, hopelijk voel je je snel weer beter. Ik ben helaas 2 weken geleden ziek geweest, verschrikkelijk.

Succes vandaag bij de fysio, hopelijk kan hij je bruikbare tips geven.

@ Chipa, ik heb nu een goedkope boxkleed en die vind ik wel te dun maar deze is voor reserve. Ik hoop eigenlijk dat de duurdere boxkleden dikker zijn en dat er dan geen onderdeken onderhoef. Ik bestel denk eerst de boxkleed en als ik het dan te dun vind, bestel ik nog een onderdeken.

Ik dacht ook echt dat ik veel meer zou zijn aangekomen doordat ik heel de dag aan het eten ben maar heb echt geluk. Hoeveel ben jij aangekomen?

Lekker dat je nu verlof heb, je wordt straks ook overgenomen door het UWV dus je heb nog wel inkomsten straks. Hopelijk zie je straks een leuke vacature voor na je zwangerschap.

Balen van de aanrijding! Hopelijk krijgen jullie wat terug van de verzekering zodat jullie een nieuwe auto kunnen kopen. Wij hebben 1 auto met 5 deuren en 1 auto met 3 deuren.

@ Woezel, balen dat je gisteren zo’n mindere dag heb. Hopelijk heb je vandaag iets minder last van je bekken en rug waardoor je je zelf ook weer wat beter voelt.

Wat leuk weer een pakje voor je meisje en een hoedje, staat volgens mij echt schattig.

Nee wij gaan geen kraamfeest geven, ik verwacht niet super veel kraamvisite. Familie van mijn kant zal het wel weer te ver weg vinden :-(.

@ Chelle, ziet er leuk uit zo’n bouncer, lijkt wel een beetje op een gewone wipstoel alleen dan iets luxer. Nemen jullie die ipv een gewone wipstoel?

Wij konden het geboortekaartje ook niet online aanpassen, de veranderingen moesten wij via de e-mail doorgeven en daarna kregen we de proefdruk doorgestuurd. Sommige kaartjes stonden in een meisjesvariant op de site en die wou ik natuurlijk wel in een jongensvariant zien. Dus denk wel dat ze het kaartje voor jullie kunnen aanpassen.

Ja het heeft me gisteren goed gedaan om er even uit te zijn, was ’s avonds wel kapot en nu nog een beetje maar vond het heerlijk, even ergens anders zijn met m’n gedachten. Heb zonder jas gezeten, prima weertje dus :-).

Veel plezier bij de pufcursus vanmiddag en succes vanochtend met de kraamhulp, ben benieuwd hoeveel uur je gaat krijgen.

Lekker handig van de Hema, wat voor gordijnen hebben jullie besteld voor de babykamer?

@ Teigertje, fijne vakantie! En niet erg om de baby nog een keer extra te zien ;-).
Limburg85
Limburg85
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3725
Punten : 3896

Bericht  chipa zo 27 maa 2011 - 20:01

@ Woezel: Balen zeg dat je zo'n pijn hebt. Doe rustig aan he.
Wij gaan geen kraamfeest geven. We verwachten dan ook niet zoveel mensen dus die paar mensen die komen mogen lekker om de beurt in het weekend onze kleine man bewonderen:) Een nichtje van me heeft wel een kraamfeest gegeven en daar had ze volgens mij echt wel 100 man uitgenodigd. Dan ben je er wel in 1x vanaf ipv nog nog een halfjaar lang ieder weekend visite.

@ Chelle: Ja lollies en zuurtjes werken echt goed! Doe je lekker lang mee dus dat scheelt weer een bom aan calorieen. Zat idd ook te denken aan zo'n plastic boxkleed onder het zachte boxkleed. Nog maar even voor shoppen dus:)

@ Limburg: Ik krijg helemaal niets van het UWV, helaas. Ik heb geen recht op bijstand oid omdat ik nog geen 27 ben en daarnaast verdient mijn man teveel. Heb ook geen officieel verlof, het project was gewoon afgelopen.
Tot nu toe ben ik al zo'n 14 kilo aangekomen :shock: en ik moet dus nog een week of 11. Sportte voorheen ook veel en nu dus eigenlijk helemaal niet meer en dat in combinatie met teveel eten.....tja dan weet je het wel haha.

@all: Via internet een paar geboortekaartjes besteld (proefjes). Ben benieuwd of er iets tussenzit. Gaan jullie veel kaartjes versturen? Ik heb eigenlijk zoiets van, mensen die ik anders ook nooit zie hoeven nu ook niet op kraamvisite te komen dus wat mijn betreft geen kaartje. We zouden dan ongeveer 23 kaartjes versturen en 2 voor onszelf.

Zo'n wippertje moet ik ook nog maar even halen. Die bouncer is idd leuk!
chipa
chipa
Prater
Prater

Aantal berichten : 1332
Punten : 1665

Bericht  Limburg85 zo 27 maa 2011 - 20:40

@ Chipa, voor een WAZO uitkering is leeftijd niet van belang alleen wel andere regels, wel balen dat je nergens recht op heb.

Ben benieuwd wat voor kaartje het bij jullie uiteindelijk gaat worden. Waar heb je de proefkaartjes besteld?
23 is niet veel! Wij denken er net zo over maar hebben uiteindelijk nog best veel kaartjes die we versturen, wij zitten nu op 83 kaartjes die we versturen maar we hebben er wel meer besteld.
Limburg85
Limburg85
Ratel
Ratel

Bericht  Gast zo 27 maa 2011 - 20:51

Hier was ik ook weer. Rug is gelukkig weer afgezakt. Zei gisteravond nog tegen mijn man kan jij je dochter morgen niet eens een dagje mee sjouwen Very Happy
Hier de jongens op school dus ik dacht de naamslinger af te maken, ben ik het strijkpapier kwijt. Dus dat schiet helaas niet op. Met het lakentje kan ik ook niet verder omdat ik ruzie met de naaimachine heb. Dus als het goed is komt mijn moeder zo even kijken. En dan morgenochtend eerst maar nieuw papier halen. Gister ook de bekleding vd maxicosi en het wippertje gewassen nu kijken of ik het er weer op krijg.

Straks trouwens nog naar de action want daar hebben ze nu die matrasbeschermers in de aanbieding.

Kraamfeest was ik ook nooit zo van. Maar de vorige keer heb je dan toch weer mensen savonds en dan weet ik het wel liggen de jongens laat op bed enzo. Dus had al gezegd savonds wil ik niet. Maar zit er ook niet op te wachten om elk weekend vol met visite te plannen. Dus het idee is nu om na ong 6 weken het thuis te doen, van 14-17. Verder echt niet uitgebreid ofzo. Maar vind het voor de jongens ook wel lekker en mezelf dat je niet constant het huis vol heb. Nou valt het op zich ook wel mee qua mensen. Maar wil dit keer gewoon lekker de rust met de kleine meid en de jongens.

Chippa, ben benieuwd of het kaartje er tussen zit. Wij hebben nu 65 kaartjes besteld. Maar dan ook voor ons de jongens, school, psz enzo.

Limburg, kan me voorstellen dat je vriend het spannend begint te vinden. Hier ook al een was aan het draaien. Staat er nog wel 1 maar die komt morgen wel weer.

Teigertje, fijne vakantie.

Gast
Gast

Bericht  Smaragdje zo 27 maa 2011 - 21:34

@ Limburg, vindt het er ook erg jong voor, maar 't is mijn mans hond en zijn hondje zou dat nooit zomaar doen, dat moet dan wel komen omdat ze ouder wordt...hahaha ;-) Maar Nucia had ik even gemist dat die gelijk met jouw was, ach jullie wachten beide nog maar even ;-) of die van mij moet gewoon eens snel gaan opschieten nog een beter idee.
Lekker hoor dat je in het zonnetje gezeten hebt en op het eind vind iedereen het oppeens snel gaan volgens mij, want dat "zo snel al" komt mij heel bekend voor. Maar wel leuk dat je man toe heeft gegeven dat hij het nu ook spannend vindt worden. Dan gaan hun er ook wat van merken! En als S een moeilijke start heeft gehad is het helemaal te begrijpen en als er dan ook nog een kindje in het ziekenhuis ligt. Wordt alleen maar een grotere opluchting als het allemaal goed verloopt! Wanneer denkt hij dat die kleine komt?

@ Laced, beterschap!

@ Woezel, wij laten gewoon kraamvisite komen.

@Teigertje, fijne vakantie! Veel plezier bij de 3D echo!

@ Chipa, ik heb wel meer kaartjes. Er zijn ooms en tantes die niet zo snel op kraamvisite komen, omdat ze verder weg wonen, maar die wil ik toch een kaartje sturen. Dan nog familie hier in de buurt, vrienden van ons, voor beide ons werk, voor de mensen van zwangerschapsgym, de verloskundige en kraamzorghulp en dan nog een kaartje voor ons zelf en de kleine. Dus hier hebben we er 60 besteld.

Smaragdje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3094
Punten : 3173
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  chipa zo 27 maa 2011 - 22:03

@ Limburg: we hebben nu een echte jongenskaart besteld en 2 neutrale bij geboortekaartjes.nl Ben benieuwd. Ik had bedacht eigenlijk alleen een kaartje te sturen naar ouders, broer, ooms en tantes en een aantal vrienden. Dus niet alle neven en nichten die ik verder nooit zie.
Wel jammer dat ik nergens recht op heb, maar ja dat wisten we van tevoren dus het is niet anders. Voordeel is wel dat ik niet na 10-12 weken weer aan het werk moet. Ik kan het nu even aankijken hoe ik me voel voordat ik echt weer ga werken. Nadeel is natuurlijk dat we meer uitgaven hebben en geen extra inkomsten.

@smaragdje: Ooms en tantes die we verder weinig zien doen we idd ook, maar meer uit netheid tegenover onze ouders. Verder idd vrienden maar dan stopt het wel.

@all: Zie op alle uitzetlijsten van die hydrofiele en flanellen luiers staan. Heb je die ook echt nodig? Lees wel eens dat mensen hun baby daarmee afdrogen als het uit bad komt. En wat is het verschil tussen die twee? Staan soms dingen op de uitzetlijst waarvan ik denk, ga ik dat wel gebruiken?

chipa
chipa
Prater
Prater

Aantal berichten : 1332
Punten : 1665

Bericht  Pien zo 27 maa 2011 - 22:48

chipa schreef:
@all: Zie op alle uitzetlijsten van die hydrofiele en flanellen luiers staan. Heb je die ook echt nodig? Lees wel eens dat mensen hun baby daarmee afdrogen als het uit bad komt. En wat is het verschil tussen die twee? Staan soms dingen op de uitzetlijst waarvan ik denk, ga ik dat wel gebruiken?

heb even geen tijd om uitgebreid te reageren, hebben zo een afspraak voor kennismaking met de gastouder. hydrofielluiers word idd gebruikt voor het afdrogen, deze zijn prettiger voor oz'n gevoelig babyhuidje. daarnaast worden die ook vaak in het wiegje/ ledikantje/ box/ kinderwagen onder het hoofdje van het kindje gelegd dat zodra er gespuugd word niet alles er gelijk onderzit! ik heb er zelf 15 van... flanellen heb ik helemaal niet!

misschien een tip, dit topic; https://yescafe.actieforum.com/t2713p30-help-de-baby-uitzetlijst-kloppend-maken-op-pag-3?highlight=uitzetlijst

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Bericht  Limburg85 ma 28 maa 2011 - 0:10

Zo weer terug van de Action, Sportwinkel en AH en alles weer opgeruimd, zo even eten en een was opvouwen en de rest komt morgen wel.

@ Woezel, jij ook alweer aan het wassen, vandaag houd ik het ook maar bij 1, morgen of woensdag moeten er nog 2.

Gelukkig dat je vandaag minder last heb van je rug, hopelijk blijf het niet bij 1 dagje.

Is het gelukt met het de bekleding van de maxicosi en wipstoeltje? En doet de naaimachine het weer? Balen van het strijkpapier.

@ Smaragdje, haha herkenbaar van je man! Heeft de hond de afgelopen nachten geen ontlasting meer in huis achter gelaten?

Ja Nucia komt hier niet zo vaak en staat volgens mij ook niet in het overzichtje vandaar dat het je denk is ontgaan.

Jij moet gewoon morgen bevallen, precies 40 weken is een mooie datum. Wanneer moet je weer naar de verloskundige?

Hij denkt dat de baby rond 15 april komt, eerst was ik die datum uitgerekend en later is dat bijgesteld naar 22 april. Mijn moeder denkt trouwens precies hetzelfde. Maar bij S. had mijn ook een voorgevoel en zat er toen 1 dag naast nou ja 4 tot 6 uur. Hebben jullie een voorgevoel of hadden jullie die?

@ Chipa, wanneer worden de kaartjes bezorgd? Ik was altijd erg nieuwsgierig en kon niet wachten tot ze bezorgd waren en in het echt vond ik ze allemaal eigenlijk tegenvallen :-(.

Wij sturen kaartje naar ouders, broers/zussen, ooms/tantes, oma’s, vrienden, nichten/neven (niet allemaal), werk, kraamzorg, yoga, bepaalde kennissen, voetbal. Mijn mans familie is groot (ouders gescheiden en beide nieuw gezin) dus dan heb je al snel veel kaartjes.

Ik las wel op het UWV als je bevallingsdatum binnen 10 weken na overeenkomst, had je wel recht gehad op WAZO, balen!

Hydrofiele luiers heb je echt nodig, deze gebruik je voor het afdrogen van de baby en om onder het hoofdje te leggen in het bedje en in de box. Hydrofiele en flanellen luiers zijn hetzelfde. Over welke dingen twijfel je nog meer?

@ Pien, succes met de kennismaking van het gastoudergezin.
Limburg85
Limburg85
Ratel
Ratel

Bericht  Mel ma 28 maa 2011 - 0:35

Even een korte vraag.. Ik lees dat een aantal van jullie bij de action zijn geweest voor de matrasbeschermer.

Is dat hetzelfde als een molton. Dus een laag die je bovenop je matras legt en dan met elastieken om de 4 hoeken vast maakt? Of zit deze beschermer ook aan de zijkanten en onderkant?
Mel
Mel
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 146
Punten : 158

Bericht  Limburg85 ma 28 maa 2011 - 0:49

Mel schreef:Even een korte vraag.. Ik lees dat een aantal van jullie bij de action zijn geweest voor de matrasbeschermer.

Is dat hetzelfde als een molton. Dus een laag die je bovenop je matras legt en dan met elastieken om de 4 hoeken vast maakt? Of zit deze beschermer ook aan de zijkanten en onderkant?

Het is een waterdichte molton.
Limburg85
Limburg85
Ratel
Ratel

Bericht  Gast ma 28 maa 2011 - 1:33

Limburg85 schreef:
Mel schreef:Even een korte vraag.. Ik lees dat een aantal van jullie bij de action zijn geweest voor de matrasbeschermer.

Het is een waterdichte molton.

Idd, het is net als je hoeslaken eigenlijk, alleen de onderkant is waterdicht. Daaroverheen kun je dan weer je hoeslaken doen.

Gast
Gast

Bericht  schuddebuikje ma 28 maa 2011 - 1:47

Limburg85 schreef:
Naam Leeftijd Uitgerekend Geslacht
Smaragdje 22/2929 maart Jongen
Limburg 25/30 22 april Jongen
Mel 26/29 30 april ....
Woezel 30 6 mei Meisje
Chelle 28/4120 mei Meisje
Chipa 26/37 15 juni Jongen
NowImNoting 26/29 20 juni Meisje
Pien 25/28 4 juli Meisje
Novalee 25/30 6 juli Meisje
Teigertje 27/36 12 juli Meisje
Happydobby 27/28 20 juli ....
Kruumel 28/30 6 augustus ....

Klopt dit schema nog?

ik schrijf al vanaf het begin mee. dus vind het wel leuk om hier ook in te staan.
ik ben 20 juni uitgerekend van een ???
schuddebuikje
schuddebuikje
Prater
Prater

Aantal berichten : 780
Punten : 880

Bericht  schuddebuikje ma 28 maa 2011 - 1:53

schuddebuikje
schuddebuikje
Prater
Prater

Aantal berichten : 780
Punten : 880

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 40 van 40 Vorige  1 ... 21 ... 38, 39, 40

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: