Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Zwangerschapstopic vanaf 12 weken

+15
NowImNothing
Bruintje Beer
Rumble
Dora
Chelle
Happydobby
Pien
Novalee
chipa
schuddebuikje
Theeleut
Smaragdje
Limburg85
_Mashimaro_
Mel
19 plaatsers

Pagina 10 van 40 Vorige  1 ... 6 ... 9, 10, 11 ... 25 ... 40  Volgende

Ga naar beneden

Zwangerschapstopic vanaf 12 weken - Pagina 10 Empty Re: Zwangerschapstopic vanaf 12 weken

Bericht  Mel ma 24 jan 2011 - 23:45

Even hele snelle reacties, lig vanaf zondagavond met flink buikgriep en koorts in bed. Nu even beneden op een stoel zitten, mijn rug hield het niet meer uit..

Wat een hoop reacties!! Leuk dat er zo veel nieuwe meiden bij zijn gekomen en dat het zo druk is geworden. Moet eerlijk zeggen dat het me nu te veel is om op te reageren.. Zal van de week weer wat vaker online zijn!

Groetjes!!
Mel
Mel
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 146
Punten : 158
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwangerschapstopic vanaf 12 weken - Pagina 10 Empty Re: Zwangerschapstopic vanaf 12 weken

Bericht  Novalee ma 24 jan 2011 - 23:52

Chelle, ja dat was ik inderdaad! Wat lief dat je man zo bezorgd om je is. Denk dat mijn vriend later ook wel zo wordt, maar nu vraagt hij alleen maar wanneer die nesteldrang nou eens begint, haha!

Pien, wat verschrikkelijk vervelend dat je nu al zoveel klachten hebt. Ik las in je topic over de uitzetlijst (waar ik trouwens ook handig gebruik van kan maken, thanks! smile) dat je misschien in de toekomst wel bedrust krijgt Sad Ik hoop dat de oefeningen snel wel zullen gaan helpen en je klachten wat minder worden. Ik woon niet helemaal in dezelfde plaats als jij, ik woon in E. De echo doen we bij een vrouw in Ede, zo'n geslachtsbepalingsecho duurt ongeveer 10 minuten en kost €30,- dus dat vond ik erg meevallen! Dit is de website.

Nucia, ik vind het een mooi buikje hoor!

Limburg, hé wat jammer dat de pijn nog niet weg is. Kun je vandaag een beetje rustig aan doen? Dit was m'n derde afspraak bij de verloskundige, maar de 1e controle. Met 8 weken heb ik een echo gehad bij de gynaecoloog, daarna met 11+6 de intake. Met 13+6 de 12 weken echo en gister dus de eerste controle. Met 20 weken hebben we de echo in het ziekenhuis maar een paar dagen later moet ik op controle. Verder weet ik dat we in ieder geval met ongeveer 34 weken een liggingsecho krijgen.

Smaragdje, wat leuk dat je kindje zo blijft draaien. Het lijkt me wel heel bijzonder om dat te voelen. Al wordt het waarschijnlijk wat minder leuk zodra hij weinig ruimte heeft smile

Mel, bah, buikgriep Neutral Beterschap!! Fijn dat de topictitel is aangepast!

All, gisteravond dus bij de verloskundige geweest en alles was goed. Bij het bloedonderzoek was alleen niet helemaal duidelijk of ik ingeënt ben tegen rode hond, maar dat ben ik wel dus dan was het prima. Ja, zegt ze, een uitbraak van rode hond komt toch niet vaak voor in Nederland. Behalve op de Veluwe (waar ik woon dus) en Zeeland. :shock:

Toen ze het hartje wilde luisteren kreeg ze hem maar niet te pakken. Op een gegeven moment duurde het wel erg lang en toen vond ik het toch wel spannend worden. Maar gelukkig is het wel gelukt. Hij/zij lag helemaal achteraan bij m'n rug en houdt dus blijkbaar van verstoppertje spelen smile
Novalee
Novalee
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2405
Punten : 2611
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Limburg85 ma 24 jan 2011 - 23:53

Vanochtend de bedrijfsarts gesproken en hij wil dat ik 100% ziek blijf tot aan mijn verlof gezien de omstandigheden. Echt een aardige man want hij denkt in mijn belang i.p.v. het werk. Ben benieuwd hoe het werk erop gaat reageren.

@ Mel, ja het is je gelukt om de naam van het topic te veranderen, helemaal goed!

Een mama’s 2011 bestaat al, kunnen we na de bevalling allemaal daarheen verhuizen :-).

Beterschap, hopelijk knap je snel op!

@ Smaragdje, ja zo lang die niet zo eigenwijs is dat hij met zijn hoofd naar boven gaat liggen is het prima.

@ Novalee, fijn dat alles gisteren goed was bij de verloskundige. Lijkt me ook schrikken als het lang duurt voordat ze het hartje kunnen vinden, gelukkig heb ik dit nog nooit meegemaakt, ze zeg het er wel steeds bij maar ze hebben hem tot nu toe iedere keer gelijk.

Ja vandaag kan ik het voor de rest van de dag rustig aan doen, net even gauw naar Hans Anders geweest en wou nog verder de stad in, wil graag een nieuwe jurk en/of broek maar dat ging niet meer, nu ga ik dat donderdag doen gezien ik dan ook een afspraak heb voor nieuwe lenzen.

Laatst aangepast door Limburg85 op di 25 jan 2011 - 0:00; in totaal 2 keer bewerkt
Limburg85
Limburg85
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3725
Punten : 3896

Bericht  Dora ma 24 jan 2011 - 23:53

Beter! Zie net dat inderdaad de naam is veranderd!
Ziet er een stuk beter uit!

En bij de 100 pagina's beginnen we gewoon aan deel 2!

Laatst aangepast door Teigertje op ma 24 jan 2011 - 23:55; in totaal 1 keer bewerkt (Reden : iets toevoegen.)
Dora
Dora
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1997
Punten : 2121

Bericht  Novalee ma 24 jan 2011 - 23:56

Limburg, fijn dat die arts goed naar je heeft geluisterd! Hopelijk reageren ze op je werk goed. Hoe vind je het zelf om nu helemaal te stoppen met werken?
Novalee
Novalee
Kletskop
Kletskop

Bericht  Limburg85 di 25 jan 2011 - 0:00

@ Novalee, het geeft mij wel een rust gevoel, vind het heel vervelend dat ik niet meer mag werken maar daar heb ik me nu grotendeels wel bij neergelegd. Wou alleen die druk van het werk niet meer voelen want dan krijg ik weer heel erg schuldgevoelens en daarom ben ik blij dat de bedrijfsarts nu heeft uitgesproken dat dit het beste is en hopelijk gaat de druk van het werk dan weg en krijg ik meer rust en kan ik toch nog gaan genieten van de zwangerschap.

@ Teigertje, op dit forum is het geloof ik zo dat als je een aantal pagina's bereikt (geloof rond de 75) en verdwijnen die waardoor de topic word opgeschoond :-(.
Limburg85
Limburg85
Ratel
Ratel

Bericht  Smaragdje di 25 jan 2011 - 0:04

@ Limburg, wat fijn dat je baas zo aan de gezondheid van jou en je kindje denkt!

Wat voel ik mij thuis bij deze topicnaam angel

Laatst aangepast door Smaragdje op di 25 jan 2011 - 0:18; in totaal 1 keer bewerkt

Smaragdje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3094
Punten : 3173
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Pien di 25 jan 2011 - 0:07

Yeahhh!! we hebben een nieuwe naam....

Novalee, jullie hadden die echo toch vandaag? spannend hoor, laat je hier ook weten wat het word, vertel in ieder geval even hoe het was! ben benieuwd en ga proberen manlief zover te krijgen dat wij ook daarheen gaan!!

@de rest, ik ben dr vandoor! reageer later weer even uitgebreid. moet straks werken namelijk en ga nog even lunchen en wat spullen pakken! tot later...

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Bericht  Happydobby di 25 jan 2011 - 0:22

Mooi weer is het he!
Dit is mijn laatste vrije dag, morgen weer de nachtdienst in.
Vanmorgen vast wat voor de baby uitzet gekocht zoals monddoekjes, moltons en washandjes.
erg leuk zeg.
Gisteren vliegtickets geboekt naar Seatlle, we gaan in maart nog lekker 2 weekjes weg, ik ben dan 23 weken.

@limburg, fijn dat de bedrijfsarts zegt dat je niet meer kan gaan werken, lekker gaan genieten van je rust.
@novalee, dat hartje he, ze kon het bij mij toen wel vinden maar de kleine bewoog te veel, ik ben toen nog eens terug geweest. Leuk dat je uit Ede komt, ik woonde vroeger in Veenendaal haha. wij gingen altijd in ede naar de Bios (cinemec)
@mel, beterschap meid!

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320

Bericht  Limburg85 di 25 jan 2011 - 0:33

@ Smaragdje, je bedoelt de bedrijfsarts ;-). Mijn werkgever zegt het wel maar ondertussen blijven ze wel druk op mij uitoefenen. Natuurlijk weet ik dat voor hun het beste is als ik gewoon werk maar wat niet gaat, dat gaat niet.

Fijn dat je je weer helemaal op je plek voelt in dit topic ;-) haha.

@ Happydobby, leuk geshopt voor de baby! Heb je gewoon wit gekocht of iets anders?

Lekker op vakantie! Om eerlijk te zijn moet ik er echt niet aan denken om nu op vakantie te gaan en helemaal niet om te vliegen.
Limburg85
Limburg85
Ratel
Ratel

Bericht  Novalee di 25 jan 2011 - 0:36

Limburg, ik kan me voorstellen dat het je niet helemaal lekker zit om minder te gaan werken, dan is helemaal stoppen inderdaad wat makkelijker denk ik.

Smaragdje, haha, welcome home!

Pien, we zouden die echo inderdaad vandaag hebben maar hij gaat helaas niet door. Die mevrouw heeft een infectie in haar schouder waardoor ze een paar dagen niet kan werken. Nu heeft m'n vriend de echo verzet naar volgende week dinsdag, maar hij heeft verkeerd in z'n agenda gekeken en die afspraak kan ook niet doorgaan Rolling Eyes Dus hopelijk kan ik je toch nog ergens volgende week vertellen hoe het was! En ik denk wel dat ik hier vertel wat het geslacht is, kan ik toch niet voor me houden.

Happydobby, Seatle, wat stoer! Zijn jullie al vaker in de VS geweest? Ik woon niet in Ede, maar in een andere plaats die met een E begint (zet de naam liever niet neer). Maar die bios ken ik wel Very Happy Op zich wel mooi, maar belachelijk dat ze geen popcorn hebben Mad Wink
Novalee
Novalee
Kletskop
Kletskop

Bericht  Smaragdje di 25 jan 2011 - 1:19

@ Limburg, dan had ik het verkeerd gelezen smile Maar fijn dat de bedrijfsarts dan zo aan jou en die kleine denkt en je werk heeft het er maar gewoon ermee te doen smile

@ Happy dobby, lekker zeg 2 weken op vakantie! Moet zeggen dat ik daar met dat aantal weken ook al niet meer aan hoefde te denken. Misschien in Nederland, maar niet nog eens gaan vliegen....hahaha, oke of het moest een aanbod zijn geweest om naar mijn favoriete land te gaan...dan was ik wel heel veel uur in een vliegtuig gaan zitten... angel

Smaragdje
Ratel
Ratel

Bericht  Gast di 25 jan 2011 - 2:13

Hier was ik ook even snel. Zou even op prijzen jacht voor de geboortekaartjes, voordat ik weer naar school mag vliegen.

Maar limburg, fijn dat de arbo gezegd heeft dat je thuis moet blijven. En nu wel je rust nemen he?

Gast
Gast

Bericht  Smaragdje di 25 jan 2011 - 2:33

Heb net de proefdruk van het geboortekaartje binnen gehad, ben er echt super blij mee Very Happy

Smaragdje
Ratel
Ratel

Bericht  Happydobby di 25 jan 2011 - 2:41

@limburg, heb zachtgroene monddoekjes gekocht, 2 aankleedkussenhoezen, ook zachtgroen.
Witte moltons. Met veel spullen wacht ik ook wel op het geslacht.
Vind dat er weinig unisex kleertjes zijn.
Tja die vakantie naar seatlle wilde we al langer, alleen ik had niet verwacht zo snel zwanger te zijn. tja dat weet je van te voren ook niet toch.
We willen gewoon veel toeren met de auto en ook naar Canada rijden.
Ja we zijn 2 jaar terug naar San fransisco gevlogen en met de auto naar LA gereden en van daaruit weer teruggevlogen naar Amsterdam.
de heenvlucht naar seatlle hebben we rechtstreeks en die duurt 10.15 uur.
Terug doen we een overstap in minneapolis, maar we staan dan maar een uur op de grond.
Heb er veel zin in want dit is de laatste grote reis voorlopig.

@novalee, was vorig jaar naar Avatar 3d in cinemec en idd belachelijk, geen popcorn.
Maar ze hebben wel een groot filmaanbod.
Balen dat die pretecho niet doorgaat, wij doen die niet, alleen de 20 weken echo en als het geslacht niet te zien is dan is dat pech, dan zien we dat na de bevalling wel.

Happydobby
Ratel
Ratel

Bericht  Limburg85 di 25 jan 2011 - 20:07

@ Pien, gisteren nog lekker geshopt bij de Wibra? Wat heb je uiteindelijk gekocht?

@ Novalee, ja volledig stoppen is inderdaad makkelijk, niet leuk maar wel makkelijker dan gedeeltelijk werken omdat mijn werk zich niet aan de uren kan houden en daardoor druk blijven uitoefenen.

Dat is balen dat de nieuwe afspraak ook niet door kan gaan! Hebben jullie nu al wel weer een nieuwe gepland? Hopelijk kan die snel plaats vinden want anders komt het wel heel dichtbij de 20 weken echo. Wist jij al wanneer je dit had trouwens?

@ Woezel, is het gelukt met de prijzenjacht van de geboortekaartjes? Ik dacht dat jullie daar al helemaal uit waren of had je het kaartje op internet gevonden en daar besteld?

@ Smaragdje, wat leuk dat de proefdruk van het geboortekaartje helemaal goed was! Was deze inclusief de tekst? Wij moeten nog een keuze maken welke het word, hopelijk kan dat eindelijk vanavond en dan kan ik een proefdruk aanvragen met tekst.

@ Happydobby, ik vind op het geslacht shoppen ook veel makkelijker, daar heb je veel meer voor lijkt het. Welke kleuren gaan jullie gebruiken voor de babykamer of hadden jullie die al af (sorry als je dit al had verteld of had laten zien maar mijn geheugen lijkt wel een zeef)?

Wij hebben ook geen echo voor het geslacht laten doen, wou mijn vriend niet, ik wel want ik was veel te nieuwsgierig haha.
Limburg85
Limburg85
Ratel
Ratel

Bericht  Pien di 25 jan 2011 - 22:59

GRRR!!! ik had een hele lijst, had op iedereen gereageerd, ik druk op backspace om een verkeerde letter weg te halen, hele tekst weg!!

het spijt me zeer maar heb geen zin om alles weer opnieuw te doen....

wat ik graag wilde vertellen is wat ik gister allemaal gesjopt hebt!!\
namelijk:
- 20 monddoekjes, groene en witte.
- 2 badcapes, een groene en witte.
- 1 groenig slaapzakje van 70 cm
- 2 groene hoeslakens voor het wiegje.
- 12 hydrofiele washandjes
- 6 hydrofiele luiers
- 3 aankleedkussenhoezen, 2 groene en 1 witte
- 2 boxkleden, een roze en een blauwe
- 2 fleece kleedjes, 2 groene
- witte sokjes 4 paar
voor dit alles bij elkaar was ik nog geen 60 euro kwijt! terwijl wij onlangs een boxkleed gekocht hebben wij gardo en daar betaalde we 35 euro mee! ik kan iedereen die dus nog wat nodig heeft, aanraden om een kijkje bij de wibra te nemen. wij hadden wel geluk dat wij sowieso groen op het kamertje willen, en dus heel veel groene spullen nu konden kopen!

Pien
Ratel
Ratel

Bericht  Limburg85 wo 26 jan 2011 - 1:05

@ Pien, dat is balen, ik typ mijn tekst in Word dus heb daar gelukkig geen last van.

Ik was gisteren ook even bij de Wibra geweest maar heb vandaag weer een deel terug gebracht:

* 2 boxkleden blauw/groen, terug gebracht omdat ik ze te dun vind en hij is te klein voor onze box
* 3 dekentjes, terug gebracht omdat ze te klein waren
* 3 lakentjes, die met blauwe figuurtjes maar heb ik ook terug gepast omdat ik deze toch niet mooi vond bij de muur
* 3 aankleedkussen hoezen, deze heb ik terug gebracht omdat ik de kleur niet mooi bij de muur stond
* 6 hydrofiele washandjes (had er al 6)
* 6 hydrofiele luiers blauw (had er ook al 6)
* 5 monddoekjes blauw
* 5 monddoekjes wit
* 3 hoeslakens wit
* 2 slaapzakjes maat 50
* 2 slaapzakjes maat 70
* 1 jasje maat 56
* 1 jasje maat 62
Limburg85
Limburg85
Ratel
Ratel

Bericht  Happydobby wo 26 jan 2011 - 2:49

haha ik was ook bij de wibra geweest, scheelt echt veel geld. Maar ik hou me even in, misschien zie ik in Amerika ook wel leuke dingen.
Ga zo nog even naar een positie outlet. eens kijken wat ze hebben.

Happydobby
Ratel
Ratel

Bericht  Limburg85 wo 26 jan 2011 - 3:09

@ Happydobby, heb je wel wat gekocht? Het scheelt idd geld maar niet alles daar is mijn smaak maar deze dingen vond ik leuk dus dan nemen we dat mee Very Happy

Hopelijk hebben ze leuke dingen bij de Outlet en slaag je, ben benieuwd!
Limburg85
Limburg85
Ratel
Ratel

Bericht  Gast wo 26 jan 2011 - 3:15

Die jasjes waren leuk! Hier hadden ze al geen jasjes meer. Gelukkig had ik er al voor ieder kindje 1, van prenatal.
Ik heb gisteren bij de wibra alleen een setje spuugdoekjes gekocht, 4 van die witte sokjes, en verder een pyjama voor mezelf en zoontje. Was ook maar 13 euro kwijt.
Ik heb zelf die aankleedkussenhoezen al van de oudste, zijn nog prima. Wilde anders nieuwe kopen gisteren bij de wibra, maar ze hadden allemaal dezelfde kleuren als wat ik al heb, dus dat had weinig nut.
Verder heb ik natuurlijk alles al van de andere kinderen.
Heb laatst wel geshopt bij prenatal, moest natuurlijk alles dubbel hebben voor de bedjes en de 1e kleertjes, gelukkig hadden ze toen ook sale, scheelde mooi een hoop geld.

Gast
Gast

Bericht  Novalee wo 26 jan 2011 - 5:56

Woezel, vielen de prijzen voor de kaartjes mee?

Smaragdje, fijn dat het kaartje helemaal goed is!

Happydobby, wat toevallig, wij zijn daar ook naar Avatar 3D geweest. Misschien zaten we wel bij elkaar in de zaal smile Nog geslaagd bij de outlet?

Limburg, ja inderdaad flink balen van de echo. M'n vriend zou bellen voor een nieuwe afspraak omdat hij veel afspraken heeft voor z'n werk en hij kan beter inschatten wanneer het hem uitkomt. Dus niet zo handig dat hij dan ook verkeerd kijkt Rolling Eyes Ik hoop inderdaad ook dat het volgende week nog kan, want anders heeft het niet zoveel zin meer. Al is het natuurlijk geen straf om een keer extra naar ons kindje te kijken. De 20 weken echo staat al gepland, voor 17 februari.

Pien, goed geslaagd zo te zien! Ik zie dat jij ook 17 februari de 20 weken echo hebt. Krijg je die gewoon bij de verloskundige, of moet je net als ik naar het ziekenhuis?

All, hier nog iemand die gister geshopt heeft bij de Wibra Very Happy Ik heb 3 hydrofielluiers en een boxpakje (degene die voorop de folder stond, met het olifantje). En verder bij de HEMA een gestreepte katoenen deken, die was nu ook met 20% korting. Vandaag ben ik bezig geweest met de toekomstige babykamer leeg te halen. Dat is nu de logeerkamer en er staan een kastje en een bureau (en bed natuurlijk Wink). Het kastje en het bureau zijn nu leeg, dus als m'n vriend de meubels naar zolder sjouwt kan ik binnenkort beginnen met behang scheuren Very Happy
Novalee
Novalee
Kletskop
Kletskop

Bericht  Pien wo 26 jan 2011 - 7:04

even snel een reactie, ik moet zo weg. heb vanavond een tupperware partij!!

Novalee, de 20weken echo is in onze omgeving altijd in het ziekenhuis. jullie ook de 17de dan? hoe laat moeten jullie? misschien komen we elkaar wel tegen....

Pien
Ratel
Ratel

Bericht  Happydobby wo 26 jan 2011 - 7:22

@pien, jij had veel gekocht. haha het salaris is binnen he!
@Limburg, Nee ik had niet veel gekocht, monddoekjes, hydrofielwashandjes, en aankleedkussendingen. Ik wilde ook nog hydrofielhandoeken maar die hadden ze niet bij deze wibra. Ik heb ze ook gezien bij de HEMA en daar hebben ze ook leuke dingetjes.
ach ik heb tijd zat, koop gewoon steeds iets.

De babykamer staat nu nog vol met spullen van mijn vriend, hij gaat deze zelf uitruimen. Daarna gaan we wel kijken voor kamers en behang enzo. Wij zijn dus nog niet begonnen.

@Novalee, ik was op 1 januari naar avatar geweest, die begon om 21.00 geloof ik. maar er zaten 1100 mensen in de zaal.

Helaas ik ging naar de outlet, maar ik had niet goed gekeken en hij zat dicht. Als ik op tijd wakker ben ga ik morgen even kijken. Heb nog wel een zwarte broek gescoord bij H&M die kan je ook 3 kwart maken voor de zomer.
pfff straks nachtdienst, 5 achter elkaar. ze vliegen altijd voorbij dus dat scheelt.

Happydobby
Ratel
Ratel

Bericht  Pien wo 26 jan 2011 - 7:35

@happydobby, mn salaris heb ik nog niet eens aangezeten! wij hebben sinds we weten dat er een kleine komt een babypot gemaakt waar we elke maand wat geld in doen, tot nu toe heb ik alle spullen daar van kunnen kopen! we sparen zeg maar 400 euro per maand voor de baby en in de pot gooien we gemiddeld zo'n 20 euro per week aan kleingeld en als er aan het einde van de maand nog veel loon over is, pinnen we dat er ook af en stoppen we ook in de pot. dat tikt dus lekker aan! denk dat we nu al zo'n 400 euro uit de pot hebben gebruikt voor babyspullen (incl aanbetaling voor de meubels/ kinderwagen/ box) en er zit nog zo'n 600 euro in!!

Pien
Ratel
Ratel

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 10 van 40 Vorige  1 ... 6 ... 9, 10, 11 ... 25 ... 40  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: