Zwangerschapstopic vanaf 12 weken
+15
NowImNothing
Bruintje Beer
Rumble
Dora
Chelle
Happydobby
Pien
Novalee
chipa
schuddebuikje
Theeleut
Smaragdje
Limburg85
_Mashimaro_
Mel
19 plaatsers
Pagina 6 van 40
Pagina 6 van 40 • 1 ... 5, 6, 7 ... 23 ... 40
Re: Zwangerschapstopic vanaf 12 weken
chipa, je kan mischien wel informeren hoe de opvang daar mee omgaat. mischien kan je jezelf al wel inschrijven maar echt daadwerkelijk gebruiken als je ze nodig hebt. inforamatie inwinnen kan altijd.
ze moeten hier geregistreerd staan las ik :
http://www.landelijkregisterkinderopvang.nl/pp/zoeken/AlleOkoTypenZoekScherm.jsf
jeetje wat een hoop zeg. ik heb er nu 8 opgeschreven en zelf mijn buurvrouw van 3 huizen verder is gastouder.... dat wist ik niet eens. spreek haar eigenlijk ook nooit. heb daar nog nooit iemand gezien die haar kinderen brengt of ophaalt. nou ja mischien wel een goede reden om haar te leren kennen. ik zal het er thuis eens over hebben.
ze moeten hier geregistreerd staan las ik :
http://www.landelijkregisterkinderopvang.nl/pp/zoeken/AlleOkoTypenZoekScherm.jsf
jeetje wat een hoop zeg. ik heb er nu 8 opgeschreven en zelf mijn buurvrouw van 3 huizen verder is gastouder.... dat wist ik niet eens. spreek haar eigenlijk ook nooit. heb daar nog nooit iemand gezien die haar kinderen brengt of ophaalt. nou ja mischien wel een goede reden om haar te leren kennen. ik zal het er thuis eens over hebben.
schuddebuikje- Prater
- Aantal berichten : 780
Punten : 880
Registratiedatum : 19-11-10
Haha ja er gaat opeens een wereld voor je open he zodra je zwanger bent! Informeren en rondkijken is eigenlijk wel een goed idee. Dan kan ik in ieder geval vast kijken welk kdv me wel en welke me niet aanstaat.
chipa- Prater
- Aantal berichten : 1332
Punten : 1665
Registratiedatum : 18-11-10
@ Pien, welkom! Zal me ook even voor stellen. Ik ben 25 jaar, mijn vriend is 30 jaar en we wonen samen in Limburg (dat zal vast niet aan mijn naam te zien zijn haha) en gaan op 4 februari 2011 trouwen. Mijn vriend heeft al een zoontje, hij word a.s. vrijdag 3 jaar en is 50% van 14 dagen bij ons doordat hij en zijn ex co-ouderschap hebben. Ik ben nu 24 weken zwanger en mijn zwangerschap is niet vlekkeloos verlopen, ben daarom nu nog gedeelte ziek thuis maar dit word steeds minder. Wij zijn in ronde 1 gelijk zwanger geworden.
Dat is wel fijn dat je 2 echo’s heb gehad! Bij ons doen ze standaard tot aan de 12 weken steeds een echo maken, wij hebben er 1 gehad bij 8 weken, 1 bij de 12 weken en de 20 weken echo, straks bij de 30-34 weken doen ze nog een groei echo maken en bij de 35-37 weken een liggings echo. Ik heb afgelopen keer een extra echo gehad omdat ik de baby niet meer voelde en dat deed ik al wel een hele tijd en ook heel erg goed.
Hebben jullie het hartje gehoord en was alles goed bij de verloskundige? Hoe gaat het nu met je misselijkheid?
Wij hebben babykamer Suze gekocht, helaas zit hier lang levertijd op van 10-12 weken waardoor die pas eind februari komt. Ik had een beetje op internet rond gekeken en zijn naar 1 winkel gegaan en gelijk de eerste die we zagen is het geworden. Wij moeten nu de kinderwagen, maxi cosi, aankleding van de babykamer en babyspulletjes kopen. Een paar dingen heb ik al gekocht maar moet nog zat haha. De babykamer is 2 weken geleden geverfd en de vloer was nog goed. Moeten alleen nog voor alle slaapkamers boven rolgordijnen bestellen.
Wij zijn al uit de naam. Ik had een lijstje gemaakt voor zowel een jongen als meisje en mijn vriend heeft hier uit gekozen (na eerst heel veel afwijzingen haha) en tot de 20 weken hadden we voor zowel een jongen als een meisje 2 namen staan. Op de ochtend dat we de 20 weken echo hadden, was mijn vriend uit de meisjesnaam en toen kregen we te horen dat we een jongen krijgen maar daar waren we toen ook gelijk over uit. Wij moeten alleen nog de peetoom en peettante/doopnamen bedenken. Zijn jullie er al uit?
@ Chipa, wij wouden ook een fatsoenlijk kamertje die we ook voor eventueel de volgende konden gebruiken en voor een niet al te dure kamer, wij wouden geen 1000 euro aan een kamertje uitgegeven. Nu zijn we 800 euro kwijt incl. matras, beschermhoes lattenbodem/matras en bezorgen. Op onze kamertje zit lang levertijd, 10 tot 12 weken waardoor die pas eind februari komt en zo laat waren wij niet met bestellen. Wij hadden Nick ook op het lijstje erbij staan maar die vond ik in het echt wat tegen vallen en Simone stond ook op ons lijstje.
@ Mel, jullie zijn al helemaal klaar voor de baby. Wij gaan voor de Quinny Speedi kinderwagen.
Ik kan je helaas de hand geven, die klachten zijn hier ook aanwezig en ook nog eens steken/samentrekkingen in mijn baarmoeder.
Zie dat je foto’s heb gemaakt, jammer dat je ze niet geplaatst krijg, ben nieuwsgierig! Ik plaats altijd foto’s via photobucket.
@ Smaragdje, hoe was de zwangerschapsgym? Doe je dat allang? Ik wou/wil me ook opgeven voor iets maar volgens mij ben ik te laat en weet ook niet waar ik de tijd vandaan moet halen, mensen zeggen nu al dat ik het rustiger aan moet doen ;-)
@ Woezel, nog gefeliciteerd met je zoontje!
Ben nieuwsgierig naar het kamertje! Waar heb je de gordijnen en aankleedhoes besteld?
Om eerlijk te zijn denk ik niet heel goed aan me zelf, weet dat het fout is maar ik voel me dan echt een aansteller. Vooral omdat ik zoveel weken volledig ziek heb thuis gezeten en helemaal niks mocht doen kan ik nu echt helemaal niks meer uit handen geven. Maar ondertussen loopt me hoofd wel een beetje over, lekker dubbel.
We hebben dus weer 3 exemplaren ontvangen en onze favoriete van het scherm viel echt tegen in het echt, op de site leek het een jongenskaart maar er zit lila in en dat vind ik helemaal niet leuk voor een jongen. En 1 vind ik leuk maar die is er alleen in het oranje dus die valt ook af. En de andere vind ik leuk en is nu onze favoriet van de 6 maar daar zit zo’n plastic hoesje om en dat zul je vast zelf vast moeten maken. Morgen komt er hopelijk nog 1 kaartje binnen maar die moet je ook zelf in elkaar zetten. Hoe vlug we onze trouwkaart hadden uitgezocht, zo langzaam gaat het nu. Ben nu wel erg nieuwsgierig naar jullie kaartje haha.
@ Schuddebuikje, neem aan dat de echo goed was? Fijn dat jullie het hartje hebben gehoord! Hier gaat mijn vriend iedere keer mee maar afgelopen keer lukte niet omdat die te laat op de avond was en zijn zoontje bij ons was. Hopelijk kunnen ze maandag wel weer mee.
Nee wij hebben niks gekocht op internet en gaan dat denk ook niet doen. We hebben daar wel het oude kamertje van mijn vriends zoontje verkocht.
Wij hebben vrij vroeg al kinderopvang geregeld maar dat wil niet zeggen dat je een plek heb, ze gaan hier tegen die tijd kijken of je in aanmerking komt voor de opgegeven dagen. Maar de verwachtingen is van wel omdat wij het al vroeg hebben gedaan en kinderopvang willen voor woensdag en donderdag en woensdag is nooit de drukste dag. Wij hadden de keuze van locatie snel besloten, het is de oude kinderopvang waar mijn vriends zoontje op heeft gezeten, zijn moeder heeft hem daar afgehaald wegens verhuizing en dat maakte onze beslissing makkelijk. Als hij daar nog steeds op had gezeten, waren wij op zoek gegaan naar een andere kinderopvang.
Limburg85- Ratel
- Aantal berichten : 3725
Punten : 3896
Kinderopvang hadden wij hier door de oma's. Weet wel dat er op kdv vaak een lange wachtlijst is.
limburg, wel op tijd aan de bel trekken als het echt niet gaat he.
Schiet nog niet op met het kaartje dus. Hebben jullie wel al de tekst?
De gordijnstof komt bij de formido vandaan, gewoon effen roze en ze zijn goed verduisterend zodat er geen rolgordijn hoeft. Het aankleedkussen heb ik besteld via www.KidzImpulz.nl. Voor foto's moet je nog even geduld hebben
Naam, zijn we hier eigenlijk ook al over uit. Zit voor mij een twijfelpuntje in. Maar kan ook geen andere naam vinden. Ineens zijn wel alle andere opties afgekeurd haha.
Hier vanmorgen nog zo lief. Zegt mijn oudste ineens "mama ik vind de kamer vd baby ook heel mooi".
limburg, wel op tijd aan de bel trekken als het echt niet gaat he.
Schiet nog niet op met het kaartje dus. Hebben jullie wel al de tekst?
De gordijnstof komt bij de formido vandaan, gewoon effen roze en ze zijn goed verduisterend zodat er geen rolgordijn hoeft. Het aankleedkussen heb ik besteld via www.KidzImpulz.nl. Voor foto's moet je nog even geduld hebben
Naam, zijn we hier eigenlijk ook al over uit. Zit voor mij een twijfelpuntje in. Maar kan ook geen andere naam vinden. Ineens zijn wel alle andere opties afgekeurd haha.
Hier vanmorgen nog zo lief. Zegt mijn oudste ineens "mama ik vind de kamer vd baby ook heel mooi".
Gast- Gast
Ik kom hier nu ook reageren, heb vanmorgen de termijnecho gehad en ben 1 week vooruit gezet. Dus ik kwam er net achter dat 12 weken het tweede trimester betekend.
Hey schuddebuikje en chipa, alles goed met jullie? Ik heb vanmiddag 2 positiebroeken gekocht, niet om ze meteen aan te trekken maar dan heb ik ze vast. Als ik op mijn rug lig is mijn buik nog gewoon plat haha.
Ze zitten wel lekker. hoe is dat bij jullie.
Wie van jullie wil trouwens het geslacht weten, ik wil namelijk gewoon gaan bevallen en als het dan geboren is horen gefeliciteerd je hebt een .... het geslacht maakt mij niks uit, mijn vriend wil het wel weten dus we strijden daar nog over, kijk ik snap wel dat het handig is met kamertje enz, maar dan weet iedereen het.
Hey schuddebuikje en chipa, alles goed met jullie? Ik heb vanmiddag 2 positiebroeken gekocht, niet om ze meteen aan te trekken maar dan heb ik ze vast. Als ik op mijn rug lig is mijn buik nog gewoon plat haha.
Ze zitten wel lekker. hoe is dat bij jullie.
Wie van jullie wil trouwens het geslacht weten, ik wil namelijk gewoon gaan bevallen en als het dan geboren is horen gefeliciteerd je hebt een .... het geslacht maakt mij niks uit, mijn vriend wil het wel weten dus we strijden daar nog over, kijk ik snap wel dat het handig is met kamertje enz, maar dan weet iedereen het.
Happydobby- Ratel
- Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10
happydobby, jaaah gaat helemaal lekker. alleen beetje last van me stuitje en me liezen, morgen naar mensendieck. kijken of er nog wat te doen is aan me houding. en ik vind die positie broeken heel lekekr zitten. ik heb zelfs al een positie broek van me werk aan ( uniform ) maar ik heb ook al een aardige buik. dat zij de verloskundige ook al dat je het al goed kon zien dat er wat groeide. ik heb wel al een foto van me buik. die zet ik zo wel in een apart berichtje. en geslacht kan je wel weten en dan een babykamer maken die zowel voor een jongen is als voor een meisje. dat gaan wij ook doen als het goed is. neutrale kleuren. geen roze of blauw. als het goed is word dat bij ons bruin met zilver.
limburg, echo hebben wij gisteren niet gehad. was eigenlijk alleen controle gesprek en hartje luisteren dus. begin februari weer controle gesprek met hartje luisteren en dan 10 februari 20 weken echo. ik weet eigenlijk verder niet wanneer ze echo's gaan maken. ik dacht daarna alleen met 37 weken. maar dat zien we dan wel. wij hebben ook al een naam. dat ging bij ons snel.. maar ja het duurt nog lang kan altijd nog veranderen. jongens naam denk ik van niet. meisjes naam zou nog kunnen veranderen.
limburg, echo hebben wij gisteren niet gehad. was eigenlijk alleen controle gesprek en hartje luisteren dus. begin februari weer controle gesprek met hartje luisteren en dan 10 februari 20 weken echo. ik weet eigenlijk verder niet wanneer ze echo's gaan maken. ik dacht daarna alleen met 37 weken. maar dat zien we dan wel. wij hebben ook al een naam. dat ging bij ons snel.. maar ja het duurt nog lang kan altijd nog veranderen. jongens naam denk ik van niet. meisjes naam zou nog kunnen veranderen.
schuddebuikje- Prater
dit is met 15 weken en 6 dagen
schuddebuikje- Prater
Happydobby schreef:Wie van jullie wil trouwens het geslacht weten, ik wil namelijk gewoon gaan bevallen en als het dan geboren is horen gefeliciteerd je hebt een .... het geslacht maakt mij niks uit, mijn vriend wil het wel weten dus we strijden daar nog over, kijk ik snap wel dat het handig is met kamertje enz, maar dan weet iedereen het.
Wij weten de geslachten ook niet, vorige keren ook niet. Bij de 2e was dat een heel mooi moment, hij werd op mijn buik gelegd, en meteen met een doek bedekt. Ik hem meteen bewonderen enz. Toen vroeg de verloskundige of ik al wel had gezien wat het was, nee dus. Mocht ik zelf onder de doek kijken. Vond dat echt een heel mooi moment.
Deze keer wilde ik het evt wel weten, maar mijn man liever niet, dus we houden het weer als verrassing. Al vind ik het nu wel erg moeilijk met de namen en doopnamen, maar we zijn er bijna uit gelukkig.
Gast- Gast
@ Limburg, dit was de 2e keer dat ik naar zwangerschapsgym ben geweest. De eerste keer was 20 december en vorige week was het niet. Dus de eerste keer was voor mij met ongeveer 26 weken. Het liep hier uitéén van toen 24 weken t/m 28 weken. Ik vind het wel fijn om er naar toe te gaan. Het was nu nog maar de tweede keer, maar denk wel dat ik er nog wat eraan kan hebben en het is in iedergeval gezellig. Maar je moet er inderdaad wel de tijd ervoor hebben
@ Woezel, wat lief dat die oudste zo zegt dat hij de babykamer ook mooi vindt!
@ Happydobbey, wat fijn dat je een week verder bent dan dat je dacht Wij weten het geslacht wel, maar ik zou ook veel te nieuwsgierig zijn om het niet te weten...hahaha...en ik vind het heel makkelijk voor het kamertje en de kleding. Maar dat je het dan pas te weten komt heeft natuurlijk ook wel iets
@ MamaRosa, twee verrassingen dus!
Zo vandaag het geboortekaartje uit gezocht. Nu nog even de tekst maken en dan kunnen we ze bestellen. Ben blij als dat allemaal gebeurd is. Ik weet dat ik pas over 12 weken uitgerekend ben, maar het is wel fijn om alles af te hebben
@ Woezel, wat lief dat die oudste zo zegt dat hij de babykamer ook mooi vindt!
@ Happydobbey, wat fijn dat je een week verder bent dan dat je dacht Wij weten het geslacht wel, maar ik zou ook veel te nieuwsgierig zijn om het niet te weten...hahaha...en ik vind het heel makkelijk voor het kamertje en de kleding. Maar dat je het dan pas te weten komt heeft natuurlijk ook wel iets
@ MamaRosa, twee verrassingen dus!
Zo vandaag het geboortekaartje uit gezocht. Nu nog even de tekst maken en dan kunnen we ze bestellen. Ben blij als dat allemaal gebeurd is. Ik weet dat ik pas over 12 weken uitgerekend ben, maar het is wel fijn om alles af te hebben
Smaragdje- Ratel
- Aantal berichten : 3094
Punten : 3173
Hier heb ik me ook opgegeven voor een zwangerschapscursus. Ik begin pas met 30 weken zwangerschap.
Geslacht wisten wij bij de 1e ook niet. En na de geboorte duurde het ook een tijdje voordat ik dacht ben je een jongen of meisje. Bij de 2e wisten we het wel maar hielden we het voor ons. En nu weten we het weer en mag iedereen het weten. Door een verhuizing nu ook een nieuwe babykamer die lekker roze is.
Als het goed is word vandaag of morgen mijn aankleedkussen bezorgt, spannend. Weer iets voor op de babykamer. Morgen ook de gordijnstof ophalen en vh weekend maar eens kijken of mijn idee lukt voor op de andere grote muur.
Geslacht wisten wij bij de 1e ook niet. En na de geboorte duurde het ook een tijdje voordat ik dacht ben je een jongen of meisje. Bij de 2e wisten we het wel maar hielden we het voor ons. En nu weten we het weer en mag iedereen het weten. Door een verhuizing nu ook een nieuwe babykamer die lekker roze is.
Als het goed is word vandaag of morgen mijn aankleedkussen bezorgt, spannend. Weer iets voor op de babykamer. Morgen ook de gordijnstof ophalen en vh weekend maar eens kijken of mijn idee lukt voor op de andere grote muur.
Gast- Gast
Jeeetje wat is er weer veel geschreven!!
Ben even afwezig geweest dus moet weer helemaal bijlezen.
Wij hebben inmiddels het kamertje zo goed als af. Nog wat aankleding ophangen en voeding + luiers kopen, maar dan ben ik klaar ook... Snel eigenlijk.
Het kamertje hebben we niet in een babywinkel gekocht. Ledikant bij de Ikea, commode gekregen en overgeverfd en een grote kleding kast bij de Ikea. Dezer staat alleen in mijn dchter haar kamer. Zij had ook geen eigen kast, alles hing in onze kast. Hebben wij er ook weer ruimte bij Misschien dat ik straks wat foto's maak en hier plaats.
Kinderopvang hoef ik dit keer niet te regelen, ik blijf thuis bij de kleine dit keer.
Toen ik zwanger was van mijn dochter had ik het pas een week voor ik ging werken geregeld. Lang verhaal is dat. Toevallig was er plek dus gewoon geluk gehad.
Inmiddels ben ik aardig gewend dat we een zoon krijgen. Een naam hebben we ook al. Dat is een hele opluchting hahah
Hebben jullie al namen vaststaan??
Dames die ongeveer zover als ik ben,voelen jullie je kindje ook zo veel bewegen? Ik heb echt een druktemakertje, soms gaat m'n buik alle kanten op. Nú al Ik kan me dat helemaal niet herinneren van mijn dochter, ik bedoel zo vroeg al de bewegingen zién.
Vanmorgen maar weer even een buikfoto gemaakt tada:
Ben even afwezig geweest dus moet weer helemaal bijlezen.
Wij hebben inmiddels het kamertje zo goed als af. Nog wat aankleding ophangen en voeding + luiers kopen, maar dan ben ik klaar ook... Snel eigenlijk.
Het kamertje hebben we niet in een babywinkel gekocht. Ledikant bij de Ikea, commode gekregen en overgeverfd en een grote kleding kast bij de Ikea. Dezer staat alleen in mijn dchter haar kamer. Zij had ook geen eigen kast, alles hing in onze kast. Hebben wij er ook weer ruimte bij Misschien dat ik straks wat foto's maak en hier plaats.
Kinderopvang hoef ik dit keer niet te regelen, ik blijf thuis bij de kleine dit keer.
Toen ik zwanger was van mijn dochter had ik het pas een week voor ik ging werken geregeld. Lang verhaal is dat. Toevallig was er plek dus gewoon geluk gehad.
Inmiddels ben ik aardig gewend dat we een zoon krijgen. Een naam hebben we ook al. Dat is een hele opluchting hahah
Hebben jullie al namen vaststaan??
Dames die ongeveer zover als ik ben,voelen jullie je kindje ook zo veel bewegen? Ik heb echt een druktemakertje, soms gaat m'n buik alle kanten op. Nú al Ik kan me dat helemaal niet herinneren van mijn dochter, ik bedoel zo vroeg al de bewegingen zién.
Vanmorgen maar weer even een buikfoto gemaakt tada:
Theeleut- Prater
- Aantal berichten : 1329
Punten : 1393
Registratiedatum : 07-12-10
Hier wat foto's van de babykamer.
Theeleut- Prater
- Aantal berichten : 1329
Punten : 1393
Registratiedatum : 07-12-10
Theeleut, leuk kamertje zeg. Die mandjes boven de commode hebben wij ook maar dan in het roze.
Hier ook een druktemaker. Van de week ook even goed opgelet en toen zagen we ook mijn buik bewegen. Wel leuk kon papa het ook even zien, want zodra hij wil voelen stopt ze met bewegen.
Hier zijn we ook al zo goed als uit over de naam.
Zo net is het aankleedkussen gebracht. Vanmorgen gordijnstof gehaald alleen nu twijfel ik of het nu wel de goede is. Dus zo maar eens rustig kijken. Verder aangegeven dat het glaasje stuk was vd lamp, dus word een nieuwe besteld.
Hier ook een druktemaker. Van de week ook even goed opgelet en toen zagen we ook mijn buik bewegen. Wel leuk kon papa het ook even zien, want zodra hij wil voelen stopt ze met bewegen.
Hier zijn we ook al zo goed als uit over de naam.
Zo net is het aankleedkussen gebracht. Vanmorgen gordijnstof gehaald alleen nu twijfel ik of het nu wel de goede is. Dus zo maar eens rustig kijken. Verder aangegeven dat het glaasje stuk was vd lamp, dus word een nieuwe besteld.
Gast- Gast
Ik voel me ziek, heel de week al ontzettend verkouden en keelpijn maar vanochtend ook nog eens barstende hoofdpijn en me gezicht gloeit terwijl ik het niet warm heb. Vandaag toch wezen werken maar wel een halve dag ipv een hele dag. Toch maar net medicijnen genomen want moeten vanavond veel boodschappen doen en morgen hebben we daar geen tijd voor.
Dit was mijn buik met precies 24 weken:
@ Woezel, nee tekst hebben we ook nog niet. Misschien dat ik vanmiddag maar eens rond ga kijken.
Leuk die aankleedkussen, dat is volgens mij een ander dan normaal word gebruikt of niet?
Wat voor idee heb je voor op de muur?
@ Happydobby, welkom! Was alles goed gisteren bij de verloskundige?
Positiebroeken vind ik tot nu toe echt verschrikkelijk zitten, ik draag die ook bijna niet tot nu toe. Misschien dat ze nu iets fijner zitten doordat me buik is gegroeid maar ik vind die band echt verschrikkelijk zo hoog. Waar heb je ze gekocht?
Wij wouden het geslacht wel weten, ben veel te nieuwsgierig en wou graag alles gericht uitzoeken en echt een gerichte babykamer maken. Als jullie het niet willen vertellen, hoef je dat niet te doen en de babykamer hoef je ook niet te laten zien aan andere.
@ Schuddebuikje, hoe was het bij mensendieck?
Je heb idd al een behoorlijke buik vergeleken met mij met 16 weken.
@ Smaragdje, kan me voorstellen dat je het leuk vind om naar zwangerschapsgym te gaan. Als ik zou gaan dan zou het ook voor de gezelligheid gaan en om hopelijk meer meiden hier te leren kennen, waar ik nu woon kom ik niet vandaan dus ken hier niet zoveel mensen.
Waar hebben jullie je geboortekaartje uitgezocht?
@ Theeleut, vaker komen ;-). Soms moet ik ook veel bij lezen als ik een paar dagen niet heb gereageerd.
Jullie babykamer is leuk! Vooral dat stuk bij de commode. En die kleertjes zijn schattig, waar heb je die gekocht?
Stop je dan met werken of werk je op dit moment ook niet?
Ik ben inmiddels er ook aan gewend dat we een jongen krijgen en hier hebben we de naam ook al, definitief met de 20 weken echo.
Ik voelde de baby heel goed vanaf 16 weken, echt een druktemaker maar toen met 19 weken voelde ik hem opeens een week niet meer. Gelukkig na die week wel weer maar veel minder en ook minder hard en vanaf 21 weken t/m 23 weken heb ik hem ook niet meer gevoeld en nu deze week voel ik hem weer heel lichtjes. Dit komt omdat mijn placenta aan de voorkant ligt. Op alle echo’s is die juist heel druk dus wel een beetje raar. Mijn vriend heeft hem 2 weken terug voor het eerst van de buitenkant gevoel en dinsdag in bed druk hij op de rechterkant van mijn buik en toen verschoof heel de buik naar de linkerkant haha.
Mooie foto’s van je buik!
Hebben jullie het geboortekaartje al?
Dit was mijn buik met precies 24 weken:
@ Woezel, nee tekst hebben we ook nog niet. Misschien dat ik vanmiddag maar eens rond ga kijken.
Leuk die aankleedkussen, dat is volgens mij een ander dan normaal word gebruikt of niet?
Wat voor idee heb je voor op de muur?
@ Happydobby, welkom! Was alles goed gisteren bij de verloskundige?
Positiebroeken vind ik tot nu toe echt verschrikkelijk zitten, ik draag die ook bijna niet tot nu toe. Misschien dat ze nu iets fijner zitten doordat me buik is gegroeid maar ik vind die band echt verschrikkelijk zo hoog. Waar heb je ze gekocht?
Wij wouden het geslacht wel weten, ben veel te nieuwsgierig en wou graag alles gericht uitzoeken en echt een gerichte babykamer maken. Als jullie het niet willen vertellen, hoef je dat niet te doen en de babykamer hoef je ook niet te laten zien aan andere.
@ Schuddebuikje, hoe was het bij mensendieck?
Je heb idd al een behoorlijke buik vergeleken met mij met 16 weken.
@ Smaragdje, kan me voorstellen dat je het leuk vind om naar zwangerschapsgym te gaan. Als ik zou gaan dan zou het ook voor de gezelligheid gaan en om hopelijk meer meiden hier te leren kennen, waar ik nu woon kom ik niet vandaan dus ken hier niet zoveel mensen.
Waar hebben jullie je geboortekaartje uitgezocht?
@ Theeleut, vaker komen ;-). Soms moet ik ook veel bij lezen als ik een paar dagen niet heb gereageerd.
Jullie babykamer is leuk! Vooral dat stuk bij de commode. En die kleertjes zijn schattig, waar heb je die gekocht?
Stop je dan met werken of werk je op dit moment ook niet?
Ik ben inmiddels er ook aan gewend dat we een jongen krijgen en hier hebben we de naam ook al, definitief met de 20 weken echo.
Ik voelde de baby heel goed vanaf 16 weken, echt een druktemaker maar toen met 19 weken voelde ik hem opeens een week niet meer. Gelukkig na die week wel weer maar veel minder en ook minder hard en vanaf 21 weken t/m 23 weken heb ik hem ook niet meer gevoeld en nu deze week voel ik hem weer heel lichtjes. Dit komt omdat mijn placenta aan de voorkant ligt. Op alle echo’s is die juist heel druk dus wel een beetje raar. Mijn vriend heeft hem 2 weken terug voor het eerst van de buitenkant gevoel en dinsdag in bed druk hij op de rechterkant van mijn buik en toen verschoof heel de buik naar de linkerkant haha.
Mooie foto’s van je buik!
Hebben jullie het geboortekaartje al?
Limburg85- Ratel
@Limburg, dank je, ik was niet naar de vk, bij ons moet je naar het ziekenhuis voor de echo's, deze werd wel uitgevoerd door een vk. Deze vk zei dat ze gespecialiseerd was in echo's ook inwendig. ik ga a.s dinsdag weer naar de vk en dan gaat ze voor het eerst luisteren naar het hartje.
Ik heb 2 broeken gekocht bij prenatal, een stretchjeans waarbij je die band kan verstellen en een legging. geen idee of ik het snel nodig heb maar het is nu in de sale. Ik heb namelijk weinig zin om veel geld uit te geven aan positie mode.
Verder heb ik vanmiddag 2 t shirts positie gekocht bij h en m maar daar vond ik de broeken een beetje duur, ik bedoel 40 euro voor 1 broek die je 4/5 maanden draagt. is zonde toch.
over het geslacht denk ik nog na maar als mijn vriend het echt wil weten dan is het misschien wel handig.
Ik vind je buik heel mooi limburg!
Verder hoop ik dat de misselijkheid snel over gaat.
Ik heb 2 broeken gekocht bij prenatal, een stretchjeans waarbij je die band kan verstellen en een legging. geen idee of ik het snel nodig heb maar het is nu in de sale. Ik heb namelijk weinig zin om veel geld uit te geven aan positie mode.
Verder heb ik vanmiddag 2 t shirts positie gekocht bij h en m maar daar vond ik de broeken een beetje duur, ik bedoel 40 euro voor 1 broek die je 4/5 maanden draagt. is zonde toch.
over het geslacht denk ik nog na maar als mijn vriend het echt wil weten dan is het misschien wel handig.
Ik vind je buik heel mooi limburg!
Verder hoop ik dat de misselijkheid snel over gaat.
Happydobby- Ratel
- Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10
@ Limburg: voel je je alweer wat beter?
@Theeleut: helaas voel ik de kleine nog niet, maar is ook nog vroeg natuurlijk en mijn placenta ligt aan de voorkant. Het kan dus nog wel even duren voordat ik iets ga voelen.
@all: Gisteren een babykamertje besteld! Gelukkig valt de levertijd reuze mee (en ik maar stressen haha) want midden februari komt hij al binnen. Ook gelijk een matrasje en een aerosleep erbij gekocht. De grootste aankopen hebben we dus nu gedaan: kamertje, wandelwagen en box. De kleinere dingetjes gaan we lekker rustig aan de komende maanden shoppen.
@Theeleut: helaas voel ik de kleine nog niet, maar is ook nog vroeg natuurlijk en mijn placenta ligt aan de voorkant. Het kan dus nog wel even duren voordat ik iets ga voelen.
@all: Gisteren een babykamertje besteld! Gelukkig valt de levertijd reuze mee (en ik maar stressen haha) want midden februari komt hij al binnen. Ook gelijk een matrasje en een aerosleep erbij gekocht. De grootste aankopen hebben we dus nu gedaan: kamertje, wandelwagen en box. De kleinere dingetjes gaan we lekker rustig aan de komende maanden shoppen.
chipa- Prater
Nog een poging om foto's te plaatsen!!
Mel- Fluisteraar
- Aantal berichten : 146
Punten : 158
Nou ja zeg.. ik schijn het echt niet te kunnen
Hier een link van babybytes. Daar staan ook foto's. Dus wie de moeite wil doen kan daar kijken
http://www.babybytes.nl/vip/mellie
Hier een link van babybytes. Daar staan ook foto's. Dus wie de moeite wil doen kan daar kijken
http://www.babybytes.nl/vip/mellie
Mel- Fluisteraar
Mooi kamertje hoor Mel!
Als je een foto wilt plaatsen hier: Klik bovenin op het pictogram upload een afbeelding (plaatje met diskette erop)
Dan wordt de foto op een andere pagina zichtbaar. Dan kopieer je de link tumbnail forum en die plak je hier waar je ook je tekst typt. Soms is het even een paar keer proberen want dan is niet de gehele link gekopieert. Als je eerst op voorbeeld onderaan klikt kun je zien of het gelukt is.
Als je een foto wilt plaatsen hier: Klik bovenin op het pictogram upload een afbeelding (plaatje met diskette erop)
Dan wordt de foto op een andere pagina zichtbaar. Dan kopieer je de link tumbnail forum en die plak je hier waar je ook je tekst typt. Soms is het even een paar keer proberen want dan is niet de gehele link gekopieert. Als je eerst op voorbeeld onderaan klikt kun je zien of het gelukt is.
chipa- Prater
nou, eindelijk weer eens even tijd om hier te reageren! inmiddels zijn wij afgelopen woensdag weer op controle bij de vk geweest. hebben het hartje horen kloppen! wat een geweldig geluid zeg... verder mijn klachten mbt onderrug/ bekken besproken en ik ben per direct doorgestuurd naar de fysiotherepeut. ik moet even afwachten of dat werkt en anders betekend het dat ik nu al (bij bijna 15 weken zwangerschap) gedeeltelijk in de ziektewet moet! ik vind die gedachte echt vreselijk, ik wil graag gewoon lekker mn ding doen, mn werk is zo belangrijk voor me maar als het niet meer kan, houd het gewoon op!
de goedbedoelde adviezen van iedereen om me heen zijn heel lief en aardig, maar vaak niet wat ik wil horen!
vandaag zijn wij gezellig een middagje naar de babywinkel geweest! hebben héél véél gekocht!!
kinderwagen:
maxi cosi:
babykamer:
wipper:
box:
verder nog een boxkleed, box muziekmobiel aankleedkussen, hoesjes voor erbij, een matras, aerosleep dekje, hoeslakens, matrasbeschermer en nog wat kleine prullentjes...
dit muziekmobiel hebben we genomen, vinden deze erg leuk en kopen misschien nog wel wat uit deze lijn!
de goedbedoelde adviezen van iedereen om me heen zijn heel lief en aardig, maar vaak niet wat ik wil horen!
vandaag zijn wij gezellig een middagje naar de babywinkel geweest! hebben héél véél gekocht!!
kinderwagen:
maxi cosi:
babykamer:
wipper:
box:
verder nog een boxkleed, box muziekmobiel aankleedkussen, hoesjes voor erbij, een matras, aerosleep dekje, hoeslakens, matrasbeschermer en nog wat kleine prullentjes...
dit muziekmobiel hebben we genomen, vinden deze erg leuk en kopen misschien nog wel wat uit deze lijn!
Pien- Ratel
- Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10
Zo Pien, jij bent lekker aan het shoppen geweest Leuke spulletjes hoor! Wat vervelend dat je zo'n last hebt van je rug en bekken. Hopelijk kan de fysio de pijn wat verlichten! Af en toe als ik veel heb gestaan of na het slenteren in een winkel, heb ik ook last van mijn onderrug en dan lijkt het wel alsof ik ga waggelen. Probeer dus ook zo min mogelijk nog op hakken te lopen.
Woensdag ga ik beginnen met mijn tijdelijke baan. 1 april loopt het af en dan ben ik 29 weken zwanger. Lekker vroeg met verlof dus:) Hopelijk de komende 11 weken geen klachten en kwaaltjes want ik wil graag aan de slag.
Woensdag ga ik beginnen met mijn tijdelijke baan. 1 april loopt het af en dan ben ik 29 weken zwanger. Lekker vroeg met verlof dus:) Hopelijk de komende 11 weken geen klachten en kwaaltjes want ik wil graag aan de slag.
chipa- Prater
@ Pien, wat een leuke spulletjes.. Voor de kleine kun je spulletjes blijven kopen, is zo leuk!! Tenminste, dat heb ik wel. En steeds denk ik weer dat ik nog vanalles nodig heb, je ECHT nodig .. Zullen de hormonen wel zijn.
@chipa, wat ga je doen als tijdelijke baan? En wil je na de bevalling ook weer werk gaan zoeken?
@all, hier gaat alles even een beetje gestresst. Heb vanmiddag toets. Doe naast mijn werk nog een opleiding en vandaag sluiten we de eerste module af. Na de toets moet ik ook nog een presentatie houden, maar eerlijk gezegd zie ik daar helemaal niet tegen op. Ben er nog niet mee bezig, eerst die toets goed maken. Het is een open boek toets, dat is wel een voordeel hoop ik. Afgelopen zaterdag zijn we ook nog babyspullen gaan shoppen. Heb een pyjama, aantal rompertjes, dekentje voor in bed en dekentje voor in de kinderwagen, hoeslakens voor in bed, moltons voor in bed en lakentjes voor in bed en eentje voor de kinderwagen gekocht. Was helemaal blij ermee. Zijn bij de Prenatal geweest. Kon bij andere winkels (oa Hema en V&D) geen leuke vinden. Had die lakens bij de Prenatal al een keer gezien en die vond ik zo leuk.. dan vind je meestal ook geen betere/leukere meer.
Nu ga ik nog even wat leren voor vanmiddag. Vanaf 14u allemaal duimen!!
@chipa, wat ga je doen als tijdelijke baan? En wil je na de bevalling ook weer werk gaan zoeken?
@all, hier gaat alles even een beetje gestresst. Heb vanmiddag toets. Doe naast mijn werk nog een opleiding en vandaag sluiten we de eerste module af. Na de toets moet ik ook nog een presentatie houden, maar eerlijk gezegd zie ik daar helemaal niet tegen op. Ben er nog niet mee bezig, eerst die toets goed maken. Het is een open boek toets, dat is wel een voordeel hoop ik. Afgelopen zaterdag zijn we ook nog babyspullen gaan shoppen. Heb een pyjama, aantal rompertjes, dekentje voor in bed en dekentje voor in de kinderwagen, hoeslakens voor in bed, moltons voor in bed en lakentjes voor in bed en eentje voor de kinderwagen gekocht. Was helemaal blij ermee. Zijn bij de Prenatal geweest. Kon bij andere winkels (oa Hema en V&D) geen leuke vinden. Had die lakens bij de Prenatal al een keer gezien en die vond ik zo leuk.. dan vind je meestal ook geen betere/leukere meer.
Nu ga ik nog even wat leren voor vanmiddag. Vanaf 14u allemaal duimen!!
Mel- Fluisteraar
Spulletjes kopen is echt leuk he! Ik ga zo zelf ook nog richting de prenatal om te kijken voor wat laatste spulletjes. Zal wel weer meer meenemen dan nodig is
@ Mel, veel succes met je toets en presentatie!
@ Mel, veel succes met je toets en presentatie!
Smaragdje- Ratel
- Aantal berichten : 3094
Punten : 3173
@ Mel: jij bent ook lekker aan het shoppen geweest:) Hoe is je toetst gegaan? en je presentatie?
Ik wil zeker na de bevalling een vaste baan. Maar ik heb geen haast. Wil eerst even een paar maanden thuis moederen. Dus tijdens mijn 'verlof' ga ik rustig op zoek naar een baan en dan einde van het jaar hopelijk iets gevonden. Helaas zijn er niet veel banen in mijn vakgebied (juridisch). Zou het liefst 4 dagen per week willen gaan werken.
Vandaag nog even wat kleding voor mezelf gekocht waaronder een lang vest want mijn heupen en kont zijn gigantisch gegroeid! Ben nu al zo'n 8.5kg aangekomen . Ik schrok me rot! Hopelijk gaat het de komende weken wat minder hard met de kilo's.
Ik wil zeker na de bevalling een vaste baan. Maar ik heb geen haast. Wil eerst even een paar maanden thuis moederen. Dus tijdens mijn 'verlof' ga ik rustig op zoek naar een baan en dan einde van het jaar hopelijk iets gevonden. Helaas zijn er niet veel banen in mijn vakgebied (juridisch). Zou het liefst 4 dagen per week willen gaan werken.
Vandaag nog even wat kleding voor mezelf gekocht waaronder een lang vest want mijn heupen en kont zijn gigantisch gegroeid! Ben nu al zo'n 8.5kg aangekomen . Ik schrok me rot! Hopelijk gaat het de komende weken wat minder hard met de kilo's.
chipa- Prater
Hi meiden,
Gisteravond ben ik weer bij de verloskundige geweest en eigenlijk vond ik dat een domper, is helemaal niet wat ik wou horen maar het is niet anders. Ik mag absoluut niet meer uren gaan werken, het liefst wil ze dat ik minder uren ga werken en tot aan mijn verlof zal ik ook niet meer 100% herstellen waardoor ik 6 weken van te voren met zwangerschapsverlof moet gaan. Dit komt omdat ik constant, heel de dag door harde buiken heb en zelfs als ik rustig in bed is mijn buik nog heel erg gespannen, ik wist niet dat ik harde buiken had, had wel erg last van mijn buik maar gisteren wou ze luisteren naar het hartje en ging ze voelen en toen zei ze dat ik een harde buik had en vroeg of ik dit had vaker had en helaas constant. Daarnaast blijft de misselijkheid steeds terug komen, ben nog steeds ontzettend moe, lopen gaat niet heel gemakkelijk meer, bloeddruk is voor mij aan de hoge kant (heb altijd een hele lage), veel last van mijn buik en de baby heel weinig voelen, veel hoofdpijn, last bij eten kortom zat klachten ;-). Maar vind het heel moeilijk om te accepteren, wil alles maar zal nu toch voor de baby moeten kiezen en dingen moeten los gaan laten. Als mijn harde buiken weg moet puffen moet ik direct bellen of als ik bloed ga verliezen. Heb over 3 weken weer een afspraak en over 5 weken heb ik een groei echo.
Afgelopen vrijdag bij precies 25 weken maar eens op de weegschaal gestaan en ben tot nu toe totaal 3,7 kg aangekomen.
De verloskundige vond dat ik een bescheiden buikje had en de baby heel smal draag en echt alleen van voren, vind ik niet erg ;-) haha.
De tekst voor de geboortekaartje heb ik ook bijna klaar, mijn vriend moet alleen nog kiezen uit 3 gedichtjes en dan is die klaar, gelukkig.
Afgelopen vrijdag weer even een paar dingen gekocht voor de baby waaronder 3 kledingsetjes, zo leuk!
@ Hobbydobby, inmiddels al je positiekleding aangehad of niet? De meeste meiden hebben deze kleding wel langer dan 4/5 maanden aan. Ik tot heden eigenlijk nog steeds niet, vind de broek nog steeds niet lekker zitten.
Hoe was het afgelopen dinsdag bij de verloskundige?
@ Chipa, voel me iets beter maar nog niet 100% helaas.
Welk kamertje hebben jullie besteld?
Succes morgen met je nieuwe baan!
Heb je zwangerschapskleding gekocht gisteren? Hoeveel kg is normaal dat je rond die tijd bent aangekomen? Ik ben bij precies 25 weken totaal 3,7 kg aangekomen.
@ Mel, zie dat je ook uit limburg komt! Uit welke regio?
Mooie meubeltjes hebben jullie! Wat voor lakentjes heb je gekocht?
Hoe is de toets gisteren gegaan?
@ Pien, jullie hebben flink geshopt, lekker hoor dat jullie dat al gedaan hebben, je heb nu toch echt het meeste al gekocht! Wij moeten ook nog, wij gaan zaterdag 29 januari, helaas hebben we niet eerder tijd, had het al zo graag willen hebben maar helaas.
Ben je al bij de fysiotherapeut geweest? Hopelijk gaan de oefeningen je helpen! Ik herken helaas je gevoel.
Het hartje klinkt mooi he, zie dat er bij jou ook precies een week verschil in de datum zit.
@ Smaragdje, gisteren nog geslaagd bij de Prenatal?
Gisteravond ben ik weer bij de verloskundige geweest en eigenlijk vond ik dat een domper, is helemaal niet wat ik wou horen maar het is niet anders. Ik mag absoluut niet meer uren gaan werken, het liefst wil ze dat ik minder uren ga werken en tot aan mijn verlof zal ik ook niet meer 100% herstellen waardoor ik 6 weken van te voren met zwangerschapsverlof moet gaan. Dit komt omdat ik constant, heel de dag door harde buiken heb en zelfs als ik rustig in bed is mijn buik nog heel erg gespannen, ik wist niet dat ik harde buiken had, had wel erg last van mijn buik maar gisteren wou ze luisteren naar het hartje en ging ze voelen en toen zei ze dat ik een harde buik had en vroeg of ik dit had vaker had en helaas constant. Daarnaast blijft de misselijkheid steeds terug komen, ben nog steeds ontzettend moe, lopen gaat niet heel gemakkelijk meer, bloeddruk is voor mij aan de hoge kant (heb altijd een hele lage), veel last van mijn buik en de baby heel weinig voelen, veel hoofdpijn, last bij eten kortom zat klachten ;-). Maar vind het heel moeilijk om te accepteren, wil alles maar zal nu toch voor de baby moeten kiezen en dingen moeten los gaan laten. Als mijn harde buiken weg moet puffen moet ik direct bellen of als ik bloed ga verliezen. Heb over 3 weken weer een afspraak en over 5 weken heb ik een groei echo.
Afgelopen vrijdag bij precies 25 weken maar eens op de weegschaal gestaan en ben tot nu toe totaal 3,7 kg aangekomen.
De verloskundige vond dat ik een bescheiden buikje had en de baby heel smal draag en echt alleen van voren, vind ik niet erg ;-) haha.
De tekst voor de geboortekaartje heb ik ook bijna klaar, mijn vriend moet alleen nog kiezen uit 3 gedichtjes en dan is die klaar, gelukkig.
Afgelopen vrijdag weer even een paar dingen gekocht voor de baby waaronder 3 kledingsetjes, zo leuk!
@ Hobbydobby, inmiddels al je positiekleding aangehad of niet? De meeste meiden hebben deze kleding wel langer dan 4/5 maanden aan. Ik tot heden eigenlijk nog steeds niet, vind de broek nog steeds niet lekker zitten.
Hoe was het afgelopen dinsdag bij de verloskundige?
@ Chipa, voel me iets beter maar nog niet 100% helaas.
Welk kamertje hebben jullie besteld?
Succes morgen met je nieuwe baan!
Heb je zwangerschapskleding gekocht gisteren? Hoeveel kg is normaal dat je rond die tijd bent aangekomen? Ik ben bij precies 25 weken totaal 3,7 kg aangekomen.
@ Mel, zie dat je ook uit limburg komt! Uit welke regio?
Mooie meubeltjes hebben jullie! Wat voor lakentjes heb je gekocht?
Hoe is de toets gisteren gegaan?
@ Pien, jullie hebben flink geshopt, lekker hoor dat jullie dat al gedaan hebben, je heb nu toch echt het meeste al gekocht! Wij moeten ook nog, wij gaan zaterdag 29 januari, helaas hebben we niet eerder tijd, had het al zo graag willen hebben maar helaas.
Ben je al bij de fysiotherapeut geweest? Hopelijk gaan de oefeningen je helpen! Ik herken helaas je gevoel.
Het hartje klinkt mooi he, zie dat er bij jou ook precies een week verschil in de datum zit.
@ Smaragdje, gisteren nog geslaagd bij de Prenatal?
Limburg85- Ratel
Pagina 6 van 40 • 1 ... 5, 6, 7 ... 23 ... 40
Soortgelijke onderwerpen
» Zwangerschapstopic tot 12 weken
» *nieuw* zwangerschapstopic tot 12 weken
» *nieuw* zwangerschapstopic tot 12 weken