Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Zwangerschapstopic vanaf 12 weken

+15
NowImNothing
Bruintje Beer
Rumble
Dora
Chelle
Happydobby
Pien
Novalee
chipa
schuddebuikje
Theeleut
Smaragdje
Limburg85
_Mashimaro_
Mel
19 plaatsers

Pagina 9 van 40 Vorige  1 ... 6 ... 8, 9, 10 ... 24 ... 40  Volgende

Ga naar beneden

Zwangerschapstopic vanaf 12 weken - Pagina 9 Empty Re: Zwangerschapstopic vanaf 12 weken

Bericht  Smaragdje zo 23 jan 2011 - 8:32

@ Limburg, dat je nog maar een weekje hier thuis hoort wil niets zeggen hoor. Hang zelf hier ook nog steeds een beetje rond angel

@ Mel, ik heb een newborn slaapzak gekocht. Dat is inderdaad een 60 en daar kunnen ze vrij snel in.

@ Schuddebuikje, wat een lief wiegje!

@ Chella, welkom! Wat fijn dat je na zo'n tijd toch nog zwanger bent geworden smile Weet je al wat het wordt of wil je dat niet weten?

Zo hier is de rugpijn gelukkig een stuk minder geworden. Voel mij de laatste dagen alleen niet zo heel fijn, maar met een paar daagjes rust gaat dat vast weer wel over smile Mijn buik begint nu alleen af en toe wel in de weg te zitten....hahaha....vooral bij sokken aandoen enzo smile

Smaragdje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3094
Punten : 3173
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwangerschapstopic vanaf 12 weken - Pagina 9 Empty Re: Zwangerschapstopic vanaf 12 weken

Bericht  Chelle zo 23 jan 2011 - 9:04

Smaragdje schreef:@ Limburg, dat je nog maar een weekje hier thuis hoort wil niets zeggen hoor. Hang zelf hier ook nog steeds een beetje rond angel

@ Mel, ik heb een newborn slaapzak gekocht. Dat is inderdaad een 60 en daar kunnen ze vrij snel in.

@ Schuddebuikje, wat een lief wiegje!

@ Chella, welkom! Wat fijn dat je na zo'n tijd toch nog zwanger bent geworden smile Weet je al wat het wordt of wil je dat niet weten?

Zo hier is de rugpijn gelukkig een stuk minder geworden. Voel mij de laatste dagen alleen niet zo heel fijn, maar met een paar daagjes rust gaat dat vast weer wel over smile Mijn buik begint nu alleen af en toe wel in de weg te zitten....hahaha....vooral bij sokken aandoen enzo smile

Bedankt voor jullie welkom! ;-)
Ja, het heeft inderdaad lang geduurt. Uiteindelijk door 3e keer IUI gelukt. En dat terwijl ik net had besloten te stoppen ermee. Was gewoon moe van al het gedoe en wilde mijn leven gaan plannen. En dan toch deze verassing! De inseminatie was op onze 1 jarige trouwdag, dus dat is een mooie datum dat onze uk is "verwerkt".
Het gaat me best goed af! Ik wil niet klagen bij bekenden omdat ik het zo graag wilde en dus niet een zeur wil zijn, maar soms is het toch een beetje pittig.
Heb heel snel pijn in mijn onderrug. Gister even de stad in geweest en moest gelijk de rest van de avond plat.
Verder maak ik me heel snel zorgen omdat ik bang ben dat onze droom toch niet uit komt en de zwangerschap niet goed afloopt. Ik weet het, ik moet me niet teveel zorgen maken, maar doe het toch....
Zag vanmorgen ook even sterretjes toen ik me aan het aankleden was, nou ja, gelijk in paniek natuurlijk! pfff!! Wat ben ik toch weer en muts.

We krijgen trouwens een meisje. Sinds anderhalve week voel ik onze uk hard schoppen. Gelijk ook al aan de buitenkant! Super gevoel zeg!
De verloskundige zei bij de 20 weken echo dat onze meid wel heel laag ligt, dus ja.... gelijk natuurlijk weer zorgen maken.... Rolling Eyes

Ik vind het leuk met jullie mee te kletsen dus ik probeer gauw eens op iedereen te reageren... Ik duik alleen nu maar lekker optijd mijn bedje in. Ben ook heel snel moe!

Fijne avond meiden!!

Oh trouwens limburg; Volgens mij ben ik ook niet meer zo lang welkom in deze topic.... dus verhuis binnenkort wel met jou mee ;-) hihi!!

Chelle
Chelle
Prater
Prater

Aantal berichten : 783
Punten : 868
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  schuddebuikje zo 23 jan 2011 - 18:36

chelle welkom hier... jah ik kan me wel voorstellen dat je het heel eng vind dat het niet goed afloopt. maar je bent al zover gekomen. dat laatste stukje red je vast ook. en kan je een heel mooi en gezond kindje in je armen houden. ik heb het nu ook nog steeds hoor af en toen. maar probeer er niette vaak aan te denken.

limburg85.. jeetje wat spannend zeg aankomende vrijdag trouwen. hopelijk gaat alles goed. en heb je niet al te veel last.

het wiegje staat al in de babykamer. het is een wiegje waar me neef en nicht in hebben gelegen. en klein tijdje geleden ook mijn kleine neefjes. en het is gemaakt van de trouwjurk van me nicht. we krijgen ook een commode van gietijzer. hoe hard is eigenlijk jullie matrasje. het matrasje dat hier in ligt is knijter hard......
schuddebuikje
schuddebuikje
Prater
Prater

Aantal berichten : 780
Punten : 880

Bericht  Limburg85 zo 23 jan 2011 - 20:39

Goedemorgen meiden,

Allemaal lekker geslapen?

Ik onrustig, wist gisteravond echt niet meer hoe ik moest zitten en liggen en dat had ik vannacht ook. Heb ook nog steeds last van mijn buik en ook van mijn baar moeder. Straks komt de schoonmaakster en ga ik de grote boodschappen doen, vind het zo vervelend om er bij te blijven.

@ Smaragdje, dat is waar en denk dat er niet heel veel meiden in het laatste trimester zitten maar dat was eerst in het topic 2e trimester ook niet. Volgens mij ben jij tot nu toe de enige uit dit topic of niet?

Nu pas je buik in de weg zitten? Bofkont haha. Bij mij zit die al een hele tijd in de weg, nou meer ongemakkelijk.

Neem je je rust dan ook? Is niet zo mooi dat je je al een paar dagen niet lekker voelt.

@ Chelle, wat ontzettend fijn dat het bij de 3e keer toch is geluk, waarschijnlijk heeft het geholpen dat je er daarna wou stoppen en nog eens op een onvergetelijke dag. De angst die je heb is denk heel normaal, volgens mij hebben veel zwangere vrouwen dat maar probeer het zoveel mogelijk van je af te zetten want angst is voor niemand goed.

Wat leuk een meid! Wij krijgen een jongen. Is maar goed ook voor S. (zoontje van mijn vriend) want hij wil geen zusje alleen een broertje haha.

@ Schuddebuikje, volgende week vrijdag gaan wij trouwen, niet nog sneller hoor haha.

Wat leuk dat het wiegje er al staat, wanneer komt de rest van het kamertje of stond deze er al?

Geen idee hoe hard het matrasje is, heb niet gevoeld in de winkel en bij ons word het kamertje hopelijk eind februari geleverd.
Limburg85
Limburg85
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3725
Punten : 3896

Bericht  Smaragdje zo 23 jan 2011 - 22:53

@ Limburg, tuurlijk neem ik mijn rust. Heb gister zo ongeveer heel mijn huis schoongemaakt angel hahaha, dat geeft mij in iedergeval rust in mijn hoofd. Maar heb hier ook niet zo geweldig geslapen. Steeds wakker, niet weten hoe ik moest liggen. Dus toch maar vroeg opgestaan vanochtend. Straks als de stad open is nog maar eens even langs de kapper, dan ziet mijn haar er ook weer uit smile
Maar bij het werken zat mijn buik af en toe al wel in de weg hoor, maar dat was meer omdat ik het niet meer zo makkelijk kon doen als ik gewend was...maar nu gaat het bij de dagelijkse dingen ook meer in de weg zitten smile En dat is dan vooral uk die op een manier ligt, waardoor ik niet alle bewegingen kan maken.

Maar ben de eerste uit dit topic die in het 3e trimester thuis hoort ja. Morgen 31 weekjes Very Happy Ze waren volgensmij wel één begonnen over de laatste loodjes, maar die is ook naar één van de volgende bladzijden verhuisd volgens mij. Dus ik wacht hier gewoon af tot er meer mensen mij gezeldschap kunnen gaan houden in het 3e trimester topic angel

@ Chelle, snap dat je af en toe de angst hebt dat het niet goed gaat. Vooral als je er natuurlijk zo lang erop hebt moeten wachten. Mara het komt vast allemaal goed!

Smaragdje
Ratel
Ratel

Bericht  Dora ma 24 jan 2011 - 0:45

Hallo dames,
Ik kom me hier ook maar eens melden.

Morgen ben ik 16 weken zwanger en het gaat me tot nu toe allemaal goed af. Alleen blijf ik erg vermoeid. Dit is volgens de verloskundige ook vrij normaal, kan rustig tot 16 weken aanhouden en met een beetje pech de gehele zwangerschap. Maar het zou ook goed van de verkoudheid en grieperigheid kunnen zijn, want mijn vrouw en dochtertje zijn ook flink ziek geweest.
Onze uk is verwekt op het moment dat ons dochtertje 6 maanden was, dus die zitten lekker dich op elkaar.
Als je vragen hebt stel ze gewoon!

Ik hoop dat ik hier wat actiever mee zal doen dan in het 1ste trimester topic, maar ik had er vaak de fut niet voor om te reageren. Heb namelijk nergens geen last van qua kwaaltjes, maar die vermoeidheid.... Die breekt me gewoon op. Nu is iedereen wel verkouden en ben ik het zelf ook dus hoop dat het daar maar van komt. Volgens de verloskundige kun je er tot 16 weken goed last van hebben, maar met een beetje pech heb je er gewoon een hele zwangerschap last van.

Maar uuuh even wat anders....
Op het oude forum hadden we een tot 12 weken topic (nu het eerste trimester) en daarna gewoon een zwangere topic, vond dat eigenlijk wel een stuk leuker, dan wisselt de groep zich meer af, komen er meer nieuwe mensen bij. Dus van mij mogen de meiden die naar het 3de trimester topic zouden moeten hier gewoon blijven en de naam van dit topic aanpassen....
Dora
Dora
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1997
Punten : 2121

Bericht  schuddebuikje ma 24 jan 2011 - 1:47

teigertje ook welkom hier.... ik kan je nog vna het oude topic. en van het 1ste trimester topic. ja ik vind het een goed idee. is zon gedoe dat overstappen. en wil iedereen kunnen blijven volgen. dus ik vind het goed.
schuddebuikje
schuddebuikje
Prater
Prater

Aantal berichten : 780
Punten : 880

Bericht  Novalee ma 24 jan 2011 - 2:03

Schuddebuikje, wat een mooie wieg! Helemaal als het zo'n familiestuk is.

Chipa, ik had het inderdaad zoals Limburg zegt over een laken en dekentje. Ik denk niet dat strak instoppen per se beter is of dat dat altijd moet, maar je leest wel vaak over kindjes die zichzelf wakkerhouden doordat ze met hun armen en/of benen liggen te zwaaien, vandaar. Maar wat Limburg zegt vind ik ook wel een goed punt, je weet natuurlijk niet hoe warm het is in juli. Met een los lakentje en dekentje kun je denk ik makkelijker inspelen op de temperatuur.

Chelle, ik herinner me je jouw nog wel van het moeilijk zwanger kunnen worden topic. Daar had je een naam die hierop lijkt maar dan met een cijfer erin, toch? Klinkt een beetje cryptisch zo maar ik weet niet of ik je vorige naam hier zo neer mag zetten. Ik denk niet dat je mij nog kent (ik heette daar Newbie) want toen ik in dat topic mee ging schrijven wilde jij er juist wat minder mee bezig zijn. Maar ik had nog helemaal gemist dat je zwanger bent! Wat super! Gefeliciteerd! Is jullie lange wachten toch beloond smile. Ik denk dat die angsten er wel bijhoren, en misschien wel meer als het zoveel geduld en moeite heeft gekost om zwanger te raken. En het is makkelijk gezegd, dat snap ik, maar probeer die angsten toch een beetje los te laten. Het zou zonde zijn als je daardoor niet kan genieten van iets waar je zo lang naar uit hebt gekeken hug

Limburg, op je trouwdag zou ik ook inderdaad het risico niet willen nemen dat je heel veel pijn hebt. Ik voel uberhaupt nog niks dus ik kan je niet helpen met waar ik het ruggetje voel. Hoe oud is het zoontje van je vriend eigenlijk?

Smaragdje, fijn dat je minder last hebt van je rug! Als opruimen je rust in je hoofd geeft mag je hier ook wel eens langskomen Wink

Teigetje, welkom hier! Wat leuk dat jullie kindjes straks niet zoveel schelen, dan kunnen ze leuk samen spelen. Willen jullie weten wat het is?

Derde trimester-topic; ik ben het met Teigetje en Schuddebuikje eens, het lijkt mij ook leuker om hier gewoon één groot zwangerschapstopic van te maken net als op het oude forum. Dan kunnen we elkaar ook een beetje blijven volgen en straks zitten we toch weer allemaal samen in het mama's van 2011 topic smile

All, hier ook een beroerde nacht gehad. De laatste paar dagen word ik steeds wakker met kramp in m'n schouder en nek, steeds aan dezelfde kant. Vannacht werd ik om 4 uur wakker en toen kon ik niet meer slapen van de pijn. Toen heb ik maar het kussen van het logeerbed gepakt (die is wat dikker) om dat uit te proberen maar ik sliep pas na 5en weer. M'n nek voelt wel wat beter nu gelukkig. Vanavond moet ik naar de verloskundige dus dan maar even vragen of dit iets bekends is.

Morgen zouden we eigenlijk de geslachtsbepalingsecho hebben maar de mevrouw belde vandaag. Ze heeft een bacteriële infectie in haar schouder en mag de komende dagen niet werken. Dus nu moeten we nog een weekje geduld hebben. En dat heb ik niet Mad Wink
Novalee
Novalee
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2405
Punten : 2611
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Rumble ma 24 jan 2011 - 2:09

Schuddebuikje, wat een mooi wiegje! Erg knus!

Teigetje, nu weet ik eindelijk je oude naam haha, duurde even maar goed..

Ik ben nu 27 weken en 3 dagen zwanger (precies zo lang als Limburg) maar wilde me eigenlijk niet mengen in dit topic, ik heb niet zoveel tijd om alles en iedereen te volgen ivm drukke baan, huishouden, etc. maar vind het wel leuk om af en toe mee te lezen. Ik kan dan niet op iedereen reageren en dat zou ik zonde vinden, maar ik hoop dat jullie allemaal een goede zwangerschap hebben verder hebben en dat er allemaal mooie, gezonde kindjes ter wereld mogen komen in 2011!
Rumble
Rumble
Prater
Prater

Aantal berichten : 1438
Punten : 1584
Registratiedatum : 24-11-10

Bericht  Happydobby ma 24 jan 2011 - 2:16

@schuddebuikje, wat een mooie wieg.
@limburg, ja met ons neefje gaat het wel goed, alleen mijn schoonzusje wilde bv geven maar die komt nog niet op gang, waarschijnlijk door de keizersnee. Het jochie lijkt op mijn vriend en zijn tweelingbroer toen hun baby waren. Ze zijn inmiddels weer thuis.

Nog een vraagje, ik ben 2 kilo lichter dan voor de zwangerschap, bij de VK ben ik nog niet gewogen, ik weet niet wanneer ze dat gaan doen. Ik eet nu wel beter dan 3 weken terug. maak me er een beetje zorgen over.

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320

Bericht  Gast ma 24 jan 2011 - 2:20

Happydobby schreef:Nog een vraagje, ik ben 2 kilo lichter dan voor de zwangerschap, bij de VK ben ik nog niet gewogen, ik weet niet wanneer ze dat gaan doen. Ik eet nu wel beter dan 3 weken terug. maak me er een beetje zorgen over.

Ik moet iedere keer op de weegschaal, zelfs toen ik 2x in de week een afspraak had. Ze beginnen standaart met gewicht en bloeddruk voor je in de wachtkamer mag gaan zitten.

Gast
Gast

Bericht  Novalee ma 24 jan 2011 - 2:27

Happydobby, niet elke verloskundige houdt het gewicht bij. Maar ik zou me er niet te druk om maken. Je baby pakt gewoon wat hij/zij nodig heeft en daarna is mama pas aan de beurt. Gewoon proberen goed en gezond te eten en dan zal het niet veel kwaad kunnen. Nog gefeliciteerd met je neefje!

Nucia, dankjewel! Ik hoop dat jij ook van je zwangerschap kunt genieten en straks een mooi meisje of jongetje in je armen mag houden!
Novalee
Novalee
Kletskop
Kletskop

Bericht  Limburg85 ma 24 jan 2011 - 2:30

Ik vind het prima om de naam van dit topic te veranderen in vanaf 12 weken zodat we allemaal hier kunnen blijven.

Net vast pannenkoeken gebakken voor vanavond maar dat ging niet goed, heb echt heel de dag al erg last van mijn buik en werd ook steeds weer flink duizelig (dit heb ik aan het begin van de zwangerschap ook gehad en was pas een paar weken weg), nu maar rustig op de bank blijven zitten tot 16.30 uur.

@ Happydobby, daar hoef je je geen zorgen om te maken. Ik snap dat je dat wel doet want ik deed dat ook, ik viel ook af i.p.v. aan te komen. Pas toen ik weer beter kon eten en me wat beter ging voelen, kwamen langzaam de kilo’s eraan en bij precies 25 weken zat er 3,7 kg aan. Volgens de verloskundige helemaal niet erg, ik heb gewoon een kleine buik en het zit ook echt alleen maar op mijn buik. Mij wegen ze trouwens ook nooit bij de verloskundige, ik doe dit thuis en zeg het tegen hun als ze er om vragen.

Balen dat de borstvoeding niet op gang komt bij je schoonzus, hopelijk wil het uiteindelijk toch lukken en anders hoop ik dat ze zich er over heen kan zetten zodat ze toch van de kraamtijd kan genieten.

@ Nucia, ik zag in het lijstje dat jij precies op dezelfde datum bent uitgerekend. Nu ben ik wel benieuwd naar jou buik :-). Hoe gaat jouw zwangerschap?

@ Novalee, succes vanavond bij de verloskundige, hopelijk word je weer goed gekeurd. Heb je een normale controle?
Dat is echt flink balen dat de mevrouw van de geslachtsbepaling ziek is, kun je nog langer wachten en het duurt allemaal al zo lang ;-).

Het zoontje van mijn vriend is begin januari 3 geworden.

@ Teigertje, welkom!

Vervelend die vermoeidheid he, helaas herkenbaar, hier gaat het ook helemaal niet weg en word eigenlijk ook niet minder. Kijk echt naar het moment uit dat ik weer energie heb maar dat zal nog wel heel lang duren ;-)

@ Smaragdje, jij neemt je rust precies zoals ik mijn rust neem, niet goed haha. Nee je moet wel op jezelf letten he (makkelijk om tegen een ander te zeggen).

Ga je nog wat leuks met je haar doen?

Hoe ligt bij jou de baby?
Limburg85
Limburg85
Ratel
Ratel

Bericht  Rumble ma 24 jan 2011 - 3:49

Limburg, ik hou jou stiekem al de hele tijd in de gaten omdat wij precies gelijk lopen haha en ik herken wel erg veel dingen, met name dat je een kleine buik hebt. Ik hoorde van mijn verloskundige dat mijn baarmoeder smal en hoog is en volgensmij staat me er iets van bij dat jij dat ook hebt? Verder zitten de kilo's echt alleen op mijn buik. Ik zal eens kijken of ik een foto kan maken vanavond en die even online zetten. Mijn laatste foto dateert van 24 weken zwangerschap. Embarassed
Wel vervelend dat je veel last hebt van harde buiken en andere kwaaltjes zeg! Ik heb eigenlijk nergens last van, behalve een blaasontsteking gehad in wk 17 geloof ik. *klopt even af*
Verder las ik dat jij tot heel lang ook nog je gewone kleding aankon, dat kan ik ook! Nog steeds draag ik ook dingen die ik in de kast had liggen en geen positiekleding is, wel handig haha. Ik heb vooral veel jurkjes aan maar dan wel met een zwangerschapspanty eronder.
Wij weten het geslacht niet dus shoppen vooral de neutrale dingen en alle jongens of meisjesdingen komen later wel haha, al moet ik toegeven dat het echt makkelijker shoppen is wanneer je het geslacht wel weet.
Ik wil je nog wel heel veel succes wensen met het regelen van alle laatste dingetjes voor je trouwdag, spannend hoor!

Happydobby, ik word ook niet gewogen bij elke afspraak bij de verloskundige, ik geloof dat het om en om gaat, maar wat hiervoor ook al gezegd is; de baby pakt wel wat hij nodig heeft en daarna kom jij.

Novalee, wat jammer dat je afspraak nu niet doorgaat! Kan me voorstellen dat je daar stevig van baalt. Waarschijnlijk had je er al zo lang naartoe geleefd en dan is het echt een vreselijke domper!
Wanneer krijg je een nieuwe datum?

Rumble
Rumble
Prater
Prater

Bericht  Limburg85 ma 24 jan 2011 - 3:59

@ Nucia, grappig dat je me in de gaten houdt. Klopt ik heb ook een kleine buik, tenminste dat zeggen ze haha. Ik draag ook echt alleen van voren en heb en smal volgens de verloskundige. De vorige keer bij de verloskundige (2 weken geleden) lag mijn baarmoeder direct onder mijn borst, weet niet of dat normaal is? Grappig dat je precies hetzelfde draagt haha.

Ja zou het wel leuk vinden als het lukt om een buikfoto te maken, ik maak vrijdag weer een foto, doe dat altijd om de 2 weken.

Hoeveel kilo ben jij tot nu toe aangekomen?

Fijn dat je nergens last van heb gehad tot nu toe, lijkt me heerlijk! Ik ben ook getest op blaasontsteking maar helaas had ik die niet.

Ik draag tot heden nog altijd mijn gewone kleding, broeken, rokken, jurken, shirts maak niet uit, het pas allemaal nog :-). Jij draagt dus ook nog je gewone kleding, pas je dat ook allemaal nog? Ik moet misschien ook maar eens kijken naar een zwangerschapspanty maar eigenlijk gaat deze nog over mijn buik heen.

Zou wel grappig zijn als jullie ook een jongen zouden krijgen ;-).
Limburg85
Limburg85
Ratel
Ratel

Bericht  Happydobby ma 24 jan 2011 - 4:35

pfff heb vandaag vrij, gestofzuigd, boodschappen gedaan, eten voorbereid en de was gestreken. Ben nu echt moe, ga maar eens op de bank zitten.
als je zwanger bent dan mag dat he!

Happydobby
Ratel
Ratel

Bericht  Novalee ma 24 jan 2011 - 4:50

Limburg, oeh lekker, pannenkoeken! Vervelend dat je zo duizelig werd, gaat het alweer wat beter? Vanavond hebben we idd gewone controle. Het is de eerste afspraak na de intake (op de echo na) dus ik krijg ook de uitslag van het bloedonderzoek maar dat zal allemaal wel goed zijn.

Nucia, gelukkig kunnen we volgende week dinsdag al terecht. Ze vond het zelf ook erg vervelend en wilde ons zelfs donderdag al langs laten komen (al was dat dan wel onder voorbehoud geweest), maar dan kan mijn vriend helaas niet. We hoeven dus maar een weekje extra geduld te hebben.

Happydobby, goed bezig geweest! Dan mag je inderdaad lekker op de bank zitten, als je zwanger bent helemaal!
Novalee
Novalee
Kletskop
Kletskop

Bericht  Smaragdje ma 24 jan 2011 - 6:38

@ Limburg, ja goede manier van rust nemen hé...hahaha...ik zeg het ook altijd tegen anderen dat ze aan zichzelf moeten denken enzovoort, maar bij mijzelf doe ik dat ook niet.
Maar bij mij ligt de kleine met zijn hoofd naar beneden. Verder wisselt het heel erg. De ene dag met zijn rug links de andere keer met zijn rug rechts. Vandaag ligt hij met zijn ruggetje links.

Ik vind het ook goed als de naam van het topic veranderd wordt hoor, maar weet iemand hier hoe dat werkt :P

Smaragdje
Ratel
Ratel

Bericht  Happydobby ma 24 jan 2011 - 8:59

Misschien dat degene die het topic geopend heeft, de naam kan wijzigen, anders gewoon een nieuwe?

Happydobby
Ratel
Ratel

Bericht  Chelle ma 24 jan 2011 - 9:26

Ik moet toch wel zeggen dat hier een stuk meer wordt gepost dan in het zwanger worden topic! Best moeilijk bijhouden! haha!

@ Novalee, ik ken jou nog wel als newbie! Jij had een verkeersbord als foto! hihi!! Ik heette inderdaad chell1. (geen idee hoe die 1 erachter was komen te staan).

@ schuddebuikje, wat een onwijs lief wiegje zeg! is de bekleding van je trouwjurk gemaakt toevallig? In ieder geval wel heel mooi gedaan! Oh, ik lees net dat het de trouwjurk van je nicht was... Ik heb ook nog mijn trouwjurk en die heeft een enorme sleep maar ik kan het niet over mijn hart verkrijgen om die te laten verknippen! Ook hebben we geen plek voor een wiegje want we hebben al een ledikant besteld...

@ Teigertje, welkom hier! Ik vind het een goed idee om de titel van dit topic te veranderen. Toch jammer als iedereen zo één voor één het topic verlaat.

@ happydobby, ik denk dat je je niet zorgen moet maken over je gewicht. Het komt vanzelf wel goed en je eet nu goed dus dat is mooi! Veel mensen vallen juist af in de eerste 12 weken vanwege de misselijkheid en zo, maar daarna komt het toch wel weer goed. Ik ben nu 23+3 weken en maar 5 kilo aangekomen. Volgens de verloskundige is het prima. Maar ik ben ook erg slank van mezelf. Wanneer ze je gaan wegen weet ik niet, bij mij gebeurde het bij de 12 weken echo.

@ Limburg, wat vervelend dat je zo duizelig werd! Betekent toch echt dat je goed moet luisteren naar je lichaam he!? Laat de boel de boel maar even lekker dan. Ik merk ook wel dat ik dat meestal niet doe, maar mijn mannetje zegt dat ik nu echt even geen gekke dingen meer moet doen. Ik hoef niet meer te stofzuigen, bedden verschonen en vaatwasser in en uitruimen. Hoe bedoel je hij maakt zich ook snel zorgen! hahha!! Maar wel heel lief van hem..

@ de rest, fijne avond nog even, en iedereen optijd naar bed he!? Laughing

Chelle
Chelle
Prater
Prater

Aantal berichten : 783
Punten : 868

Bericht  Pien ma 24 jan 2011 - 9:41

Daar ben ik ook eindelijk weer eens. Heb een rottijd achter de rug, zit jammer genoeg sinds 2 weken voor 50% in de ziektewet. mijn bekken hebben het er al erg moeilijk mee, zijn behoorlijk verweekt en daardoor heb ik mijn si gewricht overbelast. voor de mensen die het niet kennen, dat is het gewircht tussen je heiligbeen en je bekken.

de pijn is zo erg dat ik vrij weinig tot niks kan, ik werk nu 4 uur per dag en zelfs dat is te zwaar. moeten dus maar even gaan kijken hoe dit verder gaat verlopen! ga nu 2 keer per week naar de fysio, heb inmiddels 9 oefeningen gekregen die ik meerdere keren per dag moet doen en door veel af te wisselen in houdingen moet ik de pijn kunnen bedwingen... al is me dat ot op heden nog steeds niet gelukt!

2 febr moeten we weer naar de vk, ben benieuwd hoe ik dan gegroeid ben en naar het kloppende hartje! afgelopen vrijdag zijn we even heerlijk wat spulletjes wezen shoppen en behang wezen kijken. in de folders van de zeeman en wibra staan vaak leuke aanbiedingen dus dat hou ik al een tijdje in de gaten, afgelopen week hadden ze bij de zeeman leuke dingen, deze week bij de wibra! morgen dus voor ik ga werken even snel daarlangs en het één en ander inslaan!

Daarnaast wil ik nog graag mijn mening kwijt over het splitsen van topics in eerste, tweede en derde trimester. ik vind dat er gewoon een topic voor eerste moet zijn, en een topic voor daarna! dus 12 weken en verder zeg maar... anders moet je steeds over hobbelen! op het vorige forum was daar ook al eens een discussie over, toen wilde mensen maand topics gaan maken maar ik vind het juist zo leuk om ook al verhalen te lezen van meiden die al veel verder zijn! of juist die net die 12 weken grens voorbij zijn en zoveel vragen hebben!

@Novalee, jij woont toch in dezelfde stad als ik? waar ga jij die geslachtsecho laten doen en wat ben je er voor kwijt? ik zit er ook steeds meer aan te denken om dat te doen, kan gewoon niet meer wachten zo benieuwd als ik ben!!

@happydobby geloof ik, jij had het over het gewicht toch? ik ben tussen de eerste keer op de weegschaal bij de vk en nu 6 kilo lichter! dat maakt echt niet uit, je baby zal echt niks tekort komen!! die neemt dan gewoon wat van jou reserves en daardoor zul je wat in gewicht kunnen zakken.

@iedereen, ik hoop dat ik vanaf nu wat vaker aan dit topic denk!! en dus ook wat actiever mee zal schrijven!

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Bericht  Rumble ma 24 jan 2011 - 10:37

Nou, daar ben ik dan weer even snel. Ik heb zojuist mijn vriend een buikfoto laten maken dus ik ga even kijken of ik die kan posten.

Zwangerschapstopic vanaf 12 weken - Pagina 9 Mkas93

Ik hoop dat íe het doet. Hier ben ik dus 27+3.
Mijn baarmoeder ligt volgens de verloskundige idd ook vrij hoog. Ik vind het wel jammer dat mijn buik niet zo mooi rond is zoals bij de meeste zwangeren, ik ben een soort van vierkant :shock:
Ik kan ook nog steeds normale panty's aan maar zwangerschapspanty's vind ik toch net wat lekkerder zitten en ze knellen niet zo aan de bovenkant.
Ik ben weeg nu 67 en woog 61 toen ik 9 weken was, toen heb ik nl. pas voor het eerst gewogen en dat is volgensmij vrij netjes.

Wil jij thuis bevallen of in het ziekenhuis?

@Pien: hopelijk gaat het gauw wat beter met je bekken! Ik moet ook 1 x per week naar de fysio omdat ik mijn linkerbekken overbelast heb maar tot nu toe gaat het wel goed door mijn oefeningen. Loop je wel bij een speciale bekkenfysiotherapeut? Vervelend dat je er met je werk ook mee zit. Moet je veel staan / lopen voor je werk?

@alle anderen: Slaap lekker alvast!
Rumble
Rumble
Prater
Prater

Bericht  Limburg85 ma 24 jan 2011 - 20:56

Goedemorgen!

Om 9.30 uur heb ik telefonisch consult met de bedrijfsarts, ben benieuwd.

Het nachtje zonder mijn vriend hebben we overleefd, ben blij als hij einde van de middag weer thuis is.

@ Novalee, nee gisteravond ging het nog steeds slecht en nu vanochtend nog steeds, me buik doet ook nog ontzettend zeer.

Hoe was het gisteren bij de verloskundige? Waren je bloeduitslagen allemaal goed? En heb je ook het hartje gehoord? Was dit je 2e afspraak bij de verloskundige of de 3e? Ik heb de intake + gelijk een echo gehad bij 8 weken, echo bij 12 weken, 16 weken gewone controle, 20 weken echo, 24 weken gewone controle maar met extra echo i.v.m. klachten en bij 26 weken heb ik ook een extra controle gehad i.v.m. klachten. En nu moet ik bij 28 weken weer terug voor gewone controle en bij 30 weken krijg ik een groei echo.

@ Smaragdje, de baby van jou houdt duidelijk van draaien of die van mij overduidelijk van niet haha. Die ligt echt al vanaf het begin links met zijn hoofd naar beneden, hopen dat die het op het laatst ook niet gaat doen ;-).

@ Happydobby, nee geen nieuwe ;-) ik zal anders de beheerder of 1 daarvan een pb sturen en dan zullen we hopelijk wel horen of en hoe het gewijzigd kan worden.

@ Chelle, het is niet altijd zo geweest dat hier veel werd gepost. Nu zijn er een aantal meiden bij gekomen en is het (gelukkig) wel wat drukker, is gezellig en ik heb nu de tijd om te reageren. Normaal als ik moet werken heb ik er ook niet zo veel tijd voor.

Wat een lieve vriend heb jij! Doet hij dat ook allemaal uit zich zelf? Mijn vriend wil ook dat ik zo min mogelijk doet maar kan het moeilijk los laten, doe het liefst alles zelf. Vooral omdat hij gewoon fulltime werkt, aan het afstuderen is en zijn zoontje hier maar 50% van de tijd is en ik nu volledig ziek thuis zit. Maar dat is ook niet goed van mij want dan word ik op een gegeven moment weer boos op hem. Hij doet dingen en vooral als ik het vraag, maar ik vind dat hij het uit zich zelf moet doen.

@ Pien, wat verschikkelijk dat je zo’n last van je bekken heb en dat je eigenlijk nog niet veel vooruitgang merk. Hopelijk ga je toch iets verbetering van de fysio zien, ook al is het maar een klein beetje, je wilt natuurlijk veel vooruitgang zien maar als dat niet mogelijk is, proberen tevreden te zijn met het kleine beetje wat wel wilt lukken.

Ook gedeeltelijk ziek thuis, het is voor jullie beide het beste maar zeker niet leuk. Hoe reageerde je werk?

Lekker aan het shoppen voor de baby! Wat moeten jullie nog kopen?

@ Nucia, kom gewoon gezellig mee kletsen ;-).

Mooie foto en je heb idd een bescheiden buik! Volgens mij ben jij ook niet dik van jezelf?

Leuke broek, van de Miss Etam? Volgens mij heb ik dezelfde. Waar koop jij zwangerschapspanty?
Limburg85
Limburg85
Ratel
Ratel

Bericht  Smaragdje ma 24 jan 2011 - 23:16

@Limburg, Hahaha, ja die van mij houdt er van om om z'n as heen te draaien. Zolang hij met zijn hoofd naar beneden blijft vind ik het goed smile

Smaragdje
Ratel
Ratel

Bericht  Mel ma 24 jan 2011 - 23:43

@ all, als het goed is heb ik de naam veranderd. Goed idee, dan kunnen we hier allemaal tot het einde blijven!! (En veranderen we daarna in "mama's 2011"!!)
Mel
Mel
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 146
Punten : 158

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 9 van 40 Vorige  1 ... 6 ... 8, 9, 10 ... 24 ... 40  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: