Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wat vind jij leuke kindernamen?

+31
Highway
Zonnetje
VeryCherry
Baby
Ploen
Lavendel
Poisongirl
Blond
Sweety
Jeanette
Caroow
Mamsie
Mari
Cheesegirl
Zininzon
Bliss
SuperGrover
minoessepoes
Sarah1985
Toet
Jente10
Susan
Flinder
Monte
Lejow
Raindrop
Phileine
Burn
Beachgirl
Pien
Roza
35 plaatsers

Pagina 2 van 7 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende

Ga naar beneden

Wat vind jij leuke kindernamen? - Pagina 2 Empty Re: Wat vind jij leuke kindernamen?

Bericht  Gast di 12 apr 2011 - 6:09

Marin schreef:
_Donnaa schreef:
Marin schreef:
(Alleen moet ik dan eigenlijk nog een paar kinderen krijgen voor de andere mooie namen, want ik wil Eline ook, en ook een Helena als tweede naam, en Carmel is ook wel cool, en ben toch ook wel weer weg van Joy, en eigenlijk wil ik Cali en Sofia ook nog verwerken ergens in, want dat zijn ook namen met bijzondere betekenis voor me). Zal ik een weeshuis adopteren?
Ohhh, dat is zielig haha.. Caramel :P

Hahaha gekkie :P Helaas heb je die associatie wel snel ja. Ik kende een heel stoer Iers meisje dat zo heette. En het is een prachtige plaats aan de Californische kust :P
Jaaaa, ik zou die toch schrappen uit de selectie, ondanks de mooie gedachte erachter haha..

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat vind jij leuke kindernamen? - Pagina 2 Empty Re: Wat vind jij leuke kindernamen?

Bericht  Gast di 12 apr 2011 - 6:10

Kristian vind ik ook leuk trouwens..

Maargoed, geen kinderen voor mij haha.. En mocht het toch gebeuren, dan zou ik het liefst wel 'mijn' namen gebruiken.. Die ik hier genoemd heb dus..

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat vind jij leuke kindernamen? - Pagina 2 Empty Re: Wat vind jij leuke kindernamen?

Bericht  Gast di 12 apr 2011 - 6:11

Deze van jou vind ik echt leuk:


Meisje
Briséis (deze ken ik niet, maar ziet er interessant uit)
Celeste
Eleonore
Elin/Eline
Fauve
Flore
Helena
Janne
Jelena
Jula
Liv
Magali
Malin
Margit
Maude
Mette
Noor
Olivia

Jongen

David
Eli
Evan
Gijs
Oliver
Samuel


Hmm, qua meisjesnamen hebben we meer overeenkomst dan met jongensnamen haha!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat vind jij leuke kindernamen? - Pagina 2 Empty Re: Wat vind jij leuke kindernamen?

Bericht  Gast di 12 apr 2011 - 6:14

Gloria schreef:Deze van jou vind ik echt leuk:

Meisje
Briséis (deze ken ik niet, maar ziet er interessant uit)


Dank je! Briseis was een mythische Griekse koningin in de tijd van de Trojaanse oorlog. Deze naam kwam ik van de week weer tegen na jaren, en ik weet gewoon zeker dat ik 'm ergens eens heb gehoord, en ik hoor de uitspraak gewoon, met een Engelse R een beetje. Maar ik ken dus echt niemand die zo heet! Misschien uit de film Troy dan? :P


Laatst aangepast door Marin op di 12 apr 2011 - 6:15; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat vind jij leuke kindernamen? - Pagina 2 Empty Re: Wat vind jij leuke kindernamen?

Bericht  Gast di 12 apr 2011 - 6:15

Marin schreef:Hoe zou jij die uitspreken?
Zitten mooie namen tussen, wel veel 'koninklijke', past wel bij je smile En we hebben ook wel beetje dezelfde smaak ook.
Ja, ik dub nog over de uitspraak. Mag-daa-lee-nuh vind ik wel mooi, maar Meg-de-lie-na (ben niet zo goed in fonetisch schrijven) vind ik ook mooi. Wat vind jij mooier? Ik vind de letters gewoon heel mooi bij elkaar, dus misschien dat ik ooit nog afknap op de uitspraak haha!
Ja, ik houd van klassiek en royals kiezen daar ook vaak voor. Maar da's meer toevallig eigenlijk, ik vind ze er zo mooi uitzien. We zitten zeker wel dicht bij elkaar in de buurt, kijk maar naar wat ik van jouw lijstje heb gekozen. Jij hebt vaak de Engelse/Amerikaanse versie van mijn namenstijl.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat vind jij leuke kindernamen? - Pagina 2 Empty Re: Wat vind jij leuke kindernamen?

Bericht  Lejow di 12 apr 2011 - 6:15

Maar zeg je dan Bries-eis is briese-ies ? Of geen van beide whaha
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat vind jij leuke kindernamen? - Pagina 2 Empty Re: Wat vind jij leuke kindernamen?

Bericht  Monte di 12 apr 2011 - 6:16

Meisje roepnaam:
- Amy
- Ingmar (en ja ik weet dat het een jongensnaam is,maar vind hem leuk voor een meisje)
- Tess
- Eva
- Charlotte
- Sophie/Sophia
- Abby

2e of 3e naam:
- Stevie
- Ellix
- Avy
- Elin
- Lynn
- Flower
- Liz
- June
- Lena
- Florence
- Adelynn

Jongens roepnaam:
- Patrick
- Alexander
- Erik
- Benjamin
- Jeroen

2e of 3e naam:
- Robbie
- Lucas
- Hugo
- George
- Rafael
- Sebastiaan
Monte
Monte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4853
Punten : 5410
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat vind jij leuke kindernamen? - Pagina 2 Empty Re: Wat vind jij leuke kindernamen?

Bericht  Flinder di 12 apr 2011 - 6:16

Meisje: Nine, Merle, Mette, Jinte, Fem
Jongen: Tijn, Jitze, Viggo, Finn
Flinder
Flinder
Prater
Prater

Aantal berichten : 641
Punten : 676
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat vind jij leuke kindernamen? - Pagina 2 Empty Re: Wat vind jij leuke kindernamen?

Bericht  Susan di 12 apr 2011 - 6:17

Behalve Ezra en Yrsa, de namen van mijn eigen kinderen:

Jongen:

Iason
Thomas
Daniel
Jip
Julian

Meisje:

Elin
Dagmar
Eva
Isa
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat vind jij leuke kindernamen? - Pagina 2 Empty Re: Wat vind jij leuke kindernamen?

Bericht  Gast di 12 apr 2011 - 6:17

Gloria schreef:
Marin schreef:Hoe zou jij die uitspreken?
Zitten mooie namen tussen, wel veel 'koninklijke', past wel bij je smile En we hebben ook wel beetje dezelfde smaak ook.
Ja, ik dub nog over de uitspraak. Mag-daa-lee-nuh vind ik wel mooi, maar Meg-de-lie-na (ben niet zo goed in fonetisch schrijven) vind ik ook mooi. Wat vind jij mooier? Ik vind de letters gewoon heel mooi bij elkaar, dus misschien dat ik ooit nog afknap op de uitspraak haha!
Ja, ik houd van klassiek en royals kiezen daar ook vaak voor. Maar da's meer toevallig eigenlijk, ik vind ze er zo mooi uitzien. We zitten zeker wel dicht bij elkaar in de buurt, kijk maar naar wat ik van jouw lijstje heb gekozen. Jij hebt vaak de Engelse/Amerikaanse versie van mijn namenstijl.

Ja leuk!

Ik vind het wel grappig om te lezen, en daarom vroeg ik het ook. Want de eigenlijk uitspraak is Maudlein. (Modlin) :P Op z'n Brits tenminste. Wist ik ook niet hoor, maar in Cambridge is een Magdalene College, en dat spreek je dus uit als Maudlein College. Zie deze geweldige website voor de uitspraak. http://www.forvo.com/word/magdalene/#en
Maar de Amerikaanse/Europese versie is inderdaad met de Mag wel 'normaal' uitgesproken. Ik vind zelf dan Megduhlien mooi. Maar nu ik weet dat het eigenlijk Maudlein is, vind ik dat het mooist smile




Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat vind jij leuke kindernamen? - Pagina 2 Empty Re: Wat vind jij leuke kindernamen?

Bericht  Gast di 12 apr 2011 - 6:19

Lilium schreef:Het zijn wel allemaal aparte namen (niet lullig bedoeld!).
Tja, apart... Ik vind veel van 'jullie' namen wat meer doorsnee. Ik houd van namen met een geschiedenis, met een stevig karakter. Denk dat Marin dat ook heeft. Veel van de namen hierboven vind ik wel mooi, maar ze voelen voor mij leeg, als je snapt wat ik bedoel?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat vind jij leuke kindernamen? - Pagina 2 Empty Re: Wat vind jij leuke kindernamen?

Bericht  Susan di 12 apr 2011 - 6:19

Marin schreef:Zal ik een weeshuis adopteren?

Of je wordt de nieuwe Octomom.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat vind jij leuke kindernamen? - Pagina 2 Empty Re: Wat vind jij leuke kindernamen?

Bericht  Gast di 12 apr 2011 - 6:21

Marin schreef:Dank je! Briseis was een mythische Griekse koningin in de tijd van de Trojaanse oorlog. Deze naam kwam ik van de week weer tegen na jaren, en ik weet gewoon zeker dat ik 'm ergens eens heb gehoord, en ik hoor de uitspraak gewoon, met een Engelse R een beetje. Maar ik ken dus echt niemand die zo heet! Misschien uit de film Troy dan? :P
Ooo, mooi verhaal smile. Hoe spreek je het uit dan?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat vind jij leuke kindernamen? - Pagina 2 Empty Re: Wat vind jij leuke kindernamen?

Bericht  Gast di 12 apr 2011 - 6:22

Lejow schreef:Maar zeg je dan Bries-eis is briese-ies ? Of geen van beide whaha

Brie-seis.

En het was de lover van Achilles kom ik nu achter via YouTube.

Hier, samen met een halvenaakte BradjePitt, op 1.35 hoor je haar naam wel smile

Embed doet het niet, dan maar link: https://www.youtube.com/watch?v=eju9zk8qZvM

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat vind jij leuke kindernamen? - Pagina 2 Empty Re: Wat vind jij leuke kindernamen?

Bericht  Gast di 12 apr 2011 - 6:25

Monte schreef:
- Eva
- Sophie/Sophia
2e of 3e naam:
- Stevie
- Lena
- Florence

- Hugo
- George
Oooo, Stevie als tweede naam, ge-wel-dig!! Is een heel andere stijl, maar zo tof. Ik vind Jackie ook geweldig, of Kitty haha!

Weet je, Eva en Sophie zijn prachtig, maar vinden jullie dat niet vervelend dat die op dit moment zo populair zijn? Dan gaat voor mij het hele gevoel van die naam eraf als de vrachtwagenchauffeur ook een dochter heet die Sophie heet, snap je?

En Hugo en George (of Georg, net als in The Sound of Music :P) zijn ook prachtig, maar die durfde ik er niet meer bij te zetten. Dan ben ik gelijk Miss Kak van de avond.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat vind jij leuke kindernamen? - Pagina 2 Empty Re: Wat vind jij leuke kindernamen?

Bericht  Roza di 12 apr 2011 - 6:26

_Donnaa schreef:
Roza schreef:
_Donnaa schreef:Famke, Sinne, Meike, Lieke
Jetse, Marvin

Jetse, Famke en Sinne zijn wel echt Friese namen of niet?
Ja klopt.. Very Happy

Dat kun je er goed uithalen, dat het Friese namen zijn :p

@Marin; dat wordt lastig kiezen als je ooit een kindje krijgt. Of je moet gewoon heeeeel veel kindjes krijgen.. Kun je alle namen gebruiken Very Happy

Roza
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2133
Punten : 2532
Registratiedatum : 22-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat vind jij leuke kindernamen? - Pagina 2 Empty Re: Wat vind jij leuke kindernamen?

Bericht  Roza di 12 apr 2011 - 6:27

Lilium schreef:Haha nou Marin, voor jou wordt het nog lastig kiezen!

Ik hou van simpele, korte namen. Namen die ook nog leuk zijn voor het kind als het groter is Wink

Meisjes; Noa, Lisa, Kim, Amy, Inge, Isa, Joyce, Floor, Tess, Lotte, Wendy en ga zo maar door...

Jongens; Nick, Niels, Sem, Jasper, Bas, Jordi, Rick, Bram, Robin, Daan, Chris, Glenn, Mark, Thijs en ga zo ook maar door...
Vind je het dan niet jammer, dat die namen ontzettend veel voorkomen? Dat wanneer je Glenn roept over het schoolplein er 10 kinderen op je af komen rennen?

Roza
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2133
Punten : 2532
Registratiedatum : 22-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat vind jij leuke kindernamen? - Pagina 2 Empty Re: Wat vind jij leuke kindernamen?

Bericht  Gast di 12 apr 2011 - 6:27

Susan schreef:Of je wordt de nieuwe Octomom.
´k Zou vast flink gaan sparen voor de nanny, kokkin en butler.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat vind jij leuke kindernamen? - Pagina 2 Empty Re: Wat vind jij leuke kindernamen?

Bericht  Gast di 12 apr 2011 - 6:28

Gloria schreef:
Lilium schreef:Het zijn wel allemaal aparte namen (niet lullig bedoeld!).
Tja, apart... Ik vind veel van 'jullie' namen wat meer doorsnee. Ik houd van namen met een geschiedenis, met een stevig karakter. Denk dat Marin dat ook heeft. Veel van de namen hierboven vind ik wel mooi, maar ze voelen voor mij leeg, als je snapt wat ik bedoel?

Ik heb niet zo zeer namen met historische waarde, maar de meesten, in elk geval m'n favorieten, hebben wel persoonlijke waarde.


Laatst aangepast door Marin op di 12 apr 2011 - 22:58; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat vind jij leuke kindernamen? - Pagina 2 Empty Re: Wat vind jij leuke kindernamen?

Bericht  Roza di 12 apr 2011 - 6:29

_Donnaa schreef:Kristian vind ik ook leuk trouwens..

Maargoed, geen kinderen voor mij haha.. En mocht het toch gebeuren, dan zou ik het liefst wel 'mijn' namen gebruiken.. Die ik hier genoemd heb dus..

Wil jij nooit kinderen, of begrijp ik je verkeerd?

Roza
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2133
Punten : 2532
Registratiedatum : 22-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat vind jij leuke kindernamen? - Pagina 2 Empty Re: Wat vind jij leuke kindernamen?

Bericht  Gast di 12 apr 2011 - 6:29

Gloria schreef:

En Hugo en George (of Georg, net als in The Sound of Music :P) zijn ook prachtig, maar die durfde ik er niet meer bij te zetten. Dan ben ik gelijk Miss Kak van de avond.

Kennissen van mij hebben hun zoon V.ictor H.ugo genoemd. Dat vind ik echt zo grappig Very Happy

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat vind jij leuke kindernamen? - Pagina 2 Empty Re: Wat vind jij leuke kindernamen?

Bericht  Gast di 12 apr 2011 - 6:30

Ik durf het niet meer te zeggen :P

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat vind jij leuke kindernamen? - Pagina 2 Empty Re: Wat vind jij leuke kindernamen?

Bericht  Monte di 12 apr 2011 - 6:31

Gloria schreef:
Monte schreef:
- Eva
- Sophie/Sophia
2e of 3e naam:
- Stevie
- Lena
- Florence

- Hugo
- George
Oooo, Stevie als tweede naam, ge-wel-dig!! Is een heel andere stijl, maar zo tof. Ik vind Jackie ook geweldig, of Kitty haha!

Weet je, Eva en Sophie zijn prachtig, maar vinden jullie dat niet vervelend dat die op dit moment zo populair zijn? Dan gaat voor mij het hele gevoel van die naam eraf als de vrachtwagenchauffeur ook een dochter heet die Sophie heet, snap je?

En Hugo en George (of Georg, net als in The Sound of Music :P) zijn ook prachtig, maar die durfde ik er niet meer bij te zetten. Dan ben ik gelijk Miss Kak van de avond.
Over die veel voorkomende namen heb je inderdaad gelijk. Meisjesnamen vind ik dan ook erg moeilijk en eigenlijk zijn Sophie, Eva en Tess ook niet DE namen. De rest vind ik wat leuker en unieker.

Hugo en George (vind het op z'n Engels en z'n Duits erg leuk) vind ik ook super als 2e of 3e naam, maar niet als roepnaam. Jongens vind ik echt veel makkelijker om namen voor te vinden. Alle roepnamen die ik heb staan zou ik zo aan mijn kind kunnen geven en dan ben ik 100% tevreden.
Monte
Monte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4853
Punten : 5410
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat vind jij leuke kindernamen? - Pagina 2 Empty Re: Wat vind jij leuke kindernamen?

Bericht  Gast di 12 apr 2011 - 6:32

Fauve schreef:Ik durf het niet meer te zeggen :P

Alleen als je in Ierland gaat wonen, want hier kan het blijkbaar niet :P

Haha nee hoor, kom maar door met die prachtige namen smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat vind jij leuke kindernamen? - Pagina 2 Empty Re: Wat vind jij leuke kindernamen?

Bericht  Gast di 12 apr 2011 - 6:33

Marin schreef:
Lilium schreef:Haha nou Marin, voor jou wordt het nog lastig kiezen!

Zal ik een weeshuis adopteren?

Of je adopteert mij, heb je ook een kind met een naam die je in NL amper tot nooit hoort! ;-)

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat vind jij leuke kindernamen? - Pagina 2 Empty Re: Wat vind jij leuke kindernamen?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 7 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum