Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Rook jij?

+31
Pien
Mari
Ilargi
Sterre
loura
sanne-84
Flippin' Bitch
Zininzon
Zora
Inge
Lindsya
Elsje
Susan
applestar
Beachgirl
Mon Amour
SuperGrover
Pannetoet
Moezie
BJA
Monte
Sweety
Niekske
Caroow
Gizmo
Bliss
Snoes
Roze Roos
Blond
Rapunzel
Lies
35 plaatsers

Pagina 4 van 5 Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Ga naar beneden

Rook jij? - Pagina 4 Empty Re: Rook jij?

Bericht  Gast di 12 apr 2011 - 3:38

Weet je wat het is? Met een glimlach en een vriendelijk woord kom je heel ver. Ik word vaak op een nare toon aangesproken door niet-rokers. En dat vind ik jammer. Want ik kan me er echt wel in verplaatsen dat het soms irritant kan zijn. Maar zeg dit dan op een normale manier.

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  Pien di 12 apr 2011 - 3:45

ik rook zelf niet en heb ook geen hekel aan rokers, irriteer me dan ook (vrijwel) nooit aan rook/ rokers..

toch vraag ik me af wat jullie in de volgende situatie zouden doen:

1. je zit op het terras, het is warm weer, heerlijk zonnetje. drinkt een wijntje/ biertje en steekt een peukje erbij op. de tafel naast jou zit net een stel wat gaat eten en jou rook waait precies hun kant op.

2. je zit op het terras, het is warm weer en aan de tafel naastje zit een zwangere vrouw. het valt overduidelijk op want ze heeft een beste toeter. ook in dit geval gaat de rook haar kant op.

3. je bent op verjaardagsvisite en er mag binnen gerookt worden, dan komt er een stel binnen met een baby en een kindje van 2 jaar... rook jij dan gewoon door?

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Bericht  Gast di 12 apr 2011 - 3:46

Pien schreef:
1. je zit op het terras, het is warm weer, heerlijk zonnetje. drinkt een wijntje/ biertje en steekt een peukje erbij op. de tafel naast jou zit net een stel wat gaat eten en jou rook waait precies hun kant op.

2. je zit op het terras, het is warm weer en aan de tafel naastje zit een zwangere vrouw. het valt overduidelijk op want ze heeft een beste toeter. ook in dit geval gaat de rook haar kant op.

3. je bent op verjaardagsvisite en er mag binnen gerookt worden, dan komt er een stel binnen met een baby en een kindje van 2 jaar... rook jij dan gewoon door?
Bij 1 en 2 wel, bij 3 niet..

Gast
Gast

Bericht  Gast di 12 apr 2011 - 3:47

Haha door de discussie over roken op een terras moet ik ineens aan het volgende denken.

Een paar jaar geleden ging ik 's avonds met mijn ouders op een terras iets eten. Mijn moeder en ik staken een sigaretje op. Een paar minuten later kwamen er mensen aan de tafel naast ons zitten (vader, moeder, kind). Vader stak een flinke sigaar op en begon vervolgens tegen mij en mijn moeder te zeggen dat we die "gore stinksigaretten" uit moesten maken want hij had er last van. Hebben we niet gedaan. Hij rookte verdorie zelf ook en de wind stond helemaal niet zijn kant uit, want het was windstil en dus ging de rook netjes omhoog. Uiteindelijk zijn hij en zijn gezin ergens anders gaan zitten.

Ik vind het echt niet erg als iemand netjes aan me vraagt of ik van plek kan wisselen/minder wil roken als hij/zij er last van heeft. Maar als iemand mij beveelt om mijn "stinksigaret" uit te maken, dan voel ik de behoefte om die persoon tegemoet te komen niet.

Gast
Gast

Bericht  Gast di 12 apr 2011 - 3:49

Ik had hem die sigaar in z`n reet gestoken geloof ik.. Als er iets stinkt dan zijn het wel sigaren.. Sommige mensen roken ook van die dikke gore sigaren in de kroeg.. Je kan mij echt niet misselijker krijgen..

Gast
Gast

Bericht  Gast di 12 apr 2011 - 3:49

Pien schreef:ik rook zelf niet en heb ook geen hekel aan rokers, irriteer me dan ook (vrijwel) nooit aan rook/ rokers..

1. je zit op het terras, het is warm weer, heerlijk zonnetje. drinkt een wijntje/ biertje en steekt een peukje erbij op. de tafel naast jou zit net een stel wat gaat eten en jou rook waait precies hun kant op. Ik zou ze vragen of ze er last van hebben.

2. je zit op het terras, het is warm weer en aan de tafel naastje zit een zwangere vrouw. het valt overduidelijk op want ze heeft een beste toeter. ook in dit geval gaat de rook haar kant op. Ik zou haar vragen of ze er last van heeft.

3. je bent op verjaardagsvisite en er mag binnen gerookt worden, dan komt er een stel binnen met een baby en een kindje van 2 jaar... rook jij dan gewoon door? Nee, absoluut niet.

Gast
Gast

Bericht  Gast di 12 apr 2011 - 3:50

_Donnaa schreef:Ik had hem die sigaar in z`n reet gestoken geloof ik.. Als er iets stinkt dan zijn het wel sigaren.. Sommige mensen roken ook van die dikke gore sigaren in de kroeg.. Je kan mij echt niet misselijker krijgen..
Hahaha Donnaa!
Wij zeiden toen ook wel tegen hem dat hij niet echt in de positie was om te zeuren aangezien hij zelf een dikke sigaar in zijn hand had. Hij vond dat sigaretten erger roken. Pfff, wat een eikel was dat!

Gast
Gast

Bericht  Rapunzel di 12 apr 2011 - 4:34

Storm schreef:Precies Jen. Dat van Loura snap ik nog wel maar Rapunzel vind ik echt zeuren. Rokers egoïstisch? Je mag al nergens meer binnen roken dus waar kun je anders roken dan buiten?

Lekker in je eigen tuin/eigen huis waar niemand er last van heeft. Ik ga serieus bijna over mijn nek als ik op een terras zit met een roker naast me. Dat kan jij je natuurlijk niet voorstellen, maar voor een niet-roker is het werkelijk de smerigste geur die er bestaat. Ben echt blij dat het roken in de horeca is afgeschaft, van mij mag het overal worden afgeschaft. Als rokers daar nu ook het nut nog van gaan inzien, zijn we een hele stap (en een betere gezondheid) verder.
Rapunzel
Rapunzel
Prater
Prater

Aantal berichten : 657
Punten : 732
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gast di 12 apr 2011 - 4:39

Ik heb bijna tien jaar gerookt en ben nu ongeveer 3,5 jaar volledig gestopt. Toen ik nog rookte vond ik mezelf helemaal niet asociaal. Maar als ik er nu op terugkijk was ik dat echt wel. Roken op een terrasje naast mensen die zitten te eten vind ik nu dus echt niet meer kunnen; toen ik nog rookte dacht ik daar niet eens over na. Nu ik niet meer rook, ruik ik het veel en veel sterker als iemand rookt en word ik ook misselijk van de lucht/rook. Voorheen snapte ik echt niet waar mensen zich druk om maakten.

Eerlijk gezegd schaam ik me best voor mijn schaamteloze houding van toen Embarassed

Gast
Gast

Bericht  Gast di 12 apr 2011 - 5:12

Rapunzel schreef:
Storm schreef:Precies Jen. Dat van Loura snap ik nog wel maar Rapunzel vind ik echt zeuren. Rokers egoïstisch? Je mag al nergens meer binnen roken dus waar kun je anders roken dan buiten?

Lekker in je eigen tuin/eigen huis waar niemand er last van heeft. Ik ga serieus bijna over mijn nek als ik op een terras zit met een roker naast me. Dat kan jij je natuurlijk niet voorstellen, maar voor een niet-roker is het werkelijk de smerigste geur die er bestaat. Ben echt blij dat het roken in de horeca is afgeschaft, van mij mag het overal worden afgeschaft. Als rokers daar nu ook het nut nog van gaan inzien, zijn we een hele stap (en een betere gezondheid) verder.
\
Ik rook helemaal niet vaak, ben meer een 'niet-roker'. Maar toch kan ik me niet voorstellen dat jij je er zo aan ergert. Ik denk dat je alleen voor jezelf kunt spreken als je zegt dat roken voor een niet-roker de smerigste lucht is die er bestaat, er zijn er meerdere in dit topic die niet roken en die zeggen daar geen last van te hebben. Dus ik denk dat het toch aan jou ligt.

Gast
Gast

Bericht  Gast di 12 apr 2011 - 5:13

Rapunzel schreef:

Gelukkig mag je hier in alle horeca weer roken.. Over je nek gaan van de zweetlucht, dat is pas ranzig! silent

Gast
Gast

Bericht  Gast di 12 apr 2011 - 5:16

Of van de scheetlucht....serieus, toen mensen nog rookten in de horeca stonk het 10 keer minder. Nu ruik je de wc's, de zweetlucht en de scheten die er ronddwalen....dat vind ik pas goor.

Gast
Gast

Bericht  Gast di 12 apr 2011 - 5:24

_Donnaa schreef:
Rapunzel schreef: Ben echt blij dat het roken in de horeca is afgeschaft, van mij mag het overal worden afgeschaft. Als rokers daar nu ook het nut nog van gaan inzien, zijn we een hele stap (en een betere gezondheid) verder.
Gelukkig mag je hier in alle horeca weer roken.. Over je nek gaan van de zweetlucht, dat is pas ranzig! silent

Als roker ben ik niet gecharmeerd van rooklucht. Ook als iemand net gerookt heeft en ik mocht dat ruiken, dan word ik spontaan misselijk. (Waarom rookte ik ook alweer? :P) Maar niet roken in een kroeg, maakt dat ik geuren opsnoof en meenam naar huis die gewoon echt te smerig voor woorden waren! Zweetlucht, kotslucht, bierlucht etc. Nee, geef me dan maar een kroeg vol met rook en rokers, dat is beter te doen dan die lucht.

Gelukkig zagen meer mensen dat in, want hier wordt ook overal alweer gerookt. Restauranten niet roken, dat snap ik. Dat vind ik namelijk en niet lekker en niet nodig voor de niet rokers en mezelf. (Ben ik echt een roker?) Maar roken in een kroeg is veel beter dan al die vieze andere luchtjes.

Gast
Gast

Bericht  Gast di 12 apr 2011 - 6:40

Pien schreef:ik rook zelf niet en heb ook geen hekel aan rokers, irriteer me dan ook (vrijwel) nooit aan rook/ rokers..

Zolang ze niks zeggen, moet ik eerlijk bekennen dat ik door blijf roken. Op het terras mag je nou eenmaal (nog) roken. Zeggen ze er wat van op een normale manier, maak ik hem uit.

Dan loop ik even naar de overkant als ik een sigare wil roken.

Nee.

Laatst aangepast door Jen_ op di 12 apr 2011 - 6:44; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast

Bericht  Gast di 12 apr 2011 - 6:41

Sushi schreef:Haha door de discussie over roken op een terras moet ik ineens aan het volgende denken.

Een paar jaar geleden ging ik 's avonds met mijn ouders op een terras iets eten. Mijn moeder en ik staken een sigaretje op. Een paar minuten later kwamen er mensen aan de tafel naast ons zitten (vader, moeder, kind). Vader stak een flinke sigaar op en begon vervolgens tegen mij en mijn moeder te zeggen dat we die "gore stinksigaretten" uit moesten maken want hij had er last van. Hebben we niet gedaan. Hij rookte verdorie zelf ook en de wind stond helemaal niet zijn kant uit, want het was windstil en dus ging de rook netjes omhoog. Uiteindelijk zijn hij en zijn gezin ergens anders gaan zitten.

Ik vind het echt niet erg als iemand netjes aan me vraagt of ik van plek kan wisselen/minder wil roken als hij/zij er last van heeft. Maar als iemand mij beveelt om mijn "stinksigaret" uit te maken, dan voel ik de behoefte om die persoon tegemoet te komen niet.

Huh? En zei jij dan niet 'maar meneer u zit ook te roken en die sigaar stink ook?' Ben heel benieuwd wat hij dan had gezegd.

Gast
Gast

Bericht  Gast di 12 apr 2011 - 6:43

Rapunzel schreef:

Nee nee, je zegt het verkeerd. Je zegt 'voor een niet roker is het de smerigste geur die er bestaat' Je moet hier van maken 'voor mij is het de smerigste geur die er bestaat'. Ik kan me namelijk nog heel wat meer viezere geuren bedenken dan een sigaret.

Gast
Gast

Bericht  Gast di 12 apr 2011 - 6:45

Jen_ schreef:
Sushi schreef:Haha door de discussie over roken op een terras moet ik ineens aan het volgende denken.

Huh? En zei jij dan niet 'maar meneer u zit ook te roken en die sigaar stink ook?' Ben heel benieuwd wat hij dan had gezegd.
Volgens mij heeft mijn moeder dat toen gezegd, maar toen beweerde hij zoiets als dat sigaretten nou eenmaal meer stinken dan sigaren scratch
Ik moest alleen maar een beetje lachen erom, 't was echt een triest figuur. Zo'n kakmeneer uit Wassenaar. (niks ten nadele van mensen uit Wassenaar hoor, want er zitten hele leuke personen tussen, maar hij was een kakfiguur :P)

Gast
Gast

Bericht  Gast di 12 apr 2011 - 6:48

Om rokers op een terras egoïstisch te noemen vind ik nogal fantasierijk in de negatieve zin van het woord. A) Niemand kan weten dat jij bijna over je nek gaat, ik vind kots trouwens erger stinken dan rook, maar da's per persoon verschillend. B) Als ik naast jou zou zitten en je zou het me doodgewoon vragen, zou ik er echt wel rekening mee houden. Dat ik dat aanvankelijk niet doe, komt doordat het open lucht is.

Ik krijg overigens echt jeuk van mensen die niet normaal op rokers kunnen reageren, als in van die dubieuze opmerkingen maken i.p.v. gewoon even vragen of ik ergens anders wil gaan staan.

Gast
Gast

Bericht  SuperGrover di 12 apr 2011 - 7:05

Ik rook niet, maar ik kan tientallen geuren bedenken die ik vele malen erger vind dan rook.
SuperGrover
SuperGrover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Pien di 12 apr 2011 - 7:15

Rapunzel schreef:voor een niet-roker is het werkelijk de smerigste geur die er bestaat.

wa een complete onzin zeg, dit is gewoon jou mening en geen feit!
ik rook niet, nooit gedaan ook, maar vind het echt niet vies ruiken...

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Bericht  Mari di 12 apr 2011 - 9:22

Minneke schreef:
Ik heb bijna tien jaar gerookt en ben nu ongeveer 3,5 jaar volledig gestopt. Toen ik nog rookte vond ik mezelf helemaal niet asociaal. Maar als ik er nu op terugkijk was ik dat echt wel. Roken op een terrasje naast mensen die zitten te eten vind ik nu dus echt niet meer kunnen; toen ik nog rookte dacht ik daar niet eens over na. Nu ik niet meer rook, ruik ik het veel en veel sterker als iemand rookt en word ik ook misselijk van de lucht/rook. Voorheen snapte ik echt niet waar mensen zich druk om maakten.

Eerlijk gezegd schaam ik me best voor mijn schaamteloze houding van toen Embarassed

+1

Toen ik rookte was ik echt een egoist
Mari
Mari
Prater
Prater

Aantal berichten : 1082
Punten : 1215
Registratiedatum : 03-12-10

Bericht  Jeanette di 12 apr 2011 - 11:04

Ja, ik rook.
Jeanette
Jeanette
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gast di 12 apr 2011 - 11:27

Ik heb zo'n 10 jaar gerookt. Ben nu gestopt omdat ik zwanger ben ( kost me erg veel moeite!!.. maar weet waar ik het voor doe Laughing )
Toen ik zelf nog rookte en nog thuis woonde vond ik mijn kleding altijd super erg stinken en deed daarom iedere dag schone kleding aan. Sinds we samen wonen, hebben we besloten niet binnen te roken. En dat scheelde echt heel veel. Of ik nou zelf rook of niet, vind het smerig als iemand helemaal naar de rook stinkt. Maar kan erg slecht tegen het feit, dat veel mensen voortaan denken het recht te hebben om over alles betreft rokers, te zeiken. Laat mensen lekker roken op een terrasje, ga nie lopen zeuren dat de rook jou kant op komt, dan ga maar ergens anders zitten. vorig jaar liep ik met mijn vriend in de stad en waren we aan het winkelen , onderweg naar een volgende winkel staken we een sigaretje op.Liep er een bejaard stel langs en die zeiden ' al dat rooktuig op straat' . Ik stond toen echt even met mijn oren te flapperen.

Gast
Gast

Bericht  ladycat di 12 apr 2011 - 12:24

Bij mij gaat het op en af. Momenteel rook ik weer als een ketter.
En blowen doe ik ook wel eens.
ladycat
ladycat
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 267
Punten : 291
Registratiedatum : 10-04-11

Bericht  Zora di 12 apr 2011 - 18:20

Ik werk naast een bejaardentehuis en ik vind het zo leuk hoe ontzettend veel bejaarden die langslopen als ik rook heel enthousiast roepen "lekker he! Ik wou dat ik nog rookte! Geniet er maar lekker van hoor" Very Happy Vroeger was het zooo veel normaler om te roken...
Zora
Zora
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4087
Punten : 4289
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 4 van 5 Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: