Als ik scheld, dan mag het blijkbaar niet!
+29
ladycat
TGR
Susan
Laquisia
Monte
girli
Burn
SuperGrover
Rumble
Gizmo
Lynn_
Inge
mzcharlotte
Mermaid
ijsjemeisje
Caro
Jeanette
Minx
Sweety
Dawn
Tyrael
Starla
Lejow
Atelier Madame
Jerry
Qiara
JD
Travel-Addict
Lies
33 plaatsers
Pagina 8 van 9
Pagina 8 van 9 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9
Re: Als ik scheld, dan mag het blijkbaar niet!
Zwoesj schreef:Kunnen we in het vervolg CBL niet gwoon negeren? In ieder topic wat ze opend geen reactie meer plaatsen of alleen maar dingen als (wat ook het eerste was dat in me opkwam toen ik haar openingspost last):
Lalalaalalalalalalalala
en jij denkt dat lalala niks oproept dan voor CBL of iemand? Nee maar dat werkt dus niet. Er werd zo vaak gezegd reageer dan niet op haar, maar toch doet men het.
Gast- Gast
Ik vind jou eigenlijk een behoorlijk irritante en provocerende manier van reageren hebben.ladycat schreef:Dude! Relax.. Waar maak je je nou druk om? Het is jouw feestje..
Gast- Gast
Theedoosje schreef:Zwoesj schreef:Kunnen we in het vervolg CBL niet gwoon negeren? In ieder topic wat ze opend geen reactie meer plaatsen of alleen maar dingen als (wat ook het eerste was dat in me opkwam toen ik haar openingspost last):
Lalalaalalalalalalalala
en jij denkt dat lalala niks oproept dan voor CBL of iemand? Nee maar dat werkt dus niet. Er werd zo vaak gezegd reageer dan niet op haar, maar toch doet men het.
Haha ja juist daarom lalala
Achja, CBL houdt met dit soort dingen wel de gemoederen hoog hier op het forum. Volgens mij doet ze het daar gewoon om
Zwoesj- Ratel
- Aantal berichten : 4627
Punten : 4775
Registratiedatum : 05-12-10
Vermaak op de zondagavond?
Het verschil in het woord gvd en het verschil tussen wie het zegt (in dit geval Maple en CBL), zit hem in de emotie, in het inhoudelijke van de post. Ik heb bij CBL vaak het idee dat alles kut, kloten en beroerd is en dit altijd met veel schuttingtaal naar buiten moet worden gebracht. Als ik het topic van CBL open dan gaat het altijd over de buurvrouw, de schoonouders, gourmetten, steengrillen, etc. Waarbij ik altijd het idee krijg dat het woord, een woord dat meestal gebruikt wordt uit onmacht, nu lekker wordt gebruikt omdat het woord simpelweg bestaat.
Maple daarentegen opende een topic uit complete emotie. Waarbij hetzelfde woord is gebruikt, maar wat meer de lading dekt. Natuurlijk dacht ik ook; Waarom moet dat woord nu weer worden gebruikt? Maar anderzijds, toen ik het topic opende, snapte ik niet waarom ze het bij slechts dat woord had gehouden. Want ik had er wel wat meer uitgegooid op dat moment.
Goed, punt is; CBL denkt dat het enkel om één woord gaat. Maar het gaat niet alleen om het woord, het gaat ook om de inhoud van het topic. En dat samen met de inhoud van het topic, maakt dat het woord in haar geval niet gebruikt had mogen worden.
Prrrr.... Verveel ik me soms?
Het verschil in het woord gvd en het verschil tussen wie het zegt (in dit geval Maple en CBL), zit hem in de emotie, in het inhoudelijke van de post. Ik heb bij CBL vaak het idee dat alles kut, kloten en beroerd is en dit altijd met veel schuttingtaal naar buiten moet worden gebracht. Als ik het topic van CBL open dan gaat het altijd over de buurvrouw, de schoonouders, gourmetten, steengrillen, etc. Waarbij ik altijd het idee krijg dat het woord, een woord dat meestal gebruikt wordt uit onmacht, nu lekker wordt gebruikt omdat het woord simpelweg bestaat.
Maple daarentegen opende een topic uit complete emotie. Waarbij hetzelfde woord is gebruikt, maar wat meer de lading dekt. Natuurlijk dacht ik ook; Waarom moet dat woord nu weer worden gebruikt? Maar anderzijds, toen ik het topic opende, snapte ik niet waarom ze het bij slechts dat woord had gehouden. Want ik had er wel wat meer uitgegooid op dat moment.
Goed, punt is; CBL denkt dat het enkel om één woord gaat. Maar het gaat niet alleen om het woord, het gaat ook om de inhoud van het topic. En dat samen met de inhoud van het topic, maakt dat het woord in haar geval niet gebruikt had mogen worden.
Gast- Gast
Storm schreef:Ik vind jou eigenlijk een behoorlijk irritante en provocerende manier van reageren hebben.ladycat schreef:Dude! Relax.. Waar maak je je nou druk om? Het is jouw feestje..
Sinds wanneer is relativeren hetzelfde als provoceren?
Laat ook maar. Als jij dat vind dan zeg ik ook tegen jou: het is jouw feestje.
ladycat- Fluisteraar
- Aantal berichten : 267
Punten : 291
Registratiedatum : 10-04-11
ABE schreef:Vermaak op de zondagavond?
Je moet psycho worden ABE, prachtig verwoord
Zwoesj- Ratel
- Aantal berichten : 4627
Punten : 4775
Registratiedatum : 05-12-10
Ik vind de meeste van je posts gewoon heel kinderlijk, en uitdagend overkomen.ladycat schreef:Storm schreef:Ik vind jou eigenlijk een behoorlijk irritante en provocerende manier van reageren hebben.ladycat schreef:Dude! Relax.. Waar maak je je nou druk om? Het is jouw feestje..
Wie was jij voorheen?
Gast- Gast
Psycho ben ik al. Maar de rol van Psycholoog is niets voor mij.
Gast- Gast
Heel simpel. Een woord krijgt betekenis door zijn context. De context kan de emotie of staat van degene zijn die het woord gebruikt, maar ook de emotie van degene die het hoort. Het is maar net wat er per persoon voor betekenis aan hangt, en daarom is het voor de ene totaal onnodig en kwetsend, en voor de ander een passende uiting van de emotie die op dat moment gevoeld werd.
Zo lang iedereen zich ervan bewust is dat iedereen het allemaal goed bedoelt is er dus niks aan het handje
Zo lang iedereen zich ervan bewust is dat iedereen het allemaal goed bedoelt is er dus niks aan het handje
RYW- Ratel
- Aantal berichten : 4484
Punten : 5076
Registratiedatum : 18-11-10
Storm schreef:Ik vind de meeste van je posts gewoon heel kinderlijk, en uitdagend overkomen.ladycat schreef:Storm schreef:Ik vind jou eigenlijk een behoorlijk irritante en provocerende manier van reageren hebben.ladycat schreef:Dude! Relax.. Waar maak je je nou druk om? Het is jouw feestje..
Wie was jij voorheen?
Ik snap eerlijk gezegd niet waarom jij je zo druk maakt om de uitgesproken meningen van anderen, maar om je vraag te beantwoorden: dit is de eerste keer dat ik me op dit forum heb geregistreerd.
ladycat- Fluisteraar
Ik maak me niet druk hoor, helemaal niet. Maar het valt me gewoon op.
Gast- Gast
RYW; Als ik wist dat jij het zo kort en mooi zou kunnen verwoorden, dan had ik mijn best niet eens voor mijn relaas gedaan.
Gast- Gast
ABE schreef:RYW; Als ik wist dat jij het zo kort en mooi zou kunnen verwoorden, dan had ik mijn best niet eens voor mijn relaas gedaan.
Ik vind dat het elkaar eigenlijk wel mooi aanvult
RYW- Ratel
RYW schreef:ABE schreef:RYW; Als ik wist dat jij het zo kort en mooi zou kunnen verwoorden, dan had ik mijn best niet eens voor mijn relaas gedaan.
Zo kun je het ook zien.
Storm & Ladycat; Voor alles is een eerste keer.
Maar Ladycat, bij mij gaat het er even niet in dat je hier splinternieuw bent. Daarvoor ben je echt ietwat te aanvallerig.
Gast- Gast
Storm schreef:Ik maak me niet druk hoor, helemaal niet. Maar het valt me gewoon op.
Ik reageer gewoon op de teksten die ik hier zo her en der lees.
ABE schreef:RYW schreef:ABE schreef:RYW; Als ik wist dat jij het zo kort en mooi zou kunnen verwoorden, dan had ik mijn best niet eens voor mijn relaas gedaan.
Zo kun je het ook zien.
Storm & Ladycat; Voor alles is een eerste keer.
Maar Ladycat, bij mij gaat het er even niet in dat je hier splinternieuw bent. Daarvoor ben je echt ietwat te aanvallerig.
Tja, wat moet ik hier nou op zeggen? Ik heb gewoon een uitgesproken mening over algemene zaken en als ik een opmerking ontvang zoals 'wat een smakeloze bijdrage voor dit topic', dan reageer ik daar gewoon op. Ik heb geen zin om er om heen te draaien en reacties te plaatsen met een dubbele bodem. Ik zeg gewoon direct wat ik denk. Waarschijnlijk komt het daardoor zo aanvallend over..
Laatst aangepast door ladycat op zo 10 apr 2011 - 8:32; in totaal 3 keer bewerkt
ladycat- Fluisteraar
Dat is jouw keuze, Ladycat. Ik vind het wel vermakelijk.
Gast- Gast
Abe & RYW mooi verwoord dames. Ik zeg: Eens!
Laquisia- Prater
- Aantal berichten : 1424
Punten : 1531
Registratiedatum : 05-01-11
Ik vind het gebruik van dit woord niet prettig, omdat ik ook gelovig ben. Ik werd er wel onrustig van als ik de topictitel las en waardeer het heel erg dat deze nu is aangepast, dankjewel Maple! Ik vind dus eigenlijk ook dat je het in alle gevallen niet moet gebruiken, maar gezien de lading van Maple's topic niet gepast om er daar wat van te zeggen en het was ook nog niet in me op te komen om te pm'en. Voor mij maakt het dan ook niet uit wie het woord gebruikt.
Ik vind dit ook gewoon schelden en ik vind het jammer dat mensen dat schijnbaar 'gewoon' vinden / er geen probleem mee hebben en het 'gezeur' vinden om er wat van te zeggen.
Ik vind dit ook gewoon schelden en ik vind het jammer dat mensen dat schijnbaar 'gewoon' vinden / er geen probleem mee hebben en het 'gezeur' vinden om er wat van te zeggen.
Laatst aangepast door Qiara op zo 10 apr 2011 - 8:41; in totaal 1 keer bewerkt
Qiara- Ratel
- Aantal berichten : 4541
Punten : 5088
Registratiedatum : 20-11-10
Waarom is dit topic nou weer 13 pagina's geworden? Heb ik iets spannends gemist?
Gast- Gast
ladycat schreef:
Tja, wat moet ik hier nou op zeggen? Ik heb gewoon een uitgesproken mening over algemene zaken en als ik een opmerking ontvang zoals 'wat een smakeloze bijdrage voor dit topic', dan reageer ik daar gewoon op. Ik heb geen zin om er om heen te draaien en reacties te plaatsen met een dubbele bodem. Ik zeg gewoon direct wat ik denk. Waarschijnlijk komt het daardoor zo aanvallend over..
Ik vind dingen als 'wat jij wil' en 'het is jouw feestje' nou juist níet voorbeelden van een uitgesproken mening geven... je spreekt je mening er namelijk niet mee uit
RYW- Ratel
Ah, ik zie het al.
CBL: Waarom trek jij je zoveel aan van de reacties? Trek het je niet zoveel aan, joh.
CBL: Waarom trek jij je zoveel aan van de reacties? Trek het je niet zoveel aan, joh.
Gast- Gast
RYW schreef:ladycat schreef:
Ik vind dingen als 'wat jij wil' en 'het is jouw feestje' nou juist níet voorbeelden van een uitgesproken mening geven... je spreekt je mening er namelijk niet mee uit
Dat dan weer niet nee, maar je vergelijkt nu wel appels met peren. Als ik het beeld wat mensen van me hebben probeer te ontkrachten door hun vooroordeel te relativeren en 9 van de 10 keer blijven mensen voet bij stuk houden zonder ook maar een moment bij zichzelf stil te staan dat ik een punt heb. Tja, dan houdt het voor mij op. Derhalve reageer ik tegenwoordig op zulke situaties met zulke woorden. Vind je mij een vervelend rotkind alleen maar omdat ik wel een uitgesproken mening heb over een bepaald onderwerp dat totaal afwijkt van jouw mening? Prima! Trek een jurk aan en vier het.
ladycat- Fluisteraar
Ik denk niet dat er iemand hier een probleem heeft met een uitgesproken mening, want Storm kennende heeft ze daar zelf ook best een handje van. Daarom kan ik me niet voorstellen dat ze valt over het hebben van een uitgesproken mening an sich. Kennelijk valt de manier waarop je 'm brengt verkeerd, als ik het goed begrijp.
Als ik voor mezelf mag spreken: ik heb nog niet genoeg gezien (ook geen uitgesproken meningen ) om een goed beeld van je te vormen, dus als je er geen problemen mee hebt trek ik nog even geen feestjurk aan En dat vervelende rotkind, daar kom je zelf mee. Ik heb van Storm geloof ik de woorden 'provocerend' en 'irritant' gelezen, maar ik kan me vergissen.
Als ik voor mezelf mag spreken: ik heb nog niet genoeg gezien (ook geen uitgesproken meningen ) om een goed beeld van je te vormen, dus als je er geen problemen mee hebt trek ik nog even geen feestjurk aan En dat vervelende rotkind, daar kom je zelf mee. Ik heb van Storm geloof ik de woorden 'provocerend' en 'irritant' gelezen, maar ik kan me vergissen.
RYW- Ratel
Wow, wat een een uit de hand gelopen topic, terwijl Maple allang de topictitel heeft aangepast.
Ik heb helemaal geen probleem met een uitgesproken mening btw, als diegene maar goed die visie weet te onderbouwen en dat zie je hier helaas zelden.
Ik heb helemaal geen probleem met een uitgesproken mening btw, als diegene maar goed die visie weet te onderbouwen en dat zie je hier helaas zelden.
Gast- Gast
RYW schreef:Ik denk niet dat er iemand hier een probleem heeft met een uitgesproken mening, want Storm kennende heeft ze daar zelf ook best een handje van. Daarom kan ik me niet voorstellen dat ze valt over het hebben van een uitgesproken mening an sich. Kennelijk valt de manier waarop je 'm brengt verkeerd, als ik het goed begrijp.
Nee je vergist je niet, maar als je nou even doordenkt.... *zucht*
Laat ik het maar even toelichten dan over dat vervelend rotkind. Als Storm mij het verwijten geeft dat ze zich irriteert aan de manier hoe ik reageer en dat vergelijkt met kinderlijke, provocerende reacties en vervolgens zich voordoet alsof ze zich er helemaal niet druk om maakt terwijl dat overduidelijk af te lezen is aan de manier hoe ze reageert op mijn reacties, dan is het toch aannemelijk dat ik het idee heb dat ze me beschouwd als een vervelend rotkind? Ik voel de volgende reactie al aankomen hoor, maak je daarover maar geen zorgen: "Jij komt er zelf mee met de term vervelend rotkind, dus waarschijnlijk zit er dan ook wel een kern van waarheid in hoe je werkelijk in elkaar zit". Nee lieve schat. Het is een aanname. Nogmaals, ik reageer gewoon direct wat ik lees en ben niet zo'n draaikont alleen maar om door iedereen aardig gevonden te worden. Misschien is dat niet altijd even handig aangezien daardoor topics helemaal kunnen afdwalen naar iets wat totaal niets te maken heeft met het onderwerp en er vervolgens talloze pogingen worden gedaan om de ander even lekker in het hoekje te duwen als "provocerend" en "kinderachtig". Welnu, ik was niet begonnen met deze hele overbodige hetze. Ik vind het wel zo fijn om eerlijk te zijn tegenover de ander en gewoon direct te zeggen wat ik ervan vind. Bevalt die openhartige eerlijkheid je niet, prima. Even goede vrienden. Maar mierenneuken kan je ook overdrijven want het gaat nu echt nergens meer over. Dit is alleen maar zeuren om het zeuren. Vooralsnog kwam ik op dit topic met de intentie om te reageren op Caribbeanlover haar uitlatingen.
Laatst aangepast door ladycat op zo 10 apr 2011 - 9:54; in totaal 1 keer bewerkt
ladycat- Fluisteraar
Pagina 8 van 9 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9
Soortgelijke onderwerpen
» Niet kunnen inloggen (hotmail) En Rush niet bij Paypal
» Eenden voeren mag blijkbaar niet!
» Vriend heeft blijkbaar een dochter
» Als vegetarier heb je blijkbaar geen recht.
» Ik weet het even niet meer (veel huilen, niet willen eten)
» Eenden voeren mag blijkbaar niet!
» Vriend heeft blijkbaar een dochter
» Als vegetarier heb je blijkbaar geen recht.
» Ik weet het even niet meer (veel huilen, niet willen eten)
Pagina 8 van 9
Permissies van dit forum: