Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Hoeveel minimaal op spaarrekening?

+37
Caramba
Aagje!
sonly
Zonnetje
patjuhhh
BJA
RYW
Parisienne
xxjojootjexx
Lejow
_Lacey_
rapa nui
Inge
Winegum
M@niek
Zininzon
Lynn_
Dennenappel
Pannetoet
bo
Travelgurly
Suus
Sarah1985
Arwyn
Atelier Madame
Pien
Ugly Betty
Snoes
Pussycat
Verona
Jeanette
VeryCherry
remover27
blondje1313
Caroow
Monte
Lies
41 plaatsers

Pagina 4 van 8 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende

Ga naar beneden

Hoeveel minimaal op spaarrekening? - Pagina 4 Empty Re: Hoeveel minimaal op spaarrekening?

Bericht  Gast do 7 apr 2011 - 2:37

ik ben student.. sparen lukt dus ook niet zo goed..

ik heb altijd minimaal 1000 euro op mn rekening staan.. maar nu iets minder omdat mn laptop laatst is overleden..

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel minimaal op spaarrekening? - Pagina 4 Empty Re: Hoeveel minimaal op spaarrekening?

Bericht  Gast do 7 apr 2011 - 2:43

Ze is alleenstaande moeder Atelier. Lijkt me dat je het dan niet heel ruim hebt Wink

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel minimaal op spaarrekening? - Pagina 4 Empty Re: Hoeveel minimaal op spaarrekening?

Bericht  Atelier Madame do 7 apr 2011 - 3:21

Giacomo schreef:Ze is alleenstaande moeder Atelier. Lijkt me dat je het dan niet heel ruim hebt Wink
Ja oke dan snap ik het Wink
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel minimaal op spaarrekening? - Pagina 4 Empty Re: Hoeveel minimaal op spaarrekening?

Bericht  Gast do 7 apr 2011 - 3:22

Wij willen echt niet onder de € 5.000,- komen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel minimaal op spaarrekening? - Pagina 4 Empty Re: Hoeveel minimaal op spaarrekening?

Bericht  Gast do 7 apr 2011 - 3:40

Wij willen sowieso 10.000 euro op onze spaarrekening houden.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel minimaal op spaarrekening? - Pagina 4 Empty Re: Hoeveel minimaal op spaarrekening?

Bericht  Gast do 7 apr 2011 - 4:06

We kunnen iedere maand zo'n 1200 euro sparen.. maarja dan heb je weer een garage rekening, dan weer een nieuwe kast nodig, dan weer een vakantietje, dan weer een rekening van de gemeentelijke belasting ( die ik het liefst in 1 x betaal) etc etc. Meestal komt het neer op 600 euro sparen.
Nu ik zwanger ben, zetten we wel iedere maand tussen de 1000-1200 weg. Het probleem bij ons was gewoon dat we niet zuinig wilde leven, als het niet nodig was, met als gevolg dat we de afgelopen 2 jaar lekker gedaan hebben wat we wilden doen, en niet zo heel veel gespaard hebben. Maar we wilden wel bewust met kinderen beginnen en ook met daarbij het idee dat we daar genoeg geld voor hebben, maar we dan wat luxe weg moesten laten. Als ik straks minder ga werken na de bevalling, zullen we ook wel wat rustiger aan moeten doen met ons geld.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel minimaal op spaarrekening? - Pagina 4 Empty Re: Hoeveel minimaal op spaarrekening?

Bericht  Gast do 7 apr 2011 - 5:07

Liefst 10.000 euro, maar door een beetje ongelukkige omstandigheden ben ik in korte tijd gezakt naar een kleine 3000 euro. Ik ben nu weer een beetje bij aan het sparen, zit bijna op 5000 euro nu. Ik heb alleen net een huis gekocht, dus sparen is een beetje lastig nu. Ik probeer wel minimaal 100 euro per maand te sparen als ik straks de maandelijkse hypotheekrenteaftrek terugkrijg (pas net ingediend). En dan maar hopen dat ik eens weer zal samenwonen en dan weer lekker wat meer kan sparen. Maar voorlopig heeft rondkomen even prioriteit.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel minimaal op spaarrekening? - Pagina 4 Empty Re: Hoeveel minimaal op spaarrekening?

Bericht  Gast do 7 apr 2011 - 5:42

Voor de mensen die zoveel geld op de spaar hebben staan: kopen jullie ook wel leuke dingen voor jezelf?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel minimaal op spaarrekening? - Pagina 4 Empty Re: Hoeveel minimaal op spaarrekening?

Bericht  Inge do 7 apr 2011 - 5:51

10.000 minimaal, maar dit jaar de badkamer verbouwen en volgend jaar trouwen en dan zijn wij met minimaal 5000 (of misschien wel minder of niks) ook meer dan tevreden en dan aansparen.

Giacomo schreef:Voor de mensen die zoveel geld op de spaar hebben staan: kopen jullie ook wel leuke dingen voor jezelf?
Jahoor meer dan genoeg smile



Laatst aangepast door Inge op do 7 apr 2011 - 6:09; in totaal 1 keer bewerkt
Inge
Inge
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5374
Punten : 6086
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel minimaal op spaarrekening? - Pagina 4 Empty Re: Hoeveel minimaal op spaarrekening?

Bericht  Gast do 7 apr 2011 - 5:57

Poe, wat een leven.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel minimaal op spaarrekening? - Pagina 4 Empty Re: Hoeveel minimaal op spaarrekening?

Bericht  Gast do 7 apr 2011 - 6:02

Ik raak een beetje gedeprimeerd van die bedragen hier. Niet onder de 10.000 willen komen... Nu sparen wij maandelijks geen misselijk bedrag, maar ik zou willen dat wij 10.000 op onze spaarrekening hadden Embarassed

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel minimaal op spaarrekening? - Pagina 4 Empty Re: Hoeveel minimaal op spaarrekening?

Bericht  Zininzon do 7 apr 2011 - 6:03

Ik had eerst 2 x zoveel op mijn rekening staan, dat is naar mijn inboedel en verbouwing gegaan.
Dus bij mij is het de afgelopen tijd alleen maar minder geworden ipv meer.
Verder heb ik een leuke auto en ga ik elk jaar 1 of 2 keer op vakantie. Ik heb geen gat in de hand, maar gun mezelf best eens wat.
Zininzon
Zininzon
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3783
Punten : 4138
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel minimaal op spaarrekening? - Pagina 4 Empty Re: Hoeveel minimaal op spaarrekening?

Bericht  Snoes do 7 apr 2011 - 6:07

Wij kopen zeker ook gewoon leuke dingen voor onszelf hoor en we maken gewoon uitstapjes/weekendjes weg etc, het is niet dat wij onszelf alles ontzeggen omdat we persé een groot bedrag op de spaarrekening willen hebben.

Snoes
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11739
Punten : 12120
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel minimaal op spaarrekening? - Pagina 4 Empty Re: Hoeveel minimaal op spaarrekening?

Bericht  rapa nui do 7 apr 2011 - 6:08

Giacomo schreef:Voor de mensen die zoveel geld op de spaar hebben staan: kopen jullie ook wel leuke dingen voor jezelf?

Ja, eigenlijk wil ik minimaal 15.000 op mijn spaarrekening houden voor echte verbouwingen/onderhoud, noodgevallen, stel dat ik werkloos wordt en toch alleen mijn hypotheek moet betalen e.d. Ik heb nu eenmaal het geluk dat ik indertijd zo veel kon sparen dat dit er nu nog op staat. En ik vind het een erg prettig rustig gevoel geven. Ik spaar tegenwoordig niet veel meer maar omdat ik die buffer al achter de hand heb kan ik nu ook genoeg uitgeven aan leuke dingen. Mjn vakantiegeld en een deel van de belastingteruggave besteed ik aan mijn vakantie. Ik ga graag en regelmatig naar het theater. Ga ook in het voor- of najaar een lang weekend/weekje weg. Maak op zaterdag graag uitstapjes met lunch oid erbij.

Maar ik realiseer me dat dit minimale bedrag hoog is en dat ik het geluk had dat ik zoveel kon sparen voordat ik bv. een hypotheek en andere vaste lasten moest gaan betalen. Momenteel vind ik het best wel lastig om nog meer te sparen, nu gaat het geld elke maand wel op.
rapa nui
rapa nui
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2402
Punten : 2690
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel minimaal op spaarrekening? - Pagina 4 Empty Re: Hoeveel minimaal op spaarrekening?

Bericht  _Lacey_ do 7 apr 2011 - 6:10

Ik heb eigenlijk niet een streefbedrag. Zolang ik maar geld heb voor onvoorziene kosten, vind ik het wel prima. Een paar jaar geleden heb ik mijn spaarrekening flink moeten aanspreken vanwege de aankoop van mijn huis, keuken, badkamer etc. Gelukkig heb ik tot die tijd goed kunnen sparen.

_Lacey_
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2441
Punten : 2489
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel minimaal op spaarrekening? - Pagina 4 Empty Re: Hoeveel minimaal op spaarrekening?

Bericht  Lejow do 7 apr 2011 - 6:28

Pf.. ik vind sommige bedragen die hier genoemd worden echt jaloersmakend..

Helaas heb ik vroeger nooit de kans gehad om te sparen, want van wat er bij mij binnen kwam moest ik veel bijdragen aan kostgeld, omdat mijn pa anders gewoon niet rond kwam...
Ik ben dan pas eigenlijk sinds ik samenwoon een beetje aan het sparen. Er staat nu bijna 10000 euro op en dat is straks voor de nieuwe auto die we gaan kopen. Hier hebben we wel echt kei en keihard voor moeten sparen....

Ik heb dus ook niets met die enorm hoge bedragen, maar minimaal 1000 / 2000 euro zou ik wel fijn vinden, zodat je altijd wat achter de hand hebt. Of dit mogelijk is, is een tweede..
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel minimaal op spaarrekening? - Pagina 4 Empty Re: Hoeveel minimaal op spaarrekening?

Bericht  xxjojootjexx do 7 apr 2011 - 6:29

Wij hebben altijd minimaal 2000 achter de hand. Stel 1 van ons krijgt 1 maand geen loon, dan redden we het 1 maand. Eigenlijk vind ik dat te weinig, maar ik heb niks met oppotten.. Geef het liever uit, haha.
Nou laten we deze maand ons hele huis schilderen door een schilder, dus dan is alles op. Maar binnen 2-3 maand zal het weer aangevuld zijn..
Maar moet eerlijk zeggen dat die 2000 er nooit lang op staat, want dan verzinnen we wel weer iets leuks om te kopen of doen:P Haha.. Straks de schilder betalen, daarna even sparen en dan een bakfiets Very Happy

xxjojootjexx
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2298
Punten : 2387
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel minimaal op spaarrekening? - Pagina 4 Empty Re: Hoeveel minimaal op spaarrekening?

Bericht  Gast do 7 apr 2011 - 6:35

Maple schreef:Ik raak een beetje gedeprimeerd van die bedragen hier. Niet onder de 10.000 willen komen... Nu sparen wij maandelijks geen misselijk bedrag, maar ik zou willen dat wij 10.000 op onze spaarrekening hadden Embarassed

+1. Wij komen ook rond en kunnen ook sparen, maar 10000 euro.. Ik kan daar alleen maar van dromen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel minimaal op spaarrekening? - Pagina 4 Empty Re: Hoeveel minimaal op spaarrekening?

Bericht  Lies do 7 apr 2011 - 6:47

rapa nui schreef:
Giacomo schreef:Voor de mensen die zoveel geld op de spaar hebben staan: kopen jullie ook wel leuke dingen voor jezelf?

Ja, eigenlijk wil ik minimaal 15.000 op mijn spaarrekening houden voor echte verbouwingen/onderhoud, noodgevallen, stel dat ik werkloos wordt en toch alleen mijn hypotheek moet betalen e.d. Ik heb nu eenmaal het geluk dat ik indertijd zo veel kon sparen dat dit er nu nog op staat. En ik vind het een erg prettig rustig gevoel geven. Ik spaar tegenwoordig niet veel meer maar omdat ik die buffer al achter de hand heb kan ik nu ook genoeg uitgeven aan leuke dingen. Mjn vakantiegeld en een deel van de belastingteruggave besteed ik aan mijn vakantie. Ik ga graag en regelmatig naar het theater. Ga ook in het voor- of najaar een lang weekend/weekje weg. Maak op zaterdag graag uitstapjes met lunch oid erbij.

Maar ik realiseer me dat dit minimale bedrag hoog is en dat ik het geluk had dat ik zoveel kon sparen voordat ik bv. een hypotheek en andere vaste lasten moest gaan betalen. Momenteel vind ik het best wel lastig om nog meer te sparen, nu gaat het geld elke maand wel op.

Ben je hier niet voor verzekerd?
Lies
Lies
Prater
Prater

Aantal berichten : 767
Punten : 885
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel minimaal op spaarrekening? - Pagina 4 Empty Re: Hoeveel minimaal op spaarrekening?

Bericht  Gast do 7 apr 2011 - 6:48

Giacomo schreef:
Maple schreef:Ik raak een beetje gedeprimeerd van die bedragen hier. Niet onder de 10.000 willen komen... Nu sparen wij maandelijks geen misselijk bedrag, maar ik zou willen dat wij 10.000 op onze spaarrekening hadden Embarassed

+1. Wij komen ook rond en kunnen ook sparen, maar 10000 euro.. Ik kan daar alleen maar van dromen.
+1.

Straks met 2 baby's, ik minder werken en kinderopvang komt er van sparen echt niks meer vrees ik.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel minimaal op spaarrekening? - Pagina 4 Empty Re: Hoeveel minimaal op spaarrekening?

Bericht  Winegum do 7 apr 2011 - 6:50

Giacomo schreef:
Maple schreef:Ik raak een beetje gedeprimeerd van die bedragen hier. Niet onder de 10.000 willen komen... Nu sparen wij maandelijks geen misselijk bedrag, maar ik zou willen dat wij 10.000 op onze spaarrekening hadden Embarassed

+1. Wij komen ook rond en kunnen ook sparen, maar 10000 euro.. Ik kan daar alleen maar van dromen.

Maar je leeft toch ook naar wat je te besteden hebt? Als je minder te besteden hebt leef je vaak heel anders. Nou wil ik niet zeggen dat ik geld uit geef alsof het water is, maar ik doe wel dingen die ik leuk vind. Als ik het geld niet had, dan zou ik ook heel anders leven. Wij hebben de hele inboedel nieuw gekocht, hebben niet op het geld gelet toen we samen gingen wonen. Waarom? We hadden het geld, dus hebben het gelijk maar goed gedaan. Maar als we geen spaargeld hadden gehad, hadden we of tijdelijk met 2e hands spullen gewerkt, of we hadden alles in delen gekocht. Dat is ook niet erg, maar aangezien we vooraf konden en wilden sparen, hebben we het in 1 x kunnen kopen.

Winegum
Prater
Prater

Aantal berichten : 1283
Punten : 1456
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel minimaal op spaarrekening? - Pagina 4 Empty Re: Hoeveel minimaal op spaarrekening?

Bericht  Gast do 7 apr 2011 - 6:50

Wij hebben momenteel mooie bedragen op onze bankrekeningen staan, we hebben beide een mooi salaris en de lasten maken het mogelijk dat we maandelijks goed kunnen sparen.

Wel willen we beide ook leven en geven dan ook geld uit aan kleding,auto's,uit eten ect. Realiseer me dat dit best luxe is helemaal gezien onze leeftijd.
Wel is het zo dat Sander in dienst zit en nu voor de 3e keer op uitzending is geweest. Voor de gezinssituatie niet altijd even fijn maar financieel wel lekker aangezien hij zo'n 15 tot 20 duizend euro toelage mee naar huis neemt.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel minimaal op spaarrekening? - Pagina 4 Empty Re: Hoeveel minimaal op spaarrekening?

Bericht  Gast do 7 apr 2011 - 6:51

Giacomo schreef:Voor de mensen die zoveel geld op de spaar hebben staan: kopen jullie ook wel leuke dingen voor jezelf?

Elke maand kleding, uitgaan, make-up, dvd's, concertkaarten dus ik pot het zeker niet allemaal op Wink

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel minimaal op spaarrekening? - Pagina 4 Empty Re: Hoeveel minimaal op spaarrekening?

Bericht  Lejow do 7 apr 2011 - 6:58

Winegum schreef:
Giacomo schreef:
Maple schreef:Ik raak een beetje gedeprimeerd van die bedragen hier. Niet onder de 10.000 willen komen... Nu sparen wij maandelijks geen misselijk bedrag, maar ik zou willen dat wij 10.000 op onze spaarrekening hadden Embarassed

+1. Wij komen ook rond en kunnen ook sparen, maar 10000 euro.. Ik kan daar alleen maar van dromen.

Maar je leeft toch ook naar wat je te besteden hebt? Als je minder te besteden hebt leef je vaak heel anders. Nou wil ik niet zeggen dat ik geld uit geef alsof het water is, maar ik doe wel dingen die ik leuk vind. Als ik het geld niet had, dan zou ik ook heel anders leven. Wij hebben de hele inboedel nieuw gekocht, hebben niet op het geld gelet toen we samen gingen wonen. Waarom? We hadden het geld, dus hebben het gelijk maar goed gedaan. Maar als we geen spaargeld hadden gehad, hadden we of tijdelijk met 2e hands spullen gewerkt, of we hadden alles in delen gekocht. Dat is ook niet erg, maar aangezien we vooraf konden en wilden sparen, hebben we het in 1 x kunnen kopen.

Ja, dat is logisch, maar dan kan het nog wel deprimerend werken. Tuurlijk kun je een huisje leuk inrichten met tweedehands spulletjes, maar dat maakt het er niet minder leuk om als je iets nieuws , helemaal voor jezelf, in de winkel kunt kopen
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel minimaal op spaarrekening? - Pagina 4 Empty Re: Hoeveel minimaal op spaarrekening?

Bericht  Lies do 7 apr 2011 - 6:59

Petra* schreef:Wij hebben momenteel mooie bedragen op onze bankrekeningen staan, we hebben beide een mooi salaris en de lasten maken het mogelijk dat we maandelijks goed kunnen sparen.

Wel willen we beide ook leven en geven dan ook geld uit aan kleding,auto's,uit eten ect. Realiseer me dat dit best luxe is helemaal gezien onze leeftijd.
Wel is het zo dat Sander in dienst zit en nu voor de 3e keer op uitzending is geweest. Voor de gezinssituatie niet altijd even fijn maar financieel wel lekker aangezien hij zo'n 15 tot 20 duizend euro toelage mee naar huis neemt.

Mag ik vragen hoelang hij dan weg is voor dat geld?
Lies
Lies
Prater
Prater

Aantal berichten : 767
Punten : 885
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel minimaal op spaarrekening? - Pagina 4 Empty Re: Hoeveel minimaal op spaarrekening?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 4 van 8 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum