Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Hoeveel minimaal op spaarrekening?

+37
Caramba
Aagje!
sonly
Zonnetje
patjuhhh
BJA
RYW
Parisienne
xxjojootjexx
Lejow
_Lacey_
rapa nui
Inge
Winegum
M@niek
Zininzon
Lynn_
Dennenappel
Pannetoet
bo
Travelgurly
Suus
Sarah1985
Arwyn
Atelier Madame
Pien
Ugly Betty
Snoes
Pussycat
Verona
Jeanette
VeryCherry
remover27
blondje1313
Caroow
Monte
Lies
41 plaatsers

Pagina 7 van 8 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende

Ga naar beneden

Hoeveel minimaal op spaarrekening? - Pagina 7 Empty Re: Hoeveel minimaal op spaarrekening?

Bericht  Winegum do 7 apr 2011 - 20:02

Maar er wordt zo vaak gedacht dat het geld aan komt waaien ofzo.Maar dat is hier totaal niet het geval. Ik heb mazzel gehad dat ik geen kostgeld heb hoeven betalen toen ik thuis woonde, dat mijn studie betaald is door mijn ouders. Maar daar komt ook weer bovenop dat is dus maar 70 euro studiefinanciering ontving tijdens mijn eerste studie, niet echt een vetpot. Er werd van mijn ouders verwacht dat ik gesteund werd, anders zou ik wel een aanvullende beurs ontvangen.

Daarnaast werk ik sinds mijn 15e behoorlijk wat uurtjes per week. Heb ik mazzel gehad dat ik op mijn 18e een flinke salarisverhoging kreeg aangezien ik in functie omhoog klom. Dit zorgt er wel voor dat ik net wat meer verdien dan menig andere studenten. Buiten de materiele dingen die ik kreeg heb ik nooit geld gekregen, heb het allemaal zelf gespaard. Voor mij betekende dat keuzes maken.

Ik begrijp goed dat als je studeert en weinig inkomsten hebt maar wel veel uitgaven en geen financiele hulp van ouders of andere personen, dat het dan moeilijk is om niet te sparen. Maar als je gewoon gesetteld bent, een (huur)woning hebt en een vaste baan, dan vind ik dat je wel zou moeten/kunnen sparen. Dan kun je er voor kiezen om het allemaal uit te geven, maar als je geen geld over houdt om te kunnen sparen, dan zou ik toch mijn financiele situatie op de schop nemen. Wellicht dat je vaste lasten te hoog zijn of dat je echt weinig aan inkomsten hebt.

Winegum
Prater
Prater

Aantal berichten : 1283
Punten : 1456
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel minimaal op spaarrekening? - Pagina 7 Empty Re: Hoeveel minimaal op spaarrekening?

Bericht  Parisienne do 7 apr 2011 - 20:02

Helaas hebben ook wij niet zo'n dikke spaarrekening. Wij hebben eerlijk gezegd bijna niks op de spaarrekening staan. Voor mij is het lezen van dit topic dan ook wel enigszins jaloersmakend hoor! Mijn vriend werkt fulltime en ik studeer nog. Ik weet ook dat wij voorlopig deze bedragen ook zeker niet kunnen sparen. Dit omdat ik weet dat wij nooit beiden fulltime zullen werken (ik ga na mijn studie uiteraard parttime werken). Als dit wel zo zou zijn zou ik een heel mooi salaris hebben en zouden we goed kunnen sparen. Vorig jaar kwam onze dochter als een grote verassing en hebben wij onze toekomstplannen even bij moeten stellen. We zijn heel tevreden en gelukkig hoor, met hoe we het nu hebben. Maar op financieel gebied zou ik het toch graag wat 'makkelijker' hebben, zoals een leuk bedrag op een spaarrekening, al is het maar voor wat extra's en voor onvoorziene uitgaven. De komende jaren zullen wij nog onze studieschulden moeten aflossen en gaat mijn vriend weer een opleiding volgen. Wij weten dus dat we het de komende jaren met 'iets minder' moeten doen (waar we overigens goed van rond kunnen komen, genoeg leuke dingen kunnen doen en N. alles kunnen bieden wat ze nodig heeft). Wij hopen dus in de toekomst het wat 'makkelijker' te hebben op financieel gebied.
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Bericht  Gast vr 8 apr 2011 - 7:59

Parisienne schreef:Helaas hebben ook wij niet zo'n dikke spaarrekening. Wij hebben eerlijk gezegd bijna niks op de spaarrekening staan. Voor mij is het lezen van dit topic dan ook wel enigszins jaloersmakend hoor! Mijn vriend werkt fulltime en ik studeer nog. Ik weet ook dat wij voorlopig deze bedragen ook zeker niet kunnen sparen. Dit omdat ik weet dat wij nooit beiden fulltime zullen werken (ik ga na mijn studie uiteraard parttime werken). Als dit wel zo zou zijn zou ik een heel mooi salaris hebben en zouden we goed kunnen sparen. Vorig jaar kwam onze dochter als een grote verassing en hebben wij onze toekomstplannen even bij moeten stellen. We zijn heel tevreden en gelukkig hoor, met hoe we het nu hebben. Maar op financieel gebied zou ik het toch graag wat 'makkelijker' hebben, zoals een leuk bedrag op een spaarrekening, al is het maar voor wat extra's en voor onvoorziene uitgaven. De komende jaren zullen wij nog onze studieschulden moeten aflossen en gaat mijn vriend weer een opleiding volgen. Wij weten dus dat we het de komende jaren met 'iets minder' moeten doen (waar we overigens goed van rond kunnen komen, genoeg leuke dingen kunnen doen en N. alles kunnen bieden wat ze nodig heeft). Wij hopen dus in de toekomst het wat 'makkelijker' te hebben op financieel gebied.

Doordat ik nu al een jaar bij huis zit, vroegtijdig in de ziektewet kwam begin van mn zwangerschap vorig jaar, tegenslag na tegenslag is ongespaarrekening ook bijna leeg! En nu we gister te horen kregen/lazen dat de uwv ook ff veels te weinig had uitbetaald gaan onze laatste spaarcentjes deze maand erbij komen om rekeningen enz te betalen.
Heb goeie hoop dat we ooit wel weer goed kunnen sparen! Tja..na regen komt zonneschijn denk ik maar zo..word wel jaloers als ik zo lees dat jullie zo hard kunnen sparen hoor! poeh he.. nerd

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 8 apr 2011 - 8:46

ik heb altijd leuke dingen gedaan....verre reis gemaakt, elke jaar op vakantie sinds 17de, uitgaan, etc...maar met mate.
Ook werk ik sinds mn 12de elke zomer. Mijn ouders hebben mijn studie + rijbewijs betaald trouwens.

Denk dat het ook heel erg ligt aan wat jouw ouders jou bijgebracht hebben. Mijn ouders vonden het belangrijk dat ik geld ging verdienen, al was het alleen maar om te leren met geld om te gaan, en om nuttig de tijd te besteden tijdens de zomer. Wil dit mijn kids ook bijbrengen, en hoop ook dat zij daarmee een leuk bedrag bij elkaar kunnen sparen tzt.

Gast
Gast

Bericht  RYW vr 8 apr 2011 - 19:53

Ik heb nu geloof ik 68 cent op mijn spaarrekening.

Ik heb dan ook een scheiding achter de rug waarin ik werd opgezadeld met schulden die ik nooit gemaakt had (wel afbetaald dus) en ik zorg voor twee kleine kinderen in mijn eentje. Sparen is een luxe die ik niet heb, ondanks dat ik kei- en keihard werk.

Als mijn vriend bij me intrekt zal daar meer ruimte voor zijn, wij hoeven niet groter te gaan wonen want dit is al een groot huis met 4 slaapkamers en alles erop en eraan, dus de lasten gaan nauwelijks stijgen terwijl er wel een heel inkomen bijkomt.

Ik zou me prettiger voelen als ik wat spaargeld had, maar kriegelig onder de 5000? Nou nee Wink
RYW
RYW
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4484
Punten : 5076
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  RYW vr 8 apr 2011 - 19:57

Lejow schreef:
Coco schreef:

Ik denk dat het heel deprimerend kan zijn wanneer je moet afwegen tussen het één en het ander wat nog niet eens hele grote uitgavens zijn.[/color]

Dat is zeker niet grappig.. als je over een broek van 20 euro al enorme rekensommen moet gaan maken hoe je het dan de rest van de maand eventueel gaat doen.

Eens. Mijn vriend en ik wonen bijna 150 km uit elkaar en moeten elke keer uitrekenen of we het wel kunnen betalen om elkaar te zien (brandstofkosten)... Nou, dat is niet bepaald leuk, nee.
RYW
RYW
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4484
Punten : 5076

Bericht  BJA vr 8 apr 2011 - 21:38

Ik wil niet onder de 2000 euro komen.
BJA
BJA
Prater
Prater

Aantal berichten : 874
Punten : 961
Registratiedatum : 11-12-10

Bericht  Gast vr 8 apr 2011 - 23:40

Ik wil nu niet graag onder de 6000 euro komen, maar dat is ook omdat mijn man een eigen bedrijf heeft en wij wat achter de hand moeten hebben als hij geen werk heeft. Van dit bedrag kunnen we dan zo'n 4 tot 5 maanden van rond komen.

Gast
Gast

Bericht  Gast za 9 apr 2011 - 1:10

Voor meiden met een forse bankrekening; Waarom zoveel spaargeld? Wat denk je dat er gaat gebeuren om het geld voor nodig te zijn?

Dit vraag ik niet omdat ik een oordeel heb of zoveel spaargeld onnodig vind, maar ik ben iemand die genoeg spaargeld op haar rekening wil hebben voor onvoorziene uitgaven zoals een kapotte droger/wasmachine, reparaties aan cv-ketel boven de 100 euro en een APK keuring die wellicht hoger uitvalt dan 200 euro. Wellicht dat ik hier iets in mis en dat ik mijn spaargeld iets moet opkrikken?

Gast
Gast

Bericht  Gast za 9 apr 2011 - 1:40

Atelier Madame schreef:
Nonnevot schreef:Ik zou willen dat ik wat op de spaarrekening had staan. Maar helaas is dat nu nog niet zo.
Ik doe wel mijn best dat het er weer van gaat komen. Normaal had ik altijd minimaal 500 euro erop staan.

Maar hoe komt het dan dat je helemaal niets erop hebt staan? Bedoel zit je dan zo hoog in hypotheek/huur en is de komst van je kindje zo duur dat je gewoon niets overhoud?

Oww ik lees dit nu pas.

Tja hoe komt dat. Ik ben sinds 2 maanden alleenstaande mama en ik heb dus heel wat moeten investeren in mijn appartement. Ik heb de hele inboedel achter gelaten en alles opnieuw aan moeten schaffen.
Plus dan nog eens de vloer en muren in mijn appartement. Dat heeft het meeste gekost.
Dan is het geld zo op helaas.
Maar ik heb nu weer een mooi vooruitzicht dus het komt wel weer !

De komst van mijn zoon heeft het niet veel duurder gemaakt. Dat valt echt reuze mee.

Gast
Gast

Bericht  Gast za 9 apr 2011 - 1:40

Atelier Madame schreef:
Giacomo schreef:Ze is alleenstaande moeder Atelier. Lijkt me dat je het dan niet heel ruim hebt Wink
Ja oke dan snap ik het Wink
Haha bedankt voor je uitleg Giacomo smile

Gast
Gast

Bericht  patjuhhh za 9 apr 2011 - 1:46

het liefst 1000 euro, maar zit er nu weer onder. over een paar maandjes komt er weer wat geld op van de belasting smile
patjuhhh
patjuhhh
Prater
Prater

Aantal berichten : 1070
Punten : 1103

Bericht  Gast za 9 apr 2011 - 5:14

ABE schreef:Voor meiden met een forse bankrekening; Waarom zoveel spaargeld? Wat denk je dat er gaat gebeuren om het geld voor nodig te zijn?

Dit vraag ik niet omdat ik een oordeel heb of zoveel spaargeld onnodig vind, maar ik ben iemand die genoeg spaargeld op haar rekening wil hebben voor onvoorziene uitgaven zoals een kapotte droger/wasmachine, reparaties aan cv-ketel boven de 100 euro en een APK keuring die wellicht hoger uitvalt dan 200 euro. Wellicht dat ik hier iets in mis en dat ik mijn spaargeld iets moet opkrikken?

Wij hebben een leuke bankrekening maar leven ook gewoon, houden van kleding,auto's ect. We hebben momenteel een situatie waarin we dit beide kunnen, uitgeven en sparen! Nog meer uitgeven is niet nodig dus zetten we het op de spaarrekening. Dus niet echt ergens om maar altijd een fijn idee!

Gast
Gast

Bericht  Gast za 9 apr 2011 - 5:17

ABE schreef:Voor meiden met een forse bankrekening; Waarom zoveel spaargeld? Wat denk je dat er gaat gebeuren om het geld voor nodig te zijn?

Misschien als alles tegelijk stuk gaat.. Daarnaast sparen een hele hoop mensen natuurlijk ook voor leuke dingen; vakanties, andere auto, babykamer of bruiloft..

Gast
Gast

Bericht  Zonnetje za 9 apr 2011 - 5:38

Wij sparen inderdaad ook voor grotere dingen, zoals een nieuwe auto, ooit een bruiloft, nieuwe meubels, etc.
Zonnetje
Zonnetje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2589
Punten : 2726

Bericht  Gast za 9 apr 2011 - 7:39

_Donnaa schreef:Misschien als alles tegelijk stuk gaat.. Daarnaast sparen een hele hoop mensen natuurlijk ook voor leuke dingen; vakanties, andere auto, babykamer of bruiloft..

Ik snap wel waarvoor mensen sparen, maar dat was de vraagstelling in het topic niet. De vraagstelling is; Hoeveel wil je minimaal op jouw spaarrekening hebben. Als mensen minimaal € 5000,00 op hun spaarrekening willen hebben, dan zijn ze naar mijn weten niet aan het sparen voor grote uitgaven, maar moet het er gewoon minimaal staan om te staan. Dus vandaar ook de vraag. smile

Gast
Gast

Bericht  Lies za 9 apr 2011 - 7:48

ABE schreef:
_Donnaa schreef:Misschien als alles tegelijk stuk gaat.. Daarnaast sparen een hele hoop mensen natuurlijk ook voor leuke dingen; vakanties, andere auto, babykamer of bruiloft..

Ik snap wel waarvoor mensen sparen, maar dat was de vraagstelling in het topic niet. De vraagstelling is; Hoeveel wil je minimaal op jouw spaarrekening hebben. Als mensen minimaal € 5000,00 op hun spaarrekening willen hebben, dan zijn ze naar mijn weten niet aan het sparen voor grote uitgaven, maar moet het er gewoon minimaal staan om te staan. Dus vandaar ook de vraag. smile

Juist smile
Mijn idee was idd hoeveel wil je altijd minimaal op je spaarrekening hebben. In principe is dan het idee, als je iets wilt kopen, maar je hebt niet meer dan het bedrag waar je niet onder wilt komen, dan koop je dit dus niet ( dingen die noodzakelijk zijn en mensen zonder/met weinig spaargeld daar gelaten)
Lies
Lies
Prater
Prater

Aantal berichten : 767
Punten : 885

Bericht  Inge za 9 apr 2011 - 7:51

Wij spaarde/sparen voor de badkamer die we volgende maand laten verbouwen en onze bruiloft.
Verder willen er graag dat bedrag hebben voor het geval er van alles stuk gaat, er iets gebeurd (overlijden? werkloos? etc), gebruiken we dat voor vakantie en sparen we voor later als we hopelijk kinderen krijgen.
Dus op dit moment is dat het bedrag wat wij minimaal op onze rekening willen hebben, maar ook wat we na ons trouwen willen aansparen voor een minimaal bedrag. Wel zullen we er dan eens wat afhalen en dan weer aansparen
Inge
Inge
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5374
Punten : 6086

Bericht  Gast za 9 apr 2011 - 8:06

Lies schreef:
Juist smile
Mijn idee was idd hoeveel wil je altijd minimaal op je spaarrekening hebben. In principe is dan het idee, als je iets wilt kopen, maar je hebt niet meer dan het bedrag waar je niet onder wilt komen, dan koop je dit dus niet ( dingen die noodzakelijk zijn en mensen zonder/met weinig spaargeld daar gelaten)

Het minimale bedrag dat ik momenteel op mijn spaarrekening heb staat, wil hebben staan, is relatief laag. Ik besef me dat wanneer morgen mijn wasmachine en droger het beiden begeven, ik mijn loon moet aanspreken om het tweede apparaat te kunnen bekostigen. Daarentegen bevind ik me in een luxe positie. Dat wat ik minimaal op mijn spaarrekening wil hebben staan, is ook het bedrag wat ik maandelijks kan sparen.

Zo ben ik bezig met het opknappen van mijn huis en dit kan ik 'gewoon' doen van mijn loon en daarnaast nog sparen (wat ik niet doe, want ik zie zoveel mooi dingen... Embarassed). Maar goed, ik besef me ook dat ze over vier maanden kunnen zeggen dat ik mijn baan kwijt ben en dus moet ik nu ook zorgen voor een buffer. Dus volgende maand, wanneer mijn huis af is, gaan we zorgen voor een nieuw minimaal spaarbedrag, zodat wanneer ik werkloos mocht worden, ik de tijd zonder baan wel kan overbruggen. (Men, ik hoop nooit meer werkloos te worden. Dat terzijde haha)

Gast
Gast

Bericht  Gast za 9 apr 2011 - 8:46

Wij hebben een eigen huis, auto, honden (waarvan 1 vaak ziek), wasmachine en droger van een aantal jaar oud, ga zo maar door. Ik vind dat ik met een eigen huis, een niet al te jonge auto en twee dure honden er goed aan doe om rond de 5000 aan spaargeld te hebben. Alles er boven is vaak voor een doel, vakantie, iets duurs/extra voor in huis, nieuwe auto e.d. Een van onze honden is pas geopereerd: hoppa 600 euro, tijdje daarvoor lag hij een weekend bij een dierenarts, ook 700 euro, auto een beurt en apk, zo 500 euro.

Gast
Gast

Bericht  Gast za 9 apr 2011 - 21:42

.

Laatst aangepast door Coco op di 21 jun 2011 - 7:24; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast

Bericht  Lejow za 9 apr 2011 - 21:52

Coco schreef:

Ik verwacht geen gebeurtenissen, maar als wij eenmaal weten waar wij ons definitief gaan vestigen willen we daar een huis kopen zonder hypotheek. Daarnaast geven wij zonder dat geld uit te geven al genoeg geld uit aan onzin. Een keertje is het leuk geweest en moet er een slotje op. :o

:shock: :shock: :shock:
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659

Bericht  Atelier Madame za 9 apr 2011 - 22:12

Nonnevot schreef:
Atelier Madame schreef:
Nonnevot schreef:Ik zou willen dat ik wat op de spaarrekening had staan. Maar helaas is dat nu nog niet zo.
Ik doe wel mijn best dat het er weer van gaat komen. Normaal had ik altijd minimaal 500 euro erop staan.

Maar hoe komt het dan dat je helemaal niets erop hebt staan? Bedoel zit je dan zo hoog in hypotheek/huur en is de komst van je kindje zo duur dat je gewoon niets overhoud?

Oww ik lees dit nu pas.

Tja hoe komt dat. Ik ben sinds 2 maanden alleenstaande mama en ik heb dus heel wat moeten investeren in mijn appartement. Ik heb de hele inboedel achter gelaten en alles opnieuw aan moeten schaffen.
Plus dan nog eens de vloer en muren in mijn appartement. Dat heeft het meeste gekost.
Dan is het geld zo op helaas.
Maar ik heb nu weer een mooi vooruitzicht dus het komt wel weer !

De komst van mijn zoon heeft het niet veel duurder gemaakt. Dat valt echt reuze mee.
Ooh ja, maar goed dan was je dus juist blij dat je geld achter de hand had om je nieuwe huisje in te richten! smile
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Bericht  Gast za 9 apr 2011 - 22:46

Ik heb ook nog even een vraagje tussendoor. Hebben de meiden met weinig spaargeld wel een uitvaartverzekering?

@ABE: Geen speciale reden waarom er een leuk bedrag op de spaarrekening staat. Het is ook zonde als je dat geld elke maand uitgeeft terwijl het niet nodig is. Wij kopen genoeg leuke dingen, doen genoeg leuke dingen dus het is niet zo dat we ons inhouden. Het is alleen wel fijn om over een aantal jaren een nieuwe auto te kunnen kopen of een andere grote uitgave te kunnen doen.

Gast
Gast

Bericht  Lejow za 9 apr 2011 - 22:48

Ja, die heb ik!
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 7 van 8 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: