Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Hoeveel minimaal op spaarrekening?

+37
Caramba
Aagje!
sonly
Zonnetje
patjuhhh
BJA
RYW
Parisienne
xxjojootjexx
Lejow
_Lacey_
rapa nui
Inge
Winegum
M@niek
Zininzon
Lynn_
Dennenappel
Pannetoet
bo
Travelgurly
Suus
Sarah1985
Arwyn
Atelier Madame
Pien
Ugly Betty
Snoes
Pussycat
Verona
Jeanette
VeryCherry
remover27
blondje1313
Caroow
Monte
Lies
41 plaatsers

Pagina 2 van 8 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende

Ga naar beneden

Hoeveel minimaal op spaarrekening? - Pagina 2 Empty Re: Hoeveel minimaal op spaarrekening?

Bericht  Pien di 5 apr 2011 - 22:12

Giacomo schreef:

600 of 6000? Want 600 is toch niet zo veel?
600, en nee, dat is idd niet veel.
maar zelfs die 600 hadden we niet.

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel minimaal op spaarrekening? - Pagina 2 Empty Re: Hoeveel minimaal op spaarrekening?

Bericht  Atelier Madame di 5 apr 2011 - 22:41

4000
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel minimaal op spaarrekening? - Pagina 2 Empty Re: Hoeveel minimaal op spaarrekening?

Bericht  Arwyn di 5 apr 2011 - 22:41

Nou heb ik zelf wel behoorlijk wat spaargeld, maar mijn vriend niet. Als er iets met onze auto was en we dan opeens 600,- moeten betalen, vind ik dat behoorlijk veel hoor!
We kunnen nu eigenlijk niet sparen, dus dan hakt het er toch wel even in.
Ik wil gewoon zo weinig mogelijk aan mijn spaarrekening zitten en vind het echt niet fijn als er opeens zo'n groot bedrag af moet.
Arwyn
Arwyn
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7279
Punten : 7787
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel minimaal op spaarrekening? - Pagina 2 Empty Re: Hoeveel minimaal op spaarrekening?

Bericht  Gast di 5 apr 2011 - 22:47

nah we hebben nu samen iets van 5000 euro ik heb zo`n 2700 en mijn vriend 2500 want we zijn nu aan het sparen voor de bruiloft maar dit geld zal daarna of op zijn of zo goed als op. Wij kunnen heel moeilijk sparen. We verdienen allebei het minimumloon en kunnen hiervan rondkomen maar veel sparen lukt niet.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel minimaal op spaarrekening? - Pagina 2 Empty Re: Hoeveel minimaal op spaarrekening?

Bericht  Gast di 5 apr 2011 - 22:49

Nou, dan vind ik dat heel knap dat je samen zo'n bedrag op de rekening hebt staan Lily!

Ja 600 euro voor een auto is ook wel veel, maar ik bedoel: 600 euro op zich. Dat moet toch wel binnen een paar maand te betalen zijn als je allebei werkt. Zo bedoelde ik het. Ik betaal garagerekeningen vaak ook gewoon in termijnen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel minimaal op spaarrekening? - Pagina 2 Empty Re: Hoeveel minimaal op spaarrekening?

Bericht  Sarah1985 di 5 apr 2011 - 22:49

wij hebben ook al ee tijdje 0 op de rekening maar kunnen wel zo een nieuwe wasmachine kopen als het zou moeten. Het liefste zou ik ook minstens 1000 op de rekening hebben.
Sarah1985
Sarah1985
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3933
Punten : 4449
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel minimaal op spaarrekening? - Pagina 2 Empty Re: Hoeveel minimaal op spaarrekening?

Bericht  Pien di 5 apr 2011 - 22:53

Giacomo schreef:Ja 600 euro voor een auto is ook wel veel, maar ik bedoel: 600 euro op zich. Dat moet toch wel binnen een paar maand te betalen zijn als je allebei werkt. Zo bedoelde ik het. Ik betaal garagerekeningen vaak ook gewoon in termijnen.
ik hou niet van in termijnen betalen, dit jaar moesten wij ineens 1400 euro terug betalen aan de belastingdienst, ben blij dat we dat op de spaarrekening hebben staan en gewoon in 1 keer konden betalen.
overigens ligt het bij ons wat lastiger qua garage, omdat mijn man werkt bij het bedrijf waar we onze auto lieten maken, hij voelde zich voor lul staan als hij ging zeggen dat hij het in termijnen wilde betalen!

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel minimaal op spaarrekening? - Pagina 2 Empty Re: Hoeveel minimaal op spaarrekening?

Bericht  Suus di 5 apr 2011 - 22:54

Op het moment heb ik helemaal geen spaargeld meer, ik zou wel willen, maar het was het afgelopen half jaar gewoon niet haalbaar. Nu probeer ik elke maand 100 euro te sparen. Hopelijk lukt dat...
Suus
Suus
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8867
Punten : 9058
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel minimaal op spaarrekening? - Pagina 2 Empty Re: Hoeveel minimaal op spaarrekening?

Bericht  Gast di 5 apr 2011 - 23:02

Ik hoop trouwens echt dat ik met een eventuele nieuwe baan over een paar maanden echt kan gaan sparen. Het lijkt me heerlijk om een soort buffer op te kunnen bouwen.

Mag ik vragen hoeveel jullie per maand sparen?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel minimaal op spaarrekening? - Pagina 2 Empty Re: Hoeveel minimaal op spaarrekening?

Bericht  Gast di 5 apr 2011 - 23:04

Ik spaar nu €700 per maand, maar straks bij lange na niet meer natuurlijk.. laughcry

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel minimaal op spaarrekening? - Pagina 2 Empty Re: Hoeveel minimaal op spaarrekening?

Bericht  Gast di 5 apr 2011 - 23:05

Giacomo schreef:Nou, dan vind ik dat heel knap dat je samen zo'n bedrag op de rekening hebt staan Lily!

Ja 600 euro voor een auto is ook wel veel, maar ik bedoel: 600 euro op zich. Dat moet toch wel binnen een paar maand te betalen zijn als je allebei werkt. Zo bedoelde ik het. Ik betaal garagerekeningen vaak ook gewoon in termijnen.

dank je smile En ja als het moet kunnen we wel meer sparen mja dat wil dan zeggen dat we niks meer kunnen kopen ofzo en ja dat willen we ook blijven doen. En mijn vriend heeft ook al gezegd dat hij wil wel sparen maar hij moet dan wel een doel hebben anders lukt hem dat niet.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel minimaal op spaarrekening? - Pagina 2 Empty Re: Hoeveel minimaal op spaarrekening?

Bericht  Gast di 5 apr 2011 - 23:30

het liefst 1000 euro maar 500 is ook geen probleem!
Wij kunnen eindelijk weer eens sparen!
We proberen sowieso 250 euro per maand op de spaarrekening te zetten.
De eerste 3 maanden van het jaar hebben we vreselijk dure maanden gehad dus konden we minder sparen.
Maar deze maand houden we in 1 keer geld over :shock: dus gaat er aan het eind van de maand weer een deel naar de spaar rekening!

We zijn nu aan het sparen voor een rekening van de belastingdienst die eraan komt (1600 euro) We weten het bedrag, de belastingdienst weet er ook van maar wanneer de rekening komt is de vraag!
Het kan zijn dat hij morgen in de bus ligt maar kan ook nog 2 jaar duren (ja leuk die belastingdienst!) Maar dat geld hebben we nu gewoon op de spaar rekening staan dus kan direct betaald worden!
Ook willen we een nieuw bed en 3 a 4 weken met de auto op vakantie.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel minimaal op spaarrekening? - Pagina 2 Empty Re: Hoeveel minimaal op spaarrekening?

Bericht  Travelgurly di 5 apr 2011 - 23:33

Mijn vriend en ik hebben allebei een spaarrekening waar we liever ieder niet onder de €5000,- op willen hebben.



Laatst aangepast door Travelgurly op wo 6 apr 2011 - 0:00; in totaal 1 keer bewerkt
Travelgurly
Travelgurly
Prater
Prater

Aantal berichten : 1086
Punten : 1299
Registratiedatum : 24-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel minimaal op spaarrekening? - Pagina 2 Empty Re: Hoeveel minimaal op spaarrekening?

Bericht  Gast di 5 apr 2011 - 23:38

Marin schreef:Mag ik vragen hoeveel jullie per maand sparen?

Mijn vriend tussen de 250 en 500 euro pm en ik spaar 50 euro pm. We hebben ieder een aparte spaarrekening.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel minimaal op spaarrekening? - Pagina 2 Empty Re: Hoeveel minimaal op spaarrekening?

Bericht  Pien di 5 apr 2011 - 23:43

Paris1985 schreef:wij hebben ook al ee tijdje 0 op de rekening maar kunnen wel zo een nieuwe wasmachine kopen als het zou moeten. Het liefste zou ik ook minstens 1000 op de rekening hebben.

van welk geld doe je dat dan?

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel minimaal op spaarrekening? - Pagina 2 Empty Re: Hoeveel minimaal op spaarrekening?

Bericht  Atelier Madame di 5 apr 2011 - 23:53

Op dit moment spaar ik eigenlijk niet, maar voorheen spaarde ik gemiddeld 200 euro per maand.
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel minimaal op spaarrekening? - Pagina 2 Empty Re: Hoeveel minimaal op spaarrekening?

Bericht  Gast di 5 apr 2011 - 23:57

Pien schreef:
Paris1985 schreef:wij hebben ook al ee tijdje 0 op de rekening maar kunnen wel zo een nieuwe wasmachine kopen als het zou moeten. Het liefste zou ik ook minstens 1000 op de rekening hebben.

van welk geld doe je dat dan?
Salaris?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel minimaal op spaarrekening? - Pagina 2 Empty Re: Hoeveel minimaal op spaarrekening?

Bericht  Pien wo 6 apr 2011 - 0:04

_Donnaa schreef:
Pien schreef:
Paris1985 schreef:wij hebben ook al ee tijdje 0 op de rekening maar kunnen wel zo een nieuwe wasmachine kopen als het zou moeten. Het liefste zou ik ook minstens 1000 op de rekening hebben.

van welk geld doe je dat dan?
Salaris?
maar dat zou betekenen dat als de wasmachine stuk gaat, ze dat van hun lopende rekening kunnen doen, een wasmachine is al gauw 300 euro dus dan kunnen ze toch ook die 300 euro sparen?

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel minimaal op spaarrekening? - Pagina 2 Empty Re: Hoeveel minimaal op spaarrekening?

Bericht  Gast wo 6 apr 2011 - 0:08

Giacomo schreef:
Marin schreef:
Lies schreef:
Marin schreef:Ja 0 euro. :P

Haha Wink

Je wilt niet altijd iets achter de hand hebben voor onvoorziene dingen?

Ja natuurlijk wil ik dat wel, maar ik vind boodschappen belangrijker haha.

+1 :p


+ 1!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel minimaal op spaarrekening? - Pagina 2 Empty Re: Hoeveel minimaal op spaarrekening?

Bericht  Gast wo 6 apr 2011 - 0:08

Pien schreef:
_Donnaa schreef:
Pien schreef:
Paris1985 schreef:wij hebben ook al ee tijdje 0 op de rekening maar kunnen wel zo een nieuwe wasmachine kopen als het zou moeten. Het liefste zou ik ook minstens 1000 op de rekening hebben.

van welk geld doe je dat dan?
Salaris?
maar dat zou betekenen dat als de wasmachine stuk gaat, ze dat van hun lopende rekening kunnen doen, een wasmachine is al gauw 300 euro dus dan kunnen ze toch ook die 300 euro sparen?

Ja maar je hoeft toch niet perse te sparen? Dat ze het geld hebben, zegt niet dat ze het perse op hun spaarrekening moeten zetten. Wie weet hebben ze even andere prioriteiten dan sparen op dit moment. Maar haar man verdient vrij veel, dus in geval van nood zouden ze misschien snel grotere uitgaven kunnen doen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel minimaal op spaarrekening? - Pagina 2 Empty Re: Hoeveel minimaal op spaarrekening?

Bericht  Sarah1985 wo 6 apr 2011 - 0:09

Pien schreef:
_Donnaa schreef:
Pien schreef:
Paris1985 schreef:wij hebben ook al ee tijdje 0 op de rekening maar kunnen wel zo een nieuwe wasmachine kopen als het zou moeten. Het liefste zou ik ook minstens 1000 op de rekening hebben.

van welk geld doe je dat dan?
Salaris?
maar dat zou betekenen dat als de wasmachine stuk gaat, ze dat van hun lopende rekening kunnen doen, een wasmachine is al gauw 300 euro dus dan kunnen ze toch ook die 300 euro sparen?
wij krijgen iedere week loon. We zouden idd kunnen sparen maar hebben een acherstand en gedoe met de belastingdienst die we heel veel moeten betalen vandaar dat sparen op dit moment niet gaat
Sarah1985
Sarah1985
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3933
Punten : 4449
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel minimaal op spaarrekening? - Pagina 2 Empty Re: Hoeveel minimaal op spaarrekening?

Bericht  Pussycat wo 6 apr 2011 - 0:10

Ik spaar alles wat er binnen komt.
Ik betaal mijn rekeningen en de boodschappen en 1 keer in de 2 a 3 maanden maak ik geld over naar onze spaarrekening.
Ook vakantiegeld, eindejaarsuitkering etc.. gaat naar de spaar.
In 1 jaar tijd kan ik daarmee 15.000 sparen. Teniminste... afgelopen jaar. Nu kijken hoe het dit jaar gaat.

Pussycat
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3713
Punten : 4220
Registratiedatum : 28-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel minimaal op spaarrekening? - Pagina 2 Empty Re: Hoeveel minimaal op spaarrekening?

Bericht  Pien wo 6 apr 2011 - 0:15

Marin schreef:

Ja maar je hoeft toch niet perse te sparen? Dat ze het geld hebben, zegt niet dat ze het perse op hun spaarrekening moeten zetten. Wie weet hebben ze even andere prioriteiten dan sparen op dit moment. Maar haar man verdient vrij veel, dus in geval van nood zouden ze misschien snel grotere uitgaven kunnen doen.

natuurlijk hoef je niet te sparen maar met het hebben van een koophuis én een eigen bedrijf lijkt het mij geen overbodige luxe om wat spaargeld te hebben...

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel minimaal op spaarrekening? - Pagina 2 Empty Re: Hoeveel minimaal op spaarrekening?

Bericht  Sarah1985 wo 6 apr 2011 - 0:25

het is zeker handiger om spaargeld te hebben met een koophuis en een eigen bedrijf. Maarja met een eigen bedijf loop je ook het risico dat je weken zonder werk zit en zonder werk zitten is geen geld. En dat hebben wij net 2 maand gehad, we hadden toen geld op de spaar zodat we daar van konden leven. En dat is nu op.
Sarah1985
Sarah1985
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3933
Punten : 4449
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel minimaal op spaarrekening? - Pagina 2 Empty Re: Hoeveel minimaal op spaarrekening?

Bericht  Pien wo 6 apr 2011 - 0:29

Paris1985 schreef:het is zeker handiger om spaargeld te hebben met een koophuis en een eigen bedrijf. Maarja met een eigen bedijf loop je ook het risico dat je weken zonder werk zit en zonder werk zitten is geen geld. En dat hebben wij net 2 maand gehad, we hadden toen geld op de spaar zodat we daar van konden leven. En dat is nu op.
ik bedoel het ook zeker niet als aanval op jou hoor Paris, ik weet ook dat jij zoveel gedoe hebt gehad met wachten op je loon enz... ik vroeg het me gewoon af!

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel minimaal op spaarrekening? - Pagina 2 Empty Re: Hoeveel minimaal op spaarrekening?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 8 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum