Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Hoeveel minimaal op spaarrekening?

+37
Caramba
Aagje!
sonly
Zonnetje
patjuhhh
BJA
RYW
Parisienne
xxjojootjexx
Lejow
_Lacey_
rapa nui
Inge
Winegum
M@niek
Zininzon
Lynn_
Dennenappel
Pannetoet
bo
Travelgurly
Suus
Sarah1985
Arwyn
Atelier Madame
Pien
Ugly Betty
Snoes
Pussycat
Verona
Jeanette
VeryCherry
remover27
blondje1313
Caroow
Monte
Lies
41 plaatsers

Pagina 8 van 8 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8

Ga naar beneden

Hoeveel minimaal op spaarrekening? - Pagina 8 Empty Re: Hoeveel minimaal op spaarrekening?

Bericht  Gast za 9 apr 2011 - 23:22

Ik ook. Jij niet dan Birgit? Ik zou dat sowieso wel afsluiten geloof ik. Ook als ik 10000 euro op de rekening heb staan. Je weet toch niet wat de toekomst brengt en waar je die 10000 euro voor nodig hebt.

Weet je wat het probleem hier altijd is. Dan ben ik aan het sparen, gaat lekker en heb ik eindelijk eens wat op de spaarrekening staan. Gaat de wasmachine kapot ofzo. Of de vaatwasser, nu in ons geval. Ding is 2 jaar oud en waarom hij kapot is mag Joost weten. Ik hoop dat het binnen de garantie valt, want dan is er niks aan de hand. Maar er zijn altijd wel zulke dingen waardoor je gewoon weinig tot niet kan sparen. Echt irritant!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel minimaal op spaarrekening? - Pagina 8 Empty Re: Hoeveel minimaal op spaarrekening?

Bericht  Lejow za 9 apr 2011 - 23:24

Giacomo schreef:Ik ook. Jij niet dan Birgit? Ik zou dat sowieso wel afsluiten geloof ik. Ook als ik 10000 euro op de rekening heb staan. Je weet toch niet wat de toekomst brengt en waar je die 10000 euro voor nodig hebt.

Weet je wat het probleem hier altijd is. Dan ben ik aan het sparen, gaat lekker en heb ik eindelijk eens wat op de spaarrekening staan. Gaat de wasmachine kapot ofzo. Of de vaatwasser, nu in ons geval. Ding is 2 jaar oud en waarom hij kapot is mag Joost weten. Ik hoop dat het binnen de garantie valt, want dan is er niks aan de hand. Maar er zijn altijd wel zulke dingen waardoor je gewoon weinig tot niet kan sparen. Echt irritant!

Dat ken ik...
Eindelijk spaargeld.... auto kapot
Eindelijk weer spaargeld.... laptop kapot..
And onnnnnnn And onnnnnnnnnn Evil or Very Mad
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel minimaal op spaarrekening? - Pagina 8 Empty Re: Hoeveel minimaal op spaarrekening?

Bericht  Gast za 9 apr 2011 - 23:32

Ja erg he? Vakantiegeld komt ook altijd ongeveer rond de apk keuring en dan is er wel weer iets kapot wat natuurlijk bijna nooit gebeurd en wat weer veel geld kost. Nou, dag vakantiegeld!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel minimaal op spaarrekening? - Pagina 8 Empty Re: Hoeveel minimaal op spaarrekening?

Bericht  sonly zo 10 apr 2011 - 1:30

Giacomo schreef:
Weet je wat het probleem hier altijd is. Dan ben ik aan het sparen, gaat lekker en heb ik eindelijk eens wat op de spaarrekening staan. Gaat de wasmachine kapot ofzo. Of de vaatwasser, nu in ons geval. Ding is 2 jaar oud en waarom hij kapot is mag Joost weten. Ik hoop dat het binnen de garantie valt, want dan is er niks aan de hand. Maar er zijn altijd wel zulke dingen waardoor je gewoon weinig tot niet kan sparen. Echt irritant!

Offtopic, maar daar is een wet over. Weet niet meer precies hoe die heet, maar bij bepaalde aparaten mag je een bepaalde levensduur verwachten. Een vaatwasser 'hoort' vast wel meer dan 2 jaar mee te gaan, dus zelfs als er geen garantie meer op zit, zou ik er mee terug gaan (en even googelen op die wet) Dan krijg je misschien niet alles kosteloos vergoed, maar misschien zou je bijvoorbeeld wel korting op reparatie kosten kunnen krijgen.

Ontopic dan ook nog maar even:
Ik wil eigenlijk 3000 euro op m'n spaarrekening houden. Zit er nu 100 euro onder, maar heb net weer werk, dus die 100 euro erbij moet dan ook wel weer lukken. Ben ook nog student, dus op zich niks te klagen!


Laatst aangepast door sonly op zo 10 apr 2011 - 10:28; in totaal 1 keer bewerkt
sonly
sonly
Prater
Prater

Aantal berichten : 823
Punten : 887
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel minimaal op spaarrekening? - Pagina 8 Empty Re: Hoeveel minimaal op spaarrekening?

Bericht  Gast zo 10 apr 2011 - 1:38

Haha, herkenning.

Ben ik eindelijk heerlijk op dreef; Belastingaanslag. Ben ik eindelijk heerlijk op dreef; Moet ik zonodig te hard rijden en ervoor worden gepakt. Ben ik eindelijk heerlijk op dreef; Ketel stuk. Ben ik heerlijk op dreef; Televisie naar de maan. Etc.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel minimaal op spaarrekening? - Pagina 8 Empty Re: Hoeveel minimaal op spaarrekening?

Bericht  Gast zo 10 apr 2011 - 3:50

Wij willen niet onder de 10.000 uitkomen.
We hebben nu flink wat meer maar goed, na de bouwvak gaan we verbouwen dus dan slinkt het alweer.
Maar onder de 10.000 willen we liever niet zodat als we voor een onverwachte uitgave komen te staan we het gewoon kunnen betalen. Plus dat we t.z.t. nog eens willen verhuizen...

Wij hoeven overigens niks te laten. Wij sparen niet direct een vast bedrag per maand, wij sparen wat er over is.
De ene maand geven we (nou ja, met name ik...) meer uit dan de andere maand en blijft er dus meer of minder over om te sparen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel minimaal op spaarrekening? - Pagina 8 Empty Re: Hoeveel minimaal op spaarrekening?

Bericht  Gast zo 10 apr 2011 - 6:11

Atelier Madame schreef:
Nonnevot schreef:
Atelier Madame schreef:
Nonnevot schreef:Ik zou willen dat ik wat op de spaarrekening had staan. Maar helaas is dat nu nog niet zo.
Ik doe wel mijn best dat het er weer van gaat komen. Normaal had ik altijd minimaal 500 euro erop staan.

Maar hoe komt het dan dat je helemaal niets erop hebt staan? Bedoel zit je dan zo hoog in hypotheek/huur en is de komst van je kindje zo duur dat je gewoon niets overhoud?

Oww ik lees dit nu pas.

Tja hoe komt dat. Ik ben sinds 2 maanden alleenstaande mama en ik heb dus heel wat moeten investeren in mijn appartement. Ik heb de hele inboedel achter gelaten en alles opnieuw aan moeten schaffen.
Plus dan nog eens de vloer en muren in mijn appartement. Dat heeft het meeste gekost.
Dan is het geld zo op helaas.
Maar ik heb nu weer een mooi vooruitzicht dus het komt wel weer !

De komst van mijn zoon heeft het niet veel duurder gemaakt. Dat valt echt reuze mee.

Ooh ja, maar goed dan was je dus juist blij dat je geld achter de hand had om je nieuwe huisje in te richten! smile

Ja gelukkig wel ! En ik zal enorm opgelucht zijn als ik het weer kan aanvullen ! Dit voelt niet lekker niks achter de hand hebben !

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel minimaal op spaarrekening? - Pagina 8 Empty Re: Hoeveel minimaal op spaarrekening?

Bericht  Gast zo 10 apr 2011 - 8:21

Giacomo schreef:Ik ook. Jij niet dan Birgit? Ik zou dat sowieso wel afsluiten geloof ik. Ook als ik 10000 euro op de rekening heb staan. Je weet toch niet wat de toekomst brengt en waar je die 10000 euro voor nodig hebt.


Ja, ik heb er zelf ook 1. Ik vroeg me alleen af of de mensen die weinig/geen spaargeld hebben hier ook wel rekening mee houden.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel minimaal op spaarrekening? - Pagina 8 Empty Re: Hoeveel minimaal op spaarrekening?

Bericht  Aagje! ma 11 apr 2011 - 0:14

Ik wil minimaal 4000 op de spaar rekening hebben staan. En dat staat er nu ook op.
Aagje!
Aagje!
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1539
Punten : 1735
Registratiedatum : 09-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel minimaal op spaarrekening? - Pagina 8 Empty Re: Hoeveel minimaal op spaarrekening?

Bericht  Caramba ma 11 apr 2011 - 1:00

Hier staat er minimaal 1000 op de spaarrekening. Nu natuurlijk wel meer.
Ik spaar iedere maand 200 euro.
Caramba
Caramba
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3918
Punten : 4017
Registratiedatum : 08-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel minimaal op spaarrekening? - Pagina 8 Empty Re: Hoeveel minimaal op spaarrekening?

Bericht  Bolleke ma 11 apr 2011 - 1:04

Een paar honderd euro zou ik heel fijn vinden, maar helaas is mijn spaarrekening bijna leeg. Vanaf het begin van het jaar al een aantal onverwacht hoge kosten gehad en nu heb ik dus nog maar rond de 100 euro erop. Duizenden euro's zou leuk zijn, maar voorlopig ben ik al blij met een paar honderd.
Bolleke
Bolleke
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1962
Punten : 2096
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel minimaal op spaarrekening? - Pagina 8 Empty Re: Hoeveel minimaal op spaarrekening?

Bericht  MissD ma 11 apr 2011 - 1:49

Wij proberen altijd om en nabij de 5000euro spaargeld te hebben. Inderdaad voor als 1 van ons tijdelijk zonder werk zou komen te zitten, dat onze vaste lasten in ieder geval betaald kunnen worden.
Alles wat we daarboven zitten is meegenomen.

Tegenwoordig doen we ook een apart potje waar we ieder 50euro per maand in doen voor vakantie.
Verder sparen we 500euro per maand, soms meer soms iets minder.

MissD
Prater
Prater

Aantal berichten : 1192
Punten : 1212
Registratiedatum : 09-12-10
Woonplaats : Brabant

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel minimaal op spaarrekening? - Pagina 8 Empty Re: Hoeveel minimaal op spaarrekening?

Bericht  Gast ma 18 apr 2011 - 6:47

Mijn moeder vindt trouwens dat ik/wij teveel geld uitgeven.
Ze vindt de bruiloft te duur, ik ga teveel naar concerten, ik koop teveel kleding.
Elke keer heb ik weer zoiets: hoezo? als we het toch kunnen betalen en we sparen hartstikke goed.
Zo hebben we je niet opgevoed krijg ik dan te horen.

Ik moest hier ineens aan denken toen ik mijn moeder net sprak en zei dat ik iets gekocht had wat ik leuk vond, toen kreeg ik namelijk weer dezelfde opmerking: dat ik teveel geld uit geef.

Sommige mensen potten al hun geld op, daar zijn mijn ouders een goed voorbeeld van.
Die vinden het volgens mij pas goed als je rond de € 25.000 aan spaargeld hebt ofzo Rolling Eyes

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel minimaal op spaarrekening? - Pagina 8 Empty Re: Hoeveel minimaal op spaarrekening?

Bericht  Gast ma 18 apr 2011 - 6:57

Ik heb geen spaargeld... Ik spaar alleen tijdelijk voor bijvoorbeeld een vakantie, maar heb niks achter de hand. Vind ik ook niet zo nodig, ik heb alleen verantwoordelijkheid over mezelf.

Oja, ik heb een (gedeeld) huurhuis, geen auto, geen kinderen, dus ik vind dat het wel kan. Als ik mijn baan verlies dan ga ik gewoon direct aan de slag in een callcenter ofzo en dan zoek ik ondertussen verder. No big deal allemaal Very Happy


Laatst aangepast door Noa op ma 18 apr 2011 - 7:08; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel minimaal op spaarrekening? - Pagina 8 Empty Re: Hoeveel minimaal op spaarrekening?

Bericht  Gast ma 18 apr 2011 - 7:06

Op het moment even niets. Ik heb een auto van de zaak en woon in een huurhuis dus ik maak me er op dit moment niet al teveel zorgen over. Ik verwacht binnen 2 maanden weer te kunnen sparen en zet mijn vakantiegeld ook op mijn spaarrekening.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel minimaal op spaarrekening? - Pagina 8 Empty Re: Hoeveel minimaal op spaarrekening?

Bericht  Gast ma 18 apr 2011 - 7:09

Birgit schreef:Mijn moeder vindt trouwens dat ik/wij teveel geld uitgeven.
Ze vindt de bruiloft te duur, ik ga teveel naar concerten, ik koop teveel kleding.
Elke keer heb ik weer zoiets: hoezo? als we het toch kunnen betalen en we sparen hartstikke goed.
Zo hebben we je niet opgevoed krijg ik dan te horen.

Ik moest hier ineens aan denken toen ik mijn moeder net sprak en zei dat ik iets gekocht had wat ik leuk vond, toen kreeg ik namelijk weer dezelfde opmerking: dat ik teveel geld uit geef.

Sommige mensen potten al hun geld op, daar zijn mijn ouders een goed voorbeeld van.
Die vinden het volgens mij pas goed als je rond de € 25.000 aan spaargeld hebt ofzo Rolling Eyes
Waar bemoeit ze zich mee, je bent een volwassen vrouw en volgens mij ga je hartstikke verstandig met je geld om. Ik zou je moeder dit gewoon eens duidelijk zeggen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel minimaal op spaarrekening? - Pagina 8 Empty Re: Hoeveel minimaal op spaarrekening?

Bericht  luenca ma 18 apr 2011 - 8:58

5000 euro.
luenca
luenca
Prater
Prater

Aantal berichten : 1134
Punten : 1458
Registratiedatum : 01-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel minimaal op spaarrekening? - Pagina 8 Empty Re: Hoeveel minimaal op spaarrekening?

Bericht  rapa nui ma 18 apr 2011 - 23:37

Noa schreef:
Birgit schreef:Mijn moeder vindt trouwens dat ik/wij teveel geld uitgeven.
Ze vindt de bruiloft te duur, ik ga teveel naar concerten, ik koop teveel kleding.
Elke keer heb ik weer zoiets: hoezo? als we het toch kunnen betalen en we sparen hartstikke goed.
Zo hebben we je niet opgevoed krijg ik dan te horen.

Ik moest hier ineens aan denken toen ik mijn moeder net sprak en zei dat ik iets gekocht had wat ik leuk vond, toen kreeg ik namelijk weer dezelfde opmerking: dat ik teveel geld uit geef.

Sommige mensen potten al hun geld op, daar zijn mijn ouders een goed voorbeeld van.
Die vinden het volgens mij pas goed als je rond de € 25.000 aan spaargeld hebt ofzo Rolling Eyes
Waar bemoeit ze zich mee, je bent een volwassen vrouw en volgens mij ga je hartstikke verstandig met je geld om. Ik zou je moeder dit gewoon eens duidelijk zeggen.

Is misschien ook een kwestie van bezorgdheid en dat je toch altijd een beetje kind blijft in hun ogen. En dat ze inderdaad zelf een ander uitgavenpatroon hebben. Dat was / is het in elk geval bij mijn ouders. Dus het is soms wat vervelend dat ze zich er mee bemoeien omdat je al volwassen bent en je er verstandig mee om gaat. Maar is ook wel erg lief en ik ben blij dat ik ze nog heb en dat ze zich af en toe zorgen om me maken. Maar toen ik mijn meubels etc. kost heb ik de prijzen bv. niet aan mijn ouders verteld omdat die dit idiote bedragen vonden. Zij zijn dat helemaal niet gewent, is al heel lang geleden dat ze zelf zulke dingen nieuw hebben gekocht of ze kopen dingen 2e hands. Dus ze waren bang dat ik te veel uitgaf.
rapa nui
rapa nui
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2402
Punten : 2690
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel minimaal op spaarrekening? - Pagina 8 Empty Re: Hoeveel minimaal op spaarrekening?

Bericht  Blond di 19 apr 2011 - 1:03

Ik wil niet minder dan 5000 euro spaargeld hebben.
Blond
Blond
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel minimaal op spaarrekening? - Pagina 8 Empty Re: Hoeveel minimaal op spaarrekening?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 8 van 8 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum