Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Zwangerschapstopic vanaf 12 weken

+23
Rupsie
Theezakje13
kletskousje
Annie24
Miekie
Novalee
Happydobby
Mizzie
Fearie
Dora
Nana
Mel
blondje1313
Mamsie
Liadan
Pien
Laced
Chelle
chipa
Smaragdje
Bruintje Beer
schuddebuikje
Limburg85
27 plaatsers

Pagina 16 van 40 Vorige  1 ... 9 ... 15, 16, 17 ... 28 ... 40  Volgende

Ga naar beneden

Zwangerschapstopic vanaf 12 weken - Pagina 16 Empty Re: Zwangerschapstopic vanaf 12 weken

Bericht  blondje1313 do 7 apr 2011 - 18:47

Goeiemorgen!
@Happydobby, wat leuk dat je vriend juist mee wil naar een cursus, ik geloof niet dat mijn man dat (op één keer een partneravond na) ziet zitten. Maar waar is jou man bang voor dan, dat hij jou pijn ziet hebben maar niet weet wat hij moet doen? Mijn man vind de 3D echo eigenlijk onzin, maar hij weet dat ik het graag wil, dus komt ie er gelukkig wel!
@Bruintje beer, begrijpt je dochter ook dat er een broertje of zusje komt? Lijkt me zo speciaal.
Hoe weten ze zonder echo dat er een groeiachterstand is, kunnen ze dat zo goed voelen?
@Chelle, hopelijk heb je vannacht beter geslapen, zittend slapen klinkt nou niet echt ontspannen!
Fijn dat de echo gisteren goed was en dat jullie meisje ook goed gegroeid is. Was het nog leuk om gedag te zeggen op het werk?
Ik word redelijk verwend met echo’s, heb er eentje extra met 7 weken gehad omdat ik me wat zorgen maakte omdat ik een beetje bloedverlies had (schaam me achteraf wel dat ik daar zo moeilijk over deed, want het was echt maar een beetje…), toen de normale die ze doen bij de intake met 8 weken. Daarna met 10 weken de termijnecho. Straks ergens anders de 20 weken echo en bij de verloskundige met 34 weken een liggingsecho.
@Novalee, bedankt voor de informatie over de 3D echo, het is dus best een ruime marge waarin ze zeggen dat het de beste tijd is. De foto’s zien er leuk uit, maar mijn man wist zeker dat het toch wel een voetje is hoor, en geen handje! Alle baby’s hebben toch een wipneusje dacht ik? Wel heel lief dat je kushandjes hebt gekregen!
Fijn dat jullie zoveel cadeau hebben gekregen van je schoonouders! Mijn ouders willen wel een wipstoeltje ofzo geven, maar niet iets superduurs. En mijn schoonouders geven geld na de geboorte. Mijn schoonmoeder koopt wel heel veel kleinigheidjes en geeft mij ook af en toe 50 euro om wat leuks te kopen.
Zit magnesium trouwens niet gewoon (in niet hele grote hoeveelheden) in water?
@Kruumel, geen idee waar de gratis gym is, de verloskundige had het daarover, heb er alleen verder nog niks mee gedaan omdat het nog zo vroeg is. Wat vervelend van je collega, hopelijk is alles toch goed.
@Chipa, verantwoorde koekjes (met vezels, time outs ofzo) zullen toch nog wel kunnen? Wel balen dat je zo beroerd was. Volgens mij ligt het ook aan de ligging van de baby hoe goed en vaak je hem voelt (maar ik weet er niks van hoor….)
Vervelend van de accu (en dat ze dan niet laten weten dat ze een dag later komen).
@Schuddebuikje, zwangerschapszwemmen klinkt ook erg leuk. Hier was het vooral ’s morgens erg mooi weer, ’s middags viel het toch wat tegen, jammer!
@Pien, qua kleding kan ik niet helpen, draag nog gewoon mijn gewone kleren (ik vind ook dat je nog niks ziet, anderen beweren van wel, maar volgens mij had ik dat buikje toch altijd al!)
@Laced, mijn nichtje moet ook een spuit met antistoffen halen, ik heb bloedgroep O negatief, dus verder niks bijzonders. Fijn dat je het hartje hebt gehoord. Hopelijk was het naar wens bij de bedrijfsarts. Wij hebben hier voor mijn man ook Roosvicee Ferro staan, maar volgens mijn man is het echt heel vies!
@Pien, wij hebben nog niets gekocht voor de baby. Wel heb ik voor 250 euro inmiddels kleding voor mezelf aangeschaft (in de opruiming een hoop broeken, jurken en veel basics van de hema).
Vanmiddag gaan we een tweedehands box en misschien ook een maxi cosi kopen, dan zijn we daarin in totaal 50 euro kwijt.
Het kamertje is al geschilderd (hebben we vorig jaar gedaan, toen het huis af was hebben we in alle slaapkamers de muren meteen een kleurtje gegeven), er moeten alleen nog nieuwe gordijnen in en misschien een leuke lamp. En eigenlijk wil ik wel een muurschildering of muurstickers.
De jas van bonprix ziet er wel redelijk uit, misschien maar gewoon bestellen (al heb ik niet altijd goede ervaringen met bonprix…)
@Woezel, ik hoop ook voor je dat de vliezen dan ’s nachts breken, maar dat mag nog wel een tijdje duren toch?
@Smaragdje, gefeliciteerd! Is je zoon om 1 uur ’s middags geboren! Fijn dat je alweer thuis bent!
@Mamarosa, bedankt nog voor de uitleg (mijn ticker loopt 1 dag achter, maar heb geen zin om hem aan te passen…). Wat heb je een mooie meiden gekregen!
@Teigertje, wel heel bijzonder dat jij dus wel een partner heeft die precies weet hoe jij je voelt!
De babydump in Eindhoven is maandag wel open, heb op de site gekeken. We hebben besloten best meer voor een kamertje uit te willen geven als het langer mee kan (dus als het ook als kinder- en eventueel tienerkamer mee kan).
Bij ons is de kans aanwezig dat de baby op mijn man zijn verjaardag komt, dat gebeurt hopelijk niet ! (22 september)
Nu vlug opzoeken waar mijn collega woont, heb vandaag een cursus en zou met een collega meerijden, maar die moet te ver omrijden als ze me thuis ophaalt, dus moet ik eerst naar een andere collega. Ben benieuwd hoe de cursus is, heb mijn huiswerk niet gedaan….

blondje1313
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2484
Punten : 2628
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwangerschapstopic vanaf 12 weken - Pagina 16 Empty Re: Zwangerschapstopic vanaf 12 weken

Bericht  Laced do 7 apr 2011 - 19:31

Goedemorgen allemaal!

Wat schrijven jullie veel! Ik lees wel allemaal mee vanaf mijn mobiel, maar reageren via mijn mobiel vind ik zo irritant, dus nu maar even op mijn werk.

Smaragdje: Allereerst natuurlijk gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoon! Hoop dat alles goed is gegaan. Ben wel erg benieuwd naar je verhaal en natuurlijk naar de naam van de kleine man.

Pien: Floradix gaf de verloskundige ook aan inderdaad. Ga vandaag maar even in het dorp kijken. Hoe gaat het eigenlijk met jou? Heb je veel last van je bekken? Je zit nu volledig thuis toch? Ik zal van de week eens even met de bon bekijken hoeveel wij al hebben uitgegeven. Wij hebben in ieder geval de kinderwagen en maxi-cosi overgenomen van onze buren voor 150 euro. De kinderwagen is dan echt helemaal compleet met muskieten net, parasol, voetenzak, regenhoes etc etc. We hebben de rest wel allemaal nieuw gekocht, daarvoor moesten we eigenlijk 1700 euro betalen, maar met de korting van mijn man komen we uit op 1000 euro. We mochten de kinderkamer uitzoeken van mijn ouders, dus we hoeven dadelijk nog maar 500 euro zelf betalen. We moeten nu nog de aankleding, accesoires en kleding nog kopen. Daar wachten we nog even mee tot de 18e, dan hopen we nl. te weten wat het geslacht is.

Novalee: Helemaal vergeten te zeggen dat je hele mooie foto's hebt geplaatst van de kleine! Wauw! In eerste instantie had ik zoiets "nee dat hoeft voor mij niet", maar als ik dit zo heb gezien begin ik toch te twijfelen. Vanavond maar eens met manlief over hebben.

Woezel: Fijn dat de tuin bijna klaar is. Bij ons hebben ze gisteren graszaad gestrooid, dus hopen dat het snel gaat groeien.

Chelle: Fijn dat de kleine goed is gegroeid! Toch weer een geruststelling! Veel plezier vandaag met het afscheid nemen van je collega's! Hopelijk stopt je baas dan ook met de dagelijkse telefoontjes nu je toch echt met verlof gaat! Ohh, en je nieuwe uggs krijg je vandaag! Nou, ben benieuwd!

teigertje: Jij vroeg een tijdje geleden toch waar ik woonde in Brabant? Ik woon in de omg. van Eindhoven. Klein dorpje daarnaast! Oeh, vandaag naar de tandarts. Bah.. Nou, ik denk dat de tandarts wel trots op me zal zijn als ik weer moet komen, normaal poets ik 2 keer op een dag mijn tanden, maar nu wel 5x dus hij kan me niet betrappen op gaatjes hopelijk! ;-). Veel succes bij de verloskundige!

Zo.. volgens mij heb ik nu wel op iedereen gereageerd! Gisteren dus bij de bedrijfsarts geweest. We hebben afgesproken dat we met een opbouwschema gaan werken. Volgende week begin ik met 5x2 uur, die week erop 5x3 uur en die week erop 5x4. Even kijken of dat te doen is. Wel fijn dat het nu gewoon "vaststaat". Verder bijna weekend! Vanavond gaat manlief met mijn zus even tennissen, dus dan ga ik maar even kijken. Verder niet veel op de planning. Hopelijk wordt het een beetje mooi weer dat ik in de tuin kan gaan zitten. Maar dan moet mijn man eerst maar eens alles uit de schuur halen.. Ik ga daar zelf niet mee tillen. Ik zit nu op mijn werk en de kleine is echt druk aan het schoppen in mijn buik! Ik vind het zo bijzonder.. Owja, gisteren ook bij de fysio geweest, gelijk maar even mijn excuses gemaakt haha! Voelde me zo schuldig.. Moet nu volgende week weer terugkomen. Vanmiddag ga ik maar eens mijn kaarten van ons huwelijk inplakken in een fotoalbum. Ben ook bezig op de hema site met het maken van een fotoboek, maar het zijn zoveel foto's, soms heb ik er gewoon even geen zin meer in ;-). Moet vanmiddag ook even bioscoopkaartjes kopen. Stomme vraag, maar kun je die dingen nog ergens anders kopen dan bij de bioscoop? Sorry, misschien echt een hele blonde vraag ;-).

Laced
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1634
Punten : 1993
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Bruintje Beer do 7 apr 2011 - 19:35

blondje1313 schreef: @Bruintje beer, begrijpt je dochter ook dat er een broertje of zusje komt? Lijkt me zo speciaal.
Hoe weten ze zonder echo dat er een groeiachterstand is, kunnen ze dat zo goed voelen?
Ze weet dat mama wel een baby in de buik heeft want ze doet mijn shirt naar boven en geef dan een handkusje/kusje op mijn buik. Maar ik denk als de baby geboren is dat het voor haar duidelijker is want dan ziet ze het echt.

De vk voelt aan je buik en rond 25 weken kunnen ze heel goed voelen hoe je baby groeit in de buik. Ik had bij S. een vrij bescheiden buikje met 30 weken en kreeg toen ineens een echo om te kijken of de VK ook gelijk had kwa achterstand en dit was zo. Dus ben toen naar het zkh gestuurd en ben daar in de gaten gehouden dmv echo's met 35 weken groeide ze haar eigen lijntje.
Maar deze baby ligt w.s. voor op de groei wat ze kon voelen vorige keer maar heb nu dus maandag op eigen iniatief(en de vk vond dit goed voor mijn geruststelling omdat ik best wel onzeker ben geworden door mijn andere zwagerschappen) een groeiecho bij de VK.
Bruintje Beer
Bruintje Beer
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2864
Punten : 2925
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Chelle do 7 apr 2011 - 21:03

Goedemorgen meiden!!

Wat zijn jullie er weer vroeg bij!

@ Pien, ik dacht altijd dat die 32 weken echo standaard was. Maar inderdaad, bij de 20 weken echo zei ze dat er bij 32 weken nog eens naar de placenta gekeken zou worden. Alleen snapte ik toen niet wat ze bedoelde. Werd verder ook niet uitgelegd.

@ Chipa, hahahaa gekke druif?? Leuke uitspraak! Laughing Joh, als het toch zo'n gekke druif is zou ik gewoon zeggen wat ik nodig heb.

@ Kruumel, wat rot voor je collega zeg!! Nu maar hopen voor haar dat het toch goed zal gaan. Goed dat je je kadotje nog maar even in de auto had gelaten....

@ Teigertje, nog gefeliciteerd met het jubileum van je schoonouders! Tja, als jij druk bent is uk rustig en andersom. Heerlijk he!? haha!!
Succes vandaag bij de tandarts en bij de vk.

@ Blondje, ik ga vandaag langs op mijn werk. Ik verwacht alleen niet dat het "leuk" gaat worden omdat hij altijd sarcastische opmerkingen kan maken. Ik ga er maar vanuit dat het deze keer ook gaat gebeuren. (of ik tijdens mijn verlof niet nog even wat thuis kan gaan werken aangezien ik al een tijdje thuis ben geweest....) Hoe bedoel je ik ken hem een beetje. hahaa!! Gelukkig gaat mijn man mee dus kan hij me lekker steunen...
Ik lees dat je een (tweedehandse)box gaat kopen en een kamertje bij de babydump. Nu heb ik een kamer bij de babydump gekocht en we kregen daar een gratis box bij! Misschien een tipje om eerst even te kijken of dit bij jullie ook zo is voordat je ineens met 2 boxen zit?
Succes met je cursus vandaag!!

@ Laced, volgens mij kun je bioskaartjes niet ergens anders kopen. haha!!
Fijn dat je met de bedrijfsarts een plan heb kunnen maken. Is toch fijn te weten wat er verwacht wordt. Nu hopen dat het allemaal gaat lukken zoals je wil.

@ All,
Ik ga nu maar gauw douchen want mijn vriendin komt zo langs. Vanmiddag dus nog naar mijn werk...
Dit weekend wordt mooi weer dus wordt lekker genieten! Moet ook nog foto's maken van kamertje dus die volgen ook nog! :-)

Fijne dag allemaal!!!
Chelle
Chelle
Prater
Prater

Aantal berichten : 783
Punten : 868

Bericht  Gast do 7 apr 2011 - 22:14

Jullie zijn altijd zo vroeg alweer aanwezig. smile
Ik ben ook weer m'n bedje uitgerold, heb m'n crackers ontbeten, en blijf nog maar effe binnen. Het is weer super weer, maar ik heb weer ontzettend last van m'n ogen.

Vanmiddag met m'n moeder naar de kapper, daarna misschien nog even naar de hema, als m'n moeder mee wil. Ik heb nog die 4 bonnen van 15% korting.

Dan effe mijn lieve collega bellen wat de huisarts heeft gezegd. Ik heb de hele nacht aan haar liggen denken.

Gast
Gast

Bericht  Novalee do 7 apr 2011 - 23:28

Chipa, dat is inderdaad niet echt netjes van die adapter. Hopelijk komt hij vandaag wel zodat je gewoon mee kan blijven forummen. Wat verschrikkelijk dat het bedrijf van je ouders failliet is gegaan. Wat voor soort bedrijf hadden ze? Haha, kan me voorstellen dat je niet zomaar even een lijstje geeft aan je schoonmoeder onder het motto "dit hebben we nog nodig". Al zou het best makkelijk (en goedkoop) zijn voor jullie Very Happy Oh, herkenbaar hoor, dat je nu niet veel van bepaalde mensen kan hebben, ik heb dat juist met m'n eigen moeder Rolling Eyes Naar m'n vriend toe daarentegen ben ik ontzettend aanhankelijk en hij kan niks verkeerd doen. Maar wacht maar tot na de bevalling Twisted Evil

Woezel, haha, dat dacht ik idd al. Maar goed, het is voor jou nu al de derde dus ik dacht misschien sta je daar gewoon als supermama op het schoolplein je weeën op te vangen Very Happy Ik heb wel eens gelezen dat de meeste bevallingen 's nachts beginnen, dat heeft iets met hormonen te maken. Maar volgens mij ging dat alleen op voor de eerste bevalling. Je houdt je man aardig bezig met alle klusjes smile M'n vriend vraagt al sinds het begin wanneer die nesteldrang nou eens komt smile Ik heb hem pas maar gewaarschuwd dat dat waarschijnlijk pas is als ik zelf al die klusjes niet meer kan, en 3x raden wie dan de gelukkige is Very Happy Sindsdien vraagt hij er niet meer om, haha!

Kruumel, oh jeetje, wat zielig voor je collega. Hopelijk had de huisarts goed nieuws voor haar en zijn de bloedingen onschuldig. Ik had trouwens begrepen dat een dekbed niet mag omdat dat te warm is. Met zo'n katoenen deken heb je dat risico dus niet? Haha, wat toevallig dat je al zo slaapt smile Verder heb ik dan helaas ook geen tips voor je, gewoon na de bevalling de schade inhalen! Of, volgens mij hebben ze ook wel speciale massagetafels voor zwangeren waar een gat zit voor de buik. Misschien die een op de kop tikken? Die hoeft dan ook niet op klossen tijdens de bevalling Wink

Teigetje, was alles goed bij de tandarts? En bij de verloskundige? Dat zou wel heel bijzonder zijn als jullie dochtertje op jullie trouwdag geboren wordt! M'n zwager wil graag dat ik op zijn verjaardag beval. Hij heeft zelf een hekel aan z'n verjaardag vieren, (zou ik ook hebben op zijn leeftijd Wink) en zo zou hij er mooi onderuit komen.

Blondje, ik heb even voor je gegoogled over magnesium. Hier vind je een lijstje met natuurlijke bronnen: http://www.natuurlijkerwijs.com/mineralen.htm#magnesium
Succes vandaag op je cursus!

Laced, fijn dat je met de bedrijfsarts een oplossing hebt gevonden waar jullie beiden mee eens zijn. Hopelijk kun je door langzaam op te bouwen nog lang blijven werken. Via de site www.belbios.nl kun je voor veel bioscopen kaartjes kopen. Al moet ik zeggen dat ik dat nog nooit gedaan heb, ik reserveer bij die site altijd met sms. En bij sommige bioscopen kun je ook via hun eigen site kaartjes kopen. Naar welke film ga je?

Bruintje Beer, ah, wat lief dat S. zo kusjes op je buik geeft Very Happy Fijn dat je maandag een groeiecho krijgt. Ondanks dat de verloskundige geen achterstand vermoedt is het natuurlijk altijd fijn om het ook echt gecontroleerd te krijgen. En nog eens naar binnen mogen gluren is natuurlijk ook geen straf smile

Chelle, veel succes met je baas vandaag! Wink Laat je man maar voor je opkomen!

All, bedankt voor alle complimenten over de echofoto's! We zijn er ook erg trots op smile Zolang er maar niemand na de geboorte het handje en voetje door elkaar haalt Wink Wat betreft de cadeau's van (schoon)ouders, daar hebben we inderdaad erg geluk mee. Toen m'n schoonzus 2 jaar geleden zwanger was kreeg ze de kinderwagen van m'n schoonouders, daarom krijgen wij die nu ook. M'n moeder (m'n vader is overleden) wilde ook graag iets geven, van ongeveer dezelfde grootte. Dus wij dachten zelf aan het wiegje en misschien de box, maar ze kwam zelf met de babykamer. Vind het erg veel geld om cadeau te krijgen maar ze wilde het per se en dan ga ik natuurlijk geen nee zeggen. Ze kan het geld ook makkelijk missen, anders hadden we het niet aangenomen.

Hier eigenlijk niet veel nieuws. Ik denk dat ik zo even naar het dorp verderop fiets. Een winkel waar ze behang verkopen heeft nog tot eind van de maand 20% korting dus ik wil even kijken of ze daar het behang hebben. Dan kan ik het eventueel morgen met m'n vriend bestellen. Verder komen m'n schoonouders denk ik morgen langs om de babykamer te inspecteren. Dat wil zeggen, één muur is erg slecht en daar moet wat aan gedaan worden, ook zit er een houten wandje om de verwarmingsbuizen heen en die moet vervangen worden door gipsplaten, omdat behang er niet goed op hecht. Dus we moeten morgen even een plan van aanpak maken. Zondag doe ik lekker niks denk ik, alleen in de tuin zitten smile

Fijne dag allemaal!
Novalee
Novalee
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2405
Punten : 2611
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  chipa vr 8 apr 2011 - 0:45

@Kruumel: wat naar voor je collega zeg. Gelukkig hoeft het niet altijd mis te zijn bij bloedingen (zelf ook gehad) maar het is zo onzeker allemaal. Heel naar!

@Novalee: even snel nog forummen zonder adapter anders loop ik zo achter haha.
Wil een beetje oppassen hier met eventuele herkenbaarheid maar mijn ouders hadden een bedrijf met zo'n 40 werknemers in de industrie. Er staan dus ook veel mensen op straat. Prive hebben ze gelukkig nog wat spaargeld en hoeven ze niet hun huis uit dankzij huurinkomsten. Maar het is nu wel allemaal even wat krapper.

Haha mijn schoonmoeder is een best mens, maar zo vermoeiend af en toe. Zit echt geen actie in en zo passief. Hopelijk komt het door de hormonen want ze is echt niet onaardig. Misschien moet ik gewoon maar eens zeggen: o wacht maar ik heb nog wel een lijstje haha.

Jullie gaan dus binnenkort flink aan de klus voor de babykamer?

@all: Straks komt er iemand langs van de kraamzorg voor intake. Ben benieuwd.
Ook maar even wat antagel gehaald tegen die verschrikkelijke maagzuur. Loop vandaag ook weer heerlijk mank dankzij mijn rugpijn dus gaat lekker. Vanavond wel gezellig vrienden op visite dus dat is wel leuk.
chipa
chipa
Prater
Prater

Aantal berichten : 1332
Punten : 1665

Bericht  Gast vr 8 apr 2011 - 1:47

Zo hier gaat het vandaag aardig met mijn bekken. De fysio heeft dus een keer goed geholpen gister. Straks even lopend naar de kapper, zit hier achter zowat. Maar voor nu toch een hele onderneming. Maar goed voordat ik de jongens in de auto heb enzo. Hoop alleen dat mijn buik het dit keer trekt, die begint aardig harde buiken te geven als ik loop. Maar dan zijn we daarna met zijn 3en netjes voor de kraamtijd Very Happy

Novalee, ben dit keer ook heel benieuwd hoe en of het spontaan begint. Na 2x ingeleid te zijn lijkt het me wel leuk als deze spontaan komt. Goede reactie van je qua nesteldrang. Hier doe ik nu al heel lang weinig, dus moet alles al vragen. Maar vandaag is de hulp langs geweest dus een groot deel is nu weer schoon. Nu de tuin nog dan kan het ook wat langer schoon blijven.

Kruumel. jeetje schrikken voor je collega. Hopelijk valt het allemaal mee.

Chella, en hoe was het bij je baas?

Gast
Gast

Bericht  Mel vr 8 apr 2011 - 5:27

@Kruumel, hoe is het met je collega? Bloedverlies hoeft niet altijd iets te betekenen. Maar ze had zelf al gezegd dat ze een slecht gevoel had, of niet? Vaak klopt dat wel.. Ik heb een jaar geleden een mk gehad en had heeeel snel zelf in de gaten dat het niet klopte, ondanks dat de vk zei dat het niks hoefde te betekenen. Vorig jaar rond deze tijd was ik er een stuk slechter aan toe dan nu! Zat toen in een periode van 3 maanden blijven vloeien (dat wist ik toen nog niet natuurlijk) en ben toen 29 april bij de gyneacoloog geweest omdat het vloeien niet wilde stoppen. EN dit jaar ben ik gewoon uitgerekend op 30 april, had ik echt niet gelooft als iemand me dat vorig jaar had gezegd.. (even beetje offtopic verhaal, sorry)

@chipa, hopelijk is je adapter er snel!!

@novalee, je echo foto's zijn echt leuk, ik dacht ook dat het een voetje was Wink

@woezel, wat goed dat je nog naar de kapper gaat, lekker. En rustig aan he!!!

@ de rest, ik vergeet er weer een hoop om op te reageren..

@all, ik heb net nog 2 uurtjes geslapen. Begin beetje bij te komen van de zware reisweek.. Dinsdag 300 km naar de cursus in de auto gezeten en woensdag 300 km naar mijn schoonbroer op ziekenbezoek.. Heb het autorijden voorlopig wel even gehad en danheb ik nog niet eens zelf gereden!!

Ojee, ik zie net dat ik nu bovenaan het lijstje sta, nu komt het snel dichterbij!!
Mel
Mel
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 146
Punten : 158

Bericht  Fearie vr 8 apr 2011 - 5:59

@ Mel, kan me voorstellen dat je moet bijkomen van zo'n drukke week. 600 km in 1 week en dat steeds in de auto, zelfs ik zou uitgeput zijn. Nu maar eens even rustig aan doen dus smile
Zie dat je 36 weken bent, moet je niet met zwangerschapsverlof?

@ Woezel, fijn te horen dat de fysio goed is geweest voor je bekken. Ook jij bent al bijna uitgerekend zie ik smile Gaat snel zeg smile

@ Chipa, hoe was je intakegesprek voor de kraamzorg? Kun je eens vertellen hoe zo'n gesprek gaat? Wel vervelend dat je zo'n rugpijn en last van maagzuur hebt. Heb je je accu al binnen?

@ Novalee, leuk zeg dat je de kinderwagen en kinderkamer cadeau hebt gekregen. Dat scheelt toch altijd weer, gaan je schoonouders je wand onderhanden nemen? Dat zou mooi zijn, hoef je zelf niet heel veel te doen. Behalve genieten van het mooie weer Very Happy

@ Chelle, heb ik wat gemist? Je hebt niet zo'n leuke baas? Misschien dat ik er overheen heb gelezen

@ Bruintje beer, wat leuk zeg dat je dochter weet dat mama een baby in de buik heeft. Ik praat steeds tegen mijn honden haha, zeggen dat ze straks lief moeten zijn voor de baby :P Hoop dat je maandag geruststellend nieuws krijgt van de VK.

@ Laced, fijn dat je nu weet waar je aan toe bent met werken. Hoop dat je het zo vol kunt houden, wat leuk dat je je kleine nu al kunt voelen. Ik voelde hem pas sinds een week. Misschien kun je de bioscoopkaartjes online bij je bioscoop bestellen, meeste bioscopen hebben tegenwoordig zo'n online systeem. De bioscoopbonnen om cadeau te geven kun je volgens mij bij het postkantoor halen enzo.

@ PM, je geeft aan dat je niets krijgt van je ouders of schoonouders en dat dat ook niet zal gebeuren. Is daar een reden voor ofzo?

@ Kruumel, mooi dat je verzekering de cursus vergoedt, mijn verzekering jammer genoeg niet. Had ik misschien toch beter naar moeten kijken :P

@ Teigertje, Jammer genoeg heb ik de ruzie met mijn moeder nog niet uit kunnen praten. Ik kreeg dinsdag een email waarin ze eigenlijk het contact verbreekt, had van mij niet gehoeven maar ik had graag gezien dat ze gewoon eerlijk was en zei wat ze daadwerkelijk dacht. Weet ook nog niet hoe en of ik op de email ga reageren.
Nog gefeliciteerd met het jubileum van je schoonouders.

@ All, volgens mij heb ik iedereen nu wel weer gehad. Nog ff lekker weekend en dan gaan we weer aan het werk, weekje vrij is lekker maar ben toch weer blij dat ik maandag weer mag werken. Ben toch echt niet zo'n thuiszitter, misschien morgen nog even het dorp in, bloemetje halen en ff bij de Hema loeren. Voor de rest weinig plannen dit weekend, even de voortuin en achtertuin opknappen en van het lekkere weer genieten.

Fearie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3708
Punten : 4239

Bericht  Gast vr 8 apr 2011 - 6:34

Mel. jij mag vanaf morgen al thuis bevallen joh. of loop je bij de gyn, weet het even niet.
Zeg je tegen mij dat ik rustig aan moet doen en zelf ga je overal heen haha. Vanaf nu rustiger?
Ben je er al helemaal klaar voor?

Feari, o lekker zeg zo'n lekker rustig weekend voor de boeg. Hier gaan ze morgen weer met de tuin bezig. Maar heb gezegd tegen mijn man dat ik zondag geen mensen over de vloer wil. Even lekker rommelen met zijn 4en en bed waterproef maken en wie weet even ergens een ministukkie lopen en ijsje halen.

Hier zijn we weer mooi geknipt. Maar voel het wel in mijn rug. toch even een zit als we met ziijn 3en geknipt moeten worden.

Gast
Gast

Bericht  Mel vr 8 apr 2011 - 20:36

@woezel, ik loop gewoon bij de verloskundige, dus ik mag vanaf nu thuis bevallen! Alleen zou ik het liefst naar het ziekenhuis gaan, omdat daar alles dichter in de buurt is mocht er iets van medische hulp nodig zijn. Maar de 37 weken grens is bereikt!!
Haha, en ik roep tegen iedereen dat ze vooral rustig aan moeten doen, je bent uiteindelijk zwanger, maar van mezelf verwacht ik wel nog een hoop!! Hoewel.. ik zou graag het huis nog even goed onder handen nemen, maar zodra ik met mijn stofdoek de trap op bne gelopen ben ik KO Cool .. Mijn doel voor vandaag is de was in de wasmachine, ophangen en een droger aanzetten. Oja, en koken.. Verder helemaal niks.

@Fearie, ik ben met verlof sinds ik 32,5 week zwanger ben. Heb een lichamelijk erg zwaar beroep en had veel last van rugklachten en harde buiken. Die cursus viel helaas met 35,5 en 36,5 week.. Ik had de keus om volgend jaar te gaan, maar ergens had ik zelf zoiets van klaar is klaar..

@all, gisteren toch nog even naar de hema geweest, gewapend met 8 bonnen smile Heb nog wat setjes kleding gekocht, maat 50/56 en wat van die standaard broekjes en shirtjes in maat 56 (jullie kennen ze vast wel!).
Iedereen een fijne dag en ik heb tegen ukkie gezegd dat hij/zij zich vandaag mag komen melden.. Zou hij/zij luisteren Wink

Mel
Mel
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 146
Punten : 158

Bericht  blondje1313 vr 8 apr 2011 - 21:35

Goeiemorgen!
Hier vanmorgen helaas vroeg uit bed dan de bedoeling was. Onze pup had gisteren overdag zijn hele bench ondergepoept, is mijn man een uur aan het schoonmaken geweest. Vanmorgen was hij al vroeg aan het janken dat hij eruit wilde, maar blijkbaar waren we al te laat, want het was weer vies. Gelukkig wel minder dan gisteren, maar het blijft vervelend. Maar ja, we zullen het maar als oefenen voor de baby zien! Jammer genoeg scheelt het me nu wel twee uurtjes slaap op zaterdagmorgen (waren om 7 uur uit bed).
@Laced, dat duurt bij jullie nog wel een paar weken dan, voordat er een beetje een gazonnetje ligt. Wij moeten het grasveld nog een keer opnieuw doen eigenlijk, het zit zo vol kuilen. Was alles goed bij de tandarts? Ik moet over twee weken, ben benieuwd. Het opbouwschema van de bedrijfsarts klinkt wel goed.
@Bruintje Beer, bedankt voor de informatie over het voelen van de groei van de baby. Vind het wel heel speciaal dat ze dat zo handmatig kunnen.
@Chelle, ik hoop dat je baas zich toch in heeft weten te houden met grapjes. We hebben de box toch gehaald, er zaten ook twee boxkleden bij die er nog goed uitzagen, als we een box bij de babydump krijgen kunnen we nog altijd één van twee op marktplaats zetten.
@Kruumel, mijn man vertrekt om kwart voor 7 naar zijn werk en ik sta altijd met hem op, dus ben er elke dag vroeg bij, en dat terwijl ik eigenlijk zo van uitslapen hou! (Maar die tijd zal straks toch wel voorbij zijn Wink) Lief dat je je collega nog wilt bellen
@Novalee, bedankt voor de informatie over de magnesium. Fijn om zoveel kado te krijgen, alles is al duur genoeg tegenwoordig! Maar je schoonouders hebben verstand van klussen omdat ze komen kijken naar de muren?
@Chipa, hoe was de intake van de kraamzorg?
@Woezel, fijn dat de fysio geholpen heeft.
@Mel, wat fijn dat je een jaar na de slechte tijd nu goed nieuws hebt! Vanaf nu mag ie komen, hoop je er ook al een beetje op, of vind je het niet ‘erg’ als het nog 3 weken duurt?
Dat zijn veel autokm die je deze week gemaakt hebt, pff!
@Feary, ik praat ook tegen de honden over de baby, maar geloof dat ze er toch niks van begrijpen…
Jammer van de situatie met je moeder.
Nu met de kleine druktemaker naar de hondencursus, heb er weinig vertrouwen in vandaag!

blondje1313
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2484
Punten : 2628
Registratiedatum : 30-11-10

Bericht  chipa vr 8 apr 2011 - 21:39

@Mel: Spannend! De kleine mag tussen nu en 5 weken komen. We hopen natuurlijk wel voor de 40 weken he smile

@Fearie: Het intake gesprek duurde een halfuurtje en stelde niet veel voor. Kwam een hele lijst tevoorschijn en daarvan werden een aantal dingen besproken zoals dat het bed op klossen moet, of we een ledikantje hadden, dat er een badje moet zijn enz enz. Hoeveel uur kraamzorg ik wilde en of er eventueel mensen zijn die me eventueel kunnen helpen en of ik borstvoeding ga geven. Heb aangegeven dat ik 24 uur kraamzorg wel voldoende vind. Dus 3 uurtjes op een dag. Dan krijgen de baby en ik zorg en wordt het huishouden dus niet gedaan.

@all: de antagel tegen maagzuur helpt perfect! Adapter helaas nog niet binnen. Pfft binnen 24 uur in huis, hoop dat dat ding vandaag dan komt.
chipa
chipa
Prater
Prater

Aantal berichten : 1332
Punten : 1665

Bericht  Gast vr 8 apr 2011 - 22:15

Goedemorgen iedereen!

Even een vraagje: Ik zit onder de blauwe plekjes en heb achter elkaar bloedneuzen. Hebben jullie daar ook last van?
Heb ook allemaal van die kleine rode plekjes, echt van die gesprongen haarvaatjes onder de huid zeg maar. En dat wordt steeds erger en ziet er gewoon lelijk uit. Iemand tips??

Gast
Gast

Bericht  Limburg85 za 9 apr 2011 - 3:44

Hi meiden,

Hoe zijn de ontwikkelingen hier in het topic? Ben erg benieuwd hoe het nu met jullie gaat, heb toch een lange tijd mee gekletst. Heb niks terug gelezen sorry, volgens mij lig ik hiervoor ver achter, update ;-).

Ik heb zojuist mijn bevallingsverhaal en foto’s geplaatst.

Vandaag is er weer een stukje voorbij, de kraamtijd afgesloten want de kraamverzorgster was er voor het laatst en ik ga haar echt missen, net zoals mijn zwangerschap (ik weet dat ik heb geroepen dat ik echt de zwangerschap niet zal gaan missen) en toch ook de bevalling ga ik missen. Kortom, heerlijk veel hormonen nog in mijn lichaam en last van kraamtranen. Hoop dat ik alles snel een plekje kan geven en er beter mee om kan gaan.

Zag een topic dat Smaragdje afgelopen donderdag eindelijk is bevallen. Hoe ver was ze toen en is het natuurlijk begonnen?

@ Proudmama, zet je druk in je gezicht? Ik heb tijdens mijn bevalling heel erg hard met mijn gezicht geperst waardoor heel veel adertjes zijn gesprongen en heel mijn gezicht zat onder de paarse vlekjes. Bloedneus heb ik op het eind ook een keer gehad maar niet vaak.
Limburg85
Limburg85
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3725
Punten : 3896

Bericht  Chelle za 9 apr 2011 - 5:34

Hi meiden!

Ooowwwhhh als ik de foto's van Limburg zie krijg ik helemaal de kriebels! Wat een lief kindje zeg!!! Maar ik zag dat ik op de 4e plek sta dus er zijn er nog 3 vóór mij te gaan. nerd

@ Kruumel, heb je al wat van je collega gehoord? Hopelijk gaat alles toch goed.
Wat balen dat je hooikoorts hebt. Kun je niet lekker genieten van het weer :-(

@ Novalee, is de plan van aanpak van de babykamer gemaakt? ;-)

@ Chipa, Hoe ging het met de intake van de kraamhulp? Hoe gaat het nu met je rugpijn? Beetje rustig aan hè!?
Oh, die antagel ga ik ook maar eens proberen!! Goeie tip!!

@ Woezel, wat fijn dat het beter gaat met je bekken!
Ik ken het wel wat je zegt over het lopen naar iets "dichtsbij". Normaal loop je zo ergens heen, nu is het een hele ondrerneming. Ik heb dan ook altijd een harde buik achteraf Cry

@ Mel, toevallig is dat met je MK van vorig jaar... Ik heb gek genoeg precies hetzelfde. 3 jaar geleden was ik zwanger en dit werd ook een MK. Op 17 mei kreeg ik de miskraam en nu ben ik uitgerekend op 20 mei maar heb altijd het gevoel gehad dat ons kindje eerder komt.
Jaja, jij bent de volgende op de lijst!! Heb je alles klaar voor de bevalling?? Spannend he!?

@ Fearie, Mijn baas is niet zó erg als ik misschien heb uitgelegd. Haha!! Heb het naar mijn zin op mijn werk maar het is een apart persoon. Ik wist dat hij wilde dat ik thuis ging werken maar de arts raadde dit sterk af. Zijn vrouw heeft hem nu blijkbaar ook toegesproken en hij laat het er gelukkig bij. Maar ik ben ook best "zwak" omdat ik me heel schuldig voel dat ik ineens niet meer kon werken. Ik hoopte namelijk tot 36 weken door te kunnen werken en nu zat ik al met 31 weken thuis.

@ Blondje, wat voor puppie hebben jullie? Tja, zindelijk maken is een hele klus! haha!!!

@ Proudmama, dat van die bloedneuzen ken ik wel. Heb het zelf niet (zo vaak) maar het is wel een veel voorkomend verschijnsel bij zwangeren. Blauwe plekjes ken ik weer niet... ;-)

Gister ben ik naar mijn werk geweest om "afscheid" te nemen. Maandag begint mijn verlof dan echt! Tegen alle verwachtingen in viel het erg mee. We hebben het (bijna) niet over werk gehad. Mijn baas had me in ieder geval niets gevraagd over werk. Verder deed hij erg begripvol en heb geen rare opmerkingen gehoord.
Wel voelde ik me beetje lullig omdat ik daar wel gewoon zat te praten en te lachen terwijl ik niet kan werken. Dat voelt wel heel dubbel. Maar ja, ik ben nou eenmaal niet ziek dus tja, lachen moet kunnen toch? Laughing
Het viel me dus erg mee. Zijn vrouw had hem trouwens gezegd dat hij niet zovaak moest bellen en dat ik mijn rust nodig heb. haha!!! Hij had me een week niet gebeld. ;-)

Verder gaat hier alles goed.
Wel even een vraagje voor jullie... Ik merk dat uk zich (weer) heeft gedraaid. Volgens mij ligt ze nog wel met hoofdje beneden maar ik voel nu ineens de voetjes links (soms zelfs onder) in plaats van rechts. Hebben julie dat ook?

Fijne avond iedereen!!

Chelle
Chelle
Prater
Prater

Bericht  Gast za 9 apr 2011 - 6:37

limburg, grappig dat je nu toch die buik mist enzo. is bij jou ook ineens snel gegaan natuurlijk.
Hier alles nog rustig, hoop je over 1 week ook te volgen, maar zullen er vast wel een week of wat meer zijn.

Chella, wel netjes op je beurt wachten he. Het kan mij ook niet snel genoeg gaan hoor.
Hier heb ik zelf niet het gevoel dat uk alle kanten op gaat. Maar toch is ze laats ook gedraaid zonder dat ik het voelde. Donderdag heeft de vk ook gezegd dat er nog genoeg ruimte is om te draaien bij mij.

Gast
Gast

Bericht  Chelle za 9 apr 2011 - 7:04

woezel schreef:limburg, grappig dat je nu toch die buik mist enzo. is bij jou ook ineens snel gegaan natuurlijk.
Hier alles nog rustig, hoop je over 1 week ook te volgen, maar zullen er vast wel een week of wat meer zijn.

Chella, wel netjes op je beurt wachten he. Het kan mij ook niet snel genoeg gaan hoor.
Hier heb ik zelf niet het gevoel dat uk alle kanten op gaat. Maar toch is ze laats ook gedraaid zonder dat ik het voelde. Donderdag heeft de vk ook gezegd dat er nog genoeg ruimte is om te draaien bij mij.

Hahaa!! Ik zal netjes op mijn beurt wachten hoor! ;-)

Ik voelde uk niet op het moment zelf draaien. Maar haar voetjes zitten nu niet meer rechts of rechtsboven in mijn ribben maar links of links onder. Heel raar gevoel ineens... :shock:
Chelle
Chelle
Prater
Prater

Bericht  Limburg85 za 9 apr 2011 - 7:49

@ Chelle, fijn dat je normaal afscheid heb kunnen nemen. Nu de knop omschakelen dat je verlof heb. Ik herken je dat je je schuldig voelt maar dat moet je niet doen. Werken en leven is iets anders en het feit dat je je schuldig voelt, zeg al genoeg dat je echt niet kan/kon werken. Nu lekker genieten van je verlof want voordat je het weet….

Ik merkte dat hij was gedraaid als ik ineens aan de andere kant zijn rug voelde, trappen/voelen heb ik helaas weinig ervaring mee.

@ Woezel, ja het komt doordat het allemaal zo snel is gegaan, het heeft daardoor extra tijd nodig. En het is afscheid van een fase, even wennen.

Bij hoeveel weken was je de vorige keer bevallen? Als ik persoonlijk terug kijk, had die iets langer dan 37 weken mogen blijven zitten, was het allemaal iets makkelijker voor hem.
Limburg85
Limburg85
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3725
Punten : 3896

Bericht  Chelle za 9 apr 2011 - 7:55

Limburg85 schreef:[color=violet]@ Chelle, fijn dat je normaal afscheid heb kunnen nemen. Nu de knop omschakelen dat je verlof heb. Ik herken je dat je je schuldig voelt maar dat moet je niet doen. Werken en leven is iets anders en het feit dat je je schuldig voelt, zeg al genoeg dat je echt niet kan/kon werken. Nu lekker genieten van je verlof want voordat je het weet….

Ik merkte dat hij was gedraaid als ik ineens aan de andere kant zijn rug voelde, trappen/voelen heb ik helaas weinig ervaring mee.
color]

Je hebt ook wel gelijk. Het lukt al aardig om niet meer aan mijn werk te denken. Kan nu al niet wachten tot ik onze uk in mijn armen hebt. Helemaal nu ik jouw foto's heb gezien.

Ik voel de voetjes nu ook links onder en ze zit tegen mijn banden aan te trappen. Best vervelend. haha!! Steeds ben ik beetje bang dat ze niet "goed" meer ligt...
Nou ja, we zullen wel zien. Eruit zal ze toch moeten... hoe dan ook. haha!!
Chelle
Chelle
Prater
Prater

Bericht  Smaragdje za 9 apr 2011 - 8:13

.

Laatst aangepast door Smaragdje op wo 13 apr 2011 - 7:11; in totaal 1 keer bewerkt

Smaragdje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3094
Punten : 3173
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Chelle za 9 apr 2011 - 8:19

@ Smaragdje, wat een mooi ventje zeg!! Nogmaals onwijs gefeliciteerd! Heb je net als Limburg knap gedaan zeg!! Aardig vlot ook toch?
Geniet van je gezinnetje!!

Chelle
Chelle
Prater
Prater

Bericht  Annie24 za 9 apr 2011 - 8:23

*breekt even in*

Smaragdje; wat een prachtig ventje! En een mooie naam; die hadden wij eerst ook totdat we de huidige naam van ons zoontje tegenkwamen Very Happy

Chelle; heb je de envelop nog ontvangen?

*breekt weer uit*
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676

Bericht  Chelle za 9 apr 2011 - 8:26

Annie24 schreef:*breekt even in*

Chelle; heb je de envelop nog ontvangen?

*breekt weer uit*

Ja ik heb hem ontvangen! Bedankt! Wou je nog berichtje sturen maar was het beetje vergeten... haha!!
Die slofjes zijn zo schattig! hihi!!
Chelle
Chelle
Prater
Prater

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 16 van 40 Vorige  1 ... 9 ... 15, 16, 17 ... 28 ... 40  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: