Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Zwangerschapstopic vanaf 12 weken

+23
Rupsie
Theezakje13
kletskousje
Annie24
Miekie
Novalee
Happydobby
Mizzie
Fearie
Dora
Nana
Mel
blondje1313
Mamsie
Liadan
Pien
Laced
Chelle
chipa
Smaragdje
Bruintje Beer
schuddebuikje
Limburg85
27 plaatsers

Pagina 9 van 40 Vorige  1 ... 6 ... 8, 9, 10 ... 24 ... 40  Volgende

Ga naar beneden

Zwangerschapstopic vanaf 12 weken - Pagina 9 Empty Re: Zwangerschapstopic vanaf 12 weken

Bericht  Chelle zo 3 apr 2011 - 8:28

ProudMama schreef:
Smaragdje schreef:
Chelle schreef:
ProudMama schreef:
Chelle schreef:
ProudMama schreef:Ja, dat ken ik wel, zodra ik ga zitten beginnen ze samen lekker te spoken vanbinnen.
De voetjes zaten op de laatste echo vlak onder mijn ribben (ja, nu al!!) dus kan binnenkort mijn lol op ben ik bang, dan gaan 4 voetjes tegen mijn ribben schoppen...

Haha!! En dan zit ik te "zeuren" over de voetjes van mijn uk die tussen mijn ribben gepland zitten! ;-)
Heb het nu al met je te doen... :shock:
Ach, ik hoef maar 1 bevalling door voor 2 kinderen, dus zo slecht heb ik het niet Very Happy

lol!

Maar heb het toch nog best wel met je te doen... Wink

Hahaha, daar heb je wel een punt PM, maar die voeten tegen je ribben ben je na een tijdje toch ook echt wel zat.....maar dat heb je dan natuurlijk ook een keer minder....tja....
En ik wordt ingeleid tussen de 36 en 37 weken, dus loop niet tot over de 40 weken. Ook weer een voordeel! smile

1 - 0 voor PM!! (tegen smaragdje)
Maar ooooh zo gemeen PM! hahaha!!

Chelle
Chelle
Prater
Prater

Aantal berichten : 783
Punten : 868
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwangerschapstopic vanaf 12 weken - Pagina 9 Empty Re: Zwangerschapstopic vanaf 12 weken

Bericht  Smaragdje zo 3 apr 2011 - 8:31

leuk ja...ik bedoelde er niets verkeerds mee...maar die opmerking terug kan ik op het moment niet echt waarderen...sorry

maar PM, wordt je rond de 36-37 weken ingeleidt om dat het een 1-eiige tweeling is of?

Smaragdje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3094
Punten : 3173
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Fearie zo 3 apr 2011 - 9:54

@ All, bedankt voor het leuke welkom smile

@ Kruumel, mijn gegevens voor de tabel zijn: 23/31 - 18 augustus - geslacht onbekend momenteel - geen bijzonderheden.
Ik zag nog wel ergens op de website van jonge gezinnen een bon van de kruidvat dat je bij aankoop van 3 producten 4 euro korting kreeg (geldig tot eind van 't jaar). Misschien kun je hem nog vinden?

@ Smaragdje, we zitten samen op de hyves he? T is daar erg rustig ja smile Probeer hier vaker te reageren, maar ben over het algemeen redelijk druk tegenwoordig.

@ Mizzie, welkom !

@ All, heb een redelijk weekend achter de rug. Vrijdag 23 jaar geworden, na veel gestress met mijn moeder is dit uitgelopen op een fikse ruzie gistermiddag. Verder gelukkig gisteren een leuke verjaardag gehad, maar het drukt toch een stempel op de rest van de dag. Vandaag dan ook rustig aan gedaan.
Zat te kijken naar een goed boek over je kleine als deze er eenmaal is, nu zag ik de 'Jouw babycare bijbel' maar kan geen recensies vinden. Iemand tips of een boek waarvan ie zegt, daar heb je wat aan?

Fearie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3708
Punten : 4239

Bericht  Smaragdje zo 3 apr 2011 - 10:16

@ Fearie, het is inderdaad erg rustig daar. Ik heb zelf nog niet echt een boek gekocht, wel één gekregen alleen heb daar verder nog niet heel veel in gekeken. Maar volgens mij hoor je hier vaak over het boek "Oei ik groei".

Smaragdje
Ratel
Ratel

Bericht  Chelle zo 3 apr 2011 - 20:14

Smaragdje schreef:leuk ja...ik bedoelde er niets verkeerds mee...maar die opmerking terug kan ik op het moment niet echt waarderen...sorry

maar PM, wordt je rond de 36-37 weken ingeleidt om dat het een 1-eiige tweeling is of?

Goedemorgen meiden!!

@ Smaragdje, ik wil me even verontschuldigen voor mijn opmerking gister. (over 1-0). Nu ik hem terug lees is het niet tactvol van mij geweest. Ik weet dat je je kindje nu wel heeeel graag wil vast houden. Sorry dus alsnog... Embarassed

@ Fearie, nog gefeliciteerd met je verjaardag!
Wat balen dat je een ruzie hebt gehad met je moeder. Is het nu wel weer goed?
Een boek waar je wat aan hebt kan ik je niet aan helpen. Zelf heb ik hier nog niet eens aan gedacht. Vindt altijd wel dat er een hoop op internet te vinden is. Wel heb ik een boek in mijn kraampakket gekregen over de verschillende leeftijden en het "kunnen" van het kindje rond elke leeftijd. Heb jij dat niet?

Nou hier maar weer een rustig dagje. Een vriendin komt zo langs maar ben eigenlijk liever alleen... ben nog steeds niet lekker. Voel me heel slap en vermoeid maar heb heel slecht geslapen. Heb het gevoel alsof ik 2 dagen niet heb gegeten en geslapen. Kent iemand dit toevallig en heeft iemand een gouden tip??

Iedereen een fijne dag, en smaragdje, nogmaals sorry voor mijn stomme opmerking. angel

Chelle
Chelle
Prater
Prater

Bericht  Happydobby zo 3 apr 2011 - 20:41

Hoi Meiden,

Ik ben weer terug van vakantie, ga nog wel even het 1 en ander teruglezen.
Vakantie was super, echt enorm van genoten.
Helaas krijg ik nu ook last van de kwaaltjes, veel last van mijn rug gehad
Er is 1 plek die steeds pijn gaat doen als ik zit. Achter de computer of tv zitten gaat gewoon pijn doen.
Zodra ik tijd heb ga ik weer op iedereen reageren.
OF als mijn rug het toelaat.

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Laced zo 3 apr 2011 - 20:49

Hoi meiden!

Hebben jullie allemaal een fijn weekend gehad? Wat een weertje was het zaterdag hé! Ben heerlijk met vriendinnetjes gaan lunchen. Was erg leuk, totdat ik zag dat er een collega tegenover me zat aan een andere tafel. Toen voelde ik mij wel even lullig. Vandaag ben ik weer een poging aan het wagen om te gaan werken, alleen gaat het niet zoals ik gehoopt had. Ga zo weer naar huis vanwege de rugpijn. Zondag zijn we nog wel even de stad in geweest, manlief had echt nieuwe schoenen nodig, hij is specifiek op zoek naar schoenen van het merk "quick", maar dat verkopen ze bijna nergens meer. Na 1 1/2 uur was ik ook gebroken, dus zijn we weer snel naar huis gegaan. Heb donderdag een afspraak staan bij de bedrijfsarts. Ik wil gaan voorstellen om in de middag 2 uurtjes vanuit huis uit te werken, naast in de ochtend 2 / 3 uurtjes op kantoor werken. Nog wel wat leuks nieuws; sinds het weekend voel ik de kleine af en toe! Dan voel ik echt zo'n *plop* in mijn buik. Helemaal leuk!

Limburg: Van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoon! Wat een mooie naam. Ik hoop dat je snel weer naar huis mag en dat je ook weer snel hersteld!

Happydobby: Welkom terug! Hoe was je vakantie? Je was 3 weken naar Amerika toch? Hebben jullie rondgetrokken?

Chelle: Wat vervelend dat je een mindere dag hebt en je niet goed voelt. Ik kan je helaas geen tip geven, rust goed uit, hopelijk gaat het snel weer wat beter met je.

Faerie: Leuk dat je je ook aansluit in dit topic! Nog gefeliciteerd met je verjaardag! Wat vervelend dat je ruzie hebt gehad met je moeder. Hoe kwam het? Heb je wel een goede band normaliter met je moeder of?

Mizzie: Joehoee! Leuk dat je hier ook bent! Wij kennen elkaar natuurlijk van de hves Wink Hoe gaat het met je? Hoe gaat het werken? Heb je veel last van harde buiken nog?

ProudMama: Jij ook welkom!

Woezel: Hoe gaat het met jou? Snap dat het vervelend is dat de hele tuin overhoop ligt. Hoe voel je je verder? Nog veel last van je rug? Lijkt me toch heftig als je ook nog 2 kleintjes hebt rondlopen!

Laced
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1634
Punten : 1993

Bericht  chipa zo 3 apr 2011 - 21:12

@Mizzie: Welkom hier!

@Laced: snap dat je je best lullig voelde toen je die collega tegenkwam, maar is eigenlijk nergens voor nodig toch?! Je mag toch ook wel eens lekker ontspannen. Als werken niet gaat, dan houdt het op. Normaal denk ik ook altijd: hup niet zo zeuren, maar nu moet je ook om je kleintje denken.

@All: Straks even naar het winkelcentrum. Even kijken of de zeeman hydrofiele luiers verkoopt en dan even door naar de hema, want kreeg gisteren allemaal kortingsbonnen per mail binnen van 15%! Dus even wat kleerhangertjes en andere kleine spulletjes halen.

chipa
chipa
Prater
Prater

Aantal berichten : 1332
Punten : 1665

Bericht  Smaragdje zo 3 apr 2011 - 21:13

@ Chelle, is al goed, kon gister even niet zo veel hebben Wink maar toch dank je wel voor je excuses smile Heb verder geen gouden tip voor je, maar als ik jouw was zou ik vanmiddag gewoon nog even op bed gaan liggen. Kijken of je nog wat slaap in kunt halen!

@ Happydobbey, fijn dat je een leuke vakantie gehad hebt! Was het goed te doen in combinatie met je zwangerschap?

@ Laced, probeer je niet al te schuldig te voelen. Als werken niet gaat dan gaat het werken niet. Dat wilt dan niet gelijk zeggen dat je ook niet meer op een terrasje kunt zitten.

Smaragdje
Ratel
Ratel

Bericht  Mel zo 3 apr 2011 - 22:05

@smaragdje, het wordt wel eens tijd dat jij komt vertellen hier dat je bevallen bent.. Morgen al 41 weken. Wat is het beleid bij jullie wat inleiden betreft? Hier wordt je met 41 weken ingeleid..

@all, welkom aan de nieuwe zwangeren!! smile Hier gaat het goed. Als ik me maar rustig houd he! Ben net even boodschappen gaan doen, dat was het dan ook weer voor vandaag. Morgen cursus van het werk, 2,5u heen rijden, 8u cursus, 2,5u terug rijden.. Dus weg van 6.30 tot ongeveer 19.00u.. Bleh!!!!! Maar goed, na morgen is de cursus afgesloten en hoef ik er niet voor terug volgend jaar.

Hebben jullie ook zo een last van jullie buik als je in bed omdraait? Heb er vannacht zeker 5 min over gedaan om van mijn ene zij naar mijn andere te draaien. Wat een werk zeg.. GIsteren ook een opblaasbaar matras onder mijn eigen matras gelegd, ipv het bed op klossen. Als dat helemaal opgeblazen word, lig ik een dikke meter boven mijn man uit!! smile
Mel
Mel
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 146
Punten : 158

Bericht  Smaragdje zo 3 apr 2011 - 22:10

@ Mel, daar hebben ze het verder nog niet over gehad. Ze gaan straks proberen om te strippen. Hoop dat het dan vanzelf op gang komt. Zal dan ook wel horen (en anders vragen) hoe het anders verder gaat.
Maar leuk he, omdraaien in bed...hahaha...ik heb het logeerbed op klossen staan en 's nachts ga ik gewoon lekker in mijn gewone bed liggen smile

Smaragdje
Ratel
Ratel

Bericht  Gast zo 3 apr 2011 - 22:20

Naam Leeftijd Uitgerekend Geslacht bijzonderheden
Smaragdje 22/2929 maart Jongen -
Mel 26/29 30 april .... -
Woezel 30 6 mei Meisje -
Liadan 28/3014 mei .... -
Chelle 28/4120 mei Meisje -
Bruintje Beer 29/29 10 juni .... -
Chipa 26/37 15 juni Jongen -
Schuddebuikje 25/31 20 juni ... -
NowImNoting 26/29 20 juni Meisje -
Pien 25/28 4 juli Meisje -
Novalee 25/30 6 juli Meisje -
Teigertje 27/36 12 juli Meisje -
Mizzie 26/25 16 juli Meisje -
Happydobby 27/28 20 juli .... -
Kruumel 28/30 6 augustus .... -
Proudmama 26/27 16 aug .... 1-eiige tweeling
Fearie 23/31 18 augustus .... -
Laced 24/25 3 september.... -
Blondje1313 30/28 11 okt.... -

bevallen: 2 april Limburg85

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 3 apr 2011 - 22:43

Ik las net op Limburg d'r hyves dat ze vandaag naar huis mogen!

Fearie, ik heb je toegevoegd. En bedankt voor de tip van kruidvat. Gefeliciteerd nog met je verjaardag. Wat jammer dat je ruzie kreeg met je moeder. Hopelijk is het weer uitgepraat, hebben jullie normaal een goede band?
Ik heb geen boek voor na de bevalling, ik heb wel een boek over de zwangerschap, dat is hartstikke mooi, is vanaf de bevruchting tot iets na de bevalling.

Happydobby, fijn dat je weer terug bent. Hoe was de reis? Fantastisch zeker!

Laced, ik herken het gevoel dat je je schuldig voelt tegenover collega's. Ik heb het ook heel erg gehad. Vooral toen ik nog 100% in de ziektewet zat. Nu ik weer 25% werk heb ik dat toch minder. Ik weet niet hoe het bij jou is, maar mijn collega's accepteren het goed dat ik wel af en toe iets leuks ga doen terwijl ik niet meer full-time werk.
Leuk he, als je je kindje kunt voelen? Ik moet er soms ook ineens heel erg om lachen, als ik bijvoorbeeld ergens ben of zo.

Smaragdje, je bent er nog steeds... Ik hoopte al dat het toch vanzelf was begonnen. Hoe laat heb je je afspraak dat ze je gaan strippen?

Mel, succes met je lange dag vandaag!

Gast
Gast

Bericht  Smaragdje zo 3 apr 2011 - 22:52

@ Kruumel, nee het is toch niet uit zichzelf begonnen. Maar heb om kwart over 1 mijn afspraak bij de verloskundige staan.

Smaragdje
Ratel
Ratel

Bericht  Gast zo 3 apr 2011 - 23:08

@smaragdje: het risico op complicaties is groter dan de voordelen, dus vandaar max 37. Er is natuurlijk maar 1 placenta voor 2 kindjes, die zal rond die tijd waarschijnlijk ook op zijn.
En er zit natuurlijk nog wel de kans in dat ik voor die tijd spontaan beval.

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 3 apr 2011 - 23:39

Smaragdje schreef:@ Kruumel, nee het is toch niet uit zichzelf begonnen. Maar heb om kwart over 1 mijn afspraak bij de verloskundige staan.

Nou, heel veel succes dan... en hopen dat er daarna ook wat gaat gebeuren!

Gast
Gast

Bericht  Smaragdje zo 3 apr 2011 - 23:41

@ ProudMama, dan is het inderdaad beter om ze te laten komen dan dat er kans op complicaties ontstaan. De gezondheid van die kleintjes gaat natuurlijk voor! Ben benieuwd of het tegen die tijd nodig zal zijn.

@ Kruumel, dank je wel! En ik hoop het ook smile

Smaragdje
Ratel
Ratel

Bericht  Fearie zo 3 apr 2011 - 23:47

Kruumel schreef:Fearie, ik heb je toegevoegd. En bedankt voor de tip van kruidvat.

Hier is de link van de bon smile http://www.babyinfo.nl/3rd_party/zwitsal/coupon.pdf

Fearie
Ratel
Ratel

Bericht  Fearie ma 4 apr 2011 - 0:01

@ Smaragdje, heel veel succes straks !

@ Happydobby, welkom terug. Leuke vakantie gehad?

@ Mel, succes met je zware dag! Hoop dat je het een beetje volhoudt.

@ All, mijn moeder en ik hebben niet echt een hele goede band (vind ik zelf). Ze mag mijn vriend niet en laat dat ook duidelijk merken, nu heeft ze met kerst (toen ik vertelde dat ik zwanger ben) een opmerking gemaakt die me gewoon echt dwars zat en waar ik haar afgelopen zaterdag mee geconfronteerd heb. Ze zei dat iedereen loog en dat ze dat niet gezegd had, ik geloofde het niet. Mijn vriend gaf vervolgens aan dat we al 4 jaar zo heen en weer aan het gaan zijn en dat het maar eens afgelopen moest zijn, daarop is ze boos weggelopen en ik heb haar nog niet weer gesproken. Ben er nu ook ff klaar mee.

@ Chelle, ik heb mijn kraampakket nog niet. Zal om en nabij de 7 maand bezorgd worden, ben wel benieuwd wat er in zal zitten aan extra's enzo.

@ Laced, leuk dat je de kleine ook goed voelt zeg Very Happy Ik sinds een weekje ook, heb alleen vannacht flink wakker gelegen. Had een zere buik en lag in geen enkele houding lekker. Heeft iemand daar al last van, ben pas 20 weken!?

Fearie
Ratel
Ratel

Bericht  Limburg85 ma 4 apr 2011 - 0:47

Hi meiden,

Ik kom snel weer reageren als er weer wat meer rust in huis is, vandaag is een hectische dag net als afgelopen dagen maar dat zal denk snel veranderen als alles weer opgeruimd is etc.

Maar ik wou zeggen dat we sinds 11.00 uur weer thuis zijn cheers . Vandaag mochten we naar huis van de kinderarts. R. was vanochtend 10 gram aangekomen dus dat was heel goed en had vannacht en vanochtend 30 cc gedronken aan de borst (voor het eerst dat er wat uit komt Very Happy) en dat samen met de bijvoeding was helemaal goed . We mochten naar huis maar moeten wel heel goed op blijven letten dat hij voldoende eten binnen krijg, hij heeft namelijk erg moeite met het aanhappen/doorzuigen en van het zuigen maar dat gaat inmiddels goed en goed op zijn temperatuur blijven letten want hij heeft moeite om deze op peil te houden. De kraamzorg was er om 11.30 en een erg leuke meid dus heb er alle vertrouwen in.

Wel ben ik benieuwd hoe vanavond/vannacht de borstvoeding gaat, maar lukt het niet dan moeten we bijvoeding geven en dat is wel een geruststelling, natuurlijk zoveel mogelijk borstvoeding maar het aller belangrijkste is nu dat hij niet weer gaat afvallen want het kleine manneke is al heel licht.

Nog even wat info over hem Very Happy, hij heeft de roepnaam R.oan gekregen, was bij de geboorte 2500 gram en 47 cm lang. Inmiddels weegt hij 2335 gram. Hij is 2 april om 1.33 uur geboren na een snelle, maar erg zware bevalling.
Limburg85
Limburg85
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3725
Punten : 3896

Bericht  Pien ma 4 apr 2011 - 0:51

Wat ben ik blij voor jullie dat jullie thuis zijn zeg, hopelijk gaat de borstvoeding ook goed op gang komen zodat de bijvoeding minder kan worden!! Geniet lekker van je kleine ventje en ik ben reuze benieuwd naar je bevallingsverhaal, maar.... neem de tijd eerst voor jezelf en je gezin!!

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Bericht  Novalee ma 4 apr 2011 - 0:56

Limburg, nogmaal van harte gefeliciteerd met de geboorte van Roan! Ik hoop net als Pien dat de borstvoeding snel goed op gang komt en dat R.oan goed gaat groeien smile
Novalee
Novalee
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2405
Punten : 2611

Bericht  Limburg85 ma 4 apr 2011 - 0:58

Thanx meiden!

Vermoed dat het verhaal en foto wel snel komt gezien de rust en dat R. heel veel slaapt en de geboortekaartjes nog niet zijn verstuurd Very Happy
Limburg85
Limburg85
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3725
Punten : 3896

Bericht  Chelle ma 4 apr 2011 - 1:20

@ Limburg, leuk van je te horen/lezen!! Super dat je kleine mannetje het al beter doet. Goh, waren die pijnen in je buik een dag ervoor toch al weeen terwijl je het niet doorhad??
Ben heel erg benieuwd naar je verhaal en een foto van je wondertje!
Geniet eerst maar van alles!!

@ Smaragdje, hoe ging het strippen? Nog even volhouden meis, voor je het weet heb ook jij je kindje eindelijk in je armen!! We laten nu niemand meer voorgaan hoor!!!

@ Happydobby, welkom terug! Fijn dat jullie (laatste vakantie samen) geslaagd was! Wel heeel vervelend van je rug zeg! Hoop dat dat tijdelijk is en dat het gauw over gaat.

@ Fearie, wat vervelend voor wat betreft de band met je moeder. Als je moeder je vriend niet mag is het helemaal niet leuk natuurlijk. En zeker niet nu je zwanger bent. Dit moet juist een heel mooi moment zijn voor jou en je moeder... Sterkte ermee!!
Het last van je buik hebben ligt eraan waar je last van hebt. Is het aan de zijkant van je buik en in je liezen, dan zijn het je banden. Net waar Mel ook al last van had met het omdraaien. Dat kan natuurlijk behoorlijk pijnlijk zijn. Als je je zorgen of druk maakt zou ik gewoon even de vk bellen.

@ Laced, wat leuk dat je je kindje inmiddels voelt!! Geniet ervan!!
Ik snap wel dat je je een beetje lullig voelde dat je je collega tegen kwam maar is niet nodig... Ben het ook eens met wat chipa zegt. Echt aan je kindje denken, die is nu het belangrijkst. En verder mag je je toch wel ontspannen! Je doet toch al aardig je best voor je werk lees ik. Knap hoor dat je toch zo doorzet en nog thuis wil werken en zo.

@ Chipa, en... lekker geshopt bij de hema en de zeeman?

@ Mel, oeiii ik ken die pijntjes wel bij het omdraaien in bed. haha!! Dat kan echt behoorlijk gemeen zijn! Je kan het beste eerst op je rug draaien. En als dat goed gaat verder draaien. In één keer draaien is inderdaad niet zo´n goed idee. Hahaha!!

Nou hier gaat het inmiddels iets beter maar ik juich niet te vroeg. Heb goed gegeten en doe lekker rustig aan. Dat helpt wel merk ik.
Chelle
Chelle
Prater
Prater

Bericht  Gast ma 4 apr 2011 - 1:21

Heey, wat fijn om te lezen dat jullie weer thuis zijn! Ik hoop dat alles goed blijft gaan, met jou en met R. En fijn dat je een leuke kraamverzorgster hebt. Geniet van je kraamtijd!

Fearie, bedankt voor de link... ik ben net bij kruidvat geweest en de actie was nog. Maar de actie van jouw link is van zwitsal mama producten, dus misschien nog wel handig voor een andere keer!

Wat naar dat je moeder je vriend niet mag. En goed van je dat je alsnog gezegd hebt dat die opmerking je dwars zit. Er mee rond blijven lopen is ook niet fijn. Nu hopen dat het weer uitgepraat wordt.

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 9 van 40 Vorige  1 ... 6 ... 8, 9, 10 ... 24 ... 40  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: