mama en alcohol
+8
Tania
Mamsie
PapillonRose
Monnie
Linda
VeryCherry
Pussycat
mauwmauw
12 plaatsers
Pagina 1 van 2
Pagina 1 van 2 • 1, 2
mama en alcohol
vinden jullie dat het kan als je mama bent om dan alcohol te drinken,en doen jullie dit dan ook thuis als je kind thuis is.
ik zelf drink al in geen 2 jaar meer,na de zoveelste kater had ik er genoeg van,maar ik was laatst op een verjaardag van een vriendin van mij,en zij zat lekker aan de wijn en haar kindje liep ook nog gewoon rond.ik zeg niet dat ik het niet vind kunnen maar ik zou het zelf niet zo gauw doen denk ik als mijn kindje erbij is.niet dat hij niet mag zien dat ik soms wel eens alcohol drink maar meer straks gebeurt er wat en moet je naar ziekenhuis o.i.d en dan heb je zo'n lekker dranklucht hangen.
hoe kijken jullie hier naar?
ik zelf drink al in geen 2 jaar meer,na de zoveelste kater had ik er genoeg van,maar ik was laatst op een verjaardag van een vriendin van mij,en zij zat lekker aan de wijn en haar kindje liep ook nog gewoon rond.ik zeg niet dat ik het niet vind kunnen maar ik zou het zelf niet zo gauw doen denk ik als mijn kindje erbij is.niet dat hij niet mag zien dat ik soms wel eens alcohol drink maar meer straks gebeurt er wat en moet je naar ziekenhuis o.i.d en dan heb je zo'n lekker dranklucht hangen.
hoe kijken jullie hier naar?
mauwmauw- Kletskop
- Aantal berichten : 2142
Punten : 2722
Registratiedatum : 24-11-10
Re: mama en alcohol
Ik ben geen mama, maar een glaasje wijn lijkt me absoluut wel kunnen. Tenzij je misschien alleen thuis bent, want dan zou je inderdaad niet meer in de auto kunnen stappen als er iets gebeurt. Maar om bij 't eten, of voor 't eten, of 's avonds op de bank een glas wijn te nemen lekker thuis, zou ik zeker nog wel doen.
Mits je geen borstvoeding geeft natuurlijk, maar je kinderen wat ouder zijn.
Wij hebben thuis altijd geleerd dat je als ouder geen alcohol mag vragen aan de kinderen, dus 'ach xje, pak jij de fles wijn nog even en schenk mama even bij'. Op geen enkele leeftijd, ook niet toen we tieners waren. Dan moest m'n moeder maar zelf even naar de ijskast lopen om de fles te pakken, ook al stonden we er naast bij wijze van. Maar mijn moeder dronk (met mate) echt wel, en mijn vader en stiefmoeder nu met jonger kindje ook. Gewoon, met mate, bij het eten.
Mits je geen borstvoeding geeft natuurlijk, maar je kinderen wat ouder zijn.
Wij hebben thuis altijd geleerd dat je als ouder geen alcohol mag vragen aan de kinderen, dus 'ach xje, pak jij de fles wijn nog even en schenk mama even bij'. Op geen enkele leeftijd, ook niet toen we tieners waren. Dan moest m'n moeder maar zelf even naar de ijskast lopen om de fles te pakken, ook al stonden we er naast bij wijze van. Maar mijn moeder dronk (met mate) echt wel, en mijn vader en stiefmoeder nu met jonger kindje ook. Gewoon, met mate, bij het eten.
Gast- Gast
Zolang het bij 1 á 2 wijntjes blijft zie ik geen probleem.
Tenzij je van jezelf weet dat je bij 1 al niet meer functioneerd.
Maar van 2 wijntjes ben je normaal gesproken niet dronken of aangeschoten.
Het moet niet zo zijn (wat ik wel eens heb gezien) dat je half bezopen bent en je kind nog naar bed moet brengen enzo....
Stel dat je zelf je kind wat aan doet!
Tenzij je van jezelf weet dat je bij 1 al niet meer functioneerd.
Maar van 2 wijntjes ben je normaal gesproken niet dronken of aangeschoten.
Het moet niet zo zijn (wat ik wel eens heb gezien) dat je half bezopen bent en je kind nog naar bed moet brengen enzo....
Stel dat je zelf je kind wat aan doet!
Pussycat- Ratel
- Aantal berichten : 3713
Punten : 4220
Registratiedatum : 28-11-10
Ik drink niet zo heel veel alcohol. En al helemaal niet als mijn zoontje er bij is *als in; op dat moment wakker* 's avond neem ik wel is een glaasje Baileys of soms twee, maar daar blijft het bij
VeryCherry- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17413
Punten : 17754
Registratiedatum : 17-11-10
Ik drink zelf ook amper. Maar zo af en toe moet het kunnen vind ik.
Mocht één van ons twee graag meer willen drinken dan vind ik dat ook wel kunnen, maar het lijkt me wel handig als de ander dan nuchter blijft zodat we nog gewoon met de auto weg kunnen als er iets aan de hand is.
Mocht één van ons twee graag meer willen drinken dan vind ik dat ook wel kunnen, maar het lijkt me wel handig als de ander dan nuchter blijft zodat we nog gewoon met de auto weg kunnen als er iets aan de hand is.
Linda- Ratel
- Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Ik drink ook wel eens een glas wijn, maar dan blijft het ook wel bij een paar glazen. Zodat ik nog wel helder ben zeg maar mocht er wat gebeuren.
Monnie- Prater
- Aantal berichten : 1350
Punten : 1416
Registratiedatum : 18-11-10
Met mate moet het kunnen vind ik. En inderdaad zoals Marin zegt, ik vind het een hele goede om je kinderen als ze groter zijn bijvoorbeeld niet even de fles voor je te laten pakken als ze er in de buurt staan ofzo.
Zelf drink ik niet, maar dat deed ik toch al niet voor de zwangerschap. Als ik wel zou drinken, zou ik nu best af en toe nog een glaasje nemen. Zolang het bij een of twee glaasjes blijft moet het prima kunnen denk ik.
Zelf drink ik niet, maar dat deed ik toch al niet voor de zwangerschap. Als ik wel zou drinken, zou ik nu best af en toe nog een glaasje nemen. Zolang het bij een of twee glaasjes blijft moet het prima kunnen denk ik.
PapillonRose- Ratel
- Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Ja ik drink wel waar mn zoon bij is. Ik vind wijn bij het eten en borrelen gewoon lekker. Prima lijkt me als je tenminste wel je grenzen kent. Ook drink ik wel eens als ik alleen met hem ben.
Ik vind het eigenlijk doodnormaal.
Ik vind het eigenlijk doodnormaal.
Gast- Gast
Toen mijn bv afgelopen was ben ik af en toe weer een wijntje gaan drinken, zie daar ook niet het probleem in.
Gast- Gast
Ach jawel joh. Ik heb als kind mijn ouders echt weleens dronken gezien. Was alleen maar lachen haha.
Gast- Gast
Eens met Marin, verder als je kinderen groot genoeg zijn zie ik ook geen probleem als je is een x dronken bent.
Nu ben ik wel benieuwd hoe jullie hier tegen aan kijken. Wat vinden jullie ervan als mensen hun kinderen mee nemen naar een besloten feest zoals bijv met oud en nieuw of een verjaardag. Waar verder alleen volwassenen zijn en gedronken word.
(niet door de ouders)
Nu ben ik wel benieuwd hoe jullie hier tegen aan kijken. Wat vinden jullie ervan als mensen hun kinderen mee nemen naar een besloten feest zoals bijv met oud en nieuw of een verjaardag. Waar verder alleen volwassenen zijn en gedronken word.
(niet door de ouders)
Mamsie- Ratel
- Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Mamsie schreef:Eens met Marin, verder als je kinderen groot genoeg zijn zie ik ook geen probleem als je is een x dronken bent.
(niet door de ouders)
Als het meer kinderen zijn en niet maar 1, anders zou ik het wel sneu voor dat kind vinden. Als ouder zou ik wel iets meenemen waar ze mee kunnen spelen en een kleedje ofzo. Als andere ouders dat dan niet zouden doen of totaal niet op die kinderen zou letten dan zou ik dat wel raar vinden maar ik vind het niet raar dat je gewoon je kinderen meeneemt. Zeker niet met Oud en Nieuw.
Gast- Gast
Ik drink sowieso niet en mijn man ook bijna nooit. Als we wel zouden drinken, zouden we ervoor zorgen dat in ieder geval 1 van ons nog mag rijden. Als ik alleen met J. zou zijn zou ik dan dus niet drinken.
Tania- Ratel
- Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Als het moet kan ik echt wel rijden met een drankje op hoor. Om er daarvoor nou altijd rekening mee te gaan houden.
Dan zouden alleenstaande moeders het nog zwaarder hebben
Gast- Gast
Mamsie schreef:Eens met Marin, verder als je kinderen groot genoeg zijn zie ik ook geen probleem als je is een x dronken bent.
(niet door de ouders)
Moet kunnen vind ik. Is ook vaak genoeg gebeurd bij mij als kind, op verjaardagen, kerstmis, oud en nieuw. Met familie bijvoorbeeld, of met vrienden. En eigenlijk ook wel dat m'n ouders dan dronken, als ze dan in dat zelfde huis sliepen (anders was er natuurlijk eentje de bob). Zeker als er meerdere kinderen zijn (van vrienden of neefjes/nichtjes) dan kan dat voor de kinderen hartstikke gezellig zijn en die hebben dan echt geen idee wat de ouders aan het doen zijn. Wederom: Altijd met mate. Een stomdronken ouder is voor niemand leuk. Maar ik neem aan dat je dat wel in de hand hebt. En zelfs al zou dat een keertje gebeuren is het ook nog niet de grootste ramp van de wereld, zeker als er nog een ander ouder of volwassene bij is.
Gast- Gast
Ik geef nog bv dus ik drink niet. Met de jaarwisseling heb ik 2 slokjes champagne gehad en dat voelde ik al! Heb op dat na nu meer als een jaar geen alcohol gehad en dat bevalt me goed. Als ik stop met de bv zal ik vast wel weer eens een glaasje drinken maar ik denk niet meer zo als voorheen. Denk ook niet dat ik dat nog aankan haha.
Wel vind ik dat als ik drink, dat mijn vriend dan niet moet drinken, of T moet bij opa en oma (of ergens anders) aant logeren zijn. Ik ben ook van mening dat 1 van beide nog moet kunnen autorijden mocht het nodig zijn en ik zou T bijv. ook niet gaan verschonen of de trap op dragen als ik gedronken heb en dat laat ik mijn vriend ook niet doen (dan bedoel ik niet 1 of 2 glaasjes).
Meenemen naar feestjes waar gedronken wordt lijkt me geen probleem. Zolang 1 van ons maar nuchter blijft en voor T kan zorgen.
Wel vind ik dat als ik drink, dat mijn vriend dan niet moet drinken, of T moet bij opa en oma (of ergens anders) aant logeren zijn. Ik ben ook van mening dat 1 van beide nog moet kunnen autorijden mocht het nodig zijn en ik zou T bijv. ook niet gaan verschonen of de trap op dragen als ik gedronken heb en dat laat ik mijn vriend ook niet doen (dan bedoel ik niet 1 of 2 glaasjes).
Meenemen naar feestjes waar gedronken wordt lijkt me geen probleem. Zolang 1 van ons maar nuchter blijft en voor T kan zorgen.
Teddyaapje- Ratel
- Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10
dat vind ik onverantwoord dat je je zelf kapot rijdt moet je zelf weten maar op dat moment zit je kindje(die nergens om hebt gevraagd)ook in de auto.Elodie schreef:Als het moet kan ik echt wel rijden met een drankje op hoor. Om er daarvoor nou altijd rekening mee te gaan houden.
mauwmauw- Kletskop
als ik weet dat er meerder kinderen zijn op dat feestje zal ik V(mits hij oud genoeg is,dus bij een jaar of 3-4)meenemen,maar is hij de enige dan regel ik oppas of ga niet.vind het zielig als hij als enige tussen alle volwassen in zit.maar onder de 3 jaar doe ik het zeker niet.maar vind wel dat het kan.
mauwmauw- Kletskop
Elodie schreef:Als het moet kan ik echt wel rijden met een drankje op hoor. Om er daarvoor nou altijd rekening mee te gaan houden.
Dit vind ik dan weer een ander verhaal. Als je rijdt, helemaal met kinderen in de auto, vind ik dat je gewoon niet moet drinken.
Gast- Gast
En vergeet de buitenwereld nietmauwmauw schreef:dat vind ik onverantwoord dat je je zelf kapot rijdt moet je zelf weten maar op dat moment zit je kindje(die nergens om hebt gevraagd)ook in de auto.Elodie schreef:Als het moet kan ik echt wel rijden met een drankje op hoor. Om er daarvoor nou altijd rekening mee te gaan houden.
Gast- Gast
Maarja, dan is de vraag nog, bedoeld Elodie met een drankje 1 drankje of een paar drankjes..
Gast- Gast
_Donnaa schreef:Maarja, dan is de vraag nog, bedoeld Elodie met een drankje 1 drankje of een paar drankjes..
Voor mijn mening maakt dat geen verschil. 1 Drankje kan ook verkeerd vallen.
Gast- Gast
Ik drink nog gewoon af en toe alcohol. Het is wel zo dat bij ons een van beide gewoon nuchter is om in ieder geval met de auto terug te kunnen rijden (indien nodig) of om voor de kindjes te zorgen als dat nodig is.
Met de carnaval is het 5 dagen feest geweest voor mij, en toen was ik echt even BeeGee en geen moeder.. Ros nam alle taken prima over
Wij gaan vaak genoeg met de kindjes naar feestjes waar ook alcohol wordt gedronken... ik zie daar het probleem niet zo van in. Ze gaan beide naar bed en worden daarna uit bed gehaald om naar huis te gaan. Verder denk ik ook dat op de gewone feestjes niet meer zo uitbundig gedronken wordt als ''vroeger''.
liefs
Met de carnaval is het 5 dagen feest geweest voor mij, en toen was ik echt even BeeGee en geen moeder.. Ros nam alle taken prima over
Wij gaan vaak genoeg met de kindjes naar feestjes waar ook alcohol wordt gedronken... ik zie daar het probleem niet zo van in. Ze gaan beide naar bed en worden daarna uit bed gehaald om naar huis te gaan. Verder denk ik ook dat op de gewone feestjes niet meer zo uitbundig gedronken wordt als ''vroeger''.
liefs
Gast- Gast
Maar als het verkeerd valt, ga je niet rijden lijkt mijZusje van Bert schreef:_Donnaa schreef:Maarja, dan is de vraag nog, bedoeld Elodie met een drankje 1 drankje of een paar drankjes..
Voor mijn mening maakt dat geen verschil. 1 Drankje kan ook verkeerd vallen.
Gast- Gast
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» Mama's met niet-mama vriendinnen
» Jij en alcohol
» Wat doet alcohol met jou?
» Alcohol over datum
» Alcohol en borstvoeding
» Jij en alcohol
» Wat doet alcohol met jou?
» Alcohol over datum
» Alcohol en borstvoeding