Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Alcohol in het verkeer

+19
Jeanette
Lady4
Blond
Jezzie
RYW
luisa
M_as
Zwerver
_Lacey_
Inge
Caramba
Mizz_S
Niekske
Kaboutertje
Sweety
Poisongirl
Mint
Suus
Toet
23 plaatsers

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

Alcohol in het verkeer Empty Alcohol in het verkeer

Bericht  Toet wo 13 apr 2011 - 1:38

Wat vind jij van het alcoholgebruik in het verkeer? Hoe zit dit in jouw omgeving, wordt hier voldoende op gecontroleerd/beboet?
En daarbij, stap jij zelf nog achter het stuur als je iets gedronken hebt?

Als ik naar mijn omgeving kijk is het alcohol gebruik in het verkeerd echt belagelijk. Het heeft niks meer met jong of oud te maken, want in het café waar ik werk stappen alle stamgasten (vooral oudere mannen) nog vrolijk in de auto. Maar ook als ik binnen mijn eigen vriendenkring (jongeren) kijk, denkt bijna iedereen er heel makkelijk over.
Er zijn maar weinig mensen die het absoluut niet doen. Ik vraag me af waar het heen gaat en waarom de politie hier zo weinig invloed op heeft..

Zelf rij ik niet als ik gedronken heb. Bij uitzondering misschien bij het eten een wijntje en dat ik dan 's avonds, een paar uur later, autorij. Maar in principe nooit.
Toet
Toet
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8740
Punten : 9873
Registratiedatum : 23-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Alcohol in het verkeer Empty Re: Alcohol in het verkeer

Bericht  Gast wo 13 apr 2011 - 1:42

Als ik rij drink nooit. Ook niet op begin van de avond.
Om mij heen over het algemeen hetzelfde, sommige drinken wel op het begin nog 1 of 2 drankjes maar daarna niks meer.
Ik ga eigenlijk niet op stap dus geen idee hoe het met de controle is.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Alcohol in het verkeer Empty Re: Alcohol in het verkeer

Bericht  Gast wo 13 apr 2011 - 1:42

Ik drink absoluut niet als ik moet rijden en als ik drink rij ik absoluut niet..

Mocht ik een drankje nemen dan wacht ik sowieso 2/3 uren voor dat ik in de auto stap, maar nooit meer dan 1 drankje dan!

In onze vriendengroep is dit eigenlijk hetzelfde.. Op 2 jongens na, die doen nu dan ook zo`n duur traject omdat ze gepakt zijn.. Ik merk inderdaad ook dat een hoop 'oudere' mannen vanuit de kroeg nog gewoon gaan rijden.. Ik stap ook niet bij iemand in de auto die gedronken heeft trouwens.. Dan loop ik wel/bel ik wel een taxi/jat ik desnoods een fiets..

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Alcohol in het verkeer Empty Re: Alcohol in het verkeer

Bericht  Suus wo 13 apr 2011 - 1:44

Ik drink nooit als ik nog moet rijden en ik stap ook niet bij mensen in de auto die gedronken hebben.
Suus
Suus
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8867
Punten : 9058
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Alcohol in het verkeer Empty Re: Alcohol in het verkeer

Bericht  Toet wo 13 apr 2011 - 1:58

Maar wordt er bij jullie streng op gecontroleerd dan donnaa?
Bij ons is dat dus totaal niet het geval waardoor iedereen er maar zo makkelijk over denkt. Ik vind het zo jammer en levensgevaarlijk. Ik snap echt niet hoe ze het in hun hoofd halen. Het gaat ook nog over 1 of 2 biertjes maar gewoon echt de heel avond zuipen.
Toet
Toet
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8740
Punten : 9873
Registratiedatum : 23-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Alcohol in het verkeer Empty Re: Alcohol in het verkeer

Bericht  Gast wo 13 apr 2011 - 2:00

Ik moet eigenlijk iedere vrijdagavond blazen.. Dus wat dat betreft controleren ze best streng, ze pakken alleen jammer genoeg vooral de jeugd.. Zo nu en dan is er grote controle en dan moet iedereen blazen, maar doorgaans is het vooral jeugd..

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Alcohol in het verkeer Empty Re: Alcohol in het verkeer

Bericht  Toet wo 13 apr 2011 - 2:03

Oke, dat is wel aardig streng dan. Ik heb m'n rijbewijs nu twee jaar een heb twee keer geblazen. Wij kunnen vrijwel nooit met de fiets op stap dus ieder weekend met de auto, erg weinig dus.

'Grote' controles hebben hier weinig nut, want dat gaan als een lopend vuurtje en dan pakt iedereen een andere route..
Toet
Toet
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8740
Punten : 9873
Registratiedatum : 23-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Alcohol in het verkeer Empty Re: Alcohol in het verkeer

Bericht  Mint wo 13 apr 2011 - 2:03

Als ik uiteten ga en ik rij, dan neem ik vaak 1 wijntje aan het begin. Ik ken genoeg mensen in mijn omgeving die straalbezopen rijden. Levensgevaarlijk, ik stap er ook niet bij in. Ik heb nog niet hoeven blazen in de twee jaar dat ik mijn rijbewijs heb, maar het lijkt me wel een keer leuk Very Happy
Mint
Mint
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 489
Punten : 515
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Alcohol in het verkeer Empty Re: Alcohol in het verkeer

Bericht  Mint wo 13 apr 2011 - 2:04

toetje_ schreef:Oke, dat is wel aardig streng dan. Ik heb m'n rijbewijs nu twee jaar een heb twee keer geblazen. Wij kunnen vrijwel nooit met de fiets op stap dus ieder weekend met de auto, erg weinig dus.

'Grote' controles hebben hier weinig nut, want dat gaan als een lopend vuurtje en dan pakt iedereen een andere route..

Haha, dat hebben wij ook. Met flitsers etc. ook, handig!
Mint
Mint
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 489
Punten : 515
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Alcohol in het verkeer Empty Re: Alcohol in het verkeer

Bericht  Gast wo 13 apr 2011 - 2:05

toetje_ schreef:

'Grote' controles hebben hier weinig nut, want dat gaan als een lopend vuurtje en dan pakt iedereen een andere route..
Je kan hier op 4 punten het dorp in.. 3x raden waar ze dan staan :P

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Alcohol in het verkeer Empty Re: Alcohol in het verkeer

Bericht  Poisongirl wo 13 apr 2011 - 2:08

Ik drink sowieso nooit en al helemaal niet als ik moet rijden. Mijn man drinkt wel eens een pilsje bij het eten en rijdt dan een aantal uren later terug. Verder drinkt hij ook niet als hij rijdt, maar sinds ik mijn rijbewijs heb rijd ik altijd en kan hij gewoon drinken.

Verder is er wel controle op, zowel in de familie als vrienden. Ik rijd niet mee met iemand als deze meer gedronken heeft dan een glas alcohol. En dan nog hangt het ervan af hoe iemand op alcohol reageert.
Poisongirl
Poisongirl
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1642
Punten : 1809
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Alcohol in het verkeer Empty Re: Alcohol in het verkeer

Bericht  Sweety wo 13 apr 2011 - 2:13

Als ik drink dan rij ik niet. Doe weleens een wijntje bij het eten maar verder niks. Mijn vader drinkt ook niet als hij rijdt. Verder ken ik ook geen mensen die gaan drinken als ze nog moeten rijden. Nou mijn oom drinkt soms weleens 3 biertjes en gaat dan nog rijden. Maar hij verdeeld de biertjes over de avond.
Sweety
Sweety
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4013
Punten : 4489
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Alcohol in het verkeer Empty Re: Alcohol in het verkeer

Bericht  Gast wo 13 apr 2011 - 2:19

Mijn vriend heeft 2 vrienden waarvan het rijbewijs zelfs al een keer is ingenomen na 3 keer beboet te zijn voor alcohol in het verkeer. Ik vind het echt schandalig en kan er heel kwaad om worden. Dronken achter het stuur kruipen. Je brengt jezelf, maar nog veel belangrijker, anderen in gevaar als je met je dronken/aangeschoten kop achter het stuur kruipt.

Mijn ex reed ook altijd met teveel drank op, wat heb ik daar een ruzie om gemaakt zeg.
Hij moest verplicht op alcoholcursus, maar heeft er niks van geleerd, erna is hij wéér gepakt.

Gelukkig rijdt mijn vriend nooit na teveel alcohol. Als we naar een feestje gaan en we blijven er 4 uur (bijvoorbeeld) neemt hij in het begin van de avond 2 biertjes en dan gaat hij over op cola. Of hij drinkt helemaal geen alcohol.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Alcohol in het verkeer Empty Re: Alcohol in het verkeer

Bericht  Gast wo 13 apr 2011 - 2:24

Ik rij zelf niet veel meer, maar heb wel eens met max. 2 wijntjes op gereden, maar voel me daar zelf niet heel prettig bij. Ik ken wel iemand die gerust 6 biertjes of meer achterover tikt en dan gaat rijden.


Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Alcohol in het verkeer Empty Re: Alcohol in het verkeer

Bericht  Kaboutertje wo 13 apr 2011 - 2:39

Als ik rijd drink ik niet, hoogstens 1 drankje bij uitzondering.
Ik ken (helaas) wel mensen die het wel doen.. Daar zeg ik eigenlijk niets van omdat ik vind dat dit hun eigen keuze is. Dat ik het er niet mee eens ben, is een ander verhaal.
Kaboutertje
Kaboutertje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1594
Punten : 1991
Registratiedatum : 30-12-10
Woonplaats : V-town

Terug naar boven Ga naar beneden

Alcohol in het verkeer Empty Re: Alcohol in het verkeer

Bericht  Gast wo 13 apr 2011 - 2:41

Jen_ schreef:Mijn vriend heeft 2 vrienden waarvan het rijbewijs zelfs al een keer is ingenomen na 3 keer beboet te zijn voor alcohol in het verkeer. Ik vind het echt schandalig en kan er heel kwaad om worden. Dronken achter het stuur kruipen. Je brengt jezelf, maar nog veel belangrijker, anderen in gevaar als je met je dronken/aangeschoten kop achter het stuur kruipt.

+1!!

Uit principe drink ik gewoon helemaal niets als ik moet rijden, ook niet 1 wijntje bij het eten ofzo. Gewoon omdat dat niet goed voelt.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Alcohol in het verkeer Empty Re: Alcohol in het verkeer

Bericht  Niekske wo 13 apr 2011 - 2:45

Ik drink nooit als ik moet rijden, nog niet één drankje. Mijn vrienden doen dat ook zo, al willen sommige nog wel 1-2 drankjes doen aan het begin van de avond. Ik heb echter één vriendin die regelmatig dronken achter het stuur zit. Het is een wonder dat ze nog nooit beboet is of een ongeluk heeft gehad... ik vind het al helemaal erg als ze dan ook nog mensen meeneemt. Je zou je verantwoordelijk moeten voelen voor de mensen in je auto. Ik rij nooit met haar mee als ze gedronken heeft, maar er zijn er wel die het wel vertrouwen en gewoojn bij haar in de auto stappen, eigenlijk ook ontzettend dom. Er wordt bij ons ook maar heel weinig gecontroleerd, terwijl we best in een grote stad wonen.
Niekske
Niekske
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2053
Punten : 2605
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Alcohol in het verkeer Empty Re: Alcohol in het verkeer

Bericht  Mizz_S wo 13 apr 2011 - 2:53

Ik drink echt nooit als ik moet rijden en mn vriend ook niet (maar wij drinken allebei al heel weinig, mijn vriend echt nooit). Maar als ik wel regelmatiger wat zou drinken zou ik dat zeker niet doen als ik zou moeten rijden. Ik snap het ook echt niet als anderen dat wel doen (en dan heb ik het niet over bv 1 wijntje aan het begin van de avond ofzo, al zou ik dat zelf ook niet doen). Het is levensgevaarlijk en wat ik er vooral erg aan vind is dat je anderen ermee in gevaar brengt.
Mizz_S
Mizz_S
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2711
Punten : 2822
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Alcohol in het verkeer Empty Re: Alcohol in het verkeer

Bericht  Caramba wo 13 apr 2011 - 3:01

Ik drink wel eens een wijntje wanneer ik nog moet rijden, maar wanneer ik dan ga rijden dan zit er tussen mijn eerste glas, ook laatste wat drank betreft, en het rijden zeker wel 2 uren.

Heb laatst wel een keer gepresteerd om een half uur na mijn wijntje achter het stuur te kruipen, maar fijn vond ik het niet.
Nu word er hier echt heel weinig mee gedaan. Laatste keer dat ik heb hoeven blazen is zeker 1,5 jaar terug. En dat was hier in de omgeving.

Een week geleden was er vlakbij een opening van watersportseizoen, en dan ineens staan ze wel over heel friesland te controleren, maar het gebeurt echt bar weinig.
Heel friesland is dan misschien wel groot, maar wel een vrij grote omgeving waar die opening was.
Caramba
Caramba
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3918
Punten : 4017
Registratiedatum : 08-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Alcohol in het verkeer Empty Re: Alcohol in het verkeer

Bericht  Inge wo 13 apr 2011 - 3:35

Meestal drink ik geen alcohol als ik moet rijden.
Een hele enkele keer drink ik 1 drankje maar dan alleen als het nog wel meer uren duurt voor ik moet rijden (afgelopen zondag rose biertje gedronken op het terras en 8uur later zou ik pas rijden)
Inge
Inge
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5374
Punten : 6086
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Alcohol in het verkeer Empty Re: Alcohol in het verkeer

Bericht  Gast wo 13 apr 2011 - 4:21

Ik drink haast nooit maar laatst ben ik met vriendinnen ergens wezen eten en heb toen een chinese witte wijn op in het begin van de avond.
Ik moest toen rijden en heb het er bij 1 gelaten. Ik vind het wel kunnen maar het moeten er niet meer zijn

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Alcohol in het verkeer Empty Re: Alcohol in het verkeer

Bericht  _Lacey_ wo 13 apr 2011 - 4:24

Ik drink geen alcohol als ik moet rijden, geen druppel. Nu drink ik sowieso niet veel alcohol.

_Lacey_
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2441
Punten : 2489
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Alcohol in het verkeer Empty Re: Alcohol in het verkeer

Bericht  Zwerver wo 13 apr 2011 - 4:25

Ik drink sowieso niet veel alcohol maar mocht ik eens wat drinken rij ik gewoon niet. Niet met 1 druppel.
Zwerver
Zwerver
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6323
Punten : 6959
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Alcohol in het verkeer Empty Re: Alcohol in het verkeer

Bericht  M_as wo 13 apr 2011 - 4:27

Ik drink nooit als ik nog moet rijden. Heb er zo'n enorme hekel aan. Helemaal toen ik zelf werd aangereden door een dronken automobilist. Sindsdien ben ik ook heel erg bang op de fiets.
M_as
M_as
Prater
Prater

Aantal berichten : 544
Punten : 559
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Alcohol in het verkeer Empty Re: Alcohol in het verkeer

Bericht  Gast wo 13 apr 2011 - 4:30

M_as schreef:Ik drink nooit als ik nog moet rijden. Heb er zo'n enorme hekel aan. Helemaal toen ik zelf werd aangereden door een dronken automobilist. Sindsdien ben ik ook heel erg bang op de fiets.

Jeetje dat was wel heftig zeker ! Hoelang is het geleden dat dat is gebeurd?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Alcohol in het verkeer Empty Re: Alcohol in het verkeer

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum