Alcohol en verkeer
+33
SuperGrover
Zininzon
silly-one
_Lacey_
boekenwurm83
Blond
Lenthe
meisje
Middleme
Rush
Spring
Pandora
Caramba
Ibbeltje
Zora
Roxi3
Lady4
Flippin' Bitch
Liz
Toet
JustMeDaan
Alex
Supertalentje
TukTuk
Susan
Sarah1985
Teddyaapje
Inge
Angela_1986
Minx
Jeanette
Tania
Atelier Madame
37 plaatsers
Pagina 1 van 3
Pagina 1 van 3 • 1, 2, 3
Alcohol en verkeer
Vorige week mn rijbewijs gehaald en lekker aant rondtuffen in mn autotje. En daarmee loop ik ook tegen dit onderwerp aan, alcohol en dan nog rijden. In principe is mij altijd geleerd dat je gewoon niet moet rijden als je alcohol op hebt, en ik wil dit dan ook niet. Maar vaak hoor je ook verhalen over de uitwerking van alcohol, bijvoorbeeld dat 1 glas ongeveer 1,5 uur nodig heeft om uit te werken. Nu ga ik aankomende zaterdag 'smiddags naar een borrel, en zal daar waarschijnlijk 2 glaasjes wijn drinken. Logischerwijs zou als ik 5 uur mn laatste glaasje op heb, dit dus rond 9 uur savonds uitgewerkt moeten zijn. Maar voor mn gevoel, als ik dan nog in de auto zou stappen, zou ik nog steeds rijden onder invloed...
Hoe doen jullie dat? Rijden jullie uberhaupt als je alcohol op hebt, of is dat echt een big nono. Of wachten jullie net zo lang tot de invloed niet meer te merken is op je rijstijl?
Vind het best lastig omdat ik dus pas net rij en absoluut geen invloed wil hebben van alcohol op mn rijden.
Hoe doen jullie dat? Rijden jullie uberhaupt als je alcohol op hebt, of is dat echt een big nono. Of wachten jullie net zo lang tot de invloed niet meer te merken is op je rijstijl?
Vind het best lastig omdat ik dus pas net rij en absoluut geen invloed wil hebben van alcohol op mn rijden.
Atelier Madame- Ratel
- Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10
Re: Alcohol en verkeer
Ik drink absoluut niks als ik moet rijden. Ik vind die verantwoordelijkheid groot en neem het verkeer serieus. Zal je 1 glaasje nemen dat verkeerd valt... Neuh, ik wil dat niet op mijn geweten hebben.
Gast- Gast
Ik drink sowieso geen alcohol als ik moet autorijden. Ik kan me geen reden bedenken waarom het drinken van alcohol zo belangrijk zou zijn dat ik het het risico waard zou vinden.
Gast- Gast
Ava schreef:Ik drink sowieso geen alcohol als ik moet autorijden. Ik kan me geen reden bedenken waarom het drinken van alcohol zo belangrijk zou zijn dat ik het het risico waard zou vinden.
Helemaal mee eens hoor! maar ik was dus vooral benieuwd hoe mensen het doen als er echt een hele periode tussen zit dus smiddags drinken en pas later op de avond de auto in stappen..
Atelier Madame- Ratel
- Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10
Zusje schreef:Ik drink absoluut niks als ik moet rijden. Ik vind die verantwoordelijkheid groot en neem het verkeer serieus. Zal je 1 glaasje nemen dat verkeerd valt... Neuh, ik wil dat niet op mijn geweten hebben.
+1
Tania- Ratel
- Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10
Nee, ik drink ook absoluut niet als ik moet rijden. Ik vind dat onverantwoordelijk en kan net zoveel lol hebben zonder alcohol.
Jeanette- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Zusje schreef:Ik drink absoluut niks als ik moet rijden. Ik vind die verantwoordelijkheid groot en neem het verkeer serieus. Zal je 1 glaasje nemen dat verkeerd valt... Neuh, ik wil dat niet op mijn geweten hebben.
+1 zeker niet als beginnend bestuurder met net een rijbewijs op zak. Je hebt dan toch heel veel minder ervaring. Ook voor ervaren bestuurders niet maar daar zijn veel dingen toch al automatisme.
Ik heb ooit 1 keer gereden nadat ik op die dag had gedronken. Ik reed om 11 uur 's avonds en had rond 4 uur 's middags één borrel gedronken.
Minx- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10
Het komt héél zelden voor dat ik één wijntje drink terwijl ik nog moet rijden maar dan drink ik dat wel aan het begin van de avond en daarna dus absoluut niets meer. Ik heb 6 jaar mijn rijbewijs en die keren zijn op één hand te tellen dus normaal gesproken drink echt niets als ik nog moet rijden. Heb daar trouwens ook geen moeite mee, ben vaak vrijwillig de BOB *daar wordt je trouwens wel popie-jopie van hoor binnen je vriendengroep *
Toen ik net m'n rijbewijs had dronk ik sowieso geen druppel alcohol als ik moest rijden, toen vond ik rijden zonder drank al spannend, laat staan mét drank...
Toen ik net m'n rijbewijs had dronk ik sowieso geen druppel alcohol als ik moest rijden, toen vond ik rijden zonder drank al spannend, laat staan mét drank...
Angela_1986- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 7754
Punten : 7884
Registratiedatum : 05-12-10
Als ik moet rijden drink ik niks
Het is wel eens gebeurd dat ik aan het begin van de avond 1 wijntje op had en later nog moest rijden. maar dat is zelden
Het is wel eens gebeurd dat ik aan het begin van de avond 1 wijntje op had en later nog moest rijden. maar dat is zelden
Inge- Ratel
- Aantal berichten : 5374
Punten : 6086
Atelier Madame schreef:Ava schreef:Ik drink sowieso geen alcohol als ik moet autorijden. Ik kan me geen reden bedenken waarom het drinken van alcohol zo belangrijk zou zijn dat ik het het risico waard zou vinden.
Helemaal mee eens hoor! maar ik was dus vooral benieuwd hoe mensen het doen als er echt een hele periode tussen zit dus smiddags drinken en pas later op de avond de auto in stappen..
Ik zou dan dus niet drinken. Nou drink ik sowieso zo goed als nooit, maar als ik weet dat ik nog zou moeten rijden al helemaal niet.
Tania- Ratel
- Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Ik drink dan ook gewoon niet. Misschien dat de alcohol dan wel weer weg is, maar mocht er iets gebeuren dan zou ik me heel schuldig voelen, ook als t niks met alcohol te maken zou hebben. Door niet te drinken als ik moet rijden houd ik mijn geweten schoon.
Teddyaapje- Ratel
- Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10
Ik drink eigenlijk nooit maar als ik echt zin heb ik iets van alcohol neem ik 1 glas en niet meer
Gast- Gast
Ik ben 1 keer na het werken met te veel wijn in de auto gestapt ik was niet aangeschoten of dronken, maar het voelde voor mij echt niet goed! Ik heb daar ook echt spijt van gehad.
Maar als ik rij bijvoorbeeld met een verjaardag ofzo dan drink ik niks.
Maar als ik rij bijvoorbeeld met een verjaardag ofzo dan drink ik niks.
Gast- Gast
ik rij niet als ik gedronken heb. en mijn man ook niet. Ik wil dat echt niet. MIjn moeder is door een ander jaren geleden haar vader verloren omdat iemand maar 1 drankje gehad had en die verkeerd viel
Sarah1985- Ratel
- Aantal berichten : 3933
Punten : 4449
Ik drink geen druppel als ik moet rijden. Ik heb met mijn vriend ook afgesproken dat als hij ook maar één glas drinkt, ik hoe dan ook rijd. Nu vind ik het ook niet erg om niet te drinken, dus daar is vrijwel nooit strijd over.
Gast- Gast
Dion is daar echt héél strikt in. Een tijdje terug waren we uit eten en toen had ik een ijsje waar wat koffielikeur bij zat en hij wilde daar geen hapje van proeven omdat hij nog moest rijden. Bij hem is het echt letterlijk geen druppel.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Na 1 glaasje (uiteraard afhankelijk van wat) wil ik best nog wel rijden. Twee glaasjes (is volgens mij de max bij bier) vind ik al veel, heb ik 1 x gedaan toen ik maar een paar straten moest.
Gast- Gast
Je hebt net je rijbewijs, ik zou gewoon dan echt niks drinken dan.. Waarom die 2 wijntjes niet verwisselen voor een cola oid?
Ik drink sowieso eigenlijk nooit alcohol, maar als ik moet rijden echt nog geen druppel. Wil het risico gewoon niet lopen.
Ik drink sowieso eigenlijk nooit alcohol, maar als ik moet rijden echt nog geen druppel. Wil het risico gewoon niet lopen.
TukTuk- Ratel
- Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Ik drink geen druppel als ik nog moet rijden. Mijn vriend drinkt 2/3 biertjes als we een hele avond weg zijn, en dan is er niks aan de hand, als hij twijfelt, rijd ik, want ik drink toch niet.
Gast- Gast
+1 (al heet mijn man dan anders )Susan schreef:Dion is daar echt héél strikt in. Een tijdje terug waren we uit eten en toen had ik een ijsje waar wat koffielikeur bij zat en hij wilde daar geen hapje van proeven omdat hij nog moest rijden. Bij hem is het echt letterlijk geen druppel.
Sowieso mag je toch helemaal geen alcohol in je bloed hebben als beginnend bestuurder?
Supertalentje- Kletskop
- Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11
Pippa schreef:Ik drink geen druppel als ik nog moet rijden. Mijn vriend drinkt 2/3 biertjes als we een hele avond weg zijn, en dan is er niks aan de hand, als hij twijfelt, rijd ik, want ik drink toch niet.
+1.
Alex- Ratel
- Aantal berichten : 6509
Punten : 6850
Registratiedatum : 27-10-11
Supertalentje schreef:+1 (al heet mijn man dan anders )Susan schreef:Dion is daar echt héél strikt in. Een tijdje terug waren we uit eten en toen had ik een ijsje waar wat koffielikeur bij zat en hij wilde daar geen hapje van proeven omdat hij nog moest rijden. Bij hem is het echt letterlijk geen druppel.
Sowieso mag je toch helemaal geen alcohol in je bloed hebben als beginnend bestuurder?
Klopt, je mag wel iets in je bloed hebben. Maar de hoeveelheid is zo laag dat je dat al in je bloed kan hebben door het eten van een boterham. (typen met alcohol in bloed is moeilijk merk ik nu )
Minx- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Supertalentje schreef:+1 (al heet mijn man dan anders )Susan schreef:Dion is daar echt héél strikt in. Een tijdje terug waren we uit eten en toen had ik een ijsje waar wat koffielikeur bij zat en hij wilde daar geen hapje van proeven omdat hij nog moest rijden. Bij hem is het echt letterlijk geen druppel.
Jawel hoor, iets van 94 ugl, en als gewoon bestuurder iets meer. 220 dacht ik?
JustMeDaan- Prater
- Aantal berichten : 834
Punten : 872
Registratiedatum : 28-11-10
Ik ga niet met de auto naar een borrel Als ik wel met de auto ben, drinkt ik geen druppel.
Gast- Gast
JustMeDaan schreef:Supertalentje schreef:+1 (al heet mijn man dan anders )Susan schreef:Dion is daar echt héél strikt in. Een tijdje terug waren we uit eten en toen had ik een ijsje waar wat koffielikeur bij zat en hij wilde daar geen hapje van proeven omdat hij nog moest rijden. Bij hem is het echt letterlijk geen druppel.
Jawel hoor, iets van 94 ugl, en als gewoon bestuurder iets meer. 220 dacht ik?
Ik zie het inderdaad, als beginnend bestuurder tot 88 microgram alcohol per liter uitgeademde lucht en bij bloed tot 0,2 milligram per milliliter bloed, maar is dit niet zo weinig dat je dan beter niet kunt drinken? (wat heb je nou aan dat ene slokje wijn oid?!)
Supertalentje- Kletskop
- Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11
Pagina 1 van 3 • 1, 2, 3
Soortgelijke onderwerpen
» Alcohol in het verkeer
» agressie in het verkeer
» Ergernissen in het verkeer
» Eigenwijze mensen rijden hier tegen het verkeer in!
» Jij en alcohol
» agressie in het verkeer
» Ergernissen in het verkeer
» Eigenwijze mensen rijden hier tegen het verkeer in!
» Jij en alcohol
Pagina 1 van 3
Permissies van dit forum: