Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

mama en alcohol

+8
Tania
Mamsie
PapillonRose
Monnie
Linda
VeryCherry
Pussycat
mauwmauw
12 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

mama en alcohol - Pagina 2 Empty Re: mama en alcohol

Bericht  Gast vr 1 apr 2011 - 1:00

Ik ken zat mensen die na 6 biertjes nog beweren dat ze prima kunnen rijden... Niet mijn vrienden overigens.

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  mauwmauw vr 1 apr 2011 - 1:07

_Donnaa schreef:
Zusje van Bert schreef:
_Donnaa schreef:Maarja, dan is de vraag nog, bedoeld Elodie met een drankje 1 drankje of een paar drankjes..

Voor mijn mening maakt dat geen verschil. 1 Drankje kan ook verkeerd vallen.
Maar als het verkeerd valt, ga je niet rijden lijkt mij Wink
maar dat weet je niet van te voren of het verkeerd valt.
mauwmauw
mauwmauw
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2142
Punten : 2722
Registratiedatum : 24-11-10

Bericht  Gast vr 1 apr 2011 - 1:11

Zusje van Bert schreef:Ik ken zat mensen die na 6 biertjes nog beweren dat ze prima kunnen rijden... Niet mijn vrienden overigens.
Maar dan MAG je al niet meer rijden.. Daarom vraag ik me dus af wat Elodie bedoeld Wink

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 1 apr 2011 - 1:11

mauwmauw schreef:
_Donnaa schreef:
Zusje van Bert schreef:
_Donnaa schreef:Maarja, dan is de vraag nog, bedoeld Elodie met een drankje 1 drankje of een paar drankjes..

Voor mijn mening maakt dat geen verschil. 1 Drankje kan ook verkeerd vallen.
Maar als het verkeerd valt, ga je niet rijden lijkt mij Wink
maar dat weet je niet van te voren of het verkeerd valt.
Nee en zonder rijbewijs of auto kan je ook niet autorijden.. En nu?

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 1 apr 2011 - 4:35

Ik drink wel gewoon en op een feestje soms ook als de kinderen erbij zijn. Zolang ik niet helemaal lam word, zie ik het probleem niet. Als 1 van mijn kinderen plots naar het ziekenhuis zou moeten, zou ik sowieso niet zelf gaan rijden (kan ook niet meer aangezien we geen auto meer hebben). Dan bel ik een taxi of een ambulance zodat ik zelf dichtbij mijn kind kan blijven

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 1 apr 2011 - 4:50

Tsja, ik ga in het weekend nog wel eens naar een feestje en daar drink ik gewoon alcohol. Ook rook ik op feestjes of andere gelegenheden zoas carnaval/koniginnedag enzo. Dan word ik ook wel eens aangeschoten. Vind dat dat gewoon moet kunnen als moeder zijnde.

Ik word niet zo lam dat ik niet meer kan lopen ofzo, gelukkig.

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 1 apr 2011 - 5:38

Zusje van Bert schreef:
Elodie schreef:Als het moet kan ik echt wel rijden met een drankje op hoor. Om er daarvoor nou altijd rekening mee te gaan houden.
Dan zouden alleenstaande moeders het nog zwaarder hebben Wink

Dit vind ik dan weer een ander verhaal. Als je rijdt, helemaal met kinderen in de auto, vind ik dat je gewoon niet moet drinken.

Ik heb het echt over een noodgeval. Normaal drink ik niet meer dan één glaasje.

Gast
Gast

Bericht  Flip Fluitketel vr 1 apr 2011 - 5:41

Ik vind wel dat het moet kunnen dat een moeder ook nog wel alcohol mag nuttigen. Met mate wel daar niet van, maar denk daar hetzelfde over als bij mannen.

Zelf drink ik nooit alcohol zeker nu ik BV geef, maar dronk het voor de zwangerschap ook al nooit. Heb er nooit de behoefte aan gehad. Als een ander dat wel heeft prima, maar met mate zoals ik eerder al zei.
Flip Fluitketel
Flip Fluitketel
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2969
Punten : 3067
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast vr 1 apr 2011 - 5:45

en als je samen naar een feestje gaat, drink je dan allebei? Want stel dat er 's nachts iets is waardoor je met de auto naar het ziekenhuis moet o.i.d., dan kan dat niet als je gedronken hebt.

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 1 apr 2011 - 5:47

Dromertje schreef:en als je samen naar een feestje gaat, drink je dan allebei? Want stel dat er 's nachts iets is waardoor je met de auto naar het ziekenhuis moet o.i.d., dan kan dat niet als je gedronken hebt.
En hoe dan als maar 1 een rijbewijs heeft? Of als je geen auto hebt? Wink

Gast
Gast

Bericht  Julia vr 1 apr 2011 - 6:46

Wij zorgen er altijd voor dat 1 van ons niet meer dan 1 a 1.5 glas drinkt, zodat we met de auto naar het ziekenhuis kunnen. Maar ook omdat je na 2 glazen drinken denk ik anders reageert dan wanneer je nuchter bent. Ik vind het persoonlijk geen prettige gedachte dat we beide aangeschoten zijn met haar. Dat wordt anders als ze 15 is ofzo.
Julia
Julia
Prater
Prater

Aantal berichten : 966
Punten : 1244
Registratiedatum : 29-11-10

Bericht  Gast vr 1 apr 2011 - 7:03

1 a 2 glaasjes vind ik wel kunnen maar dat is voor mij persoonlijk de max. Zelf drink ik echt zelden tot nooit alcohol

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 1 apr 2011 - 7:17

Ik drink ook nauwelijks alcohol en als ik drink hou ik het meestal bij 2 glaasjes, als ik behoefte heb aan meer drinken, zorg ik dat J lekker bij oma slaapt smile

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 1 apr 2011 - 10:52

Wij drinken regelmatig samen een glaasje wijn op de bank/hapje erbij en een film aan, helemaal prima maar we letten wel op dat we niet meer dan 1 glas wijn drinken en daar blijft het dan ook echt bij. Op verjaardag of bij een lekkere pasta drink ik gewoon een glas wijn ook al zijn mijn kinderen daarbij, nooit zo over nagedacht eigenlijk.

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 1 apr 2011 - 10:57

Marin schreef:Ik ben geen mama, maar een glaasje wijn lijkt me absoluut wel kunnen. Tenzij je misschien alleen thuis bent, want dan zou je inderdaad niet meer in de auto kunnen stappen als er iets gebeurt. Maar om bij 't eten, of voor 't eten, of 's avonds op de bank een glas wijn te nemen lekker thuis, zou ik zeker nog wel doen.
Mits je geen borstvoeding geeft natuurlijk, maar je kinderen wat ouder zijn.

Wij hebben thuis altijd geleerd dat je als ouder geen alcohol mag vragen aan de kinderen, dus 'ach xje, pak jij de fles wijn nog even en schenk mama even bij'. Op geen enkele leeftijd, ook niet toen we tieners waren. Dan moest m'n moeder maar zelf even naar de ijskast lopen om de fles te pakken, ook al stonden we er naast bij wijze van. Maar mijn moeder dronk (met mate) echt wel, en mijn vader en stiefmoeder nu met jonger kindje ook. Gewoon, met mate, bij het eten.

+1. Ik rijd alleen geen auto, dus wat dat aangaat zou het niet uitmaken. Helaas ook geen mama hier, maar als ik alleen met mijn kindje zou zijn of op andere kinderen pas, dan drink ik sowieso niet wat of heel weinig. Dat laatste moet echt wel kunnen hoor. Zeker als je je grenzen kent. Ik drink vrijwel dagelijks 1 á 2 glazen wijn in de avond. Daar word ik niet hoteldebotel gestoord en instabiel van :P

Zwangere vrouwen die ( veel ) alcohol drinken, dat vind ik erg.

Gast
Gast

Bericht  Bolleke vr 1 apr 2011 - 18:48

Ik drink iedere avond wel een biertje of wijntje, lekker op de bank. Meestal maar een glas, soms 2. En ik ben echt nog wel eens dronken geworden na de geboorte van Ch.ristian, en dan sliep hij meestal bij mijn ouders. Alleen het is toch anders dat zonder kind, want je blijft je wel bewust van je verantwoordelijkheid.
Bolleke
Bolleke
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1962
Punten : 2096
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud