Moet ik haar nu verder negeren of antwoorden?
+3
Pussycat
VeryCherry
Prosecco
7 plaatsers
Pagina 1 van 2
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Moet ik haar nu verder negeren of antwoorden?
Hmpf, leuk hoor... Nu voel ik me schuldig en dat wil ik helemaal niet! Wat vinden jullie?
Met oud en nieuw leerde ik een meisje kennen die mijn beste vriend had meegenomen. Ze is 19 dus ik heb daar niet gelijk een band mee, is nogal een verschil in leeftijd. Maar zij zat al gelijk dat ze zo volwassen was bla bla. Nou ja, wel gezellig gekletst, het is ook niet dat ik niet voor mensen open sta ofzo. Ze kocht ook een pathepas en we gingen soms naar de film. Ik merkte wel dat ze vaker af wilde spreken maar ik gaf aan druk te zijn en dat was ook gewoon zo.
Zij werkt hier als aupair voor een jaar en het verbaasde me dat ze verder geen vrienden had. Mijn beste vriend was haar inmiddels redelijk zat, ze kon nogal kinderachtig doen naar hem toe. Ik wil altijd graag dat mensen het leuk hebben hier in NL/ DH dus probeerde ik nieuwe mensen te leren kennen voor haar, om haar daarin mee te slepen zeg maar. Maar nee, ze hoefde geen andere aupairs te leren kennen, ze zat liever thuis met een boek.
Allemaal prima maar ze wilde graag een Texan party organiseren. En later toch wel mensen leren kennen. Ik heb dus een aantal aupairs gemaild die ik niet ken en ze gevraagd. Uiteindelijk werd het een English Tea Party op verzoek van mijn beste vriend die eigenlijk niet meer wilde komen maar ok, voor mij kwam hij. Goed, toen was de dag. Ze zou om 1 uur bij mij zijn om alles klaar te maken, mensen zouden om 4 uur komen. Ze kwam pas om 03.15 aanzetten!!! Met een kutsmoes... Ik heb alles alleen gedaan, ze heeft alleen korstjes van het brood afgesneden in een slakkentempo. Ze zat met haar schoenen op mijn bank? En toen mijn beste vriend vroeg of we alles zelf hadden gemaakt zei ze gelijk ja terwijl ik notabene alles had staan maken... Vervolgens, hoe erg... Kwam er niemand!!! Mijn vriend kwam thuis en we waren met zijn vieren. Omdat het niet meer goed loopt tussen mijn beste vriend en haar heb ik maar Friends opgezet. Toen hebben we wat dingen ingepakt zodat mijn beste vriend dat mee kon nemen voor lunch de volgende dag. Zij stond op en zei dat ze ging. We zeiden gedag en toen ik de deur dicht deed besefte ik dat ze mijn beste vriend EN mijn vriend niet eens gedag had gezegd...
Daarna heb ik haar niet meer gesproken. Ik was zo pissig op hoe ze zich had opgesteld. Ik voel geen band met haar, geen interesse maar had het graag wat leuker voor haar gemaakt hier in NL. Nu een maand later krijg ik een mail van haar. Ze wil vanavond, een soort van?, haar verjaardag vieren in mijn stamkroeg, of ik zin heb om ook te komen. Als ik zou komen, zou ze meer mensen vragen? Volgens mij kent ze niemand anders maar goed... Geen vraag hoe het met me gaat, niets. Bah, ik word er gewoon sjaggo van. Ik heb haar mail genegeerd. Een dag later, gister, kreeg ik een sms of ik haar mail had ontvangen. Mijn beste vriend vroeg ze niet... Weer genegeerd en nu smst ze een algemener smsje dat ze vanavond in de F. zit om haar verjaardag te vieren en of 'we' ook zin hebben om te komen. Mijn beste vriend heeft deze sms ook gehad.
Is ze nou werkelijk zo hardleers, heeft ze een bord voor haar hoofd? Moet ik haar mailen met wat me dwars zit? Ik heb nl echt geen behoefte meer om met haar om te gaan, al biedt ze 10 keer haar excuses aan. Maar nu voel ik me dan wel weer schuldig en eigenlijk heb ik ook geen zin om een smoesje te verzinnen want dan ga ik zitten liegen en dat is niet mijn ding...
Met oud en nieuw leerde ik een meisje kennen die mijn beste vriend had meegenomen. Ze is 19 dus ik heb daar niet gelijk een band mee, is nogal een verschil in leeftijd. Maar zij zat al gelijk dat ze zo volwassen was bla bla. Nou ja, wel gezellig gekletst, het is ook niet dat ik niet voor mensen open sta ofzo. Ze kocht ook een pathepas en we gingen soms naar de film. Ik merkte wel dat ze vaker af wilde spreken maar ik gaf aan druk te zijn en dat was ook gewoon zo.
Zij werkt hier als aupair voor een jaar en het verbaasde me dat ze verder geen vrienden had. Mijn beste vriend was haar inmiddels redelijk zat, ze kon nogal kinderachtig doen naar hem toe. Ik wil altijd graag dat mensen het leuk hebben hier in NL/ DH dus probeerde ik nieuwe mensen te leren kennen voor haar, om haar daarin mee te slepen zeg maar. Maar nee, ze hoefde geen andere aupairs te leren kennen, ze zat liever thuis met een boek.
Allemaal prima maar ze wilde graag een Texan party organiseren. En later toch wel mensen leren kennen. Ik heb dus een aantal aupairs gemaild die ik niet ken en ze gevraagd. Uiteindelijk werd het een English Tea Party op verzoek van mijn beste vriend die eigenlijk niet meer wilde komen maar ok, voor mij kwam hij. Goed, toen was de dag. Ze zou om 1 uur bij mij zijn om alles klaar te maken, mensen zouden om 4 uur komen. Ze kwam pas om 03.15 aanzetten!!! Met een kutsmoes... Ik heb alles alleen gedaan, ze heeft alleen korstjes van het brood afgesneden in een slakkentempo. Ze zat met haar schoenen op mijn bank? En toen mijn beste vriend vroeg of we alles zelf hadden gemaakt zei ze gelijk ja terwijl ik notabene alles had staan maken... Vervolgens, hoe erg... Kwam er niemand!!! Mijn vriend kwam thuis en we waren met zijn vieren. Omdat het niet meer goed loopt tussen mijn beste vriend en haar heb ik maar Friends opgezet. Toen hebben we wat dingen ingepakt zodat mijn beste vriend dat mee kon nemen voor lunch de volgende dag. Zij stond op en zei dat ze ging. We zeiden gedag en toen ik de deur dicht deed besefte ik dat ze mijn beste vriend EN mijn vriend niet eens gedag had gezegd...
Daarna heb ik haar niet meer gesproken. Ik was zo pissig op hoe ze zich had opgesteld. Ik voel geen band met haar, geen interesse maar had het graag wat leuker voor haar gemaakt hier in NL. Nu een maand later krijg ik een mail van haar. Ze wil vanavond, een soort van?, haar verjaardag vieren in mijn stamkroeg, of ik zin heb om ook te komen. Als ik zou komen, zou ze meer mensen vragen? Volgens mij kent ze niemand anders maar goed... Geen vraag hoe het met me gaat, niets. Bah, ik word er gewoon sjaggo van. Ik heb haar mail genegeerd. Een dag later, gister, kreeg ik een sms of ik haar mail had ontvangen. Mijn beste vriend vroeg ze niet... Weer genegeerd en nu smst ze een algemener smsje dat ze vanavond in de F. zit om haar verjaardag te vieren en of 'we' ook zin hebben om te komen. Mijn beste vriend heeft deze sms ook gehad.
Is ze nou werkelijk zo hardleers, heeft ze een bord voor haar hoofd? Moet ik haar mailen met wat me dwars zit? Ik heb nl echt geen behoefte meer om met haar om te gaan, al biedt ze 10 keer haar excuses aan. Maar nu voel ik me dan wel weer schuldig en eigenlijk heb ik ook geen zin om een smoesje te verzinnen want dan ga ik zitten liegen en dat is niet mijn ding...
Gast- Gast
Re: Moet ik haar nu verder negeren of antwoorden?
Aangezien je verder niks met haar hebt of wilt zou ik gewoon eerlijk zeggen dat ik er geen zin in heb gezien voorgaande situaties.
Prosecco- Kletskop
- Aantal berichten : 1654
Punten : 2061
Registratiedatum : 25-11-10
Wat een naar kind zeg! Ik zou gewoon mailen/smsen dat je het gehad hebt met haar onbeschofte gedrag en ze niet hoeft te verwachten dat je ooit nog wat met/voor haar doet.
VeryCherry- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17413
Punten : 17754
Registratiedatum : 17-11-10
Ik zou haar gewoon zeggen dat je geen klik hebt met haar en dat je niet komt. Aangezien ze niet eens geïnteresseerd is in je verder. Succes!
Gast- Gast
Jeetje wat lastig zeg... (Lijkt mijn zusje wel die is eigenlijk precies zo, maar ja die kan je niet negeren)
Als ik jou was dan zou ik haar er zeker op aanspreken dat je van bepaalde dingen niet gediend bent.
Ja je kunt haar ook negeren, maar dan ben ik bang dat je een soort van gestalkt kan gaan worden. Dus iets bespreekbaar maken is misschien wel slim of gewoon zeggen dat je er geen zin in hebt. Als ze dan vraagt waarom niet? Heb jij in ieder geval uitleg klaar.
En zoals schoenen op je bank? Had ik gelijk wat van gezegd.
Maar kan me voorstellen dat het lastig is...
Wel heel erg trouwens dat er niemand kwam opdagen op het feest
Als ik jou was dan zou ik haar er zeker op aanspreken dat je van bepaalde dingen niet gediend bent.
Ja je kunt haar ook negeren, maar dan ben ik bang dat je een soort van gestalkt kan gaan worden. Dus iets bespreekbaar maken is misschien wel slim of gewoon zeggen dat je er geen zin in hebt. Als ze dan vraagt waarom niet? Heb jij in ieder geval uitleg klaar.
En zoals schoenen op je bank? Had ik gelijk wat van gezegd.
Maar kan me voorstellen dat het lastig is...
Wel heel erg trouwens dat er niemand kwam opdagen op het feest
Pussycat- Ratel
- Aantal berichten : 3713
Punten : 4220
Registratiedatum : 28-11-10
uit voorgaande reacties blijkt wel dat ik een softie ben wat dat betreft
Pussycat- Ratel
- Aantal berichten : 3713
Punten : 4220
Registratiedatum : 28-11-10
Ik denk dat je toch het beste kunt zeggen dat je geen behoefte hebt aan contact met haar. Ze pakt de hints blijkbaar niet op. Zou denk ik niet eens meer beginnen over je boosheid wat betreft die middag bij jou, verbeterpunten aangeven heeft alleen nut als je nog verder met haar om wil gaan. Ik zou het erop houden dat je haar best aardig vindt, maar dat jullie te verschillend zijn en jij geen 'klik' voelt.
Succes, want ze lijkt me wat dit betreft inderdaad geen makkelijke.
Succes, want ze lijkt me wat dit betreft inderdaad geen makkelijke.
Gast- Gast
Nee, het is ook niet makkelijk idd. De reden dat ik niets zei over die schoenen was omdat ik al heel pissig was en me inhield omdat ik denk ik anders compleet doorgedraaid was haha. Verbeterpunten of wat me dwars zit aan haar zie ik idd het nut niet zo van in omdat ik ook niet de behoefte heb om het goed te maken zeg maar...
'Hey X, ik kom vanavond niet wat drinken voor je verjaardag want ik vind je niet aardig' klinkt ook weer zo... eh... onaardig. Ik ben echt de laatste op aarde die door iedereen aardig gevonden wil worden maar ik vind het ook niet nodig om iemand te kwetsen natuurlijk...
'Hey X, ik kom vanavond niet wat drinken voor je verjaardag want ik vind je niet aardig' klinkt ook weer zo... eh... onaardig. Ik ben echt de laatste op aarde die door iedereen aardig gevonden wil worden maar ik vind het ook niet nodig om iemand te kwetsen natuurlijk...
Gast- Gast
Haha nee, dat laatste zou ik dan ook weer niet sms'en. Ik zou denk ik vanavond wel gaan, haar even apart nemen (eventueel buiten als je amper boven de muziek uitkomt) en haar vertellen hoe het zit. Dat zal voor jullie allebei best even vervelend zijn, maar het is wel eerlijk en toch een stuk respectvoller naar haar toe dan via sms of mail.
Gast- Gast
Wat een ongeïnteresseerde sn*l zeg pfff. Jij doet zo je moeite om haar hier op d`r gemak te laten voelen en dan krijg je die dingen beetje raar hmmm. Ik zou d`r gewoon terugsmsen dat je d`r houding naar jou toe de afgelopen keer niet fijn vond en dat je geen klik met d`r hebt en dus niet gaat komen.
Gast- Gast
Freak, natuurlijk is het respectvoller om naar haar toe te gaan maar ik ga met de meiden van hier borrelen en daarna wil ik lekker naar huis. Ik ben al de hele week aan het rennen en vliegen en heb geen zin om te wachten tot madamme een keer haar gezicht komt laten zien in de kroeg. Bovendien, ik ga niet en mijn beste vriend ook niet dus volgens mij zit ze daar alleen en anders weet ik niet hoe laat ze gaat... Blegh! Ik ga haar denk ik wel op FB even mailen dat er geen klik is en ik andere dingen aan mijn hoofd heb ofzo. Moet er maar even over nadenken hoe ik dat een beetje kan verwoorden.
Gast- Gast
Ohja, nee dan zou ik waarschijnlijk ook niet gaan. Mail is dan wel een goede optie. Als je er de tijd voor hebt zou ik dat wel vandaag doen, hoef je ook niet eerst met een smoesje vanavond af te zeggen.
Gast- Gast
Wow wat lief van jou dat je zo je best hebt gedaan om haar te helpen een sociaal leven op de bouwen hier.
Jij hebt jezelf echt van je beste kant laten zien, zij duidelijk niet. Jammer. Het lijkt me wel een goed idee om haar een berichtje te sturen ja, dan is het meteen duidelijk waar jullie staan. Je gaat haar verder niet veel meer tegenkomen toch, of wel?
Jij hebt jezelf echt van je beste kant laten zien, zij duidelijk niet. Jammer. Het lijkt me wel een goed idee om haar een berichtje te sturen ja, dan is het meteen duidelijk waar jullie staan. Je gaat haar verder niet veel meer tegenkomen toch, of wel?
Filoria- Ratel
- Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11
Ik zou haar een bericht sturen dat je er geen behoefte aan heb om op haar verjaardag te komen omdat je die klik niet heb. Als je geen zin heb om er energie in te steken moet je dat ook niet doen. Maar ik zou het wel zeggen want als je haar blijft negeren dan zal ze misschien wel meer gaan smsen of mailen ( misschien staat ze dan op de stoep ). Mocht ze vragen waarom je de klik niet heb met haar kan je de voorbeelden voordragen die je hier ook noemt.
Sweety- Ratel
- Aantal berichten : 4013
Punten : 4489
Registratiedatum : 19-11-10
Als zij het bij haar boek houdt niet nee . Ze gaat soms alleen naar mijn stamkroeg, weet ik maar ik kom daar zelf ook niet veel meer en als ik ga dan heb ik met iemand afgesproken. Daar kan ik wel mee omgaan... Via een vriendin uit Amerika weet ik dat zij verder geen vrienden heeft gemaakt. Zij werkte nl voor dezelfde familie en heeft nog contact met ze.
Ik vind het gewoon leuk als ik iets bij kan dragen aan een leuk jaar voor die meiden trouwens en leer dan weer veel van hun ook. Zij is echt de eerste en enige die zich zo opstelt. Onbegrijpelijk...
Ik vind het gewoon leuk als ik iets bij kan dragen aan een leuk jaar voor die meiden trouwens en leer dan weer veel van hun ook. Zij is echt de eerste en enige die zich zo opstelt. Onbegrijpelijk...
Gast- Gast
Ik zou denk ik iets terugsturen met: "Heb al andere plannen, dus ik kom vanavond niet. Veel plezier"
Aangezien ze hier tijdelijk is, zal dit wel weer overvliegen.
Natuurlijk kan je mailen met we hebben geen klik etc, maar ik vraag me af of dat werkelijk wat gaat oplossen! Is ze heel naief, dan neemt ze misschien die mail niet serieus. Of ze gaat nog beter haar best doen zodat je haar wel "mag". Maar dat soort dingen kan je het beste zelf inschatten!
Aangezien ze hier tijdelijk is, zal dit wel weer overvliegen.
Natuurlijk kan je mailen met we hebben geen klik etc, maar ik vraag me af of dat werkelijk wat gaat oplossen! Is ze heel naief, dan neemt ze misschien die mail niet serieus. Of ze gaat nog beter haar best doen zodat je haar wel "mag". Maar dat soort dingen kan je het beste zelf inschatten!
Gast- Gast
Hoezo ken jij zoveel Au Pairs dan? Ik ken er niet één en ik woon nog wel in 't Gooi
Filoria- Ratel
Volgens mij blijft ze nog tm augustus Sunny maar idd tijdelijk . En wat je zegt is ook wel weer zo. Ik heb geen zin in een discussie of een gesprek en de afgelopen maand had ze blijkbaar niks boeiends want toen hoorde ik ook niets van haar.
Laatst aangepast door Zusje van Bert op do 31 maa 2011 - 21:19; in totaal 1 keer bewerkt
Gast- Gast
Filoria schreef:Hoezo ken jij zoveel Au Pairs dan? Ik ken er niet één en ik woon nog wel in 't Gooi
Haha, ooit dat wereldje per ongeluk ingerold en had ook geen idee dat er zo veel waren hier. Maar DH is natuurlijk een heel internationale stad met veel expats enzo. De aupairs zitten vaak bij gezinnen waarvan de ouders ook uit het buitenland komen en anders gewoon bij gezinnen met veel geld en weinig tijd voor de kinderen... Best sneu soms. Daarnaast, als je twee au pairs kent en zij kennen weer andere au pairs dan ken je die ook snel genoeg. Het is altijd 'iedereen is welkom, gezellig!' En ze gaan weer weg maar komen meestal weer nieuwe die dan ook in de groep gegooid worden. Wel zo makkelijk haha. Tegenwoordig ken ik er niet veel meer hoor, ik steek mijn tijd in andere dingen maar er is nog wel een restje dat hier bv is blijven wonen voor de liefde .
Gast- Gast
Even offtopic, kunnen we de naam van Sunny Science misschien voluit gebruiken, of met een andere afkorting? Misschien gezeik van mijn kant, maar aan SS hangt zo'n nare associatie.
Gast- Gast
Mijn historisch gevoelige hartje slaat van blijheid een keer extra.Zusje van Bert schreef:Zo beter?
Gast- Gast
Ah vandaar.
Wat romantischZusje van Bert schreef:maar er is nog wel een restje dat hier bv is blijven wonen voor de liefde .
Filoria- Ratel
Wat een miep zeg! Ik zou gewoon zeggen dat je haar arrogante gedrag meer dan zat bent en dat je er geen energie in wilt steken.
Jeanette- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Registratiedatum : 17-11-10
Hmm en ze leek me nog wel aardig! Maar als ik dit zo hoor, valt dat eventjes vies tegen!
Best nogal asociaal zeg!
Ik weet alleen niet goed of ik eerlijk tegen haar zou zijn, of gewoon zeggen dat je andere plannen hebt. Aangezien ze tot augustus blijft, en ze verder blijkbaar ook nooit iets laat horen, heb je kans dat ze na haar verjaardag ook niet bepaald geinteresseerd is in je en misschien niet eens vraagt om af te spreken. Lastig!
Best nogal asociaal zeg!
Ik weet alleen niet goed of ik eerlijk tegen haar zou zijn, of gewoon zeggen dat je andere plannen hebt. Aangezien ze tot augustus blijft, en ze verder blijkbaar ook nooit iets laat horen, heb je kans dat ze na haar verjaardag ook niet bepaald geinteresseerd is in je en misschien niet eens vraagt om af te spreken. Lastig!
Gast- Gast
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» Ik moet verder maar..
» mijn leven: hoe moet ik verder?
» Ik weet niet meer hoe het verder moet.
» vrienden blijven of hem negeren?
» Wijsneuzen antwoorden...
» mijn leven: hoe moet ik verder?
» Ik weet niet meer hoe het verder moet.
» vrienden blijven of hem negeren?
» Wijsneuzen antwoorden...
Pagina 1 van 2
Permissies van dit forum: